Menkat alkamassa?

Apua-kaivataan

Olen 15v tyttö, 160cm pitkä, 45kg painava. Menkkani eivät ole alkaneet, mutta lähipäivinä minulla on ollut todella runsas valkovuoto, ja mahani on löysänä. Mitään kipuja ei ole.. Maha on ollut turvoksissa jo varmaan kuukauden...
Voisiko nämä oireet viitata menkkojen alkamiseen?
Äidilläni alkoi menkat 13v.

9

220

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Apua-kaivataan

Ja olen syönyt maitohappobakteeritabletteja löysän mahan takia, mutta sekään ei auta löysyyteen...

• ABcDeFgHiJkLMNOrs

Voi hyvin olla.

• mahdollistaon

Maitohappobakteerit voivat aiheuttaa ripulia.
      Kuukautisesi voivat alkaa milloin vain.

• terveys_ensin

Olet lievästi alipainoinen, se varmasti "viivästyttää" kuukautisia. Kannattaa pyytää terveydenhoitajalta lähete gynekologille, myös jotta voit heti keskustella kaikesta myös tulevasta. Se milloin äitisi menkat alkanut ei vaikuta sinuun. Äidillä ala-asteella, siskolla ala-asteella ja hän kehittyi "naiseksi" muutoinkin silloin, itsellä muistaakseni kasiluokalla..Vatsan turpoilu ja löysyys voi olla oire monesta jutusta siksi ehdotan ammattilaisen mielipidettä..

• Apua-kaivataan

Kiitos vastauksista. Taidan käydä gynellä juttelemassa!

• Makasiini_

Moi! Itselläni alkoi n. 12v menkat ja olin varm jotai 49kg ja 149cm.(ja nyt on mennyt jo yli puol vuotta siitä kun menkkani alkoivat olen n. 50kg ja 152cm) et itelläni oli maha kipeä edellisenä päivänä ja seuraavana iltana alkoi menkat.
      Olet huomattavasti minua kevyempi sekä vanhempi että saattaa johtua lievästä alipainosta että sun menkat ei ole alkanur. (Muista se on myös erittäin yksilöllistä)

• menkatalkanu

olin itse 12v. just täyttämäs 13v. 167cm ja painoin 44kg ja mul alko menkat ilman mitään oireita ja äitillä alko vast 14v. et ei vaikuta äitis alkamis ikään vaan sillo ku sun keho on siihe valmis ni sul alkaa menkat

• menkatalkoi15weemullakin

olin itse 15 vuotias, 9 luokan kevät talvi, kun menkat alkoi. pituutta oli noin 165 cm varmaan ja painoa 45 kiloa.

muistaakseni mullakin oli juuri tuollaisia oireita ennen menkkojen alkamista. kun ne alkoi niin olivat ihan normaalit. sitten meni kaks kuukautta seuraaviin. ja sitten sen jälkeen ne aina tulivat tasaisesti 28 päivän välein.

sit 16 wee olin 170 cm ja 50 kg.
      17 wee 172 cm ja 52 kg.
      ja nykyään aikuisena oon 174 cm ja 55 kg. kasvu loppui ehkäpä noin 17 ja puoli vuotiaana.

• provota

Että sä jaksat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen VigeIius noIasi taas itsensä

Kun uhriutui vuonna 2024 (siis persujen "vahtivuorolla") Tampereella aloittaneen perheryhmäkodin toiminnasta. ”Leviää k
      Maailman menoa
      38
      2446
    2. Persut ei kestä heidän johtajistaan tehtyä huumoria

Laajalti tiedostettu tosiasia on, että autoritaariset johtajat ja erinäiset diktaattorit eivät kestä heidän kustannuksel
      Maailman menoa
      48
      2030
    3. Kuka omistaa entisen Veljeskodin?

Kenellä on varaa pitää hiljattain remontoitua rakennusta tyhjillään? Tehdäänkö siitä Suomen kallein kirpputori vai mikä
      Ähtäri
      9
      1976
    4. Vasemmistoliitto peruisi sosiaaliturvan heikennykset

He palauttaisivat työttömyysturvan ja asumstuen suojaosat, eli saisi jälleen tienata 300 euroa kuukaudessa ilman tukien
      Maailman menoa
      48
      1705
    5. Jos voisit kysyä

Kaivatultasi vielä yhden kysymyksen, mikä se olisi? Aloitan: Mitä sinä halusit minusta?
      Ikävä
      139
      1438
    6. Oli kiva nähdä sut

vaikkakin kaukaa ja nopeasti. Tiedän kyllä tasan tarkkaan missä mennään, joten anteeksi jos pilasin päiväsi, ei ollut mi
      Suhteet
      24
      1106
    7. Lamppu syttyi

Tiedätkö mitä mies, olen aivan yhtä rakastunut suhun. Kyllä. Koita jaksaa eiköhän me kohta nähdä ❤️
      Ikävä
      68
      915
    8. Talk Show isäntä Jimmy Kimmel sai kenkää

Vasurina heitti sopimatonta läppää murhatusta Charlie Kirkistä tai oikeammin murhaajan poliittisesta taustasta ja kuinka
      Maailman menoa
      119
      898
    9. Välillä kyllä naurattaakin tämä kahden aikuisen meininki

Se nyt on aivan selvä asia että kumpikin on päälakeensa myöten rakastunut, ja sinä se olet koko ajan ollutkin. 😘
      Ikävä
      62
      893
    10. Jos voisit palata yhteen risteykseen

..mikä se elämässäsi olisi?
      Ikävä
      67
      886
    Aihe