Täysihoitoon voisi vaikka tottua

On se sit mahtavaa ja upeeta saada nauttia valmiista aterioista neljä kertaa päivässä ja muutoinkin täyshoidosta. Ootteko kokeneet ja mitä hoito sisälsi?

57

430

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • flegmaatti

Eri asteisia hoitoja.

Tarkoitatko jotain A-I tyyppistä järjestelyä jossa perushuollon lisäksi on mahdollisuus varsinaisiin "hoitoihin" ja myös esimerkiksi vaatteidensa pesettämiseen?

Vaikka A-I:ssa on mahdollisuus erilaisiin aktiviteetteihin niin eppäilen, etteivät ne pitemmän päälle riittäisi täyttämään toiminnan tarvetta. Riippuu tietenkin sosiaalisesta ympäristöstä.

Osahoito on osoittautunut toimivaksi jo 17 vuoden ajan. Pelkkää ruokahuoltoa ajatellen vaimoni hoitaa vuoden aikana itse aamupalansa vajaan 9kk:n aikana. Muun osan vuotta hän saa senkin valmiina eteensä haluamanaan aikana.
      Omat osuuteni ovat pisimmillään 2 viikkoisia jotka riittävät kyllä. Toisaalta elän täysihoidossa ajatellen tekstiilihuoltoa.
      Jos se häiriintyisi niin olisi harkittava paluuta poikamiesajan järjestelyyn.

Ps. Katan pian osan tuosta vaimon "hoidosta" pöytään.

• Psyykessäkö olet vai vankilassa?

• siilipakkopaidassaM1

Niuvanniemessä olen.

• Täällä saa kokohoidon fyysis-psyykkis-sosiaalis😉

• Isoisällä

Olisikohan hän VOK palvelija, ja mielikuvissa asettunut partalapsen asemaan ?

Ite opiskelen juuri muslimikulttuuria jotta saisin myös neljä ateria päivässä,
        ja lapsenlapset saisivat tutustua heidän isoisän neljään vaimon kun kävisivät kyläilemässä..

Lastenkirjoissa opetetaan nyt muslimikulttuuria

Farfar har fyra fruar och Mormor är inget spöke
        Näitä kai ei ole vielä suomennettu ?
        (Isoisällä on neljä vaimoa” ja ”Isoäiti ei ole mikään kummitus)

https://www.bokus.com/bok/9789179107574/mormor-ar-inget-spoke/

• Isoisällä kirjoitti:

Olisikohan hän VOK palvelija, ja mielikuvissa asettunut partalapsen asemaan ?

Ite opiskelen juuri muslimikulttuuria jotta saisin myös neljä ateria päivässä,
        ja lapsenlapset saisivat tutustua heidän isoisän neljään vaimon kun kävisivät kyläilemässä..

Lastenkirjoissa opetetaan nyt muslimikulttuuria

Farfar har fyra fruar och Mormor är inget spöke
        Näitä kai ei ole vielä suomennettu ?
        (Isoisällä on neljä vaimoa” ja ”Isoäiti ei ole mikään kummitus)

https://www.bokus.com/bok/9789179107574/mormor-ar-inget-spoke/

Ruotsi on ihmeellinen maa.

Tiedät ne majblommat, joita lapset myyvät aina keväisin.
        Minäkin joka kevät olen hupsentunut sellaisen ostamaan, kun olen kuvitellut rahojen menevän johonkin hyvään tarkoitukseen, tietämättä edes mihin, kysymättä sitä edes, minä hölmö.

Nyt taisi niitten ostaminen töpätä, kun sain tietooni, että niillä on ostettu kouluille burkineja, että myös muslimitytöillä olisi mahdollisuus opetella uimaan.
        http://www.mittelbayerische.de/imgserver/_thumbnails/images/34/3305900/3305932/520x874.jpg

• Kaloreidenmukaan

Neljä ateriaa päivässä tappaisi minut alta lipan hetkessä.
      Tiedä millainen tankkinorsu turpoaisi.
      Aamulla vedin viinerin ja pari mukia kahvia. Töihin kuudeksi tuntia (ei mitään pitsinnypläystä vaan fyysistä sellaista) jonka jälkeen...njaa join taas kahvia ja söin tonnikalapatonkia. En viitsinyt syödä kun läksin saunomaan. Nälkä meni ohi.
      Mutta yksi lämmin ateria päivässä on maksimi. Yötä vasten tai yöllä pari siivua ruisleipää juustolla ja viiliä tai jotain.

• Karibian all inclusive matkalla pöydät notkuivat ruokaa aamusta iltaan. Kun katselin ylipainoisia amerikkalaisia mättävän pekoniomelettejä heti aamusta alkaen rasva suupielistä valuen siirryin kasviksiin ja hedelmiin.

• kaloreidenmukaan

Olen laivoilla nähnyt noita mättö ihmisiä ihan tarpeeksi ja poistunut saman tien refleksit kurkun päässä. Yököttävää katsottavaa. Toki olen nähnyt heitä matkoillakin hotellien ravintoloissa, aamiaisella, puffeteissa jne. Ihan kuin ikänsä kärsineet nälänhädästä?

• korppis kirjoitti:

Karibian all inclusive matkalla pöydät notkuivat ruokaa aamusta iltaan. Kun katselin ylipainoisia amerikkalaisia mättävän pekoniomelettejä heti aamusta alkaen rasva suupielistä valuen siirryin kasviksiin ja hedelmiin.

Rasva on elämä, nykytutkimus.

• kaikki.ei.syötävää

Mutta aurinkorasva on pahanmakuista ilman ouzoa.

• En minäkään kotona syö kuin yhden lämpimän aterian mutta täällä saan kolme.

• kaloreidenmukaan kirjoitti:

Olen laivoilla nähnyt noita mättö ihmisiä ihan tarpeeksi ja poistunut saman tien refleksit kurkun päässä. Yököttävää katsottavaa. Toki olen nähnyt heitä matkoillakin hotellien ravintoloissa, aamiaisella, puffeteissa jne. Ihan kuin ikänsä kärsineet nälänhädästä?

Kyse ei ole mätöstä., Normiateriat pyöytiin tarjottuna

• ihana-ripuli-matka
        korppis kirjoitti:

Karibian all inclusive matkalla pöydät notkuivat ruokaa aamusta iltaan. Kun katselin ylipainoisia amerikkalaisia mättävän pekoniomelettejä heti aamusta alkaen rasva suupielistä valuen siirryin kasviksiin ja hedelmiin.

siirryin kasviksiin ja hedelmiin."

Siitäkö sait vatsataudin, siis ripulin, että huoneenne jouduttiin desifioimaan jälkeenne?

• ihana-ripuli-matka kirjoitti:

siirryin kasviksiin ja hedelmiin."

Siitäkö sait vatsataudin, siis ripulin, että huoneenne jouduttiin desifioimaan jälkeenne?

Kyllä sain. Tiesin sinun lukeneen blogini ja odotin 😉 ripulikommettia.

Ilmeisesti minä ja viisi muuta matkustajaa sai vatsataudin hummerista laivan illallisravintolasta.

Desifiointi oli hupaisaa. WC-desifiotiin huolella, mutta hyttiä juosten kusten.

Laivayhtiö ei ota vastuita ruokamyrkytyksistä vaan olettavat matkudtajien saaneen mahataudit maissa ollesaan tai tartuttamalla toinen toisensa.

Imodiumi auttoi välittömästi.

• flegmaatti

Ei ole pakko syödä!

Risteilyilä en ole nähnyt tolkutonta sotkemista. Johtuneekohan siitä, että olemme käyttäneet pienehköjä. 1200 - 2000 matkustajan paatteja?
        A-I paikoista jenkit ovat näkemämme mukaan todella "kunnostautuneet" Dom.tasvallassa ja Meksikossa.
        Kuubassa kanadalaiset tekevät parhaansa paikatakseen jenkkien puutteen.
        Törkeintä näkemääni oli tilanne jossa kanadalaiset sulloivat syömättä jättämiään pizzoja uima-altaan valumarakoihin.

Suomalaiset miehet kunnostautuvat harmittomalla nestepuolella. Osa aloittaa dokaamisen aamuisin 8:n tienoissa ja iltapäivällä jopa minä olen rouvien mielestä kohtuullista keskusteluseuraa.
        Kuubassa viihdyin allasbaarin kiinnostavassa seurassa niin hyvin, että se johti lääkärikäyntiin.

En ole fanaatikko mutta kotona olen täysraitis, hyvin terveellisesti syövä kuntoileva ilmiö.
        Joskus löysäilen. Esimerkiksi viime heinäkuun Välimerellä aloitin päiväni peukalohangallisella pekonia kahden häränsilmän kyydittämänä. Oli siinä mukana jokunen tomaattilohko.
        Lounas ja päivällinen järkevillä linjoilla.

Osa englantilaisista ei satamissa poistunut laivalta lankaan vaan he viihtyivät paatilla kaikki päivät. Helppo päätellä, että olut ja täytetyt patongit kiehtoivat kohdesatamien nähtävyyksiä
        ja elämää enemmän.

• flegmaatti
        korppis kirjoitti:

Joillakin jenkeillä on esteettistä silmää.
        Kerran naapuripöydän jenkkimamma oli sijoittanut keitetyn kananmunan (kuoritun) keskelle lautaselleen kasaamaansa monipuolista kekoa.

• Tummeliolihyvää
        kaikki.ei.syötävää kirjoitti:

Mutta aurinkorasva on pahanmakuista ilman ouzoa.

Aikanaan kun lypsytiloilla ei ollut omia tilatankkeja ja maitoauto haki maidot kyliltä maitolaitureilta, oli tuottajilla mahdollisuus tilata ja saada maitoauton tuomana muutamia talouden perustarvikkeita. Yksi tuote oli lehmäntissivoide Tummeli, hyvä tuote kai olikin ja tarinat kertovat että nuoremmat naiset rasvasivat sillä kesähelteillä auringon kuumentamaa ihoaankin. Mutta meillä liikkui myös saksalaisturisteja, he olivat ja ilmeisesti ovat edelleen "kotiin päin" herkästi vetävää joukkoa. He näitä Tummeleita sitten maitolaitureilta napsivat ja matkaansa. Luulivat tavaraa sulatejuustoksi ja alkuun makua kummastelivat.

• korpikirjailija kirjoitti:

Kyllä sain. Tiesin sinun lukeneen blogini ja odotin 😉 ripulikommettia.

Ilmeisesti minä ja viisi muuta matkustajaa sai vatsataudin hummerista laivan illallisravintolasta.

Desifiointi oli hupaisaa. WC-desifiotiin huolella, mutta hyttiä juosten kusten.

Laivayhtiö ei ota vastuita ruokamyrkytyksistä vaan olettavat matkudtajien saaneen mahataudit maissa ollesaan tai tartuttamalla toinen toisensa.

Imodiumi auttoi välittömästi.

Sairaalassa makoillessa voi sairaalabakteeri iskeä.

• paljon.mahiksia

Ja ilotalossa voi alkaa tehdä mieli...Ja saada pöpö?

• Aamulla herätä katettuun pöytään, lounaalla tulla kotiin valmiille aterialle, illalla ruoka ohjeiden mukaan ja aikaan, välipalat, iltapäivätee ja kahvi, siivous, pyykinpesu, silittäminen. Lasten valvominen ja hoitaminen. Talonvahti kun olimme poissa itse. Kaksi kappaletta live-in kotiapulaisia. Ei paha elämä. Sen arvon huomaa vasta kun sitä ei enää ole.

• Kaksi ensimmäistä kesää Ruotsissa olin täyshoidossa.

Siihen sisältyi kaikki ateriat. Ruokasali oli asuntolan alakerrassa. Ruoka piti pureksia itse. Sisältyi myös pyykinpesu, jos halusi. Puhtaat lakanat piti tosin itse hakea viereisen talon pesulan varastosta ja vaihtaa itse. Oman huoneen siivous sisältyi täyshoitoon vain miespuolisilla.

• Aatella että suusta suuhun valmiiksi pureskeltuna, voiko helpompaa olla.

• olisihan-se-ihanaa

Ulkomaan reissuilla oli tietenki aina melkein täysihoito,
      otimme aina puolihoidon koska neljäkertaa syöminen oli liikaa,
      puolihoito antoi aivan riittävä ravitsemuksen ja nautinnon valmiista ruokapöydistä,
      olishan se ihanaa viettää loppuelämä jossaki ihanassa ilmastoltaan sopivassa lämpimässä maassa, ei vain enään jaksa matkustaa,
      puoliso nukkuu nurmen alla,
      yksi ei jaksa enää,
      saisi täällä kotimaassa ittensä johonki täysihoitoon mukavaan palvelukotiin,
      sekin tuottaa vaikeuksia,
      ku ei aivot toimi enää täysillä, ei tiedä mistä asiaa alkaisi purkamaan,
      yskin ei siihenkää hommaan tahdo löytyä enää voimia,

• flegmaatti

Yhteiskestoltaan laskien suurin osa vaimoni nauttimasta kodin ulkopuolisesta "täysihoidosta" on tapahtunut loma-asunnollamme.

Lukumääräisesti eniten olemme tehneet omatoimimatkoja joissa aamiainen, vaatimatonkin hotskulla, on ollut vain mukavuuskysymys.
        Valmismatkoissa puolihoito on meille sopiva ratkaisu.

Nyt seuraava, Hannoverin 5:n päivän joulumarkkinareisu, on ilman hotskuaamiaista mutta hotsku on korttelin päässä päämarkkinoista joten kaukaa ei tarvitse aamumurua etsiä.
        Kahden ihmisen lennot kokonaiskestoltaan 4,5h/suunta ja majoitus yhteeensä 568,89€ ei enää edellytä puhvettiaamiaista eikä häiritse meitä.

Joulu meneekin sitten Tanhuvaaran urheiluopistolla toisissa puitteissa.

Ps. Nautin itse 12 vuotta täydellisestä täysihoidosta. Tulin kotiin perjantaisin alkuillasta ja lähdin tien päälle maanataisin klo 3:n ja 5:n välillä. Kotona en todellakaan tehnyt mitään eikä vaimoni purnannut kertaakaan eikä edes ilmehtinyt.
        Totta puhuen. En kylläkään nauttinut noista vuosista.

• virkistyslomalainen

Miten pitkällä täyshoitolomalla olet siilenämä? Oletko virkistäytymis-
      kuntoutuslomalla? Mitä aktiviteettejä lomaasi sisältyy? Juuri nyt on Solarissyyslomien aika. Esim. Kalajoen Sanissa alkoi 30.9. eläkeläisten virkistäytymisloma. Tykkäään.

• Ihanaa lomaa sinulle sinne. Minun lomani loppuu näillä näkymin huomenna, hope so.

• nautintoa.kohtuudella

Kyllä väliaikaisesti on mukavaa. Vierumäellä oli ihanat, terveelliset ruoat noutopöydästä. Sai itse valita määrän ja mitä valitsi. Ruokion väliajat olivat hikistä kuntoulua. Tykkään välillä rääkätä itseäni äärirajoille. Ja illalla rantasaunassa saunominen ja uiminen.

Kävin eilen kiireen keskellä aasialaisessa puffetissa. Tofua ja sushia söin. Jälkkäriksi ananasta ja melonia. En santsannut.

• KallisTäyshoito

pakolais turistit on vuosikausia täyshoidossa suomessa verovaroin. 4 ateriaa päivä, ilmainen majoitus, vapaa aikaa riittämiin, jne.
      ensin turisteina, sitten päälle kotoutus turisteina, ja isoja sukuja on täys hoidossa,,, lepo lomilla.
      - Näin se suomalaisten vero rasitus kasvaa, ja suomalaisten omat edut heikkenee...
      Maa velkaantuu,,, jne jne..

• tarinaaaa

40 v avioliitossa . Siihen sisältyi kaikki tarvittava , itse hankin vain rahan kaikkeen tuohon. Ihanaa oli.

• Perinteisesti suomalainen mies elää tosiaan täysihoidossa kehdosta hautaan.

Käytäntö on muuttunut/muuttumassa, mutta seuratkaa vähän aikaa seniorikansalaisten elämää avioliitossa, niin ymmärrätte, millaista ennen oli.

• Kollimaattori
        "mutta seuratkaa vähän aikaa seniorikansalaisten elämää avioliitossa, niin ymmärrätte, milaista elämää avioliitossa, niin ymmärrätte, millaista ennen oli".

Kyllä minä muistan, kuinka äitini toimi ja sitä tein itsekkin, että kaikki valmiina miehen ehdoilla, ..niin mielestäni, muta huomasin, että se oli liikaa?

Olin kuitenkin liian itsenäinen ja omatoiminen, joten mieheni ei saanut olla se "isäntä" perheessä, joka osaa kaiken. Minäkin olin opinut jotain ja tein myös, pyytämättä apua häneltä.

Aloitus olikin siilen täysihoidosta, eikä minun kokemuksista, mutta toki itse olen ollut kymmeniäkertoja täysihoidossa eri laitoksissa, paitsi en hullujen huoneesa!D

Useimmat hoitoni on olleet yhteiskunnan (vakuutus korvauksia) maksamia, muta olen nyt itsekkin kustantanut itseni täysihoito lomalle, tai eläkeliittomme matkoille ulkomaille, joissa on tarjolla näitä virkistyshoitoja.

Missä siili viettää lomaansa? On jäänyt lukemiseni hataraksi, koska en ole huomannut.

• Kristiina23 kirjoitti:

Kollimaattori
        "mutta seuratkaa vähän aikaa seniorikansalaisten elämää avioliitossa, niin ymmärrätte, milaista elämää avioliitossa, niin ymmärrätte, millaista ennen oli".

Kyllä minä muistan, kuinka äitini toimi ja sitä tein itsekkin, että kaikki valmiina miehen ehdoilla, ..niin mielestäni, muta huomasin, että se oli liikaa?

Olin kuitenkin liian itsenäinen ja omatoiminen, joten mieheni ei saanut olla se "isäntä" perheessä, joka osaa kaiken. Minäkin olin opinut jotain ja tein myös, pyytämättä apua häneltä.

Aloitus olikin siilen täysihoidosta, eikä minun kokemuksista, mutta toki itse olen ollut kymmeniäkertoja täysihoidossa eri laitoksissa, paitsi en hullujen huoneesa!D

Useimmat hoitoni on olleet yhteiskunnan (vakuutus korvauksia) maksamia, muta olen nyt itsekkin kustantanut itseni täysihoito lomalle, tai eläkeliittomme matkoille ulkomaille, joissa on tarjolla näitä virkistyshoitoja.

Missä siili viettää lomaansa? On jäänyt lukemiseni hataraksi, koska en ole huomannut.

Aloitus oli kaikkien äyshoidosta, ei yksin minun. Olen täällä ihan omassa läänissä tai maakuntahan se nykysin on.

• Jaa, en ole kuullutkaan, että siellä, tai missään on äyshoitoa?

• Kristiina23 kirjoitti:

Jaa, en ole kuullutkaan, että siellä, tai missään on äyshoitoa?

:D. Aina oppii kun saa elää.

• mimmimum-..mi

Olen muutaman kerran ollut ...oliko ne nyt jonkinlaisen virkistys-ja työssäjaksamiskurssin nimikkeellä....eri paikoissa ....kylpylässäkin...Oli hienoa silloin päästä valmiiseen ruokapöytään syömään...kun oli perhe itsellä passattavana....sai itse olla nauttimassa palvelusta....ja tosi mukavia kavereita sekä mielenkiintoista ohjelmaa....opettavaistakin eri aiheista...

• mimmimum-..mi kirjoitti:

Olen muutaman kerran ollut ...oliko ne nyt jonkinlaisen virkistys-ja työssäjaksamiskurssin nimikkeellä....eri paikoissa ....kylpylässäkin...Oli hienoa silloin päästä valmiiseen ruokapöytään syömään...kun oli perhe itsellä passattavana....sai itse olla nauttimassa palvelusta....ja tosi mukavia kavereita sekä mielenkiintoista ohjelmaa....opettavaistakin eri aiheista...

Nii, ja kun ikää ulee tarpeeksi, pääsee kaikkiin laitteisiin, samaan hintaan.

• Kylläkelpaaniin

Hullujenhuoneellakin saa kestorannekkeen.
        Sillä pääsee kaikkiin laitteisiin, röntgeniin, aivokuvaukseen, sähköshokki aparaattiin, pakkopaitaan, suihkuun - täysihoito.

• Kylläkelpaaniin kirjoitti:

Hullujenhuoneellakin saa kestorannekkeen.
        Sillä pääsee kaikkiin laitteisiin, röntgeniin, aivokuvaukseen, sähköshokki aparaattiin, pakkopaitaan, suihkuun - täysihoito.

Sulla tuntuu olevan kokemusta asiasta.

• siilenämää kirjoitti:

Sulla tuntuu olevan kokemusta asiasta.

OYKS:n "täyshoito"
        Yleinen maksuluokka lyhytaikainen laitoshoito 49,50 e hoitopäivä

• varmatpäivätpäälle

Joo siili ei haluu lapsia enää, meni nipsautukseen kyll te ymmärrätte.

• varmatpäivätpäälle kirjoitti:

Joo siili ei haluu lapsia enää, meni nipsautukseen kyll te ymmärrätte.

Vai olisiko sittenkin rinnankorjausleikkaus niiden kolmen tatuointipisteen välistä.

• bessie-

Kuulostaa liian tylsältä ja sitovalta, en olisi valmis maksamaan kuin korkeintaan kahdesta ateriasta päivässä.

Enpä yhtään hämmästyisi jos kohta ilmoittaisit olevasi sairaalassa.

• Aattele ja hämmästy, vuorokausimaksu 49,50. Tähän kuuluu muutakin kuin ateriat.

• flegmaatti

Sairaalahinnat halvassa Virossa.
        Vaimoni lähti mukaani Viimsiin syöpäleikkauksieni viimeitelyyn. U-lekuri epäili, ettei kyseistä korjausta, ohutsuolen vallattomia liikkeitä, lainkaan korjattaisi suomessa.
        Itse tarkastukset ja leikkaus omana possakkanaan mutta pelkkä klinikkahuone maksoi 100€/hlö/vrk.
        Vaimoni sai hyvät sapuskat. Minä vain lihalientä ja piikkejä paraan.

• flegmaatti kirjoitti:

Sairaalahinnat halvassa Virossa.
        Vaimoni lähti mukaani Viimsiin syöpäleikkauksieni viimeitelyyn. U-lekuri epäili, ettei kyseistä korjausta, ohutsuolen vallattomia liikkeitä, lainkaan korjattaisi suomessa.
        Itse tarkastukset ja leikkaus omana possakkanaan mutta pelkkä klinikkahuone maksoi 100€/hlö/vrk.
        Vaimoni sai hyvät sapuskat. Minä vain lihalientä ja piikkejä paraan.

Sekö arpi sulla sitte repes vai?

• flegmaatti
        siilenämää kirjoitti:

Juuri se! Kaveri joutui leikkauttamaan vastaavan kotimassa yksityisellä. Hänen toiminimensä kustantama vakuutus maksoi siitä 4200€.
        Minulla ei ole mitään vakuutusta.

Tämä oli helppo juttu. Vain 6 viikkoa. Edellisissä meni 9kk.

• flegmaatti
        siilenämää kirjoitti:

Juuri se. Kaveri leikkautti vastaavan Suomessa yksityisellä puolella.

• ö-Öö

Intissä oli täyshoito.

Myös kakarana joskus sairaalassa. Mun mielestä sairaalan täyshoito oli parempi, ei tarvinnut ite pedata.

Täyshoito koskee lähinnä laitoksia, harvalla varaa maksaa omasta pussistaan kaikkea, menee siis pummiosastolle. Tottakai voi ostaa lomamatkan täyshoidolla, maksaa paljon, mitä sisältänee. Erikseen sitten hoitomatkat, joissa ostelee kadulta hoitoja :D

Aika monet kyllä maksaa ite palveluistaan. Lähinnä työikäiset sinkut. Käydään syömässä ulkona, kotona ehkä joskus siivooja, vaatteet pesulaan. Meneehän siinä jatkuvsti rahaa, mutta miks ihminen sitten tekee töitä. Ton täyshoidon voi käsittää niin monella tavalla. Tosiasia kuitenkin, jos ei ite tee, kaikki maksaa. Harvalla vara maksaa ite, menee muitten piikkiin.

Intin täyshoito toimi erinomaisesti. Kaikki perustarpeet toimivat, ei paljoa ite tarvinnut murehtia. Lisäksi sai taskurahaa tupakkiin ja munkkikahveihin. Liikuntamahdollisuudet erinomaiset, ruoka hyvää, oli kirjastoa ja kaikenlaista ajanvietettä.

Noin periaatteessa vois suositella kaikkia helppoa lomaa ja ajanvietettä kaipaavia menemään inttiin, jos jäänyt käymättä.... Leppoisinta ja huolettominta aikaa ihmisen elämässä. Niinkin hyvä täyshoito, ei edes tavinnut ajatella itse :DDD

=DW=

• Ei net taida meidänikäsiä enää sinne huolia.

• hmpff

En usko että tottuisin, luulen että tulisi siipeilijän fiilis.

Kun 35 vuotta tottuu siihen että pitää vähintäänkin itsestään huolta, ja muutamasta muustakin, niin kai sitä jotenkin pitäisi osata arvostaa edes itse minkä työn on tehnyt. Eikä vaan sysätä sitä muiden harteille.

Vuonna 1998 syksyllä olin yhteensä kuukauden sairaalan täyshoidossa, ei tarvinnut kuin maata sängyssä. Sikatylsää. Kun lapset oli n. 4 v pääsin viikoksi italialaisten nunnien hoidokiksi 4 päivää. Aivan ihanaa kotiruokaa. Sänky piti pedata tosin itse. Ja kun lapset oli kuuden vanhat, pääsin valmiiseen joulupöytään anoppilaan. Luksusta.

Mutta ei tuo ylläpito kovin usein iske kohdalle.

Kyllä tosin nytkin käy välillä niin, että pääsen valmiiseen pöytään, jolloin otan tiskit ja keittiön siivoaminen omaksi hommaksi.

• No ei liian usein, siksi sitä osaa arvostaakin.

• siilenämää kirjoitti:

No ei liian usein, siksi sitä osaa arvostaakin.

OYKS:n "täyshoito"

Yleinen maksuluokka lyhytaikainen laitoshoito 49,50 e hoitopäivä.

Huomisen ruokalista:

Aamupala
        Vehnähiutalepuuro, lauantaimakkara
        ja omenalohkoja

Lounas
        Aurahärkä
        Peruna
        Kukkakaali
        Jäävuori-ruukkutomaatti-kurkkusalaatti
        Hedelmäsalaatti

Päivällinen
        Pinaattikeitto, kananmuna
        Vadelmakiisseli

Iltapala

Sämpylä
        Oltermannijuusto
        Gefilus-TehoShot
        hedelmä

• Hyvä.valinta

Ootko menossa hoitoon tuonne, huomennako?
        Se selkäkö sulla jumii yhä?
        Leikkaus voisi auttaa.
        Maksa-arvot on hyvä olla kohdallaan, eivät ota riskejä.

• Hyvä.valinta kirjoitti:

Ootko menossa hoitoon tuonne, huomennako?
        Se selkäkö sulla jumii yhä?
        Leikkaus voisi auttaa.
        Maksa-arvot on hyvä olla kohdallaan, eivät ota riskejä.

Sinun täyshoitosiaterian tarjonta huomiselle, jotta osaat orientoitua lauantaimakkaran pätkään vehnähiutalepuuron lisuna. 👍

• maissiiii

Ei voi kyllä tottua,
      sen verran olen reissaillut maailmalla,
      ollut koko ja puolihoidoissa yms

Valmiiseen ruokapöytään on tosin ihanaa joskus mennä
      mutta jos elämä on hoidoista kiinni, niin ei kiitos.
      Jos on esimerkiksi kaksi viikkoa samassa hotellissa niin kyllä jo ehtii kyllästyä heidän tapaansa tarjota esimerkiksi lihaa tai kalaa. Kyllä ne ruokalistat pyörii hotelleissakin.

Keväisin ja syksyisin kylpylässäkään en koskaan valitse kaikkia ruokailuja, tympeetä olla riippuvainen jostain toisten suunnittelemista ruoka-ajoista ja hoidoista esimerkiksi.

Matkoilla on ihanaa kun saan valita, tänään tätä ja huomenna tuota, tänään syön täällä ja huomenna piipahdan tuolla.

Normaalissa arjessani olen täysihoidon raskaammalla puolella ja nautin silloin kun saan paapoa ja paijata. Mutta vapaalla elämä kulkee toisin...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Asiakkaalle ei myyty energiajuomaa - tuomio tuli syrjinnästä

Vaikka oli ilmeisesti täysi-ikäinen. Tosin ei lapsiakaan saisi syrjiä, koska oppivat helposti itsekin syrjimään, jos koh
      Maailman menoa
      82
      4260
    2. Jos venäjällä olisi kansan valitsema presidentti, olisiko Ukrainan sotaa?

Ei varmasti olisi. Sehän on tiedossa, että raskaalla vaalivilpillä putin jatkaa pressana.
      Maailman menoa
      116
      3303
    3. Pakkoruotsista luopumalla kymmenien miljoonien säästöt

Pakkoruotsin opiskelun kustannuksista ei ole juurikaan tehty kustannusselvityksiä, mutta joidenkin arvioiden mukaan siit
      Maailman menoa
      121
      3287
    4. Luterilaisen kirkon koko kastekaava on väärä

Uudessa testamentissa on kaksi täysin ristiriidassa olevaa kastekäskyä Matt 28:19 ja Ap. t. 2:38. Matteuksen evankeluimi
      Kaste
      41
      2734
    5. Miten Yxäri iskettiin?

Voisin tässä unta odotellessani kertoa, miten mieheni lähestyi minua. Tunsimme entuudestaan. Hän kyseli minulta aina j
      Sinkut
      218
      2514
    6. "Kostokakka!" Farmi Suomen pehtoori avaa sanaisen arkkunsa Frederikin haisevasta jäynästä

Voi hyvänen aika Reetun touhuja! Pehtoori Terho Häkkinen sai ennen näkemätöntä höykytystä heti Farmi Suomi -realityn alk
      Tv-sarjat
      19
      2181
    7. Katsoitko Petolliset, mitä mieltä?

Vanajanlinnan käytävät ja salongit täyttyvät jälleen kuiskailuista, salaisuuksista ja petoksista. Petollisten uudella
      Tv-sarjat
      11
      2016
    8. Ei se halua mitään!!

Arkailija koko tyyppi!
      Ikävä
      29
      1944
    9. Onko Janne Naakka tuttu kasvo ja mitä mieltä olet Farmi-kokoonpanosta?

Somevaikuttaja Janne Naakka on tubettaja ja bloggaaja sekä yksi uuden Farmi Suomi -kauden kisaajista. Naakka tuottaa mm.
      Tv-sarjat
      0
      1903
    10. Ylen juontaja möläytti suorassa radio-ohjelmassa

Ylen Radio Suomen juontaja Samuli Aaltonen käytti törkeää kieltä maanantaiaamupäivän Koko Suomen radio -ohjelman lähetyk
      Maailman menoa
      45
      1886
    Aihe