Sako L579 Forester .308

gsx11

Asekaapissa olisi tuollainen paksupiippuinen kivääri, tietenkin hyväkuntoinen ase. Ajattelin käydä radalla koittamassa vieläkö tekee huollon jälkeen kasaa kuten 15v. sitten vai vaihdanko sen uudempaan käytettyyn...Kommentteja, kiitos

14

7235

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pysdy

      Ei kai sitä tule hävittää. 4hirveä tänä syksynä ampunut

    • kimmofi009

      Jos meinaat hävittää aseen, ilmoita, olen kiinnostunut ostamaan kyseisen tuotteen. Hankintalupa löytyy. [email protected]

    • Lisappleton

      Aivan sysipaska kivääri, ruostuu heti kun on mahdollista ja teknisesti jäljessä, itsellä oli ja ei kyllä yhtään istunut.

      • ammuskelija

        Kiväärin ruostuminen ei tee siitä huonoa. Syyllinen löytyy kyllä wc:n peliin katsomalla. Tietysti rst-kankinen ja komposiittitukkinen kivääri olisi lähes huoltovapaa ja soveltuu laiskalle metsässäkulkijalle. Jos on tottunut huoltamaan iväärinsä aina päivän päätteeksi, niin silloin ei ole mitään ongelmaa.

        Teknisesti kivääri ei ole jäljessä, koska se ei ole uusi vaan edustaa aikakautensa parhaimmistoa. Sitä voi sanoa vähän vanhanaikaiseksi, jos sitä vertaa nykyaikaisiin kivääreihin. Se ei tee siitä kuintenkaan huonoa vaan pikemminkin päinvastoin. Ase on erittäin vahvaa tekoa ja sitä ei käytännössä saa ampumalla rikki.

        Aseen istuvuus ampujalle on aina tapauskohtaista. Jos asetta ei ole teettänyt omille mitoilleen, niin silloin se istuu kunnolla vain standardi-kansalaiselle. Jos on poikkeusmittainen, niin tukkiseppä korjaa tilanteen.

        Forresteri on hyvä kivääri ja tarkka kivääri.


    • Anonyymi

      Forester on paras ammuin sillä viime viikonloppuna 100metriin kuudella laukauksella 3cm kasan

      • Anonyymi

        Ps ei ole yhtään ruosteessa vaikka on ikuisuuden vanha kunhan aina tekee perus putsauksen ja öljyämisen käytönjälkeen ni kyllä kestää loputtomiin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ps ei ole yhtään ruosteessa vaikka on ikuisuuden vanha kunhan aina tekee perus putsauksen ja öljyämisen käytönjälkeen ni kyllä kestää loputtomiin

        Ei se loputtomiin kesktä. Itse käytän kyseisiä rautoja ta-kiväärissä ja käynti on alkanut huonontua noin 10 000 laukauksen jälkeen.


    • Anonyymi

      Jos tekee yhtä hyvää kasaa niin älä vaihda. R

      • Anonyymi

        2017-09-27...eiköhän ole jo päätöksen tehnyt vaikka olisi kuinka hidas.


    • Anonyymi

      Tuo on niitä ns. vanhoja paksupiipuisiksi kutsuttuja tarkkoja kivääreitä joilla osaava ampuu parita sadasta metristä Metsoa silmään, eikä Sakolainen lämpene vaikka tikkaisi useemman kutin peräkkäin tauluun.Pitää osuma tarkkuuden siitä huolimatta .Parempaa saa hakea. Puut saattaa jos on pitkään ollut säilöttynä kuivahtaa mutta sen voi tarkastaa koettamalla tiukata tukin ruuveja ja jos kiristyy käsituntumalla on asia sillä korjattu ja eikun kiikari kiinni ja radalle. Pari kertaa ampunu kahteen puoleen sataan ,samaan reikään ja tuon aseen tarkkuus hätkähdytti itseänikin.

    • Anonyymi

      ja muuten tuo kaliperi on juur passeli ,näet se käy metsästyksessä laidasta laitaan patruunavalinnalla ,Hirveen asti.

    • Anonyymi

      Mulla isävainaan vuonna 62 ostama forester l579. Ite ampunu 14 hirvee ja ukko noin 70..kaikki yhdellä tai kahdella paukulla..tosin koiramiehenä oltiin kumpikin..ny vaan pitäis kiikari hommata ku ei oikein avotähtäimellä näe ampua..😀😀😀😀

      • Anonyymi

        Onko sinulla joku syy, miksi laitoit neljä hymiötä jutun perään? Minusta vastauksessasi ei ollut mitään naurettavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinulla joku syy, miksi laitoit neljä hymiötä jutun perään? Minusta vastauksessasi ei ollut mitään naurettavaa.

        Kolme hymiöitä on patentoitu minulle 🙃🙃🙃. Tämä toveri käyttää neljää ,ei halua maksaa lisennsimaksua. Näin on, sinä mielesipahoitaja. 🌚🌚🌚


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      179
      1766
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      874
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      693
    5. 52
      674
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      166
      531
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      25
      497
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe