Rokotukset

välttämätönkö

Mitä mieltä olette malarialääkkeistä? Tarvitseeko turistimatkalle, jos ei hotellialueelta pitkälle liiku.
Nimim. menossa Gambiaan, mutta tällä reissulla vain lepo ja lämpö tavoitteena, ilman retkiä.

9

206

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lariam

      ei tarvitse !

    • järkikäteen

      Malariaa levittäviltä hyttysiltä on pääsy kielletty hotellialueelle.

    • tullutkäytyä

      Ei tarvii jos et mene viidakkoon, voit kysyä vaikka terv.keskuksesta lisää

      • EiTullutKäytyä

        Terveyskeskus suomessa tietää hyttysten lentoradat Gambiassa ja kuten tuossa edellä jo joku lausuikin, että hyttysiltä on pääsy kielletty hotellialueelle, joten vain pummilla sisään pujahtaneet hyttyset on vaaraksi.

        Miksi muuten matkustat Gambiaan asti elämään hotellialueella, onhan näitä hotellialueita lähempänäkin, jopa suomessa.


      • kivaloma

        Ei sitten kannata hotellin sisätiloista liikkua mihinkään illalla, ei edes hotellin terassille, ettei vaan käy huonosti.


    • välttämätönkö

      No sitä vähän ajattelinkin. Kiitos vastauksista. En siis tarvitse turhaa malariakuuria syödä. Sitä paitsi malariaahan on useita lajeja, sattuisiko se lääke kuitenkaan olemaan juuri se oikea.
      Turvallisin mieliin lämpöön, lento senkun lähenee. :)

      • järkikäteen

        Malaria on vaarallinen tauti, en ottaisi riskiä, varsinkaan kun antibioottikuurin saa halvimmillaan reilulla parilla kympillä kahden viikon matkalle. Se ei liene matkan hintaan verrattuna liikaa? Lääkärit kyllä tietää mitkä lääkkeet tehoavat minkäkin alueen malariakantaan, sitä ei lottoamalla kirjoiteta 😉 Ja keltakuume taas sitten on tappava tauti. Siihen on rokotus. Jokaisen oma asia tietenkin on kuinka suuria riskejä haluaa elämässään ottaa. Hyvää matkaa joka tapauksessa!


    • tullutkäytyä

      Häiriköt, epäasialliset, ei missään käyneet hörhöt, kommentit vie pohjan pois koko totuudesta.
      Ainakin illalla hotellinkin ympäristössä pyörii ötököitä, joitten puremia välttääkseen pitää käyttää
      karkotteita joita saa paikasta missä ootte, vaikka rokotuksia ei tarttekkaan

      • Silverhipo

        Etikkaa pumpattavaan pikkupulloon ja kun huume pumsi on iholla ja sulki lentää niin vähän pumsin rinnuksilla ja taikasauva Turist polis .Minua ne tule häiritsemään mutta olen nähnyt.monta ikävää tapausta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      112
      8791
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2623
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      128
      2371
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1989
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1736
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1540
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1497
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1427
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1296
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1219
    Aihe