Paljonko tulee 1m³ rukiista pontikkaa tai tislattua viinaa? Tämä nyt ihan mielenkiinnosta, kun näitä viljanhintoja olen ihmetellyt. Jäi tuossa itsellekin ruista melkoisesti varastoon, joka ei ole nyt kauppakelpoista.
Paljonko tulee rukiista pontikkaa?
4
438
Vastaukset
- ireaparakki
aAttelisin, että jos ruis tuottaa käymistuotteita hiukka huonommin kuin ohra, niin se jäis sitte 13 pulloo alle 200 litran per kuutio, meinaan.
- jospapontikkaa
Minä puolestani järkeilisin asiaan niin, että rukiista tulee enemmän pontikkaa, koska muutenhan aikoinaan pontikkaa olisi keitettu ohrasta. Rukiista keitettiin niin paljon viinaa, että valtiovallan oli puututtava asiaan elintarvikehuollon turvaamiseksi ja viinankeitto kiellettiin. Ruis oli tärkeä leivän valmistuksessa ja runsas viinakeitto vei "leivän suusta".
Vaan paljonko sitä pontikkaa nyt tisleenä siitä ruiskuutiosta oikein tulisi?
- kysyntääon
pannut porisemaan, saahaan hyvä mieli ja rahhaa.
- hjhjhgjjgh
Alkaa olla jo liian kylmä jos ensin aikoo idättää kun tekee mäskin mitä Amerikan keittäjiä kun seurasi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1722940
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.642556- 2032210
- 731839
- 1021773
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91641- 1021442
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2171151- 811120
- 951069