Corolla 05 vetelee kovassa vauhdissa

ilmanpainoakulkeesuoraan

Huomasin corollassani semmoisen jännän jutun kun takana on paljon painoa niin auto alkaa vetelemään. silloin kun takana ei ole kuormaa niin auto kulkee suoraan kuin unelma. yleensä tätä vetelyä tapahtuu vain silloin kun tiessä on pienet urat mutta se kyllä mietityttää että miten se korostaa tätä jos takana on paljon painoa

16

415

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kovalla kuormalla lisää rengaspaineita taakse auton käyttöohjeen neuvomiin arvoihin.

    • erojaon

      Ei se auta mitään, se rengaspaineilla kikkailu. Itse olen ajanut paljon japanilaisilla autoilla kovilla kuormilla takana. Ei ne meinaa pysyä kaistalla. Saksalaisen kun lastaa samalla lailla, niin ei vaikuta ajo-ominaisuuksiin juuri mitään.
      Ero on todella suuri saksalaisten hyväksi.

      • Ei ole kikkailua, vaan vaarallista ajaa kovalla kuormalla pienillä rengaspaineilla.

        Japanilaisten autojen ohjaus on tarkoituksella kevyempi kuin länsimaisten, joten suurella peräkuormalla auton ohjaus kevenee entisestään, muuttuen jo huteraksi.


    • Tasainenkuormatoimii

      Corolla ei ole tehty järin suurelle kuormalle, ja se vetelee jos on epätasainen kuorma ja pohjaakin jos tavaraa on tarpeeksi. Tuo vetely voi olla jopa pieni riski.

      Suosittelen että ajat maltillista vauhtia ja jaat kuorman tasaisemmin pitkin koria. Oletko kokeillut kattotelineitä, kuorma on keskellä autoa, tosin painopiste on silloin vähän ylhäällä. Osan voi laittaa penkille ja osan hansikaslokeroon.

    • ZKODA

      minä kävin tänään naapurini uudella 2017vm skoda oktavialla kaupassa ostamassa uuden tyynyn itselleni, tyyny painaa noin 500grammaa, laitoin sen skodan takakonttiin niin voi juma!!!!!! auto muuttui järkyttävän uraherkäksi pelkästä tyynyn painosta, oli siinä pitelemistä että sai tiellä pidettyä!!!! skoda ei ole parantanut yhtään autojensa ajo-ominaisuuksia! kamalan meluisa kovamuovinen ohjaamo kuten aikaisemmissa malleissakin. varoitusvalotkin iloisesti hehkui mittaristossa tuoden kajuuttaan lämmön tuntua, onneksi ei tielle jättänyt.

      • KyykmanZkodaAlisuoritus

        Kyykman, etkö parempaan pysty?
        Toyota on ollut aina juuri tuollainen kiikkerä kulkine joka ei kanna kunnolla kuormaa ja hakee kaistaa aika laveasti, siksi ne ovat aina poikkeuksetta letkanvetäjinä maanteillämme.


    • laatua_se_on

      Corollalle 90km/h on jo kova vauhti. Pidä varasi!

    • Ohjautuumettään

      Huomattu on. Kerran minulla oli peräkontissa kaksi 30 litran vesikannua ja kyydissä takapenkeillä pari satakiloista henkilöä. Vähänkin kun katsoi mualle tai sääti radiota niin johan corolla oli menossa vastaantulevan kaistalle tai ojanpenkalle..

    • kestää.ja.säästää

      Terävä huomio aloittajalta. Omani tekee ihan samaa. Katsopa corollan takajousien langan vahvuutta ja halkaisijaa. Eivät paljoa poikkea mopon vastaavista. Tuskin mistään myynnissä olevasta autostalöytyy heiveröisempiä jousia kuin "kartano-corollasta. Pienemmässä Yariksessa on huomattavasti jäykemmät takajouset. Naurettavan heiveröisillä takajousilla lienee paikattu kehnoja ajo-ominaisuuksia.

      "Kartano"-Corollassa on muitakin omituisuuksia. Kun takapenkit kaataa ambulanssimoodiin, käytännössä kaikki kuorma takapenkin yläpuolella jakautuu lähes yksinomaa taka-akselille. Keula kevenee jopa niin että märällä asfaltilla liikkeelle lähteminen aiheuttaa tahatonta sutimista. Erään kerran ajoin ratsiaan ja ja jonotin omaa vuoroani päästä puhaltamaan. Takapenkit kaadettuna ja romua kyydissä noin 150-200 kg. Jono liikahti ja nytkäytin ajoneuvoa eteenpäin ja eturengas suttasi märällä asfaltilla. Poliisimies katsoi vähän sillä silmällä että mikä ihme vinkeilijä siinä corollassa on.

      Takapenkit normaaliasennossa kestävät 1-2 henkilöä vaikuttamatta ohjaukseen, mutta penkit kaadettuna ei edes 50 kg. Täysi kuorma (450 kg) päällä perä ryystää ja ollaan niin sanotusti tontissa.

      • aasialainenKusetus

        Japanilainen on yhdessä asiassa todella hyvä ja osaava, eli keventämisessä ja säästämisessä. He hakevat aina sen halvimman ja keveimmän ratkaisun joka toimii keskivertokäytössä, mutta kun laitetta tai auto hieman kuormitetaan, niin alkaa ongelmat kasaantua huonoina ominaisuuksina ja rikkoina.


    • ZKODA

      juuri näin. itsekkin tulin parivuotta sitten automaailman eliittiin ostamalla Toyotan. siitä ei auto enää voi paremmaksi tulla. pahin pettymys oli edellinen autoni skoda oktavia, enemmän korjaamolla kuin ajossa eikä mitään hyvää ominaisuutta löytynyt.

    • kolin

      jäykemmät jouset taakse, loppuu veteleminen!

      • puolivalmiste

        Voishan tuon tehdä tehtaassa valmiiksi asti myös jousituksen osalta ettei tarvitsisi osia vaihdella auton kuntoon saattamiseksi. Osaavathan useimmat muutkin autonvalmistajat tehdä alustasta toimivan jo tuotantolinjalla.


      • Mekaanikkolegenda
        puolivalmiste kirjoitti:

        Voishan tuon tehdä tehtaassa valmiiksi asti myös jousituksen osalta ettei tarvitsisi osia vaihdella auton kuntoon saattamiseksi. Osaavathan useimmat muutkin autonvalmistajat tehdä alustasta toimivan jo tuotantolinjalla.

        Alusta on aina kompromissi mukavuuden ja kantavuuden välillä kun mietitään tarkoitusta. Myös kustannukset on otettava huomioon ja koko akseliston kulutuskestävyys. Toyota on niitä autoja johon ei alustan puslia ja niveliä juuri tarvitse vaihtaa, toisin kuin saksalaisiin ja varsinkin Vw-konsernin autoihin.


      • monroi

        kaasu iskarit lisänä auttaa myöskin ajoa paremmaksi..


    • Vievähemmänkamaa

      Ei ole tehty suurelle eikä edes keskikokoisella kuormalle. Ja tuo vetely voi olla hengenvaarallista, kun auto päättää oikaista metsähallituksen tontille. En ole ihan varma toisaalta että jäykempi jous on hyvä, koska sitten taas viimeinenkin ajomukavuus on tiessään.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sannan kirja USA:n bestseller!

      "Congratulations to Sanna Marin's HOPE IN ACTION, officially a USA TODAY bestseller!" Kertoo Scribner. Mitäs persut tä
      Maailman menoa
      126
      11124
    2. Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa

      Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on
      Yrittäjyys
      156
      10324
    3. Oikeistolainen luki Med mod att leda : en biografi

      ...ei tykänny Sanna Marinista
      Maailman menoa
      26
      8030
    4. Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki

      Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h
      Maailman menoa
      187
      6537
    5. Metsäalan rikolliset

      Jokohan alkaa vähitellen kaatua kulissit näillä ihmiskauppaa harjoittavilla firmoilla.
      Sotkamo
      50
      5612
    6. Milloin viimeksi näit kaivattusi?

      Toimisitko nyt toisin kuin siinä tilanteessa teit?
      Ikävä
      73
      5061
    7. Ruotsalaistoimittaja: "Sanna Marinin saunominen saa minut häpeämään"

      Sanna Marinin kirja saa täyslaidallisen ruotsalaislehti Expressenissä perjantaina julkaistussa kolumnissa.....voi itku..
      Maailman menoa
      146
      4374
    8. Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata

      Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai
      Maailman menoa
      25
      4236
    9. Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi

      Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas
      Maailman menoa
      70
      4067
    10. Maahanmuuttajat torjuvat marjanpoiminnan - "emme ole rottia"

      Ruotsalaisen journalistin selvitys paljasti, miksi maahanmuuttajat kieltäytyvät työstä. Taustalla vaikuttavat kulttuuris
      Maailman menoa
      133
      3614
    Aihe