Sakko petoksesta

KauheaRikollinen

Irtisanouduin työstäni kun minulle luvattiin töitä toisesta paikasta, sanottiin että paikka on minun mutta kun menin firmaan niin minut haastateltiin enkä saanutkaan sitä paikkaa! En ollut ilmoittanut työkkäriin että olen töissä josta irtisanouduin joten laitoin 2 kk.den työttömän jatkohakemuksen ammattiliittoon vaikka olin töissä koko sen ajan!

Olen maksanut kaikki liikamaksut takaisin ja saanut ammattiliiton kanssa sovittua mutta silti ammattiliitto teki tutkintapyynnön poliisille ja tänään olin kuulusteluissa epäiltynä petoksesta. Pöytäkirjassa myönnän tehneeni petoksen ja se lähti syyttäjän arvioitavaksi.

Jännittää kuinka paljon tästä tulee sakkoa? Ennakkotapauksia olen yrittänyt etsiä, onko mitään linkkejä mistä voisin lukea että osaan suurinpiirtein arvioida kuinka monta päiväsakkoa tästä rapsahtaa? Vai onko täällä samanlaisia tapauksia jotta saisin vähän tuntumaa mitä odottaa?

Entä kuinka kauan tällainen saattaa yleensä kestää? Poliisi puhui että syyttäjällä saattaa mennä kuukausia asian kanssa, entäs käräjäoikeudella jos syyte nostetaan? Ja kun sakkorangaistuksen saa niin kuinka kauan on aikaa maksaa se ennenkuin se menee ulosottoon tai muutetaan vankeudeksi?

3

154

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paha-juttu

Pieni sakko, mutta suurin ongelma tulee olemana loppuiän että sinuun ei uskota enään missään kun olet työttömänä. Sana kiertää eli saat todistella koko ajan että olet sitten todella työtön.

• parkisson

Ethän vain ole ns. hoiva-alalla? Jos näin on. Niin etsiydy työtehtäviin joissa et voi toteuttaa moraalitonta käytöstäsi, aiheuttaen vahinkoa avustettaville.

• vierestäseurailennäitä

Valo5

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1786
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1262
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1123
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      72
      975
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      105
      909
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      828
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      742
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      741
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      691
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      673
    Aihe