Lopettamisen vaikeus

rakastettuvihollinen

Lopettaa pitäisi, mutta miten? Tupakasta on tullut liian iso osa elämää. Tuntuu että jos luopuisin tupakasta, niin ei olisi enää mitään. Juu, parempi terveys, mutta kun tupakasta tulee iso nautinto, niin ei siitä irti päästäminen ole helppoa.

Aamuisin saat itsesi ylös, kun mietit kahvia ja tupakkaa. Samoin vähän kaikessa muissakin päivän asioissa niin se että pääsee tupakalle, niin pelastaa kaiken.

Voiko näillä ajatuksilla edes olla mahdollista lopettaminen? Otan kaikki vinkit vastaan ja onko ketään muita, jotka olisi ollut yhtä kiinni tupakassa ja päässyt kuitenkin irti?!

35

447

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tabe

      Tupakoinnin lopettaminen vaatii aidon halun lopettaa, sen tietää sitten kun se tulee.

      • rakastettuvihollinen

        Niin.tässä se ongelma onkin, kun lopettaa pitäisi, mutta tupakka on liian suuri nautinto. Järki sanoo, että ei ole hyväksi terveydelle.


    • vaikkanäinteet

      Tupakka helppo lopettaa vaikka olisi riippuvainen itse olen lopettanut hitaasti vähentämällä näin,poltat vaikka aski/vrk niin seuraavalla viikolla 19/vrk ja seuraavalla 18/vrk ja näin 20 viikossa olet nollassa ja ei tule mitään oireita.Ota se terveyden ja rahan säästönä.Elimistö kiittää.

      • rakastettuvihollinen

        Sen olen ajatellut, että juuri tuollainen vähentämällä lopettaminen olisi minulle ainoa keino. En pystyisi kertalopetukseen. Poltan nyt 13-14 tupakkaa/vrk.

        Taidan yrittää tuota sinun konstiasi. Kiitos.


    • minuntapa

      Lopetin näin.

      Lupasin itselleni että oon polttamatta yhden viikon.
      Koska pidän aina lupaukseni muille, niin miksi en pitäisi lupaustani itselleni?
      No, olin sitten polttamatt viikon.

      Jonkun ajan jälkeen lupasin itselleni että nyt olen polttamatta 8 päivää.
      No olin.

      Jne.
      Se oli sellaista harjoittelemista.

      Luin koko ajan faktaa tupakin vaaroista ja haitoista. Eli "intellektuaalisesti" otin selvää mitä haittaa yms on.

      Sain sitten lopetettua.
      Ja en ikinä alkaisi uudestaan!!

      • rakastettuvihollinen

        Mukavaa, että olet onnistunut. Minulle ei soveltuisi tuo kikka. Yksi päiväkin olisi tuskaa.


      • kokeilunarvoinen
        rakastettuvihollinen kirjoitti:

        Mukavaa, että olet onnistunut. Minulle ei soveltuisi tuo kikka. Yksi päiväkin olisi tuskaa.

        Kokeile sähkötupakkaa, eli höyryttelyä. Itse sain lopetettua tupakan kertalaakista, kun vaihdoin sähkötupakkaan. Haju-ja makuaisti parani, ei ole enää tupakkayskää, eikä haise vaatteet.


      • höyrytin_toimii
        kokeilunarvoinen kirjoitti:

        Kokeile sähkötupakkaa, eli höyryttelyä. Itse sain lopetettua tupakan kertalaakista, kun vaihdoin sähkötupakkaan. Haju-ja makuaisti parani, ei ole enää tupakkayskää, eikä haise vaatteet.

        Höyrytin ei muuten ole sähkötupakka, toivottavasti termit tulee myöhemmin oikein kun tulee tupakkayhtiöiden sähkötupakka myyntiin jossa todellakin on oikeaa tipakkaa käytettävä, silloin tämä ns "sähkötupakka" nimi muuttuu höyryttimeksi kaikkien suussa.


    • miettimisenarvoista

      Tottakai lopettaminen onnistuu!

      Älytöntä nää sähkötupakit!
      Lopeta ja sillä selvä, kai sinusta löytyy sen verran!

      Kaikki tupakinpolttajat ovat vain orjia tupakinhimon alla.
      Kuka päättää?
      Sinä vai tupakki? - Mietihän vähän, missä sinun ihmisarvo/omanpäättämisen arvo/kunnia että ollako orja vai ei?

      • Vuosihöyryä

        Sähkötupakit on nimenomaan älyttömiä, siinäkin kun on oikeaa tupakkaa.
        Höyrytin taas on yksi parhaista keinoista koskaan lopettaa tupakointi ja ei ole mitään älyttömyyttä siinä.


    • Voi vittu näitä tyhmiä ihmisiä, sähkötupakalla ilman tupakkaa 6vuotta
      pure siitä pöljä.

      • Höyryttimet

        Tarkoitat kai höyrytintä vai oletko muka ihan sähkötupakan hommannut, silloinhan siinä on ollut tupakkaa?


      • oletkovastarannankiiski
        Höyryttimet kirjoitti:

        Tarkoitat kai höyrytintä vai oletko muka ihan sähkötupakan hommannut, silloinhan siinä on ollut tupakkaa?

        Etköhän nyt viilaa pilkkuja? Yleisessä puheessa puhutaan sähkötupakasta. Googleta jos et muuten usko.


      • Höyryttimet
        oletkovastarannankiiski kirjoitti:

        Etköhän nyt viilaa pilkkuja? Yleisessä puheessa puhutaan sähkötupakasta. Googleta jos et muuten usko.

        Eli mikä tämä sitten on, luokitellaanko ilman tupakkaa oleva höyrytin samaan kuin tupakalla oleva sähkötupakka?
        Minun mielestä höyrytin ei ole sähkötupakka eikä kyllä monen muunkaan mielestä.
        Onko oikea tupakka sähkötupakka myös vai onko sekin pilkun viilausta?
        https://tekniikanmaailma.fi/teknologia/tupakkayhtiot-etsivat-sahkotupakan-seuraajaa-tupakan-lammittamiseen-perustuvien-menetelmien-markkina-kasvaa-15-miljardiin/


      • lopettelevajästipää

        Onko siis höyrytin ja sähkötupakka liki sama asia? Jos ei, niin mistä tällaisen höyrytintuotteen voi ostaa?


      • Höyryttimet
        lopettelevajästipää kirjoitti:

        Onko siis höyrytin ja sähkötupakka liki sama asia? Jos ei, niin mistä tällaisen höyrytintuotteen voi ostaa?

        Ei ole sama asia kuten linkki todistaa, väärin kutsuttuna höyrytin on sähkötupakka ja tulee aiheuttamaan paljon sekaannuksia kun tuo tupakkaa käyttävä sähkötupakka tulee myös meidän markkinoille.

        Höyryttimiä voi ostaa vain Vape eli höyrytin liikkeistä ja vain täysi-ikäisille.


      • pelkkääviilausta
        Höyryttimet kirjoitti:

        Eli mikä tämä sitten on, luokitellaanko ilman tupakkaa oleva höyrytin samaan kuin tupakalla oleva sähkötupakka?
        Minun mielestä höyrytin ei ole sähkötupakka eikä kyllä monen muunkaan mielestä.
        Onko oikea tupakka sähkötupakka myös vai onko sekin pilkun viilausta?
        https://tekniikanmaailma.fi/teknologia/tupakkayhtiot-etsivat-sahkotupakan-seuraajaa-tupakan-lammittamiseen-perustuvien-menetelmien-markkina-kasvaa-15-miljardiin/

        Näistä mainitsemistasi sähkötupakoista ei tässä yhteydessä ole ollut edes puhetta. Aloittaja haluaa eroon tupakasta, jota ei näissä nykyisissä sähkötupakoissa ole. On nikotiinipitoisia nesteitä ja nikotiinittomia. Puhut nyt eri vekottimesta.


      • Höyryttimet
        pelkkääviilausta kirjoitti:

        Näistä mainitsemistasi sähkötupakoista ei tässä yhteydessä ole ollut edes puhetta. Aloittaja haluaa eroon tupakasta, jota ei näissä nykyisissä sähkötupakoissa ole. On nikotiinipitoisia nesteitä ja nikotiinittomia. Puhut nyt eri vekottimesta.

        Tässä yhteydessä oli kyse juurikin sähkötupakoista.
        Nykyisissä sähkötupakoissa on ihan samat myrkyt koska on tupakkaa, no palamista ei tule mutta myrkkyjä silti höyryttimiä (Vape) enemmän.


      • pelkkääviilaamista
        Höyryttimet kirjoitti:

        Tässä yhteydessä oli kyse juurikin sähkötupakoista.
        Nykyisissä sähkötupakoissa on ihan samat myrkyt koska on tupakkaa, no palamista ei tule mutta myrkkyjä silti höyryttimiä (Vape) enemmän.

        Vänkää mitä vänkäät.


      • Höyryttimet
        pelkkääviilaamista kirjoitti:

        Vänkää mitä vänkäät.

        Miksi ei voi oikeilla termeillä puhua, siinä ei ole mitään vänkäämistä.
        Sama kun hernekeitoksi kutsuisit oikeaa tupakkaa.

        Kaikki jotka höyryttelee tietää kyllä että vape, eli höyrytin ei ole mikään sähkötupakka.


      • vänkäämistä
        Höyryttimet kirjoitti:

        Miksi ei voi oikeilla termeillä puhua, siinä ei ole mitään vänkäämistä.
        Sama kun hernekeitoksi kutsuisit oikeaa tupakkaa.

        Kaikki jotka höyryttelee tietää kyllä että vape, eli höyrytin ei ole mikään sähkötupakka.

        Jos sinä ymmärrät, että hernekeitto on samaa kuin tupakka, niin jotain on pielessä.


      • Höyryttimet
        vänkäämistä kirjoitti:

        Jos sinä ymmärrät, että hernekeitto on samaa kuin tupakka, niin jotain on pielessä.

        Tässähän on kyse siitä että höyrytin ei ole sähkötupakka, missä siinä on tupakkaa?


      • sähkötupakka
        Höyryttimet kirjoitti:

        Tässähän on kyse siitä että höyrytin ei ole sähkötupakka, missä siinä on tupakkaa?

        No voi etkö sitä edes ymmärrä, nimessä.


      • Höyryttimet
        sähkötupakka kirjoitti:

        No voi etkö sitä edes ymmärrä, nimessä.

        Et vastannut kysymykseeni.
        Mikset samantien kutsu tupakkaa hernekeitoksi?


      • juytujg
        Höyryttimet kirjoitti:

        Ei ole sama asia kuten linkki todistaa, väärin kutsuttuna höyrytin on sähkötupakka ja tulee aiheuttamaan paljon sekaannuksia kun tuo tupakkaa käyttävä sähkötupakka tulee myös meidän markkinoille.

        Höyryttimiä voi ostaa vain Vape eli höyrytin liikkeistä ja vain täysi-ikäisille.

        Vaporisaattori on höyrystin, jonka pesään ei laiteta nestettä , vaan kiinteää ainetta, esim yrttejä , vahaa. Se sitten höyrystyy mutta ei pala. Jotkin tankit voi laittaa suoraan sähkötupakan päähän, mutta yleensä niihin on omat laitteet. voi lukea marjaana .fi sivustolta lisää.


      • Höyryttimet
        juytujg kirjoitti:

        Vaporisaattori on höyrystin, jonka pesään ei laiteta nestettä , vaan kiinteää ainetta, esim yrttejä , vahaa. Se sitten höyrystyy mutta ei pala. Jotkin tankit voi laittaa suoraan sähkötupakan päähän, mutta yleensä niihin on omat laitteet. voi lukea marjaana .fi sivustolta lisää.

        Mutta kutsut silti tupakaksi höyrytintä vaikka siinä ei ole tupakkaa tai muutakaan palavaa materiaalia vaan e-nestettä.


      • sähkötupakka
        Höyryttimet kirjoitti:

        Et vastannut kysymykseeni.
        Mikset samantien kutsu tupakkaa hernekeitoksi?

        Sulla on vaan tarve olla oikeassa ja jankutat toisarvoista asiaa.


      • samasähkäri
        Höyryttimet kirjoitti:

        Et vastannut kysymykseeni.
        Mikset samantien kutsu tupakkaa hernekeitoksi?

        En halua tuoda tuollaista typeryyttä esille.


      • Höyryttimet
        sähkötupakka kirjoitti:

        Sulla on vaan tarve olla oikeassa ja jankutat toisarvoista asiaa.

        Sähkötupakassa on käytössä oikeaa tupakkaa.
        Eli et halua vastata missä höyryttimessä on tupakkaa.


    • velikult

      Hyviä tuloksia on saatu . mene nettiin ja laita Karpalo-projekti kun tuolla dietillä pysyy nin tupakka alkaa maistua pahalle ja on pakko lopettaa.

    • kokemus-sähkötupakasta

      Sähkötupakka eli nikotiini neste ja laitteisto.
      Loppui kerralla oikea tupakointi.
      Olin tupakoinut n. 25 vuotta ja nyt 4 vuotta em. laitteella.
      Nikotiinia on nesteessä, mutta ei tule mitään palamiskaasuja eli myrkkyjä elimistöön.
      Ei tervaa keuhkoihin jne.
      Ihan parasta olisi lopettaa kaikki, mutta se nikotiini riippuvuus on hurjan tiukassa ainakin minulla.
      Olen kokeillut kaikki muutkin systeemit, pillerit ja purkat.
      Eivät tehonneet.
      Sähkötupakka vaan on tehonnut laakista. Nikotiini määrä tulee olla aloittaessa korkea.
      Itsellä oli 18mg vahvuista alussa. Kun tupakkaa teki mieli ja imaisi sähkötupakkaa, se meni kerralla ohi.
      Lisäksi sähkötupakassa on se hyöty, että sitä ei polta " tupakan verran" vaan muutaman henkäyksen ja sitten voi laittaa taskuun. Ei tule sillai tupakoitua enemmän, kun se riittää, että saa ne muutamat höyryt ja mieliteko on ohitse.
      Suraavaksi yritän lopettaa sähkötupakan :D

    • lisätieto
      • guugletamyymälät

        Näitä myydään kyllä Suomessakin, mutta ei enää nettimyyntinä. On käytävä hakemassa itse myymälästä. Myymälöistä saa myös nesteitä.


    • aaalkkkdfd

      Oikeestaan kun kerroit tossa alotuksessasi että " se pelastaa kaiken"... ite oon tajunnut et ei se muuta asioita, jos on tottunut tiettyyn tunteeseen tai hetkeen polttaa.. ei tuo niinku oikeasti mitään lisää. Ja oon yrittänyt kuunnella miltä se tuntuu kehos ku polttaa niin kauhee olo tulee. Kun rupeat viljemään ajatusta eli ajattelee aina kun sytytät tupakan niin se tekee pahaa sulle,niin sit sä et vaan pysty polttaa esim kokonaista tai jätät pikkuhiljaa tilanteissa väliin, ajatus " tämä tekee oikeasti pahaa minulle" " ei nyt ehkä mut jossain vaihees pikkuhiljaa" " näinkin huonon ilon takia ( mikä onkaan tupakan sytyttämisen syy/tilanne)
      Toivon et saat vähennettyä. Tiiät et sitä ei tarvii polttaa niin paljon kun poltat. Vähempikin riittää. Aloita näillä ajatuksilla. Sitä voi joko jatkaa sillein et en pysty/en voi tai pystyn ja tottakai voin!

    • irtivaan

      ite pääsin eroon nic...sumutteella.erittäin kovan motivaation kera.mutta paras oli mulle.ja voe sitä onnistumisen iloo.varpaillaanha sitä kokoikäsä saa olla,mut ei se enää määrää mun päivää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      618
      17027
    2. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      59
      15208
    3. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      393
      9397
    4. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      48
      5794
    5. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      12
      4699
    6. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      174
      3365
    7. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      118
      1975
    8. Mitä hänellä oli päällään kun viimeksi näit hänet?

      Avoimia vastauksia saa kirjoitella... Ehkä joku saattaa tunnistaa itsensä kommenttien joukosta :)
      Ikävä
      57
      1399
    9. Meidän tarinako on ohi?

      Ootko niin päättänyt?
      Ikävä
      102
      1347
    10. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      41
      1247
    Aihe