Elatusmaksut

Samppa7888

Onko mielestänne kohtuulliset elatusmaksut?

Lapsi on luonani joka toinen vklp ja muutama päviä viikossa satunnaisest.
Tällä hetkellä maksan 160e/kk. Nyt Ex haluaa että maksan myös puolet päiväkotimaksusta. Eli maksu nousisi johinkin 250e/kk.

Itse tienaan 40.000e vuodessa ja ex 130.000e vuodessa !!

28

466

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eikohtuulliset

      EI ELATUSTA;
      LAPSEN ETU ON
      - YHTEISHUOLTO
      - VUOROASUMINEN
      - EI ELATUSTA
      - LAPSILISÄT PUOLIKSI
      - EXS MAKSAA SULLE SUOLET LAPSILISÄSTÄ
      JA VEROTUKSEN LAPSIVÄHENNYKSESTÄ

      - RAISION KAUPUNGIN "LASTENSUOJELU" VIRANOMAISET VIERAANNUTETAAN LAPSISTA- JA LAPSEN ISÄSTÄ HAASTAESSAAN "VIRANOMAIS-" MENETTELYSSÄ TARKOITUS HAKUISTA RIITAA YHTEISTYÖSSÄ LAPSEN "ÄIDIN-" KANSSA PERÄTTÖMIN LAUSUMIN, SELVITYKSIN, VIERAANNUTTAMI SIN- JA VAINOAMISIN MM. TUOMIOISTUIMESSA LAPSEN OLOSUHTEISTA- KLIKKAA NAPPIA- APUA JA VASTAUSTA JO SEURAAVANA ARKIPÄIVÄNÄ EI RAISION KAUPUNGISSA EDELLEENKÄÄN TOIMI- LASTEN JA ISÄN TARKOITUSHAKUI-NEN VIERAANNUTTAMINEN, VAINOAMINEN, KIUSAAMINEN EDELLEEN JATKUU RAISION KAUPUNGIN SAIRAASSA,
      LUONNEHÄIRIÖISESSÄ "VIRANOMAIS-" MENETTELYSSÄ-

      • Anonyymi

        Hanki aivot ja elämä


    • niinvääryys
      • älävalitaalavalita

        sain maksu tarpeeksi 288€/kk joten senkus maksat


      • tämälaskurinne

        ei sido lapsen vanhempia; "lastenvalvojalla" EI OLE OIKEUTTA ottaa "viran" hoidossaan kantaa vanhempien välisiin lapsiansa koskeviin keskinäisiin- ja vapaaehtoisiin sopimuksiin, mahdolli sen sopimuksen sisältöön- eikä edes laatia vanhempien välisiä lapsiansa koskevia keskinäisiä- ja vapaaehtoisia sopimuksia. LASTEN TARKOITUSHAKUINEN VIERAANNUTTAJA "VALVOJA-" EI LAPSIA KOSKEVISSA ASIOISSA SOPIMUS-OSAPUOLI!!!


    • kaikkeaeisaa

      Anna exn haluta, Jos kerran on sovittu maksuista, ei sinun ole tarvetta maksaa enemmän varsinkaan kun iso päivähoitomaksu johtuu exn isoista tuloista.

      • maksaluonnossa

        munaa persuksiin-


    • fadfsdfadsfsdf

      Trolli???
      No, päiväkotimaksut määräytyy lähin talouden mukaan. Jos hänen tulonsa ovat noin suuret on päivähoitomaksu maksimi.
      Elatusta laskettaessa päivähoitomaksut on otettu jo aiemin huomioon. Jos lähin tulot ovat kasvaneet ja päivähoitokulut sen myötä. Ei se tarkoita elatuskyvyn suurentumista.
      Voittehan te laskettaan ne elarit uudelleen lastenvalvojalla tai käräjäoikeudessa. Lastenvalvojan luona ei ole pakko allekirjoittaa, joten vanhalla menette siihen asti, et käräjäoikeus päättää.
      Mut jos vaatii niin laskekaa, ei sitä ole pakko allekirjoittaa, voihan se laskeakin se summa 8 eurolla mitä maksat nyt.

      • narsistielatusta

        ei voi laskettaa "lastenvalvojalla"; sillä on vanhempien välinen keskinäinen- ja vapaaehtoinen sopimus. "Lastenvalvojalla" ei
        ole oikeutta laatia mahdollisia vanhempien välisiä keskinäisiä-
        ja vapaaehtoisia sopimuksia, ottaa kantaa mahdollisen sopimuksen sisältöön "viranohoidossaan", siis laskea yhtään mitään.. Lastenvalvoja ei ole sopimusosapuoli!!!


