Irtisanouduin työstäni kun minulle luvattiin töitä toisesta paikasta, sanottiin että paikka on minun mutta kun menin firmaan niin minut haastateltiin enkä saanutkaan sitä paikkaa! En ollut ilmoittanut työkkäriin että olen töissä josta irtisanouduin joten laitoin 2 kk.den työttömän jatkohakemuksen ammattiliittoon vaikka olin töissä koko sen ajan!
Olen maksanut kaikki liikamaksut takaisin ja saanut ammattiliiton kanssa sovittua mutta silti ammattiliitto teki tutkintapyynnön poliisille ja tänään olin kuulusteluissa epäiltynä petoksesta. Pöytäkirjassa myönnän tehneeni petoksen ja se lähti syyttäjän arvioitavaksi.
Jännittää kuinka paljon tästä tulee sakkoa? Ennakkotapauksia olen yrittänyt etsiä, onko mitään linkkejä mistä voisin lukea että osaan suurinpiirtein arvioida kuinka monta päiväsakkoa tästä rapsahtaa? Vai onko täällä samanlaisia tapauksia jotta saisin vähän tuntumaa mitä odottaa?
Entä kuinka kauan tällainen saattaa yleensä kestää? Poliisi puhui että syyttäjällä saattaa mennä kuukausia asian kanssa, entäs käräjäoikeudella jos syyte nostetaan? Ja kun sakkorangaistuksen saa niin kuinka kauan on aikaa maksaa se ennenkuin se menee ulosottoon tai muutetaan vankeudeksi?
Sakko petoksesta
KauheaRikollinen
3
146
Vastaukset
- paha-juttu
Pieni sakko, mutta suurin ongelma tulee olemana loppuiän että sinuun ei uskota enään missään kun olet työttömänä. Sana kiertää eli saat todistella koko ajan että olet sitten todella työtön.
- parkisson
Ethän vain ole ns. hoiva-alalla? Jos näin on. Niin etsiydy työtehtäviin joissa et voi toteuttaa moraalitonta käytöstäsi, aiheuttaen vahinkoa avustettaville.
- vierestäseurailennäitä
Valo5
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821369Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä661164Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ1991154Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2111151Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121039Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103983Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi68906Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍128871Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123778- 77755