Halusisiko joku kirjoitella romaninaiselle?

Olen_nuori

romaninainen Etelä-Pohjanmaalta. Meillä on pieni maapaikka ja on kotieläimiä ja kasvimaa. Elämä on köyhää ja yksinäistä. En ole käynyt paljon kouluja, joten en osaa kirjoittaa kovin sivistyneesti enkä monimutkaisista asioista. Suhde uskontoon ja Jumalaan on minulle tärkeä. Porin Suviseuroissa kävin:

https://www.youtube.com/watch?v=UroYKuUflIw

Siellä oli muitakin romaneja ja muita erilaisia ihmisiä. Kukaan ei pidä romaneista, jotka ovat erilaisia.

Toivoisin, että joku tavallinen ihminen voisi kirjoitella minun kanssani.

[email protected]

27

2028

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • innokaslukija

      Kyllä minä tykkää romaneista ja myös dekkareita luen paljon ja myös tiedejulkaisuja, mitä pitempi romani niin sen parempi.

      • Romani_on

        mustalainen. Romaani on kirja.


      • innokaslukija
        Romani_on kirjoitti:

        mustalainen. Romaani on kirja.

        No HALOO! Oli ihan vaan vitsi! Jatkoroma(a)nit on ihan ok.


    • Olen_nuori

      Minä olen 158cm pitkä. Töissä en käy joten olisi aikaa kirjoitella.

      • Tuo tuossa on joku toinen. Minä olen 165 cm pitkä. Minä nyt siis teen karjanhoito- ja puutarhatöitä. Palkkatyötä on vaikea saada, koska kukaan ei halua mustalaista työhön, vaikka yrittäsinkin olla kunnollinen ja käyttäytyä niin kuin muut.

        Kaikille hyvää sunnuntaipäivää.


      • omatlehmät

        Me asutaan myös etelä pohjanmaalla, maito lehmiä ja paljon peltoja, vuokralla sekä omia. Ei mekään mitään kroisoksia olla, mutta ei olla köyhiäkään. Jos teillä on maatila miten sitte voit olla niin köyhä? kyllä aika moni romaani on palkka työssä, tiedän pari jotka on. Kun töissä pitää normin mukasia vaatteita niin ei erotu joukosta, kyllä matutkin saa töitä, mikset sinä sitte et???


      • omatlehmät kirjoitti:

        Me asutaan myös etelä pohjanmaalla, maito lehmiä ja paljon peltoja, vuokralla sekä omia. Ei mekään mitään kroisoksia olla, mutta ei olla köyhiäkään. Jos teillä on maatila miten sitte voit olla niin köyhä? kyllä aika moni romaani on palkka työssä, tiedän pari jotka on. Kun töissä pitää normin mukasia vaatteita niin ei erotu joukosta, kyllä matutkin saa töitä, mikset sinä sitte et???

        Meillä on vain muutamia hehtaareja pinta-alaa, joten täytyy elää ikään kuin luontaistaloludessa. Etelä-Pohjanmaalla on paljon isoja tiloja, joilla on koneita, ja jotka pärjäävät paremmin. Lehdessä sanottiin, että Suomessa alkaa olla liki 900.000 käyhää ja syrjäytymisvaarassa olevaa, joten miksi en voisi olla yksi heistä. Työtä on vaikea saada kun on vain vähän koulutusta. Olen ollut lyhyitä aikoja lastenhoitajana. siivoojana ja rakennussiivojana ja kasvihuoneilla ym. Maa kuitenkin elättää eli siitä saa ruoan.

        Kyllähän mustalaisen aina tuntee, vaikka käyttäisi tavallisiakin vaatteita.

        Tuossa jäljempänä kysytään ikääni. Olen 22-vuotias.


    • eimainoksia

      Voi varmaa joku sulle kirjotellakin, mutta ei kannattas oikee mainostaa köyhyyttä, se kun ei kellekään kuulu miten jokaisen ekonomia on.

    • suomiM---

      minkäs ikäinen

    • Olen_nuori

      Se ei taida sinulle kuulua.

      • Tuossa joku pelleilee.

        Minä jo edellä sanoin, että olen 22-vuotias.


    • suomiM---

      Kuppikoko?

      • Aloittajahan

        on uskovainen tyttö.


    • naantali

      hyvää huomenta romanitar.eikö me olla tultu jo kivikauden rotujutuista??olen itse ihan itäsemmästä suomesta lähtöisin.meidä isossa tuvassa oli aika ajoin romaneja yötä,eikä siitä sen kummempaa,paitsi vanhempi polvi teki kauoppoja..no pääasiassa hevosista.ihan hyvin olen pärjännyt täällä lahdessakin niinsanottujen mannejen kanssa,eiköhän se ole aikapitkälle itsestä kiinni..teillähän ollut aina oma kulttuuri,joka johtaa juurensa pohjoisintiaan ja jonnekin pakistaniin.hoitele itseäsi,eläimiä niin kuin parhaaksi näet.ne on sun juttuja ei muiden.toivotan jo aika varhain vuotta 2018.olishan mukava saada kirje sinulta.mutta älä missään nimessä kirjoita jos et halua....hyvää viikonloppua teille kaikille.........toivotaan uudesta vuodesta ystävällisempää meille kaikille.........terveisin h.kukkonen lahti

      • Romaneja_on

        vähän ja heillä on oma kulttuurinsa, josta he pitävät kiinni niin kuin luonnollista onkin. Tässä on mielenkiintoista se, että romaninainen kertoo olevansa uskovainen.


    • kulkijapoikavaan

      Hei Mirjami! Olet varmaan kaunis sillä kaikki romaninaiset on kauniita! Hyvää talven jatkoa ja Happy New Year!

    • Vanhoillislestadio-
    • Ajajajajaja

      Hei!
      Asutko Kjoella vai Krikassa? Lyhensin paikkakunnat tuollain, mutta tiedät mitä tarkoitan;).
      Suurin osa teistä nuorista romanittarista on todella kauniita. Hiljattain Kjoella eräässä tanssipaikassa oli taas "silmäkarkkia", kun teikäläisiä oli isolla porukalla liikkeellä.
      Meinasin jo yhelle nätille rauhallisimmalle sanoa että "oot sä plikka hyvän-näkönen, mutten viitsinyt kun oli puolisojakin matkassa:(.
      Valitettavasti ennakkoluulot ovat teikäläisiä kohtaan monella suuret.

    • Armiarmiarmi

      Voisin mä muutama rivin vaikka kirjoittaa, käykö anonyymiä?.

    • RonjaRomano

      Mä voi alkaa kirjottaa sulle. Rakas sisko, montako salataskua sun rahtihameessa on?
      Missä kaupassa tykkäät eniten käydä taskualennuksilla? Onko se äs vai koo kauppa`?
      Mulla menee hameen alle moottorisaha ja pari olutlavaa.
      Rasisteja nuo kauppiaat. Kokoajan kyttäämässä.

      • Minulla-ei

        0le salataskuja vaateissani, Enkoskaan varasra jauoiusra. - Mirjami


    • Tulepuukosta

      NOUP!

    • Mustalaistytöt

      ovat kauniita.

    • Oletko saanut vastauksia?

      • Allans

        Useat romanit on mukavia ainakin pietarsaaren aluen.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1906
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe