Teneriffa/Americas

Pääsiäisviikkoa odotellen

Ollaan siis menossa pääsiäisviikolla Americasiin. Lagos de Fanabe on hotellimme, ja paljon on luettu keskustelupalstoilta sitä hotellista, mutta onko oikeasti tyytyväisiä lomailijoita, jotka ovat sieltä palanneet Suomeen? Eli... kertokaa suoraan kokemuksenne hotellista ja siitä, mikä oli kokemuksenne Fanaben alueesta ja koitteko sen "kaukaiseksi" Americasin keskustasta?! Onko vinkkejä meille, jotka ekaa kertaa menemme Americasiin.... Kiitos kaikille jo etukäteen, jotka vaivauduitte vastaaamaan...

5

1574

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • M&P

Heippa

Olimme pari vuotta sitten Fanaben alueella Finnmatkojen reissulla, hotelli oli Los Brezos. Mielestämme alue oli aivan vilkasta emmekä käyneet kuin kerran varsinaisessa "keskustassa", silloinkin vain siksi kun kysyimme hotellimme respasta hyvää ravintolaa josta saada hyvää tyypillistä espanjalaista liharuokaa. Valitettavasti en muista ravintolan nimeä, mutta paljon siellä oli porukkaa ja aika pieni tiloiltaan (harmi etten muista, joku muukin kyseli vastaavia).
      Ajoimme tuolloin muuten taksilla hotellillemme yömyöhään, ja taksi ajoi kaupungin kuuluisan yöelämäkohteen VERONICAS'n ohi. Olimme aivan onnellisia ettemme olleet sielläpäinkään, niin levotonta ja epämääräistä "bordelli- ja pilvimenoa" siellä näytti olevan...

Iloista ja hyvää matkaa teille, paikka on ihan mukava. Muistakaa tinkiä basaarien hinnoista, kauppiaat ovat varsinaisia rantarosvoja. Ja kannattaa varoa kukkia ja erinäisiä koruja kauppaavia itämaisneitosia joilla on tennarit jalassa. Ne juoksee rahojen kanssa ja lujaa!

T:M&P

• Tenerife

Fanabe on mulle vähän vieras alue, mutta siellä kuljeskelleena voin sanoa että siistiä siellä on.

Americasin "keskusta" on mielestäni vähän häilyvä käsite. Keskustaksi mielletään usein kuulusta iltaelämästään tuttu Las Veronicas. Päivällä siis varsin hiljainen ja vaatimaton paikka. Yöllä menoa ja meininkiä pääasiassa englantilaisittain. Järki päässä kun siellä liikutte ja varokaa yöllä meren puolta.

Hyviä "shoppailupaikkoja" ovat lähempänä Los Cristianosia (Americasin puolella kuitenkin) olevat isojen hotellien yhteydessä ja kadunvarsilla olevat liikkeet/putiikit. Kannattaa eksyyntyä sinne.

Jos oikein huvittaa lähteä shoppailemaan niin ottakaa vaikka bussi tai vuokratkaa auto ja menkää pääkaupunki Santa Cruz de Tenerifen kupeessa olevaan isoon ostoskeskukseen Carrevue:hen. Moottoritietä pitkin matka kestää sinne (itse autoillen) n. tunnin verran.

Hyvää ruokaa on tarjolla vaihtelevasti. Riippuu mitä ruualta odottaa. Paikkahan on Brittien suosiossa joten T-bonea löytyy joka kuppilasta.. Vaikka oppailta kannattaa kysyä hyviä paikkoja. Ja jos reissumieltä löytyy niin menkää ihmeessä kuuluun kanakylään Adejeen tai Los Abrigoon syömään kalaa. Vaativat taas kylläkin auton/taksin käyttöä.

Mukavaa matkaa!

• Emma

Olemme itse olleet kyseisessä hotellissa ja pidimme kovasti!!! Aivan ihana allasalue, altaita eri tasoissa... rantaan todella lyhyt matka, samoin kaupoille ja ravintoloihin. Oli paljon mukavampaa, kun emme olleet bailausmielessä matkalla, vaan auringon ja rentoutumisen takia. Sopivasti oli palveluita Fanaben alueella ja jos haluaa enemmän, niin Americasin keskustaanhan on ihan lyhyt matka. Itse tällä kertaa olemme lähdössä vielä vähän syrjrmmälle alueelle, Playa Paraisoon. Saa nähdä, onko se jo liian rauhallista. Mukavaa matkaa!!!!

• palannut

Tultiin kyseisestä paikasta just viime lauantaina, meillekin eka kerta Americasissa. "Keskustassa" eli Veronicasin alueella ei edes käyty, vaan käveltiin rantakatua pitkin ohi (kerran saatiin päähämme kävellä Los Christianosiin saakka)... Fañabesta ei edes tarvitse lähteä muualle, siellä on paljon ravintoloita (rantakadun varrella) ja ostoskeskuksia! Tai no, retkille kannattaa lähteä: Teide, La Gomera ja Barranco del Infierno-rotko on ainakin näkemisen arvoisia! Meidän hotelli Yucca Park taisi olla ihan vastapäätä Lagos de Fañabea, koska se majakka näkyi meidän ikkunasta! Sinne kannattaa kiivetä, jos vain uskaltaa... Hiivittiin kerran salaa sinne teidän hotellin alueelle ja käytiin kurkkaamassa sitä majakka-tornia. Vähän kadehdittiin teidän allasaluetta, joka oli tosi ihana! Se majakka on siellä pesulan vieressä, hienot näköalat yli Americasin! Ravintoloista hyviä oli ainakin ihan teidän hotellin vieressä oleva Pizzeria, jossa oli ihana henkilökunta ja elävää musiikkia ja ruokakin oli ihan makoisaa... Hauskaa lomaa!

• Pääsiäisviikkoa odotellen

Kiitos paljon teille kaikille, jotka olette vastanneet kyselyyni. Odotamme innolla lomaamme ja on kiva mennä paikkaan, mistä toisillakin on pelkkää hyvää sanottavaa. Nyt vain odotellaan ja toivossa on hyvä elää, että aurinkokin lämmittäisi täydellä teholla...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      97
      1968
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1380
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1153
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1047
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1042
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      893
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      811
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      802
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      761
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      713
    Aihe