Minulla on uusi Passat, jossa on renkaat 16" ET 44. Ostin talvirenkaat vanteilla 17" ET 35, kun rengasliikkeessä sanoivat noiden käyvän autoon. Joensuun Laakkosella sanoivat, että auton alustan takuu raukeaa, jos ajan tuollaisilla vanteilla. Sallittu ET on kuulemma 43-45 Passatissa. Onko muilla tällaisia kokemuksia?
Vanteet ja takuun raukeaminen
6
277
Vastaukset
- Takuusta_viis
Miksi ihmeessä kukaan haluaisi autonsa talvirenkaiksi kesärenkaitakin matalaprofiilisemmat (= leveämmät) läskit? Niillähän pilaa auttamattomasti sekä ajo-ominaisuudet että mukavuustekijät rengasmelua myöten.
Ulkonäkö- ja muotitekijöiden perässä juokseminen on surkuhupaisaa.- kiristääkö
Miksi VW pakottaa ostamaan Comfortline-varusteltuun Passattiin 17-tuumaiset vanteet matalalla profiililla? Nehän pilaa ajo-ominaisuudet. Ja miksi VW myy Passattia jopa 18-tuumaisilla vanteilla.
- kingpin_inclination
Aivan oikein sanoivat! Ero noissa vanteiden ET:ssä on järkyttävän suuri ja juuri pyäränlaakereita kuluttavaan suuntaan. Myös olkapoikkeama (http://www.autowiki.fi/index.php/Olkapoikkeama) siirtyy kokonaan pois valmistajan suunnittelemalta alueelta, jonka seurauksena auton käyttäytyminen muuttuu ohjattaessa ja jarrutettaessa.
Rengasliikkeiden jonnet eivät ymmärrä höykäsen pöläystä näistä asioista. Heille tärkeintä on myydä renkaita. - sormipoisnenästä
Totta kai vanteen ET vaikuttaa siihen, milloin turvatyynyn merkkivalo syttyy...
Joten paskapuhetta ja takuun antajalla on näyttävelvollisuus siitä, että virhe on asiakkaan vika. - SpeksitPitääSäilyä
Jos auton alla on sopimattomat niin takuu raukeaa. Jos vaikka alkaisi jarrut tai muuten vaan etupää tärisemään, niin takuu ei kata sitäkään.
Mm. Ford kiukutteli taannoin kun alla oli tarvikevanteet oikeilla SpeksitPitääSäilyä. - melkeinkuinilman
Onneksi volsussa on lyhyt takuuaika, niin ei tarvii siitäkään kauaa kinastella. Lisäksi se hajoaa jostain joka tapauksessa, että on ihan kosmetiikkaa keskustella jostain vanteen koosta. Ei se turboahdin tiedä, mikä vanne on alla, kun se laukeaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks
Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann2561852Olen niin kesken
Omien asioiden suhteen etkä voi odottaa loputtomiin. Mun on muutenkin niin vaikea suhun luottaa vaikka joku ihme syvyys151378Tietääkö joku ylläpidosta?
Miten näillä palstoilla tomii tuo ylläpito, onko sitä yli päätään olemassa vai ovatko huhut totta että on palstan kirjoi2101259Auttaja paikalla. Kerro huolesi. (Osa 2)
Voin auttaa sinua näkemään tilanteesi uudesta näkökulmasta. Voin antaa lohtua, toivoa ja rohkeutta. Olen elänyt maan pä1851115- 65923
Nainen olet ensimmäinen tarpeeksi vahva
joka kestää tämän kokonaisuuden, minut. Persoonani, tunteeni, kipuni, pelkoni. Olen aina pidätellyt itseäni ja antanut v60923TTK:sta tippunut Sara Siipola rehellisenä Jurza-open kanssa: "Että jaa, siinäkö..."
Tippuiko oikea TTK-pari ensimmäisenä? Joka tapauksessa iso kiitos tansseistanne Sara ja Jurza Tanssii Tähtien Kanssa -p18894- 51836
Mä tuun aina rakastamaan sua J
Mutta en pysty kertomaan, että mikä mulla on hätänä. Mä en kertakaikkiaan pysty. Joskus naureskelit muiden ihmisten vai61803Martina ei mennyt naimisiin
IS 17.9: Martinan häät peruuntui, tajusi, ettei ollut oikea aika. Rahat meni hevosiin. On edelleen parisuhteessa Yhdysva126800