Syksy on ehdottamasti paras vuodenaika

ok_geli

Ilman hapekkuus, kosteus, putoavat lehdet, pelkistetyt värit, tunnelmallinen pimeys. Omenapuut pulleimmillaan ja palavat risut tuoksuna ilmassa. Kirkas tähtitaivas ja sopiva viileys, joka saa hengityksen huurustumaan. Etanat asfaltilla sateen jälkeen ja hanhet muodostelmassa taivaalla. Jos joku vuodenaika pitäisi lukita ja valita jatkuvaksi, valitsisin ehdottamasti syksyn.

Harmillista, että kohta alkaa se mielestäni masentavin vuodenaika eli (vähä)luminen talvi. Ilmastonmuutoksessa taitaa olla jotain perää.

:).

8

348

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • odotellessaohion

kesäpäs.....

• syssyihminen

En voisi olla enemmän samaa mieltä.

• lihaksetkipeinä

Syksy on ihan hieno vuodenaika, mutta että aina olisi... tulisi ikävä talvea, kesää ja ennen kaikkea kevättä. Juuri kun pimeä alkaa ahdistaa, alkaa joulun valmistelu, joulun jälkeen on heti uuden vuoden juhlintaa ja siitä pieni loikkaus parhaat hiihtokelit.

• Luonnon_tuoksu

Olen oppinut pitämään syksystä. Mutta kyllä kevät on ehdottomasti oma vuodenaikani. Kun päivät pitenevät ja luonto uudistuu ja puhkeaa kukkaan. Kevät on odotuksen aikaa.

• Syys yönä synkkänä synnyin,,,
      Oli ollut aivan järkyttävä ukonilma, salamat näyttäneet repivän taivaan, vettä satanut tulvimalla ja puita kaatunut myrskyn voimasta.
      Siksikö syksy on minun aikaani?

• Ahdistavaa

Masentavaa pimeätä ja märkää. En tykkää, siihen päälle vielä pitkä talvi.

• qåq213

Kevät on hienoa aikaa ja kesä. Elokuu varsinkin.Syksy samoin, ihanaa kun pimeys laskeutuu metsässä.Järvellä aamu sumu, luonnon hiljaisuus. Veneessä aamu kahvit.

Suomessa on hieno luonto, järvisuomessa olen ollut paljon kesäpaikalla lähellä Valamon luostaria.Kuin satumetsä se on syksyllä, kellastuneet lehdet kesämökin katolla. Risukoituneet metsät täyttävät metsäautotien lehtimatollaan.

Erityisesti jos on lämmin syksy on se hienoa. Menneen kesän lämpö on seuranamme vielä hetken.

• Hopeinenkuuuu

Suomessa on tunnetusti pitkä ja lämmin kesä. Kesä on paras. Pitäisiköhän tähän soittaa kuutamoserenaadi?🌕

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      60
      4726
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2169
    3. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      52
      1743
    4. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      184
      1722
    5. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      166
      1548
    6. Sari Multala teki "riikkapurrat"

Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.
      Maailman menoa
      281
      1401
    7. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      201
      1242
    8. Sinut mies vain haluan

Olet kohtaloni. Kaikessa riipaisevassa rakkaudessa, sinä se olet. ❤️
      Ikävä
      88
      1169
    9. Miten suhtautuisit

jos saisit tietää, että kaivatullasi on kokkeliriippuvuus?
      Ikävä
      205
      1146
    10. Mitähän sä näit siinä akassa?

Älä nyt vain sen kanssa ala mitään.
      Ikävä
      65
      1104
    Aihe