Minkälainen menopeli on avensis dieselinä. Katsellut olen 2001 ja uudempia.
Onko ongelmaton peli vai löytyykö jotain tyyppivikoja tai heikkouksia?
Miten moottorin vääntö alakierroksilla, kiihtyykö kunnolla heti alakierroksilla kuten vw:n koneet vai joutuuko odotella turbon mukaan tuloa?
Kuinka luja toyotan dsl kone oikein on? Onko esim 200tkm ajettu jo riskiostos vai ajaako huoletta vielä 350tkm ajettunakin?
Entä sen lisälämmittimen toiminta, onko ongelmaton / hyvä ratkaisu?
Kokemuksia dieselistä 2.0 D4D
23
23492
Vastaukset
- Corolla
Kokemusta Avensiksen 4D4 koneesta ei ole, mutta Corollan vastaavasta kyllä, muuten sama kone kuin Avensiksessa mutta välijäähdytintä ei ole. Corollassa toimii tosi hyvin, vääntöä riittää jo alakierroksilla ja ohitukset onnistuu hyvin vitosvaihteellakin. Tehoa 90 hv, Aven koneessa 110 hv. Tosin Corollaankin on nykyisin saatavissa tuo 110 heppanen. Lisälämmitin on toiminut hyvin,lämpöä tulee tosi hyvin pakkasellakin sisälle, muistettava vaan käyttää kesälläkin päällä sillointällöin, pysyy näin hyvin toimintakunnossa.
Koneen kestävyydestä en osaa sanoa, Corolla ajettu vasta vähän alle 100 tkm. Toiminta on ollut täysin moitteetonta, normaalit huollot vaan tehty. Uskoisin kestävyyden olevan samaa luokkaa kuin muillakin Toyotan koneilla.
Edellisessä 2.0 TD koneissa on joillakin ollut jotain kansiongelmia, uskoisin kuitenkin että asia on uudessa koneessa hoidettu. Kannattaa kuitenkin muistaa kovan ajon jälkeen jäähdyttää tyhjäkäynnillä hetken aikaa, ohjekirjassakin siitä mainitaan.- se on
D4D
- Toyisti
nyt alla -00 ave farkku d4d ja takana n.270tkm. Moottorin ja apulaitteiden kanssa ei onkelmia, paitsi startti vaihdettiin 200tkm kohdalla. Iskarit ja "koiranluut" kallistuksen vakainten kumit vaihdettu sekä jarrulevyt ja palat eteen sekä taakse jarruhihnat about tuossa 250tkm kohdalla.Myös hihnat jakohihna*2 vaihdettu.
Ja taas mennään kohti seuraavaa jakohihnan vaihtoa kohti vuoden keskikulutuksen ollessa 5.7l/100km.
Webaston ohjausreleessä oli kylmäjuotoksia jotka korjasin, muuten webastokin on toimit ihan hyvin.
Yksi pissapojan suutin vaihdettiin myös sen tukkeuduttua. Tuulilasikin on uudehko. Penkinlämmittimetkin toimii vieläkin. Kone eikä laatikkokaan vuoda mitään. Vetonivelien suojakumitkin ovat ehjät. Alustakin puutteellisesta suojauksesta huolimatta on ruosteeton.
Öljynkulutus 15tkm öljynvaihtovälillä on tällä hetkellä noin 3dl.
Vedon vahvuus riippuu vaihteesta. Vitosella hengeton alle 1800rpm, nelosella meno alkaa hyytyä alta 1700 rpm, kolmosella alta 1500 rpm ja kakkosella alta 1400 rpm. Eli vitosella voipi ajella 65km-> nelosella 50km-> vitskalla voip ajaa 60km/h-> tasamaalla.
Kone kiertää kakistelematta yli 5000 rpm ja hyvinkin nopeasti esim. ykösellä ja kakosella tosin veto alkaa ryytymään isommilla vaihteilla tuossa 4500rpm jälkeen. Eli luonteva rpm alue onpi tuolta about 1500rpm->4500rpm riippuen vaihteesta.
Isolla vaihteella jos kiekat tippuu liian alas esim. nelkulla alle 1500rpm niin sitten saapi ootella että kone alkaa vetää taas kunnolla ja on parempi näyttää kolmosta. Uudempana kone oli huonommin vetävä mutta kilometrien karttuessa vetokin on parantunut.
Eiköhän tässä asiaa jo riittävästi.- ile
Takuuaikana:
-vitosen rattaat 15 tkm
-sisemmät raidetangon päät 45 tkm
-kuskin penkin pehmusteet ja kääntömekanismi 60 tkm (selkänoja antaa edelleen periksi hiljalleen)
-etujarrulevyt 70 tkm
-startti ja kytkin 99 tkm
Saa nähdä miten kytkin kestää jatkossa. On kuulemma jäykempää mallia kuin alkuperäinen. Suuttimien ja korkeapainepumpun kesto pelottaa. Samoin imusarjan tukkeutuminen EGR:n takia, vaikka yhtään kommenttia aiheesta Toyotan kohdalla en ole kuullut (mersu- ja opelpalstoilta kylläkin).
Alusta pusliltaan täysin ehjä. Iskarit menettäneet osan tehoaan. Pieni napse ohjauksessa vaatisi kuulemma ohjausakselin tiivisteen rasvauksen
Tuntuu todella, että ärhäköityy vanhetessaan. Kierroksia kannattaa käytää. En aja vitosella alle 2000:n kierroksen.
Ei syö öljyä (no voi mennä se kolme desiä).
Tuulilasi hajosi jo uutena, mutta ajattelin vaihtaa sen 200 tkm:n kohdalla.
Todella kriittinen rankaiden tasapainotukselle ja pystyheitolle.
Vasta 300 tkm:n jälkeen voi sanoa jotain kestävyydestä.
Kysymys Toyotistille: Hankitko iskarit ja alustan kumit alkuperäisosina vai mistä ja mitä merkkiä? - Toyisti
ile kirjoitti:
Takuuaikana:
-vitosen rattaat 15 tkm
-sisemmät raidetangon päät 45 tkm
-kuskin penkin pehmusteet ja kääntömekanismi 60 tkm (selkänoja antaa edelleen periksi hiljalleen)
-etujarrulevyt 70 tkm
-startti ja kytkin 99 tkm
Saa nähdä miten kytkin kestää jatkossa. On kuulemma jäykempää mallia kuin alkuperäinen. Suuttimien ja korkeapainepumpun kesto pelottaa. Samoin imusarjan tukkeutuminen EGR:n takia, vaikka yhtään kommenttia aiheesta Toyotan kohdalla en ole kuullut (mersu- ja opelpalstoilta kylläkin).
Alusta pusliltaan täysin ehjä. Iskarit menettäneet osan tehoaan. Pieni napse ohjauksessa vaatisi kuulemma ohjausakselin tiivisteen rasvauksen
Tuntuu todella, että ärhäköityy vanhetessaan. Kierroksia kannattaa käytää. En aja vitosella alle 2000:n kierroksen.
Ei syö öljyä (no voi mennä se kolme desiä).
Tuulilasi hajosi jo uutena, mutta ajattelin vaihtaa sen 200 tkm:n kohdalla.
Todella kriittinen rankaiden tasapainotukselle ja pystyheitolle.
Vasta 300 tkm:n jälkeen voi sanoa jotain kestävyydestä.
Kysymys Toyotistille: Hankitko iskarit ja alustan kumit alkuperäisosina vai mistä ja mitä merkkiä?iskarit, merkki oli Gabriel(itse asiassa ihan hyvät iskarit vaikka oli vähän ennakkoluuloa) ja kumit joutu ostaa genuine toyota parts(made in france) hintaa kertyi mokomille kumeille yhteensä 50ekee. Takakallistuksen vaimentimen kumipuslien vaihto oli aika kinkkinen suoritus mutta eteen onnistuu heittämällä.
- Toyisti
Toyisti kirjoitti:
iskarit, merkki oli Gabriel(itse asiassa ihan hyvät iskarit vaikka oli vähän ennakkoluuloa) ja kumit joutu ostaa genuine toyota parts(made in france) hintaa kertyi mokomille kumeille yhteensä 50ekee. Takakallistuksen vaimentimen kumipuslien vaihto oli aika kinkkinen suoritus mutta eteen onnistuu heittämällä.
haluaa vielä paremmat iskarit niin nuo monroe sensatrackit ovat kuulemma avesome iskarit kaikin puolin, mutta maksavat sitten melkein 2 kertaa enempi kuin Gabrielit...
- Toyisti
Toyisti kirjoitti:
haluaa vielä paremmat iskarit niin nuo monroe sensatrackit ovat kuulemma avesome iskarit kaikin puolin, mutta maksavat sitten melkein 2 kertaa enempi kuin Gabrielit...
Siis Monroe reflex oli tuo iskarin tyyppi.
- TM 17/2004
Siellä oli ave mukana ja hyvin pärjäsi.
Tosin ei ihan voittoon asti.- Toyisti
tuo uus koppanen ei ole yhtä taloudellinen sekä häviää sitkeydessä ja kiihtyvyydessä ja metelissä tälle vanha koppaselle varmaankin painon takia. Vaikkakin paperilla on tehoa ja vääntöä enempi kuin vanhassa.
- D4D
Omalla D4D avensikselle -02 ajettu nyt 210 tkm ja ilman ylimääräisiä huolia. Entinen taksi, jonka hankin mittarin ollessa 180 tkm tienoilla. Jarrupalojen vaihdoilla ja perushuolloilla selvitty.
Vakiona oleva polttoaine lisälämmitin erittäin hyvä ja saa moottorinlämmöt nopeasti nousemaan. Muuten veisi talvella taajama-ajossa kohtuuttoman pitkään.
Mielestäni melko suorituskykyinen johtuen osittain myös tiheästä vaihteistosta.
Mainittakoon vielä, että vertailtuani vastaavia bensamoottorisia aveja niin ajo-ominaisuudet paremmat dieselissä. - Säilykepurkki
Oma -00 farkku D4D, 160tkm.
n70tkm, alko moottorin varoitusvalo palamaan, vaihdettiin pa-pumppu takuuseen (uuden hinta >1000e) ja siihen päivän työt.
