Forssan ja pakolaiset

työtäjaleipää

Kesäniemi esittää huomenna kokoontuvalle kaupunginhallitukselle, ettei pakolaisten määrää nosteta nykyisestä 20-30 hengestä vuoden aikana.
Luin juuri viikolla Forssan Lehdestä pakolaisperheestä, jonka oli ensin Humppila ottanut ja sitten he olivat heti vuoden päästä muuttaneet Forssaan.
Onko nyt näin, että kun lähikunnat ottavat omat kiintiöpakolaisensa ja kun he kuitenkin muuttavat Forssaan, niin lopulliseksi maksajaksi tulee Forssa, kun valtion avustukset loppuvat? Mistä me teemme heille töitä ja kun "tienaaminen valtion avustuksilla loppuu", on kunta kuitenkin lopullinen elättäjä.

Hämeen Sanomat kirjoitti muutama viikko sitten, että pakolaisten on helppo saada yksityisiltä vuokra-asuntoja Forssasta ja paljon pakolaisia on muuttanut Forssaan sen vuoksi Hämeenlinnan seudulta. Forssan Lehteen tätä kirjoitusta ei tullut, vaikka ovat molemmat Lännen Median lehtiä.

Toivottavasti päättäjät ovat tilanteesta selvillä ja alkavat kiireesti hommata työpaikkoja, että saadaan veronmaksajia, eikä veronkorottajia.

33

1002

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nojohanonmarkkinat

      "Toivottavasti päättäjät ovat tilanteesta selvillä ja alkavat kiireesti hommata työpaikkoja, että saadaan veronmaksajia, eikä veronkorottajia."
      Valitettavasti päättäjät eivät ole kyenneet järjestämään työttömille forssalaisillekkaan töitä.
      Hämeen maakunnissa suhteellisesti eniten työttömiä on Forssassa, missä työttömiä työnhakijoita on lähes 13 prosenttia työvoimasta. Ainoita työpaikkoja he kykenisivät järjestämään sellaisia työpaikkoja, joita ylläpidetään verovaroilla.

    • Mnbjjlöäpoi

      ...niin...elinkeinopolitiikka on se alue, joka Vorsassa huonoiten hoidettu ja pitkään. Ja moni tavoin. En usko että saadaan ikinä kuntoon tai että saadaan houkuteltua tekijä miestä nyt auki olevaan paikkaan. Terassirähjääjästä taas ei ole kehittämään yhtään mitään. Sinänsä samantekevää tuleeko tähän konkurssiin lisää 20 vai 200 vuodessa.

    • kxnxldmdl

      loppupeleissähän suurin osa näistä valuu helsinkiin, turkuun ja tampereelle. forssa voi olla välietappi, mutta isompaan kaupunkiin useimmat haluavat.

    • lksdjflsjfölkds

      En usko kun bussit kulkee hyvin. Täällä ei tarjota töitäkään, niin saa rauhassa elellä ilman työkkärin hätistelyä.
      Hesassa joutuu kaverin luo patjamajotukseen, täällä saa yksiön, jossa ite voi tehdä bisnestä paperittomilla.

    • Vhythccgt

      Joo, noin se menee ja romuauton kun ostaa niin pääsee tunnissa Vantaalle,kolmessa stadiin

    • Realisti.70.luvun.nuori

      Tehkää lista poliitikoista, jotka haluavat Forssaan lisää pakolaisia. Sitten, seuraavissa kunnallisvaaleissa, kenenkään ei pidä äänestää noita suvakkeja.
      Löytyy kyllä ainakin yksi puolue, jonka kaikki jäsenet vastustavat pakolaisia ja maahanmuuttoa. Tästä tulikin mieleen, että joko Halla-aho on antanut lähtöpassit suvakkipersuille, kuntatasolla?
      Pakolaisten hyysärit pitäisi karkottaa esim. Ruotsiin tai Saksaan. Yleensähän ne ovat moccacikelin perään olevia suomalaisia akkoja. Suomessa tehtiin aikanaan emämunaus, kun annettiin naisille äänioikeus. Tässä on tulos.

    • Öqöqöqöqöqöqöq

      Me äänestetään aina samoja ämmiä, mitään muutosta ei tarvita eikä haluta

    • Frossa

      Vähänks noloo asua forssassa!

    • Sinipiika_

      Minä äänestän Paksunloikkarin Sinisiä.

    • missäsuomi

      Hämeenlinnasta voi olla hetkeksi asunnot loppuneet, kun väestö on jo muuttunut lähes maahanmuuttaja valtaiseksi. Esim Katumalla 27% maahanmuuttajia. Jotkut tällä touhulla rikastuvat ja paskat välittää mitä mieltä kanta-suomalaiset ovat. Tässä on vaan sekin puoli, että tilastollisesti väestöjakauma muut 3-5% saa kantaväestön muuttamaan muualle. Nyt ihmetellään muuttotappiota Hämeenlinnasta.

    • JarmoKa

      ....helppohan se on Kesäniemen ehdotella kun ei asu Forssassa. Ei ne sitä haittaa eikä elä sen kuntaveroilla. Elinvoimastrategiassakin ei mitään VT2 remonttia fiksumpaa näytä nousevan.

    • HikeeJaDuunii

      "Valitettavasti päättäjät eivät ole kyenneet järjestämään työttömille forssalaisillekkaan töitä."

      Tuo on kiusallista, mutta asialle ei oikein voi mitään, jos henkilöillä itsellään ei ole oikeasti halua työllistyä. Vastaavasti useimmat maahan jääneet maahanmuuttajat näyttävät saaneen töitä ja ovat työhalukkaita. Se on vähän niin kuin itsestä kiinni.

    • HikeejaJaDuunii

      Minä olen työllistänyt Maahanmuuttajaa haarovälissäni.

    • HikeejaJaDuunii

      Haha, surkea nimimerkki-copycat.

    • Mattuilletöit

      Kukkapään katuvalot pitäisi vaihtaa kirkkaanpiin...

    • RandomWalker

      Olen kuullut, että joku ulkopaikkakuntalainen olisi viime kuukausien aikana antanyt ymmärtää olevansa iso uhka Forssan pakolaisille. Kuulemani mukaan tämä henkilö olisi kyllä aika sairas eli itseäni kyllä vähän epäilyttää moiset väitteet.
      Onko tässä mitään perää?

      • Gilespie

        ...jaa terassirähjääjä vai?


      • RandomWalker
        Gilespie kirjoitti:

        ...jaa terassirähjääjä vai?

        Ei, ei ole tekemistä sen asian kanssa.


      • Jäkätijäkj

        Jaaha, eikös Random Walkerille riitä Loimaan asiat. Mitä sairauksiin tulee, kannattaa laittaa omat sairaudet ensin ruotuun. Olen kuullut ja kuulemani mukaan ja onko tässä perää - ihan kuin joku juoruämmä.


      • Mitästurunasiat

        RandomWalker: kävit itse kommentoimassa Kangasalan (Kangasala S24 ) tuhopolttajanaisen rinnat ("aika pienitissinen näkyy olevan"). RandomWalker on kyllä itse ihan pipipää, ei tartte muita sairaaksi kutsua.
        Tämä ei nyt liity maahanmuuttoon suoranaisesti, mutta kylläkin sen kommentoijien päänupin sisältöön. Tai oikeastaan sisällön puutteeseen.


    • hyssynhyssynhyy

      Koskahan meille annetaan kaupungilta selvitys kustannuksista. Mehän kaiken maksamme. Odotan valtuuston puheenjohtajan ulostuloa, olen odottanut jo toista vuotta.
      Edelleen Ruotsin rajan yli kävelee pakolaisia 50-100 hengen viikkovauhtia, eipä siitä uutisoida koskaan. Tammi-helmikuussa tullut jo yli 700.

      • Arkoneeko

        Ei tule selvitystä. Nythän vielä kaupunki on saamapuolella. Valtio maksaa. Yksi Vikspergin purkuvalmis kerrostalokin kunnostettiin pikavauhtia ulkomaalaisille. Hyvä bisnes kaupungille toistaiseksi.


      • myösValtionEläke
        Arkoneeko kirjoitti:

        Ei tule selvitystä. Nythän vielä kaupunki on saamapuolella. Valtio maksaa. Yksi Vikspergin purkuvalmis kerrostalokin kunnostettiin pikavauhtia ulkomaalaisille. Hyvä bisnes kaupungille toistaiseksi.

        Missä se hyvyys kaupungille näkyy. Odotin polillekin pari tuntia, syyn arvannet. Onkohan numeroita joissa kaikki kulut ja tuotot.

        No, toki onhan se hyvä kun tulee työpaikkoja, itsekin olen ollut "turhissa hommissa" 36 vuotta ja nyt eläkkeellä 18 vuotta.


    • Lahtarivaari

      Kyllä se meitin Lottatouhu olis halvemmaks tullut, kun Irakinpoijaat.

    • yhdenvertaistako
    • mamutusloppuu
      • Paitsi_että

        Tämäkin nulkki muuttuu puhtoiseksi pulmuseksi kun poliisisetä käy keskustelemassa nettikirjoittelun vuoksi. Tutkintakynnys on nykyään varsin matalalla.


      • Krrrr
        Paitsi_että kirjoitti:

        Tämäkin nulkki muuttuu puhtoiseksi pulmuseksi kun poliisisetä käy keskustelemassa nettikirjoittelun vuoksi. Tutkintakynnys on nykyään varsin matalalla.

        Ha. Kuka oikeasti on kiinnostunut forssalaisten nettikirjoitteluista? Minua tosin kiinnostaa. Sivumennen sanoen tykkään pakolaisista. Heidän ansiostaan kantakuntetyöttämät saa viettää rauhaiseloa rauhaisissaan. Onnettomien viranomaisten aika hukkuu noitten tulokkaiden hyysäämiseen.


    • TupinAleksi

      Mulla on mielessä Marketin tuulikaapintyttö ja tietenkin militiettyni... Lottotyttö.

      • olenkuulutnimen

        Tuulikaapintyttö on nimeltään Maria


    • Lahtarivaari

      Mulla jäi se Lottapatsasjuttu vaivaamaan.

      • kxlxmzlzödödö

        Sähän voisit sellaisia väsätä pihallesi sarjoittain. Joillain on pihalla puutarhatonttuja, sulla ois kokoelma kenttähuorapatsaita. Tiedä vaikka siitä tulisi paikallinen nähtävyys, jota tultaisiin ihastelemaan aina katuvaloista saakka!


    • tolpalle

      Mutta katuvaloihin voisi laittaa joka tolpan kohdalle lottapatsaan. Oliko niitä muistaakseni 25 kpl. ?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2201
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1948
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1908
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1700
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe