Miehen lapset pitävät valoja turhaan päällä

Mitävointehdä

Hei! Meillä on uusperhe ja ongelmia on, nimittäin lasten tuhlaileva elämäntapa. Lasku tulee tietysti meille vanhemmille, alla kaksi esimerkkiä.

Ensinnäkin, sähkölasku: he pitävät valoja päällä huoneissa, joissa eivät ole. Kuka maksaa? Me vanhemmat. Toiseksi, kulutushyödykkeet: he tuhlaavat vessapaperia. Aina kun menee vessaan, rulla on tyhjä, vaikka siinä oli edellisellä kerralla vielä ainakin kahdeksan palaa. Kuka käyttää kahdeksan palaa wc-paperia yhdellä käynnillä? Olen ottanut asian puheeksi monta kertaa, mutta mitään ei ole tapahtunut ja käytännössä me vanhemmat maksamme tämänkin.

Tilanne on vaikea, enkä haluaisi erota, mutten myöskään elättää tällaisia tuhlaajia, jos he eivät ala ansaitsemaan tuhlaamiaan rahoja.

22

300

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Justjooo

      Keksippäs lissukka joku parempi juttu.

    • Mitävointehdä

      En ole mikään "lissukka" ja olen ihan tosissani!

      • Parhaaksesi

        Eroat. Parempi olla yksinään.


      • Kossut

        Aja ne puliveivarit takas sinne sillan alle, olet pöljä kun annat kotisi heidän käyttöösi, juovat sinunki viinasi paskoovat ja käyttävät sähköösi.


      • dasfasf
        Kossut kirjoitti:

        Aja ne puliveivarit takas sinne sillan alle, olet pöljä kun annat kotisi heidän käyttöösi, juovat sinunki viinasi paskoovat ja käyttävät sähköösi.

        Tiesitkö muuten, että Pariisissa on aukio nimeltään Place Kossuth?


      • kossut
        dasfasf kirjoitti:

        Tiesitkö muuten, että Pariisissa on aukio nimeltään Place Kossuth?

        Tiedän olen käynyt Pariisissa ja saman niminen paikka löytyy myös Budapestista, sielläkin olen käynyt.


    • uusavutonko

      Mitä sä loisia elätät omassa kodissas. Heitä pihalle niinku muutki uusperheelliset tekee.

      • Lässynsadut

        Kuka sitte Lässyn kaa juo, jos hän häätää juoppokaveris pihalle, Lissu on alkoholisti ja krapulassa kirjoittelee tänne ”elämästään”


      • werwerwer
        Lässynsadut kirjoitti:

        Kuka sitte Lässyn kaa juo, jos hän häätää juoppokaveris pihalle, Lissu on alkoholisti ja krapulassa kirjoittelee tänne ”elämästään”

        Toisin kuin sä...


    • HuomioitaTehnyt

      Onko kaikki uusperheelliset noin köyhiä kuin avaaja?

    • höhjahahah

      Jos et itse ymmärrä lähteä lätkimään, niin toivottavasti "miehesi" ymmärtää paremmin ja laittaa vauhtia lähtöösi, tai sitten on pahemman luokan munaton luuseri, olis nääs kaikille parempi asia.

    • dfghjkl

      anna piiskaa.

    • roskaonrahaa

      Sama tilanne. Ja henkilökohtaisesti ajankohtainen. Mies ja lapset jättävät kaikki valot ja televisiot päälle kun lähtevät kotoa. Ja kaikkein ärsyttävintä: ruokakassista noin 80% menee hukkaan koska kaapista haetaan kaikkea. ei maistukaan ja roskiin. Lusikallinen jugurttia, ai tää oli mustikkaa eikä mansikkaa, roskiin. Mä haluun ison lautasellisen makaronilaatikkoo, ai on vaan tota ketsuppii, mä meenkin mäkkärille, marakoonilaatikko roskiin. Mä juon pullon suusta 1,5 litran cocista, suullisen, sitten jää siihen, koska mä haluunkin fantaa.
      Käsipyyhkeen käyttö on aivan liian haastavaa, toisten kylpypyyhkeeseen voi pyyhkiä vaikka peppunsa. 15-vuotias pyyhkii tietty kätensä paitaan niin kuin pikkulapsi. Joka kulausta varten otetaan oma lasi, kyllähän joku muun ne tiskaa, maksaa, pesee. Onneksi on valinnan vapaus eikä yhteisiä lapsia. Ei huvita maksaa tyhmistä tavoista. Etsin parhaillaan sopivaa asuntoa työpaikan läheltä. Kun se löytyy, ilmoitan että lähden nyt, isi voi maksaa itse lastensa kalliin elämäntavan. Rakkaus loppu huonosti kasvatettuihin kakaroihin. Tai liekö perinnöllistä.

    • Mitävointehdä

      Juuri niin! On tosi rasittavaa juosta laittamassa valoja ja laitteita pois päältä ja aina kun ei ole kotona, niin tietää että siellä vaan telkkari pauhaa yksinään ja valot loistavat tyhjässä asunnossa. Tämä ei ole mikään pieni asia, koska jokainen päälläolominuutti on pois laitteen käyttöiästä. Ei lamppu tai mikään kone kestä ikuisesti ja maksaa huollattaa niitä tai ostaa uusia.

      Eikä kyse ole siitä että olisimme köyhiä (ei suinkaan, mm. kävimme juuri Kanarialla), vaan periaatteesta. Miksi minä joudun maksamaan puolison kakaroiden tuhlailun! Kertokaapa minulle!

      • Blaaaaaa

        Olisit ottanut työssä käyvän puolison, joka olis puolittanut sun kaa menot.
        Kaikki köyhät just käy Kanarialla....


      • Voityhmyyttä

        Pakko sun on, jos meinaat tyhjätaskuisen äijän kanssa jatkaa elämääsi, ääliö!


      • HuomioitaTehnyt

        Kyllä sun täytyy olla köyhä, kun nipotat sähkönkulutuksesta. Kanaria on kyllä ihan jees, sopiva ilmasto suomalaiselle ja lyhyt lento.
        No saathan liikuntaa, kun kiertelet sammuttamassa valoja ja laitteita, mutta muista että myös jokainen laitteen sulkeminen ja uudelleen käynnistäminen kuluttaa laitteita ja valojen rämppääminen lamppuja. :D


    • HuomioitaTehnyt

      Meillä töissä (Teollisuuden Voima) pidetään valot päällä yötäpäivää, jotta säästäisimme energiaa.

    • Lissujuooooooo

      Sulta on se viimeinenkin valo sammunut , saatanan alkkis.

    • Lissujuooooooo

      Ite päivystän täällä, koska mulla menee hyvin!

      • Lissujuooooooo

        Niinhän ne juopot aina väittää....


      • Lissujuooooooo
        Lissujuooooooo kirjoitti:

        Niinhän ne juopot aina väittää....

        Sähän sen tiedät


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      68
      3139
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      200
      2791
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2588
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2578
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2446
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2295
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1733
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1677
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      36
      1535
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1396
    Aihe