Kyllästynyt

Kyllästunyt2002123

Mun isoveli joka täyttää joulukuussa 18 nii hakkaa mua koko ajan melkein. Oon ite 15. Voinko heti ku veli täyttää 18 ilmottaa poliisille et se hakkaa mua ja haukkuu huoraks just... ja ennenku märehditään miks vanhemmat ei puutu nii niitä ei kiinnosta. Oon puhunut niille. Ei kiinnosta. Haluun et lopettaa ton hakkaamisen ja muutenki se on peliriippuvainen ja ihan sairas päästään..

4

793

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jdjudfh

Miksi et ilmoita nyt jo? 15 vuotta on rikosoikeudellisen vastuun ikäraja, ja sitä nuorempiinkin voidaan kohdistaa lastensuojelullisia toimia, vaikka rikossyytettä ei voisikaan ajaa.

• Hei,
      Hienoa, että olet lähtenyt hakemaan neuvoja tilanteeseesi. Ikävä kuulla, että veljesi hakkaa ja haukkuu sinua. Väkivalta perheessä ei ole missään vaiheessa hyväksyttävää. Hienoa, että olet yrittänyt puhua vanhemmillesi asiasta. Kertomasi asia kuulostaa vakavalle, johon aikuisten tulisi puuttua. Sinun ei tarvitse olla tämän asian kanssa yksin. Olisiko sinulla ketään luotettavaa aikuista kenelle voisit kertoa asiasta ja joka voisi auttaa sinua, esimerkiksi kouluterveydenhoitaja, kuraattori tai joku muu läheinen?

Väkivallan tekijästä voi tehdä rikosilmoituksen poliisille, vaikka tekijä olisikin alaikäinen. Sinun kannattaa olla yhteydessä poliisiin mahdollisimman pian. Vastuu väkivallasta on aina tekijällä, ei uhrilla. Tärkeintä on kuitenkin, ettet jää asian kanssa yksin. Tilanteesta voisit olla yhteydessä myös lastensuojeluviranomaisille, sillä sinulla on oikeus turvalliseen kotiin ja apuun. Kertomasi mukaan myös veljesi voi hyötyä ammatillisesta avusta.

Voit halutessasi tulla juttelemaan asiasta Rikosuhripäivystyksen chattiin, joka on auki arkisin klo 9-15 ja maanantai-iltaisin klo 17-19.

Ystävällisesti Rikosuhripäivystys

• Salmiakki1977

Kannattaa ehdottaa vanhemmille että tutkituttaa velipojan pään. Voi olla jokin sairaus jolla on taipumus väkivaltaan. Vanhempien kanssa kannattaa jutella myös siitä että veli muuttaa pois kotoa kun täyttää 18 vuotta.

• menepuhumaanpoliisille

Ilmoita vanhempasi poliisille. Tai ainakin mene puhumaan poliisien kanssa.
      Vanhempien tehtävä on puuttua asiaan!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!

"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti
      Maailman menoa
      240
      45291
    2. Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.

KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!
      Maailman menoa
      30
      11223
    3. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      179
      10827
    4. Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta

Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump
      Maailman menoa
      36
      9691
    5. Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.

IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla
      Maailman menoa
      85
      8508
    6. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
      Maailman menoa
      223
      6501
    7. Pirjo sanoi Esalle

Painu sinä Esa hevonvittuun... johon Esa? Laittakaapa ehdotuksia. # ==================== # APUFUNKTIO: satunnainen kok
      Maailman menoa
      0
      3190
    8. Jos mä joisin

Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys
      Ikävä
      28
      2202
    9. Tänään torille

Tänään kuulema torilla tapahtuu klo.20. Tulkaaha paikalle kattoon.
      Hyrynsalmi
      32
      1525
    10. Koulu-uhkaus.

Meinaatteko päästää lapsenne kouluun, niin kauan kun tämä uhkaaja siellä myös on? Tekijä on kaikilla tiedossa.
      Hyrynsalmi
      26
      1490
    Aihe