Blok asuntokauppa

Kyssäri

Onko kellään kokemusta? Vaikuttaa hyvältä liikeidealta. Maksat heille 0.75% velattomasta myyntihinnasta. He hoitavat kaiken muun, paitsi asunnon näytön, esittelet siis itse asunnon.

27

16830

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Asuntoja

      Hyvä liikeidea tosiaan ottaa välityspalkkio ja pistää asiakas itse töihin. Kun ongelmia tulee, kuten asuntokaupoissa aina, on myyjällä todella ikävä tilanne.

      • hyvältä.kuulostaa

        1) Välityspalkkio on merkittävästi pienempi kuin muilla välittäjillä: 0,75 % vs. keskimäärin yli 4 %. Yli viisinkertainen hintaero. Asiakkaalle jäävä työhän on asunnon esittely, eli oven avaaminen ostajille. Joka on ostajan kannalta etu; asukas osaa aina vastata paremmin asuntoa koskeviin kysymyksiin kuin välittäjä.

        2) Mihin perustat väitteen, että asuntokaupoissa tulisi "aina" ongelmia?


      • sellainentarina

        Aluehallintovirasto sitten totesi toiminnan olevan vastoin asetuksia eli se siitä sitten. Sitä kautta kun asunnon kauppaa, voi olla varma, että ostaja pääsee venkoilemaan ja vaatimaan vuosien jälkeenkin kaikenlaisia hinnanalennuksia, kun kauppa on hoidettu epäpätevästi.


      • Anonyymi
        hyvältä.kuulostaa kirjoitti:

        1) Välityspalkkio on merkittävästi pienempi kuin muilla välittäjillä: 0,75 % vs. keskimäärin yli 4 %. Yli viisinkertainen hintaero. Asiakkaalle jäävä työhän on asunnon esittely, eli oven avaaminen ostajille. Joka on ostajan kannalta etu; asukas osaa aina vastata paremmin asuntoa koskeviin kysymyksiin kuin välittäjä.

        2) Mihin perustat väitteen, että asuntokaupoissa tulisi "aina" ongelmia?

        Konkurssikypsä. Blok teki 1,5Me tappiota 850K liikevaihdon päälle, joka muuten on yhden tilikauden mittaisena tuloksena verisempi kuin Fruugon ja Bonuswayn vastaavat megasyöksyt. Niihin erona on vaan se, että rahaa Blokin pankkitilillä ei sen toimitusjohtajan mukaan ole enää kuin parisataatuhatta (Kauppalehti kesäkuu 2019). Tappiotahan tuli viimeisen tiedon mukaan keskimäärin 120Te/kk 2018 tilikauden aikana, että silleen...


    • TeeTuo

      Kyllähän Blok näyttäis olevan ihan samanlainen LKV kuin mikä muu tahansa, vastuut on aivan samat. Hoitavat asiakkaan puolesta valokuvaukset ja paperihommat. Ei se esittelyn pitäminen nyt NIIN vaikeaa ole, että siitä pitäisi maksaa välittäjälle tuhansia. Jengi näyttäis heidän sivujen perusteella olevan ainakin olevan tyytyväistä, ja näemmä ovat jo jonkin verran kauppojakin tehneet.

    • plokki

      Eivät ne muutkaan välittäjät 4 % palkkiota ota. Jos joku saa tuollaisen palkkion kerättyä, niin nostan hattua. 2-3 % ovat kaikki käytännössä tänä päivänä. Mielestäni hyvästä välittäjästä kannattaa maksaa, huonosta ei. Ainakaan tuo Blokin hinta-arvio ei toimi. Siihen kun luottaa, niin jää kyllä alakanttiin. Varmaan saattaa mennä kyllä kaupaksi, kun halvalla myy. Enemmän saat rahaa käteen, kun hankit kunnon välittäjän.

      • myykää.asuntonne.itse

        Eniten saat rahaa käteen kun myyt asunnon itse.
        Välittäjien käyttö on täysin turhaa, kallista ja kaupankäyntiä hidastavaa.

        Osakehuoneistojen kauppa on erittäin helppoa, johon ihan jokainen pystyy.
        Ohjeet ja kauppakirjapohja netistä, isännöitsijäntodistus isännöitsijältä ja asunto etuovi.comiin (tai oikotie.fi). Netissä näkyvyys asunnoille on täysin sama jokaisella.

        Henkilökohtaisen esimerkin valossa välittäjää käyttämällä olisin menettänyt kymmeniä tuhansia euroja myyntihinnassa - ja lisäksi maksanut välityspalkkion!

        Välittäjät eivät anna mitään lisäarvoa kaupantekoon, ei ostajalle eikä myyjälle.

        Blok on hyvä lisä markkinalla esim. heille, jotka eivät ole tottuneita valokuvaajia.
        Blokin sivuilla asunnot on esitelty pikaisen katsomisen perusteella ihan hyvin.


      • Anonyymi

        Minun asuntoni hinta-arvio heitti 31000 €. Jos en olisi ollut itse tietoinen markkinoista, huonosti olisi mennyt. Jouduin jatkuvasti itse kyselememään asioita . Olihan se edullinen, mutta itse tein suuren osan töistä. Esittelysivunkin asiavirheitä ja puutteita jouduin korjailemaan. Homma oli kasvotonta, etäistä.


      • Anonyymi
        myykää.asuntonne.itse kirjoitti:

        Eniten saat rahaa käteen kun myyt asunnon itse.
        Välittäjien käyttö on täysin turhaa, kallista ja kaupankäyntiä hidastavaa.

        Osakehuoneistojen kauppa on erittäin helppoa, johon ihan jokainen pystyy.
        Ohjeet ja kauppakirjapohja netistä, isännöitsijäntodistus isännöitsijältä ja asunto etuovi.comiin (tai oikotie.fi). Netissä näkyvyys asunnoille on täysin sama jokaisella.

        Henkilökohtaisen esimerkin valossa välittäjää käyttämällä olisin menettänyt kymmeniä tuhansia euroja myyntihinnassa - ja lisäksi maksanut välityspalkkion!

        Välittäjät eivät anna mitään lisäarvoa kaupantekoon, ei ostajalle eikä myyjälle.

        Blok on hyvä lisä markkinalla esim. heille, jotka eivät ole tottuneita valokuvaajia.
        Blokin sivuilla asunnot on esitelty pikaisen katsomisen perusteella ihan hyvin.

        Muista myös, ettet kutsu välittäjää kotiisi ennen myynnin aloitusta tekemään hinta-arviota. Sinähän osaat tehdä sen itse😂


    • Laitommasti

      Blok saanut jo varoituksen toiminnastaan.. avo tehnyt päätöksen jossa varoitus tullut 01/2019

      • Anonyymi

        Ei pidä paikkansa. Kyseisen varoituksen sai eri yritys.

        AVIn päätöslyhennelmästä ilmenee seuraava:
        "Palvelu on yhtiön mukaan asunto- ja kiinteistökohteiden omaehtoiseen myyntiin tarkoitettua tukipalvelua"

        Blok on toimii kaupoissa välittäjänä eikä tarjoa tukipalveluita omaehtoiseen myyntiin. Blokilla ei myöskään ole mikäänlaista palvelua kiinteistökohteille, joten tämäkin kuvaus todistaa, että AVIn varoitus meni eri firmalle.


    • Itse hoidan n. 1 % palkkiolla (sis. alv) myös sen esittelyn. :)

      • Ja saat myös juridisesti pätevät asiakirjat ja neuvonnan, molempien osapuolten turvaksi.


    • Anonyymi

      Kovasti mietityttää kyseinen yritys.
      Aluellamme tuli postin mukana nimetön, mutta oikealla ositteella kirje jossa kerrottiin, että tältä alueelta asiakkaamme on halukas ostamaan sen kokoisen asunnon kun just meilläkin on. Mistähän se tiesivät?

      No, joka tapauksessa myymme asuntomme itse, mutta olisi ollut kiva jos olisi ollut valmis ostaja, eikä (ehkä ) kyseessä asiakaan kalastelu.

      Yrityksen maatunnus on hieman outo, eli jos mahdollinen riita puidaan oikeusistuimissa, missähän ko maatunnuksen oikeuspaikka on.?

      • Anonyymi

        Ihan samansuuntainen kokemus: Muistisairaalle omaiselleni tuli omistajalle osoitettu kuvamaasi kaltainen kirje. Hän soitti minulle paniikissa, että mitä nyt tapahtuu? Meneekö häneltä nyt koti näin pian ja milloin olemme aloittaneet tämän suuntaiset toimet.
        kotona asumisesta on sovittu niin pitkääån kuin se on mahdollista.

        Tätä sitten puidaan jatkossa varmaan aika-ajoin vaikka hänen työmuisti on melkein jo
        olematon, mutta järkytykset ja myös ilon asiat pysyvät jotenkin ajatuksissa.
        Eikö näitä toimijoita saa kuriin millään?

        Kyllä markkinointikielto ja yhteydenotot tulee osoittaa edunvalvontavaltuutetulle tms. kun henkilön tiedoissa on myynti-ja markkinointikiellot ja DVV:sta käy ilmi oikeustoimikelpoisuusasiat.

        Pidän toimintaa erittäin törkeänä ja härskinä. Kuluttaja viranomaisen tulisi puuttua tällaisteen autobottimarkkinointiin ja vain hakukone- ja tietonkantapohjaiseen automaattihäirintään.


    • Anonyymi

      Paska firma. Myyjä ei pitänyt lupausta tarjouksen jättöajasta joka oli näkyvissä sähköisesti, vaan möi asunnon monta tuntia aiemmin, kyllä ketutti.

    • Anonyymi

      Erittäin huono kokemus Blokista. Välittäjä epäammattimainen ja asunnon hinnoittelu ei osuva varsinkaan tämän hetken markkinassa. Välittäjään ei saa yhteyttä.

      • Anonyymi

        Arvioi asunnon hinnan todella alakanttiin.
        Hinnoittelu alle asunnon ostohinnan tuhansia euroja alaspäin


    • Anonyymi

      Täällä myös erittäin huono kokemus Blokista. Todella epäammattimaista ja huonoa palvelua.

      • Anonyymi

        Olisinpa googlannut tänne palstalle ennen toimeksiantoa Blokin kanssa, olisin säästänyt aikaa ja rahaa. Sama huono asiakaskokemus täällä, väärä välittäjävalinta tuli kalliiksi :(


      • Anonyymi

        Blok arvioi asunnon hinnaksi 46.000€ vähemmän, eli hinta olisi yli 20% alle asunnon ostohinnan. En laittanut myyntiin, jokin kohtuus pitää olla.


    • Anonyymi

      Älkää valitko Blok välitysfirmaa!! Ihan kusetusta. Mielummin maksaa hieman enemmän ammattitaitoisesta palvelusta.

      • Anonyymi

        Hyvä että näistä keskustellaan! Olin yllättynyt että täällä kohtalotovereita eli asiakkaita samanlaisilla huonoilla kokemuksilla Blokin kanssa, en ole ainoa! Olisinpa löytänyt tänne ennen toimeksiantoa.


      • Anonyymi

        Olen samaa mieltä.


    • Anonyymi

      Täällä ihan selkeästi perinteiset välitysfirmat haukkuu blokkia anonyyminä ilman konkretetiaa tai valheellisin argumentein. Käytän blokin palveluita tällähetkellä. Ei valittamista. Esittelet itse tietty mutta palkkio huomattavasti pienempi.

    • Anonyymi

      Onko BLOKin tarina loppu? Sivut ovat alhaalla. Eilen ulostivat (vahingossa, hakkeroinnin seurauksena vai "loppusikana") etuovelle kaikki 2016 jälkeen listatut asunnot, siis jo myydytkin. Ihmettelin kun iltapäivällä tuli filttereiden mukaisia kohteita 50+ kappaletta sähköpostiin. Mukava huomata kun näki historiallisia hintoja vanhoissa ilmoituksissa oli että lähestymme kovaa vauhtia 2016 hintoja länsi-Helsingissä. Vielä -15%...-20% niin olemme kohtuullisella tasolla.

    • Anonyymi

      Toimiva juttu, mutta ovat äärettömän hitaita julkaisemaan kohteen. Kun kuvat olivat otettu vasta sitten he kysyivät isännöitsijältä tarvittavia tositteita, vaikka kaikki tietävät, että siinä saattaa kestää viikko / kaksi. Eikä tämänkään jälkeen tapahtunut juuri edistystä. Useita kertoja sai kysyä "koska kohde on julki"

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      76
      3466
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      565
      3257
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      41
      2964
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2092
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      12
      1885
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      315
      1876
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1865
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      143
      1496
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1291
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      65
      1270
    Aihe