silmälasit Thaimaasta

monitehot

Onko kokemuksia silmälasien / aurinkolasien teettämisestä Thaimaassa?
Olen lähdössä Karon beachille talvella ja haluaisin tietää hinta- ja laatutasosta.
Tulevatko paljon halvemmaksi kuin suomessa?
Mistä kannataisi hankkia?

8

3237

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kontaktilinssinen
    • riippuu

En ole täysin tyytyväinen Thaikkulasta hankittuihin laseihin. Ohuimmat linssitkin paksummat kuin Suomessa hankituissa ja kehykset tuntuvat heppoisemmilta. Näkemiskokemus jotenkin erilainen, mutta johtuneeko sitten erilaisesta mallista vai mistä. Ihan käyttökelpoiset kakkoslasit, mutta ainoiksi laseiksi niistä ei olisi. Optikolla/ silmälääkärillä voi käydä jo Suomessa ja ottaa tiedot mukaan, jos kielitaito ym. epäilyttää.

Hankinnan järkevyys riippuu omista tarpeista. Peruslasit saa Suomesta tarjouksessa samaan hintaan tai halvemmalla. Omat lasini jää käytännössä aina tarjousehtojen ulkopuolelle, joten laseille tulee Suomessa hintaa niin paljon, että muut vaihtoehdot ihan harkittavia.

• yleissääntö

Kannattaa käydä optikolla selvinpäin, kun tilaa lasit, Sovittamassa voi sitten olla vaikka kolmessä prosentissa.

• Linsit
    • halvemmaksi_tulee

Olen kahdet lasit hankkinut Thaimaasta hommattuani ensin lasireseptin suomalaiselta silmälääkäriltä. Japanilaiset titaanista tehdyt kehykset ja ohuet portaattomat päivänvalossa tummuvat muoviset moniteholinssit maksoivat noin 300 euroa. Helsinkiläiset optikkoliikkeet tarjosivat samaa noin 500 euron hintaan, minkä tarkistin ennen lähtöä Thaimaahan.

Kannattaa kysyä hintoja muutamasta paikasta ja katsoa, että saat mieleisesi sangat. Isot liikeet ovat luotettavimpia. Linssit valmistetaan ja kiinnitetään kehyksiin yleensä joko Etelä-Koreassa tai Japanissa, joskus myös Singaporessa. Siksi hommaan menee muutama päivä. Maksa osa, esimerkiksi noin puolet, hinnasta etukäteen luottokortilla ja loput saadessasi lasit. Kannattaa varmistua, että luottokorttimaksu käy.

Isojenkin optikkoliikkeiden "optikot" saattavat joskus olla 18-vuotiaita tyttöjä, jotka eivät tiedä alasta mitään. Itse jouduin kertomaan "optikolle" kuinka paljon mitäkin sankaa pitää vielä lyhentää tai sangan päätä taivuttaa, kun laseja sovitettiin nenälle. Onneksi minulla on lasien käytöstä noin 70 vuoden kokemus! :o) Hyvällä onnella tosin saatat päätyä ihan ammattitaitoisenkin henkilön hoiviin.

• Verre

Osta nisseniltä Suomesta ja lomaile thaimaassa.Ei tarvitse ressata ja pääset paljon halvemmalla!
      Itse kerran meinasin ostaa,mutta hinta,huh.

• lasikko

suomesta saa nykysin jo samaan hintaan kiitos kilpailun

• LähiKauko

Melkein kaikki mitä Thaimaan turistipaikoista ostat on turistilaatuista ja -hintaista. Linssit ei ole samaa laatua kuin Suomessa, naarmuuntuu helposti vaikka muka pintakarkaistuja lisämaksusta. Suomessa on kilpailun ansiosta nykyään paljon parempi hinta-laatu-suhde. Erehdyin Phuketista hankkimaan lasit kadonneiden tilalle ja oli ensimmäinen ja viimeinen kerta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2606
    2. 148
      2244
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2242
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2139
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1742
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      388
      1617
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1556
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      288
      1436
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1389
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      132
      1389
    Aihe