Onko kokemuksia silmälasien / aurinkolasien teettämisestä Thaimaassa?
Olen lähdössä Karon beachille talvella ja haluaisin tietää hinta- ja laatutasosta.
Tulevatko paljon halvemmaksi kuin suomessa?
Mistä kannataisi hankkia?
silmälasit Thaimaasta
8
4551
Vastaukset
- Kontaktilinssinen
Ohessa.
http://phuket-optic.com/ - riippuu
En ole täysin tyytyväinen Thaikkulasta hankittuihin laseihin. Ohuimmat linssitkin paksummat kuin Suomessa hankituissa ja kehykset tuntuvat heppoisemmilta. Näkemiskokemus jotenkin erilainen, mutta johtuneeko sitten erilaisesta mallista vai mistä. Ihan käyttökelpoiset kakkoslasit, mutta ainoiksi laseiksi niistä ei olisi. Optikolla/ silmälääkärillä voi käydä jo Suomessa ja ottaa tiedot mukaan, jos kielitaito ym. epäilyttää.
Hankinnan järkevyys riippuu omista tarpeista. Peruslasit saa Suomesta tarjouksessa samaan hintaan tai halvemmalla. Omat lasini jää käytännössä aina tarjousehtojen ulkopuolelle, joten laseille tulee Suomessa hintaa niin paljon, että muut vaihtoehdot ihan harkittavia.- yleissääntö
Kannattaa käydä optikolla selvinpäin, kun tilaa lasit, Sovittamassa voi sitten olla vaikka kolmessä prosentissa.
- Linsit
http://www.pattayaoptical.com/archive/323/T-s.jpg. Näiden pääliikkeestä jo muutamat hankkineena. Säästää matkan hinnan.
- halvemmaksi_tulee
Olen kahdet lasit hankkinut Thaimaasta hommattuani ensin lasireseptin suomalaiselta silmälääkäriltä. Japanilaiset titaanista tehdyt kehykset ja ohuet portaattomat päivänvalossa tummuvat muoviset moniteholinssit maksoivat noin 300 euroa. Helsinkiläiset optikkoliikkeet tarjosivat samaa noin 500 euron hintaan, minkä tarkistin ennen lähtöä Thaimaahan.
Kannattaa kysyä hintoja muutamasta paikasta ja katsoa, että saat mieleisesi sangat. Isot liikeet ovat luotettavimpia. Linssit valmistetaan ja kiinnitetään kehyksiin yleensä joko Etelä-Koreassa tai Japanissa, joskus myös Singaporessa. Siksi hommaan menee muutama päivä. Maksa osa, esimerkiksi noin puolet, hinnasta etukäteen luottokortilla ja loput saadessasi lasit. Kannattaa varmistua, että luottokorttimaksu käy.
Isojenkin optikkoliikkeiden "optikot" saattavat joskus olla 18-vuotiaita tyttöjä, jotka eivät tiedä alasta mitään. Itse jouduin kertomaan "optikolle" kuinka paljon mitäkin sankaa pitää vielä lyhentää tai sangan päätä taivuttaa, kun laseja sovitettiin nenälle. Onneksi minulla on lasien käytöstä noin 70 vuoden kokemus! :o) Hyvällä onnella tosin saatat päätyä ihan ammattitaitoisenkin henkilön hoiviin. - Verre
Osta nisseniltä Suomesta ja lomaile thaimaassa.Ei tarvitse ressata ja pääset paljon halvemmalla!
Itse kerran meinasin ostaa,mutta hinta,huh. - lasikko
suomesta saa nykysin jo samaan hintaan kiitos kilpailun
- LähiKauko
Melkein kaikki mitä Thaimaan turistipaikoista ostat on turistilaatuista ja -hintaista. Linssit ei ole samaa laatua kuin Suomessa, naarmuuntuu helposti vaikka muka pintakarkaistuja lisämaksusta. Suomessa on kilpailun ansiosta nykyään paljon parempi hinta-laatu-suhde. Erehdyin Phuketista hankkimaan lasit kadonneiden tilalle ja oli ensimmäinen ja viimeinen kerta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110891- 125886
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten278675- 76648
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73603Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483