Pentukoiran lenkkeilytys

Aussie_lover

Voiko neljän kuukauden vanhaa austraalianpaimenkoiraa käyttää 4-5km maasto lenkeillä?

5

219

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sportti_aussi

Tottahan toki voi, varsinkin hyviä vaihoehtoja on esimerkiksi poronpolkun 24 ja 30 kilometrin lenkit. Minä olen käynyt omani kanssa myös karhun kierroksen kun oli 4,5kk

• Ilmoittaja_pro

Tuollaiset eläin rääkkäjät tulisi ilmoittaa poliisille, minä ilmoitan heti jos näen koiran taluttajan pitkällä kävely lenkillä koiran kanssa.

• Parkkipaikkavahti

Tuollaisen koiranomistajan autosta ikkunat rikki kaupan pihalla, pistää vihaksi!!!

• älyhoijakaa

voihan sen koiranpennun ottaa miten pitkälle lenkille tahansa, kunhan kantaa pentua kun pikkuista alkaa väsyttämään.

• KoiratKestääLenkkiä

No pitää voida tai se ei ole normaalisti kehittynyt, toi matka ei ole enään ton ikäiselle koiralle yhtään mitään. Normaalisti koiran kunto kasvaa niin älyttömän nopeasti, että 20km ei ole enään mitään puolivuotiaalle. Jos nyt vasta aloitat lenkityksen niin ekat pariviikkoa vetää tota ja sitten matkaa voi huoletta pidentää vaikka 10km. Jos haluat koirasta hyvän ja sporttisenrakenteen omaavan niin silloin pitää töitä tehdä jo pennusta asti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      187
      5075
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      25
      4472
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3137
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      259
      3039
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      144
      2934
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2531
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27