Kokemuksia LUMO asunnoista?

Kertokaas mielipiteitä ja kokemuksia Lumon kautta vuokratuista asunnoista. Vuokrat on ilmeisesti kalliita? Miten homma toimii muuten (huollot yms.)?

Itse olen muuttamassa, joten mielelläni kuulisin myös niitä hyviä juttuja kun netistä löytyi oikeastaan pelkkää negatiivista :D
Ilmianna
Jaa

15 Vastausta

? :)
Ilmianna
Jaa
Samaa paskaa, eri nimi. Maineensa ryvettänyt VVO vain vaihtelee nimeään miten sattuu.

Kalliit vuokrat ja joka vuosi niitä nostetaan niin paljon kuin laki sallii. Asunnot voivat sitten olla mitä tahansa alkoholistiparantoloita, Lumo ei ole tae mistään.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Me muutettiin Lumolle ja ollaan kyllä tykätty, ainakin tähän asti. Rauhallinen taloyhtiö ja kaikki vastaantulevat naapurit moikanneet :)

Nyt pitää vain toivoa, että huoltoyhtiö toimii hyvin tarvittaessa ja vuokra ei nousisi kamalan paljoa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Otin viikossa Lumo-asunnon sillon kun tämä uusi järjestelmä tuli käyttöön ja tyytyväinen olen ollut. Vuokra on tosi kohtuullinen, kaikki korjaukset on tehty mukisematta. Sain jopa uuden jääkaapin kun vain ilmoitin että vanhassa on vikaa. Taloa huolletaan koko ajan, ilmainen pyykkitupa ja kivat naapurit. Ei valittamista. :)
Ilmianna
Jaa
Onko jo varastolämpö päällä öisin?
Ilmianna
Jaa
On asuttu nyt 4 vuotta ja muutettiin silloin ihan uuteen, paljon vikoja varsinkin tuolla lvi-puolella. Lämpötila sisällä alle 20 astetta joka paikasta vetää mutta kesällä lämpötila lähellä 30. Kova vaihtuvuus aina vaihtuu naapurit. Huoltoyhtiö ei hoida pihaa roskainen. Ja mikä pahinta vuokra on tosi suolainen 72 neliötä vuokra 1618 € ja nyt varmaan ens vuonna tulee vesimaksukin olen vähän seurannut ja jos sen lisäksi vuokra nousee niin pakko lähteä muualle. En tosiaankaan suosittele lumoa!!
Ilmianna
Jaa
Vantaalla erittäin kallis, talot vanhoja, huolto ei pelaa eli kokonaisuus sitä rataa.
Taas ties monennenko kerran nostavat kuukausivuokria vuosi vuoden jälkeen.

Ei missään tapauksessa hintansa väärtti,
Ilmianna
Jaa
Paljonko nousi vuokrat lumo asunnoissa? Ens vuonna 25 euroa lisää eikä tullut vesimaksua vaikka uudet asukkaat maksaa jo. Ehkä tässä voikin asua vaikka tiukkaa tekee maksaminen tulot ei meinaa riittää!!
Ilmianna
Jaa
Kerrostalomme myytiin just Lumolle ja firma piti ihan asukastilaisuuden viineritarjoiluineen. Sliipattu jäbä lässytti mitä kaikkee kivaa Lumo vuokranantajana asukkaille tarjoaa. Kuten rahaa asukastoimintaan, ratkiriemukkaita retkiä ja ihanaista yhdessätekemisen meininkiä. Remonttimaalitkin saa koto-ovelle halutessaan. Se nyt on sama ku joku sanois: "saat tulla ilmaseks peseen mun Mersun".
Tilaisuudessa puhuttiin kaikesta muusta paitsi vuokrankorotuksista. Ne tuli sit postissa.
Vanha vuokra: 705 euroa
Uusi ehdotus: 982 euroa
Mitäs tuumaatte? No, eihän me tuota hyväksytä. Lumo saa pitää lumoavat asuntonsa. Kai tuollakin hinnalla joku sen vuokraa. Jos ei muut, niin Kela. Tylyintä tässä on se, että Lumon omistavat suurelta osin suomalaiset eläkevakuutusyhtiöt ja ammattiliitot. Tekis mieli sanoo enemmänkin, mutta ei viitti. PRKL!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Sama homma. Lumo osti talon ja vuokrat "tarkistettiin" eli nostettiin tappiin. Korjauspyynnöille viitattiin kintaalla vaikka niitä erikseen kysyttiin. Jotain pakollista kuten kosteusvauriot korjataan, mutta muuten saa olla vaikka miten rempallaan.
Kevättalvella kajottiin ilmeisesti heti lämmitykseen kun aiemmin lämmin asunto muuttui jäätäväksi. Vuotaa myös jokapuolelta.
Kesällä taasen koneellinen ilmastointi on päällä minimin ja asunnon lämpötila nousee kohtuuttomasti. Ei auta edes se vuotaminen/veto.
Jos on ns. vilukissa niin kannattaa varsinkin vanhemmat kohteet kiertää. Sen verran tästä palelusta talvisin on kirjoiteltu. Mitenkäs tuo vaikuttaa kosteuteen?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Riippuu vähän mistä päin aiot asunnon vuokrata, ainakin pääkaupunkiseudulla vuokrat aivan päättömiä, kannattaa ennemmin vaikka Asoon tai ottaa lainaa ja ostaa oma, jos vain pystyy.
Ilmianna
Jaa
Ei ainakaan kannata erehtyä uskomaan että Lumon uusien taloyhtiöiden "savuttomuus" tarkottaisi yhtään mitään.
Ilmianna
Jaa
Parasta asumista pääkaupunkiseudulla kuin muualla tarjoaa myös Newsec Asset Management. Todella monet löytäneet asunnon kodisto.fi palvelun kautta kun väsyneet jonottamaan mielikuvansa mukaan parhaalle vuokranantajalle. Kuitenkin paras lopulta löytyy Newsec valikoimist. Hakekaa, yllättykää positiivisesti.
Ilmianna
Jaa
Lumon taloissa on ruvennut pyörimään myös Majoituspalvelu Forenom Oy. Eli joku asunto voi olla heidän. Vuokraavat valmiiksi kalustettuja lyhyeksikin aikaa. Tämä on tietysti riski Lumon asukkaille sillä tuohon asuntoon voi pölähtää eri ehdoin vaikka mimmoinen bileporemmi tai ulkolainen työporukka.
Ilmianna
Jaa
Surkea asiakaspalvelu. Ammattitaidoton isännöinti.

Turhia, halvimmalla firmalla teetettyjä surkeita remontteja, joiden lopputulos täyttä paskaa.

Tupakoijat erikoissuojelussa, vaikka kyseessä on savuton talo. Ylikorkeat vuokrat, koska rahoilla maksetaan mm. turhia kakaratapahtumia ja urheilijastipendejä.
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Kokemuksia LUMO asunnoista?

Kertokaas mielipiteitä ja kokemuksia Lumon kautta vuokratuista asunnoista. Vuokrat on ilmeisesti kalliita? Miten homma toimii muuten (huollot yms.)?

Itse olen muuttamassa, joten mielelläni kuulisin myös niitä hyviä juttuja kun netistä löytyi oikeastaan pelkkää negatiivista :D

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta