velipoika on lukenut raamatun 5 kertaa läpi

Se on hurahtanut 80 kynnyksellä silleen
Ilmianna
Jaa

8 Vastausta

miksei lue koraania ?
Ilmianna
Jaa
Olen aikonut tehdä saman, vaikka yksi kerta varmaan riittää, elon aika loppuu kesken, jos liian pitkän rupeaman aloitan.
Nykyisin ollaan niin kiivaasti islamin vastaisia, mutta kuinka moni riviseurakuntalainen itse asiassa on perehtynyt kristinuskoon? Kuka voi sanoa lukeneensa Raamatun kannesta kanteen?
Onko luulo tiedon väärti?
1
Ilmianna
Jaa
Kuka hurahtaa mihinkin kirjoittajaan. Takavuosina oli Kalle Päätalon kirjat monenkin lukijan suosiossa ja tulipa jotkut niistä luettua 2-kertaankin. Anna velipoikasi lukea raamattua jos hän tulee siitä hyvälle mielelle, ja minä en ainakaan ole mikään sanomaan kenellekään minkälaista kirjallisuutta täytyisi lukea :)
1
Ilmianna
Jaa
Olen lukenut,,,ja uskon siihen,,,,,milloin sitten luettaisiin,,ellei elämän illassa,,kun matkan pää jo häämöttää?
Ilmianna
Jaa
On kyllä hienoa että on hurahtanut. On suurta armoa että on vielä järjen voimissa ja edes elossa tuossa iässä. En ole paljoa päälle 60 vuotta, mutta viimeisimmässä paikallislehdessä oli kaksi minusta nuoremman henkilön kuolinilmoitusta. Suosittelen tätä hurahtamista toisellekin veljelle. Kannattaa lukea 1 Mooseksen kirjan 10 lukua ja siirtyä sitten Uuteen testamenttiin. Jeesus Kristus on lain täyttymys.
Ilmianna
Jaa
Pitää pyytää Jeesusta tulemaan sydämmeen ja Hän tulee jokaisen sydämmeen, joka vain sitä pyytää ja silloin tämä ihminen uudestisyntyy ja tulee Jumalan lapseksi, Muutenhan se Raamatun luku on turhaaa. Tässä linkissä lisää. http://www.ristintie.com/1980-luku.html
Ilmianna
Jaa
Jos uskoo luomistarinaan niin kannattaa lukea 100 kertaa läpi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Lukeminen kannattaa aina!
Raamatun teksti on hienoa sanataidetta. Moni lukee paljon huonommin kirjoitettuja romaaneja, sanomalehtikirjoituksia, keskustelupalstoja. Uskovatko he kaiken lukemansa? Sitäkö varten luetaan, että uskotaan joka sana? Eikö sanoista saa nauttia, hyvistä kielikuvista, mielikuvista, jotka avautuvat tekstin myötä?
Mitä ylenkatsottavaa siinä on, että lukee Raamatun kannesta kanteen. "Hurahtanut"?.
Moni on kirjaa lukiessaan oppinut ajattelemaan ja etsimään tarkoitusta elämälleen.

Niin paljon muuhun turhaan ihminen lankeaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

velipoika on lukenut raamatun 5 kertaa läpi

Se on hurahtanut 80 kynnyksellä silleen

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta