Asekaapissa olisi tuollainen paksupiippuinen kivääri, tietenkin hyväkuntoinen ase. Ajattelin käydä radalla koittamassa vieläkö tekee huollon jälkeen kasaa kuten 15v. sitten vai vaihdanko sen uudempaan käytettyyn...Kommentteja, kiitos
Sako L579 Forester .308
gsx11
147294
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Onko valtionvelka pelkkä vitsi vai maksetaanko se joskus?!Miksi elämme yli varojen vuodesta 2008 alkaen ja maksaako sitä valtionvelkaa koskaan enää kukaan kokonaan pois? https://www.valtionvelka.fi/tilastot/tilastoja_valtionvelasta/ Yksityishenkilöhän menisi vain ulosottoon ja…
- Kyllä mulla oli tunteita sua kohtaan,mutta voit syyttää ainoastaan itseäsi, että en tehnyt mitään asian eteen. Se on ihan turhaa sinun miettiä, että miksi.
- Millaisen suhteenOlisit halunnut kaivattusi kanssa
- Moikka!!!!!!!!!Miten sun päivä on mennyt? Mä olen miettinyt sua paljon❤️
- Suomi24:n uudistuksia 2026Tervehdys ja hyvää syksyä keskustelijat! 🍂 Suomi24:ää on uudistettu vaiheittain viime kuukausien aikana. Sivuston ulkoasua on selkeytetty ja yhdenmukaistettu. Samalla on tehty kaivattuja korjauksia erityisesti rekister…
- Vasemmistoliiton kannatus kertoo kuinka osa naisista on tyhmiäeli heikkoälyisiä. Vasliittohan on nykyään naisten puolue, suurin osa kannattajista on naisia. Vuoden 2023 eduskuntavaalien tuloksena naisten osuus oli kaikista puolueista suhteellisesti korkein juuri Vasemmistoliitolla…
- Tikusta asiaaMistä ihmeestä minä keksin sulle edes jotensakin järkevää asiaa parn lauseen verran... anna joku idea että kehtaan lähestyä. -töistä tuttu mies
- Mies, sulla on paljon ihailijoitaTuntuu, että täälläkin iso liuta sinua kaipaamassa.
- Nico Lingman on nousemassa suomalaisjulkkisten kaartiinNico Lingman, 34, on podcastaaja, somevaikuttaja ja entinen Puolustusvoimien upseeri. Lingman on astunut isojen suomalaisten julkkisten joukkoon, sillä hän on mukana uudella Tanssii Tähtien Kanssa -kaudella. Sekä tänään…
- Muutoksen tuuletKoetko, että sinun olisi pitänyt/pitäisi muuttaa itseäsi/elämäntyyliäsi jotenkin, "kelvataksesi" kaivatullesi? Koetko itse, että haluaisit olla "parempi" ihminen kaivattuasi varten? Oletko mahdollisesti muuttunut/muutta…
- Tekisin SINUT ONNELLISEKSI NAINENMutta EHKÄ onni EI OLE mitä HALUAT.
- Kaipaisin sinua lähelleni nyt niin paljonEnemmän kuin koskaan. 😞
- Hyvää yötä MIkävä on vaikkei kai saisi olla😔❤️ -joku-
- Anonyymipalstan ongelmaJoskus tämä palsta on kyllä melkoinen ihmiskoe. Yksi ihminen yrittää saada yhteyttä yhteen tiettyyn henkilöön ja antaa tunnisteitakin, mutta hetken päästä ketjussa on jo puoli Suomea vastaamassa kuin viesti olisi tarkoi…
- Halisin ja pusisinSinut puhki mies. Kaikki tiedostamattomat surut, vihat ja katkeruudet halisin pois. 🫂
- Do diih.. palsta saanut roimasti uudistuksia .. mielipiteitä..?Eilen näin väläyksen tästä uudesta ulkoasusta ja nyt kummastelenkin toimintaa. Jotakin hyvää ja jotakin huonoa. Pistäkää tähän huomioita uudistuksesta. Sen huomasin että aloituksen otsikon kirjainmäärä on kasvanut huoma…
- vilkaisin kuhmolaisen etusivuaKuhmoon on saatu taas katu päällystetyksi,mutta sitä ei saa ajaa? onko senkin kadunvarressa joku isopalkkainen joka saa oman rauhoitetun kadun,laittakaa ihmeessä ne puomit kumpaankin päähän niin katu kestää kauan,oisiha…
- KORPIGYMI KONKURSIIN!Miten tämä kaikentietävä jumppatyttö saa kaikki puulaakinsa konkurssiin? Kovaa meteliä piti ja Kuusamoa myöten kävi hämmentämässä, mutta lähtöpassit antoi Kuusamolaiset. Tyhjät tynnyrit kolisoo..sanottiin ennen vanhaan.…
- Persut nousi kakkospaikalle ohi kokoomuksen - SDP alle 23%Näin tosiaan näyttää, että persujen kannatus nousee hitaasti kohti vaaleja. Se on toki ollut heille tavallista aiemminkin.
- Harmittaa vain todetaEttä elämä on ajanut meidän ohi. Se on totuus. Me oltaisiin oltu hyvä pari nuorempana, mutta ei enää. Olen liian vanha. Naiselta.
Vastaukset 14
Vanhimmat
Ei kai sitä tule hävittää. 4hirveä tänä syksynä ampunut
Jos meinaat hävittää aseen, ilmoita, olen kiinnostunut ostamaan kyseisen tuotteen. Hankintalupa löytyy. [email protected]
Aivan sysipaska kivääri, ruostuu heti kun on mahdollista ja teknisesti jäljessä, itsellä oli ja ei kyllä yhtään istunut.
Kiväärin ruostuminen ei tee siitä huonoa. Syyllinen löytyy kyllä wc:n peliin katsomalla. Tietysti rst-kankinen ja komposiittitukkinen kivääri olisi lähes huoltovapaa ja soveltuu laiskalle metsässäkulkijalle. Jos on tottunut huoltamaan iväärinsä aina päivän päätteeksi, niin silloin ei ole mitään ongelmaa.
Teknisesti kivääri ei ole jäljessä, koska se ei ole uusi vaan edustaa aikakautensa parhaimmistoa. Sitä voi sanoa vähän vanhanaikaiseksi, jos sitä vertaa nykyaikaisiin kivääreihin. Se ei tee siitä kuintenkaan huonoa vaan pikemminkin päinvastoin. Ase on erittäin vahvaa tekoa ja sitä ei käytännössä saa ampumalla rikki.
Aseen istuvuus ampujalle on aina tapauskohtaista. Jos asetta ei ole teettänyt omille mitoilleen, niin silloin se istuu kunnolla vain standardi-kansalaiselle. Jos on poikkeusmittainen, niin tukkiseppä korjaa tilanteen.
Forresteri on hyvä kivääri ja tarkka kivääri.
Forester on paras ammuin sillä viime viikonloppuna 100metriin kuudella laukauksella 3cm kasan
Ps ei ole yhtään ruosteessa vaikka on ikuisuuden vanha kunhan aina tekee perus putsauksen ja öljyämisen käytönjälkeen ni kyllä kestää loputtomiin
Ei se loputtomiin kesktä. Itse käytän kyseisiä rautoja ta-kiväärissä ja käynti on alkanut huonontua noin 10 000 laukauksen jälkeen.
Jos tekee yhtä hyvää kasaa niin älä vaihda. R
2017-09-27...eiköhän ole jo päätöksen tehnyt vaikka olisi kuinka hidas.
Tuo on niitä ns. vanhoja paksupiipuisiksi kutsuttuja tarkkoja kivääreitä joilla osaava ampuu parita sadasta metristä Metsoa silmään, eikä Sakolainen lämpene vaikka tikkaisi useemman kutin peräkkäin tauluun.Pitää osuma tarkkuuden siitä huolimatta .Parempaa saa hakea. Puut saattaa jos on pitkään ollut säilöttynä kuivahtaa mutta sen voi tarkastaa koettamalla tiukata tukin ruuveja ja jos kiristyy käsituntumalla on asia sillä korjattu ja eikun kiikari kiinni ja radalle. Pari kertaa ampunu kahteen puoleen sataan ,samaan reikään ja tuon aseen tarkkuus hätkähdytti itseänikin.
ja muuten tuo kaliperi on juur passeli ,näet se käy metsästyksessä laidasta laitaan patruunavalinnalla ,Hirveen asti.
Mulla isävainaan vuonna 62 ostama forester l579. Ite ampunu 14 hirvee ja ukko noin 70..kaikki yhdellä tai kahdella paukulla..tosin koiramiehenä oltiin kumpikin..ny vaan pitäis kiikari hommata ku ei oikein avotähtäimellä näe ampua..😀😀😀😀
Onko sinulla joku syy, miksi laitoit neljä hymiötä jutun perään? Minusta vastauksessasi ei ollut mitään naurettavaa.
Kolme hymiöitä on patentoitu minulle 🙃🙃🙃. Tämä toveri käyttää neljää ,ei halua maksaa lisennsimaksua. Näin on, sinä mielesipahoitaja. 🌚🌚🌚