Menkat alkamassa?

Apua-kaivataan

Olen 15v tyttö, 160cm pitkä, 45kg painava. Menkkani eivät ole alkaneet, mutta lähipäivinä minulla on ollut todella runsas valkovuoto, ja mahani on löysänä. Mitään kipuja ei ole.. Maha on ollut turvoksissa jo varmaan kuukauden...
Voisiko nämä oireet viitata menkkojen alkamiseen?
Äidilläni alkoi menkat 13v.

9

136

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Apua-kaivataan

      Ja olen syönyt maitohappobakteeritabletteja löysän mahan takia, mutta sekään ei auta löysyyteen...

    • ABcDeFgHiJkLMNOrs

      Voi hyvin olla.

    • mahdollistaon

      Maitohappobakteerit voivat aiheuttaa ripulia.
      Kuukautisesi voivat alkaa milloin vain.

    • terveys_ensin

      Olet lievästi alipainoinen, se varmasti "viivästyttää" kuukautisia. Kannattaa pyytää terveydenhoitajalta lähete gynekologille, myös jotta voit heti keskustella kaikesta myös tulevasta. Se milloin äitisi menkat alkanut ei vaikuta sinuun. Äidillä ala-asteella, siskolla ala-asteella ja hän kehittyi "naiseksi" muutoinkin silloin, itsellä muistaakseni kasiluokalla..Vatsan turpoilu ja löysyys voi olla oire monesta jutusta siksi ehdotan ammattilaisen mielipidettä..

    • Apua-kaivataan

      Kiitos vastauksista. Taidan käydä gynellä juttelemassa!

    • Makasiini_

      Moi! Itselläni alkoi n. 12v menkat ja olin varm jotai 49kg ja 149cm.(ja nyt on mennyt jo yli puol vuotta siitä kun menkkani alkoivat olen n. 50kg ja 152cm) et itelläni oli maha kipeä edellisenä päivänä ja seuraavana iltana alkoi menkat.
      Olet huomattavasti minua kevyempi sekä vanhempi että saattaa johtua lievästä alipainosta että sun menkat ei ole alkanur. (Muista se on myös erittäin yksilöllistä)

    • menkatalkanu

      olin itse 12v. just täyttämäs 13v. 167cm ja painoin 44kg ja mul alko menkat ilman mitään oireita ja äitillä alko vast 14v. et ei vaikuta äitis alkamis ikään vaan sillo ku sun keho on siihe valmis ni sul alkaa menkat

    • menkatalkoi15weemullakin

      olin itse 15 vuotias, 9 luokan kevät talvi, kun menkat alkoi. pituutta oli noin 165 cm varmaan ja painoa 45 kiloa.

      muistaakseni mullakin oli juuri tuollaisia oireita ennen menkkojen alkamista. kun ne alkoi niin olivat ihan normaalit. sitten meni kaks kuukautta seuraaviin. ja sitten sen jälkeen ne aina tulivat tasaisesti 28 päivän välein.


      sit 16 wee olin 170 cm ja 50 kg.
      17 wee 172 cm ja 52 kg.
      ja nykyään aikuisena oon 174 cm ja 55 kg. kasvu loppui ehkäpä noin 17 ja puoli vuotiaana.

      • provota

        Että sä jaksat.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2072
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      167
      1599
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1547
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1348
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1290
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      286
      1158
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      133
      1044
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1022
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1003
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      54
      872
    Aihe