...oletteko ennen wiccaksi tulemistanne olleet kastettuja kristinuskoon(tai johonkin muuhun uskoon)? Kuuluttekon kenties vieläkin kirkkoon vai erositteko heti kun ymmärsitte olevanne wicca?
kertokaa...
8
596
Vastaukset
- pakana
Erosin kirkosta jo ennen kuin totesin olevani pakana. Kristinusko on nais-, muukalais- ja homo-vihamielinen uskonto!
- luonnonlapsi
Minut on vauvana kastettu kristinuskoon. Kävin rippileirinkin ihan mielenkiinnosta, jonka jälkeen erosin kirkosta.
Evankelisluterilainen olen vielä kaksi vuotta paperilla. Täysi-ikäisenä eroan.
- merlinck
Kirkkoon en kuulu, mutta erääseen vapaaseen kristilliseen suuntaukseen koska en ole saanut aikaiseksi erota.
Kunnioitan kuitenkin kristillisyyttä, erityisesti niitä hyviä periaatteita, joissa ei tuomita muita.
"Set your mind free" - Luna XIV M.
Olin luterilainen, enkä voinut erota kirkosta silloin kun wiccasta kiinnostuin, sillä olin alaikäinen enkä uskaltanut sanallakaan mainita asiasta äidilleni.
Sittemmin erosin kirkosta heti mahdollisuuden tultua. - luminara
Minut kyllä aikanaan kastettiin kristinuskoon mutta en enää kuulu kirkkoon, erosin sen jälkeen kun olin varma siitä että wicca on se minun oikea uskonnollinen tieni. Kirkko on kristittyjen asia eikä siksi kuulu minun ajatusmaailmaani...
- LappiWicca
Kastettiin pienenä, kävin rippileirin ja erosin kirkosta samalla viikolla sen jälkeen kun sain tietää, että siitä voi erota. Olin 21v
Pakanaksi minut voi laskea jo jostain 10-15v alkaen, pakosta kävin leirit, ym. En halunnut satuttaa ajatuksilläni vanhempiani.
Joskus noihin aikoihin kuulin wiccasta ensimmäisen kerran, mutta koska netti ei ollut niin yleinen, niin asia jäi.
Uudelleen kuulin ja tutustuin asiaan paljon myöhemmin ja eipä paljoa elämäntyylini ja ajatustapani muuttuneet, kun tunsin olevani mahdollisesti wicca - Tuuli
Minua ei ole koskaan kastettu, en ole koskaan kuulunut kirkkoon enkä käynyt rippikoulua.
Paljasjalkainen pakana siis :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1175472Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/744361711- 2001203
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1111173Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk201169Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna861063Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47951- 64951
- 64906
Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64846