Veden juominen laihdutti / juomavesiautomaatti

Juodenhoikaksi

Ainakin minun kohdallani veden juominen oikeasti laihdutti. Olen pudottanut painoani noin 14 kg vähän yli puolen vuoden aikana. Olen mies, painoni on tällä hetkellä 108 kg ja pituus 187 cm. Join vesijohtovettä joka päivä 3 - 4 litraa

Ongelmani on se, että vesijohtoveden juominen on alkanut tökkiä aivan mahdottomasti. Olen yrittänyt juoda kaupasta ostettuja pullovesiä, mutta niiden maku on usein todella muovinen ja kantaminenkin on aika työlästä. Kivennäisvesien vaikutus ei jostain syystä ole ollut lainkaan samanlainen kuin vesijohtoveden.

Mahtaisiko juomavesiautomaatti helpottaa tilannetta. Juomavesiautomaatit ovat aika arvokkaita, joten en viitsisi tehdä virheinvestointia. Näin eräillä messuilla puhdistuskapseleilla varustettuja juomavesiautomaatteja. Tällaisen veden maku oli aivan erilainen. Silloin vesijohtoveden juominen ei vielä tökkinyt, joten en valitettavasti silloin kysellyt sen enempää tuotteesta.

Täältä löytyy ainakin monia eri malleja.
https://www.rificum.fi/userData/rificum-oy-fressup/pdf/Vesiautomaatit.pdf

Täällä on hinnasto
https://www.rificum.fi/hinnasto

Onko jollain kokemuksia näistä laitteista? Heitänkö rahani kankkulan kaivoon?

20

2435

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vplaittelivaan

      Vahva usko siirtää vuoria. painonhallinta on kuitenkin täysin ravinnosta kiinni.
      Riittävästi ja ravintoa joka ei nosta liikaa verensokeria koska se on suurin syyllinen ylipainoon.

    • vesihissi

      Tuskin juomavesiautomaatit aivan roskaa ovat. Noiden juomavesiautomaattien tyypit löytyivät helposti Googlen kautta ja hintatasokin näyttää olevan aika kohtuullinen, varsinkin kun on kyse vettä puhdistavista malleista,

      Tuossa lukee, että filttereiden hinnat ovat kohtuullisia. Itse kysyisin ensin, mikä on kohtuullinen hinta. Tosin tuo juomavesiautomaatti taitaa olla aika tunnettu merkki. Paljon ainakin löytyi tietoa Googlesta, joten ei filttereiden ostaminen ulkomailtakaan ole mikään ongelma.

      Itse olen miettinyt tuollaista mökille.

      Tällä sivulla niistä taitaa olla vielä paremmin tietoa.
      https://www.rificum.fi/juomavesiautomaatti

    • kokeilemallaselviää

      Vesijohtoverkkoon saa hapettimia ja filttereitä. En tiedä miten toimivat, mutta kai nekin toimii.
      Lisäksi vesijohtoverkko voisi ehkä noin teoriassa olla parempaa, jos se suutin on sellainen "poreilevaa" vettä tuottava. Siinä kun on happea silloin mukana.
      Olen itsekin huomannut tuon vesijohtoverkon maun suhteessa esim. lähdevesi.
      Lähdevesi tuntuu oikealta.

    • Juodenhoikaksi

      Näistä suoraan vesijohtoverkkoon liitettävistä juomavesiautomaateista tuntuu olevan aika vähän käyttökokemuksia. Onko näitä ollut kauan markkinoilla?

      Tällä firmalla on ainakin hinnat reilusti esillä.
      https://www.rificum.fi/juomavesiautomaatti

    • painonhallitsija

      Olisipa laihduttaminen oikeasti noin helppoa, joisi vain vettä litratolkulla ja läski sulaisi.

      Me muut joudumme rukkaamaan ruokavaliotamme ja vähän liikkumaankin.

      • afksdljflskjdf

        Eipä se ihan niin helppoa ole, mutta jos ei juo tarpeeksi, varmasti painon pudottaminen on vaikeampaa.


      • painonhallitsija
        afksdljflskjdf kirjoitti:

        Eipä se ihan niin helppoa ole, mutta jos ei juo tarpeeksi, varmasti painon pudottaminen on vaikeampaa.

        En ole mikään vedenkittaaja, mutta painonpudotuksessa olen onnistunut aika hyvin. Juon sen 2-3 lasillista vettä päivässä, se riittää ihan hyvin.


      • Nesteenystävä
        painonhallitsija kirjoitti:

        En ole mikään vedenkittaaja, mutta painonpudotuksessa olen onnistunut aika hyvin. Juon sen 2-3 lasillista vettä päivässä, se riittää ihan hyvin.

        Tuo 2-3 lasillista on aika vähän. Lähes kaikki laihdutus ja terveysalan asiantuntijat teroittavat veden juomisen tärkeyttä. Hieman tietysti ihmisen koosta riippuen vettä pitäisi juoda vähintään kaksi litraa päivässa. Rasittavat ja pitkäkestoiset liikuntasuoritukset lisäävät nesteen tarvetta huomattavasti.


      • painonhallitsija
        Nesteenystävä kirjoitti:

        Tuo 2-3 lasillista on aika vähän. Lähes kaikki laihdutus ja terveysalan asiantuntijat teroittavat veden juomisen tärkeyttä. Hieman tietysti ihmisen koosta riippuen vettä pitäisi juoda vähintään kaksi litraa päivässa. Rasittavat ja pitkäkestoiset liikuntasuoritukset lisäävät nesteen tarvetta huomattavasti.

        Olen tehnyt joskus rankkaa fyysistä työtä, samoin urheillut. Tottakai silloin nestehukka korvataan vedellä, ja minäkin olen juonut litratolkulla vettä fyysisesti rankkojen päivien aikana. Kotioloissa en silti juo vettä kuin satunnaisesti.

        Tässä ap väitti että hän laihtui pelkällä vedenjuonnilla, niin silloin on syytä olettaa ettei hän ole kuluttanut kaloreita liikkumalla. Mikäli liikunta on ollut kuvioissa, niin silloin laihduttaminen vedellä on pötypuhetta. Olisi reilua myöntää että liikunta laihduttaa.

        Kuka oikeasti juo vettä kotonaan litratolkulla? Harva, korkeintaan reippaan rakastelun päälle voi mennä muutama lasillinen muttei sentään neljää litraa. En ymmärrä miksi pitäisi juoda jos ei ole jano...


    • ei.ollenkaan.hyvä.juttu

      Lai olt tietoinen siitä että turha ylimääräinen juominen rasittaa elimistöäsi, munuaiset joutuvat etenkin koville. Lisäksi kaikki vesiliukoiset vitamiinit ja hivenaineet katoavat. Myös suola katoaa elimistöstä.

      • painonhallitsija

        Samoilla linjoilla. En tiedä sitten tarkoitetaanko tässä sitä, että kun juoksee maratonin päivässä niin on pakko juoda 5 litraa vettä suorituksen aiheuttaman nestehukan korvaamiseksi?

        Mikäli noihin litramääriin sisältyy oletus, että ihminen juo litratolkulla vettä korvatakseen nestehukan, siitä pitäisi mielestäni kertoa. Nythän avauksesta sai kuvan että kotona juodaan TV:n katselun lomassa 4-5 litraa vettä ja läski palaa.

        Itse en saa kipattua 3 lasillista enempää vettä päivässä jos en liiku tai hikoile muuten, enkä edes ymmärrä miksi pitäisi juoda jos nestettä ei haihdu? Tuntuisi järjettömältä juoda vain jotta tulisi kusihätä.


      • Anonyymi
        painonhallitsija kirjoitti:

        Samoilla linjoilla. En tiedä sitten tarkoitetaanko tässä sitä, että kun juoksee maratonin päivässä niin on pakko juoda 5 litraa vettä suorituksen aiheuttaman nestehukan korvaamiseksi?

        Mikäli noihin litramääriin sisältyy oletus, että ihminen juo litratolkulla vettä korvatakseen nestehukan, siitä pitäisi mielestäni kertoa. Nythän avauksesta sai kuvan että kotona juodaan TV:n katselun lomassa 4-5 litraa vettä ja läski palaa.

        Itse en saa kipattua 3 lasillista enempää vettä päivässä jos en liiku tai hikoile muuten, enkä edes ymmärrä miksi pitäisi juoda jos nestettä ei haihdu? Tuntuisi järjettömältä juoda vain jotta tulisi kusihätä.

        Join päivittäin keskimäärin 12 x 0,33 olut tölkkejä = 3,96 Litraa (revippä siitä) ja maha oli kuin ilmapallo!

        Päätin kokeilla vesilaihdustusta 3-4 L päivässä ja paini putosi 10 kg / kahdessa kuukaudessa.

        Vedenjuonti tehostaa aineenvaihduntaa ja toisekseen voi syödä aivan normaalisti, ILMAN ainuttakaan tölkkiä olutta!

        Hyvää tipatonta kaikille 2021!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Join päivittäin keskimäärin 12 x 0,33 olut tölkkejä = 3,96 Litraa (revippä siitä) ja maha oli kuin ilmapallo!

        Päätin kokeilla vesilaihdustusta 3-4 L päivässä ja paini putosi 10 kg / kahdessa kuukaudessa.

        Vedenjuonti tehostaa aineenvaihduntaa ja toisekseen voi syödä aivan normaalisti, ILMAN ainuttakaan tölkkiä olutta!

        Hyvää tipatonta kaikille 2021!

        Tuollainen määrä olutta päivässä on suoranainen lihotuskuuri. Tuosta keskiolutmäärästä tulee noin 520 kcal ja hiilihydraattia n. 50 g, alkoholikin vielä lihottaa kun maksa huutaa apua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Join päivittäin keskimäärin 12 x 0,33 olut tölkkejä = 3,96 Litraa (revippä siitä) ja maha oli kuin ilmapallo!

        Päätin kokeilla vesilaihdustusta 3-4 L päivässä ja paini putosi 10 kg / kahdessa kuukaudessa.

        Vedenjuonti tehostaa aineenvaihduntaa ja toisekseen voi syödä aivan normaalisti, ILMAN ainuttakaan tölkkiä olutta!

        Hyvää tipatonta kaikille 2021!

        Tuollaisesta olutmäärästä keskiolutta kertyy 12 x 140 kcal = 1680 kcal josta hiilihydraatteja 162 g eli normaalin laihduttajan päivittäinen annos.
        Toisin kuin usein luullaan, runsas vedenjuonti ei vilkastuta aineenvaihduntaa energiankulutuksen lisääntymisen muodossa, eikä vettä siis kannata litkiä ylenpalttisesti laihtumisen toivossa. Googleta: "Luulitko, että runsas vedenjuonti kiihdyttää aineenvaihduntaa?"


    • ldasfkjlasjkf

      Ei sitä vettä tietenkään litratolkulla kannata juoda. Pari litraa päivässä on kyllä ihan ok määrä. Väittäisin, että 2-3 lasillista on liian vähän.

      • painonhallitsija

        Väite siitä että ihmisen tulisi juoda pari litraa päivässä vettä, on yhtä typerä kuin väite että jokaisen tulisi syödä 30 lihapullaa lounaalla.

        Vettä juodaan nestehukan ehkäisemiseksi, ja nesteen nauttimisen tarve kasvaa sitä mukaa kun nestettä poistuu elimistöstä. Rankan treenin tai jonkun muun nesteen haihtumisen aiheuttavan syyn takia voidaan tarvita litratolkulla vettä/päivä, mutta rentona viikonloppupäivänä ei ole mitään syytä juoda litroittain vettä.

        2 litraa vettä/päivä kuluu helpostikin liikunnallista elämää elävällä ihmisellä, mutta sohvaperunalle tuo määrä tarkoittaa vain ylimääräistä virtsaamisen tarvetta.

        Siitä olen samaa mieltä että jokaisen tulisi liikkua niin paljon, että elimistö kuluttaa pari litraa vettä/päivä.


      • Anonyymi

        ihme ettei ole tullut jano,jos noin vähän juo vuorokaudessa.


    • lasdafldf

      On se veden juominen sohvaperunallekin parempi vaihtoehto kuin kaljan kittaaminen.

      • Jkiijggh

        Kaljaa on kyllä mukavampi kitata.


    • kasdfkjaöl

      Kossuvesi on parempaa. Siinä on raikas vesi ja piristävä kossu mukana.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3789
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2284
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2015
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1287
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    Aihe