Mulla on PV, ajettu n. 10 000km.
Vähän on petareissa välystä, n. 0,10 - 0,20mm.
Tyhjäkäynnillä kun tarkkaan kuuntelee, kuulee vaimeaa kolinaa. Kun kääntää kaasun puoleenväliin, kuulee selvästi kolinan. Kun päästää kaasun, kolisee. Ajossa en ainakaan ole erottanut kolinaa.
Kolina ei ole "kirkasta" vaan vaimeampaa...
Voisiko johtua, kun on ihan vähän sitä välystä petareissa ? Yksi ammattilainen sanoi, että noin pieni klappi ei haittaa.... mutta pienikin klappihan periaatteessa voisi kolinaa aiheuttaa.... eikai mitään vakavampaa ?
Kone kolisee
7
10624
Vastaukset
- darien
...parasta! Mulla itellä kuulu sukisukissa samantapainen kolina, paikallaan kun kaasutteli.... no sitte mokoma romukasa ei suostunut käynnistymään ja siinä polkiessa joku laakeri hajos, en oo vielä purkanu mutta polkiessa kuulee selvästi että jotain on hajalla.
ite päätät, se voi hajota vai sitte ei..?!- jani
et kiertokangen laakerit paskana
- thunder
jani kirjoitti:
et kiertokangen laakerit paskana
Petilaakereissa tuommoinen 20millin välys ei pitäs kuulua kolinana. Ja kun mopolla on ajettu 10000km, niin luulen että koneeseen on vaihdettu petilaakerit mutta ei kiertokankea.
Kannattaa varmaan ottaa pytty irti ja kokeilla se kiertokangen alapään välys, luulen kanssa että kolina kuuluu siitä. Se kannattaa vaihtaa ennenkö se laakeri hajoaa. Ja jos vaihdat niin suosittelen Suzukin alkuperäistä kiertokankea(tarvike osana ei kannata ostaa). Eli semmone kanki missä lukee Suzuki tai Made in japan. - peuskamanni
thunder kirjoitti:
Petilaakereissa tuommoinen 20millin välys ei pitäs kuulua kolinana. Ja kun mopolla on ajettu 10000km, niin luulen että koneeseen on vaihdettu petilaakerit mutta ei kiertokankea.
Kannattaa varmaan ottaa pytty irti ja kokeilla se kiertokangen alapään välys, luulen kanssa että kolina kuuluu siitä. Se kannattaa vaihtaa ennenkö se laakeri hajoaa. Ja jos vaihdat niin suosittelen Suzukin alkuperäistä kiertokankea(tarvike osana ei kannata ostaa). Eli semmone kanki missä lukee Suzuki tai Made in japan.Niin, ajattelinkin että se voisi kiertokangen alapään laakerista johtua...
Taitaa tulla kallis remontti, pytty varmaan poraukseen, petarit kierokangen laakerin vaihto, stefat, tiivisteet.... hoh....
- samavika
noin 11v. sitten kun pv:llä ajelin niin vauhtipyörä kolisi, tuppas irtoilemaan mikä johtui luultavasti korkeasta viritysasteesta.
- peuskamanni
Niin, mulla on vakio, ja vauhtipyörä on kiinni.
Kuinkahan paljo kalliimmaksi tulee, jos ei vaihda nyt,ja laakeri hajoaa.
Jos nyt vaihdan, niin petarit, ym. pytty poraukseen, ja se laakeri.
Samat jututhan siinä joutuu uusimaan, jos esim. neula irtoaa, ja leikkaa sen takia... Eli voisi ajaa sen minkä menee. Mopo ei mulla enää ole, kuin pari vuotta, saattas mennä korjaamatta.
- OstinRiejun
Mulla on 2017 uus drac sm ,piti alusta asti kolinaa,luulin että se on normaalia puksutusta,mutta sitten jätti tielle 2 kertaa peräjälkeen,ja vasta toisella huoltoon viemisellä selvis että luultavasti staattori asennettu väärin,nyt toiminut pari päivää tosi hyvin,käynnistyykin laakista toisin ku ennen,kun laittoivat uuen staattorin...toivotaan että se oli ainoo vika... Vai olisiko ollut muita syitä sille että yhtäkkiä lämpimänä alko booaamaa ja kaasu pätkimään?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuinka Riikka Purra on parantanut Suomen kansalaisen elämää?
Haastan kaikki perussuomalaisten kannattajat kertomaan konkreettisia esimerkkejä kuinka Riikka Purran harjoittama politi873950Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo693767Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks442225Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä562194- 582084
- 511756
- 271439
Kehu kaivattuasi
Mikä hänessä on parasta? Jos osaat kertoa muuta kuin ulkonäköön liittyvää, niin ansaitset mitalin.1071190Vuoksesi kaiken
Tekisin vuoksesi kaiken. Enemmänkin. Kunpa tietäisi ja hyväksyisit sen. Ymmärtäisit, en voi elää ilman sinua. En halua1151183- 601109