Rakastan koiraani

Tiina

Hyvä on, myönnän sen.

Olen aina ollut ylpeä ja kova luonne, mutta jokainen joutuu lopulta nöyrtymään totuuden edessä.

Rakastan koiraani enemmän kuin ketään ihmistä. Enemmän kuin äitiäni, enemmän kuin isääni, enemmän kuin sisartani. Joskus minäkin ihmettelin mitä hienoa jossain koirissa muka on; nehän on "vain elukoita", saastaisia, likaisia, omaa ja toistensa pehvoja haistelevia..

-Nyt vasta tiedän kun ikää on kertynyt 24 vuotta: Ystävät ovat pettäneet, perhekin aiheuttanut vain traumoja, mutta tuo pieni valkoinen karvakäärö ennemmin kuolisi itse kuin tekisi minulle pahaa. Tänäänkin tulin töistä kesken päivän hermoromahduksen takia ja äyskin iloisesti tervehtivän koiran pois tieltäni, mutta se ei sitä muistele vaan katsoo vieressä kuin viaton enkeli, olenko vielä vihainen.

Yksikään ihminen ei lue tunteitani kuten tuo eläin, kukaan ei katso suoraan sieluuni sanaa sanomatta silloin kuin itken kuten tuo ruskeasilmäinen, valkoinen pieni koira..

Eläin ei puhu, eikä osoita tunteita aivan samalla tavalla kuin me ihmiset. Se ei tarkoita etteikö se tuntisi yhtään mitään. Päinvastoin, ihmisellä on paljon enemmän opittavaa eläimeltä kuin eläimellä ihmiseltä.

Tuo katse. Sen vilpittömyys lähes sokaisevalla totuudella saa näkemään toisin kaiken.

Aivan kaiken.

Mitäpä koira tekisikään sanoilla tai lukutaidolla? Senhän ei tarvitse kuin katsoa sinua. Se ymmärtää jo siitä. Mutta kokeilepa, ihminen, tehdä samoin!

23

1631

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anttoo

Kiitos koirille!!

• juu

Miten oikeassa oletkaan.

• laputa

koirat ovat elämäni valo!

• kiitosta

aloittaja kirjoitti hienosti asiaa. kiitos!

• koirat pelastavat

Jep. Nykyihmiset ovat paskoja, koirat korvaavat ihmiset. Niin se vain on.

• koiraparempimieli

Syntyessä meillä oli koira perheessä. Kouluikäisenä meillä oli koira. Teini ikäisenä meillä oli koira. Nyt aikuisena minulla on koira. Ja niin kauan kuin minussa henki pihisee niin minulla on koira. En voisi kuvitellakkaan eläväni ilman tuota kaunista luojan luomaa eläintä ja ihmisen parasta ystävää :)

• koiraparempimieli

Kaikki jotka pitävät koirista niin kannattaa katsoa elokuva nimeltään: Hachiko - Tarina uskollisuudesta. Omalla kohallani vetistelin enemmän kuin Titanicissa.

• spanieliiiiiiiiiiiii

Minulla on henkisesti erittäin raskas työ. Pääni ei olisi kasassa ilman koiraani. Aivan paras stressin purkaja ja mielenterveyshoitaja :)

• Ihan varmasti

Mielisairaitahan kaikki rakin rakastajat ovat, eläinten tasolla.

• spanieliiiii
        Ihan varmasti kirjoitti:

Mielummin niin, kuin sinun kaltaisesi ihmisen tasolla.
        Kaikkea hyvää, krapula hellittää ajastaan...

• Anonyymi
        Ihan varmasti kirjoitti:

Mielisairaalaanhan sinäkin joutaisit.

• 20+13

Kiva, että kylmä ja ylpeä ihminenkin saa jostain kiintymystä ja läheisyyttä. Ihmissuhteet kun ovat vastavuoroisia, eli kuspiä jää helposti iliman.

• animalLover

Ihmisvihaajilla on koiria lemmikkeinä. Esimerkiksi Hitler rakasti koiraansa kovasti. Hänellä oli tapana ruokkia rakasta hauvaansa juutalaisten sisälmyksillä. Niiden piti olla vasta kuolleesta vainajasta, niin että sisäelimet olivat vielä höyryävän lämpimät kun ne tuotiin lautasella koiralle.

• painunytjo

Onko sinulla jotain tieteellistä pohjaa tukemassa näitä vihapuheitasi? Yhtä hyvin ihminen voisi hyysätä 24/7 kilpikonnaansa ja vihata ihmisiä, monien tutkimusten voimin on myönnetty, että koiraihmiset ovat vrt. kissaihmisiin tai eläimettömiin sosiaalisempia ja parempikuntoisia. Koirat ovat elämän suola, rakastan kahta haukkuani äärettömän paljon. Koirat ovat korvaamaton asia joidenkin ihmisten elämässä. Itse en ole kärsinyt minkäänlaisesta mielisairaudesta. Kukaan ei ole kysynyt sinulta minkäänlaista mielipidettä, joten voit pakata laukkusi ja lähteä.

• sekoilevähemmän
        animalLover kirjoitti:

Ihmisvihaajilla on koiria lemmikkeinä. Esimerkiksi Hitler rakasti koiraansa kovasti. Hänellä oli tapana ruokkia rakasta hauvaansa juutalaisten sisälmyksillä. Niiden piti olla vasta kuolleesta vainajasta, niin että sisäelimet olivat vielä höyryävän lämpimät kun ne tuotiin lautasella koiralle.

Ei Hitler ollut mikään ihmisvihaaja, idiootti. Hänhän suorastaan palvoi eurooppalaisten piirteiden omaavia ihmisiä. Sinähän olet juurikin mainitsemasi ihmisvihaaja, kun koirista pitäviä vähättelet.

• nytjopainuit
        painunytjo kirjoitti:

Onko sinulla jotain tieteellistä pohjaa tukemassa näitä vihapuheitasi? Yhtä hyvin ihminen voisi hyysätä 24/7 kilpikonnaansa ja vihata ihmisiä, monien tutkimusten voimin on myönnetty, että koiraihmiset ovat vrt. kissaihmisiin tai eläimettömiin sosiaalisempia ja parempikuntoisia. Koirat ovat elämän suola, rakastan kahta haukkuani äärettömän paljon. Koirat ovat korvaamaton asia joidenkin ihmisten elämässä. Itse en ole kärsinyt minkäänlaisesta mielisairaudesta. Kukaan ei ole kysynyt sinulta minkäänlaista mielipidettä, joten voit pakata laukkusi ja lähteä.

Kuvaa hyvin että käytännössä ainoa eläin mitä käytetään toisten ihmisten vahingoittamiseen on rakki. Natsiakka huvitteli revittämällä rakeillaan juutalaismiesten sukuelimet ja muutenkin raateluttivat yleisesti. E-Afrikassa kytät kouluttivat rakkejaan käskemällä tummaihoisten ihmisten juosta ja laskivat rakit perään raatelemaan, toistui kunnes kuolivat. Suomessakin kytät raateluttavat rakeillaan jopa täysin syyttömiä ihmisiä huvin vuoksi tai turhan takia. Puhumattakaan sitten teistä rakkihulluista jotka usutatte rakkinne toisten eläinten ja ihmisten kimppuun tai laskette vaan irti ja katsotte mitä tapahtuu.

• justjustt

Koira siksi, että ne ovat miltein ainuita eläimiä, jotka ovat mahdollista kouluttaa tähän. Ei esimerkiksi akvaariokala ihmisiä ala tappamaan, kun ei siihen kykene kokonsa puolesta, eikä niillä ole mitään viettiä toimia ihmisen tahdon mukaisesti. Koirat tekevät mitä ihmiset niiden tahtovat tekevän. Tätä tosiaan tekevät vain oikeasti sairaat, kuten ne jotka laittavat kissoille korviksia ja niitä, jotka typistävät koirien korvia.

• pikemminkin
        justjustt kirjoitti:

Koira siksi, että ne ovat miltein ainuita eläimiä, jotka ovat mahdollista kouluttaa tähän. Ei esimerkiksi akvaariokala ihmisiä ala tappamaan, kun ei siihen kykene kokonsa puolesta, eikä niillä ole mitään viettiä toimia ihmisen tahdon mukaisesti. Koirat tekevät mitä ihmiset niiden tahtovat tekevän. Tätä tosiaan tekevät vain oikeasti sairaat, kuten ne jotka laittavat kissoille korviksia ja niitä, jotka typistävät koirien korvia.

Rakit on niitä harvoja petoelukoita jotka ihan omin päinkin "kesyinä" purevat ja tappavat ihmisiä.

• Koiratpus

Ihanat koirat❤

• HeyBlondieee

Bouvier rotuinen koira oli tehnyt hitleriin vaikutuksen sotakoirana. Ranskalaisessa armeijan koirien koulutuskeskuksessa vakuuttavan esityksen jälkeen oli hän lähestynyt koiraa ojentaen kätensä. Koira ei kumminkaan tästä pitänyt vaan oli haistellut fuhrerin haaroväliä ja purrut varoittamatta sotaherraa palleihin. Ilmeisesti kuitenkaan tarkkaa tietoa ei ole puriko käteen vai kiveksiin. Uskomusten mukaan Bouvier koira vei hänen toisen kiveksensä. Uusimpien varmojen tutkimusten mukaan hitlerillä oli vain yksi kives. Sota-aikana tämä kuitenkin oli yleisesti tiedossa kun monet sotilaat lauloivat ivallisia lauluja aiheesta. Myös Napoleonilla huhuttiin olevan vain yksi kives.
      Hitler määräsi kuitenkin kaikki, että kaikki Bouvier rotuiset koirat piti tuhota. Hän ei tässä onnistunut kuten myöskään juutalaisten joukkotuhossa.
      Sotaherralla siirtyi sitten saksanpaimenkoiriin. Koira nimeltä Blonda sulatti hänen sydämensä ja hän antoi sille enemmän rakkautta kuin kellekään ihmiselle. Mukaan lukien Eva Braun.
      Kun sitten elettiin viimeisiä hetkiä määräsi hitler yhden syanidikapselin koiralleen. Koirien hoitaja ja kersantti pakottivat blondan suun auki ja koira kuoli silmänräpäyksessä. Hitler tuli vielä katsomaan ruumista ja mitään sanomatta lähti sitten pois. Myös koiran pennut ja muut bunkkerissa olevat koirat saivat niskalaukauksen kersantin toimesta.

• leeepppsuuu

lepsu

• Anonyymi

Koirat on parhaita he ovat kuin tuli; hellivät tulen lämmöllä ja puolustavat liekin raivolla. Ainakin meidän 5 rescuelastani Leika, Ishtar, Shurik, Serge ja Yoda

• Anonyymi

No ite olen vanhan ja virkeän sekarotuisen tytön omistaja ja vaikka välillä vituttaakin koiran karvan lähtö ja kaikki harmipuolet, mitä nyt vanha koira tuo tullessaan - silti jumaloin koiria ja rakastan myös omaa kirppupesäkettä........ 😏🙂
      Tykkää kieriä lumessa, leikkiä kepeillä ja laukkaa eteenpäi intoa täynnä, vaikka ikää on jo reilu 13.........Enkä vie lopetettavaks niin kauan ku pysyy hyväkuntoisena ja eloisana........
      Keitä mä enemmän inhoon tässä maailmassa, on toiset ihmiset ja koiranomistajat - en tietenkään kaikkia, mutta niitä, jotka tulee urputtamaan sulle turpaansa ilman syytä, ilman, että oma koirasi ei ole tullut lähellekään sen toisen nirppanokka koiraa etkä ole ite tehny hänelle mitään ja niitä, jotka provosoituvat siitä, että pidän mun koiraa niinku ite parhaaksi näen, kuitenki niin, että se ei ole laiminlyöty, mutta en lenkitä mun koiraa muitten kriteerien mukaan, koska mun koiran kanssa ei edetä lenkitä niin nopeasti - tykkää pysähtyä nuuhkimaan paljon, kierimään maassa ja pureksimaan keppejä, välillä saa vetää eteenpäin ja sitä teen sillo, ku on todella kiire, koska kyllä koiran pitää saada haistella ja tehä asiansa rauhassa sillo, ku ei ole kiire........Annan sille myös aivojumppaa vaativia aktiviteetteja, kuten tyhjiä pahvi-ja maitopakkauksia, sisällä makupaloja ja luita, luu makupalakongissa tai kätkettynä sukkaan tai hansikkaan sisään, mun koira tykkää kerätä tällaisia vaatekappaleita ns. aarteina.........
      Ja on tyytyväinen ja lupsakkaan oloinen koira, joskus makaa maassa takajalat suoriksi vedettynä ku hylje........Saa paljon hellyyttä ja silittelyä, ku on sen aika ja ku on sellanen lutuinen punkero nappisilmineen........ Hyvää Uutta Vuotta.......... 😉🙂

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 502
      7513
    2. Mitä sanoisit kolmella sanalla

kaivatullesi ja tunteidesi kohteelle? 🙎💝💝
      Ikävä
      230
      2630
    3. Kun katsoin häntä

Niin ajattelin että hän on niin rakas ❤️
      Ikävä
      26
      2571
    4. Miksi Pekkaa ei hyväksytä maailmalla julkisiin virkoihin?

On mennyt jo monta hommaa ohitse.
      80 plus
      160
      1897
    5. Haluisin niin

Selvittää sun kanssa asiat. Kumpa uskaltaisin. Haluatko sinä?
      Ikävä
      114
      1758
    6. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      3
      1479
    7. Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata

Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p
      Uusikaupunki
      0
      1357
    8. Minkälainen koti

kaivatullasi on?
      Ikävä
      76
      1173
    9. Nyt mielipiteitä kehiin?

Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu
      Kuhmo
      62
      1158
    10. IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."

Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka
      Tv-sarjat
      4
      1145
    Aihe