Corolla 05 vetelee kovassa vauhdissa

ilmanpainoakulkeesuoraan

Huomasin corollassani semmoisen jännän jutun kun takana on paljon painoa niin auto alkaa vetelemään. silloin kun takana ei ole kuormaa niin auto kulkee suoraan kuin unelma. yleensä tätä vetelyä tapahtuu vain silloin kun tiessä on pienet urat mutta se kyllä mietityttää että miten se korostaa tätä jos takana on paljon painoa

16

399

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kovalla kuormalla lisää rengaspaineita taakse auton käyttöohjeen neuvomiin arvoihin.

    • erojaon

      Ei se auta mitään, se rengaspaineilla kikkailu. Itse olen ajanut paljon japanilaisilla autoilla kovilla kuormilla takana. Ei ne meinaa pysyä kaistalla. Saksalaisen kun lastaa samalla lailla, niin ei vaikuta ajo-ominaisuuksiin juuri mitään.
      Ero on todella suuri saksalaisten hyväksi.

      • Ei ole kikkailua, vaan vaarallista ajaa kovalla kuormalla pienillä rengaspaineilla.

        Japanilaisten autojen ohjaus on tarkoituksella kevyempi kuin länsimaisten, joten suurella peräkuormalla auton ohjaus kevenee entisestään, muuttuen jo huteraksi.


    • Tasainenkuormatoimii

      Corolla ei ole tehty järin suurelle kuormalle, ja se vetelee jos on epätasainen kuorma ja pohjaakin jos tavaraa on tarpeeksi. Tuo vetely voi olla jopa pieni riski.

      Suosittelen että ajat maltillista vauhtia ja jaat kuorman tasaisemmin pitkin koria. Oletko kokeillut kattotelineitä, kuorma on keskellä autoa, tosin painopiste on silloin vähän ylhäällä. Osan voi laittaa penkille ja osan hansikaslokeroon.

    • ZKODA

      minä kävin tänään naapurini uudella 2017vm skoda oktavialla kaupassa ostamassa uuden tyynyn itselleni, tyyny painaa noin 500grammaa, laitoin sen skodan takakonttiin niin voi juma!!!!!! auto muuttui järkyttävän uraherkäksi pelkästä tyynyn painosta, oli siinä pitelemistä että sai tiellä pidettyä!!!! skoda ei ole parantanut yhtään autojensa ajo-ominaisuuksia! kamalan meluisa kovamuovinen ohjaamo kuten aikaisemmissa malleissakin. varoitusvalotkin iloisesti hehkui mittaristossa tuoden kajuuttaan lämmön tuntua, onneksi ei tielle jättänyt.

      • KyykmanZkodaAlisuoritus

        Kyykman, etkö parempaan pysty?
        Toyota on ollut aina juuri tuollainen kiikkerä kulkine joka ei kanna kunnolla kuormaa ja hakee kaistaa aika laveasti, siksi ne ovat aina poikkeuksetta letkanvetäjinä maanteillämme.


    • laatua_se_on

      Corollalle 90km/h on jo kova vauhti. Pidä varasi!

    • Ohjautuumettään

      Huomattu on. Kerran minulla oli peräkontissa kaksi 30 litran vesikannua ja kyydissä takapenkeillä pari satakiloista henkilöä. Vähänkin kun katsoi mualle tai sääti radiota niin johan corolla oli menossa vastaantulevan kaistalle tai ojanpenkalle..

    • kestää.ja.säästää

      Terävä huomio aloittajalta. Omani tekee ihan samaa. Katsopa corollan takajousien langan vahvuutta ja halkaisijaa. Eivät paljoa poikkea mopon vastaavista. Tuskin mistään myynnissä olevasta autostalöytyy heiveröisempiä jousia kuin "kartano-corollasta. Pienemmässä Yariksessa on huomattavasti jäykemmät takajouset. Naurettavan heiveröisillä takajousilla lienee paikattu kehnoja ajo-ominaisuuksia.

