silmälasit Thaimaasta

monitehot

Onko kokemuksia silmälasien / aurinkolasien teettämisestä Thaimaassa?
Olen lähdössä Karon beachille talvella ja haluaisin tietää hinta- ja laatutasosta.
Tulevatko paljon halvemmaksi kuin suomessa?
Mistä kannataisi hankkia?

8

2742

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kontaktilinssinen
    • riippuu

      En ole täysin tyytyväinen Thaikkulasta hankittuihin laseihin. Ohuimmat linssitkin paksummat kuin Suomessa hankituissa ja kehykset tuntuvat heppoisemmilta. Näkemiskokemus jotenkin erilainen, mutta johtuneeko sitten erilaisesta mallista vai mistä. Ihan käyttökelpoiset kakkoslasit, mutta ainoiksi laseiksi niistä ei olisi. Optikolla/ silmälääkärillä voi käydä jo Suomessa ja ottaa tiedot mukaan, jos kielitaito ym. epäilyttää.

      Hankinnan järkevyys riippuu omista tarpeista. Peruslasit saa Suomesta tarjouksessa samaan hintaan tai halvemmalla. Omat lasini jää käytännössä aina tarjousehtojen ulkopuolelle, joten laseille tulee Suomessa hintaa niin paljon, että muut vaihtoehdot ihan harkittavia.

      • yleissääntö

        Kannattaa käydä optikolla selvinpäin, kun tilaa lasit, Sovittamassa voi sitten olla vaikka kolmessä prosentissa.


    • Linsit
    • halvemmaksi_tulee

      Olen kahdet lasit hankkinut Thaimaasta hommattuani ensin lasireseptin suomalaiselta silmälääkäriltä. Japanilaiset titaanista tehdyt kehykset ja ohuet portaattomat päivänvalossa tummuvat muoviset moniteholinssit maksoivat noin 300 euroa. Helsinkiläiset optikkoliikkeet tarjosivat samaa noin 500 euron hintaan, minkä tarkistin ennen lähtöä Thaimaahan.

      Kannattaa kysyä hintoja muutamasta paikasta ja katsoa, että saat mieleisesi sangat. Isot liikeet ovat luotettavimpia. Linssit valmistetaan ja kiinnitetään kehyksiin yleensä joko Etelä-Koreassa tai Japanissa, joskus myös Singaporessa. Siksi hommaan menee muutama päivä. Maksa osa, esimerkiksi noin puolet, hinnasta etukäteen luottokortilla ja loput saadessasi lasit. Kannattaa varmistua, että luottokorttimaksu käy.

      Isojenkin optikkoliikkeiden "optikot" saattavat joskus olla 18-vuotiaita tyttöjä, jotka eivät tiedä alasta mitään. Itse jouduin kertomaan "optikolle" kuinka paljon mitäkin sankaa pitää vielä lyhentää tai sangan päätä taivuttaa, kun laseja sovitettiin nenälle. Onneksi minulla on lasien käytöstä noin 70 vuoden kokemus! :o) Hyvällä onnella tosin saatat päätyä ihan ammattitaitoisenkin henkilön hoiviin.

    • Verre

      Osta nisseniltä Suomesta ja lomaile thaimaassa.Ei tarvitse ressata ja pääset paljon halvemmalla!
      Itse kerran meinasin ostaa,mutta hinta,huh.

    • lasikko

      suomesta saa nykysin jo samaan hintaan kiitos kilpailun

    • LähiKauko

      Melkein kaikki mitä Thaimaan turistipaikoista ostat on turistilaatuista ja -hintaista. Linssit ei ole samaa laatua kuin Suomessa, naarmuuntuu helposti vaikka muka pintakarkaistuja lisämaksusta. Suomessa on kilpailun ansiosta nykyään paljon parempi hinta-laatu-suhde. Erehdyin Phuketista hankkimaan lasit kadonneiden tilalle ja oli ensimmäinen ja viimeinen kerta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      58
      4377
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1734
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      24
      1402
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1205
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe