Dieselit vaihtuvat vauhdilla hybrideihin

AdamArvid

Suomessa on menossa hirveä hybridihype:

"Sähkö- ja hybridiautot kiinnostavat kuluttajia, ilmenee auto- ja liikennealan järjestöjen kyselystä. Lähes puolet vastanneista oli kiinnostunut täyssähköauton ja jopa 70 prosenttia ladattavan hybridiauton hankinnasta."

"Hybridiautoja, joissa ei ole latausominaisuutta, ensirekisteröitiin tammi-kesäkuussa 4 435, joka sekin on lähes kaksi kertaa enemmän kuin vastaavaan aikaan viime vuonna."

https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/kiinnostus-sahkoautoja-ja-hybrideja-kohtaan-kovenee-ensirekisteroinnit-jyrkassa-kasvussa/6522076#gs.PtyPKMg

62

396

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Danwari
    • persiilleen.meni

      Aloittaja sen sanoi, ihmiset ovat harhautuneet ostamaan vääriä autoja. Vain täyssähkö ja ladattava on tulevaisuutta.

      • Kokemuksen_ääni

        Täyssähkö lienee tulevaisuutta - tosin aika kaukaista. Lataushybridi ok mikäli Prius. Muut vielä epäluotettavia kiireessä kyhättyjä harjoitelmia jotka ovat taloudellisia vain sen aikaa kunnes akku on tyhjä. Sen jälkeen kuluttavat selvästi enemmän kuin vastaava bensa-auto. Toyota Prius jatkaa samasta tilanteesta kuin perinteinen hybridi-Prius eli taloudellisuus säilyy joka tilanteessa. Tässä suhteessa Toyotan kokemus ja ylivoima muihin verrattuna tulevat parhaiten esiin.


    • Minä tulen jättämään hybridit väliin. Siirryn aikanaan suoraan sähköautoihin. Siihen asti ajan pikkuturboilla. Nyt alla on 1.0 TSI (85 kW), jonka pitkän ajan tankkauksesta laskettu keskikulutus on 4,0 l/100 km. Hybridi ei toisi pienempää kulutusta, mutta lisää massaa ja hintaa.

      • Älä puhu paskaa! Mikä kottero sulla on?


      • Eihän ne TSI paskat mee edes labrassa lähellekkään 4l/100km ni miten ne menis oikeissa olosuhteissa?


      • jgoirgegjnejwj

        Täällä näköjään joku Toyota lobbaus menossa. Totuushan on, että hybridinne eivät ole sen halvempia käyttää ajettua kilometriä kohden, kuin bensa autot.
        Luulette että hetkellinen "säästönne" polttoainepumpulla olisi jotenkin edullista, mutta jätätte huomiotta, että akustonne uusiminen onkin jo sellainen 4000 euron kertalasku sitten. Kaikki huollot ja ongelmat korjaamolaskuilla jne, tekee hybrideistänne ostohinnan kalleus huomioituna aivan idioottimaisen ratkaisun.

        Lisäksi sähköautoilu edistää ilmaston kylmenemistä, ja jääkauden tulemista.

        Hiilidioksidipäästöjen ansiosta emme ole nyt kokemassa suurta jääkautta, joka veisi viljanviljelyn ja kaiken mahdottomaksi. (Noin kävi hevosien aikaan)

        Sähköauto hypetys on pelkkä rahastus, jolla otetaan hölmöiltä rahat pois.

        Amerikkalainen sanonta kuuluukin, että "On edesvastuutonta antaa hölmöjen pitää rahansa".


      • Et taas tiedä mistään mitään! Hybridi akkuja ei uusita koska ne kestää sen minkä auto on liikenteessäkin. Akulla on 10v ja 350 000km takuu. Prius takseilla on ajettu toista miljoonaa samalla akulla esimerkkejä on Amrikasta ja Euroopasta.

        https://www.youtube.com/watch?v=dBeR5pf-eDI


      • Viestipoju
        Toyota_hybrid kirjoitti:

        Älä puhu paskaa! Mikä kottero sulla on?

        Pikku Seat litraisella mopon moottorilla. Nolo tunnustaa mutta totta se on.



    • Eiosta

      Dieseleitä ei kuulemmaenää osta kukaan.

      • eikö.kukaan

        On niitä rekisteröity tänä vuonna jo 29000 kpl


    • E350CDI

      Toyota on vienyt hybrideillään pienten dieseleiden markkinat. Isoissa autoissakin hybridikäyttö on aivan loistava ratkaisu kunhan katsoo mitä ostaa. Mihinkään hätäisesti tehtyyn kyhäelmään ei kannata sortua vaan koeteltuihin ratkaisuihin. Isoissa dieseleissä katalysaattorit, hiukkasloukut ja urearuiskutus muodostavat sellaisen paketin joka todennäköisesti tulee aiheuttamaan ongelmia pätkäajoa ajaville. Näin veikkaan.

    • toyoooo

      Hybridi vie paljon bensaa.

      • ÄläValehtele

        Tässä on totuus pienten bensaturbojen, dieseleiden ja hybridien kulutuksesta:

        http://www.talouselama.fi/uutiset/tm-n-premium-autojen-vertailu-paljasti-hybridin-kulutuksesta-yllattavan-asian-3359177

        "Vaikka siis pienet bensaturbot ovat taloudellisia tien päällä verrattuna vanhanaikaisiin isoihin bensamoottoreihin, on hybridi vieläkin taloudellisempi."

        "Lexuksen maantiekulutukset vetävät vertoja taloudellisimpien dieselmoottoreiden maantiekulutukselle ja kaupungissa siis hybridi voittaa dieselitkin. Eikä dieselveroa tarvitse maksaa."

        "Toyota ei ole kehityksen kärjessä, mutta hybrideissä se on pioneeri ja ylivoimainen markkinajohtaja. Jos ajoon kuuluu ainakin kohtuumäärä kaupunkiajoa, hybridillä säästää helposti korkeamman hankintahintansa. Esimerkiksi taksikäytössä olleet Toyota Prius-hybridit ovat kaiken lisäksi osoittautuneet erittäin luotettaviksi."

        Koko ajan kirjoitetaan täyttä hölynpölyä kun mitään todellista asiaa ei ole kirjoitettavana Toyota täydellistä laadun luotettavuuden, asiakastyytyväisyyden ja kaiken muun täydellistä ylivaltaa vastaan.

        Pikkuturbot kuluttavat lehtien koeajojen perusteella 6,3 - 7,0 l/ 100 km eivätkä dieselitkään pysty Toyotan hybridien lukemiin jotka ovat koko vuoden ajon ajalta keskimäärin 5,0 -5,6 l/100 km


    • tuskin.syrjäyttää

      Kuinka hybridi syrjäyttää dieselin kun hybridin toinen voimanlähde on diesel, on toki besalutkujakin.

      • Arto_armeijanmies

        Pistähän muutama käytännön esimerkki dieselhybridistä kun en ole sellaista vielä liikenteessä tavannut. Taidatkin olla se nolo ja lapsellinen Tojota trollipoju.


      • tuskin.syrjäyttää
        Arto_armeijanmies kirjoitti:

        Pistähän muutama käytännön esimerkki dieselhybridistä kun en ole sellaista vielä liikenteessä tavannut. Taidatkin olla se nolo ja lapsellinen Tojota trollipoju.

        Lähde tuosta lisäämään tietoasi.

        https://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiVmKax15_XAhXSC-wKHSOzCg4QFgg7MAI&url=https://plugit.fi/fi-fi/article/autot/volvo-v60-plug-in-hybrid-maailman-ensimmainen-diesel-pistokehybridi/38/&usg=AOvVaw0pXdkjU5apyHmKCqIEGU0F

        Myös Audilta löytyy Q7-malli.


      • Sopiiko_ihmetellä
        tuskin.syrjäyttää kirjoitti:

        Lähde tuosta lisäämään tietoasi.

        https://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiVmKax15_XAhXSC-wKHSOzCg4QFgg7MAI&url=https://plugit.fi/fi-fi/article/autot/volvo-v60-plug-in-hybrid-maailman-ensimmainen-diesel-pistokehybridi/38/&usg=AOvVaw0pXdkjU5apyHmKCqIEGU0F

        Myös Audilta löytyy Q7-malli.

        Kovin harvinaisia malleja eikä ole kumpaakaan vielä kohdalle sattunut. Hyvä että noita on kuitenkin joku kokeillut. Kuinka turbon öljynkierto on järjestetty moottorissa joka pysähtelee vähän väliä? Sähkölläkö? Muuten ei tule montaa tuhatta km kestämään. Typen oksidit jäävät käytännössä ennalleen, eli mitä tässä on oikeasti voitettu bensahybridiin verrattuna. Dieselvero taitaa viedä viimeisenkin edun käytännön liikenteessä.


      • kyllä.se.laulaa
        Sopiiko_ihmetellä kirjoitti:

        Kovin harvinaisia malleja eikä ole kumpaakaan vielä kohdalle sattunut. Hyvä että noita on kuitenkin joku kokeillut. Kuinka turbon öljynkierto on järjestetty moottorissa joka pysähtelee vähän väliä? Sähkölläkö? Muuten ei tule montaa tuhatta km kestämään. Typen oksidit jäävät käytännössä ennalleen, eli mitä tässä on oikeasti voitettu bensahybridiin verrattuna. Dieselvero taitaa viedä viimeisenkin edun käytännön liikenteessä.

        Älä sinä sekaannu turbon öjynkiertoon kun et tunne tekniikkaa.


      • kyllä.se.laulaa

        Älä sekoita turboa kenttälapioon, lapion voitelusta saatat jotain tietää mutta älä sotke turboa tietämyksesi piiriin.


      • Peugeot-rules
        Arto_armeijanmies kirjoitti:

        Pistähän muutama käytännön esimerkki dieselhybridistä kun en ole sellaista vielä liikenteessä tavannut. Taidatkin olla se nolo ja lapsellinen Tojota trollipoju.

        Tässä on lehtijuttu Peugeotin Diesel-hybridistä vuodelta 2011. Tämä on tietysti Hönölle aivan liian uusi asia, koska on keskittynyt vanhentuneiden Tojojen ylistämiseen.
        https://www.is.fi/autot/art-2000000438755.html


    • Loppuusekysely

      Mikään ei voita pikkuautoissa A45amg:n ihanaa 4 sylinteristä 2litraista nelivetoa automaattina 381hv. No toki uusi RS3 on hyvä ja 400hv mutta se onkin 2,5 litranen jo. Tuommonem auton pitää olla. Itsellä tosin vielä vanhempi 360hv 2 litranen A45amg. Kyllä lähtee ja perhe kulkee mukana myös.

    • kalliita_ovat

      Into ladattavaan hybridiin katoaa, jos laskee, kuinka paljon polttoainetta saakaan hintaerolla. Minulla auto on siinä vaiheessa vaihtumassa, kun ei vielä päästä edes tasoihin.

      • käppänät

        Tuollaista ei tosiaan kannata ostaa talliin seisomaan elii siis kovaan käyttöön, buulaakeihin!


      • kjgsurpeurpj

        Juuri noin se menee


      • Väliraha_ratkaisee

        Kai siitä hybridistsä hyvitetään vaihdossakin enemmän? Eli kaikki hintaeroa ei ole kankkulan kaivoon heitettyä rahaa.


    • wefwef

      Hybridi vie paljon bensaa.
      Diesel vie vähän. Diesel on saasteeton vaihtoehto.

      • DieselTappaa

        Tässä on totuus pienten bensaturbojen, dieseleiden ja hybridien kulutuksesta:

        http://www.talouselama.fi/uutiset/tm-n-premium-autojen-vertailu-paljasti-hybridin-kulutuksesta-yllattavan-asian-3359177

        "Vaikka siis pienet bensaturbot ovat taloudellisia tien päällä verrattuna vanhanaikaisiin isoihin bensamoottoreihin, on hybridi vieläkin taloudellisempi."

        "Lexuksen maantiekulutukset vetävät vertoja taloudellisimpien dieselmoottoreiden maantiekulutukselle ja kaupungissa siis hybridi voittaa dieselitkin. Eikä dieselveroa tarvitse maksaa."

        "Toyota ei ole kehityksen kärjessä, mutta hybrideissä se on pioneeri ja ylivoimainen markkinajohtaja. Jos ajoon kuuluu ainakin kohtuumäärä kaupunkiajoa, hybridillä säästää helposti korkeamman hankintahintansa. Esimerkiksi taksikäytössä olleet Toyota Prius-hybridit ovat kaiken lisäksi osoittautuneet erittäin luotettaviksi."

        Koko ajan kirjoitetaan täyttä hölynpölyä kun mitään todellista asiaa ei ole kirjoitettavana Toyota täydellistä laadun luotettavuuden, asiakastyytyväisyyden ja kaiken muun täydellistä ylivaltaa vastaan.

        Pikkuturbot kuluttavat lehtien koeajojen perusteella 6,3 - 7,0 l/ 100 km eivätkä dieselitkään pysty Toyotan hybridien lukemiin jotka ovat koko vuoden ajon ajalta keskimäärin 5,0 -5,6 l/100 km


    • Kohti_Hybridiä

      Toukokuussa alkanut nousu hybridien rekisteröinnissä on selvä seuraus uuden Yariksen rantautumisesta Suomeen.

    • betterhybridsforus

      Onnex nykyisin saa oikeitakin autoja hybrideina, ei tarvitse taantua ajettavuuden suhteen pitkälle taaksepäin. Nämä esim. korealaiset kuluttavatkin vähemmän ja ovat jopa auton näköisiä, luotettavuuskin vähintään samalla tasolla. Euroopastakin alkaa tulla yhä enenevissä määrin hybridejä, joten suuntaus on sikäli oikea. Kulkupuolikin näissä muissa on eri luokkaa kuin Tohjoissa.

    • hiiriä.vai.miehiä

      Hybridit kuluttavat normaalikuskien normaaliajassa vähintään 4,5 litraa, joten mitä vitun hyötyä?

      • Ennemmin 4,5 kun 7l/100km .


      • hiiriä.vai.miehiä
        Toyota_hybrid kirjoitti:

        Ennemmin 4,5 kun 7l/100km .

        Maantieajossa ero ei ole 1 litraa suurempi.


    • tojoboikottiin

      Mieluummin VAG:n TSI DSG, saa ajamisen iloa. Ja ulkonäkö saksalaisissa sata kertaa tyylikkäämpi.

      • SeköMieluummin

        Vilkaiskaa "yleistä Volkswagenista" -palstaa niin kauhistutee.


      • Holistitrollaa
        SeköMieluummin kirjoitti:

        Vilkaiskaa "yleistä Volkswagenista" -palstaa niin kauhistutee.

        Sinä olet trollannut VW-palstan saastetta täyteen?


    • Okeiii

      Venäjä ja USA vanhoihin alusmaihin ottamaan öljylähteet hallintaansa. Öljypohatoille rajaton vapaus pitää ja johtaa maailmaa. Rahanpalvonta on tehtävä vieläkin helpommaksi. Rahamaailmasta kiistaton uskonnollinen johtotähti. Joulu edustaa rahan valtaa.

      Suuri raha on kaiken tarkoitus.

    • Jartsef

      Tänä vuonna Suomessa tullaan myymään 20.000 hybridiautoa. Se on aivan hurja määrä. Hybridien hyödyt on tajuttu.

      • plugin

        Viime vuonna luku oli 12.000
        Hybridien suurin kasvu tulee ladattavista hybrideistä ja siellä Toyota on pelkästään sivustakatsoja. Tänä vuonna ladattavien tojojen myyntimäärä on ollut noin 20 autoa.
        Nyt on oikeiden hybridien aika ja tojon mukahybridit ovat mukana tilastoissa vain säälistä.


      • ÄläValehtele
        plugin kirjoitti:

        Viime vuonna luku oli 12.000
        Hybridien suurin kasvu tulee ladattavista hybrideistä ja siellä Toyota on pelkästään sivustakatsoja. Tänä vuonna ladattavien tojojen myyntimäärä on ollut noin 20 autoa.
        Nyt on oikeiden hybridien aika ja tojon mukahybridit ovat mukana tilastoissa vain säälistä.

        Ei tule vaikka nousu onkin ajua. Älä valehtele. Katso täältä:

        https://www.trafi.fi/tietopalvelut/tilastot/tieliikenne/ensirekisteroinnit/ensirekisteroinnit_kayttovoimittain/hybridikayttoiset_henkiloautot


      • en.valehtele

        Nimenomaan kannattaa katsoa linkkaamaasi trafin tilastoa. Se on totuus ja se ei ole Tojolle kovin ruusuinen. Ainoa nousussa oleva tojon mukahybridi on pikkuruinen Yaris.

        Kun mennään perhekokisiin autoihin niin taru on karumpaa. Esim Prius on flopannut tänä vuonna oikein kunnolla.
        2018 18kpl
        2017 79kpl
        -77,2 %


    • eläkeläismersuilija

      Kyllä aikuisella työssäkäyvällä miehellä täytyy olla varaa parempaan autoon kuin jokin Yaris Hybrid. Kannattaa opiskella ja kehittää jatkuvasti osaamistaan ja vaihtaa työpaikkaa, että saa sentään kunnon palkkaa.

    • AasialainenHeiluri

      Tyhmiä ohjattiin aikanaan hankkimaan pikkudieseli ja sitten taas veivattiin verotusta ym ja nyt ne ei ole enää kannattavia, joten nyt palataan järkevään dieselkantaan. Taas tyhmät ostaa noita halpismukahybridejä pienen kulutuksen toivossa. No kulutuksen saa helposti pieneksi kun autosta kuoritaan suorituskyky, mutta ne ei kelpaa muille kuin typeryksille ja vaareille.

    • älyhoi

      Jos hybridejä ostetaan, niin ei se tarkoita sitä, että dieseli vaihtuu siihen hybridiin, paitsi Teron päänupissa.

    • Skoda_Gtek

      Sähköautojen fanaattinen hypetys on ihan perseestä. Etanolilla ja biokaasulla ajaminen olisi paljon helpompi ratkaisu, mutta siitä ei uutisoida tarpeeksi. Patterilla kulkevien autojen toimitusajat venyvät vuoden mittaisiksi, kun akkuihin ei sada riittävästi valmistusmateriaalia.

    • NuijitaanMaanrakoon

      Autoalan pomo: Pikkudieselit häviävät markkinoilta.

      Dieselautoja ei ole ostettu lainkaan romutuspalkkion turvin. Romutuspalkkion ansiosta Suomessa on tilattu tänä vuonna noin 3 500 uutta henkilöautoa, mutta dieseleitä ei niiden joukossa ole ollut lainkaan, kertoo Autoalan Keskusliiton AKL:n toimitusjohtaja Pekka Rissa.

      https://www.is.fi/autot/art-2000005645268.html

      Uusien rekisteröinnit:

      UUSIEN dieselautojen ensirekisteröinnit, joissa ei ole mukana köyhälistön Saksasata tuomia käytettyjä dieseleitä, vajoavat hurjaa vauhtia:

      https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/dieselautojen-myynti-on-romahtanut-myos-suomessa-hurja-pudotus-vain-yhdessa-vuodessa/6837268#gs._zoRdS4

      https://www.kauppalehti.fi/uutiset/uusien-dieselautojen-myynti-suomessa-kaantyi-jyrkkaan-laskuun/TZS8LTqs

      Nuo dieselautojen maahanrahtaajat ovat samanlaisia ryysyläisporukkaa kuin venäläiset Neuvostoliiton romahdettua, jotka ostivat Suomesta kaikki käytetyt Ladat kun aivopestyinä uskoivat sen olevan maailman paras auto. Sama tilanne sekä Saksan dieselien että suomalaisten osalta nyt.

    • HurjaaNousua

      Tammikuussa julkaistaan tilastot, jotka kertovat valtavasta hybridien myynnistä niin suomessa kuin muuallakin maailmassa.

    • pullossa.kasvaneelle

      Suomessa on käytössä noin 750000 dieselhenkilöautoa. Uskallan väittää suuri osa uusista hybrideistä on mennyt myös bensa-auton omistajille eli pelkoa dieseleiden nopeasta vaihtumisesta mukahybrideihin ei todellakaan ole.

      • Teroille.tuskaa

        Käytettyjä dieseleitäkin tuodaan maahan mukahybridimyyntiin verrattuna moninkertainen määrä.


    • mökillekelpaa

      Voihan rähmä noita hybridiuunoja. Miksi bensan muuttaminen sähköön kalliilla tekniikalla on noinkin tärkeää ja tyhmää?
      Meillä agrikaatti on toiminut jo vuosia samaan tarkoitukseen. Bensaa sähköksi, mökillä.
      Ja maksaa murto-osan tuosta kalliimasta autoversiosta, mutta säästöön ei ole jäänyt mitään.
      Kaikki rahat on mennyt bensan polttamiseeen. Akkukin on lataantunut siinä samalla, startaamiseen.
      En voi kehua ,että olemme säästäneet luontoa tai bensaa, vaikka viimeistä huutoa tuo meidän hybridi onkin.
      Hyötysuhde on huono, mutta ajaa asiansa,
      Autoiluun huono idea, mökille hyvä.
      Jos ryhtyisin jarruttamaan sitä , niin saisinko akkuun enemmän virtaa??

      • ÄläValehtele

        Jokainen kirjoituksesi sana on valetta.

        Toyotan hybridi ei muuta bensaa sähköksi. Jos kulutus on 3,5 l/100km niin miten se muuttaa bensaa sähköksi? Bensan kulutuksenhan pitäisi silloin nousta eikä laskea. Älä valehtele.

        Jos sinulla olisi hybridi eli Toyotan hybridi niin ei tarvitsisi kirjoittaa tuollaisia.


    • HybriditTulevat

      Hybridejä rekisteröitiin suomessa viime vuonna lähes 16.000 autoa, joista Toyotan hybridejä oli n. 80 % eli hiukan yli 13.000 autoa. Valtava prosentuaalinen ja määrällinen nousu vuoteen 2017 verrattuna.

      Dieselautoja rekisteröitiin enää joulukuussa n. 1.700 autoa, jotka oli kaikki tuotu ulkomailta käytettyinä.

      Hybridiautojen myynti nousee hurjaa vautia ja dieselien myynti vajoaa nopeasti. Oikeastaan on loppunut täysin, koska uusia dieseleitä ei enää kukaan osta. Hybridien myynnin nousu myös Euroopassa on ollut hurjaa.

      • Terolta.sekin.onnistuu

        "Dieselautoja rekisteröitiin enää joulukuussa n. 1.700 autoa, jotka oli kaikki tuotu ulkomailta käytettyinä."
        Miten tyhmä ihmisen pitää olla, että viitsii edes leikillään suoltaa tuollaista paskaa? Onko käytettynä tuotu muka Suomessa ensirekisteröity auto?


    • nihili

      ja na pyh hybrideille. Minä ajan väkevästi vääntävällä diesel nelivetoautolla. reppikää siittä hybridispedet.

      • EI.KELPAA.VAIHDOSSAKAAN

        Aikainen aamu, lunta on satanut yllättäen yön aikana ja pakkanen paukkuu.
        Raappaat skodasi ikkunoita parkkikiekolla, ja muistat, kuinka viimeksikin päätit heti liikkeelle päästyäsi mennä hankkimaan kunnon lämpimän toyotan

        . Kuulostaako tutulta?

        mutta toyota liikkeet ei ottaneetkaan skodaasi vaihdossa,syyt öljynkulutus ja dsg ongelmat.
        kuitit vaaditaan korjauksista


    • UPEAA.TOYOTA.UPEAA

      Onpas toyotalta tulossa tänä vuonna suomeenkin uusia upeita malleja useampikin.

      Ja mikä parasta kaikki ovat taloudellisia kestäviä hybridejä.

      Esim toyota camry
      Voimaa riittää - 218hv
      Camry-hybridin tehokas 2,5 litrainen moottori tarjoaa vaikuttavaa voimaa ja vääntöä. Luvassa on helposti tarjolla olevaa, saumatonta suorituskykyä – lähes äänettömästi. Lisääntyneen voiman ohella auton tehokkuus ja kokonaistaloudellisuus ovat myös parantuneet.uudella mittaus tavalla mitattu kulutus on vain 5.2 litraa sadalla kilometrillä..

      Kun esimerkiksi volkswagenin uusi 1.5 tsi moottori vie uuden mittaus tavan mukaan 7.5 litraa.ja pieneässä autossa

      • lerppahuuli.kämpyrä

        Ainakin 7 litraa se pyörillä kulkeva sohva vie.


      • UskomattomanPieni
        lerppahuuli.kämpyrä kirjoitti:

        Ainakin 7 litraa se pyörillä kulkeva sohva vie.

        Camryn koeajojen kulutus maailmalla näkyy pyörivän viiden litran tuntumassa vaikka moottorina on hurjan tekokas 2,5 litran mootori. Suurin tekijä pieneen lulutukseen on uusi hybridijärjestelmä.


    • Huijaus.ei.auta.enää

      Totta.volkswagenin moottorit on jääneet pahasti jälkeen..

      Vielä kun lisätään pakollisten lisälämmittimien aiheuttama kulutus,ollaankin jo 8.5/9 litraa sadalla kilometrillä.

      • a.siantuntijat

        Mitä vanhempi ja ruosteisempi Tojo, sen enemmän omistaja autoista tietää.


    • Anonyymi

      Minne ne käytetyt dieselit ovat merkkilikkeistä joutuneet?

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      136
      7629
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1883
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1860
    4. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1613
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      179
      1535
    6. Tunnekylmä olet

      En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      104
      968
    7. Oletko miten

      Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      900
    8. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

      Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      810
    9. Muistatko hänen

      Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      31
      759
    10. Mahabharata oli ensimmäinen maailmansota

      Toinen maailmansota oli oli vuosina 1914–1918
      Hindulaisuus
      241
      747
    Aihe