Hei! Olisiko joku ollut viime keväänä tai syksynä laurean sairaanhoitajan/tai terveydenhoitajan pääsykokeissa?
Haluaisin hieman tietää kokeen sisällöstä, eli ilmeisesti muiden keskustelujen perusteella kokeessa on siis ongelmanratkaisukoe ja ryhmähaastattelu, entä onko muuta kirjallista osuutta esim. matikka?
Entä onko kukaan ollut turunamk:n sh:n pääsykokeissa?
Mielelläni kuulisin kokemuksianne
Laurean sh/th pääsykokeet
4
712
Vastaukset
- jiiih
Muakin kiinnostaisi tämä! Kokemuksia kenelläkään?
- Nipsu-L
Varsinainen koe alkoi matematiikan ja päättelyn kokeella (aikaa 4 min/ 3sivua). Tämä tapahtui jo ryhmässä. Sitten samana ryhmänä siirryttiin ryhmähaastatteluun ja lopuksi meille annettiin aihe, josta keskustelimme n. 5min. Pääsin sisään, vaikka omasta mielestä ryhmähaastattelu meni pilalle, kun jännitin liikaa.
- SOGS
Millaisia tehtäviä tuossa päättelyn / matematiikan kokeessa oli? Aika vähän aikaa, jos neljässä minuutissa pitää kolme sivua saada tehtyä...
Itse laskin, että olisin saanut esivalinnasta 60,5 / 80 pistettä, riittääköhän se sh:n valintakokeeseen pääsyyn? Ykkösvaihtoehto on Laurea Tikkurila. - NursingStudent
Jonkinlainen matematiikan perusosaaminen ilman laskinta pitäisi olla hallinnassa. Tehtävät oli lähinnä sanallisia tehtäviä, esim. yhtälön muodostaminen ja prosenttilaskut. Minusta tuossa matematiikan osiossa lähinnä katsotaan paineensietokykyä ja lisäksi tietenkin olisi hyvä, että edes muutaman laskun saisi tehtyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.774692- 1842013
- 1321722
- 1511295
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161211- 351076
- 78973
- 52936
Hyvää huomenta!
Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as78902Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh272876