      "Kartano"-Corollassa on muitakin omituisuuksia. Kun takapenkit kaataa ambulanssimoodiin, käytännössä kaikki kuorma takapenkin yläpuolella jakautuu lähes yksinomaa taka-akselille. Keula kevenee jopa niin että märällä asfaltilla liikkeelle lähteminen aiheuttaa tahatonta sutimista. Erään kerran ajoin ratsiaan ja ja jonotin omaa vuoroani päästä puhaltamaan. Takapenkit kaadettuna ja romua kyydissä noin 150-200 kg. Jono liikahti ja nytkäytin ajoneuvoa eteenpäin ja eturengas suttasi märällä asfaltilla. Poliisimies katsoi vähän sillä silmällä että mikä ihme vinkeilijä siinä corollassa on.

      Takapenkit normaaliasennossa kestävät 1-2 henkilöä vaikuttamatta ohjaukseen, mutta penkit kaadettuna ei edes 50 kg. Täysi kuorma (450 kg) päällä perä ryystää ja ollaan niin sanotusti tontissa.

      • aasialainenKusetus

        Japanilainen on yhdessä asiassa todella hyvä ja osaava, eli keventämisessä ja säästämisessä. He hakevat aina sen halvimman ja keveimmän ratkaisun joka toimii keskivertokäytössä, mutta kun laitetta tai auto hieman kuormitetaan, niin alkaa ongelmat kasaantua huonoina ominaisuuksina ja rikkoina.


    • ZKODA

      juuri näin. itsekkin tulin parivuotta sitten automaailman eliittiin ostamalla Toyotan. siitä ei auto enää voi paremmaksi tulla. pahin pettymys oli edellinen autoni skoda oktavia, enemmän korjaamolla kuin ajossa eikä mitään hyvää ominaisuutta löytynyt.

    • kolin

      jäykemmät jouset taakse, loppuu veteleminen!

      • puolivalmiste

        Voishan tuon tehdä tehtaassa valmiiksi asti myös jousituksen osalta ettei tarvitsisi osia vaihdella auton kuntoon saattamiseksi. Osaavathan useimmat muutkin autonvalmistajat tehdä alustasta toimivan jo tuotantolinjalla.


      • Mekaanikkolegenda
        puolivalmiste kirjoitti:

        Voishan tuon tehdä tehtaassa valmiiksi asti myös jousituksen osalta ettei tarvitsisi osia vaihdella auton kuntoon saattamiseksi. Osaavathan useimmat muutkin autonvalmistajat tehdä alustasta toimivan jo tuotantolinjalla.

        Alusta on aina kompromissi mukavuuden ja kantavuuden välillä kun mietitään tarkoitusta. Myös kustannukset on otettava huomioon ja koko akseliston kulutuskestävyys. Toyota on niitä autoja johon ei alustan puslia ja niveliä juuri tarvitse vaihtaa, toisin kuin saksalaisiin ja varsinkin Vw-konsernin autoihin.


      • monroi

        kaasu iskarit lisänä auttaa myöskin ajoa paremmaksi..


    • Vievähemmänkamaa

      Ei ole tehty suurelle eikä edes keskikokoisella kuormalle. Ja tuo vetely voi olla hengenvaarallista, kun auto päättää oikaista metsähallituksen tontille. En ole ihan varma toisaalta että jäykempi jous on hyvä, koska sitten taas viimeinenkin ajomukavuus on tiessään.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko varattu minulle?

      Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      249
      10843
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

      Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      127
      6923
    3. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

      Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      95
      5593
    4. Vanhempi mies

      Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      33
      4898
    5. Noloa että kaipasin sinua

      Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      40
      4144
    6. Minne sä aina välillä joudut

      Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      30
      3679
    7. On niin paha olla

      Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      61
      3464
    8. On niin vaikea olla lähelläsi

      En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      32
      3402
    9. Nyt peukut pystyyn

      Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru
      Kannus
      20
      2859
    10. Pehmeää laskua

      Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      58
      2640
    Aihe