Kyllästynyt

Kyllästunyt2002123

Mun isoveli joka täyttää joulukuussa 18 nii hakkaa mua koko ajan melkein. Oon ite 15. Voinko heti ku veli täyttää 18 ilmottaa poliisille et se hakkaa mua ja haukkuu huoraks just... ja ennenku märehditään miks vanhemmat ei puutu nii niitä ei kiinnosta. Oon puhunut niille. Ei kiinnosta. Haluun et lopettaa ton hakkaamisen ja muutenki se on peliriippuvainen ja ihan sairas päästään..

4

737

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jdjudfh

      Miksi et ilmoita nyt jo? 15 vuotta on rikosoikeudellisen vastuun ikäraja, ja sitä nuorempiinkin voidaan kohdistaa lastensuojelullisia toimia, vaikka rikossyytettä ei voisikaan ajaa.

    • Hei,
      Hienoa, että olet lähtenyt hakemaan neuvoja tilanteeseesi. Ikävä kuulla, että veljesi hakkaa ja haukkuu sinua. Väkivalta perheessä ei ole missään vaiheessa hyväksyttävää. Hienoa, että olet yrittänyt puhua vanhemmillesi asiasta. Kertomasi asia kuulostaa vakavalle, johon aikuisten tulisi puuttua. Sinun ei tarvitse olla tämän asian kanssa yksin. Olisiko sinulla ketään luotettavaa aikuista kenelle voisit kertoa asiasta ja joka voisi auttaa sinua, esimerkiksi kouluterveydenhoitaja, kuraattori tai joku muu läheinen?

      Väkivallan tekijästä voi tehdä rikosilmoituksen poliisille, vaikka tekijä olisikin alaikäinen. Sinun kannattaa olla yhteydessä poliisiin mahdollisimman pian. Vastuu väkivallasta on aina tekijällä, ei uhrilla. Tärkeintä on kuitenkin, ettet jää asian kanssa yksin. Tilanteesta voisit olla yhteydessä myös lastensuojeluviranomaisille, sillä sinulla on oikeus turvalliseen kotiin ja apuun. Kertomasi mukaan myös veljesi voi hyötyä ammatillisesta avusta.

      Voit halutessasi tulla juttelemaan asiasta Rikosuhripäivystyksen chattiin, joka on auki arkisin klo 9-15 ja maanantai-iltaisin klo 17-19.

      Ystävällisesti Rikosuhripäivystys

    • Salmiakki1977

      Kannattaa ehdottaa vanhemmille että tutkituttaa velipojan pään. Voi olla jokin sairaus jolla on taipumus väkivaltaan. Vanhempien kanssa kannattaa jutella myös siitä että veli muuttaa pois kotoa kun täyttää 18 vuotta.

    • menepuhumaanpoliisille

      Ilmoita vanhempasi poliisille. Tai ainakin mene puhumaan poliisien kanssa.
      Vanhempien tehtävä on puuttua asiaan!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      32
      6651
    2. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      311
      3991
    3. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      59
      3751
    4. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      43
      3269
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      172
      2551
    6. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2106
    7. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      126
      2000
    8. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      47
      1977
    9. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1670
    10. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1629
    Aihe