      • IsäMinäkin

        Mulla myös lähärin vanhempi yritti laskuttaa korkeita päiväkoitomaksuja. En tietenkään suostunut. Hänen ja uuden ukon palkan mukainen päivähoitomaksu oli tietenkin maksimi, mutta miksi minä pienipalkkaisena olisin maksanut siitä, että lapsen äidin uudella miehellä on hyvä palkka?

        Totuus on kuitenkin se, että etä maksaa aina vaikka olisi vuoroviikkohuoltajuus ja etä työtön ja lähillä ministeripalkka.
        Ymmärrän tämän tietenkin sellaisissa tilanteissa, jolloin isä ei halua ollenkaan osallistua lapsen elämään ja kustannuksiin, mutta joku järki pitäisi joskus näissä laskutuksissa silti olla.


      • qqlklwwl
        IsäMinäkin kirjoitti:

        Mulla myös lähärin vanhempi yritti laskuttaa korkeita päiväkoitomaksuja. En tietenkään suostunut. Hänen ja uuden ukon palkan mukainen päivähoitomaksu oli tietenkin maksimi, mutta miksi minä pienipalkkaisena olisin maksanut siitä, että lapsen äidin uudella miehellä on hyvä palkka?

        Totuus on kuitenkin se, että etä maksaa aina vaikka olisi vuoroviikkohuoltajuus ja etä työtön ja lähillä ministeripalkka.
        Ymmärrän tämän tietenkin sellaisissa tilanteissa, jolloin isä ei halua ollenkaan osallistua lapsen elämään ja kustannuksiin, mutta joku järki pitäisi joskus näissä laskutuksissa silti olla.

        Kysymys: sinä kommentoit että miksi sinä maksaisit siitä, että exäsi uudella kumppanilla on suuret tulos... Ok, mutta miksi exäsi nykyinen kumppanisi joutuisi maksamaan SINUN lapsesi päiväkotimaksua, vaikka hänellä ei ole siihen mitään elatusvelvollisuutta? Ja jos lapsen äidillä ei ole sen enempää elatuskykyä kuin sinullakaan, niin miksi sinä et auttaisi lapsenne kuluihin samalla tavalla kuin äitikin?

        Minä olen itse hyvin pienituloinen, n. 1500e/kk käteen ja kaksi lasta, joista toinen tarhassa. Tarhamaksu 300e/kk, koska puolisoni tienaa paremmin.

        Exäni kanssa en ole jaksanut tapella, mutta hän ilmoitti kuten sinäkin, eli ei kuulu tarhamaksu hänelle. Hän kuitenkin tienaa n. 2500e/kk käteen.

        Lopputulos: Minä sinnittelen jollakin tavalla ja makselen sitä tarhamaksua. Olen nostanut sitä varten myös lainaa, jonka joskus sitten makselen takaisin. Tolkuton tilanne.

        Olen kaupungillekin kirjoittanut valituskirjeen, että miksi lapseni tarhamaksuihin vaikuttaa puolisoni tulot, kun meillä on täysin erillisen ns. omat rahat. Hän maksaa omien lastensa elarit, minä omien lasteni kulut.


      • Miksiolet
        qqlklwwl kirjoitti:

        Kysymys: sinä kommentoit että miksi sinä maksaisit siitä, että exäsi uudella kumppanilla on suuret tulos... Ok, mutta miksi exäsi nykyinen kumppanisi joutuisi maksamaan SINUN lapsesi päiväkotimaksua, vaikka hänellä ei ole siihen mitään elatusvelvollisuutta? Ja jos lapsen äidillä ei ole sen enempää elatuskykyä kuin sinullakaan, niin miksi sinä et auttaisi lapsenne kuluihin samalla tavalla kuin äitikin?

        Minä olen itse hyvin pienituloinen, n. 1500e/kk käteen ja kaksi lasta, joista toinen tarhassa. Tarhamaksu 300e/kk, koska puolisoni tienaa paremmin.

        Exäni kanssa en ole jaksanut tapella, mutta hän ilmoitti kuten sinäkin, eli ei kuulu tarhamaksu hänelle. Hän kuitenkin tienaa n. 2500e/kk käteen.

        Lopputulos: Minä sinnittelen jollakin tavalla ja makselen sitä tarhamaksua. Olen nostanut sitä varten myös lainaa, jonka joskus sitten makselen takaisin. Tolkuton tilanne.

        Olen kaupungillekin kirjoittanut valituskirjeen, että miksi lapseni tarhamaksuihin vaikuttaa puolisoni tulot, kun meillä on täysin erillisen ns. omat rahat. Hän maksaa omien lastensa elarit, minä omien lasteni kulut.

        tarkoitushakuinen "yksinhuoltaja-";
        LAPSEN ETU ON
        - YHTEISHUOLTO
        - VUOROASUMINEN
        - EI ELATUSTA
        - LAPSILISÄT PUOLIKSI
        - MAKSAT ISÄLLE PUOLET LAPSILISÄSTÄ
        JA VEROTUKSEN LAPSIVÄHENNYKSESTÄ


      • Eiolereiluu
        qqlklwwl kirjoitti:

        Kysymys: sinä kommentoit että miksi sinä maksaisit siitä, että exäsi uudella kumppanilla on suuret tulos... Ok, mutta miksi exäsi nykyinen kumppanisi joutuisi maksamaan SINUN lapsesi päiväkotimaksua, vaikka hänellä ei ole siihen mitään elatusvelvollisuutta? Ja jos lapsen äidillä ei ole sen enempää elatuskykyä kuin sinullakaan, niin miksi sinä et auttaisi lapsenne kuluihin samalla tavalla kuin äitikin?

        Minä olen itse hyvin pienituloinen, n. 1500e/kk käteen ja kaksi lasta, joista toinen tarhassa. Tarhamaksu 300e/kk, koska puolisoni tienaa paremmin.

        Exäni kanssa en ole jaksanut tapella, mutta hän ilmoitti kuten sinäkin, eli ei kuulu tarhamaksu hänelle. Hän kuitenkin tienaa n. 2500e/kk käteen.

        Lopputulos: Minä sinnittelen jollakin tavalla ja makselen sitä tarhamaksua. Olen nostanut sitä varten myös lainaa, jonka joskus sitten makselen takaisin. Tolkuton tilanne.

        Olen kaupungillekin kirjoittanut valituskirjeen, että miksi lapseni tarhamaksuihin vaikuttaa puolisoni tulot, kun meillä on täysin erillisen ns. omat rahat. Hän maksaa omien lastensa elarit, minä omien lasteni kulut.

        Miksi se uuden puolison tulot sitte otetaan huomioon ,jos ei sillä mitään velvollisuutta mihinkään, jos otettaisiin vain minun ja exän tulot niin päivähoitomaksu olis pieni.


      • huomioitta
        Eiolereiluu kirjoitti:

        Miksi se uuden puolison tulot sitte otetaan huomioon ,jos ei sillä mitään velvollisuutta mihinkään, jos otettaisiin vain minun ja exän tulot niin päivähoitomaksu olis pieni.

        Mitään ei tarvitse ottaa huomioon;
        LAPSEN ETU ON
        - YHTEISHUOLTO
        - VUOROASUMINEN
        - EI ELATUSTA
        - LAPSILISÄT PUOLIKSI
        - "LÄHI-" MAKSAA ISÄLLE/ ÄIDILLE
        PUOLET LAPSILISÄSTÄ JA VEROTUKSEN
        LAPSIVÄHENNYKSESTÄ


      • edellinen
        Eiolereiluu kirjoitti:

        Miksi se uuden puolison tulot sitte otetaan huomioon ,jos ei sillä mitään velvollisuutta mihinkään, jos otettaisiin vain minun ja exän tulot niin päivähoitomaksu olis pieni.

        Niinpä! Mutta kun se päiväkotimaksun määrää kunta. Et sinä, ei exäsi, eikä exän tai sinun uudet kumppanit. Vaikka exäsi haluaisi että se lastettaisiin hänen ja sinun tulojesi mukaan, niin kunta ei sitä silti niin laske.

        Itse olen tästä systeemistä valittanut. Ei auta. Laissa on hyvin selkeä ristiriita.


    • Kiusattu2

      Lastensuojelu ei ole reagoinut mitenkään, kun äiti on saannut nuoren elatusmaksut yli vuoden vaikka lapsi on ollut isän luona tänä aikana. Äiti ei hyväksy nuoren päätöstä ja nuori masentunut ja siitä seurannut kouluun menemättömyys. Apua ei tunnetusti voi saada nykyjärjestelmän takia.

      Eikö ne elatusmaksut kuulu lapsen hyväksi eikä äidin asemaa pönkittämään? Miten hoitaa lasta tälläisessa järjestelmässä kun joutuu maksamaan elatusmaksut äitille ja lisäksi elättää nuori, huolehtia ja hoivata?

      • 1säMinäkin

        Se, joka on virallisesti lähivanhempi, ei koskaan joudu maksamaan elareita. Ei edes ministeripalkalla tulottomalle etävanhemmalle vuoroviikkohuoltajuudessa.


      • otappayhteys
        1säMinäkin kirjoitti:

        Se, joka on virallisesti lähivanhempi, ei koskaan joudu maksamaan elareita. Ei edes ministeripalkalla tulottomalle etävanhemmalle vuoroviikkohuoltajuudessa.

        asianajajaan; jos lapsi asuu kanssasi vähintään 50/50 et takuulla joudu maksamaan-
        Esim. Juha Manner, Lotta Kroneldt-Virtanen ovat hyviä, joiden puoleen kannataa kääntyä niin saat asioihin muutosta-


    • bertilperversson

      Aivan kohtuullisia maksut ovat. Persettä on jaettu ja siitä tulevat maksut jakakaa keskenänne.

      • LAPSENETUA

        ON
        - YHTEISHUOLTO
        - VUOROASUMINEN
        - EI ELATUSTA
        - ÄITI MAKSAA PUOLET LAPSILISISTÄ ISÄLLE
        - ÄITI MAKSAA PUOLET VEROTUKSEN LAPSI-VÄHENNYKSISTÄ ISÄLLE
        - ÄITI- JA VIERAANNUTTAJA "VIRANOMAISET-"
        PERÄTTÖMIN LAUSUMIN, SELVITYKSIN LAPSEN
        OLOSUHTEISTA MAKSAVAT LAPSILLE- JA ISÄLLE VAHINGONKORVAUKSET LAPSEN- JA ISÄN TARKOITUSHAKUISESTA VIERAANNUTTAMISESTA-
        JA VAINOAMISESTA, PERÄTTÖMÄSTÄ LAUSUMASTA
        MM. TUOMIOISTUIMESSA LAPSEN OLOSUHTEISTA


      • Anonyymi

        Tuon tyypin muksut on jo aikuisia.
        Se on jankuttanut tuota jo yli 15 vuotta.


    • alkjewoijee

      Onko kummallakaan muita elatusvelvollisuuksia? Sekin vaikuttaa asiaan paljon. Jos ajatellaan että ei ole, niin mietitään nuo teidän tulot bruttotuloina. Sinä saat ehkä 2300e/kk. Exäsi saa ehkä 4300e/kk. Teidän elatuksen suhde olisi näin ollen 35/65.

      Sitten lapsen kulut...
      Lapset yleiset elinkustannukset ruokineen, vaatteineen lääkekuluineen sekä siihen lisättynä asuminen, on ehkä n. 360e/kk. Tarhamaksu on n. 300e/kk. Yhteensä lapsen kulut ovat siis n. 660e/kk. Tästä vähennetään lapsilisä, eli vanhempien kesken jää jaettavaksi n. 560e.

      Tästä siis sinun osuus olisi näin ollen 560e X 0,35 = 196e/kk ja exäsi osuus loput, eli 364e/kk.

      Tämän laskurin mukaan siis sinun elaria olisi hyvä vähän nostaa, mutta ei runsaasti. Mutta HUOM! Minun laskelmani tässä on puhtaasti arvailua. Minä en tiedä mikä on NETTO elatuskykynne, onko teillä muita elätettäviä elämässänne, mitkä ovat asumiskulut ja miksi, mitkä ovat lapsen asumiskulut, onko harrastuksia josta olette yhdessä sopineet jne. Menkää siis lasketuttamaan, tai laskekaa yhdessä, mikä on todellinen tilanne.

      • edellinen

        Toki vanhemmat voivat sopia keskenään, kunhan eivät sovi lapsen edun vastaisesti. Mutta jos vanhemmat ovat kykenemättömiä sopimaan keskenään, niin lastenvalvojan laskuri antaa hyvää pohjaa keskustelulle, ja auttaa ymmärtämään, mistä elari koostuu, ja miksi.


      • Anonyymi
        edellinen kirjoitti:

        Toki vanhemmat voivat sopia keskenään, kunhan eivät sovi lapsen edun vastaisesti. Mutta jos vanhemmat ovat kykenemättömiä sopimaan keskenään, niin lastenvalvojan laskuri antaa hyvää pohjaa keskustelulle, ja auttaa ymmärtämään, mistä elari koostuu, ja miksi.

        Lastenvalvojalla ei ole mitään laskussa eikä lakia joka sitoisi lapsen canhempia


    • Anonyymi

      Miten lasketana tulot ja menot?

      Onko tiliote pakko antaa jos säätöjä?

      • Anonyymi

        Ei tarvitse antaa mitään tietoja lasten valvoja lle. Elatusapu on vapaaehtoinen eikä siitä ole mitään lakia joka sitoisi lapsen vanhempia


    • Anonyymi

      Rakas ystäväni uskoo, että lastenvalvojat vieraannuttaneet hänet "lapsistaan". Hän ei tajua, ettei lastenvalvojilla ole sellaiseen mahdollisuutta, koska heillä ei ole mitään oikeuksia puuttua vanhempien asioihin. Luulen, että ystäväni on vähän tyhmä, kun ei ymmärrä tuota asiaa. Kuinka voisin auttaa hyvää ystävääni. Terveisin Kalle-Ossi.

      • Anonyymi

        Hän ei ole sinun ystäväsi - älä valehtele!


    Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5500
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3517
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1642
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      205
      1604
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1058
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      809
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe