Olen tyytyväinen Toyotan omistaja

Harri-M

Minulle on yhdentekevää auton ulkomuoto, kaarrenopeudet, kiihtyvyys jne. Minä haluan auton jolla voin ajaa työpaikalle ja sieltä kotiin kokonaisedullisesti niin jää enemmän rahaa käytettäväksi lomalla Thaimaassa.

39

514

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ZKODA

      minä en ole koskaan ollut niin tyytyväinen autoon kun nyt kun minulla on Toyota Auris ollut reilu 2 vuotta, on aivan mahtava auto ajaa ja huolto, polttoaine ja vakuutuskulut pienemmät kuin missään. täällä on pesiytynyt joku trollitehdas joka haukkuu Toyotia aivan aiheetta, aivan kuin estääkseen Toyotan myyntiä. itse kerron rehellisesti että huonoin auto ikinä on skoda oktavia, sillä ei todellakaan ilonpäivää nähnyt, jatkuvasti korjaamolla ja kulutti hurjasti polttoainetta ja meluisakin oli. ruostui todella nopeasti.

      • KyykmanSuuriValistajaHii

        Ei näillä jutuilla mitä täällä kerrotaan ole mitään vaikutusta autojen myyntiin, usko jo Kyykman se tosiasia.


    • Corollapapoille

      Tojon kokonaisedullisuus on aika surkea. Korkeat huoltokustannukset ja janoiset vaparit ovat kalliita ajaa. Hybridien kulutus on ok mutta niiden huolto on kallista ja hankintahinta korkea.
      Parempaa kyytiä saa muualta.

    • pahin.trollihan.se

      Auris-Tero välillä omankin merkin palstalla. Kiireiltään ehtinyt.

      • RJH

        Minulla on Auris hybrid touring sports hankittuna uutena 2017 keväällä. Kokemuksia: Huonot ensin... Alusta kuin ei olisi jousitusta lainkaan (kova kuin kivi) ja nypyttää inhottavasti. Nopeusmittari lähinnä suuntaa-antava, vaikka onkin myös sumeronäytöllä. Luulisi olevan naviin yhdistetty mutta ei. Ratissa nappeja joilla ei tee mitään. Meluisa. Polttoaineenkulutus paljon suurempi kuin markkinoinnissa. Navigaattoria ei pävivitetä kuin kerran vuodessa, silloinkaan ei kaikkia suomen teitä korjattu. Ahdas.
        Sitten hyvät... Hyvät lediajovalot, myös pitkät. Ajovaloautomatiikka (myös pitkät) toimii hyvin vaikkei olekkaan yhdeistetty sadetunnistimeen. Vaihteisto mukava. Ajettavuus kohdallaan. Navigaattori osaa sijainnin vaikkei gps signaalia saatavilla ( tunnelit, hallit). Kaupunkiajaminen hauskaa, maantielläkin olisi jos äänieristys ja alusta toimisi eli on siellä suuntavakaa. Toimintavarmuus vielä auki kun auto niin uusi.
        Yhteenveto.... Jos huonot ominaisuudet hyväksyy niin tuntuu olevan toimiva peli päivittäiseen ajoon.


    • SokeaUsko

      Olihan typerä aloitus. Toyotan ylläpito on kallista ja itse autokin on kallis ominaisuuksiin saa nähden. Samalla rahalla olisit saanut sitä mukavuutta ja ajettavuutta mitä Toyota ei pysty tarjoamaan. Mutta jos ei ymmärrä, niin sulle on oikein sopiva tuollainen epämukava ja kallis julkinen, jonka myytti viattomana autona on mennyttä jo kauan sitten ja piru kun se ruostuu kun nopeasti.

      • Toyota_Hybrid1

        Toyota Hybridin vuosihuolto 179€ öljynvaihtoineen, sisältää uudet pyyhkimensulat ja jarrutesti dynamometrillä ei voi kalliiksi kehua.


      • Aameentaas

        Uskovaisten jutut on kyllä mainiota.


      • Mielenterveys

        Trollipoju ei ole terve. Kunhan ei vaan tekisi itselleen mitään kun pää jossain välissä vähän selvenee.


      • Helppoa.ja.halpaa
        Toyota_Hybrid1 kirjoitti:

        Toyota Hybridin vuosihuolto 179€ öljynvaihtoineen, sisältää uudet pyyhkimensulat ja jarrutesti dynamometrillä ei voi kalliiksi kehua.

        Se juju onkin siinä että nykyaikaisia autoja ei tarvitse käyttää lainkaan tuollaisissa välihuolloissa. Maksaa nolla euroa ja säästyy päivä ilman ylimääräisiä veksailuita auton kanssa.


      • mielipide.tuokin
        Mielenterveys kirjoitti:

        Trollipoju ei ole terve. Kunhan ei vaan tekisi itselleen mitään kun pää jossain välissä vähän selvenee.

        Sinun mielestäsi kaikki, jotka eivät halua ostaa Tojoa, ovat sairaita. Outoa tuossa on, että silloin nuoret ovat kaikkein sairaimpia.


    • realiteettiä

      Tojolla tein halvimmat kilsat toistaiseksi . Vaihtaessani sen Sakujen tekeleeseen huolto 750 € jossa ihan tavis öljynvaihto ym pikku toimet . Epäilen ettei käyttöikä yllä edes 300 000 km .

      • öljypoltin

        Omaan Volkkariini vaihdan öljyt ja suodattimen 10.000 km välein. Mitään välihuoltoa ei ole, mutta lisään öljyä kymmenisen litraa vaihtojen välissä, kun se on niin nykyaikainen auto. Hieno ja halpa ominaisuus kaikenkaikkiaan! Toyotastani en peltiä aukaise huoltojen välissä kuin pissapojan täyttöä varten. On se luotettavan vanhanaikainen, Siihen olen tyytyväinen.


    • ilöylo

      Mitä sinä haet Thaimaasta? Ai joo taidankin arvata.

    • Myyntimies_Tojo

      Kuinkahan paljon Tojon mainostamisesta keskustelupalstoilla saa palkkaa? Tuskin kukaan ilmaiseksi niin keskinkertaista tuotetta ylistäisi. Toisaalta nämä hehkutukset ovat niin avuttomia, ettei myynti varmasti niillä nouse.

      • edes.jotain.tekemistä

        Tuskin mitään mutta pitäähän muutaman työttömän virkeämpänä.


    • kaarlokuuskuus

      Ja nyt herää keskusteluun 275tkm ajetun Rav 2.0 aut. -04 kuskikin. Haluaa mainita laadusta.
      No yleisesti niin mitä tuosta on valittamista muutakuin että bensaa menee talvella enemmän kuin kesällä. Jokainen vipstaaki ja hantaaki toimii edelleen hyvin, laatikko ja moottori erinomaisesti ja sähköt loistavasti. Pienet ärsyttävät lamppu tmv. sulakeviat jne. loistavat poissaolollaan. Se nimittäin korpeaa jos on jotain pikku vilunkia koko ajan. 4wd on siis mallia Hiace eli koko ajan päällä ilman poiskytkentämahdollisuutta jne. Taisi jaappanin pojat tehdä auton joka on hiukka ylispeksattu kestävyydeltään eli hankala on hajottaa ajamalla vaikka möyrisi syvemmässäkin mutalammikossa tai lumikasassa. Vähän sama kuin Land Cruiser 2001 4.2. diesel. Siihen kestää elinikä ajaa se puhki, tämän saa paaliin varmaan huonolla pidolla 600-700tkm kohdalla. Ja muista ny vw-bmw-audi-rellu-foorti poju että tällä ei ihan persaukinen voi ajella pitkään koska bensa maistuu. Vastapainona on mielenrauhaa ja erittäin alhaiset muut ylläpitokustannukset. Se on synonyymi laadulle.

      • olipaJoskusHistoriassa

        Jos vertaillaan jotain LantaRuiskua, niin eikö sen verokki ole ihan joku muu kuin pikku/perheauto, eli otetaan vaikka G Mese, niin kuinkas nyt suu pannaan?
        Millaisethan päästöt tuossa Ruiskussa on?


    • häpeätkövalintaasi

      Minä taas olen tyytyväinen autooni, joka ei ole toyota, enkä koe tarvetta julistaa autoni merkkiä netissä, ikäänkuin hakien häpeillen muiden hyväksyntää valinnalleni.

      • numero.yksi

        Kuka olisi kiinnostunut tyytyväisyydestäsi autoon , jos et kehtaa merkkiä kertoa, vai pelkäätkö että joku alkaa irvailemaan valintaasi? Ei Toyotan valinneella ole mitään tarvetta hakea mitään muiden hyväksyntää valinnalleen. Sen on jo niin moni tässä maailmassa valinnut ettei kaipaa mitään selityksiä . Kansa kyllä tietää millä merkillä se arvo säilyy parhaiten ja mikä on luotettavin eikä yritä huijata ostajaa.


      • VahvaLuotto

        Kyllä kansa tietää, mikä kestää aivan eri tavalla kuin muut merkit. Toyotaa ei oikein saa rikki edes huonolla pidolla ja vaikka joku vanha Hiace, jota on firman ajossa poljettu kuin vierasta sikaa, niin se on vielä 15 vuoden kovan käytön jälkeen täysin ehjä peli ja kelpaa kevyempään käyttöön vielä seuraavat 10 vuotta. Tai LandCruiser, niissä sisäänajo on 300 000 km hujakoilla ja ekat remontit tulee vasta 700 000 kilometrin jälkeen!
        Mikään muu merkki ei tähän pysty.


      • TeroMuisteleeHistoriaa

        Hiacet oli joskus muinoin muuten suht kestäviä, mutta kaikkihan ne olivat rusketa ruosteesta jo melko tuoreina. Jos kuitenkin palattaisiin nykyaikaan ja edes 2000-luvulle? LandCruiseritkin olivat 20 vuotta sitten hyviä jos ne suojautti heti uutena, mutta olihan ne niin kalliita ettei niitä montaa meillä ole näkynyt ja nykyiset ovat vain haihtuva savu edellisestä.


      • romujen.ihannointia
        VahvaLuotto kirjoitti:

        Kyllä kansa tietää, mikä kestää aivan eri tavalla kuin muut merkit. Toyotaa ei oikein saa rikki edes huonolla pidolla ja vaikka joku vanha Hiace, jota on firman ajossa poljettu kuin vierasta sikaa, niin se on vielä 15 vuoden kovan käytön jälkeen täysin ehjä peli ja kelpaa kevyempään käyttöön vielä seuraavat 10 vuotta. Tai LandCruiser, niissä sisäänajo on 300 000 km hujakoilla ja ekat remontit tulee vasta 700 000 kilometrin jälkeen!
        Mikään muu merkki ei tähän pysty.

        Köyhien kerhoko kokoontunut.


      • OpeRaattor
        TeroMuisteleeHistoriaa kirjoitti:

        Hiacet oli joskus muinoin muuten suht kestäviä, mutta kaikkihan ne olivat rusketa ruosteesta jo melko tuoreina. Jos kuitenkin palattaisiin nykyaikaan ja edes 2000-luvulle? LandCruiseritkin olivat 20 vuotta sitten hyviä jos ne suojautti heti uutena, mutta olihan ne niin kalliita ettei niitä montaa meillä ole näkynyt ja nykyiset ovat vain haihtuva savu edellisestä.

        Ei siitä ole kuin muutama vuosi, kun vielä sai uuden Hiacen, niillä siitä ajetaan vielä 2030-luvullakin, tuskin millään muulla pakulla niin paljon on ajettu kuin Hiacella, sillä Suomi kuljetti ennenkin kilpailijat sai lobattua kiellon.
        Ja vai ei LandCruiseri ole kova rauta, mieti miksi Isis kelpuuttaa sen ja Hiluxin operaatiokäyttöön eikä jotakin heikkoa euroromua.


    • Lampelainen

      17 vuotta Avensiksella yli 340000 km eikä edes ruostetta!!

      • Normijätkä1

        Aika normijuttu tuo, Toyota on vähiten ruostuva auto, sen tietää kaikki omilla aivoilla ajattelevat.


      • ruosteinen.paska

        Toyota on ainoa automerkki joka joutuu vaihtamaan låpiruostuneet rungot uusiin 1.5 miljoonassa autossa. Ei mikään muu auto ole ruostunut noin pahasti.

        Tässä hitsataan suomalaista tojoa katsastuskuntoon.
        https://www.youtube.com/watch?v=b3zPhUd4eJs&t=53s


    • tyhmät.etulinjaan

      "Ja vai ei LandCruiseri ole kova rauta, mieti miksi Isis kelpuuttaa sen ja Hiluxin operaatiokäyttöön eikä jotakin heikkoa euroromua."

      Etulinjaan läheteään tykinruuaksi ne tyhmimmät yksilöt jotka ovat halvimpia korvata uusilla. Turha niille on antaa kalustoksi muuta kuin kertakäyttökamaa.

      Isot kihot matkustavat taustassa G-sarjan mersun takapenkillä. Menopeli aseman mukaan.

    • Dygijn

      Bulkkipaskaa valaantappajilta. Ei jatkoon.

    • piilovarakas

      Aivan kuten aloittaja kertoi, niin tekee tosi moni muukin järkiautoilija. Auto ostetaan sen mukaan, mikä kestää ja on huoleton ja edullinen käyttää, muut ominaisuudet ovat toisarvoisia. Kova kiihtyvyys tai huippunopeus on keskenkasvuisten juttuja, samoin niin kutsutut ajo-ominaisuudet eli eurooppalaismerkkien tarjoamat kovat alustat ja väkisin keskittävä ohjaus.

      Auto on kulkuväline paikasta a paikkaan b, mahdollisimaan mukavasti ja edullisesti. Siihen Toyota tarjoaa selkeästi parhaan ratkaisun. Uuden hinta on kohtuullinen, vaihtohyvitys erinomainen eli ne rahat, jotka monelta menevät kalliimpaan euroautoon, menevät toyotistilta säästöön, vaikkapa kakkosasuntoon, osakkeisiin, metsäpalstaan jne. Eikä ole kyse pikkurahoista, kun otetaan muutaman vuosikymmenen ajanjakso tarkasteluun.

      Sen rahan, jonka joku hassaa autoon, jossa on vieläpä kalliita vikoja ja vaihtohyvitys huono, voi todellakin käyttää järkevästi ja tuottavasti. Ja elää sitten vähän reilummin kun ei tarvitse olla korjauttamassa kallista ja arvonsa nopeasti menettävää sakupremiumia. Näin tekevät monet taloudesta melkoisesti ymmärtävät toyotistit.

      • eiralainen

        Tojot ovat yleisiä Pohjois-Karjalassa ja muissakin köyhien alueilla. Oma toimeentuloni on tasolla jossa auton ostaminen ei vie talouttani maalta merelle. Tojo ei ole vaihtoehto koska tojot ovat sisustettu kovamuovilla ja niiden moottorit ovat heikkoja. Saksalaisista autoista löytyy hyvin varusteltuja ja tehokkaita malleja. Kaikki tojot ovat ankeita.


      • TodellaKestävä
        eiralainen kirjoitti:

        Tojot ovat yleisiä Pohjois-Karjalassa ja muissakin köyhien alueilla. Oma toimeentuloni on tasolla jossa auton ostaminen ei vie talouttani maalta merelle. Tojo ei ole vaihtoehto koska tojot ovat sisustettu kovamuovilla ja niiden moottorit ovat heikkoja. Saksalaisista autoista löytyy hyvin varusteltuja ja tehokkaita malleja. Kaikki tojot ovat ankeita.

        Toyota on tärkeä auto Pohjois-Karjalassa, koskase on kestävä auto, vielä ja nimenomaan erityisesti vanhanakin.


      • avensiksella
        TodellaKestävä kirjoitti:

        Toyota on tärkeä auto Pohjois-Karjalassa, koskase on kestävä auto, vielä ja nimenomaan erityisesti vanhanakin.

        Niin. Köyhyydellä on monet kasvot.


    • perunkirjaan.helmi

      Suomessa vanha autokin halutaan jättää pojalle perinnöksi, siksi sitä isän silmäterää eli vanhaa Tojoa pidetään kuin kukkaa kämmenellä.

      • että.näin

        Toyota jää perinnöksi mutta VW:sta jää ongelma perikunnalle.


    • analisaattori

      "Tojot ovat yleisiä Pohjois-Karjalassa"

      Niin, missä ne eivät ole yleisiä? Koko Suomen ja maailman yleisin auto! Laatu ja luotettavuus ratkaisee!! Otaako koville?

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1937
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1682
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1604
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1537
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1515
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1435
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe