Asun vuokralla omakotitalossa. Alueella ei kierrä biojäteauton reitti. Kumpi kustantaa kompostorin, minä vai vuokranantaja? Lain mukaan komposti pitäisi tällä taloudella olla, ja esim. ojaan dumppaaminen on ympäristörikos.
Kompostorin osto vuokralaisen asia?
9
786
Vastaukset
- onko.vaikeeta
Miksi otsikon perässä on kysymysmerkki vaikka tekstissä ei ole kysymystä?
- faktanen
"Kumpi kustantaa kompostorin, minä vai vuokranantaja? " ....mielestäni tämä on kysymys tekstissä. Otsikko on erillinen kysymys, tomppeli, eeikä se velvoita kysymystä tekstiin....
- toope.aloittaja
faktanen kirjoitti:
"Kumpi kustantaa kompostorin, minä vai vuokranantaja? " ....mielestäni tämä on kysymys tekstissä. Otsikko on erillinen kysymys, tomppeli, eeikä se velvoita kysymystä tekstiin....
Otsikossa ei ole kysymystä, on vain kysymysmerkki.
- NickNailer
Osta tarjouksesta Lidelin kompostori. Se ei ole paras mahdollinen, mutta toimii ja maksaa noin 30 euroa.
Meillä on niitä useita mm. sen vuoksi , että vahin sukupolvi tykkää käyttää kesämökillä PuuCeetä vaikka "vesiklosettikin" on.- faktanen
Lideli? Vai Lidl? Myyneekö tämä pulju kompostoreita, en itse ole ainkaan koskaan siellä moisia nähnyt.
- NickNailer
Myy.
Tarjoukset kiertävät.
VINK VINK: Itse katson Saksan sivuista, mitä Suomeen tulee parin viikon päästä.
- 1_höpsistä
Ei omakotitalossa tarvi lain perusteella olla kompostoria. Toistaiseksi biojätteen saa pientalossa laittaa sekajätteeseen. Eli vuokralainen ostaa jos haluaa kompostorin. Voihan sen vuokrantantajakin ostaa jos haluaa, mutta mikään pakko ei ole.
- waserdtfyguhvjikl
Olis kyllä aika jännä tietää mikä laki "vaatii" jokaiseen taloon kompostorin? En ole kyllä aikaisemmin moista omakotitaloasujana kuullut.
Muistaakseni jossain kunnissa on kompostit kiellettyjä. Niillä kun ruokkii rottia. Pienessä taloudessa kompostori ei toimi talvella. Toki jos hyvät lämpöeristykset ja kenties lämmitinkin. Joku hepponen teräsverkko tai muovi ei pidätä rottia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1745068- 1004959
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?914414Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1182723Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1392708- 442237
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian322154Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2271908- 901836
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni121821