DSG VAIHTEISTO HAJOSI!! MAKSOI PALJON!!!!

SKODAVAROITUS

OCTAAVIA VM. 2012 UUTENA OSTETTU. AUTOLLA OLI AJETTU 24 800 KM JA DSG VAIHTEISTOON TULI OMITUISTA NYPYTYSTÄ LÄHDÖISSÄ. SE NYKI KUMMALLISESTI. VEIN AUTON MERKKIHUOLTOON JA SANOIN ETTÄ TÄSSÄ ON JOTAIN VIKAA. HUOLTOPÄÄLLIKKÖ VAI MIKÄ LIE OLI, KOEAJOI AUTON JA MYÖNSI, ETTÄ VIKAA ON VAIHTEISTOSSA. KYSYI OLENKO TEHNYT NOPEITA PAIKALLAANLÄHTÖJÄ, SANOIN ETTÄ KYLLÄ JOSKUS. OLEN NS. KYYKYTTÄNYT TÄLLÄ AUTOLLA VALOLÄHDÖISSÄ. HUOLTOPÄÄLLIKKÖ SANOI ETTÄ EI KANNATA, JA ETTÄ TAKUU EI OLE ENÄÄ VOIMASSA. NO EIHÄN SE OLLUT VOIMASSA, MUTTA NEUVOTTELUN JA INTTÄMISEN TULOKSENA MERKKIHUOLTO MAKSOI PUOLET KUSTANNUKSISTA. KOSKA OLI NIIN VÄHÄN AJOKILOMETREJÄ.

TÄSSÄ VAIN VAROITUKSEN SANA : DSG ON TODELLA EPÄLUOTETTAVA VAIHTEISTO, JA EI KESTÄ NOPEITA PAIKALTAAN LÄHTÖJÄ OLLENKAAN. SEN JÄLKEEN OLEN AJANUT RAUHALLISESTI JA NYT ON JO KOHTA 50 000 KM MITTARISSA EIKÄ VIKA OLE UUSINUT ! KYSYIN ETTÄ ONKO ODOTETTAVISSA TAAS 25 000 KM PÄÄSTÄ SAMOJEN OSIEN HAJOAMINEN, VAKUUTTI, ETTÄ EI OLE. SAAS NÄHDÄ......!

71

19864

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ominaisuuksia

      lisää hienoja ominaisuuksia jotka ovat uuden skodan harmeina

      No niin 1,5 kk ajettu Skoodalla ja 3500 km. Vikoja on yllinkyllin, ei voi mitään >:(

      Ollut jo kerran huollossa ja mitään vikaa ei löytynyt. Menee kohta pian uudestaan. Eipä nämä tämän palstan kertomukset aivan tuulesta temmattuja ole. Pienimmistä vioista aloittaen:

      - Ikkunat huurtuu sisältä todella helposti. Tosin siitä pääsee nopeasti eroon suuremmalla tuuletuksella. Miten sitten talvella, se jää nähtäväksi.

      - Sadetunnistin toimii ihan miten sattuu. Tihkuasennossahan sen pitää olla, että automaatti toimisi? Sadekuuron yllättäessä aloittaa pyyhkimisen kun sitä sattuu huvittamaan. Sateen loppuessa ja tuulilasin ollessa melkein vedetön, pyyhintä saattaa jatkua kiivaana. Täysi vitsi koko sadetunnistin!

      - (Taka)jarrut vapautuvat melko hitaasti? Tästä johtuen silloin tällöin ulinaa, kun palat vielä ottavat kiinni.

      - Mielestäni etupäästä kuuluu hankaavaa ääntä, kun eturenkaat on reilusti kääntyneenä esim. risteyksessä. Täällä joku kertoi, että vain vasemmalle kääntyessä. Sitä en osaa sanoa, pitää vielä kokeilla.

      - Ainakin kuskin oven puolelta kuuluu selvästi tuulen suhinaa. Aivan kuin ovi ei olisi kunnolla kiinni tai tiivisteet on huonot. Tästä joku mainitsi aikaisemmin.

      - Xenonit näyttävät aivan liian ylös pitkillä. Pimeällä maantiellä reunatolpat eivät loista ja kirkkain kohta näkyy puissa, kun ollaan mutkassa tasaisella tiellä. Kaverin kaverin RS:ssä sama vika. Saivat huollossa kuntoon.

      - Ja tietenkin se vasen xenon harittaa vasemmalle pusikkoon valojen ollessa auto-tilassa. Siis mitä ihmeen järkeä??? Huollossa muka täysin tuntematon asia. Manuaaliasennossa valot suoristuvat heti näyttämään eteenpäin niinkuin pitääkin.

      - Moottoritilasta kuuluu metallinen ujellus/vinkuna tämän tästä ja pahenee pikku hiljaa. Kuin sirkkelin ääni, mutta tietenkin hiljaisempi. Nopeudella ei ole väliä, kuuluu myös parkissa ollessa.

      - En tiedä kuvittelenko vain, mutta tämä on rauhattomampi ajettava kuin edellinen Octavia 2010. Vähänkin huonokuntoisella maantiellä 100 km/h ajettaessa meno on jotenkin huteraa. 80 km/h on selvästi helpompaa. Mielestäni täällä joku kertoi samasta asiasta. Toisaalta jos päästän ratista irti, niin auto menee kyllä suoraan melko pitkän matkan. Hutera tuntemus alkaa heti, kun tartun rattiin. Tuulisella ilmalla ajo on todella rasittavaa.

      Vertaan tätä nykyistä tietenkin vuoden 2010 Octaviaan ja mitään näistä vioista ei ollut siinä. Itseasiassa siinä ei ollut oikeastaan mitään vikaa. Laatu on siis huonontunut? Auto on kylläkin hyvännäköinen, tehokas moottori, runsaat varusteet ja kohtalaisen hyvät sisämateriaalit, mutta kun noita vikoja riittää. Sanoisin, että olen hyvin pettynyt, jos näitä ei saada kuntoon.

      • Anonyymi

        Oli noi korimalliset ocut joita tehtiin muistaakseni 2012 vuosimalliin saakka, vakaampia ajettavia. Ei tarvinnut koko ajan "paimentaa". Myös kestävämpiä, kuin nämä uudemman korimalliset. Öljyä toki nekin veivät, ainakin TSI koneet. Erilaiset mitä ihmeellisemmät sivuäänet on tuttua skodaa lähes joka mallista. Pahimmasta päästä omasta mielestäni on juuri noi ulinat. Osittain sen takia vaihdoin skodan länsiautoon, tosin katsastuksessa varoiteltiin että ei kestä 100 000 km saakka. Myin pois vähän yli 60 tkm ajettuna. Vasta 3. vaihtoautoliike järjestyksessä suostui ottamaan vaihdossa, ja tenttasivat, viekö paljon öljyä ja kyselivät tosi tarkkaan, siitä pystyi päättelemään, että jonkinlainen keskivertoa isompi riski skoda octavia ainakin on autoliikkeellekin.


    • aivaatco

      Taasko hajosi

    • Näitähän on vaikka millä mitalla, ja silti vaan suomilampaat ja hiirulaiset ostaa vikaantuvaa, täysin laadutonta itäkippasta Skeidaa. Buhahahaa

    • skodajakke

      Aloittaja ulvokoon ja itkeköön, kun meni niiin paljon rahaa. Aloittaja ostakoon toisen merkkisen auton ja poistukoon palstalta..forever..

      • Ääni_

        Ääni toyotalle.


    • KyykmanillaSakkaa

      Melkoista paskamyrskyä Kyykmanin monilta sivupersoonilta.
      Taitaa Corolla olla pajalla kun noin ahdistaa.

    • Ottaapattii

      Skodasta taas meni ahdin vaihtoon!! Elikkä kesti about tollasen 35000 km ajaa kunnes alkoi taas kettuilla.
      Nytten korjaus tapahtui eri liikkeessä kuin viimeksi, johtuen siitä etten ollut kotipaikkakunnalla. Kertoivat aluksi puhelimessa,että edellisessä turbo rempassa olisi jäänyt jotain roskaa putkiin yms ja se olisi rikkonut sitten siivekkeet. Sitten kun seuraavana päivänä menin hakemaan autoa niin kertoivat vian johtuneen siitä, että turbon akseli olisi ollut väljä!

      Takuukin loppui sopivasti,mutta onhan sillä uudella turbolla oma valmistajan takuu! Toivotaan,kummiskin ettei tarttisi enää vaihdella!! Nyt mittarissa 93000km.
      Ylös
      tumppi

      • LLtappaatdikoneen

        Ja TDI kestää kone kun öljyt vaihtaa 10000km välein..360000 km takana.

        TB dieselsyn öljyt


      • Anonyymi
        LLtappaatdikoneen kirjoitti:

        Ja TDI kestää kone kun öljyt vaihtaa 10000km välein..360000 km takana.

        TB dieselsyn öljyt

        Tosin 2,0 TDI on öljynsyönti vikaa kuten TSI koneet

        kts. moottorihiomo sivut


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosin 2,0 TDI on öljynsyönti vikaa kuten TSI koneet

        kts. moottorihiomo sivut

        Kun sulla näyttää tuota "tietoa" olevan, kerropa milloin 2,0-litrainen 103kW commonrail-TDI, moottorikoodi CBAB, alkaa syödä öljyä?
        Nyt on ajettu 355000km, pelkillä longlife-huolloilla on menty, tippaakaan ei ole öljyä koneeseen kaadettu huoltojen välillä, alkuperäinen öljypullo on avaamattomana edelleen takakontissa, Forte-huuhtelu tehty kahdesti, suodattimia lukuunottamatta yhtään osaa ei ole koneeseen vaihdettu, huijausohjelmisto on poistettu 2v sitten.
        Kerro toki jos tiedät mitkä ovat tämnn 2,0TDI:n tulevaisuuden näkymät!


      • Anonyymi
        LLtappaatdikoneen kirjoitti:

        Ja TDI kestää kone kun öljyt vaihtaa 10000km välein..360000 km takana.

        TB dieselsyn öljyt

        Sama täällä ei ongelmaa


    • HOLISTI74.91

      itäauto skodan kannattaisi alkaa tekemään jotain yksinkertaisempaa minkä valmistus ei ole kovin monimutkaista, esimerkiksi paskasankko voisi olla hittituote jos sellaisen onnistuisi tekemään josta ei kahva katkea ekakerralla.

      • vepsukka

        osaiskohan skeidatehdas tehdä edes laadukkaasti tosiaan jotain venäläistyylisiä sinkkiämpäreitä hehe hee


    • Mitäänsanomattomia

      Nekin varmaan ruostui vuodessa puhki.

    • Seatinmies

      Jos Vaggineen ostatte, niin kannattaa ostaa Seat. Se on halvempi, tyylikkäämpi ja siinä on nyt 5 vuotta takuu. Vaihtaa sitten 3-4:n vuoden päästä kun tehdastakuuta jäljellä 1-2 vuotta ja saa hyvin vielä myytyä kun on sitä takuuta vielä mukavasti jäljellä.

      • Ehdottomasti Seat ennen Skodaa. Juurikin tuon takuun takia, ja sen takia, että Seatiin tulee nopeammin Audin ja VW:n tekniikkaa. Skodaan se laitetaan viimeisenä, pahasti jälkijunassa. Seatissa myös paremmat äänieristykset kuin skodassa. Todellakin, muotoilu Seatissa on länsiautomaista kuten Audissa, kolho itäkippa skoda on ruma kuin piru.


    • kamalatkipat

      Järkyttävää todella. En ikinä ostais kootaa

      • Anonyymi

        Älkää kertoko enää vikoja. Pliis.
        Minulle tulee paha mieli.

        nuori skodisti


    • Kalliita remppojahan noi on. Ja varsinkin skodistille kaikki on kallista.

      • öljypoltinVWskodaudi

        köyhälle ei sovi vw konsernin tuote
        korjaukset ovat huoltoineen aina tuhansia e.
        taitaa tojon kestävyys periä voiton


    • asiakasainaväärässäVw

      Vw korjaamolta kuultua

      dsg maksimi kesto on yleensä 140000km-VWskodaudi laatua?

      • tolkunmiäs

        Korjaamoilla kuulee aina kaikenlaista. Täällä suomi24-palstallakin lukee aina kaikenlaista. Vain tosikko ottaa kaikki kuulemansa jutut vakavasti.


      • Sarkasmi.sakari

        Minä luin tältä palstalta, että dsg kestää 30 tkm. Vw-korjaamo kehuu omiaan, joten kyllä tuo 30 tkm on faktaa.

        Ja tämä on fakta.


      • tosikko-timo
        Sarkasmi.sakari kirjoitti:

        Minä luin tältä palstalta, että dsg kestää 30 tkm. Vw-korjaamo kehuu omiaan, joten kyllä tuo 30 tkm on faktaa.

        Ja tämä on fakta.

        Ei, kyllä kyykmanin autosta hajosi DSG jo 30 kilometrin kohdalla. Siis rinnakkaistodellisuudessa.


      • tosikko-timo
        Sarkasmi.sakari kirjoitti:

        Minä luin tältä palstalta, että dsg kestää 30 tkm. Vw-korjaamo kehuu omiaan, joten kyllä tuo 30 tkm on faktaa.

        Ja tämä on fakta.

        Ei saa näköjään käyttää sanaa rinnak todell. Robotti tarttuu sanaan.


