Kyllästynyt

Kyllästunyt2002123

Mun isoveli joka täyttää joulukuussa 18 nii hakkaa mua koko ajan melkein. Oon ite 15. Voinko heti ku veli täyttää 18 ilmottaa poliisille et se hakkaa mua ja haukkuu huoraks just... ja ennenku märehditään miks vanhemmat ei puutu nii niitä ei kiinnosta. Oon puhunut niille. Ei kiinnosta. Haluun et lopettaa ton hakkaamisen ja muutenki se on peliriippuvainen ja ihan sairas päästään..

4

746

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jdjudfh

Miksi et ilmoita nyt jo? 15 vuotta on rikosoikeudellisen vastuun ikäraja, ja sitä nuorempiinkin voidaan kohdistaa lastensuojelullisia toimia, vaikka rikossyytettä ei voisikaan ajaa.

• Hei,
      Hienoa, että olet lähtenyt hakemaan neuvoja tilanteeseesi. Ikävä kuulla, että veljesi hakkaa ja haukkuu sinua. Väkivalta perheessä ei ole missään vaiheessa hyväksyttävää. Hienoa, että olet yrittänyt puhua vanhemmillesi asiasta. Kertomasi asia kuulostaa vakavalle, johon aikuisten tulisi puuttua. Sinun ei tarvitse olla tämän asian kanssa yksin. Olisiko sinulla ketään luotettavaa aikuista kenelle voisit kertoa asiasta ja joka voisi auttaa sinua, esimerkiksi kouluterveydenhoitaja, kuraattori tai joku muu läheinen?

Väkivallan tekijästä voi tehdä rikosilmoituksen poliisille, vaikka tekijä olisikin alaikäinen. Sinun kannattaa olla yhteydessä poliisiin mahdollisimman pian. Vastuu väkivallasta on aina tekijällä, ei uhrilla. Tärkeintä on kuitenkin, ettet jää asian kanssa yksin. Tilanteesta voisit olla yhteydessä myös lastensuojeluviranomaisille, sillä sinulla on oikeus turvalliseen kotiin ja apuun. Kertomasi mukaan myös veljesi voi hyötyä ammatillisesta avusta.

Voit halutessasi tulla juttelemaan asiasta Rikosuhripäivystyksen chattiin, joka on auki arkisin klo 9-15 ja maanantai-iltaisin klo 17-19.

Ystävällisesti Rikosuhripäivystys

• Salmiakki1977

Kannattaa ehdottaa vanhemmille että tutkituttaa velipojan pään. Voi olla jokin sairaus jolla on taipumus väkivaltaan. Vanhempien kanssa kannattaa jutella myös siitä että veli muuttaa pois kotoa kun täyttää 18 vuotta.

• menepuhumaanpoliisille

Ilmoita vanhempasi poliisille. Tai ainakin mene puhumaan poliisien kanssa.
      Vanhempien tehtävä on puuttua asiaan!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      293
      6617
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      2049
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      180
      1790
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1257
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      119
      1251
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1170
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1136
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      53
      1037
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1021
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      972
    Aihe