Vakuuseiriitä

Laminaattipilalla

Kertokaas mitä mieltä olette tilanteestani, itse arvelen että ei kai tässä voi muuta kuin maksaa itsensä kipeäksi. Eli: muutin uuteen asuntoon heinäkuussa ja entinen asuntoni jäi vähän ikävään kuntoon. Minulla on koira- ja kissahuusholli, ja laminaatti oli pissitty pilalle ja muutakin korjattavaa ja siivottavaa oli. Kuvittelin kuitenkin että kahden kuukauden vakuus olisi riittänyt korjauksiin, se oli 1280 euroa. Nyt sain laskun korjauksista, yhteensä melkein 2700 euroa. Laminaatti materiaali oli maksanut yli 600 euroa, samoin asennus, purkaminen maksoi yli 300, samaten siivous, sitten oli listat uusittu ja niitten materiaali ja asennus oli jotain 500 euroa, ja vielä oli maalattu seiniä loppurahalla. Asunto on pieni kaksio Länsi-Uudellamaalla, alle 30 neliötä. En olisi millään uskonut että remontti voi olla näin kallis, en ole aiemmin joutunut maksamaan ainakaan vakuutta enempää. Minulle jää maksettavaa vakuuden jälkeen noin 1360 euroa eikä minulla tällaisia rahoja ole. Osissa pystyisin sen ehkä maksamaan, mutta se veisi pari vuotta. Olen yksinäinen ihminen, köyhä eläkeläinen, ja nämä kissat ja koirat, jotka ongelman olivat aiheuttaneet, ovat ainoa perheeni, ne ovat tärkeintä elämässäni. Onko teillä jotain neuvoja minulle?

4

158

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äiti_tuu_pyyhkimään

      Mitä vittua?

      Ihanko oikeasti kuvittelit, että elukkasi saa paskoa asunnon piloille ja vuokranantaja kärsikööt nahoissaan?

      Ihan vaan siitä syystä, että olet laiskimus, jonka pitää elukoita haalia, vaikket niistä osaa edes huolta pitää (et viitsi kouluttaa sisäsiisteiksi ym).

      Taisi tulla vähän niin kuin yllätyksenä, ettei äitisi enää siivoa asuntoasi. Osaatko edes oman pyllysi pyyhiä?

    • NickNailer

      Laminaatti on vuokra-asuntoon turhan kallista. Listoituksesta on paha sanoa mittää, kun ei ole nähnyt.

      Pyydä kohtuullistamaan laskua, koska remontti on parantanut asunnon tasoa.

      • MiksiPitäisi

        "Pyydä kohtuullistamaan laskua, koska remontti on parantanut asunnon tasoa. "

        Miksi pitäisi kohtuullistaa, jos kerran aloittaja eläimineen on tuhonnut asunnon. Eihän se tasoa nosta, vaan saatetaan asunto ennalleen tuhon jäljiltä.


      • NickNailer
        MiksiPitäisi kirjoitti:

        "Pyydä kohtuullistamaan laskua, koska remontti on parantanut asunnon tasoa. "

        Miksi pitäisi kohtuullistaa, jos kerran aloittaja eläimineen on tuhonnut asunnon. Eihän se tasoa nosta, vaan saatetaan asunto ennalleen tuhon jäljiltä.

        Koska oikeus tekee/tekisi niin lähes 100 % varmuudella. Se kuuluu tapoihin.

        Vuokranantaja säästää alennusta antaessaan pitkän pennin.

        Tosin, alle 50.000 juttua ei kannata viedä käräjäoikeuteen, ellei saa "ilmaista" oikeusavustajaa, ts. on riittävän köyhä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5118
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3347
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1482
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1317
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1026
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      928
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe