Koirapillin äänen voimakkuus

Aisti1

Kuuletteko itse koirapillin äänen? Mikä pillin äänen voimakkuus on? Kysyn koska mökkinaapurimme viheltää pilliin joka aamu n. puoli seitsemän ja lapset/teinit heräävä kovaan ääneen. Naapurin mukaan ääntä kuulevat vain koirat, ei ihmiset. Pillejä myyvät sivustot puhuvat vain taajuuksista ei decibeleistä.

13

3995

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dBsx

      Olen vanha, enkä kuule. Ilmeisesti sinäkin? Muistatko milloin viimeksi olet kuullut heinäsirjkkojen sirinän? Joskus teini-iässä kuulin itse viimeksi. Kyseessä sama juttu, kuuloalueemme on kaventunut. Teinien kuuloalue on laajempi kuin meidän "vanhusten". Siksi he todellakin saattavat kuulla pillin äänen vaikka sinä, minä tai naapurisi emme sitä kuulekaan.

    • Aisti1

      Olet oikeassa, lapset kuulevat ääntä vaikka me emme. Tietääkö joku kuinka kova koirapillin ääni on? Harmillista kun sitä käytetään asiattomasti aamuin ja illoin...

    • loputtavahansenon

      Nuoret kuulee kirkkaampia ääniä kun vanhat.Vanhat telkkarit esimerkiksi vinkuvat niin,etteivät nuoret sitä ääntä kestä,vanhat ei sitä edes kuule.
      Kannattanee käskeä nuorten merkkaamaan kalanteriin päivämäärät, ja sitten otat yhteyttä viranomaisiin.Kerrot että olet puhunut asiasta naapurille, ilman tulosta.Vaikka poliisilta kysyt asiasta,että miten toimitaan.Ei sitä saa muita herätellä pilleillään.Puhalteleeko se sisällä, vai ulkona?

    • Aisti1

      Kyseiset naapurit ovat muutenkin melkoisen hankalia tapauksia, joten mahdollisimman vähän heille haluaisi mistään huomauttaa... Siksi siis kysyn lisää koirapilleistä, kun en itse niitä ole käyttänyt.

      • miksnepillittää

        Miksi ne naapurit pillittää?
        Kutsuvatko,tai koulivatko koiraansa?
        Nuorilla on oikeasti parempi kuulo,ja meidänkin nuoret itki,kun mummolan hippasen savulta tuoksuva vanha telkkari vinkui.Niin kurjalta se korvissa kuulosti.Et kyllä siihen pillitykseen on puututtava.Toisaalta,jos naapuri tietää,et siitä on haittaa,niin voikin tehdä sitä kiusallaan.


    • piipitys

      Musti&Mirri myymälöiden koirapillit kuuluvat tosi vähän. Täytyy olla aika huono äänieristys talossa, jos sisälle kuuluu. Siksi oletan, että naapuri viheltää partiolaisten tai pelituomareiden käyttämään pilliin.

      • 4567876

        Noutajapillin ääni on ihan kuultavissa, tuolta myös ostettu.
        Mutta mihin pilliä käytetään,koulutukseen vai huvikseen?
        Itse koulutin pillillä pennun, eli satunnaisia ääniä voi silloin kuulua.Ruokakupille kutsuttaessa, istuttaessa jne.


    • Aisti1

      Naapuri käyttää pilliä koiran kutsumiseen takaisin luokseen. Ovella lähinnä.

      • hiljaahyväätulee

        Talossa sisällä,vai ulkona?

        Käsimerkit toimii koiralla ihan samoin kuin pillitkin,ja ovat ympäristöystävällisempiä.Itse käytän paljon käsimerkkejä, jotka olen opettanut samalla kun on opetettu puheella ,ja pillilläkin.Eli vaikka istu, on yksi pillin puhallus ja käden nostaminen ylös.Ihan sama mitä noista käskyistä, istu sanaa, pillin puhallusta tai käden nostamista käyttää, koira istuu .On joskus tuskaista kuunnella ja katsoa, kun ihmiset kouluttaa ja komentaa koiriaan huutaen urku auki.Koirahan ei ole kuuro,joten huutaminen sille on täysin turhaa.Monet hokee samaa käskyä koiralle monesti,eikä koira parka sitten tiedä monennellako käskyllä pitäis totella.
        Käsimerkit on hyviä, hiljaisia,ja koira oppii keskittymään ohjaajaan tarkemmin.Suosittelen kokeilemaan, myös kuiskaamalla käskyt kannattaa kokeilla.

        Koira tottelee kuiskaamista ihan samalla lailla kuin kovempaakin huutamista.Joten jos huudat koirallesi, muuta heti tapojasi.Kuiskaa, tai käytä käsimerkkejä.Niin et näytä itse niin heikkohermoiselta ja mielipuoliselta koiraa käskiessäsi ;)


      • HerrammeSaatana666

        LOL!! Taas näkee koiran omistajan järjen juoksun! Koiraa käsketään kunnolla, eikä leperrellä. Vai koitatko saada koiraltasi seksiä? :D


      • Koilulin.äippä

    • Nlykävijä

      Ns. yliäänipilli on sellainen, ettei siitä lähtevää ääntä ihminen kuule. Esimerkiksi lintukoirilla käytettävät pillit ovat ihan normaalisti kuuluvia, mutta niiden ääni ei kanna niin pitkälle kuin yliäänipillin. Koirille käytettyjä pillejä on siis erilaisia.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1796
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1583
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      49
      1539
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1468
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      10
      1260
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1132
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1113
    Aihe