silmälasit Thaimaasta

monitehot

Onko kokemuksia silmälasien / aurinkolasien teettämisestä Thaimaassa?
Olen lähdössä Karon beachille talvella ja haluaisin tietää hinta- ja laatutasosta.
Tulevatko paljon halvemmaksi kuin suomessa?
Mistä kannataisi hankkia?

8

4081

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kontaktilinssinen
    • riippuu

En ole täysin tyytyväinen Thaikkulasta hankittuihin laseihin. Ohuimmat linssitkin paksummat kuin Suomessa hankituissa ja kehykset tuntuvat heppoisemmilta. Näkemiskokemus jotenkin erilainen, mutta johtuneeko sitten erilaisesta mallista vai mistä. Ihan käyttökelpoiset kakkoslasit, mutta ainoiksi laseiksi niistä ei olisi. Optikolla/ silmälääkärillä voi käydä jo Suomessa ja ottaa tiedot mukaan, jos kielitaito ym. epäilyttää.

Hankinnan järkevyys riippuu omista tarpeista. Peruslasit saa Suomesta tarjouksessa samaan hintaan tai halvemmalla. Omat lasini jää käytännössä aina tarjousehtojen ulkopuolelle, joten laseille tulee Suomessa hintaa niin paljon, että muut vaihtoehdot ihan harkittavia.

• yleissääntö

Kannattaa käydä optikolla selvinpäin, kun tilaa lasit, Sovittamassa voi sitten olla vaikka kolmessä prosentissa.

• Linsit
    • halvemmaksi_tulee

Olen kahdet lasit hankkinut Thaimaasta hommattuani ensin lasireseptin suomalaiselta silmälääkäriltä. Japanilaiset titaanista tehdyt kehykset ja ohuet portaattomat päivänvalossa tummuvat muoviset moniteholinssit maksoivat noin 300 euroa. Helsinkiläiset optikkoliikkeet tarjosivat samaa noin 500 euron hintaan, minkä tarkistin ennen lähtöä Thaimaahan.

Kannattaa kysyä hintoja muutamasta paikasta ja katsoa, että saat mieleisesi sangat. Isot liikeet ovat luotettavimpia. Linssit valmistetaan ja kiinnitetään kehyksiin yleensä joko Etelä-Koreassa tai Japanissa, joskus myös Singaporessa. Siksi hommaan menee muutama päivä. Maksa osa, esimerkiksi noin puolet, hinnasta etukäteen luottokortilla ja loput saadessasi lasit. Kannattaa varmistua, että luottokorttimaksu käy.

Isojenkin optikkoliikkeiden "optikot" saattavat joskus olla 18-vuotiaita tyttöjä, jotka eivät tiedä alasta mitään. Itse jouduin kertomaan "optikolle" kuinka paljon mitäkin sankaa pitää vielä lyhentää tai sangan päätä taivuttaa, kun laseja sovitettiin nenälle. Onneksi minulla on lasien käytöstä noin 70 vuoden kokemus! :o) Hyvällä onnella tosin saatat päätyä ihan ammattitaitoisenkin henkilön hoiviin.

• Verre

Osta nisseniltä Suomesta ja lomaile thaimaassa.Ei tarvitse ressata ja pääset paljon halvemmalla!
      Itse kerran meinasin ostaa,mutta hinta,huh.

• lasikko

suomesta saa nykysin jo samaan hintaan kiitos kilpailun

• LähiKauko

Melkein kaikki mitä Thaimaan turistipaikoista ostat on turistilaatuista ja -hintaista. Linssit ei ole samaa laatua kuin Suomessa, naarmuuntuu helposti vaikka muka pintakarkaistuja lisämaksusta. Suomessa on kilpailun ansiosta nykyään paljon parempi hinta-laatu-suhde. Erehdyin Phuketista hankkimaan lasit kadonneiden tilalle ja oli ensimmäinen ja viimeinen kerta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      29
      2815
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      93
      1067
    3. Koetko sä mitään

Syyllisyyden tunteita siitä mitä teit mulle?
      Ikävä
      58
      921
    4. Mies muistatko kun näit

Mut ensimmäisen kerran? Missä se oli? Hyvää yötä.
      Ikävä
      66
      885
    5. olet kaiken rakkauden arvoinen

Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy
      Ikävä
      26
      857
    6. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      6
      857
    7. Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?

Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.
      Ikävä
      65
      814
    8. Olisi kiva

Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä
      Ikävä
      37
      810
    9. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      136
      739
    10. Oot mun koko maailma

Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹
      Ikävä
      75
      734
    Aihe