    • kukakertoo

      jos ne VW moottorit ja vaihteistot ovat kestäviä niin miksi sitten on vain 2 vuoden takuu ja 100000km?

      hyundai ja kia painii omassa sarjassa takuun suhteen.

      kumpi firma tekee enemmän tulosta?

      • osssssionsejasama

        Miksi Bemarilla on vain 2 vuoden takuu? Miksi Mercedeksellä on vain kahden vuoden takuu? Mietipä sitä.


      • bollocks1000

        Tutun hundayssa meni kytkin 60.000 km. Takuu ei korjannut. Kaksi vuotta vanha auto. Voihan niitä takuita lupailla. Ei ne käytännössä kuitenkaan toimi


    • Änkyrä

      kylläpä on paljon vikoja skodissa, tuohon tyyppivikana ruostuminen niin avot, soppa on valmis.

    • Paljonvikoja

      Huhhuh mikä
      Mätä vikapesä toi Skeida kippa

    • Sarkasmi.sakari

      Huutamalla saat äänesi kuulumaan paremmin. Myös kirjoitettuna.

      Ja tämä on fakta.

    • Hajosikotojotasi

      On taas palstan pellellä aikaa täällä satuilla. Taitaa olla toholoota viety paaliin ja nyt itkettää.

    • awink12

      Ostin skodan, tuli tutuksi dsg ja öljynsyönti ongelmat. Korikin ruostui nopeasti, ei kai alle 10v vanhassa autossa pitäisi niin olla ruostetta että kämmenen kokoisia paloja lähtee irti solkenaan? Alustan osat ei kestä 10 000km uusimatta ja sisälle käy viima ajaessa, vesikin pääsee jostain sisään kun takakontin vararenkaan lokero täynnä. Penkinlämmittimet ei tietenkään pelaa, jouduin hommaamaan pässinpökkimät eli lampaantaljat penkeille talveksi ja karvalakkihan kuuluu skodistin vakiovarustukseen.

    • seatVWskodaudisamaDSG

      TM ja tuulilasi lehti kertoo kyllä että tuo nykiminen on ominaisuus jo uutena
      hiero niskaa niin ei tunnu

      kts lehtien uusien autojen koeajot

      • Kummassa sitä olikaan niitä maksettuja juttuja?


    • vaarana.huijaus

      Kuinka hyväuskoinen idiootti pitää olla että ostaa uuden vika ja huijausmaailmastaan tunnetun auton markkinoiden lyhyilmällä kahden vuoden takuulla.

      • Skoooda

        "Kuinka hyväuskoinen idiootti pitää olla"

        Kutsutko kaikkia Skodan ostajia siis iditootiksi?


      • Konserni.huijaa
        Skoooda kirjoitti:

        "Kuinka hyväuskoinen idiootti pitää olla"

        Kutsutko kaikkia Skodan ostajia siis iditootiksi?

        Mainittiinko siinä jokin merkki vai miksi yhdistit Skodan?


      • TämäOnSkodaPalsta
        Konserni.huijaa kirjoitti:

        Mainittiinko siinä jokin merkki vai miksi yhdistit Skodan?

        Et osaa lukea? Taitaa olla toki enemmänkin ymmärtämisen halussa vikaa vikaa vikaa...


    • OnHyväOlla

      Meillä on samaa vuosimallia oleva myös automaatilla. Ostetttiin 6 vuotta takaperin suomen halvin Octavia , jolla oli ajettu 120 000 km ja molemmista päistä lievästi kolaroitu. Nyt on ajettu mittariin 280 000 km , eikä ole ollu mitään ongelmia automaattilootassa.

      Muuta kyllä ollut, 2 lukkoa vaihdettu, kaikki jousikierukat vaihdettu, kun 1 katkesi ja oli jotkut itsevaihdetut vieterit.

      Nykyään pari uudempaakin mm. 2015 1,4 l octavia, jolla ajettu 140 000 , ei muuta vikaa, mutta lampunpesimet ei laskeudu täysin puskurin sisään.

      meillä vaihdettu moottoriöljyt 20 000 km välein, ite imemällä ja automaattilootan joskus 70 000 km välein.

    • Vepsäläinen

      Skeidan dsg vaihteistot ei kestä. Vokkelon seatin ja audin kestää vähän paremmin, jos vaihtaa vaihteistoöljyt riittävän usein. Skodan laatikoissa on valmiiksi venäläisen konepajan metallilastua öljyssä, ja osat ovat jäte- ja ylijäämäosia konsernista.

      • eiturhuutta

        Taitaa ne venäläiset mekaniikat olla kestäviä verrattuna saksalaiseen VW kulttuuriin

        lada kesti isältä pojalle


    • PekkaKontulasta

      Ajossa on Fabia (70000) ja Octavia (50000) molemmat automaattilaatikolla, molemmat ostin uusina. Ei ole ollut vikoja laatikoissa eikä muutenkaan. Vaihdattakaa kaikki öljyt huolto-ohjemaa tiheämmin, ja auto kulkee loppupäässä lisää 200000.

    • Anonyymi

      Vahinko etten lukenut tätä ketjua... nyt 3 v vanha ocu pajalla: dsg posahti paskaks ja hajotti koko motin!

      • Anonyymi

        Voih, kun mielikuvitus laukkaa ja kateus ahdistaa.


    • Anonyymi

      dsg hajosi myös täällä ei 5 tonnia riittänyt siihen lystiin kaikkineen ja tehdas ei tullut vastaan yhtään, kuulemma vaihdelaatikon ei tarvitse kestää 70 000km.

      • Anonyymi

        Keksi parempia valheita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keksi parempia valheita.

        Noitahan on hajoillut jo 50 000 - 60 000 km välissä, eipä toi 70 000 ole mikään ihme, ja niitä on mennyt ihan vitusti paskaks, joten tuskin tuokaan mikään vale on.


      • Anonyymi

        Täällä hajosi seitsemänvaihteinen DSG kun mittarissa oli 114 tkm. Vain parittomat vaihteet toimivat. Yli kuuden tonnin rempasta joutui maksamaan itse 2688 euroa, loput oli goodwillia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä hajosi seitsemänvaihteinen DSG kun mittarissa oli 114 tkm. Vain parittomat vaihteet toimivat. Yli kuuden tonnin rempasta joutui maksamaan itse 2688 euroa, loput oli goodwillia.

        eikös ole mukava maksella tehdasvikoja ihan isse?


    • Anonyymi

      Ei ne kestä nämä uudetkaan "parannetut" versiot yhtään sen paremmin. Juuri puhuin asiasta katsastusmiehen kanssa. Kuulemma vaikka Audin vastaava vaihteisto, jonka pitäisi olla sama loota kuin tuo skodan murheenkryyni dsg, kestää kuitenkin jostain kumman syystä paremmin.

      • Anonyymi

        Onhan Audi arvostettu länsiauto, eikä mikään inhottava itäkippa. Niinkö se oli?


      • Anonyymi

        No tottakait juttelit juuri asian tuntevan katsastusmiehen kanssa ja juurikin DSG vaihteistoista eri automerkkien kohdalta.
        Sä olet niin sisällä autoilun ytimessä.


      • Anonyymi

        Samaa kuullut audin S-troniceista. Miksi on kestävämpi kuin skodan dsg? Onko audistit innokkaampia huoltamaan autojaan kuin skodistit? Vai voiko se olla totta, että skodiin käytetään hylky- ja ylijäämäosia?


      • Anonyymi

        Skoda valmistetaan Unkarista tulevista Audin ylijäämäosista, siksi. Joskus yli jää parempaakin, yleensä ei. Volkkarilta ei Saksata saa suoraan tilata, muut osat Venäjältä. Usein koko auto venäläisistä osista, jotka ei kelpaa Ladalle. Laadulla on tekijänsä, paskemmallakin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skoda valmistetaan Unkarista tulevista Audin ylijäämäosista, siksi. Joskus yli jää parempaakin, yleensä ei. Volkkarilta ei Saksata saa suoraan tilata, muut osat Venäjältä. Usein koko auto venäläisistä osista, jotka ei kelpaa Ladalle. Laadulla on tekijänsä, paskemmallakin...

        valitettavasti volkswagen käyttää edelleenkin tuota toimimatonta ja heikosti kestävää laatikkoa kun parempaa ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        valitettavasti volkswagen käyttää edelleenkin tuota toimimatonta ja heikosti kestävää laatikkoa kun parempaa ei ole.

        Hyvin menee kuitenkin kaupaksi, joten parempaa ei tarvita, sanoo tehtaan edustaja.


    • Anonyymi

      Aloittajan Skoda on paalattu jo aikoja sitten. DSG-laatikko kesti ehkä siihen saakka tai, no tod näk hinurilla vietiin Kuusakoskelle. Näissä katkeaa kori, koska ruoste, eikä voi ajaa....

      • Anonyymi

        Vain timantit on ikuisia.


    • Anonyymi

      Sikakiikulle tulee hintaa...

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ketjusta on poistettu 23 hajonnutta Skodan romua.

    • Anonyymi

      Kovasti on vikoja noissa skodissa.

    Ketjusta on poistettu 23 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1886
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe