iltasanomien tuntipalkkavertailu

Bussissa

Koitetaan pitää keskustelu palkoista asiallisena

https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000005377549.html


Mistäköhän nämäkin tuntipalkat on reivtty?

Esim kuorma-auton kuljettajien tuntipalkaksi ilmoitettu 16,99€/h

Itselläni kokemusvuosia yli 8 ja työajasta noin 75% teen öisin ja lisäksi kahteen viikkoon noin 1 pyhätunti. Silti huomenna maksuun tulevan palkkalaskeman mukaan keskituntiansioni on 15,2€ joten mitenköhän lehti on päätynyt noin isoon summaan? Tekemällä pelkkää päivävuoroa tai vähemmillä kokemusvuosilla KTA on vieläkin pienempi.

Ehkä sitten tohon 17 euroon päästä kun ajaisi täysiperävaunuyhdistelmää pelkästään öisin ja olisi täydet kokemusvuodet

Toki ylitöitä tulee lähes joka firmassa, mutta ei nekejään palkaka noin korkeaksi nosta

AKT:n 2c korotukset tuntipalkkaan ei myöskään paljoa lohduta

159

8109

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • akttt

      Keskituntiansio on eri kun tuntipalkka.

      • Nimenomaan! Mikään kuljettaja ei saa 16,99€ tuntipalkkaa

        Edes keskituntiasnaio ei nouse kuin todella harvalla noin korkeaksi!

        Ajatella joku innostuu tosta ja menee hankkimaan kortin ja tuntipalkka onkin 12€ luokkaa, noh onneksi AKT järjestelee 2 ja 5 c palkankorotuksia


      • argerhhhrth

        Olet oikeassa.
        AKT on kurjistanut kuljettajan aseman.


      • TämäOnNiinTätä
        Bussissa kirjoitti:

        Nimenomaan! Mikään kuljettaja ei saa 16,99€ tuntipalkkaa

        Edes keskituntiasnaio ei nouse kuin todella harvalla noin korkeaksi!

        Ajatella joku innostuu tosta ja menee hankkimaan kortin ja tuntipalkka onkin 12€ luokkaa, noh onneksi AKT järjestelee 2 ja 5 c palkankorotuksia

        Älä valehtele Bussissa. AKT ei järjestele mitään 2 ja 5 centin palkan korotuksia. Tänä vuonna sovituissa neuvotteluissa palkan korotus on 0 centtiä. Tällainen on on ollut yhteinen linja kaikilla toimialoilla. Jos täällä aletaan vaatia palkan korotuksia heti kun noususuhdanne on aluillaan niin se orastava talouden kasvu pysähtyy ja vaivumme uudestaan lamaan. Onneksi valtaosa palkansaajista ymmärtää tämän asian tärkeyden ja työmarkkinaosapuolet sen hyväksyneet yhteisymmärryksessä. Ja hyvä niin.


      • Nälkämaanlaulu
        argerhhhrth kirjoitti:

        Olet oikeassa.
        AKT on kurjistanut kuljettajan aseman.

        argerhhhrth,hyvä työläistoverini olisi kiva vetäistä kanssasi muutama vanha kunnon työväenlaulu,mutta on tuo lauluääni hieman hukassa. Jos oikein arvaan niin et ole AKT:n jäsen.
        AKT:n tekemä työ kuljettajien palkkakehityksessä ja työn arvostuksessa on todella merkittävä tässä vuosien varrella. 1980-luvun alussa kun aloittelin näitä hommia kuljettajan ammatti oli arvostuksessa lähinnä raksan apumiehen tasolla.Palkka oli aivan surkea siis todella huono. Vasta kun tämä paljon parjattu Risto Kuisma tuli puheenjohtajaksi alkoi tapahtua.Häntä myöskin lakkokenraaliksi monesti haukuttiin.Ja kyllä silloin lakkoiltiin paljon. Hänen puheenjohtaja uran aikana kuljettajien palkat nousivat lähemmäksi teollisuuden palkkoja.Peruspalkka on edelleenkin alhainen,mutta kaikkine lisineen lopputulos on ihan kohtuullinen ja kyllä sillä pystyy elämään ja elättämään perheen. Ongelmahan on nykyään se etteivät kaikki työnantajat noudata työehtosopimuksia ja maksa kaikkia niitä palkanlisiä mitä kuuluisi maksaa. Mielestäsi väitteesi "AKT on kurjistanut kuljettajan aseman" on täysin perusteeton. Oikea muoto olisi "työnantaja joka ei noudata työehtosopimusta kurjistaa kuljettajan elämän" Ainoa asia mistä olen tyytymätön AKT:ssa on korkeahko jäsenmaksu muihin liittoihin verrattuna. Jos tätä sinun vihaamaa AKT:tä ei olisi niin kuka neuvottelisi
        kuljettajien palkat työehtosopimukseen????
        Olisi mielenkiintoista kuulla mitä oikein tarkoitat sanoilla AKT on kurjistanut kuljettajien aseman.Perustele nyt jotenkin tiukkaa mielipidettäsi.


      • Vaikka noudattaisikin firma AKT:n TES:iä, töistgä lähes kaikki yöllä, kokemusta yli 8 vuotta ja ajaiais kuorma-autoa myös välillä parfi tuntia sunnuntaisin.

        SILTI ei päästä siihen 16,99€ keskituntiansiooon

        HUOMENNA taas luvassa 2c palkankorotus tuntipalkkaan, näin ollen yli 12 vuotta ajanut täysperävaunun kuljettaja saa tunnissa 14,85€/h jos kuski tekisi pelkästään yötyötä niin sitten pääsisi tuohon yli 17€ KESKITUNTIANSIOON

        Mutta tuskin lehden vertailussa oli muidenkaan palkkoja sen mukaan laskettu että tehtäisi työtä vain öisin....

        Joten kaivataan toimintaa AKT:ltä että saadaan palkat kuntoon, tai sitten joku lehti voisi tehdä kunnon palkkavertailun, TES kun on julkinen joka alalla.

        Itse tosiaan olisin valmis tekemään töitä reilusti alle TES-palkalla jos löytyisi joku erittäin hyvä työpaikka


      • AjalaisParfi
        Bussissa kirjoitti:

        Vaikka noudattaisikin firma AKT:n TES:iä, töistgä lähes kaikki yöllä, kokemusta yli 8 vuotta ja ajaiais kuorma-autoa myös välillä parfi tuntia sunnuntaisin.

        SILTI ei päästä siihen 16,99€ keskituntiansiooon

        HUOMENNA taas luvassa 2c palkankorotus tuntipalkkaan, näin ollen yli 12 vuotta ajanut täysperävaunun kuljettaja saa tunnissa 14,85€/h jos kuski tekisi pelkästään yötyötä niin sitten pääsisi tuohon yli 17€ KESKITUNTIANSIOON

        Mutta tuskin lehden vertailussa oli muidenkaan palkkoja sen mukaan laskettu että tehtäisi työtä vain öisin....

        Joten kaivataan toimintaa AKT:ltä että saadaan palkat kuntoon, tai sitten joku lehti voisi tehdä kunnon palkkavertailun, TES kun on julkinen joka alalla.

        Itse tosiaan olisin valmis tekemään töitä reilusti alle TES-palkalla jos löytyisi joku erittäin hyvä työpaikka

        töistgä ajaiais parfi SILTI HUOMENNA KESKITUNTIANSIOON

        Itse tosiaan olisin valmis tekemään töitä reilusti alle TES-palkalla jos löytyisi joku erittäin hyvä työpaikka


      • BussissaPakettiautomaatt
        AjalaisParfi kirjoitti:

        töistgä ajaiais parfi SILTI HUOMENNA KESKITUNTIANSIOON

        Itse tosiaan olisin valmis tekemään töitä reilusti alle TES-palkalla jos löytyisi joku erittäin hyvä työpaikka

        Tässä sulle Bussissa minimerkki aiempia kirjoituksiasi palkasta nimimerkilläsi Pakettiautomaatti. Kovin on asiallista keskustelusi.

        Pakettiautomaatti
        24.5.2015 17:45
        jos itse pääisisin unelmahommaan, olisin valmis tekemään työtä 10€/h palkalla, nykyisin 13,07€ sijaan..

        Pakettiautomaatti
        7.6.2015 11:30
        Totta... Itse saan pimeenä 15€/h Jos taasen tekisin töitä "verokortilla" niin minä maksaisin pomolleni 25€/h

        Eli pomo säästää kympin tuntiin, ja minä saan enemmän rahaa käteen... Kuka häviää tässä? ei kukaan

        Pakettiautomaatti
        7.6.2015 15:4
        Kiinnostaa.... moni sanoo että pimeässä työssä häviää enemmän kuin hyötyy...

        Tässä molemmat hyötyy kympin tuntiin

        Pitääkin oikein laskea...

        TES:n mukainen palkkani olisi 15,744€/h lomarahat eli 17,30€/h

        Siitä pois verot yms. käteen jäänee noin 14€/h

        Tulot vähentää YTK:N tukea vajaalla puolella, eli käteen jää tosiassa 8€/h

        Nyt saan siis melkein tuplat käteen ja lisäksi pomo säästää 10€/h


      • NiinNohTOTTA
        BussissaPakettiautomaatt kirjoitti:

        Tässä sulle Bussissa minimerkki aiempia kirjoituksiasi palkasta nimimerkilläsi Pakettiautomaatti. Kovin on asiallista keskustelusi.

        Pakettiautomaatti
        24.5.2015 17:45
        jos itse pääisisin unelmahommaan, olisin valmis tekemään työtä 10€/h palkalla, nykyisin 13,07€ sijaan..

        Pakettiautomaatti
        7.6.2015 11:30
        Totta... Itse saan pimeenä 15€/h Jos taasen tekisin töitä "verokortilla" niin minä maksaisin pomolleni 25€/h

        Eli pomo säästää kympin tuntiin, ja minä saan enemmän rahaa käteen... Kuka häviää tässä? ei kukaan

        Pakettiautomaatti
        7.6.2015 15:4
        Kiinnostaa.... moni sanoo että pimeässä työssä häviää enemmän kuin hyötyy...

        Tässä molemmat hyötyy kympin tuntiin

        Pitääkin oikein laskea...

        TES:n mukainen palkkani olisi 15,744€/h lomarahat eli 17,30€/h

        Siitä pois verot yms. käteen jäänee noin 14€/h

        Tulot vähentää YTK:N tukea vajaalla puolella, eli käteen jää tosiassa 8€/h

        Nyt saan siis melkein tuplat käteen ja lisäksi pomo säästää 10€/h

        On se tyhmä.


      • EiHuoltaHuomisestaSillä
        BussissaPakettiautomaatt kirjoitti:

        Tässä sulle Bussissa minimerkki aiempia kirjoituksiasi palkasta nimimerkilläsi Pakettiautomaatti. Kovin on asiallista keskustelusi.

        Pakettiautomaatti
        24.5.2015 17:45
        jos itse pääisisin unelmahommaan, olisin valmis tekemään työtä 10€/h palkalla, nykyisin 13,07€ sijaan..

        Pakettiautomaatti
        7.6.2015 11:30
        Totta... Itse saan pimeenä 15€/h Jos taasen tekisin töitä "verokortilla" niin minä maksaisin pomolleni 25€/h

        Eli pomo säästää kympin tuntiin, ja minä saan enemmän rahaa käteen... Kuka häviää tässä? ei kukaan

        Pakettiautomaatti
        7.6.2015 15:4
        Kiinnostaa.... moni sanoo että pimeässä työssä häviää enemmän kuin hyötyy...

        Tässä molemmat hyötyy kympin tuntiin

        Pitääkin oikein laskea...

        TES:n mukainen palkkani olisi 15,744€/h lomarahat eli 17,30€/h

        Siitä pois verot yms. käteen jäänee noin 14€/h

        Tulot vähentää YTK:N tukea vajaalla puolella, eli käteen jää tosiassa 8€/h

        Nyt saan siis melkein tuplat käteen ja lisäksi pomo säästää 10€/h

        Kaikki voittaa tosiaan? Juu sellanen pikkujuttu vaan Pankkiautomaatilta/Bussissa-nimimerkiltä unohtui että eläkerahat jää maksamatta. Mutta se tuskin tälle mestarille on mikään ongelma kun vasta sitten kun eläkeikä koittaa.


      • TäysiLiksa20prossalla
        BussissaPakettiautomaatt kirjoitti:

        Tässä sulle Bussissa minimerkki aiempia kirjoituksiasi palkasta nimimerkilläsi Pakettiautomaatti. Kovin on asiallista keskustelusi.

        Pakettiautomaatti
        24.5.2015 17:45
        jos itse pääisisin unelmahommaan, olisin valmis tekemään työtä 10€/h palkalla, nykyisin 13,07€ sijaan..

        Pakettiautomaatti
        7.6.2015 11:30
        Totta... Itse saan pimeenä 15€/h Jos taasen tekisin töitä "verokortilla" niin minä maksaisin pomolleni 25€/h

        Eli pomo säästää kympin tuntiin, ja minä saan enemmän rahaa käteen... Kuka häviää tässä? ei kukaan

        Pakettiautomaatti
        7.6.2015 15:4
        Kiinnostaa.... moni sanoo että pimeässä työssä häviää enemmän kuin hyötyy...

        Tässä molemmat hyötyy kympin tuntiin

        Pitääkin oikein laskea...

        TES:n mukainen palkkani olisi 15,744€/h lomarahat eli 17,30€/h

        Siitä pois verot yms. käteen jäänee noin 14€/h

        Tulot vähentää YTK:N tukea vajaalla puolella, eli käteen jää tosiassa 8€/h

        Nyt saan siis melkein tuplat käteen ja lisäksi pomo säästää 10€/h

        Sekava tyyppi. Toisaalla kirjoittaa tosita ja toisaalla toista. Onneksi saa kuitenkin 100 % palkkaa tekemällä 20 % töitä.


      • RunosmäkiForEver
        TäysiLiksa20prossalla kirjoitti:

        Sekava tyyppi. Toisaalla kirjoittaa tosita ja toisaalla toista. Onneksi saa kuitenkin 100 % palkkaa tekemällä 20 % töitä.

        On se tyhmä.


    • TuomasPoisHoidosta

      Runosmäen vajakin hoitojakso taas päättynyt. Moniosaaja jälleen vauhdissa. Järkyttävää.

    • JaTurboLaulaa

      Runosmäen rulettaja. Nythän on asia niin,että kun sinulla ei ole edes kokemusta kokopäiväisestä työnteosta. Monen monet vuodet olet mainostanut sitä kuinka ajelet vain nimeksi jotain Fiat Ducatoa tai vastaavaa. Osaaikatöitä ja YTK maksaa lopun palkan. Olethan reilusti myös maininnut,että
      se on työvoimatoimisto joka arvioi minkälaiset mahdollisuudet on kenelläkin työllistyä. Siis töitähän kuljettajille on Turun talousalueella todella paljon. Sinulle ei vain sovi kokopäivätyö koska on ne DJ keikat ja Televisio tuotantojakin pitäisi ehtiä tehdä. Sinun mahdollisuudet työllistyä on arvioitu ilmeisesti hyvin heikoksi.Muutenhan tahkoaisit tuolla tien päällä oikein urakalla.Lisäksi sinulla on uskomaton taipumus ajautua töihin sellaisiin firmoihin joissa palkan maksu,lisät ja työvaatteet on tuntemattomia käsitteitä. Kyllä isot kuljetusliikkeet maksavat hyvinkin tuon 16,99 keskituntiansiona. Lisäksi he palkitsevat myös työntekijöitään bonuksilla jos esim. polttoaineseurantaraportissa on lukemat kohdillaan ja on ajettu taloudellisesti eli säästöä on syntynyt.Polttoainekuluthan on hyvin merkittävä kuluerä meille yrittäjille. Tällaiseen 16.99 keskituntiansioon pääsee myös ihan pelkällä kuorma-autolla,mutta silloin myös töitä on tehtävä
      sellaisella asenteella kuin itselle tekisi,vaikka onkin kuljettaja toisen palveluksessa.
      Bussissa pyysit asiallista keskustelua aiheesta. Aiemmissa viestiketjuissa olet useasti tuonut
      esiin valmiuden ajaa jäteautoa ale-hintaan 10 eur/tunti ilman mitään lisiä,koska jätekuskin homma on helpoin kuljetusalan työ. Miten kukaan ammattikuljettaja voi tältä pohjalta saada mitään järkevää keskustelua kanssasi aikaan kun sinun ajatukset pyörii kuin tuuliviiri.

      • Suotta sä mulle raivoat siitä että et saa 17€/h tuntipalkkaa vaikka lehti niin väittääkin, en saa minäkään eikä kukaan muukaan tässä ketjussa.

        Syytä siis AKT:tä, älä muita, älä muita

        PS. Lehden vertailussa oli kai "keskipalkat" ei alan huippupalkat :)


      • NohNimenomaanNohBussissa
        Bussissa kirjoitti:

        Suotta sä mulle raivoat siitä että et saa 17€/h tuntipalkkaa vaikka lehti niin väittääkin, en saa minäkään eikä kukaan muukaan tässä ketjussa.

        Syytä siis AKT:tä, älä muita, älä muita

        PS. Lehden vertailussa oli kai "keskipalkat" ei alan huippupalkat :)

        Hoitojaksosi päättynyt, milloin palaat takaisin lataamoon Tuomas?


    • NytMeniHermot

      Bussissa hepun aivot alkavat savuta. Ihmiset raivoavat hänen mielestään vaikka keskustelu on ollut ihan asiallista eli harhojakin tuo Tuomas jo näkee joten pakkohoitoon lähtö taas häämöttää.
      Kyllähän se kaljaveikkoa potuttaa kun muut kiskoo 17 euroa tunnilta ja bonukset päälle ja hänellä on vain tuo mahtava YTK sponsoroimassa. Hae kunnon työpaikka. Älä kahlaa aina siellä pulla,paketti ja posti puolen ajoissa. Ryhdistäydy p...kele ja otat uuden suunnan ja ajat yhdistelmäkortin ja sitten lähdet painamaan pitkää päivää.Rahaa tulee ovista ja ikkunoista.
      Ja se 17 euroa näissä hommissa on ihan se minimi peruspalkka ei mikään huippupalkka.
      Hyvä ammattimies on kullan arvoinen.

      • Voi raukka! Ei se ole mun eikä sun eikä kenekään muun vika että AKT on PASKA liitto joka neuvottelee pieniä korotuksia.

        Jopa se TES-palkka on monessa kiven alla, ja sillä ei 17€ tuntiin pääse!

        Ja johan kerroin että C-kortti, kokemusvuosia yli 8, pääosin yötyötä, silti KESKITUNTIANSIO vain 15,2€

        Uskallatko kertoa oman KTA:n... Et... Raivoamisesta päätellen se on vielä kauemapana 17 eurosta kuin mulla


      • epkbpäröjoer
        Bussissa kirjoitti:

        Voi raukka! Ei se ole mun eikä sun eikä kenekään muun vika että AKT on PASKA liitto joka neuvottelee pieniä korotuksia.

        Jopa se TES-palkka on monessa kiven alla, ja sillä ei 17€ tuntiin pääse!

        Ja johan kerroin että C-kortti, kokemusvuosia yli 8, pääosin yötyötä, silti KESKITUNTIANSIO vain 15,2€

        Uskallatko kertoa oman KTA:n... Et... Raivoamisesta päätellen se on vielä kauemapana 17 eurosta kuin mulla

        No minkäslaisia korotuksia se sinun rakastamasi YTK on neuvotellut kuljettajien palkkatasoon esimerkiksi viimeisen 10:n vuoden aikana?


      • NIMENOMAANnoniin
        Bussissa kirjoitti:

        Voi raukka! Ei se ole mun eikä sun eikä kenekään muun vika että AKT on PASKA liitto joka neuvottelee pieniä korotuksia.

        Jopa se TES-palkka on monessa kiven alla, ja sillä ei 17€ tuntiin pääse!

        Ja johan kerroin että C-kortti, kokemusvuosia yli 8, pääosin yötyötä, silti KESKITUNTIANSIO vain 15,2€

        Uskallatko kertoa oman KTA:n... Et... Raivoamisesta päätellen se on vielä kauemapana 17 eurosta kuin mulla

        Tuomas, sulla on surkea liksa vaikka olet moniosaaja. Eikö NIMENOMAAN tv-tuotannoista saa SIMPPELISTI enemmän noh liksaa puhumattakaan sähkömiehen ja Dj:n hommista noh ....entäs NIMENOMAAN taksinkuljettajan työstä NOH.......


    • Käkriäinen

      Pakko sanoa oma mielipide vaikka lupasin etten kommentoi Bussissa tyypin kirjoituksia.
      Ensinnäkin ei ammattiliiton ainoa tehtävä ole neuvotella pelkkiä palkankorotuksia. Myös ammattiliitoissa kuten AKT on töissä talousasiantuntijoita jotka tietävät milloin on aika neuvotella palkan korotuksista ,milloin taloustilanne on sellainen,että palkan korotusvaatimuksia ei voi esittää. Ei ammattiyhdistyksen ainoa tehtävä ole vaatia koko ajan lisää liksaa. Siksi tälle sopimuskaudelle ei tule korotuksia. Koko Suomen talouskehitys vaikuttaa siihen miten ansiotulot kehittyy.Ja näin on hyvä. Ammattiyhdistysliikkeen asia on valvoa jäsenistön etuja ja sitä,että sovittuja asioita noudatetaan myös työpaikoilla kuten työehtosopimusta. Se ,että itse mainostat itseäsi halusta ajaa jäteautoa ale-hintaan 10 eur tuntipalkalla kertoo vain siitä ettet tosiasiassa ymmärrä työnteosta yhtään mitään.Kyllä ne jäteyhtiöt maksavat reippaille kuljettajilleen ihan mielellään sen asiaankuuluvan palkan. Niissä karkeloissa ale-miehillä ei ole kysyntää.Et muuten noin fyysisiltä ominaisuuksiltasikaan (140 cm) pärjäisi alalla. Ei otettaisi edes kokeilemaan.
      Se on hauska tapa kun aloitat kirjoittelun. Painat mukamas pitkää päivää 6 päivää viikossa.
      Joka kirjoitus on kuin kirjoittaisit ensimmäistä kertaa tänne suomi 24 sivustolle,vaikka olet juuri edellisessä viestiketjussa kirjoittanut työnteostasi ihan muuta. Me kaikki tuhannet ammattikuljettajat olemme kuitenkin lukeneet sinun suoltamasi kirjoitukset nimimerkillä Pankkiautomaatti,pakettiautomaatti,kääpiöhomo ja monet muut siihen päälle. Tunnemme sinut läpikotaisin ja silti jaksat heittää satuja vuodesta toiseen.Toisia se ärsyttää toisia huvittaa.
      Kun nyt sitten seuraavan kerran avaat sanallisen arkkusi ,niin yritä nyt muistella mitä olet aiemmilla kerroilla kirjoitellut muissa viestiketjuissa vaikka 2 vuotta sitten. Ihmisillä on nääs hemmetin hyvä muisti.

      • Tyhmä.Se.On

        Bussissa/1516-iidiootille on aivan turha yrittää kertoa mitään minkään ammattilitton tehtävistä. Puupään äly ei riitä ymmärtämään että liittojen tehtäviin kuuluu paljonmuutakinkuin palkankorotukset. On vain aikajaksoja joissa taloudellinen tilanne ei mahdollista palkankorotuksia. Aikanaan nk. pekkaspäivät kehitettiin työnantajajien vuoksi korvaamaan palkankorotukset joten työsuhdeasioita voi hoitaa ja kehittää muutenkin kuin vain suoraan palkkaa nostamalla. Vaan tämä netin moniosaajaidiootti ei näitä reaaliteettejä ymmärrä. Hänen Ytk:han ei ole koskaan tehnyt mitään jäseniensä eteen vaan pelkästään nostanut niiltä jäsenmaksuja. Työttömyyskorvauksestahan hyvin suuri osa maksetaan valtion kassasta, liittojen ja yksityisten kassojen maksama osuus ansiosidonnaisesta on hyvin pieni. Ytk:han on työnantajapuolen vastine ammattiliittojen maksamalle ansiosidonnaiselle työttömyyskorvaukselle mutta samalla työnantajapuolen tarkoitus on heikentää työntekijän asemaa työpaikoilla koska työntekijä jää ilman ulkopuolista apua jos asiat menevät huonosti työntekijän ja työnantajan välillä. Yksityisten kassojen jäsenet ovatkin siipeilijöitä joille kelpaa ammattiliittojen aikaansaamat edut kuten palkankorotukset, vuosilomat, pekkaset, ilta-ja
        Yölisät jne. mutta eivät halua kuitenkaan osallistua itse tukemaan kitenkään heidän etujaan ajavien yhdistysten toimintaa. He tulevat valmiiseen ruokapöytään, syövät vatsansa täyteen ja sen jälkeen röyhtäisevät ja jättävät ruokansa kustannukset ja tiskit muiden hoidettaviksi. Tämä siis vertauskuvainnollisesti.
        Mutta siis tälle Bussissa-idiootille ei kannata mitään kertoa palkoista ym. Se on tyhmä!


    • NielHaartwik

      Hyvin sanottu. Tuoreessa vain Elämää ohjelmassa Toni Wirtanen sanoi,että hänen elämänsä oli täysin hakoteillä ennen kuin tapasi tulevan vaimonsa ja kun tytär syntyi niin hän tajusi elämän tarkoituksen ja elää nykyisin elämänsä onnellisinta aikaa. Tämän Bussissa ääliön elämä on myöskin hakoteillä eli ei ole selkeää suuntaa vaikka tuossa 30 vuoden iässä pitäisi suunta olla jo selvillä mitä oikein elämältään haluaa .Joten Bussissa olisi korkea aika päättää mitä elämältä oikein haluat.

    • ElämäHukassaOnkoNäin

      Ja sitä kertomusta saatte odottaa. Hän ei osaa todellakaan osaa sanoa mitä elämältään haluaa saati sitä miten aikoo eläkepäivät viettää. Hänen mielestään eläkeasioita ei edes kannata miettiä.
      Surullista mutta totta.

    • KiitosTuomas

      Näin meidän oma Runosmäen ajattelija valistaa toisaalla kännykän käytöstä ajaessa. On se viisas.

      Bussissa
      28.9.2017 23:03
      Yksi pieni asia jäi puuttumaan...

      Takavarikko on mahdollista silloin kun rikos on sen laatuinen että siitä voi seurtata väh 6kk vankeustuomio.

      Kännykän käyttö ajaessa on 100€ rikesakon arvoinen teko.

      Titenkin jos puhut kännykkään ja sen takia ajat jonkun kuoliaaksi niin tilanne on toinen

    • Turhaan te mulle tai muille raivoatte! Ei se ole mun vika että AKT ei saa neuvoteltua palkkoja kohdilleen ja lehtien palkkavertailussa on palkat REILUSTI yläkanttiin...

      Eroilmoitusta AKT:lle kun ei hommat toimi, itse tein sen jo 5-6 vuotta sitten kun ei silloinkaan hommat toiminut

      • puskarafion

        Toimiiko älysi? Voin kertoa, ei.


      • O87iutfgjkk

        Pyysit pitämään keskustelun asiallisena. Et onnistunut edes aloutuksesi osalta siinä. Muukin kommentointisi on sitä tuttua Tuomasta kirjoitusvirheineen ja asiaan kuulumattomine kommentteineen. Kun sinulta kysyy jotain et edes vastaa. Mikä vaivaa taas?


      • Lörsson

        Tuomas muistan hyvinkin tuon sinun lähtösi AKT:stä. Tuolloin haukuit AKT:n syvälle suohon kun he kyselevät turhan tarkkaan kun hakee ansiosidonnaista työttömyyskorvausta.
        Ja siitä se YTK:n kehuminen sitten alkoi kun siellä se meno on paljon rennompaa eikä kysellä turhia. Rahaa tulee niin ettei tiedä mihinkä sitä tunkisi. Täytyypä etsiä tuo vanha viestiketju.


      • KiitosTuomasTaas

        Varovaisuutta sinne liikenteeseen. Tässä tärkeää tietoa, olkaa hyvä.
        Bussissa 29.9.2017 23:53
        Käytännössä siis poliisi voi sakottaa jos ajat yleisrajoitusta risteyksen jälkeen, oikeudessa sakko menee kuitenkin kumoon jos väittää että kääntyi risteyksestä tielle.

        Samaten poliisi voi sakottaa jo 2 metriä ennen "taajama päättyy merkkiä" on 60km/h rajoitus ja ajat merkin jälkeen 80km/h tutkaan, oikeudessa sekin menee kumoon

        Oikeudessa kun ei käyteä maalaisjärkeä vaan tutkitaan lakia piklkun tarkkaan, taajama päättyy merkin jälkeen on 80km/h rajoitus, riippumatta siitä mitä merkkejä ENNEN sitä on ollut.

        Samaten Turun satamassa merkki "pysäköinti kielletty" ja lisäkipi "sallittu vain poliisiautoille" jos jätät auton parkkiin "invaluvalla" risteilyn ajaksi niin parkkipirkko voi sakottaa, oikeudessa sakko kumotaan


        Samaten "invaluvalla" voi pysäköidä "pysäköinti kielletty" merkin vaikutusalueelle.

        Ja lisäkilvillähän ei voi kiellosta tehdä ankarampaa.

        Eli lyhyesti sanottuna "Vaikka jättisit kaikki lisäkilvet huomioimatta ja katsot pelkän liikennemerkin, et voi syyllistyä rikkeeseen"

        Eli vaikka kaikki tajuaa että paikka on oikeasti vain poliiseja varten, niin silti LAIN silmissä on OK pysäköidä siihen "invaluvalla"


    • TalousHallussa

      Näin on . Bussissa Tuomas ei ikinä vastaa tai kommentoi asiallisesti jos aihe on hänelle epämieluinen tai kirjoittajan laittaa kunnollisen perustelun ja haluaisi vastauksen. Kirjoittaja mukamas raivoaa hänelle ja muille.Kenelle muille?? AKT toimii juurikin niin kuten jäsenistö haluaa sen toimivan. AKT on toivonut nuoria mukaan toimintaan ja aktivoitumaan. Ikävä kyllä monet eteenkin nuoremmat kuljettajat pitävät liittoa ja sen toimintaa itsestään selvyytenä ja eivät halua osallistua itse aktiivitoimintaan vaan odottavat "valmista paistia" pöytään eli palkan korotuksia jne. Itsekin olen tässä asiassa laiska. Bussissa ei ilmeisesti seuraa juurikaan talouskehitystä Suomessa.Iinflaatio on ollut lähellä 0 % jo monen vuoden ajan. Asuntolainojen korot ovat minimaalisen pienet.Elintarvikkeiden hinnat jopa alentuneet. Se on päivänselvä asia ettei mitkään etujärjestöt hae palkankorotuksia tällä hetkellä neuvotteluissa.Viime neuvotteluissa AKT ja työnantajapuolen näkemykset olivat samansuuntaiset ettei palkankorotuksiin ole varaa,koska kuljetusliikkeiden
      kannattavuus on tällä hetkellä heikko kun huomioidaan vielä kabotaasiliikenteen tuoma epävarmuus myös tänne Suomen sisämarkkinoille. EU vaati Suomea poistamaan omat erityis ehdot kabotaasikuljetusten suhteen ja yhdenmukaistamaan ne muun euroopan kanssa.
      Tässä oli nyt sellainen mielipide jota Tuomas toivoi . Asiallinen ja talouspainotteinen.

      • JuuriNäinKiitos

        Juuri näin. Kiitos.


    • IhmeHäiskä

      Mikä ihme häiskä tämä Bussissa nimimerkki on?

      Luin ketjun läpi ja ko, nimimerkin jutuissa ei ole järjen hitustakaan.

      Meitä on moneen junaan mutta tämä Bussissa häiskä on kyllä jäänyt asemalle.

      • Lue EKA lause ketjussa "Koitetaan pitää keskustelu palkoista asiallisena"

        Yritä edes. Kokeile edes pohtia asiallisesti miksi palkka ei ole 17€/h vaikka lehti niin väittää


      • EKAhoitoon
        Bussissa kirjoitti:

        Lue EKA lause ketjussa "Koitetaan pitää keskustelu palkoista asiallisena"

        Yritä edes. Kokeile edes pohtia asiallisesti miksi palkka ei ole 17€/h vaikka lehti niin väittää

        Koeta sinä nyt mennä sinne hoitoon, olet todella sen tarpeessa.


      • LAKIBussissaJälkene
        Bussissa kirjoitti:

        Lue EKA lause ketjussa "Koitetaan pitää keskustelu palkoista asiallisena"

        Yritä edes. Kokeile edes pohtia asiallisesti miksi palkka ei ole 17€/h vaikka lehti niin väittää

        Arvon kuljettajat, nyt tarkkana. Tässä lisää tuoretta tietoa;
        Bussissa 4.10.2017 5:34
        On, "mieli" on se että oikeudessa pätee LAKI pilkulleen, ei maalaisjärki.
        Taajama päätyyy merkin jälkene on voimassa 80km/h rajoitus. Asiaa ei LAIN silmissä muuta se vaikka olisi 2cm ennen sitä merkkiä 60km/h rajoitus
        Niin poliisit voi siitä sakottaa, oikeus kumoaa sakot :)
        Poliisit pelaa maalaisjärjellä, oikeus lakien mukaan pilkulleen


      • NIMENOMAANheti
        EKAhoitoon kirjoitti:

        Koeta sinä nyt mennä sinne hoitoon, olet todella sen tarpeessa.

        Kannatetaan TODELLAKIN Bussissa hoitoon ja NIMENOMAAN heti!


    • TaloussanomatEiOleIS

      Kyllä olet tyhmä. Vertailu on Taloussanomissa. Osaatko lukea ja ymmärrätkö lukemaasi?

      • Lue EKA lause ketjussa "Koitetaan pitää keskustelu palkoista asiallisena"


        Lue vielä uudestaan

        Sitten ruvetaan pohtimaan miksi palkka tai edes KTA ei ole lähelläkään tuota 16,99€/h


      • EKAbussissa
        Bussissa kirjoitti:

        Lue EKA lause ketjussa "Koitetaan pitää keskustelu palkoista asiallisena"


        Lue vielä uudestaan

        Sitten ruvetaan pohtimaan miksi palkka tai edes KTA ei ole lähelläkään tuota 16,99€/h

        Ideiootti, todistit jälleen tyhmyytesi.


      • BussissaKirjoittaa
        Bussissa kirjoitti:

        Lue EKA lause ketjussa "Koitetaan pitää keskustelu palkoista asiallisena"


        Lue vielä uudestaan

        Sitten ruvetaan pohtimaan miksi palkka tai edes KTA ei ole lähelläkään tuota 16,99€/h

        Aletaan pohtimaan miksi olet TYÖTÖN. Vastaus löytyy täältä

        https://www.is.fi/tyoelama/art-2000005397566.html

        Kun ei vaan osaa kirjoittaa vaikka on jo 29-vuotias kääpiö homo 140 cm, kuten olet kertonut olevasi. Kirjoitustasosi huonompi kuin teinien. Ei työhakemusten tekeminen onnistu, ei sitten millään.


      • NäitäAsioitaOpetan
        BussissaKirjoittaa kirjoitti:

        Aletaan pohtimaan miksi olet TYÖTÖN. Vastaus löytyy täältä

        https://www.is.fi/tyoelama/art-2000005397566.html

        Kun ei vaan osaa kirjoittaa vaikka on jo 29-vuotias kääpiö homo 140 cm, kuten olet kertonut olevasi. Kirjoitustasosi huonompi kuin teinien. Ei työhakemusten tekeminen onnistu, ei sitten millään.

        Heitit todella hyvän uuden näkökannan tähän keskusteluun. Se mielikuva joka syntyy ensimmäisessä kirjallisessa yhteenotossa tai tapaamisessa on ratkaiseva saako unelmien työpaikan vai ei.
        On tutkittu asia,jos ensimmäiset minuutit menevät ns. pieleen kun hakee esim. työpaikkaa vaatii valtavan työn jotta pystyy muuttamaan mielikuvan vastapuolen asenteissa. Siksi on todella tärkeää,että kirjalliset työhakemukset ja henkilökohtaiset tapaamiset työnhakutilanteessa sujuvat nappiin. Pitää olla sanavalmis ja ottaa esille vain kaikki olennaisimmat asiat koskien työtä. Ei pidä lähteä työnhakuvaiheessa esittämään omia näkemyksiä siitä mitä teen ja mitä en. Huolellinen valmistautuminen on kaiken A ja O.
        No tällaisilla hyvillä ohjeilla ei ole merkitystä kun kyseessä Bussissa. Mikään oppi ei mene perille tälle kaverille.


      • JuuriNäinSeOn
        NäitäAsioitaOpetan kirjoitti:

        Heitit todella hyvän uuden näkökannan tähän keskusteluun. Se mielikuva joka syntyy ensimmäisessä kirjallisessa yhteenotossa tai tapaamisessa on ratkaiseva saako unelmien työpaikan vai ei.
        On tutkittu asia,jos ensimmäiset minuutit menevät ns. pieleen kun hakee esim. työpaikkaa vaatii valtavan työn jotta pystyy muuttamaan mielikuvan vastapuolen asenteissa. Siksi on todella tärkeää,että kirjalliset työhakemukset ja henkilökohtaiset tapaamiset työnhakutilanteessa sujuvat nappiin. Pitää olla sanavalmis ja ottaa esille vain kaikki olennaisimmat asiat koskien työtä. Ei pidä lähteä työnhakuvaiheessa esittämään omia näkemyksiä siitä mitä teen ja mitä en. Huolellinen valmistautuminen on kaiken A ja O.
        No tällaisilla hyvillä ohjeilla ei ole merkitystä kun kyseessä Bussissa. Mikään oppi ei mene perille tälle kaverille.

        Juuri näin.


    • PaksuLompakko

      Mitä sitä pohtimaan. Kyllä jos Taloussanomat julkaisee palkkoja koskevan artikkelin niin faktat on tarkistettu ennen julkaisua varmasti. Taloussanomat ei ole mikään Seiska jonka päätarkoitus kohahduttaa
      paikkaansa pitämättömillä jutuilla.Bussissa sinä olet pyörinyt niin pienissä kuvioissa olemattomissa kuljettajan tehtävissä ja hyvin epämääräisissä yrityksissä ja pääosin osa-aikaisissa töissä asenteella "minähän en jää paskoihin firmoihin mätänemään". Kaikki työsuhteesi on päättynyt kuin lehmän lento, heti alkuunsa.. Siksi sinulla ei ole mitään kuvaa todellisuudesta. Ne kuljettajat jotka tienaavat hyvin eivät työasioistaan meteliä pidä teillä eikä turuilla. Se on nyt selvä ettei Postin,Kaukokiidon pakettijakelussa ja leipomoiden ajotehtävissä pääse koskaan tuohon 16,99 eur palkkaan.Mutta kuljetusala on paljon muutakin kuin nämä sinun tuntemasi hyvin kapean sektorin kuljettajan työt joissa on takuuvarma huono palkkaus. Yrittäjät ajavat lähes tappiolla ,niin miten tyhjästä voisi työntekijällekään kunnon palkkaa maksaa. Lopeta jo tämä jankuttaminen.
      Nolaat itsesi lopullisesti.

    • RalfGoDuuni

      Näin on. Omista kuukausiansioista ei kahvipöydissä keskustella,eikä varsinkaan kehuskella vaikka palkka olisi kohdillaan. Sellainen ei ole ollut Suomessa koskaan tapana. Suomalainen kun ei tykkää omalla menestyksellään kehuskella. Kukaan ei halua ,että työkaveri tai puolituttu tulee kateelliseksi varsinkin jos ansaitsee hyvin. En ole pitkän urani aikana tavannut yhtään kuljettajaa joka olisi kertonut kuinka paljon tienaa kuukaudessa peruspalkkaa saati sitten kokonaistulot.
      En ole myöskään kysellyt,koska sellaisen asian uteleminen ei ole Suomessa suotavaa. Minä en tiedä,etkä sinäkään mikä on kuljettajien keskituntiansio vuonna 2017. Keskituntiansio 16.99
      kuulostaa hyvinkin mahdolliselta varsinkin vaativimmissa työtehtävissä joissa kuljettajalta vaaditaan paljon vastuuta ja osaamista palkka voi nousta tuostakin ylemmäs.Silloin ei puhuta mistään pakettijakelusta. Kaikki kunnioitus pakettikuskeille teette tärkeää työtä,josta ei vaan makseta kovin hyvää palkkaa.

      • TES on julkinen, ja tässä työtilanteessa ei mitänä "hyvän miehen lisiä" makseta. Jopa tuohon 16,99€/h KESKITUNTIANSIOON on erittäin vaikeaa päästä, tuntipalkasta puhumattakaan

        Älkää siis mulle raivotko vaan AKT:lle, ei ne 2c palkankorotukset paljoa tossa auta


      • MeneJoTuomas
        Bussissa kirjoitti:

        TES on julkinen, ja tässä työtilanteessa ei mitänä "hyvän miehen lisiä" makseta. Jopa tuohon 16,99€/h KESKITUNTIANSIOON on erittäin vaikeaa päästä, tuntipalkasta puhumattakaan

        Älkää siis mulle raivotko vaan AKT:lle, ei ne 2c palkankorotukset paljoa tossa auta

        Mielenterveyteen liittyvissä asioissa haetaan apua ensisijaisesti terveysasemalta. Yleisiä mielenterveyteen liittyviä ongelmia ovat mm. pitkäaikainen stressi, unihäiriöt, masentunut tai ahdistunut mieliala sekä paniikkioireet. Hoitoon hakeutumista ei kannata viivytellä, sillä varhaisella tuella voidaan ennalta ehkäistä vakavien ongelmien syntymistä.

        Vaikeammissa mielenterveysongelmissa terveysaseman lääkäri tekee tarvittaessa lähetteen Varsinais-Suomen sairaanhoitopiiriin psykiatriseen erikoissairaanhoitoon. Avohoito on aina ensisijainen hoitomuoto. Jos avohoidon palvelut eivät ole riittävät, vaihtoehtona voi olla osastohoito. Sinun tapauksessasi ainoa vaihtoehto.

        Terveysasemat ovat avoinna arkisin klo 8- 16. Muina aikoina kiireellistä hoitoa vaativien mielenterveysongelmien hoidon tarpeen arviointi tehdään Turun alueen yhteispäivystyksessä.


      • HulluSeOn
        Bussissa kirjoitti:

        TES on julkinen, ja tässä työtilanteessa ei mitänä "hyvän miehen lisiä" makseta. Jopa tuohon 16,99€/h KESKITUNTIANSIOON on erittäin vaikeaa päästä, tuntipalkasta puhumattakaan

        Älkää siis mulle raivotko vaan AKT:lle, ei ne 2c palkankorotukset paljoa tossa auta

        Liian lyhyt hoito jakso taas takana. Milloin takas? Toivottavasti todella pian.


      • KysytäänVsikkaEiVadtaust
        Bussissa kirjoitti:

        TES on julkinen, ja tässä työtilanteessa ei mitänä "hyvän miehen lisiä" makseta. Jopa tuohon 16,99€/h KESKITUNTIANSIOON on erittäin vaikeaa päästä, tuntipalkasta puhumattakaan

        Älkää siis mulle raivotko vaan AKT:lle, ei ne 2c palkankorotukset paljoa tossa auta

        Sinulta kysytään eri asioita. Et ole koskaan onnistunut vastaamaan niihin. Miksi?


      • RalfGoDuuni
        Bussissa kirjoitti:

        TES on julkinen, ja tässä työtilanteessa ei mitänä "hyvän miehen lisiä" makseta. Jopa tuohon 16,99€/h KESKITUNTIANSIOON on erittäin vaikeaa päästä, tuntipalkasta puhumattakaan

        Älkää siis mulle raivotko vaan AKT:lle, ei ne 2c palkankorotukset paljoa tossa auta

        Ymmärrän kyllä ettei sinun henkilökohtaisessa työtilanteessasi hyvänmiehen lisiä todellakaan makseta. Hyvänmiehen lisät maksetaan sellaiselle ihmiselle jonka työpanos on merkittävä yrityksen menestymisen kannalta. Bussissa häiskän panos työelämään on aivan olematon. Pääasiallinen ansio tulee YTK:sta niistä rahoista jotka ihan perusduunarit on sinne maksanut sille varalle ,että joutuu työttömäksi.On naurettavaa,että haukut AKT:tä olemattomista palkan korotuksista. Ei muutkaan ammattiliitot ole vaatineet tähän asti palkan korotuksia nollalinjalla on kaikki menneet tukien näin orastavaa talouskasvua. Suomalaiset puhaltavat vaikeina aikoina yhteenhiileen. Vinkiksi vaan, ainoa tapa päästä hyvään keskituntipalkkaan on reipas työnteko.
        Ainoa joka tässä viestiketjussa raivoaa on Bussissa ei kukaan muu.


      • neljä vastausta peräkkäin :) Hienosti poika!!!

        Kerro vielä firma joka maksaa TUNTIPALKKAA 16,99€ ja TES lisät päälle? Ei löydy? Miksikö? koska se HAUKUTTU AKT ei saa neuvoteltua kuin muutaman centin korotuksia

        Joten kerro mistä luulet lehden repineen ton 16,99€ TUNTIPALKAN?


      • hkkhvnjl
        Bussissa kirjoitti:

        neljä vastausta peräkkäin :) Hienosti poika!!!

        Kerro vielä firma joka maksaa TUNTIPALKKAA 16,99€ ja TES lisät päälle? Ei löydy? Miksikö? koska se HAUKUTTU AKT ei saa neuvoteltua kuin muutaman centin korotuksia

        Joten kerro mistä luulet lehden repineen ton 16,99€ TUNTIPALKAN?

        Urpo!
        Terveysasemat ovat avoinna arkisin klo 8- 16. Muina aikoina kiireellistä hoitoa vaativien mielenterveysongelmien hoidon tarpeen arviointi tehdään Turun alueen yhteispäivystyksessä.


      • 140cmTurusta
        Bussissa kirjoitti:

        neljä vastausta peräkkäin :) Hienosti poika!!!

        Kerro vielä firma joka maksaa TUNTIPALKKAA 16,99€ ja TES lisät päälle? Ei löydy? Miksikö? koska se HAUKUTTU AKT ei saa neuvoteltua kuin muutaman centin korotuksia

        Joten kerro mistä luulet lehden repineen ton 16,99€ TUNTIPALKAN?

        140 cm , 9-vuotiaan lapsen kokoinen ,turkulainen häirikkö pojuttelee. Jo on aikoihin eletty.


      • RalfGoDuuni
        Bussissa kirjoitti:

        neljä vastausta peräkkäin :) Hienosti poika!!!

        Kerro vielä firma joka maksaa TUNTIPALKKAA 16,99€ ja TES lisät päälle? Ei löydy? Miksikö? koska se HAUKUTTU AKT ei saa neuvoteltua kuin muutaman centin korotuksia

        Joten kerro mistä luulet lehden repineen ton 16,99€ TUNTIPALKAN?

        Älä puhu tuntipalkasta vaan keskituntiansiosta:Keskituntiansio sisältää jo kaikki TES:ssä
        mainitut lisät. Yölisät,iltalisät ja yksinajolisät. Kukaan tässä maassa ei kiellä työnantajaa maksamasta näiden lisien päälle ajosuoritteisiin perustuvia yrityksen omia lisiä ,unohtamatta taloudelliseen ajoon kannustavia lisiä. Ne perustuvat raportteihin jotka tulevat viikottain autojen maahantuojilta. Turha haukkua AKT:tä se toimii kuten muutkin ammattiliitot jos
        Suomen talous on kuralla niin silloin ei mitään korotuksia tule.Sen sanoo jo järkikin.
        Bussissa "POIKA" sinulla olisi elämässä niin paljon opittavaa siitä miten yhteiskunta toimii erilaisissa tilanteissa. Mutta ei sinä hakkaat vain päätäsi seinään ja valitat täällä Suoli24 sivustollaYTK:n tuella.
        Hienoa!!!


      • Talousguru
        Bussissa kirjoitti:

        neljä vastausta peräkkäin :) Hienosti poika!!!

        Kerro vielä firma joka maksaa TUNTIPALKKAA 16,99€ ja TES lisät päälle? Ei löydy? Miksikö? koska se HAUKUTTU AKT ei saa neuvoteltua kuin muutaman centin korotuksia

        Joten kerro mistä luulet lehden repineen ton 16,99€ TUNTIPALKAN?

        Taloussanomien keskituntiansio 16.99 perustuu kuljetusalan työnantajaliiton tilastoihin ja on heidän jäsenyritysten maksama keskituntiansio. Jos myös sellaiset yrittäjät jotka eivät kuulu työnantajaliittoon huomioitaisiin (eli monet pienet kuljetusyritykset) niin keskituntiansio olisi
        tilastollisesti alhaisempi koska nämä ns. villit yrittäjät maksavat yleensä pienempää palkkaa
        Taloussanomat ei varmasti revi hatusta lukuja. Kyseinen lehti on talousalan ammattilaisten lehti ja siksi kaikki luvut perustuvat tilastollisiin tosiasioihin. Muutenhan lehden uskottavuus menisi ja olisi kuolinisku koko lehdelle.


      • Lehdessä puhuttiin TUNTIPALKOISTA

        Johan kerroin että vaikka itse teen noin 70-80% yötöitä, kokemusvuosia yli 8 ja kuorma-autolla niin silti kta on vain 15,2€

        Eli kyseessä EI ole tuntipalkat joita lehti vertaili saati keskituntiansio. Vaan kyseessä oli sisi alan HUIPPUPALKAT lisineen

        Joten miksi kertoa kuskin palkakski 17€ vaikka sen saaminen vaatii käytännössä pelkkää yötyötä ja täydet kokemusvuodet? Koska saadaan TES-palkka vertailu

        Tutkiessani mollia osui silmään lääkärin työpaikka, palkka 5500€/kk ja taloussanomat kertoo tuntipalkaksi 45€ vaikka äkkiä laskettuna totuus on lähempänä 32 euroa.


        Se siitä lehdestä :)


        https://www.akt.fi/site/assets/files/1713/k-a_palkat_1_10_2017.pdf

        Tässä uudet (1.10.17) palkat höystettynä 2c korotuksilla, isoin taulukkopalkka on 14,85€/h siis ISOIN mihin katoaa se reilu 2€


      • BussissaOnLääkäri
        Bussissa kirjoitti:

        Lehdessä puhuttiin TUNTIPALKOISTA

        Johan kerroin että vaikka itse teen noin 70-80% yötöitä, kokemusvuosia yli 8 ja kuorma-autolla niin silti kta on vain 15,2€

        Eli kyseessä EI ole tuntipalkat joita lehti vertaili saati keskituntiansio. Vaan kyseessä oli sisi alan HUIPPUPALKAT lisineen

        Joten miksi kertoa kuskin palkakski 17€ vaikka sen saaminen vaatii käytännössä pelkkää yötyötä ja täydet kokemusvuodet? Koska saadaan TES-palkka vertailu

        Tutkiessani mollia osui silmään lääkärin työpaikka, palkka 5500€/kk ja taloussanomat kertoo tuntipalkaksi 45€ vaikka äkkiä laskettuna totuus on lähempänä 32 euroa.


        Se siitä lehdestä :)


        https://www.akt.fi/site/assets/files/1713/k-a_palkat_1_10_2017.pdf

        Tässä uudet (1.10.17) palkat höystettynä 2c korotuksilla, isoin taulukkopalkka on 14,85€/h siis ISOIN mihin katoaa se reilu 2€

        "Tutkiessani mollia osui silmään lääkärin työpaikka, palkka 5500€/kk ja taloussanomat kertoo tuntipalkaksi 45€ vaikka äkkiä laskettuna totuus on lähempänä 32 euroa"

        Katsoitko mitä psykiatrisi tienaa vai oletko nykysin myös lääkäri? Olethan sähkömies, kitaristi, Dj, karaokejuontaja, rekkamies, kuorkkikuski, pakukuski, taksikuski, tv-tuotantojen erikoismies jne. On siinä 140 cm pitkällä 9-vuotiaan lapsen vartalon omaavalla moniosaajalla valtava osaamisen kirjo. Luulisi töitä löytyvän. Mutta kun vaan ei löydy. Miksiköhän?

        Nyt olet onneksi jo tajunnut että jutun kirjoitti Taloussanomat ei IS kuten tyhmyyksissäsi aiemmin toitotit. Tästäkin sinulle piti kirjoittaa. Menehän nyt nukkumaan niin jaksat päivällä taas leikki pihalla Plasto kuorma-autolla.


      • EiOleTodellistaTyhmyys
        Bussissa kirjoitti:

        Lehdessä puhuttiin TUNTIPALKOISTA

        Johan kerroin että vaikka itse teen noin 70-80% yötöitä, kokemusvuosia yli 8 ja kuorma-autolla niin silti kta on vain 15,2€

        Eli kyseessä EI ole tuntipalkat joita lehti vertaili saati keskituntiansio. Vaan kyseessä oli sisi alan HUIPPUPALKAT lisineen

        Joten miksi kertoa kuskin palkakski 17€ vaikka sen saaminen vaatii käytännössä pelkkää yötyötä ja täydet kokemusvuodet? Koska saadaan TES-palkka vertailu

        Tutkiessani mollia osui silmään lääkärin työpaikka, palkka 5500€/kk ja taloussanomat kertoo tuntipalkaksi 45€ vaikka äkkiä laskettuna totuus on lähempänä 32 euroa.


        Se siitä lehdestä :)


        https://www.akt.fi/site/assets/files/1713/k-a_palkat_1_10_2017.pdf

        Tässä uudet (1.10.17) palkat höystettynä 2c korotuksilla, isoin taulukkopalkka on 14,85€/h siis ISOIN mihin katoaa se reilu 2€

        KOETA joskus edes kerran elämässäsi kirjoittaa jotain älykästä. TAITAA olla MAHDOTONTA sinulle. Ainakaan tähän MENNESSÄ et ole siinä ONNISTUNUT koskaan.

        HUOMAATKO kuinka typerältä näyttää tekstissä ISOTKIRJAIMET? Tuskin.

        Lauseet päätetään muuten pisteeseen. Sekin on sinulta hukassa.

        Koeta nyt kerrankin olla järkevä. KIITOS.


      • EiOnnistuHäneltä
        EiOleTodellistaTyhmyys kirjoitti:

        KOETA joskus edes kerran elämässäsi kirjoittaa jotain älykästä. TAITAA olla MAHDOTONTA sinulle. Ainakaan tähän MENNESSÄ et ole siinä ONNISTUNUT koskaan.

        HUOMAATKO kuinka typerältä näyttää tekstissä ISOTKIRJAIMET? Tuskin.

        Lauseet päätetään muuten pisteeseen. Sekin on sinulta hukassa.

        Koeta nyt kerrankin olla järkevä. KIITOS.

        Ei tule onnistumaan.


      • Huippuhommissa
        Bussissa kirjoitti:

        Lehdessä puhuttiin TUNTIPALKOISTA

        Johan kerroin että vaikka itse teen noin 70-80% yötöitä, kokemusvuosia yli 8 ja kuorma-autolla niin silti kta on vain 15,2€

        Eli kyseessä EI ole tuntipalkat joita lehti vertaili saati keskituntiansio. Vaan kyseessä oli sisi alan HUIPPUPALKAT lisineen

        Joten miksi kertoa kuskin palkakski 17€ vaikka sen saaminen vaatii käytännössä pelkkää yötyötä ja täydet kokemusvuodet? Koska saadaan TES-palkka vertailu

        Tutkiessani mollia osui silmään lääkärin työpaikka, palkka 5500€/kk ja taloussanomat kertoo tuntipalkaksi 45€ vaikka äkkiä laskettuna totuus on lähempänä 32 euroa.


        Se siitä lehdestä :)


        https://www.akt.fi/site/assets/files/1713/k-a_palkat_1_10_2017.pdf

        Tässä uudet (1.10.17) palkat höystettynä 2c korotuksilla, isoin taulukkopalkka on 14,85€/h siis ISOIN mihin katoaa se reilu 2€

        Miksi valehtelet kokoajan ja jatkuvasti Bussissa. "Minä teen 70-80 % yötyötä ja kokemusvuosia on 8" . Juurihan kirjoitit,että ajelet satunnaisia perjantai-lauantai keikkoja verkkarit jalassa. Ei ne kokemusvuodet kartu kotona istumalla tai hiekkalaatikko leikeissä vaikka olisi kuinka järeä Plaston valmistama sora-auto. Ja edelleen pidät tätä sivustoa omana facebook sivunasi,kerrot omia asioitasi vaikka täällä pitäisi keskustella asioista yleisemmällä tasolla. Miksi sinä et halua tehdä niitä ajohommia joissa on alan huippupalkat???? Eikö se nyt ole jokaisen kuljettajan päätavoite tässä elämässä tehdä töitä alan huippupalkoilla. Kerro nyt meille kaikille 3 tärkeintä asiaa elämässäsi mihin pyrit ja onnistutko saavuttamaan ne? Vai etkö tiedä niitä itsekkään?


      • Neljä vastuasta peräkkäin, seuraavaksi neljä???

        Niin, KTA ei siitä muutu vaikka tekisi joka yö tuon keikan.

        KTA on kato ansiot jaettuna tunneilla.

        Tietenkin jos ylitöiksi menee niin sigtten palkka kasvaa :)

        Kerro sinä miksi raivoat mulle että AKT ei saa palkkaa 17€ hujakoille? Raivoa sinne päin niin voi jotain tapahtuakin

        Ei muuten alan huippupalkatkaan täysillä kokemusvuosilla yllä tohon 17€ tuntipalkkaan


      • TuomasOnSisällöntuottaja
        Bussissa kirjoitti:

        Neljä vastuasta peräkkäin, seuraavaksi neljä???

        Niin, KTA ei siitä muutu vaikka tekisi joka yö tuon keikan.

        KTA on kato ansiot jaettuna tunneilla.

        Tietenkin jos ylitöiksi menee niin sigtten palkka kasvaa :)

        Kerro sinä miksi raivoat mulle että AKT ei saa palkkaa 17€ hujakoille? Raivoa sinne päin niin voi jotain tapahtuakin

        Ei muuten alan huippupalkatkaan täysillä kokemusvuosilla yllä tohon 17€ tuntipalkkaan

        Koetetaan pitää keskustelu asiallisena. Tuomaksen oma toive. Sitten tulee jälleen pelkkää hullun tekstiä kuten Tuomaksen teksitistä voitte lukea. Laitetaan vielä kohokohdat tähän alle.

        Neljä vastuasta peräkkäin, seuraavaksi neljä??? TODELLA VIISAAN IHMISEN KIRJOITUS. VASTUASTA, SEURAAVAKSI NELJÄ??? KOLME KYSYMYSMERKKIÄ, TODELLA ASIALLISTA KOMMENTOINTIA.

        Niin,, KTA ei siitä muutu vaikka tekisi joka yö tuon keikan. OHO, TUOMAS ON LAITTANUT PISTEEN LAUSEEN PERÄÄN. SISÄLTÖ TAAS SITÄ ITSEÄÄN.

        KTA on kato ansiot jaettuna tunneilla. KATO, MIKÄ KATO? KATOVUODET?

        Tietenkin jos ylitöiksi menee niin sigtten palkka kasvaa :) SIGTTEN, OUTO SANA, LAUSE TAAS PELKKÄÄ HÖLYNPOLYÄ, LOPUSSA TUOMAKSEN TAVARAMERKKI TYPERÄ HYMIÖ

        Kerro sinä miksi raivoat mulle että AKT ei saa palkkaa 17€ hujakoille? Raivoa sinne päin niin voi jotain tapahtuakin PALUU ARKEEN. LAUSEEN SISÄLTÖ EI AUKEA, KUKA RAIVOAA TUOMAKSELLE? LAUSEEN LOPUSTA PUUTTUU JÄLLEEN PISTE.

        Ei muuten alan huippupalkatkaan täysillä kokemusvuosilla yllä tohon 17€ tuntipalkkaan TOHON? TUOMAS KUULUU KIRJOITTAA TUOHON. JÄLLEEN UNOHDIT LAITTAA PISTEEN LAUSEEN PERÄÄN VAIKKA SINUA ON OPASTETTU SE SINNE LAITTAMAAN.

        NYT TUOMAS OPETTELE KIRJOITTAMAAN SELKEÄMMIN. MUISTA LAUSERAKENNE, VÄLIMERKIT, YHDYSSANAT JA PISTEET. MUISTA MYÖS LAITTAA KIRJOITUKSIISI JOTAIN SISÄLTÖÄ. NYT NE OVAT OLLEET KAIKKI JÄRJETTÖMIÄ.

        OIKEIN MUKAVAA VIIKONLOPPUA SINNE RUNOSMÄKEEN. HARJOITTELE KIRJOITTAMISTA VAIKKA ÄITISI KANSSA. KYLLÄ SE SIITÄ, TUOMAS.


      • Nyt tuli jo huuto mukaan!

        Ihan väärään paikkaan rageat, se on AKT:n ongelma että palkka on päin vittua, ei mun vika.

        Se on taas lehden vika että jakelee vääriä palkkatietoja, ei mun vika


    • Käkriäinen

      TuomasOnSisällöntuottaja. Todella hauska ja osuva kirjoitus kiitos siitä sinulle. Olit nähnyt oikein vaivaa tuottaaksesi selkeän analyysin tästä Bussissa tyypistä. Tällainenhan tämä Runosmäen poika on,eikä se siitä muuksi muutu. Lisäksi hänessä on alkanut ilmetä vainoharhaisia puolia. Kaikki kirjoitukset ovat mukamas tulleet yhdestä ja samasta osoitteesta. Tosiasia on kuitenkin se ,jos kaikki kyrpiintyneet kuljettajat vastaisivat hänelle niin koko Suomi24 menisi jumiin. On erittäin ikävää ,että joukossamme on tällainen vastarannankiiski jonka päätehtävä on mollata mahdollisimman paljon kuljettajan työtä ja luoda kuvaa,että kuljettajan työ on paska-ammatti jolla ei voi elää eikä elättää omaa perhettään. Kenenkään ei ole pakko ajaa autoa työkseen jos ei työ tunnu mieleiseltä. Suurin osa kuljettajista pitää työstään ja lähtee tuonne tienpäälle joka päivä ihan hyvillä mielin. Kuljettajan työ on arvokasta ja koko Suomelle tärkeä asia. Suomen talous pyörii kumipyörillä. Bussissa sinun ei ole pakko ajaa autoa,voit myös vaihtaa ammattia. Olisiko perunoiden kuoriminen keittiössä unelmiesi työpaikka?Tai mummojen pyllyjen pyyhkiminen vanhainkodissa? niin nekin on arvokkaita töitä.On hienoa,että joku tekee nämäkin työt.

      • Käkriäinen

        Lisäys vielä edelliseen . Bussissa ei täällä kukaan muu raivoa kuin sinä.Ilmeisesti lääkkeet on jääneet ottamatta tai ei ole rahaa hakea niitä apteekista. Miksi meuhkaat katkuvasti AKT:stä?
        Kun et ole jäsen niin senhän pitäisi olla sinulle ihan se ja sama mitä AKT saa aikaan.Se on jäsenten asia olla jotain mieltä. Jäsenistö on varmasti samaa mieltä liiton kanssa,että nyt ei ole varaa isoihin palkan korotuksiin. Tulevina vuosina neuvottelujen tuloksena tulee varmasti korotuksia 1-2 % kuten muutkin liitot ovat neuvotteluissa kaavailleet. Tällaiset YTK:n jäsenet pyrkivät siipeilemään AKT:n jäsenten siivellä ja saamaan samat korotukset vaikka eivät halua laittaa killinkiäkään asian eteen ja sitten vielä haukutaan liitto vaikka ei olla edes liiton jäsen.
        Jos on liiton jäsen saa antaa kritiikkiä jos ei ole niin turpavärkki pidetään kiinni. Näin on.


      • Ei ole pakko ajaa! Mutta miksi sitten lehdet jakelee väärää tietoa? Tuntipalkka ei ole 17€ eikä edes keskistuntiansio!

        Ainoastaan yö/ylitöillä ja isoilla kokemusvuosilla voi päästä tuollaiseen huippuansioon, mutta alan tuntipalkasta se jää jälkeen lähes 4€...

        Miksi lehdessä annetaan väärää tietoa alasta, kuljettajan palkaksi ilmoitettu lähes 4€/h enemmän ja lääkäein palkaksi jopa 13€/h

        Ja ei, en tule liitymään AKT:hen niin kauan kuin korotukset on tota luokkaa, tällä työmäärällähän ne korotusketmenisi suoraan jäsenmaksuihin, ja työttömyyskassakin toimii heillä huonommin kuin YTK:lla

        Ja olen ollut AKT:n jäsen mutta lähdin pois ongelmien takia. Eikä nuo 17€ palkkojen huutelut tilannetta ainakaan paranna

        Mutta kerro toki miten sen 16,99€/h pystyy saamaan tuntipalkaksi?


      • TuomasPoisPois
        Bussissa kirjoitti:

        Ei ole pakko ajaa! Mutta miksi sitten lehdet jakelee väärää tietoa? Tuntipalkka ei ole 17€ eikä edes keskistuntiansio!

        Ainoastaan yö/ylitöillä ja isoilla kokemusvuosilla voi päästä tuollaiseen huippuansioon, mutta alan tuntipalkasta se jää jälkeen lähes 4€...

        Miksi lehdessä annetaan väärää tietoa alasta, kuljettajan palkaksi ilmoitettu lähes 4€/h enemmän ja lääkäein palkaksi jopa 13€/h

        Ja ei, en tule liitymään AKT:hen niin kauan kuin korotukset on tota luokkaa, tällä työmäärällähän ne korotusketmenisi suoraan jäsenmaksuihin, ja työttömyyskassakin toimii heillä huonommin kuin YTK:lla

        Ja olen ollut AKT:n jäsen mutta lähdin pois ongelmien takia. Eikä nuo 17€ palkkojen huutelut tilannetta ainakaan paranna

        Mutta kerro toki miten sen 16,99€/h pystyy saamaan tuntipalkaksi?

        Kerro toki milloin poistut täältä Tuomas? Kukaan ei ole kiinnostunut sinun jutuistasi Tuomas.


      • ViisaanKirjoituksia
        Bussissa kirjoitti:

        Ei ole pakko ajaa! Mutta miksi sitten lehdet jakelee väärää tietoa? Tuntipalkka ei ole 17€ eikä edes keskistuntiansio!

        Ainoastaan yö/ylitöillä ja isoilla kokemusvuosilla voi päästä tuollaiseen huippuansioon, mutta alan tuntipalkasta se jää jälkeen lähes 4€...

        Miksi lehdessä annetaan väärää tietoa alasta, kuljettajan palkaksi ilmoitettu lähes 4€/h enemmän ja lääkäein palkaksi jopa 13€/h

        Ja ei, en tule liitymään AKT:hen niin kauan kuin korotukset on tota luokkaa, tällä työmäärällähän ne korotusketmenisi suoraan jäsenmaksuihin, ja työttömyyskassakin toimii heillä huonommin kuin YTK:lla

        Ja olen ollut AKT:n jäsen mutta lähdin pois ongelmien takia. Eikä nuo 17€ palkkojen huutelut tilannetta ainakaan paranna

        Mutta kerro toki miten sen 16,99€/h pystyy saamaan tuntipalkaksi?

        Nimenomaan! Mikään kuljettaja ei saa 16,99€ tuntipalkkaa

        Edes keskituntiasnaio ei nouse kuin todella harvalla noin korkeaksi!

        Ajatella joku innostuu tosta ja menee hankkimaan kortin ja tuntipalkka onkin 12€ luokkaa, noh onneksi AKT järjestelee 2 ja 5 c palkankorotuksia

        Vaikka noudattaisikin firma AKT:n TES:iä, töistgä lähes kaikki yöllä, kokemusta yli 8 vuotta ja ajaiais kuorma-autoa myös välillä parfi tuntia sunnuntaisin.

        SILTI ei päästä siihen 16,99€ keskituntiansiooon

        HUOMENNA taas luvassa 2c palkankorotus tuntipalkkaan, näin ollen yli 12 vuotta ajanut täysperävaunun kuljettaja saa tunnissa 14,85€/h jos kuski tekisi pelkästään yötyötä niin sitten pääsisi tuohon yli 17€ KESKITUNTIANSIOON

        Mutta tuskin lehden vertailussa oli muidenkaan palkkoja sen mukaan laskettu että tehtäisi työtä vain öisin....

        Joten kaivataan toimintaa AKT:ltä että saadaan palkat kuntoon, tai sitten joku lehti voisi tehdä kunnon palkkavertailun, TES kun on julkinen joka alalla.

        Itse tosiaan olisin valmis tekemään töitä reilusti alle TES-palkalla jos löytyisi joku erittäin hyvä työpaikka
        Suotta sä mulle raivoat siitä että et saa 17€/h tuntipalkkaa vaikka lehti niin väittääkin, en saa minäkään eikä kukaan muukaan tässä ketjussa.

        Syytä siis AKT:tä, älä muita, älä muita

        PS. Lehden vertailussa oli kai "keskipalkat" ei alan huippupalkat :)
        Voi raukka! Ei se ole mun eikä sun eikä kenekään muun vika että AKT on PASKA liitto joka neuvottelee pieniä korotuksia.

        Jopa se TES-palkka on monessa kiven alla, ja sillä ei 17€ tuntiin pääse!

        Ja johan kerroin että C-kortti, kokemusvuosia yli 8, pääosin yötyötä, silti KESKITUNTIANSIO vain 15,2€

        Uskallatko kertoa oman KTA:n... Et... Raivoamisesta päätellen se on vielä kauemapana 17 eurosta kuin mulla
        Turhaan te mulle tai muille raivoatte! Ei se ole mun vika että AKT ei saa neuvoteltua palkkoja kohdilleen ja lehtien palkkavertailussa on palkat REILUSTI yläkanttiin...

        Eroilmoitusta AKT:lle kun ei hommat toimi, itse tein sen jo 5-6 vuotta sitten kun ei silloinkaan hommat toiminut
        Lue EKA lause ketjussa "Koitetaan pitää keskustelu palkoista asiallisena"

        Lue vielä uudestaan

        Sitten ruvetaan pohtimaan miksi palkka tai edes KTA ei ole lähelläkään tuota 16,99€/h
        TES on julkinen, ja tässä työtilanteessa ei mitänä "hyvän miehen lisiä" makseta. Jopa tuohon 16,99€/h KESKITUNTIANSIOON on erittäin vaikeaa päästä, tuntipalkasta puhumattakaan

        Älkää siis mulle raivotko vaan AKT:lle, ei ne 2c palkankorotukset paljoa tossa auta
        neljä vastausta peräkkäin :) Hienosti poika!!!

        Kerro vielä firma joka maksaa TUNTIPALKKAA 16,99€ ja TES lisät päälle? Ei löydy? Miksikö? koska se HAUKUTTU AKT ei saa neuvoteltua kuin muutaman centin korotuksia

        Joten kerro mistä luulet lehden repineen ton 16,99€ TUNTIPALKAN?
        Lehdessä puhuttiin TUNTIPALKOISTA

        Johan kerroin että vaikka itse teen noin 70-80% yötöitä, kokemusvuosia yli 8 ja kuorma-autolla niin silti kta on vain 15,2€

        Eli kyseessä EI ole tuntipalkat joita lehti vertaili saati keskituntiansio. Vaan kyseessä oli sisi alan HUIPPUPALKAT lisineen

        Joten miksi kertoa kuskin palkakski 17€ vaikka sen saaminen vaatii käytännössä pelkkää yötyötä ja täydet kokemusvuodet? Koska saadaan TES-palkka vertailu

        Tutkiessani mollia osui silmään lääkärin työpaikka, palkka 5500€/kk ja taloussanomat kertoo tuntipalkaksi 45€ vaikka äkkiä laskettuna totuus on lähempänä 32 euroa.

        Se siitä lehdestä :)

        https://www.akt.fi/site/assets/files/1713/k-a_palkat_1_10_2017.pdf

        Tässä uudet (1.10.17) palkat höystettynä 2c korotuksilla, isoin taulukkopalkka on 14,85€/h siis ISOIN mihin katoaa se reilu 2€
        Neljä vastuasta peräkkäin, seuraavaksi neljä???

        Niin, KTA ei siitä muutu vaikka tekisi joka yö tuon keikan.

        KTA on kato ansiot jaettuna tunneilla.

        Tietenkin jos ylitöiksi menee niin sigtten palkka kasvaa :)

        Kerro sinä miksi raivoat mulle että AKT ei saa palkkaa 17€ hujakoille? Raivoa sinne päin niin voi jotain tapahtuakin

        Ei muuten alan huippupalkatkaan täysillä kokemusvuosilla yllä tohon 17€ tuntipalkkaan
        Nyt tuli jo huuto mukaan!

        Ihan väärään paikkaan rageat, se on AKT:n ongelma että palkka on päin vittua, ei mun vika.

        Se on taas lehden vika että jakelee vääriä palkkatietoja, ei mun vika
        Ei ole pakko ajaa! Mutta miksi sitten lehdet jakelee väärää tietoa? Tuntipalkka ei ole 17€ eikä edes keskistuntiansio!

        Ainoastaan yö/ylitöillä ja isoilla kokemusvuosilla voi päästä tuollaiseen huippuansioon, mutta alan tuntipalkasta se jää jälkeen lähes 4€...

        Miksi lehdessä annetaan väärää tietoa alasta, kuljettajan palkaksi ilmoitettu lähes 4€/h enemmän ja lääkäein palkaksi jopa 13€/h

        Ja ei, en tule liitymään AKT:hen niin kauan kuin korotukset on tota luokkaa, tällä työmäärällähän ne korotusketmenisi suoraan jäsenmaksuihin, ja työttömyyskassakin toimii heillä huonommin kuin YTK:lla

        Ja olen ollut AKT:n jäsen mutta lähdin pois ongelmien takia. Eikä nuo 17€ palkkojen huutelut tilannetta ainakaan paranna

        Mutta kerro toki miten sen 16,99€/h pystyy saamaan tuntipalkaksi?


    • lettermanman

      Mene marakatti Bussissa nukkumaan .Kukaan ei ota sinua vakavasti. Yritä nyt pelastaa maineestasi edes ne pienet rippeet. Jos et ymmärrä mikä ero on tuntipalkalla ja keskituntiansiolla niin on parempi olla ihan hiljaa. Tosimiehet tienaa paljon enemmän kuin tuo naurettava 16.99 /tunti,mutta silloin painetaan töitä ihan eri malliin kuin sinä sirkuspellen marakatti. Vetelehtimisellä ei tule muuta kuin peräpukamat ja alkoholiongelma.Senhän sinä jo tiedätkin.

    • Luomubanaaniposkeen

      Taas vituttaa kun lukee onko tämä Bussissa joku mamu kun ei osaa suomekieltä? Mitä tarkoittaa lääkäei ,korotusketmenesi. Totta tosiaan apinoiden sukua ... ei muuta kuin Banaania poskeen.....

    • LauraBettiina

      Olet ihan hupi-ukko kuten risumieskin on todennut. Bussissa mikään asia mitä väität ei pidä paikkaansa. Kannattaisiko ottaa pieni irti otto suomi24 sivustolta ettei aivosi ylikuumene,kun on pitänyt niin paljon ajatella ja kaikki milipiteesi menee kuitenkin päin p...settä.Mitään sympatiaa ei heru keneltäkään. Miksi taistella tuulimyllyjä vastaan? Oletko ajatellut asiaa? Taidat saada kiksejä kun saa väitellä? Tuhma poika.

    • Hinajaaa

      Itsellä keskituntiansiot 17-20e/h Hinausautonkuljettajana ja alalta kokemusta 0v. Ammatinvalintakysymys! Tuntipalkka vain 13,11e/h joka ei päätä huimaa menetetystä vapaa-ajasta.

      • Jaahas 10 vastausta yön aikana :)

        Noh ei se mitään, ehkä vielä joskus AKT saa palkat kohdilleen ja tuo 16,99€ on totta ilamn valtavia ylitöitä/yötöitä


      • EiOleTodellistaTyhmyys
        Bussissa kirjoitti:

        Jaahas 10 vastausta yön aikana :)

        Noh ei se mitään, ehkä vielä joskus AKT saa palkat kohdilleen ja tuo 16,99€ on totta ilamn valtavia ylitöitä/yötöitä

        Sä et sit saa päätäsi koskaan kuntoon.

        Toivo menetetty.


      • ÄlyÄläJätäTuomasta
        Bussissa kirjoitti:

        Jaahas 10 vastausta yön aikana :)

        Noh ei se mitään, ehkä vielä joskus AKT saa palkat kohdilleen ja tuo 16,99€ on totta ilamn valtavia ylitöitä/yötöitä

        Bussissa kertoo tiukkaa faktaa;

        Siksi koska ylläpito päätti muutama vuotta sitten että ketjut ei saa olla enää ALOITUSJÄRJESTYKSESSÄ joka oli aika helvetin loogista. Ekana aloituettu keskustelu ekana, viimeisenä aloitettu viimeisimpänä. Järjys sama aina.

        Nyt voi tulla ekalla sivulle viesti tyyliin "myydään VW Golf 2001 hintaan 150.000 markkaa" ja joku vitsiniekka kommentoi että arvo korkeintaan 7000 markkaa nykyjään

        Älä valehtele tässä keissisä sakko tuli 4km/h ylinopedesta. Varmuusmähennyksen jälkeen se tekisi 1km/h ylinopeutta....

        Toki sakottajana oli nainen nimeltään Linda Jussilainen, ei poliisi vaan käräjäoikeuden tuomari Hyvinkäältä

        Oikeastaan ei voi. Perustuslaki takaa että sakotusrajat on kaikille samat. Viimeistään korkeimmassa oikeudessa tuollaiset sakot menee kumoon....

        Ei, rikesakkoasiosita et voi valittaa hovioikeuteen tai korkeimpaan!

        Ainut mahdollisuus no tuomion purkuhakemus korkeimpaan!

        Ja perustuslain tasa-arvo pykälän mukaan kaikki on lain edessä saman vertaisia. TS. sakotusrajat on kaikille samat.

        Miehet sen ymmärtää, esim käräjäoikeuden tuomari Pekka Määttä EI sakottanut 4km/h ylinopedesta mutta Nainen, aah, ne ihanat Naiset... Linda Jussilainen sakotti 4km/h ylinopeudesta, nyt on menossa siis prukuhakemus ja kantelu oikeuasiamiehelle Lindan tyttöilystä...

        Eli poliisihallituksen ohjeista sakotusrajoista tulee noudattaa, vaikka syntyisi naiseksi nimeltään Linda Jussilainen


        Perustuslaki takaa saman kohtelun kaikille.

        Poliisin tulee siis noudattaa poliisihallituksen ohjeistusta sakotusrajasta. Kuten myös esim tuomari Pekka Määttä tekee.... Naisille nuo asiat on vaikeita, kai sinäkin sitten nainen :)


      • HohHoijaaaa
        Bussissa kirjoitti:

        Jaahas 10 vastausta yön aikana :)

        Noh ei se mitään, ehkä vielä joskus AKT saa palkat kohdilleen ja tuo 16,99€ on totta ilamn valtavia ylitöitä/yötöitä

        Bussissa
        13.10.2017 23:24
        Kenties hyvä työpaikka? Lähellä kotona, kiva työaika, sopivat työvuorot ja työ muutenkin ihan OK.

        Hyvät paikat kun on kiven alla.

        Jos itse löysisin jonkun hyvän paikan niin voisin heti luopua vaikkapa yölisistä vaikka homma olisi öisin. Ja sahan ne "loput palkat" haettua oikeuden kautta jos paikka ei enää nappaa...


    • Yltiöpositiivinen

      Tuomas.Runosmäen kasvatti. Palkka tulee työtä tekemällä esim. 5 x 8-10 tuntia viikossa. Ylitöitähän ei nyky-Suomessa juurikaan tehdä kun käytössä on Digipiirturi. Palkan korotukset eivät sinun leipääsi paljon levennä .Ne on vain mukava lisä. Olisi hemmetin mukava lukea Bussissa kaverin kirjoitus jossa hän kertoo painavansa 10 tunnin päivää koko viikon ja meno maistuu kun tietä riittää ja aurinko paistaa. Missä v...tussa on tämän häiskän positiivinen elämän asenne. Ei kukaan voi olla näin yltiö negatiivinen ihminen kuin tämä Bussissa on. Kaikki nämä vuodet hän on vain ollut mielestään uhri ja väärin ymmärretty luuseri joka valittaa kuin eläkeläismummo jonka joka jäsentä kolottaa.

    • LaaksosenPoppoo

      No nyt on asiaa, tässä työn raskas raataja lopetti työpäivän ja sunnuntai ja maanantai on vapaapäiviä. Minäkin haluaisin todentotta kuulla jotain tosi positiivista Bussissa nimerkiltä. Kerro meille kaikille jotain hauskoja asioita mitä elämässäsi on tapahtunut viimeisen 4 kuukauden ajalla.
      Kesähän on sitä aikaa jolloin ihmiset ottavat hommat rennosti. Minulla ainakin oli tosi kiva kesä lasten kanssa mökillä ja ihan kaupungissakin vaikka ilmat olivat mitä olivat. Ilmat on mitä on ,mutta kesä kaikilla. Eli kommenttia peliin......

    • TytöntylleröVaasasta

      Niin ,olen edellisen kirjoittajan kanssa samaa mieltä. Kyllähän elämässä on paljon hauskoja asioita.
      Ei kaikki ole kiinni rahasta. Hauskaa elämää voi myös viettää ilman rahaa tai alkoholia. Itse asiassa alkoholi on kaiken pahan alku. Se puuduttaa kaikki ihmisen luontaiset aistit. Mitä hauskaa touhusit kesällä ilman alkoholia. Tämähän menee aiheen ulkopuolelle,mutta kun itse olet lähtenyt tälle linjalle niin se sallittakoon.Vaikka olen tytön tyllerö niin olen raudankova rahtari.

    • Lehdetluettu

      Lukekaa viikonlopun Iltalehti. Siellä Ossi Nyman 39 v. kertoo avoimesti koko aikuisiän vältelleensä työntekoa.Siinähän on kuin kaksi marjaa hän ja Bussissa. Ossille kävi huonosti ,kun ajattelee rahallisesti. Miten käy Bussissa hepulle?

      • Pidetään keskustalu asiallisena! Lue aloitus!

        Vaikka kuskien OIKEA tuntipalkak tai KTA olisi 16,99€ niin tuskin se häneen vaiktutaisi


      • vaiktutaisi
        Bussissa kirjoitti:

        Pidetään keskustalu asiallisena! Lue aloitus!

        Vaikka kuskien OIKEA tuntipalkak tai KTA olisi 16,99€ niin tuskin se häneen vaiktutaisi

        tuntipalkak vaiktutaisi


      • LippaVinossa

        Ossi Nyman 39 v. Ennakkotapaus. Ja varoitus kaikille jotka välttevät työntekoa. Ossi putosi taloudellisesti tyhjän päälle,mikä oli ihan oikein terveelle aikuiselle miehelle joka reilusti kertoo
        vältelleen koko aikuisiän työntekoa. Onko seuraava tapaus nimeltä Bussissa ? Viranomaiset on saaneet lisää rahoitusta tutkintaan jossa pyritään löytämään ne ihmiset jotka välttelevät tietoisesti työntekoa. Kukaan veronmaksaja ei halua olla maksumiehenä ja elättäjänä sellaiselle ihmiselle joka ei halua tehdä töitä. Työnteolla tarkoitan kokopäiväistä työntekoa vähintään 5 x 8 tuntia per viikko ei mitään satunnaista yöräpellystä. Osaavalle ja reippaalle miehelle ja naiselle löytyy kyllä tällä hetkellä kuljettajien työpaikkoja kuljetusalalta etelä-Suomen alueelta. Ainakin isoissa kuljetusliikkeissä maksetaan hyvinkin tuo keskituntiansio 16.99 eur/tunti (kun on täydet ikälisät) ja siihen ei paljon vaadita 12 vuotta alalla riittää. Minä olen pienyrittäjä joka on erikoistunut mm. veneiden nostoihin ja siirtoihin.Minulla on yksi työntekijä. Hänelle maksan 18 eur /tunti.Erittäin hyvälle ja luotettavalle työntekijälle kannattaa maksaa asiallinen korvaus menetetystä vapaa-ajasta.Pistetään hyvä kiertämään.


      • Edelleen, pidetään keskustelu asiallisena!

        Miksi lehti kertoo tuntipalkan joka ei ole alan tuntipalkka, ei edes keskituntiansio vaan alan HUIPPUPALKKA jonka voi saada yötöillä ja/tai ylitöillä.

        Tuskin muiden alojen palkkaakaan sen mukaan on tossa lehdessa ilmoitetut mikä on MAKSIMIMI joka on mahdollista saada.

        Itsellä palkkaluokka 8-12 v (kortti ollut 9v) ja työistä noin 75% yötyötä, silti KTA vain 15,2€... se ei nouse vaikka tekisinkin enemmän töitä, paitsi jos ylitöiksi asti


    • Ja YRITTÄKÄÄ pitää se keskustelu asiallisena, spämmäys, haukkuminen ja copy/paste ei auta asiaa.

      Lehdessä kerrotaan pakettiauton kuljettajan palkaksi 14,3€/h

      Kuitenkin TES palkka on tämän kuukauden KAHDEN CENTIN korotuksen jälkeen 12,84-13,63€ tunnissa... Ollaan siis jo vähän lähempänä totuutta mutta silti niin kaukana

    • Clixclox

      Täältä saa hyvän lisän omalle palkalle https://csl.ink/2NbH
      Jos ei tulot meinaa riittää, vastaile täällä kyselyihin ja saat siitä rahaa!!

      • https://www.akt.fi/
        https://ytk.fi/

        Tuolta saa myös lisää "palkkaa"

        Kun joudutte/päädytte työttömäksi ja teettetöitä noin 40h kahteen viikkoon niin jomman kumman noidan kautta todellinen tuntipalkka on helposti yli 30€ kun jaetaan palkka tuki tehdyillä työtunneilla :)

        Kaiken lisäksi se on laillista


      • NoidanBussissa

        teettetöitä jomman kumman noidan


    • Eläkepommimies

      Ehkä laillista,mutta eikö omatuntosi kolkuta kun kikkailet näillä tukiasioilla vuositolkulla.
      Töitähän Suomessa on,kun vaan löytyisi tekijöitä. Olet useasti aiemmin kehunut,miksi tehdä täyttä päivää kun tukien avulla pääsee parempaan tulokseen.Lopputulos on sitten kyllä todella huono. Sinulla on todella todella huono työeläke. Se nääs kertyy vain työtä tekemällä.

      • Edelleen! Miten tuo liittyy tuntipalkkavertailuun? Noh siten että käyttämällä tukia laillsiesti hyödyksi voi päästä noin isoihin tuntiansioihin.

        Se 16,99€ on muuten MEDIAANIPALKKA eli puolet kuskeista tienaa sen tai enemmän (Keskituntiansio)

        Uskokoon ken tahtoo, totuus taitaa olla että alle 10% kuskeista saa noin isoa keskistuntiansiota


      • laillsiesti
        Bussissa kirjoitti:

        Edelleen! Miten tuo liittyy tuntipalkkavertailuun? Noh siten että käyttämällä tukia laillsiesti hyödyksi voi päästä noin isoihin tuntiansioihin.

        Se 16,99€ on muuten MEDIAANIPALKKA eli puolet kuskeista tienaa sen tai enemmän (Keskituntiansio)

        Uskokoon ken tahtoo, totuus taitaa olla että alle 10% kuskeista saa noin isoa keskistuntiansiota

        laillsiesti mene jo pois, poika.


    • Käkriäinen

      Voi pyhä jysäys sentään. Bussissa kommentoi kirjoittajaa joka moittii häntä keplottelusta. Bussissa kehoittaa häntä pysymään asiassa eli tuntipalkkavertailussa. Vaikka tämä Bussissa itse juuri edellisessä kirjoituksessa kirjoittaa miten voi vedättää jopa 30 eur tuntipalkkoja hyödyntämällä AKT:n ja YTK:n tukia. Täysin rappiollista ja moraalitonta toimintaa. Sanon minä.
      On siinä kaveri joka ei muista edes mitä edellisellä kerralla on kirjoittanut,vaikka teksti näkyy kuvaruudulla yläpuolella.Ei tarvitse edes selata sivua.

      • Uskotko sinä todella että PUOLET kuseksita saa palkkaa (KTA) YLI 16,99€ kuten lehti väittää :)

        Aivan! Sitä mitänkin, kuten kerroin, ainoastaan työttömyyskassaa hyödyntämällä ja tekemällä osa-aikaista työtä voi tuollaisiin ansioihin päästä

        Kerro nyt rohkeasti omat KTA, ihan rehellisesti siis... alle 14€ kun noin pal mesoat?


      • kuseksitaMitänkin
        Bussissa kirjoitti:

        Uskotko sinä todella että PUOLET kuseksita saa palkkaa (KTA) YLI 16,99€ kuten lehti väittää :)

        Aivan! Sitä mitänkin, kuten kerroin, ainoastaan työttömyyskassaa hyödyntämällä ja tekemällä osa-aikaista työtä voi tuollaisiin ansioihin päästä

        Kerro nyt rohkeasti omat KTA, ihan rehellisesti siis... alle 14€ kun noin pal mesoat?

        Mielenterveyteen liittyvissä asioissa haetaan apua ensisijaisesti terveysasemalta. Yleisiä mielenterveyteen liittyviä ongelmia ovat mm. pitkäaikainen stressi, unihäiriöt, masentunut tai ahdistunut mieliala sekä paniikkioireet. Hoitoon hakeutumista ei kannata viivytellä, sillä varhaisella tuella voidaan ennalta ehkäistä vakavien ongelmien syntymistä.

        Vaikeammissa mielenterveysongelmissa terveysaseman lääkäri tekee tarvittaessa lähetteen Varsinais-Suomen sairaanhoitopiiriin psykiatriseen erikoissairaanhoitoon. Avohoito on aina ensisijainen hoitomuoto. Jos avohoidon palvelut eivät ole riittävät, vaihtoehtona voi olla osastohoito. Sinun tapauksessasi ainoa vaihtoehto.

        Terveysasemat ovat avoinna arkisin klo 8- 16. Muina aikoina kiireellistä hoitoa vaativien mielenterveysongelmien hoidon tarpeen arviointi tehdään Turun alueen yhteispäivystyksessä.

        kuseksita mitänkin


      • Lue eka lause

        Koitetaan pitää keskustelu palkoista asiallisena

        Lue se uudelleen

        Koitetaan pitää keskustelu palkoista asiallisena

        Lue kolmannen kerran

        Koitetaan pitää keskustelu palkoista asiallisena


      • LueUudelleenTuomas
        Bussissa kirjoitti:

        Lue eka lause

        Koitetaan pitää keskustelu palkoista asiallisena

        Lue se uudelleen

        Koitetaan pitää keskustelu palkoista asiallisena

        Lue kolmannen kerran

        Koitetaan pitää keskustelu palkoista asiallisena

        Lue uudelleen ja hae apua Tuomas.

        Mielenterveyteen liittyvissä asioissa haetaan apua ensisijaisesti terveysasemalta. Yleisiä mielenterveyteen liittyviä ongelmia ovat mm. pitkäaikainen stressi, unihäiriöt, masentunut tai ahdistunut mieliala sekä paniikkioireet. Hoitoon hakeutumista ei kannata viivytellä, sillä varhaisella tuella voidaan ennalta ehkäistä vakavien ongelmien syntymistä.

        Vaikeammissa mielenterveysongelmissa terveysaseman lääkäri tekee tarvittaessa lähetteen Varsinais-Suomen sairaanhoitopiiriin psykiatriseen erikoissairaanhoitoon. Avohoito on aina ensisijainen hoitomuoto. Jos avohoidon palvelut eivät ole riittävät, vaihtoehtona voi olla osastohoito. Sinun tapauksessasi ainoa vaihtoehto.

        Terveysasemat ovat avoinna arkisin klo 8- 16. Muina aikoina kiireellistä hoitoa vaativien mielenterveysongelmien hoidon tarpeen arviointi tehdään Turun alueen yhteispäivystyksessä.


      • fdfdfdfdf765
        Bussissa kirjoitti:

        Uskotko sinä todella että PUOLET kuseksita saa palkkaa (KTA) YLI 16,99€ kuten lehti väittää :)

        Aivan! Sitä mitänkin, kuten kerroin, ainoastaan työttömyyskassaa hyödyntämällä ja tekemällä osa-aikaista työtä voi tuollaisiin ansioihin päästä

        Kerro nyt rohkeasti omat KTA, ihan rehellisesti siis... alle 14€ kun noin pal mesoat?

        Miten asia mitenkään liittyy sinuun? Toki olet aloituksen tehnyt ja vastailet siihen tuttuun idioottimaiseen tyyliisi.

        Kerro jo vihdoinkin miten 140 cm pitkä, 9-vuotiaan lapsen kokoinen kääpiöhomo voi suoriutua kuorma-auton ajamisesta? Eihän sinulla yllä jalat edes polkimille saatika että näkisit jotain ratin takaa.

        Kerro Tuomas, vai onko kovin kiire taas sähkömiehen töissä, tv-tuotannoissa, karaokejuontajana, dj:nä, kitaristina, taksin kuljettajana, pakukuskina, oikeus oppineena jne... vai meneekö kaikki aika Ducaton ja omakotitalosi laittamiseen?

        Mites muuten helvein stokoman hullut päivät meni? Oliko kiirettä kun kuljetit yhtä leipää jaoskuskeille? Kerro Runosmäen Tuomas.


      • Käkriäinen
        Bussissa kirjoitti:

        Uskotko sinä todella että PUOLET kuseksita saa palkkaa (KTA) YLI 16,99€ kuten lehti väittää :)

        Aivan! Sitä mitänkin, kuten kerroin, ainoastaan työttömyyskassaa hyödyntämällä ja tekemällä osa-aikaista työtä voi tuollaisiin ansioihin päästä

        Kerro nyt rohkeasti omat KTA, ihan rehellisesti siis... alle 14€ kun noin pal mesoat?

        Bussissa olet siinä ihan oikeassa, kuseksimisesta ei saa palkkaa,mutta työnteosta saa. En kerro sinulle ansiotulojani ne on jokaisen henkilökohtaisia asioita ja niin se pitää olla. Tuloni on yleisesti ottaen hyvin riittävät. Tämä oli nyt sellainen tyyliin "pidetään keskustelu asiallisena" kommentti.


      • Käkriäinen
        Bussissa kirjoitti:

        Uskotko sinä todella että PUOLET kuseksita saa palkkaa (KTA) YLI 16,99€ kuten lehti väittää :)

        Aivan! Sitä mitänkin, kuten kerroin, ainoastaan työttömyyskassaa hyödyntämällä ja tekemällä osa-aikaista työtä voi tuollaisiin ansioihin päästä

        Kerro nyt rohkeasti omat KTA, ihan rehellisesti siis... alle 14€ kun noin pal mesoat?

        Bussissa olet siinä ihan oikeassa, kuseksimisesta ei saa palkkaa,mutta työnteosta saa. En kerro sinulle ansiotulojani ne on jokaisen henkilökohtaisia asioita ja niin se pitää olla. Tuloni on yleisesti ottaen hyvin riittävät. Tämä oli nyt sellainen tyyliin "pidetään keskustelu asiallisena" kommentti.


    • Koittakaa pitää se ksustalu asiallisena, kommentit tyyliin "Mites muuten helvein stokoman hullut päivät meni?" ei liity aloitukseen

      8 vuotta kuorma-autoa ajanut mies saa työpaikan, hän ajaa kuorma-autoa viisi kertaa viikossa kello 22:00-6:00

      Työviikko alkaa sunnuntaina 22:00 ja päätyy perjantaina 6:00

      Tunteja tulee kahteen viikkoon 80h

      Normituntipalkkaa tulee tolta ajalta 1094€
      Yölisää 218€
      Pyhälisää 54€

      Yhteensä 1366€

      1366€ / 80 tekee KTA:ksi 17,07€

      Ja lehden mukaan kuskeista yli puolet tienaa 16,99€/h... Uskokoon ken haluaa

      • ksustaluBussissa

        Noh ei se mitään, ehkä vielä joskus AKT saa palkat kohdilleen ja tuo 16,99€ on totta ilamn valtavia ylitöitä/yötöitä
        Siksi koska ylläpito päätti muutama vuotta sitten että ketjut ei saa olla enää ALOITUSJÄRJESTYKSESSÄ joka oli aika helvetin loogista. Ekana aloituettu keskustelu ekana, viimeisenä aloitettu viimeisimpänä. Järjys sama aina.

        Nyt voi tulla ekalla sivulle viesti tyyliin "myydään VW Golf 2001 hintaan 150.000 markkaa" ja joku vitsiniekka kommentoi että arvo korkeintaan 7000 markkaa nykyjään

        Älä valehtele tässä keissisä sakko tuli 4km/h ylinopedesta. Varmuusmähennyksen jälkeen se tekisi 1km/h ylinopeutta....

        Toki sakottajana oli nainen nimeltään Linda Jussilainen, ei poliisi vaan käräjäoikeuden tuomari Hyvinkäältä

        Oikeastaan ei voi. Perustuslaki takaa että sakotusrajat on kaikille samat. Viimeistään korkeimmassa oikeudessa tuollaiset sakot menee kumoon....

        Ei, rikesakkoasiosita et voi valittaa hovioikeuteen tai korkeimpaan!

        Ainut mahdollisuus no tuomion purkuhakemus korkeimpaan!

        Ja perustuslain tasa-arvo pykälän mukaan kaikki on lain edessä saman vertaisia. TS. sakotusrajat on kaikille samat.

        Miehet sen ymmärtää, esim käräjäoikeuden tuomari Pekka Määttä EI sakottanut 4km/h ylinopedesta mutta Nainen, aah, ne ihanat Naiset... Linda Jussilainen sakotti 4km/h ylinopeudesta, nyt on menossa siis prukuhakemus ja kantelu oikeuasiamiehelle Lindan tyttöilystä...

        Eli poliisihallituksen ohjeista sakotusrajoista tulee noudattaa, vaikka syntyisi naiseksi nimeltään Linda Jussilainen

        Perustuslaki takaa saman kohtelun kaikille.

        Poliisin tulee siis noudattaa poliisihallituksen ohjeistusta sakotusrajasta. Kuten myös esim tuomari Pekka Määttä tekee.... Naisille nuo asiat on vaikeita, kai sinäkin sitten nainen :
        Pidetään keskustalu asiallisena! Lue aloitus!

        aikka kuskien OIKEA tuntipalkak tai KTA olisi 16,99€ niin tuskin se häneen vaiktutaisi
        Miksi lehti kertoo tuntipalkan joka ei ole alan tuntipalkka, ei edes keskituntiansio vaan alan HUIPPUPALKKA jonka voi saada yötöillä ja/tai ylitöillä.

        Tuskin muiden alojen palkkaakaan sen mukaan on tossa lehdessa ilmoitetut mikä on MAKSIMIMI joka on mahdollista saada.

        Itsellä palkkaluokka 8-12 v (kortti ollut 9v) ja työistä noin 75% yötyötä, silti KTA vain 15,2€... se ei nouse vaikka tekisinkin enemmän töitä, paitsi jos ylitöiksi asti
        Ja YRITTÄKÄÄ pitää se keskustelu asiallisena, spämmäys, haukkuminen ja copy/paste ei auta asiaa.

        Lehdessä kerrotaan pakettiauton kuljettajan palkaksi 14,3€/h

        Kuitenkin TES palkka on tämän kuukauden KAHDEN CENTIN korotuksen jälkeen 12,84-13,63€ tunnissa... Ollaan siis jo vähän lähempänä totuutta mutta silti niin kaukana
        Kun joudutte/päädytte työttömäksi ja teettetöitä noin 40h kahteen viikkoon niin jomman kumman noidan kautta todellinen tuntipalkka on helposti yli 30€ kun jaetaan palkka tuki tehdyillä työtunneilla :)

        Kaiken lisäksi se on laillista
        Edelleen! Miten tuo liittyy tuntipalkkavertailuun? Noh siten että käyttämällä tukia laillsiesti hyödyksi voi päästä noin isoihin tuntiansioihin.

        Se 16,99€ on muuten MEDIAANIPALKKA eli puolet kuskeista tienaa sen tai enemmän (Keskituntiansio)

        Uskokoon ken tahtoo, totuus taitaa olla että alle 10% kuskeista saa noin isoa keskistuntiansiota
        Uskotko sinä todella että PUOLET kuseksita saa palkkaa (KTA) YLI 16,99€ kuten lehti väittää :)

        Aivan! Sitä mitänkin, kuten kerroin, ainoastaan työttömyyskassaa hyödyntämällä ja tekemällä osa-aikaista työtä voi tuollaisiin ansioihin päästä

        Kerro nyt rohkeasti omat KTA, ihan rehellisesti siis... alle 14€ kun noin pal mesoat?
        Koittakaa pitää se ksustalu asiallisena, kommentit tyyliin "Mites muuten helvein stokoman hullut päivät meni?" ei liity aloitukseen

        8 vuotta kuorma-autoa ajanut mies saa työpaikan, hän ajaa kuorma-autoa viisi kertaa viikossa kello 22:00-6:00

        Työviikko alkaa sunnuntaina 22:00 ja päätyy perjantaina 6:00

        Tunteja tulee kahteen viikkoon 80h

        Normituntipalkkaa tulee tolta ajalta 1094€
        Yölisää 218€
        Pyhälisää 54€

        Yhteensä 1366€

        1366€ / 80 tekee KTA:ksi 17,07€

        Ja lehden mukaan kuskeista yli puolet tienaa 16,99€/h... Uskokoon ken haluaa


      • ksustaluBussissa

        Lue uudelleen ja hae apua Tuomas. Heti!

        Mielenterveyteen liittyvissä asioissa haetaan apua ensisijaisesti terveysasemalta. Yleisiä mielenterveyteen liittyviä ongelmia ovat mm. pitkäaikainen stressi, unihäiriöt, masentunut tai ahdistunut mieliala sekä paniikkioireet. Hoitoon hakeutumista ei kannata viivytellä, sillä varhaisella tuella voidaan ennalta ehkäistä vakavien ongelmien syntymistä.

        Vaikeammissa mielenterveysongelmissa terveysaseman lääkäri tekee tarvittaessa lähetteen Varsinais-Suomen sairaanhoitopiiriin psykiatriseen erikoissairaanhoitoon. Avohoito on aina ensisijainen hoitomuoto. Jos avohoidon palvelut eivät ole riittävät, vaihtoehtona voi olla osastohoito. Sinun tapauksessasi ainoa vaihtoehto.

        Terveysasemat ovat avoinna arkisin klo 8- 16. Muina aikoina kiireellistä hoitoa vaativien mielenterveysongelmien hoidon tarpeen arviointi tehdään Turun alueen yhteispäivystyksessä.


      • Ainoastaan tuplavastuas copy/paste

        Onneksi ei neljää peräkkäistä....

        Ja pidetään kesksutelu asiallisena. Miksi AKT ei saa palkkoja kohdilleen?


      • kesksutelu
        Bussissa kirjoitti:

        Ainoastaan tuplavastuas copy/paste

        Onneksi ei neljää peräkkäistä....

        Ja pidetään kesksutelu asiallisena. Miksi AKT ei saa palkkoja kohdilleen?

        kesksutelu


    • XXXXHPN

      Meidän kaikkien kommentoijien pitää muistaa,että nämä Suomi24 sivut ovat Bussissa kaverin omat julkiset sivut. Tämän vuoksi hän vaatii toistuvasti ,että keskustelu pitää olla asiallista. Myöskin ulkomaan elävien käyttämät sanat Trolli,copy / paste kuuluu hänen sanavarastoon jolla hän pyrkii taidokkaasti hallitsemaan keskusteluja jotka tapahtuvat hänen omilla sivuilla.
      Hänen Korkeutensa Bussissa ei vastaile eikä kommentoi mitään sillä hän on niin paljon tavallisen rahvaan yläpuolella ettei nuo tyhmät kuskipoloiset kuitenkaan ymmärrä hänen korkealentoisia ajatuksia. No nyt asiaan.

    • XXXXHPN

      Eli asiaan. Hyvä Bussissa mikä on se rahasumma mielestäsi jolla palkat olisivat kohdillaan?
      Palkkaneuvottelut käynnistyvät aina ensin vientialojen palkoista. Vientialan neuvottelutulos on perusrunkona myös muiden alojen palkkaneuvotteluissa. Tulevana neuvottelukierroksella palkan korotus tulee todennäköisesti 1-2 % haarukkaan alasta riippuen. 0 ratkaisu oli jopa pääministerin mielestä kohtuuton työntekijöille. Eli mikä on mielipiteesi riittääkö 1 % korotus vai pitäisikö saada 2 % lisää palkkaa kuljetusalalle. Pitää muistaa ,että inflaatio on lähellä 0 % ja esim.asuntolainojen korot myös hyvin alhaiset. Kaikki asiat riippuu monesta tekijästä. Palkkaneuvottelut on aina kahden osapuolen kompromissi lopputulos. Ei kukaan voi lähteä näissä asioissa sooloilemaan kuten sinäkin Bussissa hyvin tiedät . Ei edes vanha kunnon vanhanajan häirikkö AKT. Ja muistetaan pitää keskustelu palkoista asiallisina ja vaatimukset kohtuullisina. Ei tässä kai kukaan halua lakkoilla.

      • kymppiTunnissaRiittää

        Bussissa nimimerkki on ilmoittanut että hänelle riittää 10,-/h ilman mitään lisiä jos pääsee unelmatyöhönsä ajamaan roska-autoa. Tämän hän on useasti maininnut. Siinä tämän Bussissa hahmon asiallinen keskustelu.


    • TrollitonMaailma

      Eli jos nyt oikein ymmärsin niin palkkoja pitäisi alentaa Bussissa nimimerkin mielestä noin 6.99 eur tunnilta. Tässä näemme tämän some-suosion huipulla olevan järjenjuoksun. AKT on paska hänen mielestään kun ei saa korotuksia aikaiseksi,sitten itse on valmis ajamaan jäteautoa ilman mitään lisiä 10 eur/tunnissa. Tuota ehkä kuljetusalan fyysisesti raskainta työtä ja ALE-hintaan Hemmetin ristiriitainen persoona jonka ajatukset vaihtuu päivittäin.Paras lääke tälle keskustelufoorumin saastuttajalle olisi täydellinen nettihiljaisuus. Kukaan ei kommentoi mitenkään kun tämä Bussissa laukoo jotain älytöntä tänne. Joku ilmaisisi saman asian "Älä ruoki Trollia. Trolli elää sinunkin maksamilla jäsenmaksuilla." Ja niin leveästi,että sitä pitää oikein mainostaa meille ahkerille rahtareille..

      • Ja viisi vastuasta peräkkäin ;)

        Saadaanko tähän kenties kuusi?


        Edelleen, se ei ole mun vika että AKT ei ole järkännyt hommai niin että puolet kuskeista saisi yli 16,99€/h.

        Palaute AKT:lle tai pohdi asiallisesti mistä lehti veti tommosen summan


    • hommai

      vastuasta hommai

    • KotisivuRobot

      Vastuasta hommai....vastuasta hommai. Se on Turkulaista murretta ja tarkoittaa vastausta hommataan. Kyllä Bussissa on vastaillut 25 kommenttia tässäkin viestiketjussa. Se käy ihan työstä.Kovaa hommaa. Muissa keskuteluketjuissa vielä huisin paljon enemmän. Niin ,mutta nämähän onkin Runosmäen pojan omat kotisivut.

      • Mites vastauksesi liittyy siihen että lehden mukaan puolet kuskeista saa yli 16,99€/h vaikka totuus on toinen...

        Lue ekasta aloituksesta kohta "Koitetaan pitää keskustelu palkoista asiallisena"


      • TuomasVoiEiTaas
        Bussissa kirjoitti:

        Mites vastauksesi liittyy siihen että lehden mukaan puolet kuskeista saa yli 16,99€/h vaikka totuus on toinen...

        Lue ekasta aloituksesta kohta "Koitetaan pitää keskustelu palkoista asiallisena"

        Koeta edes kerran kirjoittaa ilman kirjoitusvirheitä ja niin että jutuissasi olisi jotain sisältöä.


      • Aijaa sähän sen sanoitkin! Se olikin kirjoitusvirhe se 16,99€... Kutosen allahan on kolmonen joten totuus on siis 13,99€

        Noh typoja sattuu toimittajillekin


      • SisuMäättä
        Bussissa kirjoitti:

        Aijaa sähän sen sanoitkin! Se olikin kirjoitusvirhe se 16,99€... Kutosen allahan on kolmonen joten totuus on siis 13,99€

        Noh typoja sattuu toimittajillekin

        Noh....NIMENOMAAN

        Niin! seen kuukaudessa 30 min paperitöitä! ja TADAA saan tekemällä kahteen viikoon 20 tuntia saman rahan kuin tekisin 80 tuntia!

        Ja mitä teen viitenä vapaapäivänä viikossa kun saan nauttia "eläkkeestä"

        Ruotsinristeilyt ja viron matkat on kivoja! Samaten Gdansk.

        Tokihan joskus tulee napattua Ducato alle ja lähdettyä seikkailemaan ihan Suomea

        Omakotitalo ja asuntoauto ei tule IKINÄ valmiiksi, niissä riittää aina nikkarointia

        Kavereitakin melko paljon, ja suurin osa opiskelijoita tai työttömiä, joskus saatan pyöräillä pidemmän matkankin esim. Naantaliin pariksi yöksi kaverin luokse ryyppäämään/panemaan

        Turussa myös monia hyviä yökerhoja ja baareja, pari kertaa viikossa hyvä käydä nollaamassa ja etsimässä lisää kavereita, tai miksei sitä oikeaa.

        Ja joskus tulee vapaapäivinä ihan vaan oltua kotona ja pelattua tietokonetta ja katottua telkkaria

        Mitä itse tekisit jos työmääräsi puolittuisi mutta saisit saman palkan :)


      • SisuMäättä
        SisuMäättä kirjoitti:

        Noh....NIMENOMAAN

        Niin! seen kuukaudessa 30 min paperitöitä! ja TADAA saan tekemällä kahteen viikoon 20 tuntia saman rahan kuin tekisin 80 tuntia!

        Ja mitä teen viitenä vapaapäivänä viikossa kun saan nauttia "eläkkeestä"

        Ruotsinristeilyt ja viron matkat on kivoja! Samaten Gdansk.

        Tokihan joskus tulee napattua Ducato alle ja lähdettyä seikkailemaan ihan Suomea

        Omakotitalo ja asuntoauto ei tule IKINÄ valmiiksi, niissä riittää aina nikkarointia

        Kavereitakin melko paljon, ja suurin osa opiskelijoita tai työttömiä, joskus saatan pyöräillä pidemmän matkankin esim. Naantaliin pariksi yöksi kaverin luokse ryyppäämään/panemaan

        Turussa myös monia hyviä yökerhoja ja baareja, pari kertaa viikossa hyvä käydä nollaamassa ja etsimässä lisää kavereita, tai miksei sitä oikeaa.

        Ja joskus tulee vapaapäivinä ihan vaan oltua kotona ja pelattua tietokonetta ja katottua telkkaria

        Mitä itse tekisit jos työmääräsi puolittuisi mutta saisit saman palkan :)

        Toki olen muutaman ulkomaan reissun tehnyt Boråsiin hakmeen Elloksen kamoja. Tällöin en ole merkannut tuntikorttiin laivamatkoja työajaksi, mutta lisännyt huomion "ulkomaan päiväraha" joka taisi olla joku 60€ paikkeilla

        Meilläkin ohjeet kielsi (ei siis firma josta otin loparit toisen perättömien lupausten vuoksi) alkoholni nauttimisen, mutta taitaa lain silmissä tuo laivamatka olla "omaa aikaa" joten kyllä me karaoken yuhteydessä sen muutamman tuopin join
        Tottakai jos saisi sen normaalin palkan laivallaoloajasta, niin sitten tehtäisi kuten pomo käskee!

        Ja periaatteessa firman EI tarvitsisi maksaa ulkomaan päivärahoja koska saadaan ateriat ja majoitus... Jos esim. L0un@1sj@k€lu ajaisi tota lenkkiä niin ei taatusti saisi päivärahoja... Sääli että tuo kiva lenkki loppui tehostamisen yhteydessä ja nykyjään ajetaan rekalla

        Ja se on totta, jos on sovittu 80h kahteen viikkoon ja ei tule työnantajasta johtuen täysiä tunteja, niin se 80 pitää maksaa. itselläni ekassa työpaikassa olin tuuraajana ja kerran tuli vain 10h kahteen viikoon, noh työsopimus oli armoton ja heidän piti maksaa loput, ilman käräjöintiä: :D


        En kyllä ymmärrä miksi olla kateellinen jos joku on muutaman reissun tehnyt, kyllä reissuhommia taatusti löytyy, toki jos on vain BC-kortit niin hommat jossa pääsee ulkomaille on yhtälailla kiven alla kuin vaikkapa roskakuskin hommat!
        Kyllä joku (joka kirjoittaa monella nimellä (illalla nukkumassa ollessani viidellä)) on kateellinen! Miksi olla kateellinen jos joku pääsee TYÖAJOSSA laivalle... Kuten kerroin faktat hyvin, 12 tuntia "kiinni" työissä mutta et saa palkkaa ajalta... Joten nekin jtoka ajaa 2-3 viikon reissuja, taitaa olla todellinen tuntipalkka surkeampi kuin jos ajaisi pullaa kaupan automiesten TES:illä pakukuskina :D

        Noh minä saanut "pintaraapaisun" tuohon hommaan ja voin sanoa että on perseestä... Toki onhan se siistiä (muutaman kerran) jos pääsee oikein Ruotsin laivalle jossa ihan risteilymeinikin, mutta kyllä ne rekat kulkee myös Finlinesillä, NaviRaililla ja SeaWindillä, siinä se vitutus tulee kahta pahempana olla siellä loukussa palkatta... Noh homma sopinee "no life" tyypeille kuten myös 10h työpäivät 5 kertaa viikossa
        Tietenkin jos haluaa olla paljno pois kotoota tyyliin 6€ tuntipalkalla, niin mikäs sii

        Noh....okeastaan rahaa ei tule "luukultakaan" viime kuun hakemukseenkin todettiin tylysti:

        Antopäivä 21.10.2017
        Päätöslaji Kielteinen
        Tukilaji Ansioturva
        Alkupäivä 01.09.2017
        Loppupäivä 29.09.2017
        Lasten lukumäärä 0
        Vähentävä työtulo 842.97 e
        Vähentävät etuudet 0
        Etuudet yhteensä 0
        Työtulot yhteensä 1985.94 e
        Perustepalkka 2389.29 e
        Päiväraha 0
        Täysipäiväraha 68.05 e
        Omavastuuaika
        Noh...oneksi on YTK :D


      • SisuMäättä
        SisuMäättä kirjoitti:

        Toki olen muutaman ulkomaan reissun tehnyt Boråsiin hakmeen Elloksen kamoja. Tällöin en ole merkannut tuntikorttiin laivamatkoja työajaksi, mutta lisännyt huomion "ulkomaan päiväraha" joka taisi olla joku 60€ paikkeilla

        Meilläkin ohjeet kielsi (ei siis firma josta otin loparit toisen perättömien lupausten vuoksi) alkoholni nauttimisen, mutta taitaa lain silmissä tuo laivamatka olla "omaa aikaa" joten kyllä me karaoken yuhteydessä sen muutamman tuopin join
        Tottakai jos saisi sen normaalin palkan laivallaoloajasta, niin sitten tehtäisi kuten pomo käskee!

        Ja periaatteessa firman EI tarvitsisi maksaa ulkomaan päivärahoja koska saadaan ateriat ja majoitus... Jos esim. L0un@1sj@k€lu ajaisi tota lenkkiä niin ei taatusti saisi päivärahoja... Sääli että tuo kiva lenkki loppui tehostamisen yhteydessä ja nykyjään ajetaan rekalla

        Ja se on totta, jos on sovittu 80h kahteen viikkoon ja ei tule työnantajasta johtuen täysiä tunteja, niin se 80 pitää maksaa. itselläni ekassa työpaikassa olin tuuraajana ja kerran tuli vain 10h kahteen viikoon, noh työsopimus oli armoton ja heidän piti maksaa loput, ilman käräjöintiä: :D


        En kyllä ymmärrä miksi olla kateellinen jos joku on muutaman reissun tehnyt, kyllä reissuhommia taatusti löytyy, toki jos on vain BC-kortit niin hommat jossa pääsee ulkomaille on yhtälailla kiven alla kuin vaikkapa roskakuskin hommat!
        Kyllä joku (joka kirjoittaa monella nimellä (illalla nukkumassa ollessani viidellä)) on kateellinen! Miksi olla kateellinen jos joku pääsee TYÖAJOSSA laivalle... Kuten kerroin faktat hyvin, 12 tuntia "kiinni" työissä mutta et saa palkkaa ajalta... Joten nekin jtoka ajaa 2-3 viikon reissuja, taitaa olla todellinen tuntipalkka surkeampi kuin jos ajaisi pullaa kaupan automiesten TES:illä pakukuskina :D

        Noh minä saanut "pintaraapaisun" tuohon hommaan ja voin sanoa että on perseestä... Toki onhan se siistiä (muutaman kerran) jos pääsee oikein Ruotsin laivalle jossa ihan risteilymeinikin, mutta kyllä ne rekat kulkee myös Finlinesillä, NaviRaililla ja SeaWindillä, siinä se vitutus tulee kahta pahempana olla siellä loukussa palkatta... Noh homma sopinee "no life" tyypeille kuten myös 10h työpäivät 5 kertaa viikossa
        Tietenkin jos haluaa olla paljno pois kotoota tyyliin 6€ tuntipalkalla, niin mikäs sii

        Noh....okeastaan rahaa ei tule "luukultakaan" viime kuun hakemukseenkin todettiin tylysti:

        Antopäivä 21.10.2017
        Päätöslaji Kielteinen
        Tukilaji Ansioturva
        Alkupäivä 01.09.2017
        Loppupäivä 29.09.2017
        Lasten lukumäärä 0
        Vähentävä työtulo 842.97 e
        Vähentävät etuudet 0
        Etuudet yhteensä 0
        Työtulot yhteensä 1985.94 e
        Perustepalkka 2389.29 e
        Päiväraha 0
        Täysipäiväraha 68.05 e
        Omavastuuaika
        Noh...oneksi on YTK :D

        Esim. sanomalehtien jakeluajo kuljettajille (voi olla mutamia omia jakopaikkojakin) niin Posti maksaa tällaisesta lenkistä 35€/h

        Autoksi riittää monilla lenkeillä pikkupaku/tila-auto

        Noh pakettiautonkuljettajan palkka on vähintään 12,69€/h homma tehdään kuitenkin öisin, joten päälle tulee yölisää 20% eli palkka vähintään 15,23€

        Sitten palkan päälle tulee maksaa vielä lomakorvaus, joka on 11,5% palkasta eli kokonaispalkka ilman pekkasia on 17€

        Firmalle tunnin kuskin panos maksaa siis vähintään 21,05€

        Ja lenkillä ajetaan tunnissa keskimäärin 20 kilsaa.

        Eli auton kulut tunnissa on karkeasti laskettuna 20*0,45=9€ tunnissa.

        Lasketaan kaikki yhteen.... Isännälle jää korkeintaan vitonen tunnissa jos ei aja itse...

        Lisäksi kannattaa muistaa että lehtiä ajetaan 7 päivää viikossa... Ja kuskeille tulee maksaa sunnuntailta tuplapalkka ja viikon kuudennelta/seitsemänneltä TYÖpäivältä niin ikänä tuplat...

        Eli ajamalla itse viikonloput voit päästä kohtuu tuloihin

        Olen minä rekkaa kerran ajanut yhden päivän ajan, ei siinä mitään ongelmia ole

        Ajamani auto on pidempi painot yms. samat kuin siinä 60 tonnisessa yhdistelmässä. Yli 40 vuotta rekkaa työkseen ajanut ei osaisi autoni ohjaamosta sanoa onko se rREKKA tai kuorma-auto


      • SisuMäättä
        SisuMäättä kirjoitti:

        Esim. sanomalehtien jakeluajo kuljettajille (voi olla mutamia omia jakopaikkojakin) niin Posti maksaa tällaisesta lenkistä 35€/h

        Autoksi riittää monilla lenkeillä pikkupaku/tila-auto

        Noh pakettiautonkuljettajan palkka on vähintään 12,69€/h homma tehdään kuitenkin öisin, joten päälle tulee yölisää 20% eli palkka vähintään 15,23€

        Sitten palkan päälle tulee maksaa vielä lomakorvaus, joka on 11,5% palkasta eli kokonaispalkka ilman pekkasia on 17€

        Firmalle tunnin kuskin panos maksaa siis vähintään 21,05€

        Ja lenkillä ajetaan tunnissa keskimäärin 20 kilsaa.

        Eli auton kulut tunnissa on karkeasti laskettuna 20*0,45=9€ tunnissa.

        Lasketaan kaikki yhteen.... Isännälle jää korkeintaan vitonen tunnissa jos ei aja itse...

        Lisäksi kannattaa muistaa että lehtiä ajetaan 7 päivää viikossa... Ja kuskeille tulee maksaa sunnuntailta tuplapalkka ja viikon kuudennelta/seitsemänneltä TYÖpäivältä niin ikänä tuplat...

        Eli ajamalla itse viikonloput voit päästä kohtuu tuloihin

        Olen minä rekkaa kerran ajanut yhden päivän ajan, ei siinä mitään ongelmia ole

        Ajamani auto on pidempi painot yms. samat kuin siinä 60 tonnisessa yhdistelmässä. Yli 40 vuotta rekkaa työkseen ajanut ei osaisi autoni ohjaamosta sanoa onko se rREKKA tai kuorma-auto

        Niin muistetaan pitää jakossa keskustelu asiallisena EIKS JEP


    • SisuMäättä

      Viime vuonna maksoin tuloveroa 5 tonnia ja siitä karkeasti ottaen 25% muita veroja :)

      • Viisi vastasuta peräkkäin!!!

        Älkää mulle raivotko, ei se mun vika oo että AKT on munaton liitto ja ei saa palkkoja kuntoon... itsekin kohta lähdössä töihin, lauantailisää saan AKT:n ansioista 0% päivän pituus noin 11h ylitöitä saan AKT:n ansiosta 0h


      • AlkääMulleRaivotko
        Bussissa kirjoitti:

        Viisi vastasuta peräkkäin!!!

        Älkää mulle raivotko, ei se mun vika oo että AKT on munaton liitto ja ei saa palkkoja kuntoon... itsekin kohta lähdössä töihin, lauantailisää saan AKT:n ansioista 0% päivän pituus noin 11h ylitöitä saan AKT:n ansiosta 0h

        Vastasuta vaan sullekkin. Ihan omia tarinoitasi. Kyllä olet sekaisin.


    • YksiWirtanen

      Vastasuta,vastasuta vaan sinullekin. Mitä tämä Bussissa = SisuMäättä täällä taas meuhkaa.
      Kun et ole AKT:n jäsen niin eihän sinua pitäisi edes kiinnostaa mitä AKT saa aikaan.Olet vapaa kaikista yhteiskunnan paineista kiitos mahtavan YTK:n . Kyllä me muut saadaan 11 tunnin työpäivästä ihan asiallinen ylityökorvaus ja jos työ tapahtuu yöllä niin vielä yölisätkin siihen päälle.

    • KaarinanFabu

      Tätä Turun ihmelasta ei kannata kommentoida. Vaikka tämän sivuston idea on ,että hyvää ja rakentavaa keskustelua syntyisi niin tämä herra ei keskustele. Hän ei vastaa edellisen mielipiteisiin vaan jankkaa samaa sontaa vuodesta toiseen. 2centin palkan korotuksista sun muusta.Kukaan meillä Turun puolessa ei ole ikinä kyseistä heppua nähnyt auton ratissa. Lounaisjakelun ja Elosen leipomon pojat kieltävät jyrkästi,että tällainen kahju olisi ollut heillä hommissa. Ihan keksitty fiktiivinen satu-hahmo on siis kyseessä. Kyllä se varmasti pitää paikkansa koska 140 cm pituinen kaveri kyllä herättäisi hyvinkin paljon huomiota kuorma-auton ratissa.
      Miten edes jalat yltäisivät polkimille? Miten 200kg maitorullakko siirtyisi kauppaan ja 1000 kg voilava juustokaappiin. Sitten vielä tuo lapsekas jätekuskien kadehtiminen. Se jos nyt mikä on tosi raakaa raatamista.Sitä raskainta työtä varsinkin talvella. Sellaista tosi karpaasien hommaa.

    • KaarinanFabu

      Niin pieni moka jonka heti huomasin. Elosen leipomo on Jämsässä. Salosen leipomo meillä Turussa. Maan parhaat aamiaissämpylät. No asia on sama edelleen ei se siitä miksikään muutu.

    • HupiUkkoOlen

      No niin mitenkäs se voi levitellään aamiaissämpylälle. Ei edes Turun omilta kuskeilta heru sympatiaa ajatuksillesi. kun muistaa ,että tutkitusti Salosen aamiaissämpylä on Suomen myydyin sämpylä niin luulisi edes sinun olevan ylpeä Turkulaisuudesta.Olethan se mies Turusta joka kuljettaa Salosen leipomolta yhtä leipää stokkomanille. Oikein kuninkaallinen tehtävä. Älä nyt ainakaan tyri sitä hommaa. Mites sitten suu pannaan. Äitisikin suuttuu aivan äimän käkenä.
      Saat potkut omakotitalosta jota olet viina höyryissä yrittänyt kunnostaa. Matkailuautokin vetelee viimeisiään.Kestääkö enää viinan hakureissua Latvia astija sieltä takaisin.500 kg kirkkaita juomia "omaan käyttöön" kuten tullille ilmoitat voi kokea karmeankohtalon jos auto leviää Via Balticalle.. Ne saatanan Virolaiset maantie rosvot voi viedä koko lastin.

      • Viisi vastausta peräkkäin eri nimimerkeillä :)


        Edelleen pidä keskustelu asiallisena kuten aloituksessa pyydettiin ja pohdi miksi puolet kuskeista ei saa tuntipalkaksi yli 16,99€/h vaikka lehti niin väittää


    • GreenLogistig

      Ei se lehti mitään sellaista väittänyt. Kuljettajien keskituntiansio on 16.99 siis niiden joilla on kaikki ikälisät (alalla yli 12 v.) keskituntiansiossa on huomioitu pakastelisät, yölisät,iltalisät ,pääkaupunkiseutulisät,yksinajolisät ja ne kaikki muut bonukset joita eri firmat erinäisistä syistä haluavat maksaa. Esim taloudellisesta ajosta ainakin isot toimijat maksavat lisiä sen mukaan mitä viikkoraportit kertoo ajoneuvojen kulutuksesta,jarrutuksista jne . Se on tämä digitalisoituminen joka jyllää myöskin kuljetusalalla. Tulokset on henkilökohtaisia ja tietojen keruu perustuu jokaisen kuljettajan digikorttiin. Fiksu homma,kuljettaja joka osaa ajaa taloudellisesti saa myöskin enemmän palkkaa.
      Taloudellinen ajo ei tarkoita etanamaista matelua vaan voi olla hyvinkin tehokasta etenemistä hyödyntäen raskaan ajoneuvon rullaus energiaa. Ja nämä taidot on opittu taloudellisen ajon kursseilla joille järkevät yrittäjät laittavat kuljettajansa. Päivän kurssi maksaa hetkessä itsensä takaisin polttoaineen säästönä. Uskoisin,että Bussissakin on tällaisen kurssin käynyt. Eikös se Suomen posti sellaisen vaadi myös alihankkijoiden kuljettajilta. Bussissa on ajanut ainakin joskus aiemmin myös Postin ajoja. Laatusertifikaatitkin jo koulutuksen vaativat.

      • Kyseessä EI ole keskituntiansio vaan MEDIAANI. Tommoselle joka ei ole lukiota käynyt niin se on vähän vaikeaa :)

        Käytännössä se menee niin että puolet kuskeista tienaa alle mediaanien (16,99€/h) ja puolet yli mediaaninen (16,99€/h)

        Yksinajolisä kuuluu kaupan automiesten TES:iin jossa palkat on muutenkin pienemmmät. Myöskään pakastelisää ei tunneta ja palkka sama ympäri suomen.

        Tossa tosiaan huomioitu yö, ilta, pyhä ja ylityöt

        Itsellä kokemusvuosia 8-12 ja töistä suurin osa yötä, silti KTA vain 15,2€

        Siinä olet oikessa, hidas kuski saa enemmän palkkaa koska töissä menee enemmän aikaa. KTA.ta se ei muuta

        Postilla en ole ollut töissä, alihankkijalla viikon kunnes firma petti lupaukset. Palkka oli tasan tarkkaan se TES josta oli poistettu "vapaapäivälisä"


    • Greenlogistig

      Siis olet mukamas Bussissa käynyt lukion.Sitä minun on vaikea uskoa. Itse olen käynyt lukion ja opiskellut logistiikkaa ammattikorkeakoulussa. Toimin tällä hetkellä esimiesasemassa.Kokemusta
      on myös kuljettajantehtävistä 30 vuoden ajalta. Nytkin tuuraan tänä yönä yhtä kuljettajaa joka sairastui´. Katsos kunnon esimies lähtee tien päälle,hommat kun on hoidettava joka tapauksessa.
      Jotta nyt totuudessa pysytään niin pakastekuskeille maksetaan elintarviketeollisuuden sopimusten mukaan pakastelisää. Näin ainakin meidän firmassa on aina toimittu 1960-luvulta alkaen. Pääkaupunkiseudulla maksetaan myös pääkaupunkiseutulisää. Niin sitäkin on maksettu jo vuosikymmenet. Yleinen käytäntö. Työ on niin paljon vaativampaa täällä metropolialueella. Eli on oikeus ja kohtuus tuollaiseen pieneen lisään kuljettajilla.On vissiin melkoinen ero työn tressaavuudella ajaako Turussa vai Helsingin isoissa ruuhkissa jossa ikävän lisänsä tuo haistattelevat pyöräilijät ja jalankulkijat. Jakelukuski on heidän mielestään aina väärässä paikassa.
      Jauhat nyt mediaanipalkasta. Hemmetti soikoon aiemmin olet jauhanut ettei kukaan tämän sivun lukijoista pääse tuohon 16.99 palkkaan. Ainoastaan huippukuskeilla on mahdollisuus siihen palkkaan. Nyt sitten olet kääntänyt kelkkasi ja selität ,että puolet kuskeista tienaa vähemmän puolet enemmän. Eikös se nyt niin ole,että tällöin keskiarvo on juurikin tuo 16.99. Keskiarvo kuljettajien tuntipalkalle.Aiemmin joku kirjoittaja jo oikaisi sinua asiasta. Talouslehden kirjoituksessa puhuttiin nimenomaan keskituntiansiosta eikä tuntipalkasta. Ymmärrän hyvin,että sinun työnantajasi ovat olleet kaikki sellaisia kiikun kaakun pystyssä pysyviä kuljetusyrityksiä. He eivät varmasti maksa yhtään mitään extraa kuskeille. Hyvät työnantajat kuten nämä jätealan suuryritykset joita aina moitit maksavat erilaisia bonuksia ja lisiä jo ihan sen takia,jotta kuskien vaihtuvuus on 0 % . Työntekijä on yrityksen tärkein voimavara ja hyvistä työntekijöistä pidetään kiinni. Sinä itse olet valinnut toisen tien. Olet jopa julkisesti kertonut ,että työnteko ei ole se toiseksi tärkein asia elämässäsi. Niin meille kaikille jopa ehkä sinullekin on se tärkein asia oma perhe ja läheiset ihmiset.Sitten hyvänä kakkosena tulee hyvä työpaikka sillä työnteko on tärkeä osa ihmisen elämää. Se ei ole pakkopullaa vaan hauskaa vaihtelua vapaa-ajalle.Ja tekee ihmisen mielenterveydelle todella hyvää. Elämä on tällöin 100% tasapainossa.

    • TääOnNiinTätä

      Mikä ominaisuus hei kuule Bussissa sinussa on niin paljon parempi kun joskus jos viitsit teet jopa muutaman tunnin jotain satunnaista keikkaa jollain pilipali alihankkijalla,että sinulle pitäisi siitä maksaa 16.99 tunnilta. Se 15.20 on jo ihan liikaa miehelle joka ei viihdy missään työpaikassa 2 päivää pisempään ja haukkuu vielä laadukkaan työnantajan kuten tämän turkulaisen alihankkijan joka ajaa Valion ajoja. Kyll se nyt niin on ,että vaikka olisit ollut alihankkijalla hommissa Postin ajossa niin olet ollut postissa silloin töissä. Et kai sää nyt väitä,että pelkkää ilmaa siellä kuljettelit.Alihankkija maksaa palkan,mutta postin hommia teet. Näin se nyt on närehet.
      Kyll maar olet niin paljon valehdellut. 3 viime vuoden ajalla on syntynyt kuva ,että tämä sälli se taitaaki olla syypää kun postissa ku mikään ei toimi.Niin paljon on heittänyt posti juttua. Nyt sitten onkin mukamas ollutkin vain viikon. Eikös ny oliskin huomenna parempi mennä sinne hiekkalaatikolle ajelemaan sill Plaston maansiirtoautolla sorakeikkaa. Äiti sitten huutelee syömään.

      • Viihdyin paikoissa joissa hommat toimii. Jos firma kusettaa tai koittaa valehtelemalla saada työntekijöitä kerron sen julkisesti.

        Mutta MINÄ en valehtele että kuskeista puolet tienaa min 16,99€/h vaan lehti!

        Sitten olenkn sun logiikalla ollut töissä myös Vaasalla, Fazerilla, Postilla, Valiolla, Salosella, Oriolalla, Matkahuollolla, 123tuulilasilla jne jne jne

        munaton AKT on syynä siihen että tulee niitä 2c korotuksia korkeintaan


        Ja pidä se kustelu asiallisena, sun jutut sitä ei ole


    • 24etunnissa

      Kun vuoden bruttotulot jaetaan kylmästi vuoden normaalityötunneilla, joita on n. 1700, saadaan komealta näyttävä tuntipalkka.

      https://goo.gl/CW8xJ2

      • Vuoden bruttotuloissa on mukana myös lomakorvaukset/lomarahat ja pekkaset.

        Olen tehnyt hetken aikaa aamuvuoroja. viimeisin palkka oli 270€ ja tunteja 19 KTA siis 14,2€ vaikka mulla on yli 8 kokemusvuotta :(


    • PalkkansaMittainen

      Teknologiateollisuus,paperiteollisuus,satamat. Kyllä kyllä ei ne kaverit syö lauantaimakkaraa vaan parasta sisäfilettä. Siellä ei tosi ole myöskään löydy kavereita jotka olisivat valmiita ajamaan jäteautoa 10 eur tunnissa.Ainoana perusteluna,että kun se on kuljetusalan helpoin ja hauskin homma. Hauskalla hommalla kun ei paljon monilapsista perhettä elätetä. Hatun nosto näille aloille siellä on tekijäihmisiä osaavia ja ahkeria siksi myös palkka on hyvinkin tuo 24 eur/h paperitehtaissa 3-vuorossa vielä enemmän.

      • Taitaa toi "paperiteollisuus" kuulua samaan myyttiin kuin muutkin vertailun palkat.

        Otetaan vaikkapa 10 ihmiseltä palkkalaskema ja jaetaan bruttopalkka tunneilla ja lasketaan nämä kaikilta yhteen ja jaetaan kymmenellä niin totuus on jotain ihan muuta kuin 24€/h


      • RunosmäenPlasto
        Bussissa kirjoitti:

        Taitaa toi "paperiteollisuus" kuulua samaan myyttiin kuin muutkin vertailun palkat.

        Otetaan vaikkapa 10 ihmiseltä palkkalaskema ja jaetaan bruttopalkka tunneilla ja lasketaan nämä kaikilta yhteen ja jaetaan kymmenellä niin totuus on jotain ihan muuta kuin 24€/h

        Sekaisin olet, joten
        Mikä ominaisuus hei kuule Bussissa sinussa on niin paljon parempi kun joskus jos viitsit teet jopa muutaman tunnin jotain satunnaista keikkaa jollain pilipali alihankkijalla,että sinulle pitäisi siitä maksaa 16.99 tunnilta. Se 15.20 on jo ihan liikaa miehelle joka ei viihdy missään työpaikassa 2 päivää pisempään ja haukkuu vielä laadukkaan työnantajan kuten tämän turkulaisen alihankkijan joka ajaa Valion ajoja. Kyll se nyt niin on ,että vaikka olisit ollut alihankkijalla hommissa Postin ajossa niin olet ollut postissa silloin töissä. Et kai sää nyt väitä,että pelkkää ilmaa siellä kuljettelit.Alihankkija maksaa palkan,mutta postin hommia teet. Näin se nyt on närehet.
        Kyll maar olet niin paljon valehdellut. 3 viime vuoden ajalla on syntynyt kuva ,että tämä sälli se taitaaki olla syypää kun postissa ku mikään ei toimi.Niin paljon on heittänyt posti juttua. Nyt sitten onkin mukamas ollutkin vain viikon. Eikös ny oliskin huomenna parempi mennä sinne hiekkalaatikolle ajelemaan sill Plaston maansiirtoautolla sorakeikkaa. Äiti sitten huutelee syömään.


      • BussissaOnNettitrolli
        RunosmäenPlasto kirjoitti:

        Sekaisin olet, joten
        Mikä ominaisuus hei kuule Bussissa sinussa on niin paljon parempi kun joskus jos viitsit teet jopa muutaman tunnin jotain satunnaista keikkaa jollain pilipali alihankkijalla,että sinulle pitäisi siitä maksaa 16.99 tunnilta. Se 15.20 on jo ihan liikaa miehelle joka ei viihdy missään työpaikassa 2 päivää pisempään ja haukkuu vielä laadukkaan työnantajan kuten tämän turkulaisen alihankkijan joka ajaa Valion ajoja. Kyll se nyt niin on ,että vaikka olisit ollut alihankkijalla hommissa Postin ajossa niin olet ollut postissa silloin töissä. Et kai sää nyt väitä,että pelkkää ilmaa siellä kuljettelit.Alihankkija maksaa palkan,mutta postin hommia teet. Näin se nyt on närehet.
        Kyll maar olet niin paljon valehdellut. 3 viime vuoden ajalla on syntynyt kuva ,että tämä sälli se taitaaki olla syypää kun postissa ku mikään ei toimi.Niin paljon on heittänyt posti juttua. Nyt sitten onkin mukamas ollutkin vain viikon. Eikös ny oliskin huomenna parempi mennä sinne hiekkalaatikolle ajelemaan sill Plaston maansiirtoautolla sorakeikkaa. Äiti sitten huutelee syömään.

        Bussissa on vain työtön nettitrolli. Valehtelee kokoajan muttei osaa sitäkään tehdä niin ettei jäisi siitä kiinni.


    • PalkkansaMittainen

      Kuule nyt Bussissa ,mitä sinä aidosti tiedät Suomen paperiteollisuudesta? Minä olen tällainen kuljettajan renttu ja tienaan kaikkine lisineen sen max. 20 eur per tunti. Minulla on monen monta sukulaista tuolla Jämsässä ja ovat kaikki töissä Kaipolan ja Jämsänkosken paperitehtaissa ja heidän ansiotasonsa on vähintään kaksinkertainen. Jatkuva 3 -vuorotyö. Kun työssä ollaan niin hommien on myös hoiduttava. Kun prosessiin tulee vika niin siellä tehtaalla myös sitten juostaan sen mukaisesti. Jokainen seisokkitunti maksaa pitkän pennin.Ja jokainen duunari on asennoitunut siihen,että katkosia ei synny. Ja tällaisia hälytyksiä tulee keskimäärin ainakin 1 per työvuoro.
      Paperitehtaan siivoja tienaa 2 kertaa enemmän kuin siivoja muissa töissä, Kun kerran vuosia sitten paperitehtaat meinasivat ulkoistaa siivouspalvelut niin työmarkkinakiistassa työnantaja perääntyi ja siivojat on edelleen paperitehtaan palkkalistoilla omina työntekijöinä vanhoilla sopimusehdoilla.
      Jos sinulla ei ole facta tietoa jostain asiasta niin olisi parempi olla laukomatta järjettömiä kommentteja asioista josta et todellisuudessa tiedä yhtään mitään.Sellaiset alat kuten paperiteollisuus,teknologiateollisuus ja satamat ovat niin avainasemassa koko Suomen taloudessa,että niiden alojen työntekijöillä on vain asiat paljon paremmin. Kuljetusala,siivousala taas ovat malliesimerkkejä siitä kun vähällä opiskelulla voi aloittaa yritystoiminnan ja luulla suuria itsestään ja menestymisestään . Siitä huolimatta ei osata laskea kannattavuutta ja sitten myydään palveluja alihintaan alle kannattavuuden. Tällaiset yrittäjät sitten käyttävät surutta hyödykseen Bussissa hepun kaltaisia ihmisiä. Osa palkasta firmasta ja suurin osa YTK:sta. Siksi liikennelupia ei olisi koskaan pitänyt täysin vapauttaa vapaaseen kilpailuun. Meillä kun on nykyään vain laskutaidottomia yrittäjä-lupauksia. Lyhyt SKALlin järjestämä yrittäjä kurssi onneen riittää ja siitä ne unettomat yöt sitten alkavat.Pääasia,että saa oman nimen auton oveen.

      • PalkkaEiOleTasapuolista

        Paperiteollisuudessa on pirun hyvät palkat kyllä. Niin hyvät että tehtaita siirretään ulkomaille. Se kirous avainasemassa olevilla teollisuudenaloilla on että ahneuksissaan sahaavat omaa oksaansa. Suomi elää metsästä oli joskus sanonta ja se pätee edelleen. Me autoalalla voimme vain kateellisina kuunnella paperin palkoista. Toisaalta ei tarvitse mennä kuin vaikka turvallisuusalalle niin palkka putoaa kympin pintaan esim. aloittelevalla vartjalla. Sama kaupanalalla. Paperi pyörittää Suomea, sille on pakko maksaa hyvin, palvelut eivät ole yhteiskunnalle niin tärkeitä joten ne joutuvat pärjäämään puolet pienemmällä liksalla. Näin se vaan menee.


      • NäinSeMielipideMuuttuu

        Bussissa aloittaa keskustelun:

        " Nimenomaan! Mikään kuljettaja ei saa 16,99€ tuntipalkkaa
        Edes keskituntiasnaio ei nouse kuin todella harvalla noin korkeaksi! "

        Kun keskustelu jatkuu Bussissa jatkaakin:

        " Käytännössä se menee niin että puolet kuskeista tienaa alle mediaanien (16,99€/h) ja puolet yli mediaaninen (16,99€/h) "

        Taas yksi todiste ettei tämä nettitrolli ja sairaan tyhmä yksilö ymmärrä edes mitä itse kirjoittaa. Tämän trollin kirjoituksiin on täysin turha kommentoida mitään koska se ei vaan ymmärrä yhtään mitään. Valehtelee muttei sitäkään osaa tehdä niin etteikö siitä jäisi kiinni.


      • 24etunnissa

        10€ tunnissa jos peruspalkka, ja tehdään säännöllisesti esim. sunnuntaivuoroa niin ylityökorvauksineen, lomarahoineen, mahdollisine ikälisineen ja pekkasineen tulee aika helposti vuoden brutoksi 30-35000. Se kun jaetaan normituntimäärällä 1700, tuntipalkaksi tulee 17.65-20.58€.


      • BussissaOnTaasVäärässä
        24etunnissa kirjoitti:

        10€ tunnissa jos peruspalkka, ja tehdään säännöllisesti esim. sunnuntaivuoroa niin ylityökorvauksineen, lomarahoineen, mahdollisine ikälisineen ja pekkasineen tulee aika helposti vuoden brutoksi 30-35000. Se kun jaetaan normituntimäärällä 1700, tuntipalkaksi tulee 17.65-20.58€.

        Jos vuosiansiot ovat vaikka 33000 Euroa, joka kuljetusalalla on ihan normaali ansiotaso, niin jos sen jakaa vuosittaisella työtuntumäärällä, vaikka tuolla 1700:lla saadaan keskituntipalkaksi 19,40 Euroa. Bussissa idiootin 16,99 Euroa on ihan helppoa saada tunnissa.


      • Tulee mieleen ihan taksipalsta. Huhujen mukaan tulee kauhea raivari kun puhutaan TES-palkasta. Liekö nimimerkki "BussissaOnTaasVäärässä" sielläkin asialla, tietenkin eri nimimerkillä kun rassukka ei uskalla rekisteröityä :)


      • BussissaOnTaasVäärässä
        Bussissa kirjoitti:

        Tulee mieleen ihan taksipalsta. Huhujen mukaan tulee kauhea raivari kun puhutaan TES-palkasta. Liekö nimimerkki "BussissaOnTaasVäärässä" sielläkin asialla, tietenkin eri nimimerkillä kun rassukka ei uskalla rekisteröityä :)

        Mitä helvetin väliä sillä on jos minä käyn jollain muulla palstalla? En ole koskaan tosin käynyt taksifoorumilla koska en tiedä taksimaailmasta yhtään mitään. Mutta yllä kerroin sinulle miten helposti ihan perustuloillakin pääsee 16.99 Euron keskituntiansioon mutta sinä tyypillisesti tavoillesi siirsit keskustelun kokonaan pois itse aiheesta. Ymmärrettävää toisaalta koska huomasit itsekin että taas kerran yksi väitteesi on vääräksi todistettu.
        Ja mitä vittua sulle merkitsee se että joku kirjoittaa rekisteröimättömänä koska itse suollat paskaasi näilä palstoilla useilla eri nimimerkeillä?


      • KäkKriäinen
        Bussissa kirjoitti:

        Tulee mieleen ihan taksipalsta. Huhujen mukaan tulee kauhea raivari kun puhutaan TES-palkasta. Liekö nimimerkki "BussissaOnTaasVäärässä" sielläkin asialla, tietenkin eri nimimerkillä kun rassukka ei uskalla rekisteröityä :)

        Jos nyt kertoisit Bussissa ,miksi on niin hemmetin tärkeä asia sinulle tämä,että jokaisen kirjoittajan pitää olla rekisteröitynyt. Kirjoitat itse tämän tästä myös muilla nimimerkeillä jotka ei ole rekisteröity. Olet kyllä aika erikoinen tapaus!


      • Kuten todettu! Edes kokemusvuosilla ja yötöillä ei pääse tuohon lehden kertomaan tuntipalkkaan...


      • RunosmäenPlasto
        Bussissa kirjoitti:

        Kuten todettu! Edes kokemusvuosilla ja yötöillä ei pääse tuohon lehden kertomaan tuntipalkkaan...

        Laitetaan tähänkin kun et ymmärrä mistään mitään

        Tässä sulle Bussissa minimerkki aiempia kirjoituksiasi palkasta nimimerkilläsi Pakettiautomaatti. Kovin on asiallista keskustelusi.

        Pakettiautomaatti
        24.5.2015 17:45
        jos itse pääisisin unelmahommaan, olisin valmis tekemään työtä 10€/h palkalla, nykyisin 13,07€ sijaan..

        Pakettiautomaatti
        7.6.2015 11:30
        Totta... Itse saan pimeenä 15€/h Jos taasen tekisin töitä "verokortilla" niin minä maksaisin pomolleni 25€/h

        Eli pomo säästää kympin tuntiin, ja minä saan enemmän rahaa käteen... Kuka häviää tässä? ei kukaan

        Pakettiautomaatti
        7.6.2015 15:4
        Kiinnostaa.... moni sanoo että pimeässä työssä häviää enemmän kuin hyötyy...

        Tässä molemmat hyötyy kympin tuntiin

        Pitääkin oikein laskea...

        TES:n mukainen palkkani olisi 15,744€/h lomarahat eli 17,30€/h

        Siitä pois verot yms. käteen jäänee noin 14€/h

        Tulot vähentää YTK:N tukea vajaalla puolella, eli käteen jää tosiassa 8€/h

        Nyt saan siis melkein tuplat käteen ja lisäksi pomo säästää 10€/h


    • HimoksenÄijä

      Kuten aina. Bussissa heittää omasta mielestä vahvan väitteen. Sitten kun muut kommentoivat asiaa asiantuntemuksella niin koko Bussissa vajoaa maan alle. Kun keskustelu käynnistyy ja tosiasioita laitetaan pöytään niin kas kummaa Bussissa ei enää osallistu keskusteluun omilla erikoisilla mielipiteillä. Sen verran tiedän paperiteollisuudesta,kun serkkuni mies sillä alalla on.
      Sinne prosessiin valvomo tehtäviin ei edes pääse kuka vaan jannu. Kun paperiitehtaalle tuli uusi paperikone juurikin Jämsänkoskelle niin tämä serkkuni mies oli kuukauden oppimassa Saksassa jossa jo oli tällainen moderni kone miten sillä tehdään paperia. Oli oltava kielitaitoa ja innokkuutta jotta pystyi noin lyhyessä ajassa omaksumaan sen kaiken mitä tuossa työssä vaadittiin. Eli alalla on todella pätevöityneitä ammattilaisia jotka ovat taatusti palkkansa ansainneet. Lisäksi kyseessä on henkisesti raskas 3-vuorotyö joka ei kaikille ihmisille edes sovi. Minun on vaikea uskoa,että Bussissa hemmolla löytyisi rahkeita keskittyä työntekoon sillä asenteella jota paperiteollisuudessa vaaditaan,jotta siellä myös pärjäisi. Kun rahkeet ei riitä edes siihen,että vääntelisi rattia joka arkipäivä tuon 8-11 tuntia. Vaikka ajohommat on helppoa työtä kuin heinänteko. Ja ihan ilman YTK:n tukea ammattimies pärjää kyllä.Asenne ratkaisee.

      • iltasanomat VÄITTI minä annoin FAKTAA työehtosopimuksesta.

        Fakta oli karua luettavaa. Esim jos on 9 kokemusvuotta, töistä 80% öisin muutaman sunnuntai tunti välillä niin EDES SILTI palkka ei ole 16,99€/h

        ja lehti väittää että puolet kuskeista saa alle tuon ja puolet yli...

        Kertoisiko vielä miten se palkka menee sinne 16,99€? Aivan! Ei mitenkään. ainakaan puolilla kuljettajista


      • PerusteetVäitteellesi

        Kertoisitko sinä puolestan sen mistä tiedät millaista palkkaa kuljetusalan porukka tienaa? Mistä tiedät ettei PUOLET autokuskeista voi tienata 16.99 euroa tunnissa? Laitapa jotain linkkiä tilastoihin joista väitteesi saa tukea.....? Se että sinä niin väität ei ole mikään todiste tai fakta.


      • NoloSikaBusissa
        Bussissa kirjoitti:

        iltasanomat VÄITTI minä annoin FAKTAA työehtosopimuksesta.

        Fakta oli karua luettavaa. Esim jos on 9 kokemusvuotta, töistä 80% öisin muutaman sunnuntai tunti välillä niin EDES SILTI palkka ei ole 16,99€/h

        ja lehti väittää että puolet kuskeista saa alle tuon ja puolet yli...

        Kertoisiko vielä miten se palkka menee sinne 16,99€? Aivan! Ei mitenkään. ainakaan puolilla kuljettajista

        Bussissa idiootille:
        Kuorma-autonkuljettajan keskituntiansio kertomillasi specseillä eli perustuntipalkalla, ilman ylitöitä ja työaika josta 80 % on yötyötä, 9 vuoden kokemuslisillä saadaan keskituntiansioksi16,33 Euroa tunnissa. Yhdistelmäkuljettajalla samoilla tuntimäärillä ja vuoro-ja kokemuslisillä saadaan keskituntiansioksi 17,11 Euroa tunnissa. Keskituntipalkka tietysi vielä nousee jos samat laskut suoritetaan ylimmällä kokemusluokalla.

        Palkkaperusteiksi laskin kuorma-autokuskille 13,91 Euroa tunnissa ja yhdistelmäkuljettajalle 14,75 Euroa tunnissa. Palkat löytyy uusimmasta Akt:n työehtosopimuksesta joka astui voimaan 1.2.2018.

        Eli 16.99 Euroa vuosittaiseksi keskituntipalkaksi saa todella helposti. Yhtään ei tarvitse tehdä ylitöitä jos enimmäkseen tekee yövuoroa. Ja vaikkei yövuoroa paljoa tekisikään niin koska suurin osa kuljettajista kuitenkin tekee josain määrin ylitöitä tilanne on sama. Ja monilla on työpäivän pituus sellainen että saa lisäksi päivärahan niin sekin korostaa sitä totuutta että 16,99 Euroa tunnissa on todella helppo saada ja moni sellaisen saakin.


      • BussissaOnÄlykkö
        Bussissa kirjoitti:

        iltasanomat VÄITTI minä annoin FAKTAA työehtosopimuksesta.

        Fakta oli karua luettavaa. Esim jos on 9 kokemusvuotta, töistä 80% öisin muutaman sunnuntai tunti välillä niin EDES SILTI palkka ei ole 16,99€/h

        ja lehti väittää että puolet kuskeista saa alle tuon ja puolet yli...

        Kertoisiko vielä miten se palkka menee sinne 16,99€? Aivan! Ei mitenkään. ainakaan puolilla kuljettajista

        Kuinka tyhmä oletkaan Tuomas?

        Tässä sulle Bussissa minimerkki aiempia kirjoituksiasi palkasta nimimerkilläsi Pakettiautomaatti. Kovin on asiallista keskustelusi.

        Pakettiautomaatti
        24.5.2015 17:45
        jos itse pääisisin unelmahommaan, olisin valmis tekemään työtä 10€/h palkalla, nykyisin 13,07€ sijaan..

        Pakettiautomaatti
        7.6.2015 11:30
        Totta... Itse saan pimeenä 15€/h Jos taasen tekisin töitä "verokortilla" niin minä maksaisin pomolleni 25€/h

        Eli pomo säästää kympin tuntiin, ja minä saan enemmän rahaa käteen... Kuka häviää tässä? ei kukaan

        Pakettiautomaatti
        7.6.2015 15:4
        Kiinnostaa.... moni sanoo että pimeässä työssä häviää enemmän kuin hyötyy...

        Tässä molemmat hyötyy kympin tuntiin

        Pitääkin oikein laskea...

        TES:n mukainen palkkani olisi 15,744€/h lomarahat eli 17,30€/h

        Siitä pois verot yms. käteen jäänee noin 14€/h

        Tulot vähentää YTK:N tukea vajaalla puolella, eli käteen jää tosiassa 8€/h

        Nyt saan siis melkein tuplat käteen ja lisäksi pomo säästää 10€/h


      • Katotaas ketjuja täällä... Moni kysyy miten saada TES-palkka

        Väitätkö tosiaan että puolet kuskeista saa YLI TES-palkan saaden näis KTA:ksi vähintään 16,99€/h

        Väitätkö siis ihan tosissaan näin?

        Esim uusi tuntipalkkani itselläni on 13,91€/h

        Jos teen töitä TI-PE illat 21:00-7:00 niin saan vuoroa kohden palkkaa 163,5€ yö/iltalisineen

        Työvuoron pituus on 10h palkkaa 163,5€ ja KTA on 16,35€...

        Eli alle jäädään vaikka työvuoroon tulee iltatunteja sekä yötunteja ja kokemusvuosia reilu 9


      • RunosmäestäKajahtaa
        Bussissa kirjoitti:

        Katotaas ketjuja täällä... Moni kysyy miten saada TES-palkka

        Väitätkö tosiaan että puolet kuskeista saa YLI TES-palkan saaden näis KTA:ksi vähintään 16,99€/h

        Väitätkö siis ihan tosissaan näin?

        Esim uusi tuntipalkkani itselläni on 13,91€/h

        Jos teen töitä TI-PE illat 21:00-7:00 niin saan vuoroa kohden palkkaa 163,5€ yö/iltalisineen

        Työvuoron pituus on 10h palkkaa 163,5€ ja KTA on 16,35€...

        Eli alle jäädään vaikka työvuoroon tulee iltatunteja sekä yötunteja ja kokemusvuosia reilu 9

        Väitätkö tosiaan että puolet kuskeista saa YLI TES-palkan saaden näis KTA:ksi vähintään 16,99€/h

        Väitätkö siis ihan tosissaan näin?

        Vastaa edes kerran suoraan kysymykseen eli MIKSEI KESKITUNTIANSIO VOISI OLLA 16.99 EUROA TUNNISSA??? Se ettei sinun kta ole niin suuri ei tarkoita etteikö puolet porukasta tai ylikin voisi sellaista saada. Kuinka monen autonkuljettajan palkkatositteen olet nähnyt? Miten sinä ylipäätään voit tietää millaisia palkkoja voi autokuskinin saada kun itse elät osin työttömyyskorvauksilla ja olet yhteiskunan loinen muutenkin? Eli vastaa MISTÄ TIEDÄT ETTEI KULJETUSALALLA VOI SAADA 16.99 EUROA KESKITUNTIANSIOKSI???? VASTAA!!!??


      • Voi se olla, otetaan alle rekka ja täyden kokemusvuodet ja pelkkää yötä :D

        Miksi huudat? Omat KTA allle 13€???

        Mutta MEDIAANI tarkoittaa että PUOLET saa YLI 16,99€/h... sitä edes sinä arvon nimimerkki "RunosmäestäKajahtaa" joka ekaa kertaa täällä kirjoitat et usko...

        Mikäs nimi seuraavaksi tai kunnon spämmihyökkäys?


      • SisuMäättä
        Bussissa kirjoitti:

        Voi se olla, otetaan alle rekka ja täyden kokemusvuodet ja pelkkää yötä :D

        Miksi huudat? Omat KTA allle 13€???

        Mutta MEDIAANI tarkoittaa että PUOLET saa YLI 16,99€/h... sitä edes sinä arvon nimimerkki "RunosmäestäKajahtaa" joka ekaa kertaa täällä kirjoitat et usko...

        Mikäs nimi seuraavaksi tai kunnon spämmihyökkäys?

        Noh.........tekemällä 20 % töitä saan 100 % palkkaa NIMENOMAAN totta eiks JEP

        Noh NYT sitten pomolle IRTISANOMISLAPPUA rustaamaan kateellinen PELLE :D :D :D

        Noh ........nyt SITTEN kunnon spämmhyökkäys ja etkö PELLE uskolla rekistöröityä eiks JUU :D
        :D

        Noh....mulla on työautona sellainen kuorma-auto josta ammattimies ei osaa sanoa onko se REKKA eiks JEP :D :D

        NIMENOMAAN totta eiks jep :d :d


    • Anonyymi

      Vuosilomapalkka 17,00 x 222,4 = 3780,8 eur alv 0

      • Anonyymi

        Minä saan romunajosta 20€ tunti pimeenä, sioitusasuntoja en senverran että eläke on turvattu.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1402
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1191
    6. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1149
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe