Muitakin toimeentulevia eläkeläisiä täällä ?

EläkeAlkoi

Sanoisin, että esim. nettoeläke min. 3,5k€ / kk, on sijoituksia tms., ei velkoja.
Itse tienattu tyhjästä, kouluttaumalla, ahkerasti työtä tekemällä ja tarkalla kuluhallinnalla.
Nyt voikin tehdä kutakuinkin mitä huvittaa. Kunnon autot alla, asunto, mökki, runsasta matkustelua tasokkaasti, kaikki tarpeellinen jo ostettu, kulttuuritapahtumia, vähän viinikulttuuria, ei mitään kaljaretkuilua, ravintoladinnereitä, terve, sopivasti hyvinvointipalveluja.
Miten te muut samalaiset ?

31

251

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uskovainen2

      Eli keskipalkkasi on ollut n 8500€/kk läpi vuosien. Ja kirjoittelet suoli 24 palstalla.

    • pirremiinapa

      Jaa a.. onneksi olkoon, ja onko kaikki nyt hyvin kun kaikki on saavutettu?

    • ylähyllyltä

      Mukavaa jatkoa aloittajalle ja yritä keksiä jotain parempaa eläkepäiviksesi kuin tällä palstalla viivyttely.

    • Ihmisten.joukossa

      Uskovainen2 ja ylähyllyltä, Mitä ihmettä! Olen hyvin toimeentuleva, todennäköisesti eläkkeeni tulee olemaan hyvä ja käyn tällä palstalla, en nyt ihan joka päivä, mutta aika usein. Luen mukavia juttuja ja kirjoitan itsekin joskus, kuten nyt. Missä sitten? Facessa en ole, tuskin menen. Saattaa köyhyydestä köyhälle haittaa olla, muttei minulle ainakaan jonkun toisen köyhyydestä mitään haittaa ole. Ihan yhtä huumorintajuisia ja elämäkokemuksen täyttämiä kirjoituksia kirjoittavia. Vai onko itseluottamuksenne jotenkin huono, jos epäilette ettei seuranne kelpaa? Minulla on menokavereina monessa eri ryhmässä huonosti ja hyvin toimeentulevia, sairaita, terveitä, kauniita ja vähemmän, korkeasti ja vähemmän koulutettuja, nuorehkoja ja vanhoja sekä juopohkoja ja raittiita.
      Siunauksellisia ja antoisia eläkepäiviä aloittajalle!

    • Keskiverto eläke on, se riittää hyvin, joskus jääkin.
      Matkustelin aikoinaan, en mitenkään ylellisesti ja joskus kävin ravintoloissakin.
      Nykyisin tykkään olla kotonani, olen nähnyt tarpeeksi mualimmoo, samalla tavalla arkeaan ihmiset elävät joka paikassa.
      Auto on, se kulkee ihan hyvin, sitä varten kai auto hankitaan?
      Kun aloittajalla on rahaa, aikaa ja halua tehdä kaikkea mistä kertoi niin oikein hyvä.
      Minulle on ylellisyyttä kun saan elää rauhassa ilman velvoitteita, nukkua kun nukuttaa. Touhuta kotona sitä mitä itse haluan, syödä kun sattuu olemaan nälkä.
      Aletaan vähitellen siirtyä kaupunkieläjiksi, kissalla on totuttelemista taas.

    • sairaallpinen

      Miten satte rahanne menemään?
      Oman eläkkeni netto on tällä hetkellä963,11€/kk.
      Juuri tulleen verolaskelman mukaan minulla on vuokratuloa vuosittain 881,16€ josta veron jälkeen jää muutama kymppi kuukaudesa.
      Aikanaan samallani perinnöllä maksoin puollet joposta ja ainoa arpajaisvoittoni hupeni UPOn pesukarhuun eikä täysin riittänytkään.

      Toimin yleensä suunnitelmallisesti mutta toin myös impulsiivisesti
      Olen kohtuullinen kulttuurikuluttaja.
      Eläkekerhon mukana teatteri - ja konserttimatkoja.
      Muuilla järjestelyillä musikaaleja Tallinnassa ja Berliinissä. Muiden matkojen yhteydessä musikaali Lontoossa ja oppera Veronassa.
      Reilusti lukuisammin vaatimattomammiissa puitteissa tavismatkojen yhteydessä joita vuosittain on muutama kapple.

      Kerran vuodessa teen mielestäni "oikean " matkan joka merkitsee minulle jotain viikon meriristeilyä ( 6 kpl ) tai kiertomatkaa eksoottiseessa, tai vähemmän eksoottiseessa kohteessa.
      Kiina. Albani, Kuuba esimerkkeinä.

      En ole koskaan kaivannut luksusta enkä nauttinut sellaisesta. Kaukaisen työurani palvelualalla, viimevuodet marketin kassanhoitajana tehneenä, en nauti edes palvekun kohteena olemisesta.

      Asun omassa velattomassa keskustan 2mh, oh, k, kh, parveke asunnossani.
      Palasin eillen 3:n viikon reisusta ja sain juuri laukkuni puretuksi.
      Lounaani tulee olemaan makaronilaatikkoa.

      Tälläistä on elämäni ollut viimeiset 15 vuotta sairaseläkkeelle joutumiseni jälkeen en säästä mutta eipä ole säästettävääkään.
      Pelivarani alarajana pidän noin 15000€.

      • Olet mitätön pieni ihminen.
        Voit olla huoleti.

        H.


      • aljasevastavaikeaaon

        Matematiikka on aika vaikeaa......


    • näitä_on_nähty

      Ja sitten sinä heräsit. Kävit kusella, laskit kissan ulos ja menit takaisin nukkumaan.

    • lacucaracha

      Ihan vaan sellainen tuli mieleen, kun tätäkin aloitusta luin, että miksi sitten pitää pullistella noin kovin, jos kerran kaikki on hyvin ja rahaa on tuhlattavaksi asti. Mikä puuttuu? Tulee mieleen ne ajat, jolloin kävin sokkotreffeillä ja miehet melkein poikeuksetta ensimmäiseksi esittelivät itsestään mitä omistavat ja paljonko rahaa on (oli sitten oikeasti tai ei).

      Onnellisuuteen tarvitaan rahaa sen verran, että ei öitä tarvitse valvoa miettiessä, miten seuraavat laskut maksaa, onko rahaa vuokraan ja ruokaan. Ikävä tosiasia on, että pelkkä eläke kutistuu vuosien myötä, kun maailma ympärillämme kallistuu. Suomessa tämä homma osataan. Uskoisin, että lähes kaikki nyt eläkkeellä olevat ovat tehneet työtä, meidän aikanamme ei vielä suurtyöttömyyttä ollut siin ä määrin kuin nyt. Eli sillä työlläkin pullistelu tuntuu vähän tylsältä, koska monet työikäiset tekisivät nykyisinkin työtä, jos vain saisivat.

      Jos ylimääräistä rahaa niin kovin on, sitähän voi jakaa, samoin omaa hyvää mieltään. Kummallekin on ottajia.

    • Rahaeiratkaise

      "Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.
      . Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi. "

    • Hallaahon.äänestäjä

      Muuten sama kuin aloittajalla

      mutta en koske eläkkeeseen elääkseni ollenkaan pari kertaa vuodessa katson tiliä ja sijoitan johonkin
      viimeksi hoivayhtiöihin koska Sote tulee, elän sijoituksilla

      Terveyskeskuslääkärin eläke on alle 5000 kuussa eli 4800 kuussa arvaus
      joten netto on kolmentonnin pinnassa käteen kuussa

      Nettoeläke 3500 tarkoittaa tarkoittaa vajaan kuuden tonnin bruttoeläkettä riippuu nyt sitten tilanteesta palkka josta eläke on laskettu on
      jotain 9000 palkkatuloa kuussa

      eli arvaan että olit ammatiltasi muutosjohtaja ennen eläkkeelle siirtymistä
      https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/162580-li-andersson-ihmettelee-palkka-9000-eukk-palkattiin-suoraan-ilman-hakua

      YLEENSÄ 3500 KÄTEEN KUUSSA SAAVILLA KUTEN MINULLA ON VUOSIEN MITTAAN EHDOTTOMASTI KERTYNYT PÄÄOMATULOJA vähintää sama määrä käteen eli
      tulojen täytyy silloin olla noin 7000 netto kuukaudessa jos pelkkä eläke on 3500 netto

      ja henkilöt eivät juo oikeastaan erityisesti ei ainakaan viinejä vaan enemmän tequilaa ja sen kaltaista

      Halla-ahon mielijuoma on tequila eikä hän juo väkeviä juurikaan lasissa on vettä linnassa
      https://crop.kaleva.fi/u3CDKkO6ykQAXujiAg6iJ2tlWZU=/smart/http://kuvat.kaleva.fi/default/cbcd0b5c-393c-11e2-a9f6-12313b053908/xlarge-linna1.jpg

      • bruttoveronetto

        Olet siis psyyke-eläkkeellä ja saat kuvitteellista eläkettä?
        Sitä voi elää sellaistakin elämää.


    • AlkoiEläke

      No niin, tulipa saatua luotaus suomalaiseen mielenmaisemaan ja kateuteen oikein kertaheitolla. Tämä taitaa tosiaan olla köyhien palsta, joten siirryn takaisin tuonne Kauppalehden palstoille.

      • kaveriporukassa

        Joo, se on parempi, siellä ne muutkin paskanjauhajat ovat.


      • Pinkoodi0001

        Eikä kannata unohtaa talous-sanomia eikä leipäjonon vuoronumeroita.


      • myönnän

        Köyhyyttä on monen laista!, aineellinen rikkaus ja mielen rikkaus siinä on suuri ero, mieleltään rikkaat on iloisia ja hyväsydämisiä, valitettavasti raharikkaista harvemmin voi näin sanoa. Ei käy kateeksi! onnellisia eläkepäiviä toivottelen sinulle.


    • paree.olla.puhumati

      Olen viime päivinä huomannut etten juurikaan tule täällä kenenkään kanssa toimeen. Pitäisikö olla huolissaan?

    • RiiRee

      Olen vielä työelämässä mutta parin vuoden päästä jo eläkkeellä. Vaikka palkkani on nyt reippaasti yli keskitason, jää eläke pieneksi monen kotiäitivuoden takia. Mutta ei haittaa, niiden kotiäitivuosien ansioista meillä on kolme upeea aikuista lasta ja koen olevani rikas jo pelkästään tämän takia. Rikkauttani lisää hyvä avioliitto ja kaunis koti. Matkustaminen, dinnerit sun muut ovat kiva lisä, mutta eivät mitenkään lisää onnellisuuttani, tai tuntemustani elämän rikkaudesta. Elämän rikkaus tulee aivan jostain muusta kuin parin viikon reissaamisesta tai hetkellisistä elämyksistä.

    • EläkeAlkoi
      *Onnekas olet- toivotan *mielekästä eläkeaikaa, myös jonkin ihmisen lähellesi että tunnet eläväsi. Kuvaamasi elintaso kun ei ihmiselle riitä niihin yön pimeisiin hetkiin ja luopumisen suruihin.
      Siispä- *Ihan oikeasti olet tehnyt työtä ja maksanut veroja, nauti nyt

    • Hallaahon.äänestäjä

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/15012767/muitakin-toimeentulevia-elakelaisia-taalla-#comment-91312459
      paree.olla.puhumati

      28.9.2017 19:32 Uusi Olen viime päivinä huomannut etten juurikaan tule täällä kenenkään kanssa toimeen. Pitäisikö olla huolissaan?


      Vastaus: ei niin outo tilanne, kokeile muutosta, tee uusi näkökantavalinta. Mieti, ketkä ovat pahanpäiväisiä päivittelijöitä. Eivät saa muutosta aikaan, kuulevat mutta eivät kuuntele eli ota onkeensa, eivät ymmärrä lukemaansa vaikka toistelevat otsikoita, seisova vesi, ei kehityskelpoinen ... ja ota niihin etäisyyttä, et menetä mitään - kohteliaasti, hyvää päivää kirvesvartta -tasolla. Silloin tulee päivittelijälauman kanssa toimeen erinomaisesti empaattisesti muttei sympatiaa. Sitten harvoin, kun löytää heinäsuovasta helmen edes suolakiteen, niin niiden kanssa sitten tekee jotain mukavaa - kuuntelee vakavasti mitä ne sanovat ja ole oppilas ja itse vähemmän opettaja, kuten minä tässä

    • Tänään ei ole suuri eläke 10 vuotta oli n. 3000e/kk. Autot ovat maksaneet matkustelu ja naiset.

      Laskien vain sen mitä tulee netto on nyt 1800e/kk talon kulut 300e/kk. Pääoman kasvaessa nousee tulo vuosi vauhdilla, olen täysin velaton.

      Lopetin 58v.

      • henrjii

        ruotsissa saa kruunuja, ei niillä tee mitään. Ruotsi elää
        pummina eu;ssa


      • hytinäx1
        henrjii kirjoitti:

        ruotsissa saa kruunuja, ei niillä tee mitään. Ruotsi elää
        pummina eu;ssa

        En voi oikein käsittää miten Ruotsi eläisi pummina EUssa. Ruotsin jäsenmaksu vuosittain EU:lle on noin 30 - 35 miljardia kruunua ja Ruotsi saa vuosittain EUsta tukea noin 10 miljardin verran.
        Ruotsi on aivan tasavertainen EU maa kuin ne 27 muutakin valtiota vaikka eivät olekkaan valuutta unionissa.
        Kuinka paljon Suomen jäsenkasu on vuosittain ja paljonko Suomi saa vuosittain EU tukea?


    • Asenneratkaiseee

      Jos jäisin eläkkeelle normiaikana, niin en tulisi toimeen sillä manilla mitä saisin eläkkeeksi. Siksi jatkan ainakin 70 asti jos vain pysyn terveenä. Ainakaan tähän asti ei sellaista kremppaa ole ollut joka estäisi touhuamisen.

      Vaikka en ole kade aloittajan kaltaisille niin asenteensa kuulostaa ikävältä retostelulta. Ikään kuin ei ymmärtäisi ja tajuaisi, että kaikki eivät pääse tuollaiseen asemaan pienillä palkoillaan. Osittain ehkä siksi että kun harvat vievät kaiken niin osalle ei jää juuri mitään vaikka kuinka paiskisi. Ts. mitä virkaa on rahalla jos elämän aikana ei ole korvain väliin kasvanut ja kehittynyt mitään.

      • sairaalloinen

        Niin ratkaisee!
        Myös se ratkaisee mitkä katsoo eläkeläisvuosiensa tarpeiksi.
        Olen ikäni elänyt köyhyydessä ja kurjuudessa joten alle tonni riittää minun tarpeisiini mainiosti.
        Sairaseläkkeeni osa-aikaisesta kassatyöstä on selkeästi parempi kuin työeläkkeeni olisi ollut 52 vuotisena. Onneksi kela täydentää sen verran, etten saa tukiaisia.


    • henrjii

      3,5k€, jos ei tiedä mitä saa, niin aivan sama, maa kutsuu

      • rahassa

        Mitä on 3,5k suomeksi?


      • henrjii

        Kun hyttynen nyljetään ja keitetään, niin liemi mitä
        siitä jää on 3,5k(€


      • Omakehuhaisee

        " 3,5k€ / kk " on ilmiselvä merkki siitä, että aloittajalla on ollut niiin kiire kehuskella omilla asioillaan että ei ole ehtinyt tarkistaa kirjoituksensa ulkoasua.


    • rahatuleejamenee

      Minäkin pääsin viime lauantaina melkein miljonääriksi, kun oli lotossa kuusi oikein. Onneksi on tuo eläke, se on varmaa tuloa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2576
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1176
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe