Ensimmäinen täyssähköitäauto

Hienolta näyttää. Tuskin maltan odottaa että tulee tuotantoon. Hintakin lienee halvempi kuin läntisillä kilpailijoilla.
http://m.iltalehti.fi/autot/201703292200093483_au.shtml
Ilmianna
Jaa

31 Vastausta



Minusta VW on varsin läntinen firma. Tuosta odottamisesta, kysymyksessähän oli konsepti joka ei tietenkään sellaisenaan tule markkinoille.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Olisko liian myöhäistä hakeutua tukiopetukseen lukihäiriön takia?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Aloittajalla on tahallinen lukihäiriö, joten ei auta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Sitten loppuu ehkä itäautojen ivailu, kun Skodalle tulee sähköauto? Osoittaa ainakin, että itäautokin voi edes periaatteessa sisältää uuttakin tekniikkaa.
Ilmianna
Jaa
sähköauto jutut vaan jatkuu,,,,,, ja unohtuu että se toimiva kestävä akku on vielä keksimättä....
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
10 VASTAUSTA:
Myöskin itäautojutut vaan jatkuu...... ja unohtuu, että itäblokki on sortunut yli neljännes VUOSISATAA sitten, niin ja se yli satavuotias keksintö: sähköauto, ei se ole vieläkään valmis.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
itäblokkihistoriaa kirjoitti:
Myöskin itäautojutut vaan jatkuu...... ja unohtuu, että itäblokki on sortunut yli neljännes VUOSISATAA sitten, niin ja se yli satavuotias keksintö: sähköauto, ei se ole vieläkään valmis.
Käytäpä google-kääntäjää. Suomi-englanti. Itäauto=from Eastern Europe ja Itäblokin auto=Eastern Block car. Nyt on sinulla mennyt puurot ja vellit sekaisin. Siis Skoda on yhä itäauto, muttei välttämättä aina itäblokin auto.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
kielikylvettäjä kirjoitti:
Käytäpä google-kääntäjää. Suomi-englanti. Itäauto=from Eastern Europe ja Itäblokin auto=Eastern Block car. Nyt on sinulla mennyt puurot ja vellit sekaisin. Siis Skoda on yhä itäauto, muttei välttämättä aina itäblokin auto.
Miksi käyttäisin kääntäjää suomenkieliseen termiin? Jota käytettiin vain Suomen autokaupassa? Itäauto merkitsi aikoinaan suomenkielessä nimenomaan itäblokissa valmistettua autoa, itäblokin jälkeisessä maailmassa niitä ei tietenkään ole. Kenenkähän vellit on sekoittuneet?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kun et kerran osaa lopettaa, saat palkinnoksi seuraavan. Kokeilepa mitä google-kääntäjä antaa tulokseksi tsekki-englanti käännöksenä tsekin sanasta Škoda tai Skoda englanniksi. Hyvää päivänjatkoa!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
kielikylvettäjä kirjoitti:
Käytäpä google-kääntäjää. Suomi-englanti. Itäauto=from Eastern Europe ja Itäblokin auto=Eastern Block car. Nyt on sinulla mennyt puurot ja vellit sekaisin. Siis Skoda on yhä itäauto, muttei välttämättä aina itäblokin auto.
Sulla on siis peruskoulukin käymättä eli englanninkieliset termit east ja car eivät edes ole tuttuja? Miten säälittävää.
Tosinkoulua käydäkseen pitäisi myös kyetä ymmärtämään lukemansa, joten emme oikeastaan ihmettele osaasi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
kielikyvettäjä kirjoitti:
Kun et kerran osaa lopettaa, saat palkinnoksi seuraavan. Kokeilepa mitä google-kääntäjä antaa tulokseksi tsekki-englanti käännöksenä tsekin sanasta Škoda tai Skoda englanniksi. Hyvää päivänjatkoa!
Et itekään osannut lopettaa, vaikka huomasit olleesi väärässä! En halua palkintoasi, eihän ole mitään mieltä kääntää erisnimiä, kai nyt sen verran ymmärrät? Hyvää illanjatkoa.

ps, Kun kerran haluat sekoilla asian vierestä, tarkistapa, missä maissa noudatetaan itä-euroopan aikaa ja missä keski-euroopan aikaa?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
itäblokkihistoriaa kirjoitti:
Miksi käyttäisin kääntäjää suomenkieliseen termiin? Jota käytettiin vain Suomen autokaupassa? Itäauto merkitsi aikoinaan suomenkielessä nimenomaan itäblokissa valmistettua autoa, itäblokin jälkeisessä maailmassa niitä ei tietenkään ole. Kenenkähän vellit on sekoittuneet?
Tämähän on uskomaton häiskä. Juuri todistettu yllä että itäautot on itäeuroopasta [tulevia]autoja yhden mailman suurimman yhtiön Alphabetin toimesta, ja itsellään ei ole kertakaikkiaan mitään faktoja tuekseen todistaakseen itäautoken kuolemaa, mutta jatkaa vaan hokemistaan ja OMIA mielipiteitään kuin kuurosokea. Kaikenlaisia täällä suolessa kuljeskelee! Älkäämme vastatko itäautojaeienääole-trollille. Vastaukset vaan ruokkii tuota trollia.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
trollinmetsästäjä kirjoitti:
Tämähän on uskomaton häiskä. Juuri todistettu yllä että itäautot on itäeuroopasta [tulevia]autoja yhden mailman suurimman yhtiön Alphabetin toimesta, ja itsellään ei ole kertakaikkiaan mitään faktoja tuekseen todistaakseen itäautoken kuolemaa, mutta jatkaa vaan hokemistaan ja OMIA mielipiteitään kuin kuurosokea. Kaikenlaisia täällä suolessa kuljeskelee! Älkäämme vastatko itäautojaeienääole-trollille. Vastaukset vaan ruokkii tuota trollia.
Oot ihan uskomaton häiskä!
-toit tuon lähes vuoden takaisen kommentin takaisin keskusteluun
-väitit jotain todistetun, vaikka kukaan ei ollut mitään todistanut.
-en ole kertonut MITÄÄN OMIA mielipiteitä, kaikki -50 --70luvuilla eläneet tietävät, mitä itäautot kauan sitten olivat, se on monenkin kirjoittajan toimesta täällä selitetty, ja todisteita on netti pullollaan.
-kun et kerran tiedä mitään muinaisesta itäblokista etkä Suomen autokaupasta itäblokin aikaan, olisitko ystävällinen ja jättäisit nuo typerät kirjoituksesi julkaisematta, tunnut todella olevan kuurosokea, lisäksi pahasti lukihäiriöinen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
itäblokkihistoriaa kirjoitti:
Oot ihan uskomaton häiskä!
-toit tuon lähes vuoden takaisen kommentin takaisin keskusteluun
-väitit jotain todistetun, vaikka kukaan ei ollut mitään todistanut.
-en ole kertonut MITÄÄN OMIA mielipiteitä, kaikki -50 --70luvuilla eläneet tietävät, mitä itäautot kauan sitten olivat, se on monenkin kirjoittajan toimesta täällä selitetty, ja todisteita on netti pullollaan.
-kun et kerran tiedä mitään muinaisesta itäblokista etkä Suomen autokaupasta itäblokin aikaan, olisitko ystävällinen ja jättäisit nuo typerät kirjoituksesi julkaisematta, tunnut todella olevan kuurosokea, lisäksi pahasti lukihäiriöinen.
Tää on tosi hauska hemmo. Millainen on kuurosokea lukihäiriöinen???? Hahhaa. Logiikka ihan samaa kuin itäautojen puolestelussa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
hupaisahemmooot kirjoitti:
Tää on tosi hauska hemmo. Millainen on kuurosokea lukihäiriöinen???? Hahhaa. Logiikka ihan samaa kuin itäautojen puolestelussa.
Etkö ressukka huomannut, että SINÄHÄN niitä itäautoja puolustelet!!!! HAHHAHAAA! Mikä ihmeen takia??? Ei sitä voi ymmärtää!!!!
MInä olen kaikessa kirjoittelussani tuonut selkeästi ilmi:
-mitä itä-autot aikoinaan, siis kauan sitten olivat.
-miksi niitä ei enää ole tämän päivän maailmassa.
-MIKSI itäautoja tarvitsee puolustella nehän olivat ihan olennainen osa muinaista suomalaista autoilun historiaa.

Tuon kuurosokean oli tuo "trollimetsästäjä" lanseerannut tähän keskusteluun, joten kysypä häneltä? Jos et osaa lukea edelläkirjoitettua, olet ihan ite lukihäiriöinen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Sähköautot on helpompia rakentaa. Skodan kannalta kriittisintä lienee ettei sähköautossa ole vaihteistoa (joka voisi hajota) eikä polttomoottoria öljynkiertoineen (joka söisi öljyä ja voisi hajota) eikä päästöhuijausongelmaa (kuten dieselgate). Joten kyllä tuo on erittäin järkevä veto Skodalta ruveta valmistamaan sähköautoja.
Ilmianna
Jaa
Milloin näitä tulee kauppoihin? Voi kohta taas pitkän tauon jälkeen olla ylpeä Skodan omistaja!
Ilmianna
Jaa
Skoda ei valitettavasti voittanut itäblokin kilpailua sähköautosta, Skodan pahin kilpailija Lada ehti jo vuonna 2012:
https://cleantechnica.com/2012/09/11/lada-1st-russian-built-electric-vehicle/
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
8 VASTAUSTA:
Mitä ITÄBLOKIN KILPAILUA????? OOT muutes ääliö!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
fsdgsgd kirjoitti:
Mitä ITÄBLOKIN KILPAILUA????? OOT muutes ääliö!
Siis entisen suuren ja mahtavan Neuvostoliiton alueen isot autonvalmistajat Skoda, Lada ja Dacia kävivät kilpaa kenellä itäblokin ensimmäinen sähköauto tuotannossa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
easefgsr kirjoitti:
Siis entisen suuren ja mahtavan Neuvostoliiton alueen isot autonvalmistajat Skoda, Lada ja Dacia kävivät kilpaa kenellä itäblokin ensimmäinen sähköauto tuotannossa.
Voi lapsi parkaa, tosin autonvalmistajat käyvät kilpailua ihan koko maailmassa, mutta miksi toit tuon kaukaisen Neuvostoliiton takaisin? Siis Volgswagen (Skoda) Nissan (Lada) ja Renault (Dacia).
Musta nuo ovat eurooppalaisia tai japanilaisia firmoja, ei tippaakaan itäblokkilaisia.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kiitos. Jotain asiallisiakin kirjoituksia näiden trollien keskellä. Täällä pitäisi olla oikeus keskustella itäautoista, mutta trollit vaan huutelee ja häiriköi ja yrittää kieltää asiallisen keskustelun itäautoista ,,, sananvapauden ja perustuslainkin vastaisesti.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Sananvapausaktivisti kirjoitti:
Kiitos. Jotain asiallisiakin kirjoituksia näiden trollien keskellä. Täällä pitäisi olla oikeus keskustella itäautoista, mutta trollit vaan huutelee ja häiriköi ja yrittää kieltää asiallisen keskustelun itäautoista ,,, sananvapauden ja perustuslainkin vastaisesti.
Siis kiitos Lada-uutisen tuoneelle dgsgdsf:lle, joka huomautti ettei Skoda ole ensimmäinen täyssähköitäauto.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Sananvapausaktivisti kirjoitti:
Kiitos. Jotain asiallisiakin kirjoituksia näiden trollien keskellä. Täällä pitäisi olla oikeus keskustella itäautoista, mutta trollit vaan huutelee ja häiriköi ja yrittää kieltää asiallisen keskustelun itäautoista ,,, sananvapauden ja perustuslainkin vastaisesti.
Hienoa että puolustat sananvapautta! Koskahan tälläkin palstalla on viimeksi keskusteltu itäautoista, siis noista n.-50--80lukujen merkeistä ja malleista? Perustuslaista on toki turhaa puhua tämän palstan yhteydessä, kyllä täällä rikotaan surutta kaikkia lakeja ja ihmisoikeuksia.

Täyssähköitäauto on tietenkin täysin mahdoton ajatus, silloin itäautoaikaan ei edes kukaan länsivalmistaja haaveillut sähköautosta, ne kokeilut jäivät sinne Amerikkaan 1900 luvun tienoille.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Sananvapausaktivisti kirjoitti:
Siis kiitos Lada-uutisen tuoneelle dgsgdsf:lle, joka huomautti ettei Skoda ole ensimmäinen täyssähköitäauto.
Samat sanat! Skooda itäblokin autona on nykysin melkein samalla vivalla länsiautojen kanssa. Upeeta!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
easefgsr kirjoitti:
Siis entisen suuren ja mahtavan Neuvostoliiton alueen isot autonvalmistajat Skoda, Lada ja Dacia kävivät kilpaa kenellä itäblokin ensimmäinen sähköauto tuotannossa.
Neuvostoliitossa ei ole ikinä valmistettu sen enempää Skodaa kuin Dasiaakaan.
Opettele historiaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Tässäpä länsiautoilla ajaville pohdittavaa; jo itäblokinautojakin kohta sähköisenä, näin se kehitys kehittyy! Mitähän seuraavaksi...?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
Toivoisinpa että seuraavaksi nuo "itäblokkijutut" unohdettaisiin ja keskustelu muuttuisi asialliseksi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Miksi skooda pitäsi unohtaa...? Tässä palstallahan juurikin jutellaan itäblokin autoista, vaikkapa skoodista ja aivan asiallisesti. Sitä paitsi; miksi sitten itse keikut täällä?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Tepitso kirjoitti:
Miksi skooda pitäsi unohtaa...? Tässä palstallahan juurikin jutellaan itäblokin autoista, vaikkapa skoodista ja aivan asiallisesti. Sitä paitsi; miksi sitten itse keikut täällä?
Voi lapsikulta, eihän mitään merkkiä tarvitse unohtaa, vain nuo typerät itäblokkijutut tämän päivän maailmassa.
Miksi sitten itse keikut täällä kun sinulla ei ole mitään sanottavaa?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Onhan minulla. Onko sinulla lukihäiriö? Tässä juttelen itäblokin ensimmäisestä sähköautosta, skoodasta. Ja pohdin samalla, mitä seuraavaksi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Ensimmäinen täyssähköitäauto

Hienolta näyttää. Tuskin maltan odottaa että tulee tuotantoon. Hintakin lienee halvempi kuin läntisillä kilpailijoilla.
http://m.iltalehti.fi/autot/201703292200093483_au.shtml

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta