Kirjoitin viikko sitten tosi kokemukseni 21.vuoden takaa.
Kun selasin sitä uudelleen, huomioin muutaman nikin voimakkaan pahennuksen.
Alkoi kirjoittelu rakastamisesta, lupauksista, uskolisuudesta, uskottomuudesta. Ilmeisesti heidän omasta mielestään jotain täydellistä tietoa. Kuin opiksi, miten sen kirjoittamisen pitää oikein sujua.
Kirjoittajat oikein kilpailivat siitä, kuka pistää tositarinani mahdollisimman matalaksi.
Ja revittelivät sitä omalla Regina-kirjoituksellaan. Matkien kuin apinat.
Muut porukat taputtivat karvaisia käsiään loistavasta kopiosta.
Minusta leivottiin Kioskikirjallisuuden kuningatar.
Olisiko tämä sitä palstakiusaamista parhaimmillaan?
tellukka, siilinämää, paloma, mielikkimummo, demeter ja vielä muita.
Miksi moinen reaktio, jos se kerran porukoiden mielestä oli täyttä tuubaa.
Kuitenkin totuus on se, että siinä tarinassa ei rakkaudesta puhuttu mitään. Vain intohimosta ja polttavasta liekistä.
Yksi palstalainen sätti minua, kun olin sanonut rakastavani tulevaa aviomiestä ja välirikon kohdatessa syöksyn ensimmäisen uroon syliin.
Nyt pientä viilausta.
En koskaan ole sanonut että aviomieheni oli elämäni rakkaus. Olen sanonut, että hän oli elämäni mies.
Meidät vihittiin maistraatissa.
Miehen toivomuksesta.
Siellä laamannin edssä ei luvata rakastaa vaan luvataan kunnioittaa toista. Samoin sanotaan, että olemme edelleen yksilöitä.
Mies ei koskaan, enkä minä käyttänyt sanaa rakastan.
Se on niin amerikkalaista hattaraa.
Sakinhivutus
142
972
Vastaukset
- Hyviä-toivotuksia
Aito rakkaus on ihana asia, ja olen onnellinen, että olen saanut kokea sitä. Olen saanut rakastaa ja olla rakastettu.
Sinä et ilmeisesti ole koskaan kokenut sitä, ehkä et edes lapsena. Surullista, mutta tosi on, että on monia muitakin, jotka eivät ole rakkautta kokeneet, eivätkä edes osaa kuvitella, millaisia tunteita rakastamiseen saattaa liittyä.
Jospa vielä jonain päivänä sinäkin...Hyviä
Lapsuudessani läheisyyydestä en tiedä mitään. Ei koskaan halattu, ei pidetty sylissä. Ei kuulunut tapoihin siihen aikaan.
Nuorena menin avioon ekakerran, tietämättä mistään mitään.
Halusin pois kotoa.
Jotain pitämistä ja intohimoa on voinut olla matkan varrella.
Toinen aviomieheni oli elämäni mies.
Rakkaussanaa en koskaan käyttänyt, niinkuin ei hänkään.
Emme tienneet,mitä se tarkoittaa, enkä tiedä vieläkään.
Olen kertonut sen, kun kuusivuotta sitten kaadoin viinat lavuaariin ja aloin taistelun alkoholismia vastaan.
Siinä taistelussa joka edelleen jatkuu, opin välittämään itsestäni. Ensimmäistä kertaa. Pitäisikö sanoa, että opin rakastamaan ja hyväksymään itseni.
Se on ollut minulle suuri lahja.
Voin nyt auttaa läheisiäni jollain tavanomaista vahvemmalla tavalla.
Jos minulla olisi itsetunto ollut kohdallaan lapsesta tai nuoresta aikuisesta lähtien, olisin oppinut rakastamisen taidon. Näin uskon.- ikuisestisinunomasi
Taivaasi repesi, orgideat suutelivat ihoasi, rakkaan kosketus lennätti sinut varpaat sojolla poutapilveen, leijailit höyhenen lailla alas, ah onnea, sitä kun Kalervo yritti ottaa kopin, mutta ei saanut kiinni.
ikuisestisinunomasi kirjoitti:
Taivaasi repesi, orgideat suutelivat ihoasi, rakkaan kosketus lennätti sinut varpaat sojolla poutapilveen, leijailit höyhenen lailla alas, ah onnea, sitä kun Kalervo yritti ottaa kopin, mutta ei saanut kiinni.
ikuisesti
Mistä tiedät ensimmäisen mieheni etiunimen?- pienetkinsanatpihtiin
korpikuusikon laiturimadonna tallettaa kaiken
Pitäisi vain oppia ottamaan toisten mielipiteet toisten mielipiteinä, eikä ottaa niitä sättimisinä kiusaamisina.
yksilesken kirjoitti:
Tell
Tiedetään. Mutta tiedätkö sinä?Tiedän tiedän.
Siksi minua ei täällä pystytäkään kiusaamaa eikä sättimään.Tellukka kirjoitti:
Tiedän tiedän.
Siksi minua ei täällä pystytäkään kiusaamaa eikä sättimään.Tell
Täällä oli pitkä ketju kiusaamisesta ja näissä karkeloissa sitä näkee parhaimmillaan.
Täällä olevat äidit ja isät ovat opettaneet sen lapsilleen. Kotoahan se peilikuva ja malli löytyy , ainayksilesken kirjoitti:
Tell
Täällä oli pitkä ketju kiusaamisesta ja näissä karkeloissa sitä näkee parhaimmillaan.
Täällä olevat äidit ja isät ovat opettaneet sen lapsilleen. Kotoahan se peilikuva ja malli löytyy , ainaOlihan täällä montakin ketjua aiheesta.
Kuvittelin sinun olevan sellaisen itsesi kiusatuksi tuntemisen yläpuolella, koska et osallistunut niihin.
Noin väärin sitä voi olettaa.
Mitäs sinä tiedät täällä olevien vanhempien lapsista ja heidä kiusaajia olemisestaan?
Onko sinua lapset kiusanneet? Oletko varma, että ne ovat olleet tämän palstan kirjoittelijoitten lapsia?Tellukka kirjoitti:
Olihan täällä montakin ketjua aiheesta.
Kuvittelin sinun olevan sellaisen itsesi kiusatuksi tuntemisen yläpuolella, koska et osallistunut niihin.
Noin väärin sitä voi olettaa.
Mitäs sinä tiedät täällä olevien vanhempien lapsista ja heidä kiusaajia olemisestaan?
Onko sinua lapset kiusanneet? Oletko varma, että ne ovat olleet tämän palstan kirjoittelijoitten lapsia?Tell
En osallistu mihinkään työpaikkakiusaamisketjuun. Olen työni tehnyt.
Jonkun lapsiahan kaikki ovat.
En ihmettelisi yhtään, että täällä jatkuvasti notkuvien kirjoittajien jälkikasvu olisi ties millaista.
Vai onko täällä porukat omasta mielestään parasta A-ryhmää. Voi Zsiesus.yksilesken kirjoitti:
Tell
En osallistu mihinkään työpaikkakiusaamisketjuun. Olen työni tehnyt.
Jonkun lapsiahan kaikki ovat.
En ihmettelisi yhtään, että täällä jatkuvasti notkuvien kirjoittajien jälkikasvu olisi ties millaista.
Vai onko täällä porukat omasta mielestään parasta A-ryhmää. Voi Zsiesus.Toinen ketju niistä oli kiusaamisesta yleensä.
Minun lapseni(kaan) eivät ole kiusanneet minua.Tellukka kirjoitti:
Toinen ketju niistä oli kiusaamisesta yleensä.
Minun lapseni(kaan) eivät ole kiusanneet minua.Tell
Asia on sitten toistapäin.
No jopa oli taas vuodatus😂.
siilenä
Viikko ollut aikaa analysoida nikkien omahyväisiä, haistapaska tietoja kaiken voittavasta rakkaudesta.yksilesken kirjoitti:
siilenä
Viikko ollut aikaa analysoida nikkien omahyväisiä, haistapaska tietoja kaiken voittavasta rakkaudesta.Viikon märehtinyt asiaa ja sitten tullut siihen tulokseen, että nuohan solvasivat, ivasivat ja kiusasivat ...
"pois unhoita mit oli ennen ..."yksilesken kirjoitti:
siilenä
Viikko ollut aikaa analysoida nikkien omahyväisiä, haistapaska tietoja kaiken voittavasta rakkaudesta.Kaikkeen sinäki keskityt. Heitä sikseen.
Tellukka kirjoitti:
Viikon märehtinyt asiaa ja sitten tullut siihen tulokseen, että nuohan solvasivat, ivasivat ja kiusasivat ...
"pois unhoita mit oli ennen ..."Hän haluaa lisää kun jatkaa jatkaa ja jatkaa.
Tellukka kirjoitti:
Viikon märehtinyt asiaa ja sitten tullut siihen tulokseen, että nuohan solvasivat, ivasivat ja kiusasivat ...
"pois unhoita mit oli ennen ..."Tell
Juuri näin.siilenämää kirjoitti:
Kaikkeen sinäki keskityt. Heitä sikseen.
siile
Keskityn viikonloput itseeni. Painettu sana on panettu sana.yksilesken kirjoitti:
siile
Keskityn viikonloput itseeni. Painettu sana on panettu sana.Panettu vai pantu?
siilenämää kirjoitti:
Panettu vai pantu?
Panettu tietysti, etkö osaa lukea, sillä eihän yksilesken kirjoitusvirheitä tee.
Tellukka kirjoitti:
Panettu tietysti, etkö osaa lukea, sillä eihän yksilesken kirjoitusvirheitä tee.
Heh. Ja hohhoijaa. Mie suljen nyt tämön toosan ja alan kattomaan töllötintä.
siilenämää kirjoitti:
Panettu vai pantu?
siilenä
Älä nyt tukehdu kaljaasi. Kirjoitusvirhe todistaa etten minäkään ole perfekt.
Po.painettu.yksilesken kirjoitti:
siilenä
Älä nyt tukehdu kaljaasi. Kirjoitusvirhe todistaa etten minäkään ole perfekt.
Po.painettu.Sulla ne on vaan kaljat ja kepekset mielessä.
Nythän "joku" ammattitunteilija suositteli ettei käytettäisi sanontaa "rakastan sinua", vaan mieluummin "olen sinun ikuisesti" tai "kuulun sinulle aina" yms.
Harvinaisen hölmöä, kunhan nyt päivän kerrallaan yrittäisi pysyä samassa huushollissa.Näin on, minua on aina kaihertanut sana ikuisesti.
Elämäsi loppuun asti...
En itse uskaltaisi vannoa valoja "ikuisesti sinun", todellakin riittää kun juuri nyt on ainakin kohtalisen hyvä olla.
Nyt on hyvä olla, huomisesta ei tiedä edes sen vertaa onko enää hengissäkään.mielikki.mummo kirjoitti:
Näin on, minua on aina kaihertanut sana ikuisesti.
Elämäsi loppuun asti...
En itse uskaltaisi vannoa valoja "ikuisesti sinun", todellakin riittää kun juuri nyt on ainakin kohtalisen hyvä olla.
Nyt on hyvä olla, huomisesta ei tiedä edes sen vertaa onko enää hengissäkään.mielikki
Sinä olit mukana ruttaamassa minun erämaatarinani. Olit muiden mukana ivaamassa.
Olet turhan tasainen ollaksesi aito.yksilesken kirjoitti:
Ancel
Ai yrittäisi. Mikä siinä nyt niin vaikeata on, kun rakastaa maailman tappiin asti.Eihän siinä mitään vaikeaa olekaan, kun rakastaa, mutta ei sitä joka päivä ole tavan vuoksi pakko toitottaa.
Teot puhuvat senkin edestä, kuten esim. saunan lämmittäminen ja iltakahvin keittäminen.yksilesken kirjoitti:
mielikki
Sinä olit mukana ruttaamassa minun erämaatarinani. Olit muiden mukana ivaamassa.
Olet turhan tasainen ollaksesi aito.Toivoisin että kerrot miten ruttasin sinun tarinasi. En ainakaan muista tehneeni niin.
Olen kyllä just se mikä olen, en voi mitään sille että olet sitä mieltä.
Nyt olen melko tasainen, vaikka kumppani saattaa olla eri mieltä. Elämäni on ollut vaiherikasta kuten sinunkin, ehkä monipuolisempaa kuin uskotkaan, siksi en hermostu turhista enää. Enkä ota palstaakaan kuin hupina, kieltämättä nykyisin avaan sivut luvattoman usein.Ancelina kirjoitti:
Eihän siinä mitään vaikeaa olekaan, kun rakastaa, mutta ei sitä joka päivä ole tavan vuoksi pakko toitottaa.
Teot puhuvat senkin edestä, kuten esim. saunan lämmittäminen ja iltakahvin keittäminen.Ancel
Ole onnellinen onnesas.mielikki.mummo kirjoitti:
Toivoisin että kerrot miten ruttasin sinun tarinasi. En ainakaan muista tehneeni niin.
Olen kyllä just se mikä olen, en voi mitään sille että olet sitä mieltä.
Nyt olen melko tasainen, vaikka kumppani saattaa olla eri mieltä. Elämäni on ollut vaiherikasta kuten sinunkin, ehkä monipuolisempaa kuin uskotkaan, siksi en hermostu turhista enää. Enkä ota palstaakaan kuin hupina, kieltämättä nykyisin avaan sivut luvattoman usein.mielikki
Lue se tarina, niin huomaat, kuinka vietävissä olet ruotsalaisvahvistusten kanssa.yksilesken kirjoitti:
siile
Ja piikkinämää komppaa kun muutakaan ei osaa.Minkä minä sille voin jos en mielestäsi vastaa "oikein"
yksilesken kirjoitti:
mielikki
Lue se tarina, niin huomaat, kuinka vietävissä olet ruotsalaisvahvistusten kanssa.Odotellaan saunan lämpiämistä ja luin mitä olin kirjoittanut. Kyllä nyt on niin että sinun kannattaa lukea ketjun jokainen sepustukseni uudelleen. Yleensä unohdan saman tien kaiken, en jaksa paneutua niin täysillä palstaan.
Mutta ei kai asia niin tärkeä ole? Eiköhän unohdeta koko juttu ?yksilesken kirjoitti:
mielikki
Lue se tarina, niin huomaat, kuinka vietävissä olet ruotsalaisvahvistusten kanssa.Joskus voi jostakin asiasta olla toisen kanssa samaa mieltä olematta silti toisen vietävissä.
Entä, jos jokun on jostain sinun kanssasi samaa mieltä, niin koetko sen sellaisena, että hän on sinun vietävissäsi?mielikki.mummo kirjoitti:
Odotellaan saunan lämpiämistä ja luin mitä olin kirjoittanut. Kyllä nyt on niin että sinun kannattaa lukea ketjun jokainen sepustukseni uudelleen. Yleensä unohdan saman tien kaiken, en jaksa paneutua niin täysillä palstaan.
Mutta ei kai asia niin tärkeä ole? Eiköhän unohdeta koko juttu ?mielikki
Et sinä ole mikään sanomaan, mikä kenellekin on tärkeä ja mikä ei.
Olet mielinkielin joka suuntaan. Kirjoitat ja unohdat.
Unohda kirjoittaminen.yksilesken kirjoitti:
mielikki
Et sinä ole mikään sanomaan, mikä kenellekin on tärkeä ja mikä ei.
Olet mielinkielin joka suuntaan. Kirjoitat ja unohdat.
Unohda kirjoittaminen.Oli hyvät löylyt, kyllä puusauna aina sähkösaunan voittaa..
En minä lopeta kirjoittamista sinun pyynnöstäsi.
Olen mikä olen, sinun on pakko sietää minuakin mikäli palstalla käyt :)
Jos on mielistelyä se että ei kiinnosta riidellä niin olkoon.
Ukkoni oli alkoholisti, tiedän asiasta jotain.yksilesken kirjoitti:
siile
Ja piikkinämää komppaa kun muutakaan ei osaa.Niivvai silti kuristaa sana ikuisesti. Kuka sellaista voi vannoa.
- vaaatturimestari
Minä en kirjoittele rekisteröidyllä nimmarilla, vaan usein eri nimmareilla ja usein. Niin monet kirjoitukset olen tänne kirjoittanut, yleensä Hunks ne haukkuu heti alkuunsa, (taannoin luin hänen kirjoituksiaan, pitkiin aikoihin en ole lukenut, mutta uskonpa tyylin olevan sama, ei maksa vaivaa lukasta) sitten joku muu matkii häntä, sitten alkaa tulla kiintoisaa keskustelua ja pitkiäkin ketjuja, tosi pitkiä välillä. Veikkaanpa ett olen yksi eniten keskusteluja masinoinut täällä, niitä pisimpiä ja keskustelluimpia ketjuja. :) Minulla ei ole halua haukkua muita eikä tarvetta sellaiseen hommaan, ihan kiva olla ystävällinen.
Ei ole tarvetta haukkua, mutta sitten tuli kuitenkin pakoittava tarve kertoa, kenen kommentteja et välitä lukea, koska et pidä niistä?
- vaaatturimestaris
Tellukka kirjoitti:
Ei ole tarvetta haukkua, mutta sitten tuli kuitenkin pakoittava tarve kertoa, kenen kommentteja et välitä lukea, koska et pidä niistä?
Ei tullut pakottavaa tarvetta kertoa, kunhan sanoin, olis voinut jättää sanomattakin ihan yhtä hyvin, kunhan kirjoitin mitä mieleen putkahteli. Ethän voi tietää noin sanoa että tarve pakottava. Hehheh, en minäkään voi oikeasti tietää muiden pakottavista tarpeista.
vaaatturimestaris kirjoitti:
Ei tullut pakottavaa tarvetta kertoa, kunhan sanoin, olis voinut jättää sanomattakin ihan yhtä hyvin, kunhan kirjoitin mitä mieleen putkahteli. Ethän voi tietää noin sanoa että tarve pakottava. Hehheh, en minäkään voi oikeasti tietää muiden pakottavista tarpeista.
Noinhan ne on nekin kommentit, jotka joku toinen sitten "haukkumiseksi" mieltää. Siinä vain toinen sanoo mitä mieleen putkahtelee.
- ikuisestisinunomasi
Leski, hyöenat kimpussasi, samat verenhimoiset hyenät kuin aina ennenkin.
En tiennyt entisen miehesi nimeä. Viestini oli tälle rakkautta kokeneelle Hyvälle Toivolle ja hänen Kalervolle.Eiku ...
Yksilesken on muuttunut hyijeenaksi ja haukkuu meitä kiusaajiksi; """tellukka, siilinämää, paloma, mielikkimummo, demeter ja vielä muita""".Tellukka kirjoitti:
Eiku ...
Yksilesken on muuttunut hyijeenaksi ja haukkuu meitä kiusaajiksi; """tellukka, siilinämää, paloma, mielikkimummo, demeter ja vielä muita""".Tell
Kirjoitin tarinani ketjuun. Sitten alkoi kaamea kaakatus,
tell ensimmäisenä, rakkaudesta ja sen kestävyydestä.
siilenä peesasi.
Noin sata viestiä tavallisilta pulliaisilta, jotka luulevat olevansa jotain filosofeja tällä saralla.
Onniteltiin toinen toistaan loistavimmista kirjoituksesta ja tekstini rääkkäämisestä nyyrikki- tasolle. Mm. mielikki, samoin paloma.
Oikein hyvä esimerkki siitä, että kun aloittaa ketjun omalla tarinallaan ja mahdollisesti haluaisi sitä rakentavaa keskustelua. Ei käy.
Pitää olla hienosti kirjoitettua politiikkaa, haravoida lehtiä, paistaa siansylttyä tai muuta tällaista. On turvallisia aiheita ja kaikki osaavat vaikka silmät ummessa haravoida.yksilesken kirjoitti:
Tell
siilenä peesasi.
Noin sata viestiä tavallisilta pulliaisilta, jotka luulevat olevansa jotain filosofeja tällä saralla.
Onniteltiin toinen toistaan loistavimmista kirjoituksesta ja tekstini rääkkäämisestä nyyrikki- tasolle. Mm. mielikki, samoin paloma.
Oikein hyvä esimerkki siitä, että kun aloittaa ketjun omalla tarinallaan ja mahdollisesti haluaisi sitä rakentavaa keskustelua. Ei käy.
Pitää olla hienosti kirjoitettua politiikkaa, haravoida lehtiä, paistaa siansylttyä tai muuta tällaista. On turvallisia aiheita ja kaikki osaavat vaikka silmät ummessa haravoida.Missä sinn kehumasi itseluottamus ja itsevarmuus tällä hetkellä luuraa?
yksilesken kirjoitti:
Tell
siilenä peesasi.
Pitää olla hienosti kirjoitettua politiikkaa, haravoida lehtiä, paistaa siansylttyä tai muuta tällaista. On turvallisia aiheita ja kaikki osaavat vaikka silmät ummessa haravoida.No itsehän kirjoitit typerän tarinasi.
Älä meitä syytä.siilenämää kirjoitti:
Missä sinn kehumasi itseluottamus ja itsevarmuus tällä hetkellä luuraa?
Niin ja se paljon kehuttu ja mainostettu mielenrauha?
siilenämää kirjoitti:
Missä sinn kehumasi itseluottamus ja itsevarmuus tällä hetkellä luuraa?
siilenä
Se on täysin tallella. Samaa en sanoisi kaikista.yksilesken kirjoitti:
siilenä
Se on täysin tallella. Samaa en sanoisi kaikista.Miksi sitren itket hömppäpalstalla lauantai-iltana?
siilenämää kirjoitti:
Miksi sitren itket hömppäpalstalla lauantai-iltana?
Vai saatko kiksejä sakin hivutuksesta?
Tellukka kirjoitti:
No itsehän kirjoitit typerän tarinasi.
Älä meitä syytä.Tell
Oi voi, kun kateus oikein tihkuu rivien välistä. Uskallan elää ja myös kirjoittaa niistä. Jotkut lukevat vain rakkausromaaneista, millaista elämä olisi voinut olla. Voi miten säälittävää.siilenämää kirjoitti:
Miksi sitren itket hömppäpalstalla lauantai-iltana?
siile
sitren itket. Enpä taida itkeä tihruuttaa näitten ääliönikkien tähden.yksilesken kirjoitti:
siile
sitren itket. Enpä taida itkeä tihruuttaa näitten ääliönikkien tähden.Itket jo.
yksilesken kirjoitti:
Tell
Oi voi, kun kateus oikein tihkuu rivien välistä. Uskallan elää ja myös kirjoittaa niistä. Jotkut lukevat vain rakkausromaaneista, millaista elämä olisi voinut olla. Voi miten säälittävää.Niin, nyyh!
Minkähänlaista elämäni olisi, jos olisin uskaltanut otta junan pohjoiseen 21 vuotta sitten.
Yhhyh-hyy! Vajoan tässä jo itsesääliin ...
Lopeta, yksilesken, lopeta!!! itkettämästä minua kateudesta, kun sait munaa ...yksilesken kirjoitti:
Tell
siilenä peesasi.
Pitää olla hienosti kirjoitettua politiikkaa, haravoida lehtiä, paistaa siansylttyä tai muuta tällaista. On turvallisia aiheita ja kaikki osaavat vaikka silmät ummessa haravoida.Ai siitäkö kiikastaa ! Nyyrikin ja Perjantain mainitsemiseni.
Kerroin että pentuna luin niitä suurella mielenkiinnolla kun joku lehdet mainitsi.
Muuten pidin aloitustasi hienona kertomuksena millaista voi sattua. En kieltänyt kommenteissani etteikö noin voisi käydä kenelle vain. Sehän oli upea kokemus ihan ilman mielistelyä tai paheksuntaa, puhumattakaan olisin tarkoituksella verrannut johonkin Nyyrikin kertomukseen. En ole paras mahdollinen kirjoittaja syystä että en syvenny kovin syvällisesti kaikkeen ketjuissa.Tellukka kirjoitti:
Niin, nyyh!
Minkähänlaista elämäni olisi, jos olisin uskaltanut otta junan pohjoiseen 21 vuotta sitten.
Yhhyh-hyy! Vajoan tässä jo itsesääliin ...
Lopeta, yksilesken, lopeta!!! itkettämästä minua kateudesta, kun sait munaa ...Tell
Maja oli täynnä turkiksia, joiden sekaan menimme käsikädessä. Mies otti minua kasvoista kiinni, silitti hiuksiani ja kysyi. Oletko varma.
Vastasin koskettamalla hänen poskeaan ja niskaansa.
Olin lumoutunut, rento, odottava ja tuli poltti.
Mies oli taitava ja hellä. Hänellä ei ollut mitään kiirettä.
Ympäröivä maailma unohtui.mielikki.mummo kirjoitti:
Ai siitäkö kiikastaa ! Nyyrikin ja Perjantain mainitsemiseni.
Kerroin että pentuna luin niitä suurella mielenkiinnolla kun joku lehdet mainitsi.
Muuten pidin aloitustasi hienona kertomuksena millaista voi sattua. En kieltänyt kommenteissani etteikö noin voisi käydä kenelle vain. Sehän oli upea kokemus ihan ilman mielistelyä tai paheksuntaa, puhumattakaan olisin tarkoituksella verrannut johonkin Nyyrikin kertomukseen. En ole paras mahdollinen kirjoittaja syystä että en syvenny kovin syvällisesti kaikkeen ketjuissa.mielikki
Ketjussa eräs nikki muutti kertomukseni hotelliin ja siellä tapahtuvaksi.
Joksikin Reginaksi.
Sinä kovasti kiittelit hänen tarinaansa. Kopio ja silkkaa veetuilua.
Kirjoituksesi on mitäänsanomatonta roskaa.
Käännät kokoajan takkiasi. En usko sanaakaan kirjoittamaasi.yksilesken kirjoitti:
Tell
Maja oli täynnä turkiksia, joiden sekaan menimme käsikädessä. Mies otti minua kasvoista kiinni, silitti hiuksiani ja kysyi. Oletko varma.
Vastasin koskettamalla hänen poskeaan ja niskaansa.
Olin lumoutunut, rento, odottava ja tuli poltti.
Mies oli taitava ja hellä. Hänellä ei ollut mitään kiirettä.
Ympäröivä maailma unohtui.Ja tuokin vielä, että oikein turkiksia. Byäääh, yhyyyy!!
Ja minä jossain lehmänpaskan hajuisessa heinävajassa .... Yäääääähhhhh!Tellukka kirjoitti:
Ja tuokin vielä, että oikein turkiksia. Byäääh, yhyyyy!!
Ja minä jossain lehmänpaskan hajuisessa heinävajassa .... Yäääääähhhhh!Minä mielistelen vuorostaan sinua Tellukkaa.
Kun on tarpeeksi intoa ei pieni hajuhaitta ole kuin kiihoke. Minäkin ostin grillikotaan poronnahkoja, niistä lähti kauheasti karvaa.
En yleensä ala tällaiseen, voin kertoa senkin että olen juonut muutaman lasin valkkaria joten olen tavallista rohkeampi :)
Minulla ei ole ongelmaa, rentoudun vähän ja huomenna ei tee mieli. Aletaan kaverin kanssa raivata pihaa talvikuntoon. En jaksa katsella Janne Katajaa uutisvuodossa niin taas jouduin tänne.
- minäenolesinä
minä sitä ja minä tätä ja minä olen minusta oikeassa
- henrjii
oikeata sakin huvitusta heh heh heh he
Sakihivutus ja sakinhivutus on kaksi i asiaa. Lesken aitaa hivuttaa sakkia koska otsikkonsq on sakiNhivutus. Ettäs kehtaa.
siilenämää kirjoitti:
Sakihivutus ja sakinhivutus on kaksi i asiaa. Lesken aitaa hivuttaa sakkia koska otsikkonsq on sakiNhivutus. Ettäs kehtaa.
siilenä
"Lesken aitaa hivuttaa sakkia koska otsikkonsq on sakiNhivutus" Melkoista kieltä pukkaa.
Pitäisikö tuon kertoa jostain muusta kun pahasta kirjoitushäiriöstä tai viinapullon korkkaamisesta ja juomisesta. Onnea vaan sullekin.Ethän sinä näköjään ole ymmärtänyt yhtään mitään siihen ketjuun kirjoittamastani. Ei ihmekään, että itket.
Nimenomaan, jos rakkaus on moraalin tai avioliittolupauksen kahleissa, niin silloin se ei ole oikeaa aitoa rakkautta. Silloin se moraalin ja aviolupauksen sitoma uskollisuus ei pohjaudu sellaiseen rakkauteen mikä tulee ihmisen itsensä sisältä, vaan on ulkoapäin tulevien vaikutteiden säätelemää.
En osaa tuon yksinkertaisemmin sitä sinulle selittää, mitä ajan takaa ja tuo on sitä, mitä olen apostoloinut. Liian vaikeaa sinulle ymmärtää?Tellukka kirjoitti:
Ethän sinä näköjään ole ymmärtänyt yhtään mitään siihen ketjuun kirjoittamastani. Ei ihmekään, että itket.
Nimenomaan, jos rakkaus on moraalin tai avioliittolupauksen kahleissa, niin silloin se ei ole oikeaa aitoa rakkautta. Silloin se moraalin ja aviolupauksen sitoma uskollisuus ei pohjaudu sellaiseen rakkauteen mikä tulee ihmisen itsensä sisältä, vaan on ulkoapäin tulevien vaikutteiden säätelemää.
En osaa tuon yksinkertaisemmin sitä sinulle selittää, mitä ajan takaa ja tuo on sitä, mitä olen apostoloinut. Liian vaikeaa sinulle ymmärtää?Tell
Rakkaussana on ylimainostettua amerikkailasta hattaraa.
Menimme maistraatissa vihille, kun halusimme elää yhdessä, auttaa toista huonoina päivinä, lohduttaa kun oli tarvis. Sairaus asetti omat haasteensa avioliittoon. Kaikista selvittiin. Meillä oli ympärillä näkymätön lanka, joka piti meidät yhdessä. Kaikki tämä ja paljon muuta tuli suoraan sydämestä kummallakin. Olimme rehellisesti laamannin edessä, tekemällä lupaksen todistajien läsnäollessa.
Ei tarvittu mitään juhlia..Elämäni mies oli nyt aviomieheni. ihan parasta.yksilesken kirjoitti:
Tell
Rakkaussana on ylimainostettua amerikkailasta hattaraa.
Menimme maistraatissa vihille, kun halusimme elää yhdessä, auttaa toista huonoina päivinä, lohduttaa kun oli tarvis. Sairaus asetti omat haasteensa avioliittoon. Kaikista selvittiin. Meillä oli ympärillä näkymätön lanka, joka piti meidät yhdessä. Kaikki tämä ja paljon muuta tuli suoraan sydämestä kummallakin. Olimme rehellisesti laamannin edessä, tekemällä lupaksen todistajien läsnäollessa.
Ei tarvittu mitään juhlia..Elämäni mies oli nyt aviomieheni. ihan parasta.Se on pelkkää höttöä silloin, kun se on vain sana.
Ja silloinhan se on vain pelkkä sana (eikä aito itsensä sisältä tuleva tunne), jos sanoo vielä rakastavansa puolisoaan vaikka rypee jonkun vieraan lesken kanssa jossain turkiksilla vuoratussa pohjoisen majassa.
Ja sinä ja miehesi.
Sitähän minä siellä heti toisen ketjun eka kommentissani totesinkin, että te ette rakastaneet toisianne.Tell
Kuka tässä rakkaudesta on puhunut sanaakaan.
1996 meille tuli ero.
Mies lähti exälään ja minä lähdin pohjoiseen. Tunteet olivat kuolleet. väiltämme siinä vaiheessa .
Pohjoisissa oli erämaareissu ja se oli siinä.
Länsisuomeen palattuani kainuunmies kirjoitti kirjeen ja pyysi tapaamista.
Hän sanoi, että exän ksnssa suhde on lopullisesti haudattu.
Kerroin, että minulla oli ollut sutinaa , mutta ei mitään vakavaa. Halusimme jatkaa yhdessä. Lähdimme aikuiskoulutukseen eri kaupunkiin ja asuimme siellä. Kihlatkin siellä ostettiin.
Jatkoimme avoliittoa ja olin hullaantunut mieheen. Ehkä hänkin minuun.
Meidät vihittiin v. 2004.. Mies nukkui pois 2013.
Mitä tämä kaikki sitten oli. Yhteenkuuluvaisuutta, toisen kunnioittamista, luottamista toiseen, yhteen hiileen puhaltamista. Ja toisesta välittämistä ja huomioimista.- maisteri.teisteri
yksilesken kirjoitti:
Tell
1996 meille tuli ero.
Mies lähti exälään ja minä lähdin pohjoiseen. Tunteet olivat kuolleet. väiltämme siinä vaiheessa .
Kerroin, että minulla oli ollut sutinaa , mutta ei mitään vakavaa. Halusimme jatkaa yhdessä. Lähdimme aikuiskoulutukseen eri kaupunkiin ja asuimme siellä. Kihlatkin siellä ostettiin.
Mitä tämä kaikki sitten oli. Yhteenkuuluvaisuutta, toisen kunnioittamista, luottamista toiseen, yhteen hiileen puhaltamista. Ja toisesta välittämistä ja huomioimista.pitää olla , väliltämme,kanssa, ja yhteenkuuluvuutta, näin on oikein kirjoittaa.
- sitä.vain
yksilesken kirjoitti:
Tell
1996 meille tuli ero.
Mitä tämä kaikki sitten oli. Yhteenkuuluvaisuutta, toisen kunnioittamista, luottamista toiseen, yhteen hiileen puhaltamista. Ja toisesta välittämistä ja huomioimista.Syvää kaveruutta
sitä.vain kirjoitti:
Syvää kaveruutta
sitä.vain
Niin, syvää kaveruutta. Miehen kuollessa menetin parhaan kaverini, ystäväni, siis kaiken. Siitä toipuminen on ollut rankka tie. Mutta onneksi nykyään on kevyempi kulkea, raskas suru ei ole enää taakkana.yksilesken kirjoitti:
siilenä
"Lesken aitaa hivuttaa sakkia koska otsikkonsq on sakiNhivutus" Melkoista kieltä pukkaa.
Pitäisikö tuon kertoa jostain muusta kun pahasta kirjoitushäiriöstä tai viinapullon korkkaamisesta ja juomisesta. Onnea vaan sullekin.Kiitokset hivutuksesta.
- mimmimum-..mi
Käväsin vielä lukemassa kirjoituksesi....siis aloituksen... varmaan sykähdyttävän intohimoinen ....tapaaminen lumoavassa ympäristössä...kokemusta rikkaanpana...ei sppimuksia .. ei lupauksia vain se hetki.... Miksi miehet eivät kerro milloinkaan täällä paljonkaan tunteistaan....tai rakkauksistaan...
- mitäpuppua
...rikkaampana....
Miehet eivät kerro,joku sentää ruokkii mummien haaveita. Lausuit väärän sanan: "rakkauksistaan" yksileskenenille.
Nyt kuulut kiusaajien joukkoon sinäkin.Niiden muutamien miehiksi palstalla oletettujen täytyy olla jollakin tasolla fiksuja, kun eivät juurikaan täällä avaudu.
Eivät monista rakkauksistaan, eivätkä muista naisseikkailuistaan erinäisillä harrasteilla kuvitettuna.
Kyllä sinä yksilesken itse laitoit pääsi siihen pölkylle ja sitä saa mitä tilaa: tässä tapauksessa mestaajia riitti koska paljastit itsestäsi heikoimman kohtasi, elikkä paljaan kaulavaltimosi.
Minut tosin mainitsit (kahdesti) ihan turhaan. Minä en mestauskirvestä heiluttanut ainoastaan vertasin noita sinun seikkailujasi (riekkoiluasi) halpaan kioskiviihteeseen. Menee kansaan samoin kuin seiskan tai minkä tahansa nyyrikin tai reginan jutut; en ole lukenut mitään niistä, mutta espanjalainen Corin Tellado kirjoitti aikoinaan samanlaista viihdettä naisille. Voisit tekaista vaikka kirjan täällä olisi varmaan halukkaita lukijoita.
En ole moralisti, periaatteessa, mutta olen tietoisesti karttanut muiden naisten aviomiehiä, koska niistä seuraa usein huonoa karmaa. Haluan myös että minun mieheni jätetään rauhaan. En jaa enkä anna edes osinkoa. Jos olen joskus erehtynyt niin en tee samaa virhettä toistuvasti ja en varsinkaan kerro niitä juttuja kaikelle kansalle.
Minua vain on mietityttänyt tuo uskottomuus ja aviorikos: it takes two to tango. Kenen kanssa naimisissa olevat miehet pettävät vaimojaan, ellei siihen löydy halukasta partneria, joka on monesti (useinko?) täysin tietoinen asiasta, mutta pesee kätensä koska hän itse on vapaa? MInkälaisia susia men naisetkin voimme olla toisillemme.- 87åq98åq
Susi olet ja todella verenhimoinen sellainen.
Palo
Olen tavannut tangoparini kasvotusten, livenä.
En ole koskaan ymmärtänyt, että netistä haetaan miesseuraa. Tilanne on itsellä silloin jo melko toivoton ja surkea.
Ja mies pitää välttämättä saada, keinolla millä hyvänsä. Ja vielä sellainen nössö, joka taipuu tahtoon joka suhteessa.
Mutta pitää myös pintansa.
Avioliiton kahleita ei halua, joten susiparina eletään, kunniattomana naisena.
Eikös mieskin silloin ole puoliksi vapaata riistaa. Puolivallaton.
Kummallista, että tyylikkäät, fiksut maailmanmatkaajat eivät käy vihillä.
Silloin se kuuluisa rakkaus tulisi oikein vannottua papin edessä.
Sitten voisi vasta sanoa. Minun mieheni. Näpit irti.- Siilenämää2
yksilesken kirjoitti:
Palo
En ole koskaan ymmärtänyt, että netistä haetaan miesseuraa. Tilanne on itsellä silloin jo melko toivoton ja surkea.
Ja mies pitää välttämättä saada, keinolla millä hyvänsä. Ja vielä sellainen nössö, joka taipuu tahtoon joka suhteessa.
Sitten voisi vasta sanoa. Minun mieheni. Näpit irti.Nii, se riippuu siitämiehestö, onko pokkaa sania olevansa toisen naisenmues. Avoliitossakaan elövä miesei miekestöni ole vapaata riistaa, tlrkeä nainen joka näun edes ajattelee. Tietenkin riippuu myös miehestä millainen moraali ja sitoutumiskyky hällä.
yksilesken kirjoitti:
Palo
Sitten voisi vasta sanoa. Minun mieheni. Näpit irti.Minä taas olen sitä mieltä että netti on huomattavasti parempi paikka etsiä elämäntoveria kuin kapakat tai puistonpenkkijengit. Tarjonta on paljon monipuolisempaa.
Oletan että puhut minusta ja Legolassesta. Miksi oletat mieheni olevan minun tahtooni taipuva nössö? Olenko väärässä jos oletan että itse tarvitset dominoivaa, vahvaa, määräilevää miestä että tuntisit olosi turvalliseksi? Sinulle ei tasa-arvoinen liitto jossa kumpikaaan ei tunne tarvetta olla pomo vaan jossa molemminpuolinen huolenpito ja kunnioitus määrää elämän tahdin ole mitään?
Avomiehet ovat aivan yhtä varattuja kuin aviomiehet. Me pidämme kihlasormuksia juuri siksi että ympärillä kaartelevat "haukat" ei saisi vääriä signaaleja. Mieheni ei ole koskaan ollut aviossa: siitä huolimatta hän eli 35 vuotta uskollisena avoliitossa ilman papin aamenta. Siihen saakka kun kuolema heidät erotti. Me emme ole käyneet vihillä koska minä en ole ollut halukas.
Älä tee vääriä johtopäätöksiä tai levittele vääriä huhuja ihmisistä joita et tunne.Paloma.se.co kirjoitti:
Minä taas olen sitä mieltä että netti on huomattavasti parempi paikka etsiä elämäntoveria kuin kapakat tai puistonpenkkijengit. Tarjonta on paljon monipuolisempaa.
Oletan että puhut minusta ja Legolassesta. Miksi oletat mieheni olevan minun tahtooni taipuva nössö? Olenko väärässä jos oletan että itse tarvitset dominoivaa, vahvaa, määräilevää miestä että tuntisit olosi turvalliseksi? Sinulle ei tasa-arvoinen liitto jossa kumpikaaan ei tunne tarvetta olla pomo vaan jossa molemminpuolinen huolenpito ja kunnioitus määrää elämän tahdin ole mitään?
Avomiehet ovat aivan yhtä varattuja kuin aviomiehet. Me pidämme kihlasormuksia juuri siksi että ympärillä kaartelevat "haukat" ei saisi vääriä signaaleja. Mieheni ei ole koskaan ollut aviossa: siitä huolimatta hän eli 35 vuotta uskollisena avoliitossa ilman papin aamenta. Siihen saakka kun kuolema heidät erotti. Me emme ole käyneet vihillä koska minä en ole ollut halukas.
Älä tee vääriä johtopäätöksiä tai levittele vääriä huhuja ihmisistä joita et tunne.Palo
En ole kumpaakaan aviomiestäni tavannut ensimmäistä kertaa kapakassa. Ihan arkisissa oloissa, täysin yllättäen. Ei ole tarvinnut mistään hakea.
Miksi kirjoitat miehestäsi, kun hän ei sitä ole.
Avioliitto on tahdon asia.
Avoliitto on toinen jalka ovenraossa elämää, ripupussit valmiiksi pakattu. Pelkuruutta puolin ja toisin.
Kihlasormukset haukkojen takia. Voi pyhä sylvi ja pari muuta dorista päälle. Jo on lepolassella pitkä kakku.
Lepolasse ei siis ole leskimies, niinkuin olet antanut ymmärtää.
Sinähän oletkin tuntenut hänet jo kauan, kun tiedät hänen uskollisuudestaan kertoa.
Mitäpä sitä vihille tuossa iässä, kun siitä ei ole enää mitään taloudellista hyötyä.
Itse olet kovinkin kärkäs profiloimaan sinulle täysin tuntemattomia ihmisiä.
Pelkää sitoutuayksilesken kirjoitti:
Palo
En ole kumpaakaan aviomiestäni tavannut ensimmäistä kertaa kapakassa. Ihan arkisissa oloissa, täysin yllättäen. Ei ole tarvinnut mistään hakea.
Miksi kirjoitat miehestäsi, kun hän ei sitä ole.
Avioliitto on tahdon asia.
Avoliitto on toinen jalka ovenraossa elämää, ripupussit valmiiksi pakattu. Pelkuruutta puolin ja toisin.
Kihlasormukset haukkojen takia. Voi pyhä sylvi ja pari muuta dorista päälle. Jo on lepolassella pitkä kakku.
Lepolasse ei siis ole leskimies, niinkuin olet antanut ymmärtää.
Sinähän oletkin tuntenut hänet jo kauan, kun tiedät hänen uskollisuudestaan kertoa.
Mitäpä sitä vihille tuossa iässä, kun siitä ei ole enää mitään taloudellista hyötyä.
Itse olet kovinkin kärkäs profiloimaan sinulle täysin tuntemattomia ihmisiä.
Pelkää sitoutua"Siihen saakka kun kuolema heidät erotti. " Yleensä tarkoittaa että eloonjäänyt on leski. Koska Legolasse on elossa ja on mieheni (vaikkakin ilman papin aamenta, koska me ei oikein kumpikaan olla kiinnostuneita pappien höpinöistä, vaikka muodollisesti olenkin kirkon jäsen).
Paloma.se.co kirjoitti:
"Siihen saakka kun kuolema heidät erotti. " Yleensä tarkoittaa että eloonjäänyt on leski. Koska Legolasse on elossa ja on mieheni (vaikkakin ilman papin aamenta, koska me ei oikein kumpikaan olla kiinnostuneita pappien höpinöistä, vaikka muodollisesti olenkin kirkon jäsen).
Palo
Eloonjäänyt avomies ei ole leskimies, virallisesti.
Hän ei ole miehesi, vaikka kuinka yrität vääntää ja kääntää.
On muitakin vihkijöitä kun pappi.
Menkää vihille niin sitten voit kertoa miehestäsi.yksilesken kirjoitti:
Palo
Eloonjäänyt avomies ei ole leskimies, virallisesti.
Hän ei ole miehesi, vaikka kuinka yrität vääntää ja kääntää.
On muitakin vihkijöitä kun pappi.
Menkää vihille niin sitten voit kertoa miehestäsi.Leski.
Kyllä Lasse on Paloman mies. Ei hän ole nainen. Samoin P. on minun mies, hän kun on myös sukupuoleltaan mies. Nämä miehemme ovat myös puolisoitamme ja elämän kumppaneitamme. Lasse on kiva, huumorintajuinen mies, varustettuna ihan omalla tahdolla, olen tavannut hänet.
Kun tapaa kanssakirjoittajia netin ulkopuolella omat mielikuvat selkeytyvät ja oletukset jäävät historiaan.korpikirjailija kirjoitti:
Leski.
Kyllä Lasse on Paloman mies. Ei hän ole nainen. Samoin P. on minun mies, hän kun on myös sukupuoleltaan mies. Nämä miehemme ovat myös puolisoitamme ja elämän kumppaneitamme. Lasse on kiva, huumorintajuinen mies, varustettuna ihan omalla tahdolla, olen tavannut hänet.
Kun tapaa kanssakirjoittajia netin ulkopuolella omat mielikuvat selkeytyvät ja oletukset jäävät historiaan.korpi
Avioliitto puuttuu. He eivät ole aviopuolisoitanne.yksilesken kirjoitti:
korpi
Avioliitto puuttuu. He eivät ole aviopuolisoitanne.Mitä virkaa sillä avioliitolla on, kun yhtä lailla voi riettailla pohjoisen reissullaan jonkun vieraan lesken kanssa, jonka silmä alkaa kiilumaan ukkomiehen perään?
yksilesken kirjoitti:
korpi
Avioliitto puuttuu. He eivät ole aviopuolisoitanne.yksilesken: nyt meni lillukanvarsiksi.
Minä puhun "miehestäni", en "aviopuolisostani". Tämä on informellia jorinaa, ei lakitekstiä.Tellukka kirjoitti:
Mitä virkaa sillä avioliitolla on, kun yhtä lailla voi riettailla pohjoisen reissullaan jonkun vieraan lesken kanssa, jonka silmä alkaa kiilumaan ukkomiehen perään?
tell
Kuka vieras leski on silmät kiiluen on ollut pohjoisissa ukkomiehiä jahtaamassa?Paloma.se.co kirjoitti:
yksilesken: nyt meni lillukanvarsiksi.
Minä puhun "miehestäni", en "aviopuolisostani". Tämä on informellia jorinaa, ei lakitekstiä.Palo
Voithan sinä sanoa avomiestäsi vaikka Kalle Kustaaksi. Mutta se ei tee hänestä miestäsi.yksilesken kirjoitti:
tell
Kuka vieras leski on silmät kiiluen on ollut pohjoisissa ukkomiehiä jahtaamassa?Onhan niitä ja se kuuluu olevan sitä elämää.
Elämää, josta toiset naiset ovat kateellisia.yksilesken kirjoitti:
Palo
Voithan sinä sanoa avomiestäsi vaikka Kalle Kustaaksi. Mutta se ei tee hänestä miestäsi.Aviomiehesikään ei ole sinun omaisuuttasi, eikä toistenkaan vaikka niitä lainaatkin.
Ei kukaan ihminen omista toistaan.
Joissakin kulttuureissa niitä puolisoita tosin ostetaan ja myydään niinkuin orjia ja niistä tehdään kauppakirjoja, mutta ei se kuulu meidän kulttuuriin.yksilesken kirjoitti:
Palo
Voithan sinä sanoa avomiestäsi vaikka Kalle Kustaaksi. Mutta se ei tee hänestä miestäsi.Leski. Miksi mielestäsi miestä ei saa kutsua mieheksi ja koska mielestäsi meillä minulla ja Palomalla ei ole miestä niin miksi meidän heitä sinun mielestäsi pitäisi kutsua.
Muuten P. kutsuu minua tuntemattomille minut esitellessään vaimokseen.
Kivaahan tämä on, eikö. Leikki, jossa yritetään mitätöidä toisen mielipide.korppi
Palomalla on avomies
Korppiksella on miesystävä
Leikistihän voitte olla Saaban kuningattaria ja kuninkaita.yksilesken kirjoitti:
korppi
Palomalla on avomies
Leikistihän voitte olla Saaban kuningattaria ja kuninkaita.Ahaa, hyvä, mies kuitenkin eikä marjanpoimija.
yksilesken kirjoitti:
korppi
Palomalla on avomies
Leikistihän voitte olla Saaban kuningattaria ja kuninkaita.Eli jos ei satu olemaan sama kaava sinun kanssasi niin sinun kaavasi on se ainoa oikea ja muiden ovat vain leikkiä?
Korppiksen elämäntoveria voi aivan samalla tavalla kutsua arkisesti hänen miehekseen samoin kuin voin kutsua minun avomiestäni miehekseni. Kumpikin ovat se läsnäoleva MIES elämässämme. Semantiikka on vaikea laji, kun sama sana ei tarkoita kaikille samaa. Avomies, sambo, partneri...summa summarum mieheni Legolasse. Ei siis aviomieheni (siihen tarvitaan nimi joihinkin papereihin ja kaksi todistajaa) mutta jokapäiväisessä puheessa MIES. Tai ukkeli. Tai gubbe. Tai rakas, kulta, muru....rakkaalla lapsella (ja miehellä) on monta nimeä. Älä takerru lillukanvarsiin.Paloma.se.co kirjoitti:
Eli jos ei satu olemaan sama kaava sinun kanssasi niin sinun kaavasi on se ainoa oikea ja muiden ovat vain leikkiä?
Korppiksen elämäntoveria voi aivan samalla tavalla kutsua arkisesti hänen miehekseen samoin kuin voin kutsua minun avomiestäni miehekseni. Kumpikin ovat se läsnäoleva MIES elämässämme. Semantiikka on vaikea laji, kun sama sana ei tarkoita kaikille samaa. Avomies, sambo, partneri...summa summarum mieheni Legolasse. Ei siis aviomieheni (siihen tarvitaan nimi joihinkin papereihin ja kaksi todistajaa) mutta jokapäiväisessä puheessa MIES. Tai ukkeli. Tai gubbe. Tai rakas, kulta, muru....rakkaalla lapsella (ja miehellä) on monta nimeä. Älä takerru lillukanvarsiin.Palo
On minulle aivan yhdentekevää, millä hellittelynimillä kutsut avomiestäsi. Niinhän yleensäkin tehdään. Se on vissiin sitä rakkautta.
Kun tulee virallisten asioiden hoitoa, esim. sairaalaan joutuminen, aviomies tai -vaimo on vahvoilla mahdollisten päätöksien teossa. Samoin pankki ja vakuutus ym. asioissa.
Tuttavani olivat 20 vuotta kihlapari. Nainen kuoli rintasyöpään.
Asunto oli naisen nimissä. Testamenttiä ei ollut
Naisen aikuiset lapset olivat perijöitä. Eivät välittäneet miehestä hiukkaakaan enää, ja heittivät hänet ulos. Vaikka oli kirvesmiehenä remontoinut asunnon ja ollut paljon avovaimonsa tukena hänen sairastaessaan. Ja olivat tosi.sopiva pari, kaikinpuolin.
Avioliitto olisi ollut kova sana. Mies olisi saanut jäädä asumaan asuntoon.
Mies muutti murjuun, alkoi alamäki, johkaantui väärään seuraan ja pahoinpideltiin kuoliaaksi.yksilesken kirjoitti:
Palo
On minulle aivan yhdentekevää, millä hellittelynimillä kutsut avomiestäsi. Niinhän yleensäkin tehdään. Se on vissiin sitä rakkautta.
Kun tulee virallisten asioiden hoitoa, esim. sairaalaan joutuminen, aviomies tai -vaimo on vahvoilla mahdollisten päätöksien teossa. Samoin pankki ja vakuutus ym. asioissa.
Tuttavani olivat 20 vuotta kihlapari. Nainen kuoli rintasyöpään.
Asunto oli naisen nimissä. Testamenttiä ei ollut
Naisen aikuiset lapset olivat perijöitä. Eivät välittäneet miehestä hiukkaakaan enää, ja heittivät hänet ulos. Vaikka oli kirvesmiehenä remontoinut asunnon ja ollut paljon avovaimonsa tukena hänen sairastaessaan. Ja olivat tosi.sopiva pari, kaikinpuolin.
Avioliitto olisi ollut kova sana. Mies olisi saanut jäädä asumaan asuntoon.
Mies muutti murjuun, alkoi alamäki, johkaantui väärään seuraan ja pahoinpideltiin kuoliaaksi.Nyt puhut aivan eri asiasta.
En ole ottanut lähemmin selvää, mutta luulen että esimerkkisi kuuluu menneisyyteen. Eiköhän avoparit ole suunnilleen samanlaisessa asemassa mitä tulee esim. perinnönjakoon tai muihin virallisten asioiden hoitoon kuin vihitytkin, nykymaailmassa? Ainakin minulla on sellainen käsitys että näin on näreet täällä Ruotsissa.Paloma.se.co kirjoitti:
Nyt puhut aivan eri asiasta.
En ole ottanut lähemmin selvää, mutta luulen että esimerkkisi kuuluu menneisyyteen. Eiköhän avoparit ole suunnilleen samanlaisessa asemassa mitä tulee esim. perinnönjakoon tai muihin virallisten asioiden hoitoon kuin vihitytkin, nykymaailmassa? Ainakin minulla on sellainen käsitys että näin on näreet täällä Ruotsissa.Uskon, että tuo Lesken tarina toistuu tänäpäivänäkin jos avopuolisot eivät tee keskinäistä testamenttia.
- mummelithuutaa
Voi teitä, oikein hävettää tuo rähinänne tällaista ensikertalaista. Olisin luullut meidän eläkeikäisten jo fiksumpia olevan. Taitaa yksinäisyys vaivata ja tulette tänne agressioitanne purkamaan, muuta selitystä en moiselle käytökselle keksi.
- muita.fiksumpiko
Kukas yksinäinen siinä huutelee
- minäenolesinä
yksilesken kirjoitti:
mummelit
Mitä hävettävää sinulla on ?eikö nukuta vai eikö ole muuta tekemistä kuin roikkua täällä, tuollakeinoin henkilökohtaisia asioitaan riepottelemalla saa kaikki kusipäät kimppuunsa, tunnistamattomuus kun on vain näennäistä
- mummelithuutaa
yksilesken kirjoitti:
mummelit
Mitä hävettävää sinulla on ?Yksilesken kysyy mitä hävettävää minulla on? Et sitten ole kuullut myötähäpeästä kun asiaa kysyt. Toivoin että tällä vuosituhannella kaakattavat väkäleukaämmät olisi jo kuolleet sukupuuttoon, mutta ei, ja teidän puolesta tunnen suurta häpeää kun ette osaa itseänne hillitä.
minäenolesinä kirjoitti:
eikö nukuta vai eikö ole muuta tekemistä kuin roikkua täällä, tuollakeinoin henkilökohtaisia asioitaan riepottelemalla saa kaikki kusipäät kimppuunsa, tunnistamattomuus kun on vain näennäistä
minäen
Se on koira, joka haluaa aamuvarhain ulos.
Olen aina ollut aamuvirkku ja minulle on yksi hailee nämä nikit täällä, mitä ne kirjoittaa. Jos tunnistaa, mitä väliä. Ihan sama.mummelithuutaa kirjoitti:
Yksilesken kysyy mitä hävettävää minulla on? Et sitten ole kuullut myötähäpeästä kun asiaa kysyt. Toivoin että tällä vuosituhannella kaakattavat väkäleukaämmät olisi jo kuolleet sukupuuttoon, mutta ei, ja teidän puolesta tunnen suurta häpeää kun ette osaa itseänne hillitä.
mummeli
Polttohautaus ja tuhkat samaan muistolehtoon missä on aviomiehenikin. Musiikiksi Nälkämaan laulu. Loppuu yhden väkäleukaämmän kaakatus.- minäenolesinä
yksilesken kirjoitti:
minäen
Se on koira, joka haluaa aamuvarhain ulos.
Olen aina ollut aamuvirkku ja minulle on yksi hailee nämä nikit täällä, mitä ne kirjoittaa. Jos tunnistaa, mitä väliä. Ihan sama.esimerkilläsi provosoit muita ja näillä ikääntyneiden palstoilla kuitenkin osalla voi olla jo arvostelukyky heikentynyt etteivät ymmärrä kaikkia riskejä
minäenolesinä kirjoitti:
esimerkilläsi provosoit muita ja näillä ikääntyneiden palstoilla kuitenkin osalla voi olla jo arvostelukyky heikentynyt etteivät ymmärrä kaikkia riskejä
minäen
Että mitä hittoa tämä nyt sitten on?- minäenolesinä
yksilesken kirjoitti:
minäen
Että mitä hittoa tämä nyt sitten on?niin että vaihda jo aihetta henkilökohtaisista vuodatuksista, on kai se tullut selväksi
minäenolesinä kirjoitti:
niin että vaihda jo aihetta henkilökohtaisista vuodatuksista, on kai se tullut selväksi
minäen
Vaihda sinä ikäisesi palstalle.- minäenolesinä
yksilesken kirjoitti:
minäen
Vaihda sinä ikäisesi palstalle.jos haet jotain poppota ympärillesi, missä on me ja muut, niin oikea paikka on facebook, tämä on tosiaan tarkoitettu kaikille ikääntyville tai ikääntymisestä kiinnostuneille riippumatta siitä onko jotain hävettävää tai ei
minäenolesinä kirjoitti:
jos haet jotain poppota ympärillesi, missä on me ja muut, niin oikea paikka on facebook, tämä on tosiaan tarkoitettu kaikille ikääntyville tai ikääntymisestä kiinnostuneille riippumatta siitä onko jotain hävettävää tai ei
minäen
En ole koskaan ollut naamakirjassa., eikä ole aikomustakaan mennä.
Tämä palsta on 60 plus. Olen 63-vee. Olen rekattu nikki ja minulla on oikeus omiin mielipiteihini.- nähtynä
yksilesken kirjoitti:
minäen
En ole koskaan ollut naamakirjassa., eikä ole aikomustakaan mennä.
Tämä palsta on 60 plus. Olen 63-vee. Olen rekattu nikki ja minulla on oikeus omiin mielipiteihini.Ai nyt kun sinulla on rekattu nikki , on oikeus mielipiteisiin myö puskasta .
- hmpff
Olen vilpittiömästi pahoillani ja pyydän anteeksi omaa Regina-kirjoitustani sun intohimo ketjuun.
Ei ollut tarkoitus apinoida. Se oli kirjoitus jonka muunnelsin muutama vuosi sitten kirjoitetusta omasta tekstistä. Sun muistelot sai omat heilumaan pölyn alta, koska koin että oli samanlaisia kokemuksia intohimon kauniista puolesta kuin sinulla. Siis jos yksinomaan ja ainoastaan sitä intohimoa siinä tarkastalee... onhan asiassa monta kääntöpuolta.
Se, että allekirjoitin tarinani Reginana, oli tarkoitettu itse-ivaksi. Ei ivaksi sua tai sun kirjoitusta kohtaan. En halunnut ottaa kantaa siihen mitä teit(te), halusin näyttää että "tiedetään, tiedetään".
Olet rivakka ja värikäs kirjoittaja, kunnioitan sitä että uskallat laittaa itseäsi ja elämääsi alttiiksi täällä. Vaatii lujan luonteen tehdä sitä." En halunnut ottaa kantaa siihen mitä teit(te), halusin näyttää että "tiedetään, tiedetään"."
Samat sanat itselläni, kuinka ne entiset ajat ryöpsähti mieleeni, mutta tunnustuksia en tehnyt, koska korppiksen sanoin "mitä se hyövejää" täällä, tai missään?
Onhan se niin, että palstalla, eikä tosi elämässäkään, voi tunteita jakaa toisen kanssa, kuin pintapuolisesti, koska voihan sitä yrittää kertoa surustaan, ikävästään, läheisen kuolemasta, niin poikkeuksetta täältä saa negatiivistä palautetta, koska ei toinen voi samaistua täysin toisen tuntemuksiin ja sitten se moraali, joka ilmenee Raamatun lausein, joka ei suvaitse rakkautta ja intohimoakaan, koska tuomionpasuunat alkavat soida!D.
Jos osallistuminen ketjuihisi, lesken1, on kiusaamista ,niin lupaan jatkossa lakata kiusaamasta..))
Kun noin reippaasti nimeät tietyt nikit kiusaajiksi niin olisi kiva saada kunnon perustelut. Tai tulihan niitä pitkin matkaa, mutta mielestäni olet aika kohtuuton, kun vaadit, että toiset ymmärtävät kirjoituksesi juuri niin kuin sinä haluat. Elleivät ymmärrä, saavat huutia.
Olet loistava sanankäyttäjä, mutta aistin usein kirjoitustesi takaa epämääräistä kaunaa toisin eläjiä kohtaan, kuin et arvostaisi muita, muut ovat ymmärtämättömiä, kun eivät ole "uskaltaneet" ryvettyä. Sinun tiesi ja tapasi elää on se ainoa oikea.
Kun olet täällä avoimesti puhunut päihdeongelmastasi tulee mieleen eräs TV-ohjelma.
Hanna Bortherus, joka työskentelee päihdeongelmaisten kanssa totesi, että hänen työnsä tavoite ei ole raittius vaan yhteys. Yhteys omaan sisimpään ja sitä kautta muihin ihmisiin. Sitä ei synny, jos linnoittautuu omiin asemiinsa, jää puolustuskannalle. Sellainen tunne minulle kirjoituksistasi usein tulee niin ansiokkaita kuin ne kirjallisesti ovatkin."demeter1"
Itse-asiassa leski on kirjoitellut siksi, että hän sai jokusen esi-merkin laadukkaista kirjoituksista.
Huomaten niistä, kuin surkea hän oikeastaan on kirjoitelmissaan.
Hänen oli pakko tehdä pika-pikaa aloituksia joissa voi itse antaa itselleen hyvää arvo-sanaa.
Noiden aloituksien sävystä kyllä huomaa hyvin miten itse-häpeä häneen sattuu.
Voih! Ehkä minun ei olisikaan pitänyt kirjoittaa noita esi-merkkejä.
-
Miksi ihmeessä sinä taas unohdit kohdistaa kehujasi oikein? :)
H.hunksz kirjoitti:
"demeter1"
Itse-asiassa leski on kirjoitellut siksi, että hän sai jokusen esi-merkin laadukkaista kirjoituksista.
Huomaten niistä, kuin surkea hän oikeastaan on kirjoitelmissaan.
Hänen oli pakko tehdä pika-pikaa aloituksia joissa voi itse antaa itselleen hyvää arvo-sanaa.
Noiden aloituksien sävystä kyllä huomaa hyvin miten itse-häpeä häneen sattuu.
Voih! Ehkä minun ei olisikaan pitänyt kirjoittaa noita esi-merkkejä.
-
Miksi ihmeessä sinä taas unohdit kohdistaa kehujasi oikein? :)
H.Että kehuja kärttämässä taas hunksi ?..)) Ei oikein irtoa, kun ei ole mihin tarttua. Olen niin vähän läsnä nykyisin ja luen huolimattomasti sen minkä luen, sinun viestejäsi harvemmin kun ne vaativat tietyn virityksen. Pitää olla vähän irti maasta, heittää halu ymmärtää lukemaansa sivuun ja pitää totena se, minkä aavistaa...
Proosalliselle tekee tiukkaa, runoilijat ovat eri maata.deme
Kyseessä oli erämaatarinani, joka leimattiin kioskikirjallisuudeksi ja Nyyrikkitarinaksi, täysin ala-arvoiseksi.
Minun olisi pitänyt nyökkäillä nikeille, ja pyytää anteeksi, kuinka saatoin olla niin pöljä, että tulen heidän reviirilleen kirjoittamaan ihmisen elämään kuuluvasta erotiikasta.
Tämä porukka on kirjoittanut omalla tavallaan kymmenen vuotta. Kun siihen tulee uusi nikki aivan uusilla tarinoilla, hänet halutaan ajaa pois. Hän on vaarallinen.
Tähän ketjuun en sotke alkoholismia. Se on toinen meteli.yksilesken kirjoitti:
deme
Kyseessä oli erämaatarinani, joka leimattiin kioskikirjallisuudeksi ja Nyyrikkitarinaksi, täysin ala-arvoiseksi.
Minun olisi pitänyt nyökkäillä nikeille, ja pyytää anteeksi, kuinka saatoin olla niin pöljä, että tulen heidän reviirilleen kirjoittamaan ihmisen elämään kuuluvasta erotiikasta.
Tämä porukka on kirjoittanut omalla tavallaan kymmenen vuotta. Kun siihen tulee uusi nikki aivan uusilla tarinoilla, hänet halutaan ajaa pois. Hän on vaarallinen.
Tähän ketjuun en sotke alkoholismia. Se on toinen meteli.Oliskohan se jotenkin silleen että olet (siis yksilesken) lipsahtanut yli sen rajan mitä aika monet ikäisemme (minä mukaanluettuna) koemme liian intiimiksi, yksityisalueeksi, sellaiseksi jota ei jaeta noin vain kaiken kansan kanssa? Erotiikka nypättynä omaksi lajikseen, ilman ihmisen tunteiden laajan skaalan pehmentävää vaikutusta tekee koko jutusta jotenkin...eläimellisen ja mieluummin vaiettavan jalkovälihäppeningin kuin jonkun retostelemisen arvoisen aiheen.
Onhan erotiikka tunne-elämästä täysin omakseen ala-lajikseen erotettuna ollut kaupallisesti kova sana esim. filmeissä ja kirjallisuudessakin, mutta vain harvat meidän ikäluokassamme ovat harrastaneet estotonta himoilua ja yhden yön hyppelyjä kuin ehkä aivan satunnaisesti ja mieluummin olemme kertomatta niistä, ainakaan julkisesti.
Tämä ei missään mielessä tarkoita että olisimme kateellisia leskelle tai että elämämme on ollut tylsää tai tapahtumaköyhää. Olemme vain pelanneet eri pakalla, käyttäneet toisenlaisia kriteereitä ja taktikoineet pitemmällä tähtäimellä, prioritoineet eri asioita.
Minä olen ollut sekä aviossa (roomalaiskatolisessa, apostolisessa kunnes kuolema teidät eroittaa-avioliitossa joka on kaikkien kirkollisten avioiliittojen äiti) sekä nyt kolmas avoliitto menossa. Mahdollisesti käväisemme vihillä Legolassen kaa koska katsomme että tää saa olla meille kummallekin viimeinen yritys yhteisestä kumppanuudesta. Mutta se ei ole sinänänsä tärkeää, eikä muuta mitään.yksilesken kirjoitti:
deme
Tähän ketjuun en sotke alkoholismia. Se on toinen meteli."Tämä porukka on kirjoittanut omalla tavallaan kymmenen vuotta. Kun siihen tulee uusi nikki aivan uusilla tarinoilla, hänet halutaan ajaa pois. Hän on vaarallinen" kirjoittaa aloittaja.
Kokemustasi ei tietenkään voi osoittaa "vääräksi", mutta ulkopuolisena näen kyllä asian toisin.
Tämäkin ketju osoittaa, että sinulla on oma "kannattajajoukkosi" - vai seuraaajistako nykyisin puhutaan ? - enkä usko, että sinua ollaan täältä ajamassa pois sen enempää kuin meitä muitakaan.
Tietysti sanavalmis kirjoittaja on "vaarallinen" siinä mielessä, että me/ne, joilla on "hidas puhe ja kankea kieli" voivat kokea jäävänsä alakynteen, mutta silloinhan voi pysyä poissa ketjuistasi
ja välttää sanallista yhteenottoa..)) Samoin voi tehdä silloin, jos/kun kokee, ettei muiden näkemys sinua kiinnosta vaan tahdot nähdä omasi ainoana oikeana.
Mitä tuohon mainitsemaasi ketjuun (Valkoinen riekko) tulee, voisit mielestäni olla tyytyväinen siihen, että aloituksesi poiki noin hienon keskustelun - vaikka et sitten mielestäsi itse saanut sitä mitä hait. Kuinkahan moni meistä saa sitä mitä hakee - jos jotakin hakee..)) ?
- Nikitanikit
Hohhoijaa... Tuolla YLE:n Areenassa on toi KORPELAN KUJANJUOKSU. Siirryn tästä katsomaan sitä.
Hyvät jatkot hmp
En usko hiukkaakaan vilpittömyyteesi. Liian sopiva lohkaisu mielikin nyyrikki kertomukseen.Leski.
Yritä niellä ylpeytesi, saat lisää vihamiehiä, ampuessasi sokeasti jokaista vastaan tulijaa. Menet liian pitkälle. Istut poterossasi yksin. Lopeta sokea sotasi, edesmennyt miehesi voisi kainuulaisena suoraselkäisenä miehenä olla kanssani samaa mieltä.korpikirjailija kirjoitti:
Leski.
Yritä niellä ylpeytesi, saat lisää vihamiehiä, ampuessasi sokeasti jokaista vastaan tulijaa. Menet liian pitkälle. Istut poterossasi yksin. Lopeta sokea sotasi, edesmennyt miehesi voisi kainuulaisena suoraselkäisenä miehenä olla kanssani samaa mieltä.korpi
Jos rehellinen kirjoitus on jollekin nirppanokalle liikaa, ei voi mitään. Saan lisää virtuaalivihamiehiä. Voi kauhistus.
En taida ihan yksin käydä tätä mielipidekeskustelua.
Edesmennyt mieheni sanoisi tähän;
Tuuhan eukkoseni syömään pizzaa. Otin sen juuri uunista ulos.yksilesken kirjoitti:
korpi
Jos rehellinen kirjoitus on jollekin nirppanokalle liikaa, ei voi mitään. Saan lisää virtuaalivihamiehiä. Voi kauhistus.
Tuuhan eukkoseni syömään pizzaa. Otin sen juuri uunista ulos.Sussiunakkon. Eivät jutusi ole vihan väärtejä, mulle ainakaan. Hymähtelen vain 😀
yksilesken kirjoitti:
korpi
Tuuhan eukkoseni syömään pizzaa. Otin sen juuri uunista ulos.Minä kun olen saanut ihan sen käsityksen, että se nirppanokka olikin yksilesken, jolle ei kelvanneet toisten rehelliset kirjoitukset.
Seuraavaan aloitukseesi voisit laittaa valmiiksi yksityiskohtaisen maininnan siitä, mitä toiset saavat siihen kommentoida, ettei mene taas väärin.
Jotenkin tyyliin; Vain päänsilityksiä, imarteluja, läyryämisiä ja kehumisia vastaanotetaan. Jokainen omine rehellisine mielipiteineen pysykööt loitolla ...- leskenkin.tekemiä
Tellukka kirjoitti:
Minä kun olen saanut ihan sen käsityksen, että se nirppanokka olikin yksilesken, jolle ei kelvanneet toisten rehelliset kirjoitukset.
Seuraavaan aloitukseesi voisit laittaa valmiiksi yksityiskohtaisen maininnan siitä, mitä toiset saavat siihen kommentoida, ettei mene taas väärin.
Jotenkin tyyliin; Vain päänsilityksiä, imarteluja, läyryämisiä ja kehumisia vastaanotetaan. Jokainen omine rehellisine mielipiteineen pysykööt loitolla ...Olihan palstalla joskus niitä aloituksia joissa osanottajat määriteltiin ja taitaa olla vieläkin.
leskenkin.tekemiä kirjoitti:
Olihan palstalla joskus niitä aloituksia joissa osanottajat määriteltiin ja taitaa olla vieläkin.
No siitä yhdestä hänen aloituksestaan se näkyi unohtuneen pois ja sitten pahaa-aavistamattomat palstalaiset menivät sinne kirjoittelemaan omia rehellisiä mielipiteitään.
Tälläinen kamala yksilesken kaakatus siitä sitten nousi, niinkuin tämän ketjun aloituksesta voi lukea.
- blaahblaah
No joo, ihmettelin samaa eli miksi hirveä tuomitseminen. Kun on elänyt yli kuusikymppiseksi ja on normaali nainen, näitä tämäntyyppisiä kokemuksia on jokaisella (jos ollaan rehellisiä). Sitäpaitsi kirjoitit kivasti jutun. Kun seksistä puhutaan, huomaa sukupolvieron ja uskonnoliset näkemykset tuomitsemisineen. Yleensä nämä ylituomarit ovat naisia ja jostakin syystä myös niitä naisia, jotka ovat sieltä vähemmän kauniista päästä. Tästäkin voidaan olla montaa mieltä siitä, kumpi pää naisella on kaunis. Kateus on kamala tauti ja siihen palstalaisista on pahasti sairastunut lähes jokainen. Sinä et.
Rohkeus on upeaa, mutta nettipiireissä negatiivisiin kommentteihin ja outoihin näkemyksiin ei kannata suhtautua siten, että mielensä pahottaisi. Ehkäisypilleri kehitettiin juuri siksi,että epätoivotut ja onnettomat avioliitot vähenisivät ja samaten niiden tuloksena syntyneet pakkolapset.Kyllä minäkin ihmettelen, miksi yksilesken tuomitsee noin jyrkästi kaikki, jotka eivät ole hänen kanssaan samaa mieltä.
Meilläpäin sanottiin sellaisesta, että hän on lyhytnokkainen omatööpö.
- eräsjokuvaan
Aloittaja, tekstisi on niin sujuvaa, että et taida olla ihan noviisi nettipalstoilla. Näin ollen olet ehkä huomannutkin, että kuuluu tavallaan palstojen henkeen eripurat. Se pitää palstat hengissä. Henkilökohtaisiin panetteluihin ei pitäisi mennä tietenkään.
Olet rohkea tuodessasi kokemuksiasi palstalle, mutta kuten näet siinä on riskinsä.
Jos sanat eivät sinua olisi satuttaisi, niin parhaimmillaanhan ketjuissasi on nokkelaa sanailua. Kiitos niistä. - tööttt
Perkhelestä ja hevonp..... stä on ainakin niitten suharien touhut, jotka maksattaa lääringeistään ihan sivullisilla verovelkansa ym kulut - on niissäkin petetyillä vaimoilla ja lapsillakin varmaan sietokykyä koettelevaa yllin kyllin - hurmiota ja turmiota rutkasti silleen - ainakin viina- ja huumehöyryisten isien kynsissä roikkuessa kuin hiiret kissan suussa - julkisalaishuussaki sekin kuntapuolen suomalaisuudessa - ei ihmisten tunteilla lääräminen silleen kovin mairittelevaa puuhaa
- jos ne ovat pelkkää peitetoimintaa vakaville ihmisiin kohdistuvaan väkivaltaan ja mittaviin talousongelmiin ' - maan ja valtionkin taloudessa..
Lesken kertomus kumppaninsa viimeisistä elonvaiheista ja surutyön eri vaiheista realistinen ja kaunis mun mielestä. Aikuisen ihmisen kertomaa. Elämä kun on paljon muutakin kuin seksismin lässynlässyä. - hmpff
Mitä enemmän kokee olevansa loukattu, sitä enemmän linnottautuu.
Vai et usko vilpittömyyteeni. Kirjoitin oman tarinani (ihan snadisti eri tavalla) 30.1.2012 "yhden yön jutut" palstalle nikillä miss.fire. Löytyy varmasti jos haluat penkoa.
Mutta turha sun kanssa on kirjoittaa yhtään mitään, jos kaikki minkä kirjoitan on ihan huuhaata, eikä vakavasti otettavissa. - maissiiii
Valitettavasti en voi kisaasi osallistua, en näet lue Reginaa eikä minulla ole karvaisia käsiä, joten edes taputus ei onnistu.
Sitä paitsi kirjoitan vain sitä amerikkalista huttua, kaiken vain rakkaudesta. - tööttt
- toipuminen joskus pitkäkestoinen huttu - jos lainkaan....
- en halua ainakaan penkoa mitään - elää ajassa vain omaa eloaan
. mikään kaunokainenkaan ikunas - siitähän poppoo alatikin muistutti.
. hyvä että edes jotkut löytävät elämässä toivonsa.
mulla olettamus että aivoverenvuoto tai tukos päättää munkin elon minä hetkenä tahansa.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut = far-right Finns Party?
Eikös tuo tarkoita, että persut ovat äärioikeistoa? "In 2023, Petteri Orpo, of the National Coalition Party, unseated M697314Demarilesbo synnytti lapsen
Lapsen biologisella isällä ei ole mitään oikeuksia lapseensa. On pelkkä "luovuttaja". https://www.hs.fi/politiikka/art1574044Sanna Marin pitäisi palauttaa pääministeriksi
Oikeisto "voitti" vaalit valehtelemalla äänistäjille päin naamaa, joten heidät tulisi tuomita menettämään vaalitulos ja1284037Ei me olla sielunkumppaneita
jos sellaisia edes on. En tiedä miksi niin kovasti pidin sinusta, varmaan olisi paljonkin hyviä syitä, mutta ehkä olit v533956Opettaja teki pornoa sivubisneksenä
Jännittävää nähdä, koetaanko tämä ihan normaaliksi ja toivottavaksi kombinaatioksi kasvatusalalla. Voi mennä hyvin kiinn593627HS - SDP valmistatuu MILJARDILEIKKAUKSIIN seuraavalla vaalikaudella!
"Sdp:n uusi talousääni lupaa miljardien edestä leikkauksia HS-haastattelu|Kansanedustaja Joona Räsänen on Sdp:n puheen602658Porno-ope?
Kaikenlaisia sitä nykyään Suomessakin on. Tai onhan niitä voinut olla aiemminkin, mutta ehkä paperilehtin aikakaudella e602478Hevosmies kylän kunnioitettu herra
Hei, eikö olis aika pistää "nuoriso" kuriin? Tiedämme miten teidän "yhteisö" toimii sekä kylän vanhin herra, olet poruka362272KÄVELYTREFFIT ?
Mikä on tuo konsepti. Ei kävely ole mitkään treffit. Se on hengailua, ilman mitään panostamista toiseen, go with the flo2482094Persu ei ole koskaan päässyt Valkoiseen Taloon
Eikä pääse. Jopa demareita siellä on käynyt, vaikka jenkkien vasemmistolaisin suuri puolue vastaa lähinnä Suomen kokoomu101931