Queer tarkoittaa??

jjjjkkkw

Otsikko kertoo kaiken. Tätä olen miettinyt pidemmän aikaa.

9

1724

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • väritönhomomies

Queer on alkujaan haukkumasana, joka tarkoittaa suunnilleen samaa suomeksi kuin outo / erikoinen. Nykyään sillä kyseenalaistetaan niin sukupuoleen kuin seksuaaliseen suuntautumiseen liittyviä tiukkoja rajoja, kuten jakoa mies- ja naissukupuoleen sekä heteronormatiivisuutta. Siitä on tullut kaikenlaisten monimuotoisten seksuaali- ja sukupuolivähemmistöryhmien yläkäsite. Esimerkiksi akateemisissa piireissä puhutaan queer-tutkimuksesta, kun tutkimuskohteena on sukupuolen ja seksuaalisuuden monimuotoisuus.

• jjjjkkkw

Kuinka se käytännössä näkyy. Voiko lgbt myös sanoa olevansa queer. Vai onko se omana itsenään, ei luokittele itseään mihinkään periaatteella?
      Ja onko oma sukupuoli queerille selvä?

• väritönhomomies

Tähän toivottavasti vastaa joku, joka määrittelee itse itsensä termillä queer. :) Minä en siihen pysty, Tunnen liian voimakkaasti olevani mies ja vastaavasti seksuaalinen/sukupuolinen kiinnostukseni kohdistuu yksinomaan miehiin.

• RomanttinenKarhu
        väritönhomomies kirjoitti:

Tähän toivottavasti vastaa joku, joka määrittelee itse itsensä termillä queer. :) Minä en siihen pysty, Tunnen liian voimakkaasti olevani mies ja vastaavasti seksuaalinen/sukupuolinen kiinnostukseni kohdistuu yksinomaan miehiin.

Itse olen aina ajatellut noi "queerit" juuri naismaisina miehinä, joihin ei ole itselläni minkäänlaista kiinnostusta. Queerit ovat mun kannalta katsottuna juurikin niitä miehiä, jotka mielellään ovat niitä narttuja... haluavat jotain "kivaa" "miespilluun" yms... Samaa mieltä "värittömänhomomiehen" kanssa... ei pysty miehenä moisista nauttimaan, Homona haen miestä enkä naista leikkivää miestä.

Väärässä voin olla ajatukseni kanssa, mutta liian usein olen moiseen ajatteluun törmännyt. Jos ole väärässä niin saa korjata.

• Hompsi

Kuinka se naispuolisilla ilmenee? Heidän keskuudessakin se pyörii. Olen myös homo, kiinnostunut vain miehistä. Mutta aihe on mielenkiintoinen. :)

• bear.is.the.best
        Hompsi kirjoitti:

Kuinka se naispuolisilla ilmenee? Heidän keskuudessakin se pyörii. Olen myös homo, kiinnostunut vain miehistä. Mutta aihe on mielenkiintoinen. :)

Se on vaan yksilöllinen tarve nimitellä itseään, jos muut eivät nimittele tai ryhmittele sinua sellaisella nimellä, joka tuntuu omalta ja kivalta tai kuvaa sinua jotenkin.

Vaikka on sitten hompsi tai romanttinenkarhu tai väritönhomomies tai jjjjkkkw. Näistä viimeksimainittu saanee vähiten ulkopuolisten nimittelyä osakseen, koska nimimerkki on liian queer, että siitä saisi tämän maailman heteropridet kimppuunsa, kun se on selkeästi vain nippu kirjaimia, eikä edes lyhenne jostain.

Toisin kuin vaikkapa bear.is.the.best, joka sisältää jo niin paljon innuendoa ja ylisanoja, että (vaikka se on itsessään aivan kiistämätön totuus :) se on haaste.

• infooo88888888888

Queer on englantia ja tarkoittaa outoa/omituista reaktiota, käytöstä tai ilmiötä

Queer sanan merkitseminen homoseksuaaleihin tulee Amerikan slangista jolla lähinnä tarkoitetaan hinttiä tai vastakkainpukeutuvaa neitimäistä henkilöä eikä varsinaisesti ole mikään herjasana

• Alkujaan nimitys on hyvin voitu liittää juuri naismaisiin homomiehiin, mutta merkitys näyttää nykykäytössä laajentuneen. Itse olen nähnyt netin syövereissä sekä miehiä että naisia, jotka kutsuvat itseään queeriksi. Pointtina ymmärtääkseni on, että henkilö ei väliaikaisesti tai pysyvästi halua tai pysty kattavasti määrittelemään seksuaalista suuntautumistaan tai sukupuoli-identiteettiään. Moni nuori näkyy käyttävän nimitystä turvallisena "ponnahduslautana" LGBT-porukkaan, kun oma identiteetti ei vielä ole ihan selvillä, mutta on jo kokemus siitä, ettei ole täysi cis-hetero.

• NihilNegativum

Queer, eli luulee olevansa joku uniikki lumihiutale pukeutuessaan My Little Pony-aiheisiin vaatteisiin koettaen näin murtaa jotain sukupuolen ja seksuaalisuuden rajoja. Ovat hukassa oman identieettinsä kanssa ja täten haluavat sabotoida koko yhteiskunnan normeja mm. yrittämällä vaikuttaa vakiintuneisiin normeihin ja lähinnä heidän omassa päässään oleviin rajoituksiin. Hedonistisen ja arvonihilistisen elämänkatsomuksen päätepiste, joka lopulta johtaa merkityksettömyyden tunteisiin ja itsemurha-alttiuteen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      73
      3664
    2. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1991
    3. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      226
      1323
    4. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      134
      1210
    5. Pitikö mennä rakastumaan

Oi kyllä, kyllä piti. Kiitos vaan sulle mies! Todella kiitän..
      Ikävä
      100
      1073
    6. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      109
      1055
    7. Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...

Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil
      Maailman menoa
      70
      1010
    8. Mitä tai ketä kaivattusi

muistuttaa?
      Ikävä
      60
      974
    9. Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!

No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik
      Viihde ja kulttuuri
      6
      965
    10. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      876
    Aihe