OCTAAVIA VM. 2012 UUTENA OSTETTU. AUTOLLA OLI AJETTU 24 800 KM JA DSG VAIHTEISTOON TULI OMITUISTA NYPYTYSTÄ LÄHDÖISSÄ. SE NYKI KUMMALLISESTI. VEIN AUTON MERKKIHUOLTOON JA SANOIN ETTÄ TÄSSÄ ON JOTAIN VIKAA. HUOLTOPÄÄLLIKKÖ VAI MIKÄ LIE OLI, KOEAJOI AUTON JA MYÖNSI, ETTÄ VIKAA ON VAIHTEISTOSSA. KYSYI OLENKO TEHNYT NOPEITA PAIKALLAANLÄHTÖJÄ, SANOIN ETTÄ KYLLÄ JOSKUS. OLEN NS. KYYKYTTÄNYT TÄLLÄ AUTOLLA VALOLÄHDÖISSÄ. HUOLTOPÄÄLLIKKÖ SANOI ETTÄ EI KANNATA, JA ETTÄ TAKUU EI OLE ENÄÄ VOIMASSA. NO EIHÄN SE OLLUT VOIMASSA, MUTTA NEUVOTTELUN JA INTTÄMISEN TULOKSENA MERKKIHUOLTO MAKSOI PUOLET KUSTANNUKSISTA. KOSKA OLI NIIN VÄHÄN AJOKILOMETREJÄ.
TÄSSÄ VAIN VAROITUKSEN SANA : DSG ON TODELLA EPÄLUOTETTAVA VAIHTEISTO, JA EI KESTÄ NOPEITA PAIKALTAAN LÄHTÖJÄ OLLENKAAN. SEN JÄLKEEN OLEN AJANUT RAUHALLISESTI JA NYT ON JO KOHTA 50 000 KM MITTARISSA EIKÄ VIKA OLE UUSINUT ! KYSYIN ETTÄ ONKO ODOTETTAVISSA TAAS 25 000 KM PÄÄSTÄ SAMOJEN OSIEN HAJOAMINEN, VAKUUTTI, ETTÄ EI OLE. SAAS NÄHDÄ......!
DSG VAIHTEISTO HAJOSI!! MAKSOI PALJON!!!!
71
23310
Vastaukset
- Ominaisuuksia
lisää hienoja ominaisuuksia jotka ovat uuden skodan harmeina
No niin 1,5 kk ajettu Skoodalla ja 3500 km. Vikoja on yllinkyllin, ei voi mitään >:(
Ollut jo kerran huollossa ja mitään vikaa ei löytynyt. Menee kohta pian uudestaan. Eipä nämä tämän palstan kertomukset aivan tuulesta temmattuja ole. Pienimmistä vioista aloittaen:
- Ikkunat huurtuu sisältä todella helposti. Tosin siitä pääsee nopeasti eroon suuremmalla tuuletuksella. Miten sitten talvella, se jää nähtäväksi.
- Sadetunnistin toimii ihan miten sattuu. Tihkuasennossahan sen pitää olla, että automaatti toimisi? Sadekuuron yllättäessä aloittaa pyyhkimisen kun sitä sattuu huvittamaan. Sateen loppuessa ja tuulilasin ollessa melkein vedetön, pyyhintä saattaa jatkua kiivaana. Täysi vitsi koko sadetunnistin!
- (Taka)jarrut vapautuvat melko hitaasti? Tästä johtuen silloin tällöin ulinaa, kun palat vielä ottavat kiinni.
- Mielestäni etupäästä kuuluu hankaavaa ääntä, kun eturenkaat on reilusti kääntyneenä esim. risteyksessä. Täällä joku kertoi, että vain vasemmalle kääntyessä. Sitä en osaa sanoa, pitää vielä kokeilla.
- Ainakin kuskin oven puolelta kuuluu selvästi tuulen suhinaa. Aivan kuin ovi ei olisi kunnolla kiinni tai tiivisteet on huonot. Tästä joku mainitsi aikaisemmin.
- Xenonit näyttävät aivan liian ylös pitkillä. Pimeällä maantiellä reunatolpat eivät loista ja kirkkain kohta näkyy puissa, kun ollaan mutkassa tasaisella tiellä. Kaverin kaverin RS:ssä sama vika. Saivat huollossa kuntoon.
- Ja tietenkin se vasen xenon harittaa vasemmalle pusikkoon valojen ollessa auto-tilassa. Siis mitä ihmeen järkeä??? Huollossa muka täysin tuntematon asia. Manuaaliasennossa valot suoristuvat heti näyttämään eteenpäin niinkuin pitääkin.
- Moottoritilasta kuuluu metallinen ujellus/vinkuna tämän tästä ja pahenee pikku hiljaa. Kuin sirkkelin ääni, mutta tietenkin hiljaisempi. Nopeudella ei ole väliä, kuuluu myös parkissa ollessa.
- En tiedä kuvittelenko vain, mutta tämä on rauhattomampi ajettava kuin edellinen Octavia 2010. Vähänkin huonokuntoisella maantiellä 100 km/h ajettaessa meno on jotenkin huteraa. 80 km/h on selvästi helpompaa. Mielestäni täällä joku kertoi samasta asiasta. Toisaalta jos päästän ratista irti, niin auto menee kyllä suoraan melko pitkän matkan. Hutera tuntemus alkaa heti, kun tartun rattiin. Tuulisella ilmalla ajo on todella rasittavaa.
Vertaan tätä nykyistä tietenkin vuoden 2010 Octaviaan ja mitään näistä vioista ei ollut siinä. Itseasiassa siinä ei ollut oikeastaan mitään vikaa. Laatu on siis huonontunut? Auto on kylläkin hyvännäköinen, tehokas moottori, runsaat varusteet ja kohtalaisen hyvät sisämateriaalit, mutta kun noita vikoja riittää. Sanoisin, että olen hyvin pettynyt, jos näitä ei saada kuntoon.- Anonyymi
Oli noi korimalliset ocut joita tehtiin muistaakseni 2012 vuosimalliin saakka, vakaampia ajettavia. Ei tarvinnut koko ajan "paimentaa". Myös kestävämpiä, kuin nämä uudemman korimalliset. Öljyä toki nekin veivät, ainakin TSI koneet. Erilaiset mitä ihmeellisemmät sivuäänet on tuttua skodaa lähes joka mallista. Pahimmasta päästä omasta mielestäni on juuri noi ulinat. Osittain sen takia vaihdoin skodan länsiautoon, tosin katsastuksessa varoiteltiin että ei kestä 100 000 km saakka. Myin pois vähän yli 60 tkm ajettuna. Vasta 3. vaihtoautoliike järjestyksessä suostui ottamaan vaihdossa, ja tenttasivat, viekö paljon öljyä ja kyselivät tosi tarkkaan, siitä pystyi päättelemään, että jonkinlainen keskivertoa isompi riski skoda octavia ainakin on autoliikkeellekin.
- aivaatco
Taasko hajosi
Näitähän on vaikka millä mitalla, ja silti vaan suomilampaat ja hiirulaiset ostaa vikaantuvaa, täysin laadutonta itäkippasta Skeidaa. Buhahahaa
- skodajakke
Aloittaja ulvokoon ja itkeköön, kun meni niiin paljon rahaa. Aloittaja ostakoon toisen merkkisen auton ja poistukoon palstalta..forever..
- Ääni_
Ääni toyotalle.
- KyykmanillaSakkaa
Melkoista paskamyrskyä Kyykmanin monilta sivupersoonilta.
Taitaa Corolla olla pajalla kun noin ahdistaa. - Ottaapattii
Skodasta taas meni ahdin vaihtoon!! Elikkä kesti about tollasen 35000 km ajaa kunnes alkoi taas kettuilla.
Nytten korjaus tapahtui eri liikkeessä kuin viimeksi, johtuen siitä etten ollut kotipaikkakunnalla. Kertoivat aluksi puhelimessa,että edellisessä turbo rempassa olisi jäänyt jotain roskaa putkiin yms ja se olisi rikkonut sitten siivekkeet. Sitten kun seuraavana päivänä menin hakemaan autoa niin kertoivat vian johtuneen siitä, että turbon akseli olisi ollut väljä!
Takuukin loppui sopivasti,mutta onhan sillä uudella turbolla oma valmistajan takuu! Toivotaan,kummiskin ettei tarttisi enää vaihdella!! Nyt mittarissa 93000km.
Ylös
tumppi- LLtappaatdikoneen
Ja TDI kestää kone kun öljyt vaihtaa 10000km välein..360000 km takana.
TB dieselsyn öljyt - Anonyymi
LLtappaatdikoneen kirjoitti:
Ja TDI kestää kone kun öljyt vaihtaa 10000km välein..360000 km takana.
TB dieselsyn öljytTosin 2,0 TDI on öljynsyönti vikaa kuten TSI koneet
kts. moottorihiomo sivut - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tosin 2,0 TDI on öljynsyönti vikaa kuten TSI koneet
kts. moottorihiomo sivutKun sulla näyttää tuota "tietoa" olevan, kerropa milloin 2,0-litrainen 103kW commonrail-TDI, moottorikoodi CBAB, alkaa syödä öljyä?
Nyt on ajettu 355000km, pelkillä longlife-huolloilla on menty, tippaakaan ei ole öljyä koneeseen kaadettu huoltojen välillä, alkuperäinen öljypullo on avaamattomana edelleen takakontissa, Forte-huuhtelu tehty kahdesti, suodattimia lukuunottamatta yhtään osaa ei ole koneeseen vaihdettu, huijausohjelmisto on poistettu 2v sitten.
Kerro toki jos tiedät mitkä ovat tämnn 2,0TDI:n tulevaisuuden näkymät! - Anonyymi
LLtappaatdikoneen kirjoitti:
Ja TDI kestää kone kun öljyt vaihtaa 10000km välein..360000 km takana.
TB dieselsyn öljytSama täällä ei ongelmaa
- HOLISTI74.91
itäauto skodan kannattaisi alkaa tekemään jotain yksinkertaisempaa minkä valmistus ei ole kovin monimutkaista, esimerkiksi paskasankko voisi olla hittituote jos sellaisen onnistuisi tekemään josta ei kahva katkea ekakerralla.
- vepsukka
osaiskohan skeidatehdas tehdä edes laadukkaasti tosiaan jotain venäläistyylisiä sinkkiämpäreitä hehe hee
- Mitäänsanomattomia
Nekin varmaan ruostui vuodessa puhki.
- Seatinmies
Jos Vaggineen ostatte, niin kannattaa ostaa Seat. Se on halvempi, tyylikkäämpi ja siinä on nyt 5 vuotta takuu. Vaihtaa sitten 3-4:n vuoden päästä kun tehdastakuuta jäljellä 1-2 vuotta ja saa hyvin vielä myytyä kun on sitä takuuta vielä mukavasti jäljellä.
Ehdottomasti Seat ennen Skodaa. Juurikin tuon takuun takia, ja sen takia, että Seatiin tulee nopeammin Audin ja VW:n tekniikkaa. Skodaan se laitetaan viimeisenä, pahasti jälkijunassa. Seatissa myös paremmat äänieristykset kuin skodassa. Todellakin, muotoilu Seatissa on länsiautomaista kuten Audissa, kolho itäkippa skoda on ruma kuin piru.
- kamalatkipat
Järkyttävää todella. En ikinä ostais kootaa
- Anonyymi
Älkää kertoko enää vikoja. Pliis.
Minulle tulee paha mieli.
nuori skodisti
Kalliita remppojahan noi on. Ja varsinkin skodistille kaikki on kallista.
- öljypoltinVWskodaudi
köyhälle ei sovi vw konsernin tuote
korjaukset ovat huoltoineen aina tuhansia e.
taitaa tojon kestävyys periä voiton
- asiakasainaväärässäVw
Vw korjaamolta kuultua
dsg maksimi kesto on yleensä 140000km-VWskodaudi laatua?- tolkunmiäs
Korjaamoilla kuulee aina kaikenlaista. Täällä suomi24-palstallakin lukee aina kaikenlaista. Vain tosikko ottaa kaikki kuulemansa jutut vakavasti.
- Sarkasmi.sakari
Minä luin tältä palstalta, että dsg kestää 30 tkm. Vw-korjaamo kehuu omiaan, joten kyllä tuo 30 tkm on faktaa.
Ja tämä on fakta. - tosikko-timo
Sarkasmi.sakari kirjoitti:
Minä luin tältä palstalta, että dsg kestää 30 tkm. Vw-korjaamo kehuu omiaan, joten kyllä tuo 30 tkm on faktaa.
Ja tämä on fakta.Ei, kyllä kyykmanin autosta hajosi DSG jo 30 kilometrin kohdalla. Siis rinnakkaistodellisuudessa.
- tosikko-timo
Sarkasmi.sakari kirjoitti:
Minä luin tältä palstalta, että dsg kestää 30 tkm. Vw-korjaamo kehuu omiaan, joten kyllä tuo 30 tkm on faktaa.
Ja tämä on fakta.Ei saa näköjään käyttää sanaa rinnak todell. Robotti tarttuu sanaan.
- kukakertoo
jos ne VW moottorit ja vaihteistot ovat kestäviä niin miksi sitten on vain 2 vuoden takuu ja 100000km?
hyundai ja kia painii omassa sarjassa takuun suhteen.
kumpi firma tekee enemmän tulosta?- osssssionsejasama
Miksi Bemarilla on vain 2 vuoden takuu? Miksi Mercedeksellä on vain kahden vuoden takuu? Mietipä sitä.
- bollocks1000
Tutun hundayssa meni kytkin 60.000 km. Takuu ei korjannut. Kaksi vuotta vanha auto. Voihan niitä takuita lupailla. Ei ne käytännössä kuitenkaan toimi
- Änkyrä
kylläpä on paljon vikoja skodissa, tuohon tyyppivikana ruostuminen niin avot, soppa on valmis.
- Paljonvikoja
Huhhuh mikä
Mätä vikapesä toi Skeida kippa - Sarkasmi.sakari
Huutamalla saat äänesi kuulumaan paremmin. Myös kirjoitettuna.
Ja tämä on fakta. - Hajosikotojotasi
On taas palstan pellellä aikaa täällä satuilla. Taitaa olla toholoota viety paaliin ja nyt itkettää.
- awink12
Ostin skodan, tuli tutuksi dsg ja öljynsyönti ongelmat. Korikin ruostui nopeasti, ei kai alle 10v vanhassa autossa pitäisi niin olla ruostetta että kämmenen kokoisia paloja lähtee irti solkenaan? Alustan osat ei kestä 10 000km uusimatta ja sisälle käy viima ajaessa, vesikin pääsee jostain sisään kun takakontin vararenkaan lokero täynnä. Penkinlämmittimet ei tietenkään pelaa, jouduin hommaamaan pässinpökkimät eli lampaantaljat penkeille talveksi ja karvalakkihan kuuluu skodistin vakiovarustukseen.
- seatVWskodaudisamaDSG
TM ja tuulilasi lehti kertoo kyllä että tuo nykiminen on ominaisuus jo uutena
hiero niskaa niin ei tunnu
kts lehtien uusien autojen koeajot - vaarana.huijaus
Kuinka hyväuskoinen idiootti pitää olla että ostaa uuden vika ja huijausmaailmastaan tunnetun auton markkinoiden lyhyilmällä kahden vuoden takuulla.
- Skoooda
"Kuinka hyväuskoinen idiootti pitää olla"
Kutsutko kaikkia Skodan ostajia siis iditootiksi? - Konserni.huijaa
Skoooda kirjoitti:
"Kuinka hyväuskoinen idiootti pitää olla"
Kutsutko kaikkia Skodan ostajia siis iditootiksi?Mainittiinko siinä jokin merkki vai miksi yhdistit Skodan?
- TämäOnSkodaPalsta
Konserni.huijaa kirjoitti:
Mainittiinko siinä jokin merkki vai miksi yhdistit Skodan?
Et osaa lukea? Taitaa olla toki enemmänkin ymmärtämisen halussa vikaa vikaa vikaa...
- OnHyväOlla
Meillä on samaa vuosimallia oleva myös automaatilla. Ostetttiin 6 vuotta takaperin suomen halvin Octavia , jolla oli ajettu 120 000 km ja molemmista päistä lievästi kolaroitu. Nyt on ajettu mittariin 280 000 km , eikä ole ollu mitään ongelmia automaattilootassa.
Muuta kyllä ollut, 2 lukkoa vaihdettu, kaikki jousikierukat vaihdettu, kun 1 katkesi ja oli jotkut itsevaihdetut vieterit.
Nykyään pari uudempaakin mm. 2015 1,4 l octavia, jolla ajettu 140 000 , ei muuta vikaa, mutta lampunpesimet ei laskeudu täysin puskurin sisään.
meillä vaihdettu moottoriöljyt 20 000 km välein, ite imemällä ja automaattilootan joskus 70 000 km välein. - Vepsäläinen
Skeidan dsg vaihteistot ei kestä. Vokkelon seatin ja audin kestää vähän paremmin, jos vaihtaa vaihteistoöljyt riittävän usein. Skodan laatikoissa on valmiiksi venäläisen konepajan metallilastua öljyssä, ja osat ovat jäte- ja ylijäämäosia konsernista.
- eiturhuutta
Taitaa ne venäläiset mekaniikat olla kestäviä verrattuna saksalaiseen VW kulttuuriin
lada kesti isältä pojalle
- PekkaKontulasta
Ajossa on Fabia (70000) ja Octavia (50000) molemmat automaattilaatikolla, molemmat ostin uusina. Ei ole ollut vikoja laatikoissa eikä muutenkaan. Vaihdattakaa kaikki öljyt huolto-ohjemaa tiheämmin, ja auto kulkee loppupäässä lisää 200000.
- Anonyymi
Vahinko etten lukenut tätä ketjua... nyt 3 v vanha ocu pajalla: dsg posahti paskaks ja hajotti koko motin!
- Anonyymi
Voih, kun mielikuvitus laukkaa ja kateus ahdistaa.
- Anonyymi
dsg hajosi myös täällä ei 5 tonnia riittänyt siihen lystiin kaikkineen ja tehdas ei tullut vastaan yhtään, kuulemma vaihdelaatikon ei tarvitse kestää 70 000km.
- Anonyymi
Keksi parempia valheita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Keksi parempia valheita.
Noitahan on hajoillut jo 50 000 - 60 000 km välissä, eipä toi 70 000 ole mikään ihme, ja niitä on mennyt ihan vitusti paskaks, joten tuskin tuokaan mikään vale on.
- Anonyymi
Täällä hajosi seitsemänvaihteinen DSG kun mittarissa oli 114 tkm. Vain parittomat vaihteet toimivat. Yli kuuden tonnin rempasta joutui maksamaan itse 2688 euroa, loput oli goodwillia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täällä hajosi seitsemänvaihteinen DSG kun mittarissa oli 114 tkm. Vain parittomat vaihteet toimivat. Yli kuuden tonnin rempasta joutui maksamaan itse 2688 euroa, loput oli goodwillia.
eikös ole mukava maksella tehdasvikoja ihan isse?
- Anonyymi
Ei ne kestä nämä uudetkaan "parannetut" versiot yhtään sen paremmin. Juuri puhuin asiasta katsastusmiehen kanssa. Kuulemma vaikka Audin vastaava vaihteisto, jonka pitäisi olla sama loota kuin tuo skodan murheenkryyni dsg, kestää kuitenkin jostain kumman syystä paremmin.
- Anonyymi
Onhan Audi arvostettu länsiauto, eikä mikään inhottava itäkippa. Niinkö se oli?
- Anonyymi
No tottakait juttelit juuri asian tuntevan katsastusmiehen kanssa ja juurikin DSG vaihteistoista eri automerkkien kohdalta.
Sä olet niin sisällä autoilun ytimessä. - Anonyymi
Samaa kuullut audin S-troniceista. Miksi on kestävämpi kuin skodan dsg? Onko audistit innokkaampia huoltamaan autojaan kuin skodistit? Vai voiko se olla totta, että skodiin käytetään hylky- ja ylijäämäosia?
- Anonyymi
Skoda valmistetaan Unkarista tulevista Audin ylijäämäosista, siksi. Joskus yli jää parempaakin, yleensä ei. Volkkarilta ei Saksata saa suoraan tilata, muut osat Venäjältä. Usein koko auto venäläisistä osista, jotka ei kelpaa Ladalle. Laadulla on tekijänsä, paskemmallakin...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Skoda valmistetaan Unkarista tulevista Audin ylijäämäosista, siksi. Joskus yli jää parempaakin, yleensä ei. Volkkarilta ei Saksata saa suoraan tilata, muut osat Venäjältä. Usein koko auto venäläisistä osista, jotka ei kelpaa Ladalle. Laadulla on tekijänsä, paskemmallakin...
valitettavasti volkswagen käyttää edelleenkin tuota toimimatonta ja heikosti kestävää laatikkoa kun parempaa ei ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
valitettavasti volkswagen käyttää edelleenkin tuota toimimatonta ja heikosti kestävää laatikkoa kun parempaa ei ole.
Hyvin menee kuitenkin kaupaksi, joten parempaa ei tarvita, sanoo tehtaan edustaja.
- Anonyymi
Aloittajan Skoda on paalattu jo aikoja sitten. DSG-laatikko kesti ehkä siihen saakka tai, no tod näk hinurilla vietiin Kuusakoskelle. Näissä katkeaa kori, koska ruoste, eikä voi ajaa....
- Anonyymi
Vain timantit on ikuisia.
- Anonyymi
Sikakiikulle tulee hintaa...
- Anonyymi
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/d6ac90f9-627b-4a91-b539-631a2f1bdcbb
Juu,poloiset joutuu edelleen itse maksamaan skeidojensa korjaukset.kertaköyttö kamaa - Anonyymi
Ketjusta on poistettu 23 hajonnutta Skodan romua.
- Anonyymi
Kovasti on vikoja noissa skodissa.
Ketjusta on poistettu 23 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 174336
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1842479Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731627Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella251260Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641187Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42922- 112915
- 171904
Junan kylkeen autolla
Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä74885Oletko päättänyt
Jo varmasti että ensi vuonna keräät rohkeutesi ja sanot tunteesi vai et? Sitä odottaessa ja toivoessa72830