108tkm yksi iskari paskana, minä loihelausumaan että ne pitää vaihtaa kaikki ja vieläpä takuuseen ku toi km lukema on vielä mittarivirheen puitteissa takuun piirissä. Hämmästykseni oli suuri kun hetken nieleskelyn jälkeen ja kaverille kilautettua kertoi korjaamon mies että niinhän se onkin ja ne uusitaan takuuseen kaikki.
150tkm takalasinpyyhkimen moottori prakas, laadultaan huonompi kuin muutamissa leikkikaluissa näkemäni moottorit ja vastaa lähinnä jotain paristokäyttöistä purkinavaajaa, mutta hinta sitten taas vastaavasti (380e) on sitä laadukkaampaa.
Luotettava ja kestäväö auto osat vain sairaan kalliita jos tarvii vaihtaa. - Petli
Mulla on tollanen 2002 vuoden D4D avensis jolla ajettu jo 218000tkm eikä ole ollu mitään vikoja, kun on muistanut huollot tehdä. tehoa ja vääntöä riittävästi, turbo tulee mukaan siinä 2000 kieppeillä ja ohitukset menevät vitosella normaalin 80-100km nopeudessa loistavasti ja miksi ei sitten kovemmissakin vauhdeissa.
PS. Todella tyytyväinen ollu....! - ymmällä
Ihan hyvä peli. Mulla on 2000 vuosimallin d4d turbodiesel ave. Ajettu 580000. Nyt ilmeni vika että kun kierrokset nousee 2000-2500 seutuville alkaa nykimään ja kierrokset ei lähe nousemään. Vaihdoin turbolle menevän ilmanottoputken uuteen. Oli pykinyt. Vaihdoin polttoai.esuodattimen. vaihdoin ilmansuodattimen. Imuilman tunnistin tarkastettiin. Mutta nykii.mikä vois olla.
- ileD4D
Laita lisäklemmari suodatinjalalta eberille lähtevään letkuun ja pumppaa ilmat pois käsipumpulla. Hörppii sieltä ilmaa ja aiheuttaa tuon kuvaamasi vian.
- TheKöle
Mitäs ilen omalle Avelle kuuluu?
- ileD4D
TheKöle kirjoitti:
Mitäs ilen omalle Avelle kuuluu?
560 tkm vasta mittarissa ja täydessä iskussa. Ajot vaan uhkaavat jäädä entistä vähemmälle, kun tuli hommattua kakkosautoksi Citroen C Zero täyssähköauto. Mutta nyt voi Avea viritellä ja modata kaikessa rauhassa. Kaasuvehkeet meinasin laittaa, ts. bifuel-konversion.
- jukkis58
ajoin auriksella 300 000 eikä mitään isompia vikoja ollut.Jarrulevy ja palat vaihdettiin.toyotan huolto ja palvelu 10 arvoinen
- väykkä
Moi. Aion vaihtaa nykysen -96 carina turbo dieselin uuvempaan -04 avensikseen carinassa ei mittään vikkaa ajettu 540000 jako hihnavaihettu 2 kaksi kertaa ennen ku ollu mullaon ollu. Hyvä kiesi.
- JuokseKunVoit
Älä missään nimessä koske edes sillä kuuluisalla pitkällä tikulla! D4D on tunnettu siitä, että se kestää 100 tkm kerrallaan, ja sitten on aika vaihtaa moottori.
- kuskiavaihdettu
Parisataatuhatta D4D 2.0L Auriksen mittarissa, hyvin toimii.
- EikoskaanD4D
Mulla D4D oireilu, mutta pajalla sanottiin että ihan normaalia öljynkulutusta...mylly kesti kaikkiaan 130 tuhatta kilometriä ja kansi kiharalla. Mallivika, ei voi korjata. Vaihtomoottorin jälkeen näin ja siirryin rahapulan takia Daciaan. Se on ollut ihan ongelmaton. Paljon laadukkaampi tuote.
- Anonyymi
Olen ajanut 220tkm. Ei oikeastaan ollut ikinä mitään ongelmia,katsastus erittäin helppoa muutamia lamppuja ollut joskus pimeänä! AINUT yksi isompi oli laturin vaihto parivuotta sitten. Erittäin hyvä vääntö kun turbo tulee heti mukaan. Helppo ohitella hitaampia jopa nelosella mittari näyttää 120km/h muutamassa sekunnissa. Kulutus n.4,5-5 litraa satasella,olen ollut erittäin tyytyväinen autooni!
- Anonyymi
Itelläki 2010 avensis d4d toimii todella hyvin👍
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla623987- 512780
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta162123- 991953
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä141927Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?841639Kansanedustaja Teemu Keskisarja ei osallistu Linnan juhliin vaan natsikulkueeseen
Kerääkö poliisi taas natsiliput pois osallistujilta?3581494Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81426Olen aina vain
Ihmeissäni siitä että oletko niin tosissani minusta? Mitä muut ajattelisi meistä?511420- 581187