Finnair Vol. VI

mmm2017

Jatketaan keskustelua tänne, nyt kun aiempi hakukierros näyttää päättyneen ja seuraavan piti käynnistyä syys-lokakuussa.

Nettitehtäviä odotellessa... ...itse jätin hakemuksen kesäkuun lopulla.

281

17028

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • CrewLife

Täällä yksi samassa tilanteessa. Lähetin myös hakemuksen kesäkuun loppupuolella ja odottelen yhä nettitehtäviä. Kiva tietää että muitakin samassa tilanteessa. Toivottavasti ei jouduta odottelemaan enää kauaa.

• Taniop

Laiton hakemuksen 2vk sitten. Eli varmaan teht ei oo tulossa lähiaikoina. Ootteko hakeneet muualle?

• CrewLife

Mä en ole hakenut muualle kun Finskille.:) Harkitsin Norralle hakua, mut näin niiden ilmoituksen niin myöhään etten ehtinyt enää väsäämät hakemusta kun kaikki CV:t ja hakukirjeet olis pitänyt ehtii väsätä suomeksi ensin. Onko kellään tietoa muista firmoista, jotka hakee työntekijöitä tällä hetkellä?

• Gia1

Norralla on ymmärtääkseni uusi haku meneillään. Vuoden loppuun asti.😊

• emoooooooooo

Niin siellä kyllä lukee, mutta siis en löytänyt mitään "hakulinkkiä".

• mmm2017

En ole hakenut muualle, olen Norran koneisiin liian pitkä (ilmoituksessa 157-180cm). Mulla ihan hyväpalkkainen vakiduunikin on jo, siksi olen hieman valikoiva firman suhteen.

• Rahatonemo

Norralla tuplasti parempi liksa ku Finskillä.

• exnorra
        Rahatonemo kirjoitti:

Norralla tuplasti parempi liksa ku Finskillä.

Missä unelmissa elät, ei todellakaan ole tuplasti parempi palkka, itseasiassa ei ole YHTÄÄN parempi palkka. Osaatko verrata tuntimääriä ja palkkoja samanaikaisesti?

• lyhytemo

onko ketään hieman alle 160cm hakeneet saati päässeet jatkoon? onko tietoa kuinka tarkka tuo pituusraja on, haittaako jos jää pari senttiä alle?

• Vaikeitajuttuja

Päättele: raja on 160 cm, pääseekö sitä lyhyemmät jatkoon?
        Jos ikäraja on 18, saako 17 v 8 kk ostaa kaupasta alkoholia?

• Emmiska84

Raja on raja. Mutta Norralla se on 157cm, kannattaa hakea sinne.

• F-emo82

Tuo minimipituus on ihan käytännön syistä, paikoitellen 170cm pitkätkin joutuvat kurkottelemaan aikalailla että ylettävät koneissa kaikkiin luukkuihin jne.

• Kokenutemo

Onko kenellekään tullut nettitestiä lähiaikoina? Hain heinäkuun lopussa ja sain kuukausi sitten vastauksen, että syys/lokakuussa käynnistyy uusi rekry. Vielä ei ole testejä tullut tehtäväksi.

• Gia1

Sama täällä...Mahtaako mitään kuulua nyt sitten...?🤔 Jos tietoa jollain, niin kiinnostunut olisin myös kuulemaan...

• gwiboon

Täällä myös sama juttu. Olettaisin, että kukaan ei ole vielä saanut minkäänlaista viestiä puoleen tai toiseen. Kyllä sieltä varmaan kohta puoliin tietoa tulee. :)

• emokspliis

Täällä kans odotellaan! "Hyvä merkki" ettei kukaan muukaan oo vielä saanut mitään :) Toivottavasti kohta tulis jo!

• emokspliis

Nyt tuli mulle ainaki nettitehtävät!!!

• mmm2017

Samoin - nettitehtävät kolahtivat juuri emailiin klo 14.52. Tätä on odotettu melkein 4kk. Jeeeesh!

• Flyme

Täällä sama.😊

• Sannahah

Jee tännekin tuli tänään klo 15 aikaan nettitehtävät! :)

• lentäväääää

Sama täällä, laitoin hakemuksen noin 2-3vk sitten.
      tsemppiä kaikille :)

• Elainell

Tänne tuli kans tehtävät :) laitoin hakemuksen 1,5 viikkoa sitten. Pystyn tekeen tehtävät vasta ensviikon lopulla kun oon olkomailla nyt , mut onneks on viel aikaa 17.10 asti :)

• CrewLife

Tänne tuli nettitehtävät myös! Happy days.😊

• onkohanniinettä

Mietin myös mahtaakohan tehtävät tulla kaikille jotka hakevat sinne?

• Muambee

Mun yks ystävä laitto hakemuksen samaan aikaan kun mä, ehkä pari päivää ennen mut hän ei saanu vielä mitään.

• FlyBee

Itse hain vasta reilu viikko sitten, tehtävät tulivat eilen :) Mietin myös tuota, että tulevatko ne kaikille hakijoille, vai onko jo tässä vaiheessa suoritettu karsintaa.

• Unelmanalentoemo

Ei ilmeisesti tule kaikille. Itse jäin viimekerralla ulos (ei tullut tehtäviä), tosin oli vielä ammatillinen tutkinto kesken...

• soreadyforatakeoff

tanne kilahti myos nettitehtavat! onko kenellkn ksityst montako vaihetta koko prosessiin kuuluu? :)

• soreadyforatakeoff

*kenellakaan kasitysta

• Tintin21

Käsittääkseni prosessiin kuuluu ensin nämä nettitehtävät. Sen jälkeen ryhmä-ja yksityishaastettelu. Tämän jälkeen voi tulla hyväksyntä kurssille, mutta edessä on vielä lääkärin tarkastus, jonka takia jotkut eivät ole päässytkään kurssille. Mutta jos on perusterve niin sitten on mahiksia!! Mutta good luck for everyone. Mun mielestä saa nostaa hattua itselleen, jos tulee valituksi kurssille, koska niin paljon käsittääkseni hakijoita plus tämä prosessi ei ole sieltä yksinkertaisemmasta päästä.

• mmm2017

Käsittääkseni nettitehtävien jälkeen tulee ensin terveysselvitys, sitten se arviointipäivä ja vikana vielä lääkärintarkastus.

• Kokemutemo

Nettitehtävät tulikin sitten heti kun aloin täällä kyselemään 😉 eli torstaina.

• mmm2017

Nettitehtävät suoritettu nyt loppuun ja mielestäni menivät ihan hyvin. Nyt jään odottelemaan sitä terveysselvityskyselyä. Onko muita nettitehtävät suorittaneita?

• Unelmanalentoemo

MED001 tulee jos pääsee tehtävien ja videohaastattelun jälkeen jatkoon. 😊

• hidashölmöläinen

Mä suoritin noi nettitehtävät eilen, ja eivät kyllä menneet kovinkaan hyvin. :( Olin ihan super-hidas, kun se aika alkoi jotenkin siinä ahdistamaan ja tuntui, etten voinut keskittyä oikein mihinkään. Harmittaa kyllä ihan tuhottomasti, koska tuntuu, että tällä suorituksella ei kyllä jatkoon mennä...

• essiessiessi

Sama juttu myös täällä, varsinkin kun tulokset näki heti miten meni :(

• FlyBee

Mä tein myös tehtävät viikonloppuna, tosin videota en vielä lähettänyt. Tuntui, että tehtävät menivät ihan hyvin, mutta kun näki tuloksen niin olisivat ne voineet paremminkin mennä... Keskitasoa näytti tulos olevan molemmissa.

• CrewLife

Mä sain myös tehtävät ja videohaastattelun tehtyä eilen.😊 Nyt vaan jatketaan odottelua. Hurjasti tsemppiä kaikille!

• mmm2017

Mulla molemmat tehtävät arviolla "relatively slow /extremely accurate". Pidän ihan hyvänä tuloksena - ainakin teen huolella ja tarkasti sen mitä teen. Logiikassa olin keskivertoa parempi, tekstissä keskivertoa. Toivottavasti riittää jatkoon.

• Fligger

Kuinkakohan nopeasti selviää pääseekö näistä tehtävistä seuraavaan vaiheeseen eli MED001?

• mmm2017

Joskus lueskelin noita aiempia ketjuja - niin olisko porukalla mennyt viikko tai pari? Osa sai muutamissa päivissä, mutta riippuu varmaan ruuhkasta.

• Flygger
        mmm2017 kirjoitti:

Joskus lueskelin noita aiempia ketjuja - niin olisko porukalla mennyt viikko tai pari? Osa sai muutamissa päivissä, mutta riippuu varmaan ruuhkasta.

Okei! No tsemppiä odotukseen sitten! :-)

• Petrushka1

Saitteko erilliset viestit suoritettuanne sekä kirjalliset että haastattelun? Suoritin ensin kirjalliset, ei tullut sähköpostia, mutta haastattelun jälkeen sain viestin. O

• mmm2017

Haastattelusta tuli viesti, ei muuta.

• Unelmanalentoemo

Tänään olis lähetetty haastattelut eteenpäin. Ei oo kyl ollenkaan vakuuttunu olo ottaen huomioon että tehtävät ei menneet todellakaan nappiin. En ihmettele ollenkaan jos tässä vaiheessa on tipahdus tiedossa. :(

• Babetown

Kuinka niin tänään? Deadline tämän valintakierroksen tehtävillehän on 17.10

• 12340986

Hah, eiköhän unelmanalentoemo tarkottanu et laitto omat videohaastiksensa finskille ;-)

• 1234unelmistatotta

Onkohan kukaan saanut vielä viestiä jatkoon pääsystä tai hylsyjä tehtävien ja videon palauttamisen jälkeen..?

• Sandrakkkk

Eipä ole kuulunut, luulisi että ne viestit tulee sitten 17.10 jälkeen, sinne asti oli aikaa tehdä nuo tehtävät.

• PMSS

Millainen nettihaastattelu oli ja oliko se suomeksi vai englanniksi? :)

• Motivoitunut

Mitä saitte loogisesta tuloksia? Itselläni näytti hidasta (en ehkä uskonut muutaman vastauksen olevan niin helppo). 25 minuutin Mensan testistä jonka tein harjoituksena älykkyysosamääräkseni tuli parempi kuin 94%. Yllättävän suuri ero siis puolen tunnin aikana.

• Sannahah

Mulla ei mennyt kovin hyvin testit, videohaastattelusta taas sitten jäi parempi fiilis, saa nähdä miten käy!

• Flyy

Mitä vastasitte videohaastattelun tokaan kysymykseen? Olin ite varmaan omassa vastauksessa liian jyrkkä, ja aloin jälkikäteen miettimään, ettei varmaan ollut asiakaspalvelutilanteellisesti ehkä se paras vastaus...

• 5274

Vastasin samalla tavalla miten toimisin tämänhetkisessäkin paikassa. :)

• Flyme

Totesin, että sillä mennään, mitä on luvattu...☺

• Sannaha

Koskakohan voisi olettaa saavansa vastauksia ja medi kyselyä?

• lollooooo

Mulla tuli toisesta tulos että keskimääräistä nopeampi ja 20/20, toisesta vaan että 18/28 vai oliko se 17/27. Silti väitti että keskitasoa. Mitä muut?

• Benjanin

Eikös toisessa testissä ollut lähemmäs 50 kysymystä? Jos oot saanut niistä vastattua ”vaan” alle kolmeenkymmeneen ja niistä 17 oikein niin kyllähän se on varmasti keskitasoa tai alle.. ite sain vastattua 34 kysymykseen ja niistä 29 oikein ja olin keskivertoa nopeampi/tarkempi

• dedeeddede

Miten voi olla keskiverto jos vastaa vaan puoliin kysymyksiin ja niistäkin puolet väärin?

• Elainell

Riippuu mihin verrataan. Ymmärsin niiden vastausten perusteella et verrataaan muihin jotka on tehny sen saman testin :) eli jos keskimääräsesti ihmiset vastaa vaikka 30 kysymykseen ja saa oikein 19 ni se on keskiverto ja sitä paremmin/ huonommin vastanneet on sit parempia ja huonompia :) vaikeeta selittää :D
        Tsemppiä kaikille odotteluun ! :)

• Kokenutemäntä

Keskiverto taitaa olla aika 'sopiva' tulos tai mielestäni sopii tähän ammattiin. Meinaan että ei ehkä paras työ huippuälykölle, siis onhan tässä paljon haasteita ja uuden oppimista mutta voi kuitenkin käydä hieman liian tylsäksi henkilölle joka on 'nero'. Eli ei kannata vielä menettää toivoa vaikka ei tullutkaan huipputulosta, taitaa kuitenkin karsinta mennä niin että sekä huonoimmat että parhaat karsitaan :)

• uehudedde

No toivotaan näin, eka testi meni kuitenkin huippuhyvin. Mitä vastasitte siihen tokaan videokysymykseen? Mä sanoin että sillä myydään mitä on luvattu.

• Elainell

Mä vastasin et pahoittelen asiakkaalle et pyysin väärää hintaa juomasta ja lukisin vähän asiakasta et miten ottaa asian. Jos asiakas on valmis maksaan loput kiittelisin mut jos suuttuis tai ei haluis maksaa, en alkas marisemaan vaan ilmottasin et uusi juoma olis sen 10 euroa ja pahoittelelisin et kämmäsin :) kuullostaapa kirjotettuna sekavalta :D sain videolle sen parempaan muotoon :)

• emmaliina89

Yleensä videotehtävien tai arviointipäivien sisältöjä ei ole kerrottu julkisesti, että haku on reilu kaikille (hakukierroksia on useita!).

• inrinrdnjnc

Ööö ne videotehtäväthän voi katsoa etukäteen ennen kuin ne tekee.... eli eiköhän oo ihan reilu kaikille? Niinku millä tavalla haku ei ois reilu?

• Elainell

Näin juuri :)
        Plus eihän niihin videohaastattelujen kysymyksiin oo mitään oikeita vastauksia :)
        Kattoo varmaan luonnetta enemmän ku mitä vastaa niihin :)

• Hermannihellu

Alkaisikohan jo ensi viikolla kuulumaan niille, jotka valittu seuraavaan vaiheeseen....:-)

• Tintin21

Mitä näihin testeihin sun muihin tulee, niin itse olen sitä mieltä, että motivaatiota ja hyvä asenne pitää olla, mutta jos perushommat alkaa menemään liian "rakettitieteeksi" niin tulee vain sellainen olo, että niin mihin olinkaan nyt hakemassa/ missäs minä nyt työskentelinkään.. Olen ollut yllättynyt,kun olen huomannut,kuinka ns. pikkurilli-ihmisiä matkailuallalla on.. Ei tietenkään kaikki :) Mutta hotelleissa on ainakin tullut törmättyä niin "hienosto" ihmisiin, että voi että.. Eli mitä näihin testeihin tulee, niin sanonpa vaan,että voi Jeesus,jos keskitaso ei ole tarpeeksi lentoemännän työhön... Toki hakijamäärä voi vaikuttaa päätöksiä tehdessä, mutta kuitenkin....

• Yhyyyy

Mulla meni se lukemis tehtävä ihan päin helvetttiä luulen, että mulla kaatuu siihen :(. Vastasin kai siihen tokaan videohaastatteluun kanssa väärin. Sanoin, että olisin pahoillani mutta muistin hinnan väärin. Mutta eihän sitä toisaalta kassat täsmää jos antaa "omaa alea" ja alkoholista ei saa antaa tollee alennusta. Mitä luulette etsiikö ne enemmän sellasta tilanne tajua vai Oliks toi ansa, ettei saa ite alentaa alkoholin hintaa ?

• Elainell

Luulen et haettiin tilannetajua mut enempi uskon et videohaastattelun vastaukset ei olis se tärkein vaan varmaan arvioi myös luonnetta yms :)

• Excitedenni

Odotatteko kuulevanne jatkoonpääsystä jo tämän viikon aikana? Jännittää!

• mmm2017

Jos arviointipäivien piti olla joskus marraskuussa (kai?), niin luulisi että tällä viikolla tulisi sitä MED001 kyselyä jatkoon päässeille.

• Namila

No ois kyllä kiva että pian kuuluisi! Iiik :)

• Hannele231

Tää odottamisen tuskaa, Jännittää!😬

• Anxös

Sanos muuta, tuntuu typerältä jännittää näin paljon ja päivittää sähköpostia jatkuvasti 😂

• FlyBee

Sama täällä, sähköposti on jatkuvassa seurannassa ja jännitys katossa :D Tulisipa nyt äkkiä jotain tietoja!

• Anniina888

Onko täälä kaikki 100% suomalainen? itse en ole niin sen takia kiinostaa

• 2408

Itse vain isän puolelta

• 655355

Mä oon puoliksi mutta syntynyt Suomessa. Koen olevani enemmän suomalainen kun tätä toista kansallisuutta

• Jännitt

Miltä alalta ootte hakenut tähän työhön ja mitä kieliä puhutte ? Itse oon ihan kaupan alalla (ei koulutusta) ja puhun 3 kieltä sujuvasti.

• Elainell

Mä oon ravintola-alalla ja puhun 4 kieltä parin muun kielen alkeet :)
        Jännittävää tää odotus :D kokoajan päivitän sähköpostia :D

• Jänniskää
        Elainell kirjoitti:

Mä oon ravintola-alalla ja puhun 4 kieltä parin muun kielen alkeet :)
        Jännittävää tää odotus :D kokoajan päivitän sähköpostia :D

Ite oon hotelli/matkailu/ravintola-alan töitä tehnyt viitisen vuotta matkailualan taustoilla ja puhun äidinkielenä suomea ja englantia sekä asiakaspalvelutilanteissa selviän venäjäksi, espanjaksi ja italiaksi. JÄNNITTÄÄ!

• ellimelliselli

Puhun sujuvasti suomea, englantia, venäjää sekä ranskaa. Pärjään hyvin espanjalla ja ruotsilla. Ja olen koulutukseltani KTM.

• Alasonvajottu

Ainakin Maran mallitalli ja Seiskan tähtityttöehdokkuus kannattaa mainita CV:ssä. Entinen salarakas kannustaa kovasti suojattejaan valitsemallaan uralla lentoemäntäkouluun???!!!
        . Buahhahhaa :DDDDD

• Laura231

Kauhee kidutus tää odottaminen😭

• fiiifulifa

Täällä kans tehtävät tehnyt ja vastauksia odotteleva! Toivotaan että tulis pian tietoa jatkosta:)
      Itse opiskelen ammattikorkeessa liiketaloutta ib-puolella. Kielistä menee Suomi, englanti, ruotsi ja Saksan, Espanjan ja Ranskan alkeet :)

• Piu12345

Matkailuala ja kielistä äidinkielen lisäksi englanti, ruotsi sekä italian ja ranskan alkeet.. Tulisipa kohta tietoa mahdollisesta jatkoon pääsystä..

• Elainell

Huhhuh onneks huomenna työpäivä :D
      Menee aika nopeemmin eikä muista jännittää niin paljoa :D

• Susususisu

Jatkossa!

• jesjesjes123

Sama (Y)

• Sannahah

Tuliko teille viestiä jo jatkosta? Susususisu?

• Sususisu

Joo, tuli viestiä med001 ja arvointipäiväk about ajankohdasta

• Sannahah

Okei! Mihin aikaa sähköposti tarkalleen tuli? Varmaan niille jotka pääsi jatkoon niin vois kuvitella että tuli samaan aikaan? Itselle ei oo vielä tullut mitään viestiä.

• Sususisu

14.26 tuli viestiä

• eywaeywruy

itselle tuli myös 14:26 viesti jatkoon pääsystä :)

• tyaeyw

samaan aikaan tuli täälläkin.

• Laaaaura13245

16:25 tuli tänne😍

• Jatkossaaaaaa

Minä myös !!!

• Jesssss

Ja minä!!

• Miiia234

Jatkossa!!!😍😍😍

• Kokenutemo

Jatkossaa myös 😊

• CrewLife

Jatkossa myös tämä tyttö!😊

• Elainell

Täällä myös jatkossa !

• pqpqpqp

Osaisiko joku sanoa, onko seuraava arviointihaastattelu sekä ryhmä, että yksilöhaastattelu? Vai jompi kumpi? Vai korvasikin videohaastattelu jonkin osion? Mitä veikkaatte, kuinka moni hakenut/saa pääsee sisälle?

• lento567

Arviointipäivässä on sekä ryhmä, että yksilöhaastattelu. Paljon on varmaan hakijoita ja ei hajuakaan kuinka moni pääsee sisälle..

• migreeniii

Onko täällä ketään lentoemäntänä nykyisin työskentelevää joka tietäisi, että onko kerran vuodessa esiintyvä migreeni esteenä työlle?

• myösmigreeni

Ei ole :) keskustelimme lääkärin kanssa asiasta ja oli ok!

• Lentokonepiiaksiko

Eihän epäsäännöllinen työ aikaerorasituksineen migreeniä ainakaan paranna; päinvastoin, voi siis olla laukaiseva tekijä. Jos on mahdollisuus valita täysin " terveen" ja satunnaisen migreenioireilijan kanssa, kumman otat? Eiköhän noi saikuttelijat yritetä karsia minimiin, kun firman tulos lopultakin saatu niukasti plussan puolelle!! Eihän kaikkea voi ääneen sanoa, kun joku taas pahoittaa mielensä... Huomaa, että täälläkin osalla aivan väärät oletukset lentoemännän työstä...Herätkää pahvit unelmistanne. ;D

• ToivottavastiPianEmo

Onko kellään tietoa, milloin tulee viestiä jatkosta? MED001 täytetty! Jännittää hirveesti!!

• Cantwaittttt

Samaa mietin mäkin, toivottavasti mahdollisimman pian! :)

• Jännittäävähän

Ei vitsi jännittää kyllä aika paljon. Eikö niin, että myös tästä medistä tulee ne pisteet Jan tässä vaiheessa voi myös pudota vaikka olisikin perusterve? Oliks teillä mitään siinä medissä mikä jännittää ??mulla oli pari juttua mihin vastasin kyllä ja kirjoitin pitkät tarinat, mutta pelkään että olis este. Tiedättekö mihin kannattaa valmistautua haastattelussa jos siihen pääsee ? Tsemppiä kaikille 👍🏻

• skyee

Mua jännittää kans ihan mielettömästi, koska myös mulla tuli muutamaan kohtaan "kyllä" merkinnät. Vaikkei mistään sen vakavammasta ookaan kyse, niin silti varmasti mun edelle menee sellaset hakijat joilla on suora rivi pelkkää "eitä". Käyn kurkkimassa sähköpostia vähän väliä ja yritän ajatella jo valmiiksi että en pääse, ettei sit mahdollinen karsiutuminen harmittais niin paljoa. Positive thinking ja niin edelleen... :D

• JännäriEmo

Harmittaa vähän oma rehellisyys, ettei vain nyt kävisi niin ettei pääse sen takia :/ teinityttönä ollut kaikennäköisiä ongelmia, mutta nyt aikuisiällä olen henkisesti ja fyysisesti erittäin terve! Mitä nyt vähän astmaa, mutta siinä erittäin hyvä hoitotasapaino :D ääähh toivottavasti pian sähköposti kilahtaa!!!

• Flyme
        JännäriEmo kirjoitti:

Harmittaa vähän oma rehellisyys, ettei vain nyt kävisi niin ettei pääse sen takia :/ teinityttönä ollut kaikennäköisiä ongelmia, mutta nyt aikuisiällä olen henkisesti ja fyysisesti erittäin terve! Mitä nyt vähän astmaa, mutta siinä erittäin hyvä hoitotasapaino :D ääähh toivottavasti pian sähköposti kilahtaa!!!

Mulla ihan sama. Kauan jo tasapainossa ollut astma. Oireilisi oikeastaan vaan joskus, jos olisin ilman lääkettä pidempään kissojen kanssa tekemisissä. Jouduin myös olemaan raskausaikana levossa monta kuukautta supistelun ja pahoinvoinnin vuoksi...Mahtaakohan tällaiset nyt kaataa homman...:/

• Dontworryyy

Mä en usko että ainakaan noi raskausajan jutut tulis vaikuttamaan sulla nyt. :)

• Excited__

Vois kyllä jo se seuraava sähköposti tulla.. Ekaa kertaa oon haussa päässy tänne asti ("paperikarsinnasta" eteenpäin) ja toivon niiiiiin paljon että tällä kertaa toteutuisi tää unelma ja pääsisin kurssille! :) Toisaalta oon ihan varautunu hylkyyn just noiden edellisten hylkyjen takia, mut silti toivon parasta :D Monetta kertaa haitte nyt?

• Flyme

Ekaa kertaa hain.😊 Tuntuu, että olen tiennyt jo vuosia, että tämä on mun juttu, mutta nyt vasta oli oikea hetki edetä. Ei kaikista helpoin ura perheelliselle, mutta unelmien eteen on valmis näkemaan vaivaa, jotta onnistuu.

• SCCM

Jännää jännää. Täällä odotellaan myös medin tuloksia ja että pääsenkö jatkoon :)

• PalataanVanhaan

Ensi vuoden puolella alkavilta kursseilta valmistuneet kuulemma lentää ensin koko inexp ajan vain pikku busseja. Vasta 6kk jälkeen tulee sitten koulutukset isoihin busseihin ja sitä myöten kaukolennot.

• KuulEmo

Ja tämä perustuu faktaan vai kuulopuheeseen? Luottamus sanaan "kuulemma" ei ole kovin vahva.. :D

• Juhis123ay

Kuulin kaverilta joka on nyt kurssilla että tarjoavat ns. nollasopimuksia eli tunteja voi olla hyvin mutta myös 0. Varaudutaan siis siihenkin :(

• Nähdään_poolilla

Mä taas kuulin sellasta, että into piukeana olevia on niin runsaasti tarjolla, että ovat valmiita tulemaan duuniin vaikka ilman palkkaa . Pääasia, että voi kertoa naapurin Urpolle tai Annikille olevansa lentoemäntä tai stuertti, joka pääsee työnsä puolesta näkee maailmoo.

• Emoko

Mä en kestä tätä jännitystä! :( Muita samanlaisia, jotka käy tsekkaamassa sähköpostia vartin välein? :D

• MalttamatonEmo

Ei mene edes varttia :D voisko se jo tulla????

• SCCM

Haha sama täällä! Ei ole kuulunut vielä mitään :)

• Odottavan_aika_on_pitkä

Onko joku vielä saanut vastausta, että Medi ois menny läpi ja pääsisi varaamaan aikaa haastatteluun? Mietin vain, kun ajat ovat jo auki, ja siellä on yksi varaus jo... Onkohan joku lähtenyt vähän etuilemaan, vai onkohan saanut jo myöntävän vastauksen :)

• essiw

Ei oo tänne ainakaan kuulunut vielä mitään... Ja mistä nuo haastatteluajat edes näkee, luulin että sinne tulee erikseen linkki JOS med-menee läpi?

• odottavanaikapitkä

varaaheti.fi/finnair <- tuolta näkee kaikki varattavissa olevat ajat :) Luulisi, että pitäisi odottaa ensiksi medin hyväksyntää, että voi varata aikaa haaastatteluun. Ei varmaankaan luo tuo varauksen tehnyt henkilö hyvää kuvaa kun toimii jo omin päin :(

• essiw

Joo, aika erikoista jos joku lähtenyt vaan tuolleen omin päin varailee aikoja, ainakin on kova luotto itteensä jos ei muuta! :D Mutta kiitos, mä en ookkaan tienny tollasen sivun olemassaolosta! :) Toivotaan että pian kuuluis jotakin! :)

• fffffffdert

nyt alkoi tulemaan yhteydenottoa. Pyydettiin lisäselvityspyyntöä koskien kerran vuodessa ilmenevää migreeniä koskien. Toivottavasti ei nyt tähän tyssää minun osalta. Onko muut saanut yhteydenottoa vielä?

• hlöh

Kaikki vanhaan maennukseen liittyvät potilasasiakirjat pyydettiin tänään. Onko sullakin 29.11. määäräaika?

• Jjjixkxk

Juu, lähetin jo lisäselvityksenkin. Ihmeellistä vain, että tulokset valmistuvat vasta 1.12. Ja kuitenki haastattelut alkavat jo 17.11.

• Hurryup

On varmaan testanneet ajanvarausta. :D Muistaakseni edellisissä ketjuissa puhuttu tästä myös. Toivottavasti pian kuuluisi medin tulokset..

• Tietämätönnn

Mulla kanssa pyydettiin masennukseen liittyviä lisätietoja. Mistä ihmeestä Mä saan nää potilastieto jutut ? Tietääkö kukaan :)

• auttava

Saat ne Sinua hoitaneelta terveyskeskukselta.

• Cabincrewmember

Hei ihkut tulevat lentoemot!!! Mä oon niin onnellinen, kun tulin valituksi. Onnea myös kaikille muille valituille. Olen kuullut paljon positiivista palautetta siitä, kun uusia ja nuoria kokelaita riveissä. Pidetään tsemppi yllä , jookos 😉

• Flyme

Arviointipäivään mars!😍

• Suviiii1324

Jeee😍😍 kutsu tuli😊

• Suvihahahah

Tänne myös!!

• just.curious

pitääkö paikkansa, että meidät uudet koulutetaan vain kaukolennoille? Siksi suomen kielitaidoksi riittää tyydyttävä.

• OnneaKaikille

Uudet koulutetaan 2018 lähtien ensin lentämään vain kotimaata ja Eurooppaa.

• Emoksi123

Mutta firma panostaa nimenomaan Aasian lentoihin, joten lähilentäminen varmaan satunnaista. Porukkaa jää myös eläkkeelle, ja nuoret jaksaa paremmin...😊

• Epäilen123
        OnneaKaikille kirjoitti:

Uudet koulutetaan 2018 lähtien ensin lentämään vain kotimaata ja Eurooppaa.

Ja mistähän tällainen ”tieto” on tullut?

• Faktahommaako
        Epäilen123 kirjoitti:

Ja mistähän tällainen ”tieto” on tullut?

Eiköhän ole näitä hevosmiesten tietotoimiston uutisia tai takakeittiön ämmien turinoita 😉

• Sendhelp_

Arviointipäivä varattu 👍🏻 Jännittää jo nyt vaikka pari viikkoa vielä aikaa :D

• Nenkoi

Laskin nopeasti, että 243 on haastatteluaikoja ja ei varmaan montaa kymmentä valita. Jännää...

• Jihhiiii

Tietääkö kukaan kuinka monta suunnilleen tullaan valitsemaan tällä hakukierroksella? :)

• Wrdfhvjjbb

Voin olla väärässä, mut yhdellä kurssilla on varmaan aina n. 20 henkeä. Riippuu monta kurssia meinaavat järjestää, mun veikkaus on et varmaan pari nyt ainakin. (: Eli varmaan ainakin ~40-60 valitaan? Paremmin tietävä voi korjata, nää tiedot täysin arvauksen varassa.

• jennasofia_

Mua kanssa kiinnostaisi tietää, kuinka monta valitaan kurssille. Kenelläkään mitään tietoja? ☺️

• SCCM

Tietääkö kukaan että miten edellisillä on ollut töitä? :)

• Todellistafaktaa

Kevään, kesän ja syksyn jo töissä alottaneilla se vakituinen 110 h soppari, kuten oli luvattu.

• gfsdhy

voisi melkein jo päätellä, että medin lisäselvityksen saaneet eivät ole jatkossa kun lähes kaikki haastatteluajat on jo varattu ja arvioinnin tulokset valmistuvat vasta 1.12. Tulee vähän kyllä harmillinen olo... :/

• Tmkehwicge

Onko jollain tietoa milloin uudet kurssit alkaisivat? Olen varaamassa tammikuulle matkaa....

• Curious_

Onko joku ollut jo arviointipäivässä? Millainen fiilis jäi? :)

• nenkoi

Takana on ja aika ristiriitaiset fiilikset. Toisaalta meni hyvin, mutta olis kyllä voinut mennä paremminkin 😊 Mites muilla?

• Susususususususuusu
        nenkoi kirjoitti:

Takana on ja aika ristiriitaiset fiilikset. Toisaalta meni hyvin, mutta olis kyllä voinut mennä paremminkin 😊 Mites muilla?

Itelleni jäi todella positiiviset fiilikset päivästä ja porukka oli ihanaa. Kaikki muutkin hakijat vaikuttivat todella päteviltä :)

• Stuertti

Hei! Olen pitkähiuksinen nuori mies ja en oikein tiedä pitäisikö minun leikata hiukseni ennen kuin tulen sinne, ryhmähaastatteluun ? Olen melko hämmentynyt koska en tiedä kannattaako leikata hiukseni, mitä sitten jos en pääse stuertiksi? Toki jos saan paikan niin sitten olen valmis leikkaamaan hiukset, mutta en tiedä kannattaako tämä hiustenleikkaus työhaastattelua varten? Onhan totta etten ole ikinä nähnyt pitkähiuksisia stuertteja, mutta silti tosi vaikea päättää jos kannattaa leikata hiukset ennen kuin saan tietää varmasti että pääsen. Mitä sanotte?

• Abgh

Varmasti kannattaa leikata. Klassinen ulkonäkö on edukseen 😊

• CrewLife

Itse ehkä jättäisin leikkaamatta ja haastattelussa painottaisin että olen valmis leikkauttamaan hiukset jos jatkoon pääsen ja sitä vaaditaan.:) Jos siis haluat pitää pitkät hiuksesi siinä tapauksessa että työpaikka jää saamatta.

• Mietityttääkovasti

Sanottiinko teille muille et sopimukset olisi 40-90h/kk ensimmäisen vuoden ja vasta sen jälkeen 110h eli kokoaikainen?

• Sususususususususu

Mulle sanottiin että kevät osa-aikaisena, kesä täyttä päivää kuukausipalkalla ja syksyllä tilanne katsotaan uudestaan

• Lentohenkilökunta

Joo näin sanottiin. Ja että kesällä voi tehdä 110h.

• sfkdj

hui! Ai 40-90h/kk, eihän sillä palkalla meinaa nytkään pärjätä jos on 110h :o aikas tiukkaa tekee...

• juuhsdf

Juu, näin sanottiin mullekin. Ja peruspalkkahan nyt on mitä on...

• SCCM

Kesällä voi tehdä vai on pakko tehdä täyttä listaa?

• Fhdjsh

Itse mietin samaa... Melkein pitäs toista työtä tehdä samalla, mutta voi mennä kyllä hankalaksi

• dsfsfd

Sain jotenkin sellaisen kuvan, että tämä nyt olisi alkuun hyvä ns. kakkosduuni. Kysymys kuuluukin, että mitä muuta työtä voi/haluaa/jaksaa tehdä lentoemoilun lisäksi.

• AinakaanMäEnJaksa

Ei mitään !!

• eimaltaodottaa

Ennen joulua pitäisi tulla tieto. Millä fiiliksellä porukka?

• Kertokaajo

Välillä toiveikkaana, että jospa pääsenkin, välillä ihan varma, ettei ole mitään mahdollisuuksia. Tosi vaikea sanoa miten käy. D: Toivotaan parasta..

• Gia1

Jotenkin luovuttanut olo, vaikka toiveissa tämä toki vielä onkin kovasti. Tuntuu, että jännitti sen verran, että englannin kieli siksi takkusi. Ja sitä miettii kanssa, oliko liian puhelias vai mikä oli sopivasti...Noh, kohtahan se selviää...Kaikille tsemppiä vielä!:)

• Fincrew
        Gia1 kirjoitti:

Jotenkin luovuttanut olo, vaikka toiveissa tämä toki vielä onkin kovasti. Tuntuu, että jännitti sen verran, että englannin kieli siksi takkusi. Ja sitä miettii kanssa, oliko liian puhelias vai mikä oli sopivasti...Noh, kohtahan se selviää...Kaikille tsemppiä vielä!:)

Pääsitkö?

• Kokenutemäntä

Koskakohan tulee tietoa pääseekö kurssille? Onko yleensä tullut heti viimeisimmän arviointipäivän jälkeen vaiko myöhemmin?

• Vieläsaaodottaa

Meille sanottiin, että aikaisintaan 14. päivä.

• Minni_____

Huomenna vika arviointipäivä! Saisipa tietää tulokset jo tällä viikolla..

Mites onko muilla Hkiin päin muutto edessä, jos kutsu käy, vai oletteko niillä suunnilla jo valmiiksi? Mietityttää tuo pieni tuntimäärä keväällä, että miten sillä eläisi. Tarviisi varmaan jonkun kakkosduunin lisäksi. D: Vuokratkaan kun ei hirveän edulliset pk-seudulla ole.

• Lentooooonko

Miten niin "mietityttää kevät"? Mulle ainakin sanottiin että eka vuosi osa-aika työ, paitsi kesä kuukaudet. Ja sen jälkeen jos tarve niin täysi tuntimäärä.

• Minni_____
        Lentooooonko kirjoitti:

Miten niin "mietityttää kevät"? Mulle ainakin sanottiin että eka vuosi osa-aika työ, paitsi kesä kuukaudet. Ja sen jälkeen jos tarve niin täysi tuntimäärä.

Niin. Mulle sanottiin että kevät osa-aikaisena, kesä täyttä päivää kuukausipalkalla ja syksyllä tilanne katsotaan uudestaan. Joten ei tässä toistaiseksi mietitytä kuin juurikin tuo kevät, kun muusta ei vielä tietoa. Ei tuolla 40-90h/kk pärjää, jos tekee ainoana työnä. Sitä tässä mietin, en muuta. ✌🏻 Mutta turha sitä nyt stressata, kun ei vielä tiedä pääseekö vai ei.

• oihju

Mä asun Helsingissä. Jännittää kyllä tosi paljon, viimeistään ens viikolla saadaan tietää! Mua vähän mietityttää myös se osa-aikaisuus. Siinä olis kyllä pakko tehdä jotain toistakin työtä.

• jännitystiiviistyy

Kylläpäs jännittää! :D

• Kertokaajo

Tuntuu että jatkuvasti päivitän sähköpostia :D Ilmoittaisivatpa jo tänään, vaikka epäilen..

• jännitystä123

Voi ihan hyvin ilmoittaakin. Minulle sanottiin haastattelussa, että 14.päivä luultavammin tulee ilmoitus :)

• Hdkev

Ei taida tulla tänään :(

• Flyme

Eipä varmaan tänään enää. Huominen sitten postin äärellä päivystäessä...😊

• Kertokaajo

Toivottavasti ilmoittaisivat tänään, niin ei tarvitsisi viikonlopun yli kärvistellä. :D Jännittää!

• Salla342

Tää odottaminen on kauheeta😭😭😭

• Girtbar

Mulle taas ei mainittu mitään tosta osa-aikaisuudesta. Ei sanallakaan. Oon kylläkin kokenut lentoemäntä, jos se vaikuttaa...? Viimeksi kesti todella kauan vastauksen tulo että pääsikö läpi. Olisko mennyt pari viikkoa jopa.

• Kisskiss1

Miksiköhän uusille tulisi osari ja muualla lentäneille täysiaikainen? Eipä olisi mullekaan sanottu asiasta, jos en olisi itse ottanut sitä puheeksi...

• Ertyhfdssxcb

Minulta kysyivät jos kelpaa pelkkä osa-aika, muuta eivät nyt tarjoa. Ja olen siis kokenut lentävä...

• 123456781

Tiedättekö tuleeko sekä hyväksytty että hylky ilmoitus meilillä? Vai soittaako kurssipaikan saaneille? Olisi kiva tietää riittääkö vaan meilin jatkuva päivystäminen :DD

• Sadfghjjklöö

Edellisssä hauissa ainakin tuli sähköpostiin molemmat. :) Luulisin nytkin olevan niin.

• Piiiiiitkäonodotus

Tiukoille mene mikäli tulee valituksi kurssille ehtiä ennen joulua lääkäritarkastukseen. Lentäneiden kurssihan alkoi 9.1 eiks se níin ollut? Ei uskalla kuitenkaan irtisanoa itsensä, jos kutsu tulee, ennen kun on sata varma...

• JEEEEEEE123

Kurssilla ollaan!! :)

• Lentokonee

Onneksi olkoon! Tuliko tänään viesti Finnairilta? Minulle ei vielä tullut mitään.

• Jejejejjj

Jee kurssilla ollaan

• JEEEEEEE1234

Kiitos paljon! Joo reilu tunti sitten tuli sähköpostia :) Tätä on odotettu!!

• Hmmmmmmmmm

Tännekään ei ole tullut mitään. Luulisi, että kaikille laitetaan hyväksytyt/hylyt samaan aikaan..

• Klkljl

Luulen, että eka hyväksytyt ja sitten lähtee hylyt. Mitään ei vielä, joten hylkyä valitettavasti odottelen...🙁

• Huohhhhh

Sitten on varmaan hylky tulossa tännekin. :(

• 12345611

Millä kurssilla aloitatte? Ootteko ennen lentäneet? Onneksi olkoon jo hyväksytyille!

• heimelennetään1234

Olen PK 5 kurssilla, vielä tosin on lääkärintarkastus edessä joten eihän tämä tietenkään ole 100 % varma vielä :) En ole lentänyt aikaisemmin.

• Khgfdgui

Millaisilla taustoilla tulitte valituksi?

• Hjköi

Eikö edelleenkään hylkyä ole kukaan saanut??? Tosi omituista toimintaa... Ja hyväksyttyjä täällä foorumilla n.2? Ei toki kerro mitenkään koko totuutta, mutta on se, jos aamupäivällä tullut kutsu jollekin ja hylyt esim. vain uupuu...

• CrewLife

Kurssilla ollaan! PK 1, näillä näkymin.😊

• Sfghllbb

Monelta sait tiedon? Onnea!

• Jejejjejejejej

Ehkä he odottavat 22.12 asti jolloin kurssille pitää ilmoittautua ja lähettävät sitten hylätyt ja varapaikoille tervetuloa kurssille viestit

• jhktlg

Saattaa hyvinkin olla...eli suurella todennäköisyydellä leikki loppui tähän, jos ei kutsua tänään tullut...:/

• Whoknowssss

Toisaalta täällä ilmoittaneet kursseilla 1 ja 5, joten kaikkia ei välttämättä ole vielä täytetty. Tai sitten joku vaan provoaa. Eiköhän meille lähipäivinä selviä!

• Juu_

Trolleja.

• Jejejejjejeje

Haha ei ole trollia 😊

• Jepjepjeoep

Mustakin vahvasti tuntuu siltä että nyt on trolleja liikkeellä.

• Pk5odottaa

Voi harmi kun teillä on tuollainen olo että huijaisimme. Sähköpostia minulle tuli tänää 11:45 ja Pk 5 kurssi. Ehkä he lähettävät porrastetusti tietoja? Onhan tämä kyllä minustakin hieman outoa että ei lähetä kaikille hyväksytyille tietoa, vai eikö tosiaan kukaa muu halua sitä tänne julkaista? :/

• XOXO17

Mä sain aamupäivällä tiedon kurssille pääsystä myös!

• Curious_

Onko kaikki valitut täällä menossa pk5? Poislukien yksi, jolla pk1?

• Jejejejje

Mulla eri pk :)

• Lauriin1324

Te ketkä on valittu niin koska kävitte haastiksessa? Mietin vaan vastataanko täälä sen mukaan🤔

• Jännittää

Mullekkaan ei vielä oo tullu tietoa.... toivottavasti ilmottavat ennen joulua.. :/

• Fikgjb

Täällä PK6 :)

• Qwettyyy

Hei! onnittelut kaikille suomalaisille? Kuulin, että siellä oli joitain kansainvälisiä ehdokkaita.

• Apuva123

Oliskohan se sit nii et kaikki hyväksytyt on jo valittu....?

• harminpaikkakyllä

Kyllä näin vahvasti uskon. Harmi juttu...:( Mutta ehkä se ei olisi onnistunutkaan, kun eivät ilmoituksesta huolimatta olleetkaan valmiit tarjoamaan kokoaikaista työtä...Millä ihmeellä sitä olisi sitten elänyt...? Näin ainakin omalla kohdalla...Pitänee katsoa vielä tuo Norskin haku. Josko se olisi seuraava etappi...Kaikille valituille onnea!

• Jänskättäääääää

Onko kukaan saanut tänään mitään viestiä pääsystä tai hylystä?

• Ärsyttää_

Ei, joten alan uskoa siihen, että pe tulee hylyt ja varasijoilta pääseville kutsut.

• Dubai2Helsinki

Hyvä, suomalainen. Olen Etelä-Koreasta ja kokenut matkustamomiehistö. Olen vienyt tulokset 7 päivän ajan, koska 3 arviointia ja videoita oli lähetetty. Onko joku, joka on lyhyt luettelossa tarkkuus on vähän alhainen, mutta nopeus oli erittäin nopea, kuten otin 46 kysymystä ja oikea vastaus oli 24 verbaalisen päättelyn ja epätarkkuuden jälleen Inductive-looginen ajattelu liian .. Videot oli melko hieno oletan ja toivon, että he antavat minulle mahdollisuuden osallistua todellista haastatteluun Helsingissä.

Toivon myös, että he ystävällisesti antavat etuja aiemmille lennoille.

• Xlskqlq

sinun on kysyttävä tämä Finnairin toimistosta. ei täällä. ja tiedän, että epätarkkuus tarkoittaa, että verkkoarviointi epäonnistui.

• Pk6

ei edellisellä lennolla ole plusmerkkiä. koska tämä ei ole ex-matkustamomiehistö. sinun täytyy tietää itsestäsi ... ja uskon, että epätarkkuus tarkoittaa ..... epäonnistui .......

• Jjjjjlljh

Hylky tuli😭

• Kisskiss1

Sama.

• Blahblah

kun sait haastattelun

• Sesiitäsitten_

Samma här.

• Itkutitketty

Hylky myös.. kauhee pettymys☹️

• 5666666

Onko joku kurssipaikan vahvistanut saanut mitään vahvistusviestiä?

• paikansaanut

en ole saanut vahvistusviestiä, eikä terveystarkastuksestakaan ole vielä kuulunut. Tulee varmaan joulun jälkeen vasta.

• Tuskinmaltanodottaa

Onko kurssipaikan vahvistaneille tullut vielä viestiä terveyspalveluilta? Tai vahvistusta hyväksymisestä automaattiviestin lisäksi?

• Jeijeibei
        Tuskinmaltanodottaa kirjoitti:

Onko kurssipaikan vahvistaneille tullut vielä viestiä terveyspalveluilta? Tai vahvistusta hyväksymisestä automaattiviestin lisäksi?

Ei oo tullut vielä mitään hyväksymisen lisäksi

• odottaaa

Te jotka ootte käyny terveystarkastuksen? saitteko heti tietää vastauksen? vai lupasiko he että lähettvät tekstiviestin ?

• Wishpk4

Minulla ei ole mitään sanomaa hylkäys tai onnittelut 😭😭😭.... Onko ketään sellainen kuin minä?

• PettynytTyttö

Hylky tuli ja rekrytointi on myös loppunut. Koskakohan allaan taas että voi hakea uudestaan?

• kurssi2018

Miksiköhän tämä keskustelu on ihan hiljentynyt tulosten tultua? Onko niin paljon hylkyä tänne kirjoittaneille tullut? ihan muutama vaan kertonut saaneensa paikan kurssilta. Itse ainakin odotan todella innolla alkavaa kurssia, ja tietenkin toivon, että terveystarkastuskin menee läpi :) Ihanaa päästä uusiin haasteisiin.

• Jeijoujei

Eipä tässä tiedä, mitä jutella. Odottavan aika on pitkä

• nnnnnmmmm

mitä tapahtuu Arviointipäivä?

• jejeee

Oletteko saaneet viestiä terveyspalveluista tai muuta viestiä lähetettyänne vahvistusviestin kurssille osallistumisesta?

• Odottaessa

Ei ole vielä kuulunut mitään.

• Rummikkii

uinko arviointipäivänä?

• AboveTheClouds
    • haaveistatottako

Täällä myös yksi kurssille hyväksytty! :) En uskalla kuitenkaan vielä liikaa intoilla, kun pitää vielä selvittää se terveystarkastus testeineen. Jostain syystä jännitän sitä ihan hirveästi (vaikka alustavassa terveyskyselyssä olinkin täysin rehellinen). Pelottaa että löytyykin joku ihan pikku juttu, mihin kaikki sitten kaatuukin. :( Kohtalotovereita? :D

• KestääKestääMäenkestä

Kurssi mulla vasta ens kuussa ja odottelen että kutsu terveystarkastukseen tulisi. Kohta loppuu irtisanomisaika mulla... onko kukaan jo saanut meiliä? Ja koska teillä kurssit alkaa? Ja joo tarkastus kyllä jännittää enkä uskalla irtisanoutua ennen kun sieltä päässyt viel läpi :)

• jännittäjääää

Moikka kaikki terveystarkastukseen menijät!

Onko teillä hepatiittirokotteet voimassa? Itseltäni puuttuu tuo 3 annos ja ensi viikolla selviää pitääkö kolmen rokotteen sarja aloittaa alusta, koska sain nämä 2 rokotetta jo 7 vuotta sitten. Rokotesarjassahan kolmas rokote annetaan vasta puolen vuoden kuluttua ensimmäisestä, joten kaikkia kolme annosta ei mitenkään ehdi saamaan ennen kuin kurssi alkaa. Ovatkohan huomioineet tämän terveyspalveluissa?

• Gifk

Ei sitä varmaan ennen kurssin alkua tarvita?

• jännittäjääää

Niin en tiedä kun sinne työhöntulotarkastukseen pitää ottaa mukaan rokotuskortti ja oletin että siinä pitäisi sitten nuo kaikki rokotukset jo olla voimassa. Mutta toivotaan että on noin :) ei tosiaan auta kun sen kolmannen annoksen voi ottaa vasta 6kk kuluttua, eli sitä ei ehdi sitten myöskään ennen kurssin alkua saamaan.

• Gidk

kyllä Mä uskon että se on ihan ok jos sen sarjan on esim aloittanut niin kyllähän se on selvä juttu että se vika otetaan sit kun sen kuuluu ottaa, ei siinä mitään ongelmaa varmastikaan ole :) Itse mietin että mistä lähtisin kyselemään muiden rokotusten perään, en yhtään muista milloin ja mistä olen niitä joskus saanut. Ainoastaan tuo hepatiitti on ylhäällä.

• jännittäjääää

Moi! Kannattaa soittaa omalle terveysasemalle, sieltä lähettävät sulle rokotuskortin kotiin :) kaikki nuo jäykkäkouristukset ym on mun ymmärtääkseni ilmaisia ja jos ne eivät ole voimassa sulla niin niitä voi kysellä vaikka työterveyshuollosta ! Tai yksityisiltä joissa olet käynyt :)

• Gigkb

No Mä en ole ainakaan omalla tämän hektisellä terveysasemalla saanut mitään rokotuksia, Mä asun tällä hetkellä viidennessä kaupungissa elämäni aikana joten on aika vaikea muistaa missä olisin joskus saanut jotain rokotuksia muuta kun tietty ne mitä pienenä on saanut :)

• jännittäjääää

Mäkin oon asunut eri paikoissa, mutta soitin tämän hetkiselle omalle terveysasemalle ja sieltä osasivat kertoa ja lupasivat lähettää dokumentit kotiin :)

• uteliasihminen

Onko muita, jotka olivat tällä viikolla haastattelussa? Mitkä fiilikset jäi?

• Fincrew

Olin! 11.1 ja englanti ei ollut joka kerta kovin sulavaa kun jännitys vei sanat ja muuten olin ehkä liian pirteä ja innokas😭 tavallaan jäi superhyvä fiilis

• Pettynyt89

Itselleni oli järkytys kuulla etteivät tarjoa kokopäiväistä sopimusta vaan ensi vuoden kevääseen asti osa-aikaisella. Ei mulla ole rahaa sellaiseen tai pitää ottaa toinen duuni...;(

• Jejeej

Onko kenellekään tullut pk 6:sen uutta aikataulua?

• Kgkdn

Onko sille joku uusi aikataulu, PK6:lle siis?

• Jejej

Joo kun siitä tehtiin kokeneiden kurssi niin lyhenty kahdella viikolla

• Gkgn

Ahaa! Alkaakohan se silti samaan aikaan vai kummasta päästä meinaavat ottaa sen pari viikkoa... varmaan pian lähettävät sitten uudet ajat...

• Almostthere

Terveystarkastukset edessä ja opintovapaa sovittuna kurssin ajaksi, mutta sen jälkeen täytyy vielä laskea tarkkaan pystyykö noilla tuloilla maksamaan edes vuokraa vai jääkö lentoemännän työ ikuiseksi haaveeksi. Miten te muut meinaatte rahoittaa elämisen etenkin ensimmäisten kuukausien aikana?

• difficultdecisions

Mulla semmonen homma, että joudun kurssin ajaksi hakemaan jotain tukia pakosti jos siihen ryhdyn. Tämän hetkinen palkka paljon parempi mitä Finskillä tarjoavat... vaikea päätös. On kumminkin tuo lentoemon työ ollut pitkäaikainen haave. Vielä tuo, kun eivät tarjoa alkuun kuin osa-aikaista sopparia.

• Fincrew

Onko kaikki jotka on päässy arviointipäivästä eteenpäin puhunu siellä hyvää englantia? Se oli mun ainoa heikkous ja oon kyllä hyvä englannissa mut tuntu et sanat oli jännityksen takia kadoksissa :(

• milloinkohanilmoittavat

Tuloksia odotellaan..

• Wishpk777

minä myös. Odotan tulosta: D Kysyin rekrytointitiimiltä, ​​jos epäonnistuin? he sanoivat "ei, olet nyt prosessissa", joten odotan. he haluavat minua.😝😝

• odotustaaaaa

Moikka kaikki jo terveystarkastuksessa käyneet!

Miten teillä meni? Olin hiukan hämmentynyt koska kuvittelin, että sopivuuslausunnon saa jo heti tunnin kestäneen tarkastuksen päätteeksi. Ilmailulääkärihän on jo tässä kohtaa tehnyt oman arvionsa. Terveydenhoitaja kuitenkin sanoi kaikkien dokumenttien menevän vielä Finskin oman ilmailulääkärin tarkistettavaksi ja voi tulla edelleen lisäselvityspyyntöä tarpeen vaatiessa.

Hiukan turhauttaa kun olin tänään kuvitellut voivani huokaista helpoituksesta ja asennoitua rauhassa että olen kurssilla. En myöskään löytänyt mitään tietoa mistään että paperit menevät vielä toisen lääkärin tarkastukseen. Ymmärtäähän tämän, mutta odottelua on kestänyt aika kauan ja pahimmillaan siinä menee vielä yli viikko. Onko kohtalontovereita? En ole kyllä missään vaiheessa hakuprosessia ollut näin malttamaton.

• Kgkdle

Oletko ennen lentänyt?

• odotustaaaaa

En oo ja ymmärrän täysin että tää prosessi on näin tarkka, harmittaa vaan kun olin kuvitellut että oisin saanut tiedon jo eilen :D mutta ei tässä auta kun odotella :)

• Fkgkd

Ymmärrän täysin, onhan tässä odoteltu jo aika kauan eri vaiheita niin alkaa olla jo liian malttamattomana!! Muutama päivä siihen vastaukseen varmaan menee...

• PK6kandidaatti

Itse olin tällä viikolla ilmailulääkärin tarkastuksessa, edessä vielä Finnairin oma työhöntulotarkastus. Ilmailulääkäriltä sain sen cabin crew medical reportin ja kaikki ok. Mulla on taustaa rauhallisesta migreenistä ja sitä puitiin myös tässäkin tarkastuksessa. Vaikka itse tiedän ettei migreeniä pitkään aikaa ole ollut eikä tule, niin silti kuumottaa niin pirusti, että joku vielä finskin päässä on sitä mieltä etten sovellu... ja joku katkasee tän mun onnen 😁😭 mitenhän tieto tulee lopullisesti sitten että on soveltuvainen kurssille? Se ilmoitetaan erikseen vissiin? Ja suomeksi sanottuna ilmailulääkärin lausunto ei paina siis vielä mitenkään?

Hohhoijaa stressitasot korvissa asti

• Gkgbdh

Oletko ennen lentänyt jos olet tulossa PK6-kurssille? :) Mietin vaan, että sulla ei siis ollut attestation voimassa? Mulla on ja mietin että tapaanko lääkärinkin siellä vai pelkän hoitajan.

• kerranyrittänyt

Ei ennen ainakaan päässyt läpi medicaalista jos oli ollut tai oli migreeni. Tosin nykyään kuulemma seula on harvempi. Toivotaan parasta!

• Johan88zx

Onko kukaan vielä saanut hyväksyntää tai kielteistä vastausta Terveyspalveluista jotka odottavat vielä?

• Hanna88888

Onko kukaan vielä odottava saanut jo viestiä Terveyspalveluista?

• jänskällä

Moikka kurssille tulevat! :)

Oletteko saaneet ensi viikolla alkavasta kurssista vielä mitään lisätietoa? Itse en ole, kovasti täällä odotellaan jo :D

• Jeeee1235

En ole minäkään saanut vielä mitään ja aloitan kanssa ensi viikon kurssilla :)!

• jänskällä

Jee jee! Toivotaan että tulee pian :)

• huihuihui

Muita, jotka tulossa maaliskuun kurssille? Missä vaiheessa teidän prosessi on?

• TonniNettona

Onnea kaikille jotka aloitatte. Tonni ja toimeentulotuki, se on nykyisin uuden lentoemännän ja stuertin kuukausiansio.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      4030
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      82
      2081
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      549
      1647
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      94
      1366
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1117
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1038
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      216
      916
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      883
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      854
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      828
    Aihe