Leski on erikoinen tapaus siinä,

olenpannutmerkille

että hän saa raikuvan vastaanoton ja tosi runsaasti osallistujia ketjuihinsa.

Ykkösvetäjä.

128

1112

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vähintäin joka toinen kommentti hänen omansa ...
      Muita osallistuja taisi olla kolme hänen viimeisimmässä ketjussaan. Runsaasti?

      • Tell
        Vastaan aina kun minulta kysytään ja vaikkei kysyttäisikään.


      • hmpff

        Tellukalle, mun mielestä ainoastaan positiivista jos aloittaja on aktiivisesti mukana. Jos käy heittämässä vain aloituksen ja sitten poistuu itse, aloitus ei oikein lähde lentoon. Ja ainakin minä tykkään siitä jos tulee joku vastaus, monologia voin pitää vaikka pihassa yksinäni.


    • polliisi.na

      Leski, kaada itselles vaan!!!!Läpinäkyvää.

      • olenpannutmerkille

        "Leski, kaada itselles vaan!!!!Läpinäkyvää."

        Tyypillistä palstasokeutumista jossa ei nähdä maailmaa rivien ulkopuolelta, näen.

        Palsta riippuvaisuutta heijastaa vastauksesi.

        Nimittäin en ole leski, en nainen. Olen aito mies, en palstajokapäiväinen. Koska minulla on elämä.


      • polliisi.na

        Älä valehtele leski, leski olet etkä mies.


      • poliisi
        Voinhan minä vettä kaataa lasiin.


    • akkapuskasta

      Värikäs persoona.
      Kiva kun on nuorena osannut pitää hauskaa ja iän karttuessa vielä jaksaa muistella menneitä.
      En ymmärrä toisten irvimistä häntä kohtaan.
      Jatka Leski samaan malliin....minä fanitan.

      • Läskikö

        Kehu nyt itseäsi oikein kunnolla, mitä noin vaatimattomasti!


    • Heikunkeikku

      Ei ole erikoinen tapaus. Mielestäni ei.
      Tälläsiä provojahan on kyllä nähty.
      On typerää yrittämällä yrittää tehdä aloituksia.
      Mutta niillä mennään, millä mennääl.
      Ketä sitte kiinnostaa??

      • Etkö ole vielä huomannut, että tekopyhyys valuu kuin hunaja palstan vanhojen naisten veltostuneista suupielistä heidän kuvitellessaan olevan ylivertaisia, parempia ihmisiä kuin raitistunut alkoholisti. Istuessani lasi Chileläistä Reserva Carmenereä kädessäni nauran sikana tälle ristiriidalle.
        Tekeville sattuu ja tapahtuu, tekemättömäille ei, joten he voivat esim. tukeutua raamattuun, vaikka mitä se hyöveijää.


      • tenkkaboolit

        Alkoholikulttuuria ulkopuolisesti seuranneena on mieleni hyllyihin tatuoitunut joitakin nimiä. Siitä olen tullut päätelmään, että jos itse käyttäisin alkoholia, joisin Chivas Regalia. Kaiketi tuo oli wiskiä mutta kategorialla ei väliä kunhan nimessä on potkua.
        Elämässä on ollut vaikeaa järjestää juhliakaan kun ei tilkan hiventäkään logiikkaa, mitä juomia niissä voisi\pitäisi tarjota? Joku tavis koskenlaskijakorva vaikuttaisi hölmöltä vedolta.
        Tiedän, on olemassa booleja, mutta sellaisenkin voi pilata selvinpäin.


      • korppis kirjoitti:

        Etkö ole vielä huomannut, että tekopyhyys valuu kuin hunaja palstan vanhojen naisten veltostuneista suupielistä heidän kuvitellessaan olevan ylivertaisia, parempia ihmisiä kuin raitistunut alkoholisti. Istuessani lasi Chileläistä Reserva Carmenereä kädessäni nauran sikana tälle ristiriidalle.
        Tekeville sattuu ja tapahtuu, tekemättömäille ei, joten he voivat esim. tukeutua raamattuun, vaikka mitä se hyöveijää.

        Tyynessä vedessä ne suuret kalat kutevat ja raamatullisissa piireissä sitä tapahtumaa vasta onkin.
        Ainoa mikä minua (hieman) häiritsee lesken kirjoituksissa on turha katkeruus ja aggressiivisuus muita palstalaisia kohtaan ja nyt taidan tietääkin mistä se johtuu. Huono itsetunto ja rakkauden ja läheisyyden puute lapsuudessa ovat luoneet sopivan maaperän alkoholismille ja katkeruudelle niitä kohtaan jotka ovat saaneet elämänsä parempaan järjestykseen aikaisemmassa vaiheessa. Parempi toki myöhään kuin ei milloinkaan ja ihan vilpittömästi toivon että pitkäaikainen alkoholismi ei ole tuhonnut lesken omaa terveyttä ja että hän jaksaa edelleen kamppailussaan omia demonejaan vastaan.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Tyynessä vedessä ne suuret kalat kutevat ja raamatullisissa piireissä sitä tapahtumaa vasta onkin.
        Ainoa mikä minua (hieman) häiritsee lesken kirjoituksissa on turha katkeruus ja aggressiivisuus muita palstalaisia kohtaan ja nyt taidan tietääkin mistä se johtuu. Huono itsetunto ja rakkauden ja läheisyyden puute lapsuudessa ovat luoneet sopivan maaperän alkoholismille ja katkeruudelle niitä kohtaan jotka ovat saaneet elämänsä parempaan järjestykseen aikaisemmassa vaiheessa. Parempi toki myöhään kuin ei milloinkaan ja ihan vilpittömästi toivon että pitkäaikainen alkoholismi ei ole tuhonnut lesken omaa terveyttä ja että hän jaksaa edelleen kamppailussaan omia demonejaan vastaan.

        Huomenta paloma@
        Minä taas en samaista katkeruuta ja agressiivisuuden ymmärrän.

        Jos kaksi kapista rakkikoiraa roikkuu koko ajan lahkeessa on pakko potkia niitä kauemmaksi. Ikävä, että se Riekko kertomus, joka mielestäni oli hyvä, ärsytti joitakin.

        Mutta siinä leski ampui tikat yli taulun kun haukkui muiden tarinat samaan ojaan kuin hänen omansa haukuttiin. He, jotka ymmärsivät Lesken tarinan ja kirjoittivat omia rakkaustarinoita.

        Miestäni moralisointi ei toimi keskusteluissa.

        Suhteen ukkomieheen kokeneena en syyllistä kumpaakaan osapuolta.

        Sitä sattuu kaikenlaisissa perheissä jos on sattuakseen.


      • Heikun
        Sinä voisit kirjoittaaa siitä narsistiretkustasi. Se olisi mielenkiintoista.


      • tenkkaboolit kirjoitti:

        Alkoholikulttuuria ulkopuolisesti seuranneena on mieleni hyllyihin tatuoitunut joitakin nimiä. Siitä olen tullut päätelmään, että jos itse käyttäisin alkoholia, joisin Chivas Regalia. Kaiketi tuo oli wiskiä mutta kategorialla ei väliä kunhan nimessä on potkua.
        Elämässä on ollut vaikeaa järjestää juhliakaan kun ei tilkan hiventäkään logiikkaa, mitä juomia niissä voisi\pitäisi tarjota? Joku tavis koskenlaskijakorva vaikuttaisi hölmöltä vedolta.
        Tiedän, on olemassa booleja, mutta sellaisenkin voi pilata selvinpäin.

        tenkka
        Oletko ollut tenkassa työssä. Tuo nikki kuulosti siltä. Olin siellä keittiöpiikana 1976.
        Jos et itse juo viinaa, mitä sitä muillekaan tarjoamaan.
        Teet hedelmäboolin. Pistäköön jokainen taskumatistaan plöröt, jos ei voi selvinpäin olla.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Tyynessä vedessä ne suuret kalat kutevat ja raamatullisissa piireissä sitä tapahtumaa vasta onkin.
        Ainoa mikä minua (hieman) häiritsee lesken kirjoituksissa on turha katkeruus ja aggressiivisuus muita palstalaisia kohtaan ja nyt taidan tietääkin mistä se johtuu. Huono itsetunto ja rakkauden ja läheisyyden puute lapsuudessa ovat luoneet sopivan maaperän alkoholismille ja katkeruudelle niitä kohtaan jotka ovat saaneet elämänsä parempaan järjestykseen aikaisemmassa vaiheessa. Parempi toki myöhään kuin ei milloinkaan ja ihan vilpittömästi toivon että pitkäaikainen alkoholismi ei ole tuhonnut lesken omaa terveyttä ja että hän jaksaa edelleen kamppailussaan omia demonejaan vastaan.

        Paloma
        Fatalistina uskon, että koko elämänkaari on määrätty syntymähetkellä.


      • tenkkaboolit
        yksilesken kirjoitti:

        tenkka
        Oletko ollut tenkassa työssä. Tuo nikki kuulosti siltä. Olin siellä keittiöpiikana 1976.
        Jos et itse juo viinaa, mitä sitä muillekaan tarjoamaan.
        Teet hedelmäboolin. Pistäköön jokainen taskumatistaan plöröt, jos ei voi selvinpäin olla.

        En ole ollut kuuluisassa Tenkassa töissä, enkä viereisessä Alkossa. Mutta yllätys yllätys olen asunut samassa talossa 70 luvulla. Nimimerkkini ei tullut tokikaan siitä, kunhan heitin hatusta jossa riittää ammennettavaa. RauliBadding asui samassa rapussa (sivuhuomautus).


    • O-Orvokki

      Hyvä, että joku tai jotkut palstalle kirjoittelevat ovat keskustelijoiden kanssa samalla tapaa ajan hermolla.

      Itse luen mielelläni erilaisiin mielenkiintoisiin teemoihin liittyviä keskusteluketjuja, joissa teema nousee tärheimmäksi aiheeksi, eivät kirjoittajien henkilöön kohdistuvat kaunat tai mielipiteet.

      Pitkien vanhojen ketjujen uudelleen esiin nostamisen sijaan, toivoisin, että uuden ketjun aloittaja kirjoittaisi aloitusviestiinsä jonkinlaisen yhteenvedon aiemmasta keskustelusta. Ketjuihin liittyy usein myös monia asian vierestä heitettyjä asiattomia viestejä.

    • hehehehee

      Vedenpitävä selitys lesken suosioon 💧💦

      Leski on monityydyttymätön.
      Lesken suosio perustuu siihen, että lesken sähkövaraus on erimerkkinen kuin tyydyttyneillä palstalaisilla.
      Samanmerkkisesti varautuneet kappaleet hylkivät toisiaan ja erimerkkiset vetävät toisiaan puoleensa
      M.O.T.

      • Kiva vertaus.


      • Hehehe
        Mitä tekemistä auton katsastuksella on minun kanssani?


    • Erikoinen/erilainen, eikö kaikilla ole halu poiketa muista, siitä harmaasta massasta jota toiset edustavat.
      Kuka milläkin tavalla, monesti saa lukea, kun kerrotaan itsensä olevan erilainen; toinen viisaampi kuin muut, toinen taas sanoo olevansa höpsehtivä mummi jne.
      Taviskin voi olla, mutta harmittaako se kuitenkin, ellei seinästä erotu.
      Herättää huomiota ja saa kirjoittajat innostumaan, sehän on mainiota.

    • julkkisko

      Että tällaista palstakirjoittajan ruotimista tällä kertaa.

    • Profilointia :)
      Palstan viihteellisyys senkun vain kasvaa.
      Asia-aiheet harvassa ja hyvin kevyttä tavaraa (iltiksen artikkeleita tai turhanpäiväistä mesoamista "pakko"ruotsista, sateenkaarista, julkkiksista ja heidän elämästään, reality-tv:stä jne. jutunjuurta joka ei jaksa kauheesti kiinnostaa.
      Oliskohan toi "lesken1" joku allersin palkkaama keskustelun alkuunpanija joka sitten on kalibroitu palstan tasoa vastaavaksi?
      (Son sitten teitin syytä jos kirjaani ei saada painoon huonon suomen takia kun täällä olen käynyt kirjakieltäni ylläpitämässä valiten juuri ruohonjuuritason :))

      • julkkisko

        Vai, että ruohonjuuritasolla ollaan. En tiedä muista, mutta minä kyllä olen. Minusta sinä Paloma olet jo liikaakin viettänyt aikaa kirjasi parissa. On ollut kaipausta kannanottoihisi ja aloituksiisi. Puhun tietysti omasta puolestani vain.
        Jospa saadaan kirjasi julkaisun myötä sinusta sitten aito julkkis. Päästään iltapäivälehdistä lukemaan missäpäin maailmaa olet promoomassa kirjaasi.
        Vähän niin kuin Sofi Oksanenkin.


      • amadeusmozart

        Nyt selvisi miksi paloma käy täällä rahvaan ruohonjuuritasolla.
        Hän haluaa oppia rahvaan käyttämää kieltä. Ei ole kirjakieltä vaan tavallisten ihmisten höpinöitä joiden yläpuolella on omasta mielestään.
        Mikäli ihmisiä kiinnostaa mainitsemasi höpinät niin antaisit edes olla. Fiksu ihminen ei viitsisi asettaa itseään noin huterasti korokkeelle.


      • amadeusmozart kirjoitti:

        Nyt selvisi miksi paloma käy täällä rahvaan ruohonjuuritasolla.
        Hän haluaa oppia rahvaan käyttämää kieltä. Ei ole kirjakieltä vaan tavallisten ihmisten höpinöitä joiden yläpuolella on omasta mielestään.
        Mikäli ihmisiä kiinnostaa mainitsemasi höpinät niin antaisit edes olla. Fiksu ihminen ei viitsisi asettaa itseään noin huterasti korokkeelle.

        ". Ei ole kirjakieltä vaan tavallisten ihmisten höpinöitä joiden yläpuolella on omasta mielestään." kirjoittaa nimimerkki amadeusmozart
        Pieni korjaus edelliseen:
        ei yläpuolella vaan ulkopuolella.
        47 vuoden jälkeen ulkosuomalaisena tulee helposti kielipuoleksi omassa äidinkielessään. Kirjakieltä voi hoitaa lukemalla kirjoja, mutta puhekieltä, jota itsekin mieluimmin käytän foorumeilla oppii ja kehittää vain ja ainoastaan osallistumalla keskusteluihin ja nämä foorumit tarjoavat siihen oivan mahdollisuuden.


      • julkkisko kirjoitti:

        Vai, että ruohonjuuritasolla ollaan. En tiedä muista, mutta minä kyllä olen. Minusta sinä Paloma olet jo liikaakin viettänyt aikaa kirjasi parissa. On ollut kaipausta kannanottoihisi ja aloituksiisi. Puhun tietysti omasta puolestani vain.
        Jospa saadaan kirjasi julkaisun myötä sinusta sitten aito julkkis. Päästään iltapäivälehdistä lukemaan missäpäin maailmaa olet promoomassa kirjaasi.
        Vähän niin kuin Sofi Oksanenkin.

        Minulla on menossa pieni tauko kirjoittamisesta kun olen joutunut hankkimaan käteeni rannetuen ja nyt pitäisi antaa levätä, muuten kipu kämmenessä tulee liian sietämättömäksi.
        Minä liikun mielelläni eri tasoilla, ruohonjuurilta ulkoavaruuteen niin kauan kuin siipeni vielä kantavat.
        Tämän palstan aiheisiin sen enempää puuttumatta totean vain että suurin osa niistä eivät sivua omia kiinnostukseni kohteita.


      • """"(Son sitten teitin syytä jos kirjaani ei saada painoon huonon suomen takia kun täällä olen käynyt kirjakieltäni ylläpitämässä valiten juuri ruohonjuuritason :))"""

        Jostainhan ne syylliset on löydettävä siihen, jos sinun kirjasi ei menesty.
        Kukas sinua on tänne pakottanut kesken oman kirjasi kirjoittamista?

        Johan aikaisemmin mainitsin sinulle siitä, että oikea kirjailija ei koskaan lue samaan aikaan toisten tuotantoa, ettei saisi vaikutteita niistä ja häntä päästäisi syyttämään ottaneen mallia toisesta kirjailijasta.


      • julkkisko
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Minulla on menossa pieni tauko kirjoittamisesta kun olen joutunut hankkimaan käteeni rannetuen ja nyt pitäisi antaa levätä, muuten kipu kämmenessä tulee liian sietämättömäksi.
        Minä liikun mielelläni eri tasoilla, ruohonjuurilta ulkoavaruuteen niin kauan kuin siipeni vielä kantavat.
        Tämän palstan aiheisiin sen enempää puuttumatta totean vain että suurin osa niistä eivät sivua omia kiinnostukseni kohteita.

        Nuo rasitusvammat ovat kivuliaita ja ne tulisi kyllä malttaa hoitaa kuntoon. Itselläni on ollut jännetupin tulehdus aikoinaan.


    • blaahblaah

      Ai, tässä onkin meneillään kilpailu. Kuvittelin, että tämä on harmitonta vapaa-ajan hömppäviihdettä ilman että kytätään ns. menestystä. Ette ilmeisesti saaneet työelämästä tarpeeksi haastetta. Nykyisin kilpailu on sen verran kovaa, että tällaisilla typeryyksillä ei enää tarvitse voimiaan koettaa. Laita nyt vielä uudelleen se ykkösällötys siitä, kuka on paras kilpailija ja kuka huonoin ym.

      Eipä silti, varmaan tämä leski (kuka lieneekään) osaa sitten valita juttunsa niin, että ne kiinnostavat monia. Tosin juttuvalikoima on tylsä noin yleensäkin, joten tasoa ei liene vaikea vähäisestikin ylittää. Jos elämä on tosiaan niin ankeaa, että ainoa huvi on suomi24, ei voi kuin katsoa peiliin, sillä parempia ajanviettotapoja on nyt juhlavuonna Suomi pullollaan, Niissä voi tavata kasvollisia ihmisiä ilman nikin nikkiä eikä tarvitse joka kolkassa riidellä. Suomessa osataan keskustellakin siis muualla kuin netissä.

      Onko tämä leski ihan itse tehnyt aloituksen itsestään? Sekään ei olisi ihme. Mikä meissä suomalaisisas aon siinä, että me todella vihataan toinen toisiamme paljon enemmän kuin muualta tulleita. Maahanmuuttajat eivät vielä ole tainneet sitä tajuta.

      • omanlaisiamme

        Kolahti tuo vihata sana. Ehkei sentään vihata. Jonkinlaista paremmuutta toisiin nähden, sanoisin.
        Eilen muuten keskustelin pitkän tovin virolaismiehen kanssa. Hän avasi keskustelun. Itse en ole kovin hanakka aloittamaan keskusteluja ventovieraiden kanssa. Siksipä tulee välillä roikuttua täälläkin.


      • blaa
        Tulin tänne kuusikymppisten palstalle mieheni kuoleman jälkeen, vajaa neljä vuotta sitten.
        Etsin vertaistukiryhmää tai yleensä miten porukat ovat selviytyneet puolison kuolemasta.
        Itsellä oli karmeata ja kävelin zombiena pitkän aikaa.
        Kirjoitukset täällä olivat lähinnä hyvääpäivääkirvesvartta ja ruokaohjeita.
        Yhtään nikkiä ja mitä ne koskivat, ei ole jäänyt mieleeni.
        Vertaistukiryhmästä ei ollut tietoakaan.
        Olivat omassa porukassaan, niinkuin ovat vieläkin.
        Laitoin ensimmäisen aloitukseni ulkomuodostani. Otsikolla nuorekas leski tai jotain.
        Sain paljon vastauksia tyyliin, provo, vanha mikä vanha, pitkä tukka out, luomutissit paremmat jne. jne.
        Mikään täällä ei ole muuttunut. Porukat pelkäävät vaihtaa omaan ikäryhmäänsä. Roikkuvat täällä vanhasta muistista.


      • yksilesken kirjoitti:

        blaa
        Tulin tänne kuusikymppisten palstalle mieheni kuoleman jälkeen, vajaa neljä vuotta sitten.
        Etsin vertaistukiryhmää tai yleensä miten porukat ovat selviytyneet puolison kuolemasta.
        Itsellä oli karmeata ja kävelin zombiena pitkän aikaa.
        Kirjoitukset täällä olivat lähinnä hyvääpäivääkirvesvartta ja ruokaohjeita.
        Yhtään nikkiä ja mitä ne koskivat, ei ole jäänyt mieleeni.
        Vertaistukiryhmästä ei ollut tietoakaan.
        Olivat omassa porukassaan, niinkuin ovat vieläkin.
        Laitoin ensimmäisen aloitukseni ulkomuodostani. Otsikolla nuorekas leski tai jotain.
        Sain paljon vastauksia tyyliin, provo, vanha mikä vanha, pitkä tukka out, luomutissit paremmat jne. jne.
        Mikään täällä ei ole muuttunut. Porukat pelkäävät vaihtaa omaan ikäryhmäänsä. Roikkuvat täällä vanhasta muistista.

        Oliko tämä neljä vuotta sitten tehty valinta hyvä vertaistukea etsivälle?
        Ei todellakaan. Vielä kun erehdyit aloituksellasi ulkonäköäsi korostamaan voin hymyssä suin kuvitella mitä tapahtui.

        Kirjoittaahan täällä toki joku muukin joka toi aikanaan väärin perustein vertaistukea syöpäpotilaat palstalla hämmentäen katiskaa. Piristystä syöpäsairaan arkeen teemallaan.


      • New-age

        Läheisen menetys on kova paikka. Normaalisti ihmiset hakevat tukea seurakunnasta tai kunnan palveluista sellaisiin vertaistukiryhmiin, missä ihmiset ovat kokeneet saman asian. Neljä vuotta on pitkä aika. Sinulle voisi olla hyväksi hakeutua ammattiauttajan pakeille. Traumaksi jää muuten.
        Eikä helpottane oloasi vaikka sättisit kaikkia täällä, kuten touhukkaasti olet tehnyt. Riittämättömyys?

        Vaikutat itserakkaalta, joka vuodat ja vuodat ja vuodat.
        Lyttäät muut aiheet. Eväät niihin?

        Suoraan sanoen ihan paskaa jauhat näillä ketjuillasi. Ei mitään tasoa. Pistät kuolleen miehesi suuhun vielä sanoja, mikä on törkeää ja mautonta.

        Meidän ikäisillä on elettyä elämää. Outoa on sen retostelu täällä juurta jaksain. Vastenmielistä. Kuvottavaa.

        Mihin katosi inhokkilistasi. Siellä taisi olla kaikki ja muille lataat täällä.
        Ehkä sinut pitäisi pistää karanteeniin, niin palsta normalisoituisi.


      • palatkaas_ruotuun

        Lesken ei ole lähelläkään erään iso H tunkio tasoa. Sen ukon te annatte elämöidä ölämöidä vuodesta toiseen mutta asia tasoinen lesken on piikki ihossanne. Miksi?

        Jos minulta kysyttäisiin, luen mieluummin lesken tekstiä, niissä on logiikkaa, kuin hunkszin sekoboltsimongerruksia.


      • New-age kirjoitti:

        Läheisen menetys on kova paikka. Normaalisti ihmiset hakevat tukea seurakunnasta tai kunnan palveluista sellaisiin vertaistukiryhmiin, missä ihmiset ovat kokeneet saman asian. Neljä vuotta on pitkä aika. Sinulle voisi olla hyväksi hakeutua ammattiauttajan pakeille. Traumaksi jää muuten.
        Eikä helpottane oloasi vaikka sättisit kaikkia täällä, kuten touhukkaasti olet tehnyt. Riittämättömyys?

        Vaikutat itserakkaalta, joka vuodat ja vuodat ja vuodat.
        Lyttäät muut aiheet. Eväät niihin?

        Suoraan sanoen ihan paskaa jauhat näillä ketjuillasi. Ei mitään tasoa. Pistät kuolleen miehesi suuhun vielä sanoja, mikä on törkeää ja mautonta.

        Meidän ikäisillä on elettyä elämää. Outoa on sen retostelu täällä juurta jaksain. Vastenmielistä. Kuvottavaa.

        Mihin katosi inhokkilistasi. Siellä taisi olla kaikki ja muille lataat täällä.
        Ehkä sinut pitäisi pistää karanteeniin, niin palsta normalisoituisi.

        New
        Sinä siis meinaat, että kun käyn tarapiaryhmässä, niin pääset minun kirjoituksistani heittämällä eroon. Älä luule luita lihoiksi.
        En aio olla mikään sylkykuppi tai mielinkielin täällä. Ihan tarpeeksi on satanut paskaa niskaan, kirjoittipa mistä tahansa.
        Olen viinan käytön lopettamisen jälkeen alkanut pitää itsestäni.
        Ennen sitä kuljin pää alaspäin, häpeän viitta harteilla, lyötynä.
        Täällä on paskanjauhanta ihan yleinen piirre, joten kirjoitan niinkuin kymmenen vuotta porukat ovat kirjoittaneet. Hyvän mallin ja pohjanovat antaneet. Siitä on hyvä jatkaa, kun vanhukset siirtyvät kahvikamariketjuun.
        Mitä sanoja olen laittanut edesmenneen mieheni suuhun, joka jotenkin loukkaisi hänen muistoaan? Ole hyvä ja kerro.
        Sinun muistelosi ovat sitten paljon fiksumpia. Lamaa, työttömyyttä, öljykriisiä. Ja nikki vaihtuu.


      • New-age

        1.10.2017 klo 13.47 sakinhivutusväite-ketjussasi.
        Jos itse käytät useita nikkejä, l u u l e t, että muut toimivat samoin. Öljykriisi?
        Mitä sekoilet?
        Eipä tarvitse vaihdella.


      • New-age kirjoitti:

        1.10.2017 klo 13.47 sakinhivutusväite-ketjussasi.
        Jos itse käytät useita nikkejä, l u u l e t, että muut toimivat samoin. Öljykriisi?
        Mitä sekoilet?
        Eipä tarvitse vaihdella.

        new
        Mitä helvettiä sinä horiset. Onko sinulla kaikki himassa. Ei tunnu olevan.
        Minulta kysyttiin, että mitä em. mieheni sanoisi tästä kaikesta.
        Vastasin että hän kutsuisi minut syömään leipomaansa pizzaa.
        Hän oli jäyhä, harkitseva kainuulainen.
        Minun vastakohtani.
        Sukurasitteena äärimmäisen taitava leipuri.
        Hän leipoi eläkkeelle jäämisensä jälkeen meille kaiken. Pizzat, pullat, sämpylät. Pakkasessa oli aina hänen leipomuksiaan.
        Hän oli tottunut työelämässä,puunkiusaajana, tekemään käsillään paljon.
        Hän sanoi, kuinka rentouttuvaa on leipominen ja ruoan laitto.


      • Siilenämää2
        korppis kirjoitti:

        Oliko tämä neljä vuotta sitten tehty valinta hyvä vertaistukea etsivälle?
        Ei todellakaan. Vielä kun erehdyit aloituksellasi ulkonäköäsi korostamaan voin hymyssä suin kuvitella mitä tapahtui.

        Kirjoittaahan täällä toki joku muukin joka toi aikanaan väärin perustein vertaistukea syöpäpotilaat palstalla hämmentäen katiskaa. Piristystä syöpäsairaan arkeen teemallaan.

        Perustele väärä peruste?


      • New-age
        yksilesken kirjoitti:

        new
        Mitä helvettiä sinä horiset. Onko sinulla kaikki himassa. Ei tunnu olevan.
        Minulta kysyttiin, että mitä em. mieheni sanoisi tästä kaikesta.
        Vastasin että hän kutsuisi minut syömään leipomaansa pizzaa.
        Hän oli jäyhä, harkitseva kainuulainen.
        Minun vastakohtani.
        Sukurasitteena äärimmäisen taitava leipuri.
        Hän leipoi eläkkeelle jäämisensä jälkeen meille kaiken. Pizzat, pullat, sämpylät. Pakkasessa oli aina hänen leipomuksiaan.
        Hän oli tottunut työelämässä,puunkiusaajana, tekemään käsillään paljon.
        Hän sanoi, kuinka rentouttuvaa on leipominen ja ruoan laitto.

        Tiedätkö, kun ihan ei kiinnosta.
        Olihan kysymyskin hömelö.

        Muutoin. Jätä miehesi jo lepäämään ja rauhaan ja mene ryhmään keskustelemaan.
        Vuosienkin jälkeen itkettää, mutta kukaan täällä ei ole voinut vaikuttaa menetykseesi. Ymmärrätkö?
        Sinun itsekeskeinen horinasi on niin booring. Etkö huomaa?


      • New-age kirjoitti:

        Tiedätkö, kun ihan ei kiinnosta.
        Olihan kysymyskin hömelö.

        Muutoin. Jätä miehesi jo lepäämään ja rauhaan ja mene ryhmään keskustelemaan.
        Vuosienkin jälkeen itkettää, mutta kukaan täällä ei ole voinut vaikuttaa menetykseesi. Ymmärrätkö?
        Sinun itsekeskeinen horinasi on niin booring. Etkö huomaa?

        new
        Sinun olisi syytä tarkistuttaa lääkityksesi. Onkohan joku vakilääkkeistäsi lopetettu tai loppunut. Kiireen vilkkaan kantaan ja uusimaan. Hopi hopi.


      • New-age

        En käytä kuin migreenilääkettä. Olen onnekas. Perusterve.


        Mutta sinun ilkeydelläsi ei ole rajaa. Ja se ei ole tervettä.
        Voihan olla, että ne juomingit aikoinaan tekivät sulle tuhoa niin, että mitään ei voi enää korjata. Et edes huomaa sitä.


      • mautonta
        New-age kirjoitti:

        En käytä kuin migreenilääkettä. Olen onnekas. Perusterve.


        Mutta sinun ilkeydelläsi ei ole rajaa. Ja se ei ole tervettä.
        Voihan olla, että ne juomingit aikoinaan tekivät sulle tuhoa niin, että mitään ei voi enää korjata. Et edes huomaa sitä.

        Tuollainen juomingeista nälviminen on alhaista. Kuulostat ihan joltain vi....uilevalta teinipissikseltä Paljonko ikää?


      • New-age kirjoitti:

        En käytä kuin migreenilääkettä. Olen onnekas. Perusterve.


        Mutta sinun ilkeydelläsi ei ole rajaa. Ja se ei ole tervettä.
        Voihan olla, että ne juomingit aikoinaan tekivät sulle tuhoa niin, että mitään ei voi enää korjata. Et edes huomaa sitä.

        new
        Kun rajatieto, paranormaalit ilmiöt,okkultismi,karma ja meditaatio kiinnostavat ja ovat elämässä mukana, saattavat normikuviot tuntua hyvinkin vierailta.
        Uskonnollishenkinen liike okkultisissa virtauksissa kuten teofiassa. Jotain tällaista ilmeisesti kuuluu maailmaasi, jos uskomme nikkiäsi. Ilmnkos päästä fiiraa ja pahasti. Mene ihmeessä terapiaan ja hoitoon.


      • pahoja.tapauksia.ne

        yleesähän tuollaset räkätit ko new aget on, ovat olleet hoidos


      • New-age

        Noinko monena yrität. Ei tehoa. Ja vastaukset. Nauran kippurassa. Näytän ystävälleni juuri.


      • Korppis11
        Siilenämää2 kirjoitti:

        Perustele väärä peruste?

        Kertomasi mukaan et sairastanut syöpää, kerroit tuttavasi sairastavan. Kerroit perusteellisesti tuttavasi epikriisit ja veriarvojen nousut ja laskut.

        Kun sinulta kysyttiin mitä teet palstalla, painotit oikeutta kirjoittaa palstalle vaikka et sairastanutkaan syöpää.

        Halusit jopa muuttaa syöpäpotilaat palstan nimen syopäpotilaiden ilot ja surut.
        Oikeasti sairaat eivät sinua ymmärtäneet ja sait riitoja aikaan.

        Ymmärtäisin sinua enempi jos puhuisit edes joskus totta.

        Kun siirryit tänne ikäryhmiin olet paljastanut pala palalta sairastaneesi rintasyöpää. Pienet tatuoinnit jne. Jos näin oli jo silloin olisit ollut rehellinen niin olisit saanut syöpäsairaitten jakamaa vertaistukea.

        Nyt voit verrata leskeä itseesi. Hän käsittelee täällä elämänsä ristiriitoja, olettaen, että me ymmärtäisimme häntä. Emme me ymmärrä.

        Vertaistukiryhmä ei ole täällä vaan niissä ryhmissä missä käsitellään asioita samassa elämäntilanteessa olevien kanssa.


      • kylmätotuus
        Korppis11 kirjoitti:

        Kertomasi mukaan et sairastanut syöpää, kerroit tuttavasi sairastavan. Kerroit perusteellisesti tuttavasi epikriisit ja veriarvojen nousut ja laskut.

        Kun sinulta kysyttiin mitä teet palstalla, painotit oikeutta kirjoittaa palstalle vaikka et sairastanutkaan syöpää.

        Halusit jopa muuttaa syöpäpotilaat palstan nimen syopäpotilaiden ilot ja surut.
        Oikeasti sairaat eivät sinua ymmärtäneet ja sait riitoja aikaan.

        Ymmärtäisin sinua enempi jos puhuisit edes joskus totta.

        Kun siirryit tänne ikäryhmiin olet paljastanut pala palalta sairastaneesi rintasyöpää. Pienet tatuoinnit jne. Jos näin oli jo silloin olisit ollut rehellinen niin olisit saanut syöpäsairaitten jakamaa vertaistukea.

        Nyt voit verrata leskeä itseesi. Hän käsittelee täällä elämänsä ristiriitoja, olettaen, että me ymmärtäisimme häntä. Emme me ymmärrä.

        Vertaistukiryhmä ei ole täällä vaan niissä ryhmissä missä käsitellään asioita samassa elämäntilanteessa olevien kanssa.

        Olisiko mahdollista, että sinäkin "korpikirjailija" pysyisit aloituksen aiheessa, etkä yrittäisi kääntää huomiota syöpäsairauksiin ja toiseen nimimerkkiin?


      • Korppis11
        kylmätotuus kirjoitti:

        Olisiko mahdollista, että sinäkin "korpikirjailija" pysyisit aloituksen aiheessa, etkä yrittäisi kääntää huomiota syöpäsairauksiin ja toiseen nimimerkkiin?

        Olet syyttänyt minua ja muitakin siitä, että emme vastaa kysymyksiisi.

        Perustelin viestiäni.


        Siilenämää2
        2.10.2017 11:29
        Perustele väärä peruste?

        Jos nyt pylkeröisit vaan.


      • kuvatust
        Korppis11 kirjoitti:

        Olet syyttänyt minua ja muitakin siitä, että emme vastaa kysymyksiisi.

        Perustelin viestiäni.


        Siilenämää2
        2.10.2017 11:29
        Perustele väärä peruste?

        Jos nyt pylkeröisit vaan.

        Olet kyllä yksinkertainen vuotava seula. Loriseva.


      • kuvatust kirjoitti:

        Olet kyllä yksinkertainen vuotava seula. Loriseva.

        Joo, etsin totuutta. Minusta ei ole valehtelijaksi. Kokeile, jos luet enempi kuin kirjoitat löydät totuuden.


      • kylmätotuus
        Korppis11 kirjoitti:

        Olet syyttänyt minua ja muitakin siitä, että emme vastaa kysymyksiisi.

        Perustelin viestiäni.


        Siilenämää2
        2.10.2017 11:29
        Perustele väärä peruste?

        Jos nyt pylkeröisit vaan.

        Nimimerkki "korppis", "Korppis11" tai "korpikirjailija" jälleen sinä eksyit sivupoluille, etkä ymmärtänyt toivomustani. (Ei ollut kanttia)
        Lue uudelleen kommenttini ja yritä ymmärtää, mitä tarkoitin!

        Jälleen kerran sinä väistit aiheen ja lähdit arvostelemaan minua.

        On totta, että olen vaatinut perusteluita sinun ja "koti-kiusatun" väitteille, mutten ole niitä saanut. Voit tarkistaa asiat kirjanpidostasi.
        Vastauksia ei kuulunut ei näkynyt.
        Mistä vaikeneminen kertoo? Sen voi jokainen päätellä omassa päässään.

        En ymmärrä, mitä pylkeröinti tarkoittaa.
        Jos harhaisuudessasi kuvittelet minun kirjoittavan nimimekillä "pylkerö", niin erehdyt pahemman kerran.

        Aloitukseen ei liity minunkaan kirjoitukseni ja myönnän sen auliisti.
        Totta on kuitenkin jokainen kirjoittamani sana.


      • korppisuamuvarrain
        kylmätotuus kirjoitti:

        Nimimerkki "korppis", "Korppis11" tai "korpikirjailija" jälleen sinä eksyit sivupoluille, etkä ymmärtänyt toivomustani. (Ei ollut kanttia)
        Lue uudelleen kommenttini ja yritä ymmärtää, mitä tarkoitin!

        Jälleen kerran sinä väistit aiheen ja lähdit arvostelemaan minua.

        On totta, että olen vaatinut perusteluita sinun ja "koti-kiusatun" väitteille, mutten ole niitä saanut. Voit tarkistaa asiat kirjanpidostasi.
        Vastauksia ei kuulunut ei näkynyt.
        Mistä vaikeneminen kertoo? Sen voi jokainen päätellä omassa päässään.

        En ymmärrä, mitä pylkeröinti tarkoittaa.
        Jos harhaisuudessasi kuvittelet minun kirjoittavan nimimekillä "pylkerö", niin erehdyt pahemman kerran.

        Aloitukseen ei liity minunkaan kirjoitukseni ja myönnän sen auliisti.
        Totta on kuitenkin jokainen kirjoittamani sana.

        Uamua tämä kyhhäelmä on omistettu kylymälle tottuuvelle lämpöseltä hajuttomalta läjältä sitä ihteesä.

        Yön selässä ei uatokset taija oikee ossuo. Mitä hää siellä horisee, ei mennynnä jakeluun.
        Sitä kun on jäänynnä yksinkertaeseksi, kaik sepustukset ei aokea.

        Sekö se käsvamma vihotuttaa. No, älä huoli minulla se tuo selekä tahtoo aeka ajjoin viäräksi viäntää. Eilenni äytyi, syykin ol tieossa. Aloin jo uamusta kohentelemaa paekkoja, kannoin matot kartanolle ja tampata rovvautin pölyt mäkkee. Savvea kun siihen iltäpäevän viänsin jo van illalla selekä ilimotti, jotta otahan eokko panadollie.

        Kot-kiusattu on jo lähteny, minäe tässä niiku sinnäe kohta perässä ja piiloleikkie välliin niin ku sinnäe.

        Piässähän ne kaik ajatukset mylleijjää, piässäpä piässä, missäpä muualla. Mitähä sinnäe horiset ku mikkään ei kelepaa. Kaevele piätäs josko vastauksie löytännet kuka sano sitä ja kuka tätä kuka perustel ja kuka ei. Että se on vaekeata.

        Enhän sitä minnäe valehtelemaan ruppee, totta joka sana, jonka ies ite uskon.

        Vae, jotta sivuteille eksyin, empä oo huomannu ite, van haitannooko tuo kettää.

        Että tämmöstä tänä herramme uamuna.

        Korppis, Korppis11, Korpikirjailija.


      • elät.muista
        korppis kirjoitti:

        Joo, etsin totuutta. Minusta ei ole valehtelijaksi. Kokeile, jos luet enempi kuin kirjoitat löydät totuuden.

        Totuus ja totuus. Vähennät omaa arvostustasi joka kerran, kun levittelet toisten asioita palstalla.
        Valehtelet, etkä ymmärrä mistä kulloinkin on kyse.
        Ajoivatko pois ikäistesi palstalta?


      • elät.muista kirjoitti:

        Totuus ja totuus. Vähennät omaa arvostustasi joka kerran, kun levittelet toisten asioita palstalla.
        Valehtelet, etkä ymmärrä mistä kulloinkin on kyse.
        Ajoivatko pois ikäistesi palstalta?

        Olet itse asiasi palstalle kirjoitellut ja minä osaan lukea.

        Älä sinä huolta kanna arvostuksestani kun en itsekään kanna.

        Minä en valehtele. Kirjoitit kolmesta tatuointipisteestäsi. Minullakin on myös kolme tatuoitua pientä pistettä, muistuttamassa sairastamastani rintasyövästä.

        Hmtf otti nokkiinsa ja pilasi ystävyytemme kun tunnistin friidun hänen ystävälistalta. Minusta tuli epäluotettava ystävä.

        Paloma on ystäväni ja pysyy. Olemme käyneet läpi myrskyt ja tuulet ja paatti on pysynyt pinnalla.

        Ancina ihan omin sanoin kuvasi tapausta jonka nin facebookissa. Otin kantaa ja tulen jatkossakin ottamaan jos luen palstalla jotain josta tiedän ja kerron oman näkemykseni.

        Demeter kuului ystäviini ja olimme privaatisti kirjeenvaihdossa. Demeter alkoi piilovittuilun ja sinä komppasit ja demeter teki psykologisia analyseja minusta kirjailijoihin tukeutuen.

        Puskissa on vastarintalaisia heitä joilta puuttuu kyky kompromisseihin.

        Olmi, hajutton ja mauton iski kuin syysflunssa, räkä 0valuu.

        Uskon, että osaat lukea koska osaat kirjoittaakin, joten käy lukemassa minkä ikäisille tämä palsta on suunnattu.


      • hmpff
        korpikirjailija kirjoitti:

        Olet itse asiasi palstalle kirjoitellut ja minä osaan lukea.

        Älä sinä huolta kanna arvostuksestani kun en itsekään kanna.

        Minä en valehtele. Kirjoitit kolmesta tatuointipisteestäsi. Minullakin on myös kolme tatuoitua pientä pistettä, muistuttamassa sairastamastani rintasyövästä.

        Hmtf otti nokkiinsa ja pilasi ystävyytemme kun tunnistin friidun hänen ystävälistalta. Minusta tuli epäluotettava ystävä.

        Paloma on ystäväni ja pysyy. Olemme käyneet läpi myrskyt ja tuulet ja paatti on pysynyt pinnalla.

        Ancina ihan omin sanoin kuvasi tapausta jonka nin facebookissa. Otin kantaa ja tulen jatkossakin ottamaan jos luen palstalla jotain josta tiedän ja kerron oman näkemykseni.

        Demeter kuului ystäviini ja olimme privaatisti kirjeenvaihdossa. Demeter alkoi piilovittuilun ja sinä komppasit ja demeter teki psykologisia analyseja minusta kirjailijoihin tukeutuen.

        Puskissa on vastarintalaisia heitä joilta puuttuu kyky kompromisseihin.

        Olmi, hajutton ja mauton iski kuin syysflunssa, räkä 0valuu.

        Uskon, että osaat lukea koska osaat kirjoittaakin, joten käy lukemassa minkä ikäisille tämä palsta on suunnattu.

        Minä en pilannut meidän ystävyyttä. Se oli sinun päätöksesi. Tosin tänä päivänä, kun tiedän miten luotettava olet, olen ihan sinut päätöksesi kanssa. Jättäisit tämänkin vanhan paska-jutun jo taaksesi, mitä sä sitä enää vatvot?

        Minä olen pitänyt itseäni tosi pitkävihaiseksi. Mutta olen tainnut löytää jonkun joka voittaa jopa mua :))


      • hmpff kirjoitti:

        Minä en pilannut meidän ystävyyttä. Se oli sinun päätöksesi. Tosin tänä päivänä, kun tiedän miten luotettava olet, olen ihan sinut päätöksesi kanssa. Jättäisit tämänkin vanhan paska-jutun jo taaksesi, mitä sä sitä enää vatvot?

        Minä olen pitänyt itseäni tosi pitkävihaiseksi. Mutta olen tainnut löytää jonkun joka voittaa jopa mua :))

        Kerro esimerkki epäluotettavuudestani. Kerro jotain ihan oikeeta sellaista tietoa jota ei löydy nimimerkkien kirjoituksista. Nythän kirjoitan vain mitä olen lukenut täällä kirjoitetun.


      • hmpff
        korpikirjailija kirjoitti:

        Kerro esimerkki epäluotettavuudestani. Kerro jotain ihan oikeeta sellaista tietoa jota ei löydy nimimerkkien kirjoituksista. Nythän kirjoitan vain mitä olen lukenut täällä kirjoitetun.

        Niin, että itse paljastaisin asioita täällä itsestäni? Pahpah, siitä keskustelimme jo kertaalleen. Muutenkin jälkipuinti ei kuulu palstalle.

        Mutta hei, Sankta Silva Scriptix :)) Jos et ole mitään väärin tehnyt, mitä sä turhaan enää tappelet? Vedät meidän vanhaa riitaa perässäs kuin riippakivi. Sulla on marttyyrin huntu ylläsi vähän väliä, hmpf teki sitä ja hmpf teki tätä. Ei se tänne kuulu.


      • hmpff kirjoitti:

        Niin, että itse paljastaisin asioita täällä itsestäni? Pahpah, siitä keskustelimme jo kertaalleen. Muutenkin jälkipuinti ei kuulu palstalle.

        Mutta hei, Sankta Silva Scriptix :)) Jos et ole mitään väärin tehnyt, mitä sä turhaan enää tappelet? Vedät meidän vanhaa riitaa perässäs kuin riippakivi. Sulla on marttyyrin huntu ylläsi vähän väliä, hmpf teki sitä ja hmpf teki tätä. Ei se tänne kuulu.

        Vai marttyyyri. No, kuolleiden joukossa olen oikeesti päivääni viettänyt. Ei yhtään marttyyria ole hautakumpujen takana hùhaillut. Hautuumalla olen hautoja siistinyt ja omatekoisia kanerva-kukkalaitteita haudoille asetellut.

        On kiva sinuakin huuvattaa. Muuten ystäväsi Friidu ei kun komistuu. Kohta jäät jälkeen.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Vai marttyyyri. No, kuolleiden joukossa olen oikeesti päivääni viettänyt. Ei yhtään marttyyria ole hautakumpujen takana hùhaillut. Hautuumalla olen hautoja siistinyt ja omatekoisia kanerva-kukkalaitteita haudoille asetellut.

        On kiva sinuakin huuvattaa. Muuten ystäväsi Friidu ei kun komistuu. Kohta jäät jälkeen.

        Se olisi oikea paikka rauhoittumiseen sellaisille palstalaisille, jotka ärsyyntyvät suulaista ihmisistä. Siellä saa aina suunvuoron toisen keskeyttämättä.

        https://www.youtube.com/watch?v=TJMgGkkF-wI


      • elät.muista
        korpikirjailija kirjoitti:

        Olet itse asiasi palstalle kirjoitellut ja minä osaan lukea.

        Älä sinä huolta kanna arvostuksestani kun en itsekään kanna.

        Minä en valehtele. Kirjoitit kolmesta tatuointipisteestäsi. Minullakin on myös kolme tatuoitua pientä pistettä, muistuttamassa sairastamastani rintasyövästä.

        Hmtf otti nokkiinsa ja pilasi ystävyytemme kun tunnistin friidun hänen ystävälistalta. Minusta tuli epäluotettava ystävä.

        Paloma on ystäväni ja pysyy. Olemme käyneet läpi myrskyt ja tuulet ja paatti on pysynyt pinnalla.

        Ancina ihan omin sanoin kuvasi tapausta jonka nin facebookissa. Otin kantaa ja tulen jatkossakin ottamaan jos luen palstalla jotain josta tiedän ja kerron oman näkemykseni.

        Demeter kuului ystäviini ja olimme privaatisti kirjeenvaihdossa. Demeter alkoi piilovittuilun ja sinä komppasit ja demeter teki psykologisia analyseja minusta kirjailijoihin tukeutuen.

        Puskissa on vastarintalaisia heitä joilta puuttuu kyky kompromisseihin.

        Olmi, hajutton ja mauton iski kuin syysflunssa, räkä 0valuu.

        Uskon, että osaat lukea koska osaat kirjoittaakin, joten käy lukemassa minkä ikäisille tämä palsta on suunnattu.

        Sinä tuot mukamas "minun" ja liudan muiden palstalaisten asioita toistuvasti yhä uudestaan ja uudestaan. Kummastuttaa tuo muiden asioiden levittely.

        Todellakin arvostuksesi vähenee ja vähenee. Ja heidän joiden asioita täällä märehdit, heidän arvostus nousee.

        Kirjoittaisit vaikka kiviesi pyörityksistä.


      • epämiellyttävää
        elät.muista kirjoitti:

        Sinä tuot mukamas "minun" ja liudan muiden palstalaisten asioita toistuvasti yhä uudestaan ja uudestaan. Kummastuttaa tuo muiden asioiden levittely.

        Todellakin arvostuksesi vähenee ja vähenee. Ja heidän joiden asioita täällä märehdit, heidän arvostus nousee.

        Kirjoittaisit vaikka kiviesi pyörityksistä.

        Korppis/korpikirjailija on kuin entivanhanen juoruakka ja sentraalisantra.


      • elät.muista
        epämiellyttävää kirjoitti:

        Korppis/korpikirjailija on kuin entivanhanen juoruakka ja sentraalisantra.

        Niin, sentraalisantrat kuuntelivat toisten puheluja ja levittivät niitä sitten kylillä.

        Vissiin omat asiat vähissä eikä kivien alta löydy kastiaisiakaan.


      • kylmätotuus
        korppisuamuvarrain kirjoitti:

        Uamua tämä kyhhäelmä on omistettu kylymälle tottuuvelle lämpöseltä hajuttomalta läjältä sitä ihteesä.

        Yön selässä ei uatokset taija oikee ossuo. Mitä hää siellä horisee, ei mennynnä jakeluun.
        Sitä kun on jäänynnä yksinkertaeseksi, kaik sepustukset ei aokea.

        Sekö se käsvamma vihotuttaa. No, älä huoli minulla se tuo selekä tahtoo aeka ajjoin viäräksi viäntää. Eilenni äytyi, syykin ol tieossa. Aloin jo uamusta kohentelemaa paekkoja, kannoin matot kartanolle ja tampata rovvautin pölyt mäkkee. Savvea kun siihen iltäpäevän viänsin jo van illalla selekä ilimotti, jotta otahan eokko panadollie.

        Kot-kiusattu on jo lähteny, minäe tässä niiku sinnäe kohta perässä ja piiloleikkie välliin niin ku sinnäe.

        Piässähän ne kaik ajatukset mylleijjää, piässäpä piässä, missäpä muualla. Mitähä sinnäe horiset ku mikkään ei kelepaa. Kaevele piätäs josko vastauksie löytännet kuka sano sitä ja kuka tätä kuka perustel ja kuka ei. Että se on vaekeata.

        Enhän sitä minnäe valehtelemaan ruppee, totta joka sana, jonka ies ite uskon.

        Vae, jotta sivuteille eksyin, empä oo huomannu ite, van haitannooko tuo kettää.

        Että tämmöstä tänä herramme uamuna.

        Korppis, Korppis11, Korpikirjailija.

        Aloituksen aihe ei liity minun käsivammaani, sinun rintasyöpääsi tai palstalaisten keskinäisiin ystävyyssuhteisiin.
        Yritä siis pysyä aiheessa, jos se on mitenkään mahdollista.

        PS. Käteni ei vihoittele vaan toimii mallikkaasti. Muista laittaa tämäkin tieto arkistoosi!

        Mukavaa tiistai- iltaa sinne Kainuuseen!


      • elät.muista kirjoitti:

        Sinä tuot mukamas "minun" ja liudan muiden palstalaisten asioita toistuvasti yhä uudestaan ja uudestaan. Kummastuttaa tuo muiden asioiden levittely.

        Todellakin arvostuksesi vähenee ja vähenee. Ja heidän joiden asioita täällä märehdit, heidän arvostus nousee.

        Kirjoittaisit vaikka kiviesi pyörityksistä.

        Kyllähän minä, mutta kun tämä on paljon helpompaa tää nappäily kuin kivien pyörittely.
        Usein mietin kuinka moni palstalainen kykenisi samaan. Kahlaa laiturilta kaislikon reunaan kontiosaappaat jalassa ja saappaat täynnä vettä. Heittelee järvestä isoja kiviä rannalle kasaa ne sievään järjestykseen rantatörmälle, vetää eristyskankaan rannan rinteeseen. Kärrää multaa kottikärryillä kankaan päälle. Asettelee kiviä sinne tänne ja ajaa puutarhalle ostaa perentoja jotka istuttaa kivien väliin. Mutta kaunis siitä tuli ja ensi kesänä varmaan saan nauttia kukkaloistosta rannalla.

        Minulle soitti tänään aamupäivällä sentraalisantra, puhelinmyyjä. Meillä oli pitkä hauska keskustelu niistä näistä ja vaikka en mitään tilannut hän sanoi tulleensa hyvälle tuulelle kuin myös itsekin. Hän kertoi päivän alkaneen ikävillä asioilla ja minä kerroin, että hautajaistunnelma on täälläkin päässä. Kerroin editoineeni mummin muistopöydän kuvaa ja tulostaneeni sen sekä asettaneeni kuvan sieviin kehyksiin. Kun suljin puhelimen tunsin empatiaa myydä nyt lehtiä inhottaville asiakkaille paitsi minulle. Olin pahoillani, että en ostanut lehtitarjousta, mutta sitten piti laittaa tunteet pussukkaan. Mitä minä aikakauslehdillä teen kun en niitä luekaan.

        Juoruakkoja en ole juurikaan viimeaikoina kohdannut liekö, että en juuri akkaporukoissa liikukaan ja ukot eivät juurikaan juoruile.

        Ajoin mökille tein kanerva-kukkakoristeita. Ajoin hautuumaalle löysin ukin ja mummin haudalta ilmoituksen, että hauta otetaan seurakunnan haltuun jos sitä ei vuoden sisällä hoideta. Olin äimänä.

        Minä ja serkkutyttö viedään alvariinsa kukkia sinne. Soitin seurakunnan hortonoomille ja kysyin perusteita miksi haudan hoito ei kelpaa. Kukkien istutus tai tuonti ei riitä, pitää hoitaa muutoinkin. No, sitten hän pläräsi papereita ja sanoi henkilö nimeltä, joka on vastuussa haudan ylläpidosta. No ei ole sanoin, kuoli pari vuotta sitten. Se kai lie ollut syynä tai se, että viereinen vanhempieni hauta on seurakunnan hoidossa. Olisiko seurakunnalla rahat vähissä, että pitää suhteellisen hyvin hoidettujen hautojen kunnosta jättää ikään kuin sakkolappu.

        Soitin serkkutytölle jonka isä oli edesmennyt haudan vastaava. No, päätimme serkkutytön kanssa ryhtyä toimeen. Ensi keväänä mylläämme maan ja käärräämme hiekkaa ja istutamme perentoja jne.

        Palasin kotiin ja söin eilisen italialaisen kanan ja pastan lopun. Nyt kirjoitan tätä blogia teille.

        Tämmöinen päivä Korvessa, poskia polttaa, ulkoilmassa puuhastelu on ihanaa.


      • kylmätotuus kirjoitti:

        Aloituksen aihe ei liity minun käsivammaani, sinun rintasyöpääsi tai palstalaisten keskinäisiin ystävyyssuhteisiin.
        Yritä siis pysyä aiheessa, jos se on mitenkään mahdollista.

        PS. Käteni ei vihoittele vaan toimii mallikkaasti. Muista laittaa tämäkin tieto arkistoosi!

        Mukavaa tiistai- iltaa sinne Kainuuseen!

        Minulle ei ole vielä selvinnyt mitä aloitukseen pitäisi vastata. Sinä oletkin jo haukkunut Lesken lyttyyn, mitäpä minä turhaan, olette pitäneet siitä huolta, minä voin vaikka kehaista. Hyvä tyyppi.

        Sullekin tekisi hyvää rakastella jänkhällä revontulien loisteessa, vaan ethän sinä älyä hyvän päälle mitään.

        Pysyinkö aloituksen asiassa ; )))

        Miten sinun tekonivelesi jaksaa? Minulla tuo selkä hiukan vihoitteli, mutta nyt jo rauhoittui.


      • elät.muista
        korppis kirjoitti:

        Kyllähän minä, mutta kun tämä on paljon helpompaa tää nappäily kuin kivien pyörittely.
        Usein mietin kuinka moni palstalainen kykenisi samaan. Kahlaa laiturilta kaislikon reunaan kontiosaappaat jalassa ja saappaat täynnä vettä. Heittelee järvestä isoja kiviä rannalle kasaa ne sievään järjestykseen rantatörmälle, vetää eristyskankaan rannan rinteeseen. Kärrää multaa kottikärryillä kankaan päälle. Asettelee kiviä sinne tänne ja ajaa puutarhalle ostaa perentoja jotka istuttaa kivien väliin. Mutta kaunis siitä tuli ja ensi kesänä varmaan saan nauttia kukkaloistosta rannalla.

        Minulle soitti tänään aamupäivällä sentraalisantra, puhelinmyyjä. Meillä oli pitkä hauska keskustelu niistä näistä ja vaikka en mitään tilannut hän sanoi tulleensa hyvälle tuulelle kuin myös itsekin. Hän kertoi päivän alkaneen ikävillä asioilla ja minä kerroin, että hautajaistunnelma on täälläkin päässä. Kerroin editoineeni mummin muistopöydän kuvaa ja tulostaneeni sen sekä asettaneeni kuvan sieviin kehyksiin. Kun suljin puhelimen tunsin empatiaa myydä nyt lehtiä inhottaville asiakkaille paitsi minulle. Olin pahoillani, että en ostanut lehtitarjousta, mutta sitten piti laittaa tunteet pussukkaan. Mitä minä aikakauslehdillä teen kun en niitä luekaan.

        Juoruakkoja en ole juurikaan viimeaikoina kohdannut liekö, että en juuri akkaporukoissa liikukaan ja ukot eivät juurikaan juoruile.

        Ajoin mökille tein kanerva-kukkakoristeita. Ajoin hautuumaalle löysin ukin ja mummin haudalta ilmoituksen, että hauta otetaan seurakunnan haltuun jos sitä ei vuoden sisällä hoideta. Olin äimänä.

        Minä ja serkkutyttö viedään alvariinsa kukkia sinne. Soitin seurakunnan hortonoomille ja kysyin perusteita miksi haudan hoito ei kelpaa. Kukkien istutus tai tuonti ei riitä, pitää hoitaa muutoinkin. No, sitten hän pläräsi papereita ja sanoi henkilö nimeltä, joka on vastuussa haudan ylläpidosta. No ei ole sanoin, kuoli pari vuotta sitten. Se kai lie ollut syynä tai se, että viereinen vanhempieni hauta on seurakunnan hoidossa. Olisiko seurakunnalla rahat vähissä, että pitää suhteellisen hyvin hoidettujen hautojen kunnosta jättää ikään kuin sakkolappu.

        Soitin serkkutytölle jonka isä oli edesmennyt haudan vastaava. No, päätimme serkkutytön kanssa ryhtyä toimeen. Ensi keväänä mylläämme maan ja käärräämme hiekkaa ja istutamme perentoja jne.

        Palasin kotiin ja söin eilisen italialaisen kanan ja pastan lopun. Nyt kirjoitan tätä blogia teille.

        Tämmöinen päivä Korvessa, poskia polttaa, ulkoilmassa puuhastelu on ihanaa.

        Paljon paljon miellyttävämpää luettavaa. Eikä satuta ketään.


      • kylmätotuus
        korppis kirjoitti:

        Minulle ei ole vielä selvinnyt mitä aloitukseen pitäisi vastata. Sinä oletkin jo haukkunut Lesken lyttyyn, mitäpä minä turhaan, olette pitäneet siitä huolta, minä voin vaikka kehaista. Hyvä tyyppi.

        Sullekin tekisi hyvää rakastella jänkhällä revontulien loisteessa, vaan ethän sinä älyä hyvän päälle mitään.

        Pysyinkö aloituksen asiassa ; )))

        Miten sinun tekonivelesi jaksaa? Minulla tuo selkä hiukan vihoitteli, mutta nyt jo rauhoittui.

        Jos olisit malttanut lukea loppuun asti kirjoitukseni, jota kommentoit, niin olisit saanut vastauksen esittämääsi kysymykseen.


      • kylmätotuus kirjoitti:

        Jos olisit malttanut lukea loppuun asti kirjoitukseni, jota kommentoit, niin olisit saanut vastauksen esittämääsi kysymykseen.

        Luin, mutta kun tahtoo nää sinun omituiset viestit mennä toisesta silmästä sisään ja toisesta ulos. Mutta ketäpä tuo haitannee.


      • elät.muista kirjoitti:

        Paljon paljon miellyttävämpää luettavaa. Eikä satuta ketään.

        Kiva, että tykkäsit ja totta joka sana. En näet valehtele niin kuin joku joka suoltaa puuta heinää ja haukkuu minua juoruakaksi, kun en usko sen juttuja kun niin ristiin paskoo.


      • tehkää.hyvin-madame
        korpikirjailija kirjoitti:

        Kiva, että tykkäsit ja totta joka sana. En näet valehtele niin kuin joku joka suoltaa puuta heinää ja haukkuu minua juoruakaksi, kun en usko sen juttuja kun niin ristiin paskoo.

        " Mutta kaunis siitä tuli ja ensi kesänä varmaan saan nauttia kukkaloistosta rannalla."

        Onko edes varmaa, että näet ensi kesää? Alkaa näyttämään siltä, että syöpäsi on uusiutunut, eikä se parane jokapäiväisellä viinin lipittelyllä. Niin kitrerästi ja katkerasti hyökkäilet aamuin illoin joitakin palstalaisia päin. Ehtymätön vihasi kertoo vakavasta parantumattomasta sairaudesta. Tosiasioita pakenet kaikenlaisiin virittelyihin, jopa tuottamattomiin askareihin kuten kivien pyöritys. Siinä samalla pohdit, mitä aiot repäistä seuraavaksi päin palstalaisia, ja sisimmässäsi tunnet että elinpäiväsi alkavat olla paketissa, tiimalasisi viimeiset murusen meneillään.
        Katkerana synnyit, katkerana kuolet. Se olkoon helpotus elämääsi syyttömille palstalaisille.
        Psst. Muista arkistoida. Tämä.Jälkipolville.


      • tikkuviina
        tehkää.hyvin-madame kirjoitti:

        " Mutta kaunis siitä tuli ja ensi kesänä varmaan saan nauttia kukkaloistosta rannalla."

        Onko edes varmaa, että näet ensi kesää? Alkaa näyttämään siltä, että syöpäsi on uusiutunut, eikä se parane jokapäiväisellä viinin lipittelyllä. Niin kitrerästi ja katkerasti hyökkäilet aamuin illoin joitakin palstalaisia päin. Ehtymätön vihasi kertoo vakavasta parantumattomasta sairaudesta. Tosiasioita pakenet kaikenlaisiin virittelyihin, jopa tuottamattomiin askareihin kuten kivien pyöritys. Siinä samalla pohdit, mitä aiot repäistä seuraavaksi päin palstalaisia, ja sisimmässäsi tunnet että elinpäiväsi alkavat olla paketissa, tiimalasisi viimeiset murusen meneillään.
        Katkerana synnyit, katkerana kuolet. Se olkoon helpotus elämääsi syyttömille palstalaisille.
        Psst. Muista arkistoida. Tämä.Jälkipolville.

        Eikä tuo muita palstalaisia kohtaan hyökkäys ole ainoa oire. Vaan luulotautisuus, vainoharhaisuus. Johtuuko se viininlipityksestä. Tikku-ukkoja, pikku-ukkoja, harhoja, delirium.


      • hmpff
        korpikirjailija kirjoitti:

        Vai marttyyyri. No, kuolleiden joukossa olen oikeesti päivääni viettänyt. Ei yhtään marttyyria ole hautakumpujen takana hùhaillut. Hautuumalla olen hautoja siistinyt ja omatekoisia kanerva-kukkalaitteita haudoille asetellut.

        On kiva sinuakin huuvattaa. Muuten ystäväsi Friidu ei kun komistuu. Kohta jäät jälkeen.

        Mitään vielä ehtinyt edes huutaa, koetan vaan mauttomasti ja hajuttomasti poimia takiaisen mun tukasta.


      • hmpff
        tikkuviina kirjoitti:

        Eikä tuo muita palstalaisia kohtaan hyökkäys ole ainoa oire. Vaan luulotautisuus, vainoharhaisuus. Johtuuko se viininlipityksestä. Tikku-ukkoja, pikku-ukkoja, harhoja, delirium.

        Nono, joku raja.... jos taistelet, taistele reilusti, tai olet vain yksi loanheittäjistä.


      • tehkää.hyvin-madame kirjoitti:

        " Mutta kaunis siitä tuli ja ensi kesänä varmaan saan nauttia kukkaloistosta rannalla."

        Onko edes varmaa, että näet ensi kesää? Alkaa näyttämään siltä, että syöpäsi on uusiutunut, eikä se parane jokapäiväisellä viinin lipittelyllä. Niin kitrerästi ja katkerasti hyökkäilet aamuin illoin joitakin palstalaisia päin. Ehtymätön vihasi kertoo vakavasta parantumattomasta sairaudesta. Tosiasioita pakenet kaikenlaisiin virittelyihin, jopa tuottamattomiin askareihin kuten kivien pyöritys. Siinä samalla pohdit, mitä aiot repäistä seuraavaksi päin palstalaisia, ja sisimmässäsi tunnet että elinpäiväsi alkavat olla paketissa, tiimalasisi viimeiset murusen meneillään.
        Katkerana synnyit, katkerana kuolet. Se olkoon helpotus elämääsi syyttömille palstalaisille.
        Psst. Muista arkistoida. Tämä.Jälkipolville.

        Olen ollut jo viikkoja saattelemassa lapsieni mummoa tuonpuoleiseen.
        Istuin hänen kuolinvuoteellaan kolmena viimeisenä päivänä pitäen häntä kädestä ja jutellen menneistä ajoista. Hain mökiltä koirapehmolelun, pesin sen, tarkoituksenani oli viedä se hänen kainaloonsa, mutta kuolema haki hänet ennenkuin pehmolelu ehti mummin syliin.
        Pehmolelun oli tehnyt mummin äiti esikoiselleni kun vierailimme kahdeksankymmentä luvulla Myllykoskella.

        Esikoiseni tekee käytännön järjestelyjä yhteistyössä isänsä ja tätinsä kanssa. Auton omalla tavallani sellaisissa asioissa joihin pystyn. Olin laittamassa anoppia arkkuun. Silitin hänen kauniin beigejä jalkateriään kun pujoittelin sukkia hänen jalkaan. Laitoimme kuolinmekon hänen päälleen pujotetten hänen kädestä pitäen hihat oikein paikoilleen. Hänen kasvonsa hierottiin ja hiuksensa kammattiin. Laitoin kukan hänen rintakehälleen ja suljimme arkun.
        Veimme arkun Paltaniemen valon kappeliin odottamaan siunausta ja myöhemmin polttoa.
        Eilen skannasin hänen kuvansa asetin sen sieviin kehyksiin se tulee hänen muistopöydälleen.
        Perjantaina sukua alkaa kokoontumaan ja lauantaina on siunaustilaisuus. Pienet vaatimattomat lähtiäisjuhlat vaatimattomalle suurelle ihmiselle,

        Olen sinut kuoleman kanssa. Kolme kertaa kuolema on lähestynyt minua henkilökohtaisesti.

        Lento-onnettomuudessa
        Syöpäsairauden muodossa
        Vammautuessani selästä.

        Yhdesti kuolema kävi mustassa viitassa huoneessani, lasteni ukki kuoli sinä yönä.

        Sairastumisestani syöpään on nyt kulunut kahdeksan vuotta. Kolme vuotta sitten minut todettiin terveeksi.

        Kun tulin ensimmäisestä leikkauksesta kahdeksan vuotta sitten, lähdimme samana iltana ulos lasilliselle punaviiniä. Oli ihana palata normmaali elämään.

        Jouduin toiseen leikkaukseen koska marginaalirajalla oli syövän jämiä,. Leikkauus oli turha, ei siellä enää sairasta solustoa ollut.

        Käyn joka toinen vuosi yksityisellä (ilmaisessa) jälkitarkastuksessa, jossa otetaan mammografia- ja ultraäänikuvia. Verikokeita otetaan kerran vuodessa. Toistaiseksi veriarvoni ovat viitearvojen hyvissä kehyksissä.

        Viiniä minulla on kaapissa tällä hetkellä kymmenkunta pulloa chileläistä,- australialaista-, etelä-amerikkalaista ja italialaista viiniä.

        Vihapuhe on pahasta. En vihaa, miksi vihaisin viha sana on väärä ilmaisu kommenttien terävyydestä. Kaikki eivät osaa terävää kommentointia vaan kuten sinä syyllistyt vihapuheeseen. Kommentistasi käy ilmi katkeruus minuun henkilökohtaisesti, miksi?
        Kirjoitan samalla nimimerkillä ja yleensä omilla kuvillani.

        Sinä kirjoitat yön tunteina isket nurkan takaa, peität jälkesi ja häviät yöhön.

        Elämäntavoista sen verran, että en valvo öitä, menen nukkumaa välillä 22.30 - 00.30. Herään 8.00 - 10.00. Syön puuroa, marjoja, kahvia ja kokojyväleipää. Päiväni on suunniteltu about mitä minäkin päivänä teen. Iltapäivällä noin 16.00 - 18.00 syön päivällisen ja illalla teetä ja pientä purtavaa. Viiniä otan yleensä keskiviikko-iltaisin saunan jälkeen. Perjantai-iltana tai lauantai-iltana istumme iltaa miesystäväni kanssa nautien pikkupurtavasta ja viineistä.


        Kuoleman läheisyyttä on hyvä alkaa tällä iällä opettellemaan. Kuolemme kaikki, sinäkin kuten minä. En pelkää kuolemaa. En pelkää elämää.


      • korppis kirjoitti:

        Olen ollut jo viikkoja saattelemassa lapsieni mummoa tuonpuoleiseen.
        Istuin hänen kuolinvuoteellaan kolmena viimeisenä päivänä pitäen häntä kädestä ja jutellen menneistä ajoista. Hain mökiltä koirapehmolelun, pesin sen, tarkoituksenani oli viedä se hänen kainaloonsa, mutta kuolema haki hänet ennenkuin pehmolelu ehti mummin syliin.
        Pehmolelun oli tehnyt mummin äiti esikoiselleni kun vierailimme kahdeksankymmentä luvulla Myllykoskella.

        Esikoiseni tekee käytännön järjestelyjä yhteistyössä isänsä ja tätinsä kanssa. Auton omalla tavallani sellaisissa asioissa joihin pystyn. Olin laittamassa anoppia arkkuun. Silitin hänen kauniin beigejä jalkateriään kun pujoittelin sukkia hänen jalkaan. Laitoimme kuolinmekon hänen päälleen pujotetten hänen kädestä pitäen hihat oikein paikoilleen. Hänen kasvonsa hierottiin ja hiuksensa kammattiin. Laitoin kukan hänen rintakehälleen ja suljimme arkun.
        Veimme arkun Paltaniemen valon kappeliin odottamaan siunausta ja myöhemmin polttoa.
        Eilen skannasin hänen kuvansa asetin sen sieviin kehyksiin se tulee hänen muistopöydälleen.
        Perjantaina sukua alkaa kokoontumaan ja lauantaina on siunaustilaisuus. Pienet vaatimattomat lähtiäisjuhlat vaatimattomalle suurelle ihmiselle,

        Olen sinut kuoleman kanssa. Kolme kertaa kuolema on lähestynyt minua henkilökohtaisesti.

        Lento-onnettomuudessa
        Syöpäsairauden muodossa
        Vammautuessani selästä.

        Yhdesti kuolema kävi mustassa viitassa huoneessani, lasteni ukki kuoli sinä yönä.

        Sairastumisestani syöpään on nyt kulunut kahdeksan vuotta. Kolme vuotta sitten minut todettiin terveeksi.

        Kun tulin ensimmäisestä leikkauksesta kahdeksan vuotta sitten, lähdimme samana iltana ulos lasilliselle punaviiniä. Oli ihana palata normmaali elämään.

        Jouduin toiseen leikkaukseen koska marginaalirajalla oli syövän jämiä,. Leikkauus oli turha, ei siellä enää sairasta solustoa ollut.

        Käyn joka toinen vuosi yksityisellä (ilmaisessa) jälkitarkastuksessa, jossa otetaan mammografia- ja ultraäänikuvia. Verikokeita otetaan kerran vuodessa. Toistaiseksi veriarvoni ovat viitearvojen hyvissä kehyksissä.

        Viiniä minulla on kaapissa tällä hetkellä kymmenkunta pulloa chileläistä,- australialaista-, etelä-amerikkalaista ja italialaista viiniä.

        Vihapuhe on pahasta. En vihaa, miksi vihaisin viha sana on väärä ilmaisu kommenttien terävyydestä. Kaikki eivät osaa terävää kommentointia vaan kuten sinä syyllistyt vihapuheeseen. Kommentistasi käy ilmi katkeruus minuun henkilökohtaisesti, miksi?
        Kirjoitan samalla nimimerkillä ja yleensä omilla kuvillani.

        Sinä kirjoitat yön tunteina isket nurkan takaa, peität jälkesi ja häviät yöhön.

        Elämäntavoista sen verran, että en valvo öitä, menen nukkumaa välillä 22.30 - 00.30. Herään 8.00 - 10.00. Syön puuroa, marjoja, kahvia ja kokojyväleipää. Päiväni on suunniteltu about mitä minäkin päivänä teen. Iltapäivällä noin 16.00 - 18.00 syön päivällisen ja illalla teetä ja pientä purtavaa. Viiniä otan yleensä keskiviikko-iltaisin saunan jälkeen. Perjantai-iltana tai lauantai-iltana istumme iltaa miesystäväni kanssa nautien pikkupurtavasta ja viineistä.


        Kuoleman läheisyyttä on hyvä alkaa tällä iällä opettellemaan. Kuolemme kaikki, sinäkin kuten minä. En pelkää kuolemaa. En pelkää elämää.

        Ps. viimeinen lauseesi ilmiantaa kuka olet samoin yöllinen tekstisi, jolloin viestisi kirjoitit.
        Ei ollut kanttia pistää nimimerkkiä. Hyvää alkanutta keskiviikko-päivää Savoon.


      • hmpff kirjoitti:

        Mitään vielä ehtinyt edes huutaa, koetan vaan mauttomasti ja hajuttomasti poimia takiaisen mun tukasta.

        Olisiko syytä meidän tämä takiaisten kaivaminen toistemme hiuksista. Terävä kommunikointimme ei ole kaikille avautunut.

        Näet kuinka hallittua sanasotaa ei osata mieltää oikein. Viha lie se tunne joksi täällä sanailut sisäistetään.

        Esimakua siitä kuinka kirjoitukseni mielletään, siitä avautui "madame" yön tunteina. Kannustaen itseään, morkkiksessa tikkuviinana.

        Olenhan toki lukenut julkkisten saamista viesteistä. Katsoin kerran dokumentin kuinka tavan kansalaiset laitettiin lukemaan julkkiksen saamia viestejä. Ääneen lukeminen sai monet järkyttyneiksi, eivät pystyneet jatkamaan.

        Tällaisia lauseita en ikinä kirjoittaisi kenellekään ihmiselle maailmassa.


        Et näe ensi kesää? Syöpäsi on uusiutunut, jokapäiväisellä viinin lipittelyllä.
        Ehtymätön vihasi kertoo vakavasta parantumattomasta sairaudesta.
        Elinpäiväsi alkavat olla paketissa, tiimalasisi viimeiset murusen meneillään.
        Katkerana synnyit, katkerana kuolet.
        Luulotauti, vainoharhaisuus. Johtuu viininlipityksestä. Tikku-ukkoja, pikku-ukkoja, harhoja.
        Entivanhanen, yksinkertainen juoruakka ja sentraalisantra.

        Kaikki kommentoijat olen tunnistanut ja heidän viestinsä arkistoinut jos vaikka niitä tarvitaan jatkossa.

        Ajatuksena tälle päivälle on hakea lisää kanervia ja marjojen varsia metsästä. Puolukat tilasin poimijalta, saanen lähipäivinä. Pihlajanmarjoja olen pakastanut ja hiukan mustikkaa. Koivunkantosienia myös rasiallinen. Tänään keitän vanhan ajan lihasoppaa isomman kattilan pojat tulevat perjantaina, joten aijon tarjota heille tavan kotiruokaa.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Olisiko syytä meidän tämä takiaisten kaivaminen toistemme hiuksista. Terävä kommunikointimme ei ole kaikille avautunut.

        Näet kuinka hallittua sanasotaa ei osata mieltää oikein. Viha lie se tunne joksi täällä sanailut sisäistetään.

        Esimakua siitä kuinka kirjoitukseni mielletään, siitä avautui "madame" yön tunteina. Kannustaen itseään, morkkiksessa tikkuviinana.

        Olenhan toki lukenut julkkisten saamista viesteistä. Katsoin kerran dokumentin kuinka tavan kansalaiset laitettiin lukemaan julkkiksen saamia viestejä. Ääneen lukeminen sai monet järkyttyneiksi, eivät pystyneet jatkamaan.

        Tällaisia lauseita en ikinä kirjoittaisi kenellekään ihmiselle maailmassa.


        Et näe ensi kesää? Syöpäsi on uusiutunut, jokapäiväisellä viinin lipittelyllä.
        Ehtymätön vihasi kertoo vakavasta parantumattomasta sairaudesta.
        Elinpäiväsi alkavat olla paketissa, tiimalasisi viimeiset murusen meneillään.
        Katkerana synnyit, katkerana kuolet.
        Luulotauti, vainoharhaisuus. Johtuu viininlipityksestä. Tikku-ukkoja, pikku-ukkoja, harhoja.
        Entivanhanen, yksinkertainen juoruakka ja sentraalisantra.

        Kaikki kommentoijat olen tunnistanut ja heidän viestinsä arkistoinut jos vaikka niitä tarvitaan jatkossa.

        Ajatuksena tälle päivälle on hakea lisää kanervia ja marjojen varsia metsästä. Puolukat tilasin poimijalta, saanen lähipäivinä. Pihlajanmarjoja olen pakastanut ja hiukan mustikkaa. Koivunkantosienia myös rasiallinen. Tänään keitän vanhan ajan lihasoppaa isomman kattilan pojat tulevat perjantaina, joten aijon tarjota heille tavan kotiruokaa.

        Korjaus: Olisiko syytä meidän lopettaa tämä takiaisten kaivaminen toistemme hiuksista


      • hmpff
        korpikirjailija kirjoitti:

        Olisiko syytä meidän tämä takiaisten kaivaminen toistemme hiuksista. Terävä kommunikointimme ei ole kaikille avautunut.

        Näet kuinka hallittua sanasotaa ei osata mieltää oikein. Viha lie se tunne joksi täällä sanailut sisäistetään.

        Esimakua siitä kuinka kirjoitukseni mielletään, siitä avautui "madame" yön tunteina. Kannustaen itseään, morkkiksessa tikkuviinana.

        Olenhan toki lukenut julkkisten saamista viesteistä. Katsoin kerran dokumentin kuinka tavan kansalaiset laitettiin lukemaan julkkiksen saamia viestejä. Ääneen lukeminen sai monet järkyttyneiksi, eivät pystyneet jatkamaan.

        Tällaisia lauseita en ikinä kirjoittaisi kenellekään ihmiselle maailmassa.


        Et näe ensi kesää? Syöpäsi on uusiutunut, jokapäiväisellä viinin lipittelyllä.
        Ehtymätön vihasi kertoo vakavasta parantumattomasta sairaudesta.
        Elinpäiväsi alkavat olla paketissa, tiimalasisi viimeiset murusen meneillään.
        Katkerana synnyit, katkerana kuolet.
        Luulotauti, vainoharhaisuus. Johtuu viininlipityksestä. Tikku-ukkoja, pikku-ukkoja, harhoja.
        Entivanhanen, yksinkertainen juoruakka ja sentraalisantra.

        Kaikki kommentoijat olen tunnistanut ja heidän viestinsä arkistoinut jos vaikka niitä tarvitaan jatkossa.

        Ajatuksena tälle päivälle on hakea lisää kanervia ja marjojen varsia metsästä. Puolukat tilasin poimijalta, saanen lähipäivinä. Pihlajanmarjoja olen pakastanut ja hiukan mustikkaa. Koivunkantosienia myös rasiallinen. Tänään keitän vanhan ajan lihasoppaa isomman kattilan pojat tulevat perjantaina, joten aijon tarjota heille tavan kotiruokaa.

        Niin mä vissiin pyysinkin tässä aiemmin, että jätetään nuo vanhat riidat.

        Eiköhän oteta sille ;))


      • kylmätotuus
        korppis kirjoitti:

        Ps. viimeinen lauseesi ilmiantaa kuka olet samoin yöllinen tekstisi, jolloin viestisi kirjoitit.
        Ei ollut kanttia pistää nimimerkkiä. Hyvää alkanutta keskiviikko-päivää Savoon.

        Ilmiselvästi kuvittelet, että minä olisin kirjoittanut tuon yöllisen viestin, mutta et kuitenkaan uskaltanut suoraan nimimerkkiäni mainita.

        Valitettavasti oletuksesi on väärä.
        Minun koneeltani ei lähde koskaan senkaltaista tekstiä, jota nimim. "tehkää.hyvin-madame" kirjoitti.
        Tuliko selväksi?!

        Minä en mene piiloon, vaan kanttini kestää ilmaista mielipiteeni tällä samalla nimmarilla.

        Toivon, että ymmärrät lukemasi tekstin, ettei tarvitsisi enempää rueta rautalankaa vääntämään.

        Tämä vatvominen saa nyt luvan riittää.
        Jos sanomani ei mene perille tällä viestillä, niin turha on jatkaa pään hakkaamista siihen kuuluisaan Karjalan mäntyyn.


    • kylmätotuus

      Yksilesken aloitus "Valkoinen riekko" on selkeä provo.

      Hänen seksikokemuksensa "erämaassa" tuskin olisi kiinnostanut ketään.
      Jutun täky olikin se, että seksikumppani oli naimisissa ja sen kirjoittaja toi korostetusti esiin.

      Miten ketju jatkui on jo historiaa ja sen voi lukea jokainen, jos haluaa.

      Ko. nimimerkin aloitus "Sakinhivutus" on jatkoa edelliseen aloitukseen, joka oli jo vaipunut unholaan.

      Siinä aloittaja ripittää aiempaan ketjuun osallistuneita.
      Minua huvitti suuresti, kun hän esitti mielipiteensä avo-ja avioliitossa elävistä pareista ja varsinkin naisista.
      Hänen mielestään avoliitossa elävä nainen on kunniaton ja samaiseen syntiin langennut mies pelkuri.
      Pakostakin tuli mieleeni, että missä jamassa sellaisen naisen kunniallisuus lienee, joka peuhaa naimisissa olevan miehen kanssa?
      Mitenkäs se menikään, kun verrattiin rikkaa ja malkaa................

      Tulihan tuossa ketjussa myös esiin liittoon liittyvä taloudellinen näkökulma, ikäänkuin sivulauseessa.
      Onhan kunniallisella aviopuolisolla yksi etuus, jota kunniattomilla ei ole.
      Jos puoliso kuolee, leskellä on oikeus leskeneläkkeeseen.

      • termillämerkitystäon

        mut jos lihava puoliso kuolee saako siitä läskineläkettä


      • kylmätotuus
        termillämerkitystäon kirjoitti:

        mut jos lihava puoliso kuolee saako siitä läskineläkettä

        Ajattelitko, että läskin leski saisi vielä leskeneläkkeen lisäksi läskineläkettä?
        Eipä taida saada, mutta taakka hartioilla voi huomattavasti keventyä. Onhan sekin tyhjää parempi.


      • termillämerkitystäon kirjoitti:

        mut jos lihava puoliso kuolee saako siitä läskineläkettä

        termillä
        Sain tänään leskeneläkkeen. Ilmeisesti tarkoitit, että oliko vainajalla lihava tilipussi ja eläke, niin puolestani vastaan, että kohtuullinen
        Hän teki kirvesmiehenä paljon työtä ja nimenomaan urakkatöitä. Joista aikoinaan maksettiin hyvin.


      • kylmätotuus kirjoitti:

        Ajattelitko, että läskin leski saisi vielä leskeneläkkeen lisäksi läskineläkettä?
        Eipä taida saada, mutta taakka hartioilla voi huomattavasti keventyä. Onhan sekin tyhjää parempi.

        kylmät
        Edesmennyt mieheni petasi minulle tulevaisuuden turvan. Hänen eläkkeensä turvin voin asua maalla rivarissa. Taakka on siinämielesä pois hartioiltani.


      • kylmät
        Kun tapaat tuttavan, hän yleensä kysyy mitä kuuluu.
        Kun vastaan oikeat kuulumiset, tämä kysyjä alkaa heti kertomaan naapurin mummosta, jolle kävi samallalailla ja toiselle tuttavalle niin ja niin.
        Kysyjä unohtaa totaalisesti kysyneensä minulta jotain.
        Kirjoittamassani Valkoinen riekko tarinassa kävi vastaavanlaisesti.
        Ymmärrän jos moralisoidaan, arvostelllaan jne.
        Mutta kun aletaan kertomaan täysin omia tarinoita ja unia kertomukseni jälkeen, eihän siinä ole mitään järkeä.
        Miksi eivät tee omaa aloitusta unistaan ja haaveistaan.
        Loppujen lopuksi tarinani rankattiin herttasarjaksi, kioskikirjallisuudeksi, julkeaksi, irstaaksi,täydelliseksi flopiksi.
        Kuvittelen olevani tavallisten pulliaisten palstalla, jossa kirjoitellaan elämän kokemuksia.
        Enhän minä mihinkään kirjoituskilpailuun osallistunut, tietääkseni.


      • minäenolesinä
        yksilesken kirjoitti:

        kylmät
        Kun tapaat tuttavan, hän yleensä kysyy mitä kuuluu.
        Kun vastaan oikeat kuulumiset, tämä kysyjä alkaa heti kertomaan naapurin mummosta, jolle kävi samallalailla ja toiselle tuttavalle niin ja niin.
        Kysyjä unohtaa totaalisesti kysyneensä minulta jotain.
        Kirjoittamassani Valkoinen riekko tarinassa kävi vastaavanlaisesti.
        Ymmärrän jos moralisoidaan, arvostelllaan jne.
        Mutta kun aletaan kertomaan täysin omia tarinoita ja unia kertomukseni jälkeen, eihän siinä ole mitään järkeä.
        Miksi eivät tee omaa aloitusta unistaan ja haaveistaan.
        Loppujen lopuksi tarinani rankattiin herttasarjaksi, kioskikirjallisuudeksi, julkeaksi, irstaaksi,täydelliseksi flopiksi.
        Kuvittelen olevani tavallisten pulliaisten palstalla, jossa kirjoitellaan elämän kokemuksia.
        Enhän minä mihinkään kirjoituskilpailuun osallistunut, tietääkseni.

        Siinä se onkin, että oletat tämän foorumin väärin. Facebookissa esittäydytään profiilissa, pidetään päiväkirjaa ja kirjoitellaan omasta ja läheisten elämäntaipaleesta kuvien kera, ja siellä sosieteeraavat juuri ne, jotka haluavat sanoa, että minulla ei ole mitään hävettävää, menkää muut toisaalle, jos alatte arvostelemaan. Tätä foorumia ei ole tarkoitettu sellaiseksi, eikä senkaltaiset keskustelut toimi, mutta et vain suostu hyväksymään sitä.


      • minäenolesinä
        minäenolesinä kirjoitti:

        Siinä se onkin, että oletat tämän foorumin väärin. Facebookissa esittäydytään profiilissa, pidetään päiväkirjaa ja kirjoitellaan omasta ja läheisten elämäntaipaleesta kuvien kera, ja siellä sosieteeraavat juuri ne, jotka haluavat sanoa, että minulla ei ole mitään hävettävää, menkää muut toisaalle, jos alatte arvostelemaan. Tätä foorumia ei ole tarkoitettu sellaiseksi, eikä senkaltaiset keskustelut toimi, mutta et vain suostu hyväksymään sitä.

        Vai olisiko kuitenkin niin, että niitä suurempia kupruja on sattunut elämäntaipaleelle, minkä vuoksi ei facebookiin voi mennä, vaikka kovasti haluaisi, ja siitä hyvästä pitää sitten alkaa täällä. Muitakin ilmeisesti, joilla saattaisi olla samankaltainen intressi.


      • hmpff
        yksilesken kirjoitti:

        kylmät
        Kun tapaat tuttavan, hän yleensä kysyy mitä kuuluu.
        Kun vastaan oikeat kuulumiset, tämä kysyjä alkaa heti kertomaan naapurin mummosta, jolle kävi samallalailla ja toiselle tuttavalle niin ja niin.
        Kysyjä unohtaa totaalisesti kysyneensä minulta jotain.
        Kirjoittamassani Valkoinen riekko tarinassa kävi vastaavanlaisesti.
        Ymmärrän jos moralisoidaan, arvostelllaan jne.
        Mutta kun aletaan kertomaan täysin omia tarinoita ja unia kertomukseni jälkeen, eihän siinä ole mitään järkeä.
        Miksi eivät tee omaa aloitusta unistaan ja haaveistaan.
        Loppujen lopuksi tarinani rankattiin herttasarjaksi, kioskikirjallisuudeksi, julkeaksi, irstaaksi,täydelliseksi flopiksi.
        Kuvittelen olevani tavallisten pulliaisten palstalla, jossa kirjoitellaan elämän kokemuksia.
        Enhän minä mihinkään kirjoituskilpailuun osallistunut, tietääkseni.

        Sua ottaa vain päähän että mun tarina oli parempi kuin sun :)) *kiusii*

        Näin erilaisia ollaan, jos joku kertoo vertaistarinan kun sairauskertomusta latelen, niin ajattelen että hän haluaa lohduttaa - en ole yksin. Jos hän kertoo omista kokemuksistaan, niin kuuntelen mielelläni, siitä saattaa olla mulle hyötyä. Ja hän jos joku tietää mistä puhun. Ja jos hän on sairauden yli päässyt, niin mikä sen parempaa, antaa toivoa.

        Koska, mitä vaihtoehtoa on kun kerroit sairaudesta? Että toinen voivottelee, että sinä vaan puhut itsestäsi ja toinen kuuntelee hiljaa? Mitä hyötyä on keskustelupalstasta jos täällä vaan kuunnellaan hiljaa? Mä ite kuvittelin että tein hyvän työn kun en lähtenyt pommittaa sua syyllistämisellä. Ja sitten olikin pahin pahis ;))


      • amadeusmozart
        yksilesken kirjoitti:

        kylmät
        Kun tapaat tuttavan, hän yleensä kysyy mitä kuuluu.
        Kun vastaan oikeat kuulumiset, tämä kysyjä alkaa heti kertomaan naapurin mummosta, jolle kävi samallalailla ja toiselle tuttavalle niin ja niin.
        Kysyjä unohtaa totaalisesti kysyneensä minulta jotain.
        Kirjoittamassani Valkoinen riekko tarinassa kävi vastaavanlaisesti.
        Ymmärrän jos moralisoidaan, arvostelllaan jne.
        Mutta kun aletaan kertomaan täysin omia tarinoita ja unia kertomukseni jälkeen, eihän siinä ole mitään järkeä.
        Miksi eivät tee omaa aloitusta unistaan ja haaveistaan.
        Loppujen lopuksi tarinani rankattiin herttasarjaksi, kioskikirjallisuudeksi, julkeaksi, irstaaksi,täydelliseksi flopiksi.
        Kuvittelen olevani tavallisten pulliaisten palstalla, jossa kirjoitellaan elämän kokemuksia.
        Enhän minä mihinkään kirjoituskilpailuun osallistunut, tietääkseni.

        Sinulla lesken on ihan virheellinen käsitys palstasta.
        Et ole palstan kuningatar joka määrää kuinka kukin voi kirjoittaa tai vastata sinulle.
        Olet yksi kirjoittelija muiden joukossa.
        Jos ei kelpaa niin ei ole muiden kirjoittajien syy.
        Ei auta vaikka kuinka rähiset ja valitat, asia vain on niin.


      • vivaldinsyksy
        amadeusmozart kirjoitti:

        Sinulla lesken on ihan virheellinen käsitys palstasta.
        Et ole palstan kuningatar joka määrää kuinka kukin voi kirjoittaa tai vastata sinulle.
        Olet yksi kirjoittelija muiden joukossa.
        Jos ei kelpaa niin ei ole muiden kirjoittajien syy.
        Ei auta vaikka kuinka rähiset ja valitat, asia vain on niin.

        alias siili


      • kylmätotuus
        yksilesken kirjoitti:

        kylmät
        Edesmennyt mieheni petasi minulle tulevaisuuden turvan. Hänen eläkkeensä turvin voin asua maalla rivarissa. Taakka on siinämielesä pois hartioiltani.

        Jos uskoisin sanaakaan kirjoituksistasi, niin voisin todeta, että pelasit korttisi hyvin avioitumalla.

        Valitettavasti en usko enää satuihin. Provotkin jätän omaan arvoonsa.


      • kylmätotuus
        yksilesken kirjoitti:

        kylmät
        Kun tapaat tuttavan, hän yleensä kysyy mitä kuuluu.
        Kun vastaan oikeat kuulumiset, tämä kysyjä alkaa heti kertomaan naapurin mummosta, jolle kävi samallalailla ja toiselle tuttavalle niin ja niin.
        Kysyjä unohtaa totaalisesti kysyneensä minulta jotain.
        Kirjoittamassani Valkoinen riekko tarinassa kävi vastaavanlaisesti.
        Ymmärrän jos moralisoidaan, arvostelllaan jne.
        Mutta kun aletaan kertomaan täysin omia tarinoita ja unia kertomukseni jälkeen, eihän siinä ole mitään järkeä.
        Miksi eivät tee omaa aloitusta unistaan ja haaveistaan.
        Loppujen lopuksi tarinani rankattiin herttasarjaksi, kioskikirjallisuudeksi, julkeaksi, irstaaksi,täydelliseksi flopiksi.
        Kuvittelen olevani tavallisten pulliaisten palstalla, jossa kirjoitellaan elämän kokemuksia.
        Enhän minä mihinkään kirjoituskilpailuun osallistunut, tietääkseni.

        Tässä kommentissasi et ottanut kantaa kirjoitukseeni, jossa totesin, että aloituksesi "Valkoinen riekko" on selvästi provo. Sen sijaan lähdit " hyvää päivää kirvesvartta" linjalle ohittaen varsinaisen mielipiteeni.

        Mitä se mahtaa viestittää?
        Oma käsitykseni on, että kirjoitat pelkkää potaskaa.

        Jos sinulla on halua jatkaa kanssani stoorisi penkomista julkisella palstalla, niin olen siihen valmis.
        Parempi vaihtoehto olisi kuitenkin, että lopettaisit satuilusi.

        Usko pois, että minäkin tiedän jotain alkoholisteista, puolisonsa menettäneistä, järki-ja rakkausavioliitoista, omaishoidosta ja itsetunnosta.


      • kylmätotuus kirjoitti:

        Tässä kommentissasi et ottanut kantaa kirjoitukseeni, jossa totesin, että aloituksesi "Valkoinen riekko" on selvästi provo. Sen sijaan lähdit " hyvää päivää kirvesvartta" linjalle ohittaen varsinaisen mielipiteeni.

        Mitä se mahtaa viestittää?
        Oma käsitykseni on, että kirjoitat pelkkää potaskaa.

        Jos sinulla on halua jatkaa kanssani stoorisi penkomista julkisella palstalla, niin olen siihen valmis.
        Parempi vaihtoehto olisi kuitenkin, että lopettaisit satuilusi.

        Usko pois, että minäkin tiedän jotain alkoholisteista, puolisonsa menettäneistä, järki-ja rakkausavioliitoista, omaishoidosta ja itsetunnosta.

        kylmä
        Kirjoitin erämaatarinani täysin totuudenmukaisesti.
        Satuin yllättäen kuulemaan, että mies tarinassani on nukkunut pois.
        Kun samoihin aikoihin löysin savipajassa käydessäni kauniin, muotoillun valkoisen riekon, tapahtuma 21:n vuoden takaa tuli elävästi mieleeni.
        Ennennäkemätön lintu minulle,valkoinen riekko lehahti lentoon metsässä aamulenkilläni erämaassa.
        Tyylini kirjoittaa on omanlaiseni, luonteeni mukainen, lievä adhd-tyyppi.
        Kirjoituksiini ammennan elämääni, sanavarastoani myöden.
        Tämä tarina ei koskenut mitään mainitsemistasi kokemuksista.
        Tarina oli täysin irrallinen, yllättävä ei mitenkään suunniteltu.
        Erämaassa ollaan täysin omana itsenään.
        Saunapuhtaina ja lenkkivaatteissa.
        Olen kapakassa istuneena aina ollut puuteroitu pyntätty, limonaativaatteissa tanssinut.
        Nyt olin selvinpäin, meikkaamaton, collegepuku päällä. Aito.
        Olin silloin vegaani, ja kasvisruokani ja kettutyttö-aatteeni herättivät joissakin ihmetystä.
        Painoin 47 kiloa ja minun käskettiin syödä lörtsyjä, mykykeittoa, rasvaista lihaa jne.
        Kun vielä miesystäväni kotipuolessa oli palannut exänsä luokse, olin allapäin ja rikki.
        Kaksiviikkoa pohjoisessa auttoi ottamaan etäisyyttä kotiasioihin.
        Tuvassa kun porukan kanssa istuttiin, olin varmastikin helppo nakki ukkomiehelle.
        Hän joukkueen johtajana oli nähnyt minut jo useasti ja vetänyt omat johtopäätöksensä.
        Täysin vapaaehtoisesti, tietoisesti,käsikädessä kävelimme lumikinosten halki.
        Minulla ei ollut mitään menetettävää. En ajatellut sillä hetkellä mitään. Irrallisuus tästä maailmasta oli tunteena ykkönen.


      • Myöhäistä-katua-sitten

        Lumessa lempiminen voi aiheuttaa ikuisen virtsatietulehdusten kierteen.
        Nolottiko sinua seuraavana aamuna, miettienmitähän porukat ajattelivat asiasta?


      • yksilesken kirjoitti:

        kylmä
        Kirjoitin erämaatarinani täysin totuudenmukaisesti.
        Satuin yllättäen kuulemaan, että mies tarinassani on nukkunut pois.
        Kun samoihin aikoihin löysin savipajassa käydessäni kauniin, muotoillun valkoisen riekon, tapahtuma 21:n vuoden takaa tuli elävästi mieleeni.
        Ennennäkemätön lintu minulle,valkoinen riekko lehahti lentoon metsässä aamulenkilläni erämaassa.
        Tyylini kirjoittaa on omanlaiseni, luonteeni mukainen, lievä adhd-tyyppi.
        Kirjoituksiini ammennan elämääni, sanavarastoani myöden.
        Tämä tarina ei koskenut mitään mainitsemistasi kokemuksista.
        Tarina oli täysin irrallinen, yllättävä ei mitenkään suunniteltu.
        Erämaassa ollaan täysin omana itsenään.
        Saunapuhtaina ja lenkkivaatteissa.
        Olen kapakassa istuneena aina ollut puuteroitu pyntätty, limonaativaatteissa tanssinut.
        Nyt olin selvinpäin, meikkaamaton, collegepuku päällä. Aito.
        Olin silloin vegaani, ja kasvisruokani ja kettutyttö-aatteeni herättivät joissakin ihmetystä.
        Painoin 47 kiloa ja minun käskettiin syödä lörtsyjä, mykykeittoa, rasvaista lihaa jne.
        Kun vielä miesystäväni kotipuolessa oli palannut exänsä luokse, olin allapäin ja rikki.
        Kaksiviikkoa pohjoisessa auttoi ottamaan etäisyyttä kotiasioihin.
        Tuvassa kun porukan kanssa istuttiin, olin varmastikin helppo nakki ukkomiehelle.
        Hän joukkueen johtajana oli nähnyt minut jo useasti ja vetänyt omat johtopäätöksensä.
        Täysin vapaaehtoisesti, tietoisesti,käsikädessä kävelimme lumikinosten halki.
        Minulla ei ollut mitään menetettävää. En ajatellut sillä hetkellä mitään. Irrallisuus tästä maailmasta oli tunteena ykkönen.

        Ja mitä vastaan sinä tunnet tarvetta puolustautua?
        Itseäsi?
        Kirjoitit Valkoisessa riekossa lopuksi: """Kun lähdin pohjoisesta, katumus iski ja häpeä. Velloin pitkään siinä tunnevyöryssä, ennenkuin aloin unohtaa.""""

        Ja nyt, kun olit jo unohtanut, niin se nousi uudestaan mieleesi; sama katumus ja häpeä (jota toisten kommentit vain tekivät voimakkaimmiksi), jota vastaan rimpuilet ja puolustaudut selitellen itsellesi seli, seli, enhän minä muuten, mutta ...

        Ole armollinen itsellesi ja yritä unohtaa. Tehty mikä tehty, eikä se märehtimällä muuksi muutu.


      • Yksinlesken
        Myöhäistä-katua-sitten kirjoitti:

        Lumessa lempiminen voi aiheuttaa ikuisen virtsatietulehdusten kierteen.
        Nolottiko sinua seuraavana aamuna, miettienmitähän porukat ajattelivat asiasta?

        Myöhäistä
        Maja löytyi lämmikkeineen.
        Tehtiin kahden muun naisen kanssa seuraavana aamuna aamupala koko porukalle
        Porukat kömpivät krapulassaa, kuka mistäkin pöytään ja heillä oli omissa asioissaan ihan tarpeeksi funtsimista.
        Minun seikkalustani kukaan tuskin tiesi mitään. Olivat niin kännissä koko jengi.


    • tööttt

      Mun kirjoittamia tekstejä menee jatkuvasti poistoon
      . mitä ja keitä loukkaavaa niissäkin
      . leskeäkin kehuin kun hienosti kuvasi mielestäni surutyön vaiheet - shokkisesta olosta vuosien myötä edes jonkinlaisen tasapainon ja rauhan, löytymiseen kantavana voimana oman elonsa loppusuoralle.

      • siks.ne.sortaa

        vois ajatella et 90 % palstasta on kateita leskelle ku hällä pyyhkii hyvin, on luja tahto ja elämän vahvuus.


      • Tyhjiö

        Asia lienee päinvastoin. Jos olisi tahtoa ja vahvuutta, ei hän roikkuisi täällä tuntitolkulla häijyilemässä. Olisi muuta elämää. Tuhjää elämää hän edustaa.
        Ylikorostunut tarve esiintyä.


      • Tyhjiö kirjoitti:

        Asia lienee päinvastoin. Jos olisi tahtoa ja vahvuutta, ei hän roikkuisi täällä tuntitolkulla häijyilemässä. Olisi muuta elämää. Tuhjää elämää hän edustaa.
        Ylikorostunut tarve esiintyä.

        Tyhj
        Mistä sinä tämän kaiken tiedät?


      • siks.ne.sortaa kirjoitti:

        vois ajatella et 90 % palstasta on kateita leskelle ku hällä pyyhkii hyvin, on luja tahto ja elämän vahvuus.

        Hänellä ei pyyhi hyvin, eikä hänellä ole vahvuutta. Ikävä kyllä.

        Jos hänellä pyyhkisi hyvin, niin ei hän tuntisi koko maailman olevan häntä vastaan, kiusaavan, hivuttavan ja sortavan häntä (paitsi hänen hoitokoiransa, hänen ainut ystävänsä).
        Tuollainen ei ole hyvän merkki koskaan.
        Yksinäinen ihminen, joka taistelee meneisyytensä haamujen kanssa ja yrittää vannottaa itselleen olevansa vahva, superhyvä toisiin verrattuna (parempikin), että jaksaisi eteenpäin eikä romahtaisi tyystin.

        Nuo samat oireet näin yhdellä, jota ei enää ole. Minulla on hänen kirjahyllynsä.
        Hän löysi kaikesta, luki sanojen välistä, toisten tarkoittavan selvästi jotain negatiivista hänestä vaikka toiset vannottivat, etteivät tarkoittaneet sitä ollenkaan sellaisena. Uskoi kestävänsä (ja jätti terapiat kesken), vaan ei kestänyt.


      • Arhhh
        Tellukka kirjoitti:

        Hänellä ei pyyhi hyvin, eikä hänellä ole vahvuutta. Ikävä kyllä.

        Jos hänellä pyyhkisi hyvin, niin ei hän tuntisi koko maailman olevan häntä vastaan, kiusaavan, hivuttavan ja sortavan häntä (paitsi hänen hoitokoiransa, hänen ainut ystävänsä).
        Tuollainen ei ole hyvän merkki koskaan.
        Yksinäinen ihminen, joka taistelee meneisyytensä haamujen kanssa ja yrittää vannottaa itselleen olevansa vahva, superhyvä toisiin verrattuna (parempikin), että jaksaisi eteenpäin eikä romahtaisi tyystin.

        Nuo samat oireet näin yhdellä, jota ei enää ole. Minulla on hänen kirjahyllynsä.
        Hän löysi kaikesta, luki sanojen välistä, toisten tarkoittavan selvästi jotain negatiivista hänestä vaikka toiset vannottivat, etteivät tarkoittaneet sitä ollenkaan sellaisena. Uskoi kestävänsä (ja jätti terapiat kesken), vaan ei kestänyt.

        Mikä ihmeen psykologi kuvittelet olevasi, jätä palstalaiset rauhaan kun ei sinulla tunnu olevan kenestäkään mitään hyvää. Pelkkää naljailua ja panettelua!


      • Arhhh kirjoitti:

        Mikä ihmeen psykologi kuvittelet olevasi, jätä palstalaiset rauhaan kun ei sinulla tunnu olevan kenestäkään mitään hyvää. Pelkkää naljailua ja panettelua!

        En edes kuvittele olevani mikään psykologi.
        Ei ole naljailua eikä panettelua.

        Nuo toteamani oireet hänessä vain saavat minussa pahoja aavistuksia aikaan. Kaikki ei ole hänellä niin hyvin kuin hän haluaa uskotella meille ja itselleen.
        Silloin ei ole hyvin, kun ihminen tuntee itsensä noin kaltoinkohdelluksi kaikkien taholta ja vatvoo mielessään kaksi viikkoa jotain yhtä ja samaa keskustelua ja tutkailee, ketkä kaikki ovat sanoneet siinä hänelle pahasti (=kaikki, tietämättään). Ei ole silloin niinkuin pitäisi, jos sellaista märehtii. Toivottavasti hän alkaa tiedostamaan sen itsekin.


      • Arhhh
        Tellukka kirjoitti:

        En edes kuvittele olevani mikään psykologi.
        Ei ole naljailua eikä panettelua.

        Nuo toteamani oireet hänessä vain saavat minussa pahoja aavistuksia aikaan. Kaikki ei ole hänellä niin hyvin kuin hän haluaa uskotella meille ja itselleen.
        Silloin ei ole hyvin, kun ihminen tuntee itsensä noin kaltoinkohdelluksi kaikkien taholta ja vatvoo mielessään kaksi viikkoa jotain yhtä ja samaa keskustelua ja tutkailee, ketkä kaikki ovat sanoneet siinä hänelle pahasti (=kaikki, tietämättään). Ei ole silloin niinkuin pitäisi, jos sellaista märehtii. Toivottavasti hän alkaa tiedostamaan sen itsekin.

        Katso peiliin, senkin hölmö!


      • Arhhh kirjoitti:

        Katso peiliin, senkin hölmö!

        Mistäs keksitkin noin omaperäisen töksäyksen. Ihanko ite?


      • korppisuamuistunnolla
        Tellukka kirjoitti:

        Mistäs keksitkin noin omaperäisen töksäyksen. Ihanko ite?

        Minnäe en oo ikinä kuullunna tuota, mutta joka auamu katon kuitennii peiliin ja milloin tykkään milloin en.


      • hmpff
        Tellukka kirjoitti:

        En edes kuvittele olevani mikään psykologi.
        Ei ole naljailua eikä panettelua.

        Nuo toteamani oireet hänessä vain saavat minussa pahoja aavistuksia aikaan. Kaikki ei ole hänellä niin hyvin kuin hän haluaa uskotella meille ja itselleen.
        Silloin ei ole hyvin, kun ihminen tuntee itsensä noin kaltoinkohdelluksi kaikkien taholta ja vatvoo mielessään kaksi viikkoa jotain yhtä ja samaa keskustelua ja tutkailee, ketkä kaikki ovat sanoneet siinä hänelle pahasti (=kaikki, tietämättään). Ei ole silloin niinkuin pitäisi, jos sellaista märehtii. Toivottavasti hän alkaa tiedostamaan sen itsekin.

        Jepulis, onhan se noin, "oikeassa elämässä". Toisaalta, nettipalstalla ei näe kuin sen osan vaan ihmisestä jota hän haluaa näyttää, ei saa mitenkään kokonaisvaltaista kuvaa.

        Ja toisaalta nro. 2, palstalla taitaa vallata sellainen yleiskänkkismeininki, että mielellään pitää olla poikkiteloin jos vain pystyy. Pidetään mielistelynä jos joku on samaa mieltä, tai vähintäänkin turhana.

        Olkoon Lesken nyt millainen tahansa, se hänen ja yksin hänen vapaasti valittavissa. Mä ymmärrän hänen loukkaantuneisuutensa, kovia sanoja täällä vinkuu sille, joka uskaltaa itseään "eteenne" laittaa. Ikinä ei voi tietää mihin suuntaan joku aloitus lähtee lentoon, lähteekö ollenkaan, vai leimataanko sua milloin miksikä...


      • pekka-peukuttaja

        "Olkoon Lesken nyt millainen tahansa, se hänen ja yksin hänen vapaasti valittavissa. Mä ymmärrän hänen loukkaantuneisuutensa, kovia sanoja täällä vinkuu sille, joka ..."

        Minäkin ymmärrän lesken1 suuttumuksen, koska kyllä minäkin suutun ja muistelen kauemmin, kuin pariviikkoa, ja joitain sanomisia en anna koskaan anteeksi. Näin tapahtuu livenä, sillä tämän koneen voi sulkea helposti.

        Tosin kyllä minuakin suututti lesken1 saama satikuti, mutta en rohjennut tulla ojentelemaan toisten mielipiteitä. Korkeintaa punapeukku ilmestyy heille heti, jotka mielestäni oli ilkeimmät kirjoittajat.


      • hmpff kirjoitti:

        Jepulis, onhan se noin, "oikeassa elämässä". Toisaalta, nettipalstalla ei näe kuin sen osan vaan ihmisestä jota hän haluaa näyttää, ei saa mitenkään kokonaisvaltaista kuvaa.

        Ja toisaalta nro. 2, palstalla taitaa vallata sellainen yleiskänkkismeininki, että mielellään pitää olla poikkiteloin jos vain pystyy. Pidetään mielistelynä jos joku on samaa mieltä, tai vähintäänkin turhana.

        Olkoon Lesken nyt millainen tahansa, se hänen ja yksin hänen vapaasti valittavissa. Mä ymmärrän hänen loukkaantuneisuutensa, kovia sanoja täällä vinkuu sille, joka uskaltaa itseään "eteenne" laittaa. Ikinä ei voi tietää mihin suuntaan joku aloitus lähtee lentoon, lähteekö ollenkaan, vai leimataanko sua milloin miksikä...

        No olkoon miten vain.
        Minua huolettaa se, kun ihmiselle nousee sellainen tunne, että kaikki tällaisen palstan varjot ovat henkilökohtaisesti häntä vastaan.
        Niinkuin kuplassa (korppis kirjoitti "poterossaan") puolustusvalmiudessa, jos kuka alkaa lähestyä. Uskoen, että sillä lähestyjällä on tarkoituksellisesti pahat mielessä silloinkin, kun toinen yrittää ojentaa kättään.
        Yksinäinen tunne, niinkuin olisi vain hän ja sitten kaikki muut, jotka ovat tahallaan ja ilkeyttään häntä vastaan.

        Voihan se olla vain niin, että me ihmiset ollaan niin erilaisia siinäkin suhteessa. Itse en pysty märehtimään ja ottamaan henkilökohtaisena loukkauksena mitään täällä. Se olisi niinkuin omalle varjolleen loukkaantuisi, että mikäs paskakärpänen siinä roikkuu perässä jatkuvasti.

        Jos itse tietää mitä on ja arvostaa itseään, niin mitä hiiskatin väliä silloin joittenkin tuntemattomien (pelkkien nikkien) mielipiteillä on siihen skaalaan asti, että niitä jää märehtimään moneksi viikkoa.


      • hmpff
        Tellukka kirjoitti:

        No olkoon miten vain.
        Minua huolettaa se, kun ihmiselle nousee sellainen tunne, että kaikki tällaisen palstan varjot ovat henkilökohtaisesti häntä vastaan.
        Niinkuin kuplassa (korppis kirjoitti "poterossaan") puolustusvalmiudessa, jos kuka alkaa lähestyä. Uskoen, että sillä lähestyjällä on tarkoituksellisesti pahat mielessä silloinkin, kun toinen yrittää ojentaa kättään.
        Yksinäinen tunne, niinkuin olisi vain hän ja sitten kaikki muut, jotka ovat tahallaan ja ilkeyttään häntä vastaan.

        Voihan se olla vain niin, että me ihmiset ollaan niin erilaisia siinäkin suhteessa. Itse en pysty märehtimään ja ottamaan henkilökohtaisena loukkauksena mitään täällä. Se olisi niinkuin omalle varjolleen loukkaantuisi, että mikäs paskakärpänen siinä roikkuu perässä jatkuvasti.

        Jos itse tietää mitä on ja arvostaa itseään, niin mitä hiiskatin väliä silloin joittenkin tuntemattomien (pelkkien nikkien) mielipiteillä on siihen skaalaan asti, että niitä jää märehtimään moneksi viikkoa.

        Joo, on toisinaan ilo lukea sun järkkymättömyyttä kun puskat heiluu.

        Tuli mieleen että on kuitenkin pikkasen eri asia tehdä avauksia, monia, ja saada niissä jokaisessa se määrä uppiniskaisia vastaansa mikä nyt yleensä tulee kun tekee aloituksen. Jos vastaat johonkin aloitukseen, saat korkeintaan muutaman tunnepuuskaan niskaasi. Jos teet aloituksen melkeinpä jokainen on känkkäränkkänä. Sulla ei ole sitä kokemusta? Aloittajat ovat harvassa tällä palstalla, ja näköjään osa pysyy puskien suojassakin mieluummin.

        Mua ei kiinnosta enää aloitusten teko juuri siksi, että itsensä siinä panee alttiiksi ihan eri tavalla kuin vastaillessa. Ei ole energiaa enää moiseen. Hienoa että täällä on Lesken ja moni muu. Ajetaan ne pois, ja tää palsta huutaa tyhjyyttään.


    • olenpannutmerkille

      No niin no niin, rauhoitutaanpas nyt.
      Alkakaamme ihastella runsas sateista päivää.
      Aivan loistava ruska pisaroiden keskellä.

      • olenpannutmerkille

        Suomi24 kello se vaan jaksaa edistää. Aiemman 7 minuutin sijasta 5 minuuttia nyt.
        Eikö siitä kukaan ota kiukkua?


    • toisensa.kaltaisia

      Lesken ei jää kakkoseksi, vaan ihan yhtä rumasti haukkuu toisia kirjoittajia. Näin se menee.

      • hmpff

        Ja sillähän se rauha tulee, että haukkuu takaisin....


      • Yksinlesken

        toistensa
        Miten muka


    • Tämä on kerta-kaikkiaan höperön tynpeä aloitus Ancinaisineen , humpsineen ja friiduineen.
      Ja mitä muita näitä läyskiä tässä nyt on.
      Koska olen useinkin ollut "puheen"-aiheina teidän tyttösten lörpöissä, huomautan että minä olen luotettava mies edelleenkin.
      Mitä näköjään teistä naisista ei voi sanoa.

      H.

      • hunkki@ minulleko 😊 Olin kirjoittamassa sinustakin. Mutta ovikello soi ja unohdin. Ymmärrän sinua, ehkä enemmän kuin näitä valehtelevia ämmänläyskiä.

        Sinä sanot jut niinkuin asia on ja saat korvillesi kuten minäkin. Onneksi virtuaalinen kosketus ei tee kipeää.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        hunkki@ minulleko 😊 Olin kirjoittamassa sinustakin. Mutta ovikello soi ja unohdin. Ymmärrän sinua, ehkä enemmän kuin näitä valehtelevia ämmänläyskiä.

        Sinä sanot jut niinkuin asia on ja saat korvillesi kuten minäkin. Onneksi virtuaalinen kosketus ei tee kipeää.

        "korpikirjailija"

        Lue tarkenmin niin huomaat.
        Osoitetta ei ole.

        yst.

        H.


      • Puhun-vähän-mut-asiaa
        hunksz kirjoitti:

        "korpikirjailija"

        Lue tarkenmin niin huomaat.
        Osoitetta ei ole.

        yst.

        H.

        Jätit kuin tahallasi huomaamatta, että tällainenkin, joutava ketju, on imenyt palautteita runsaasti, keskustelut lainehtineet eri rannoille ja ajatuksien savut tuprunneet kunkin osallistujan kovan kallon läpi.
        Turhaa ei ole muu kuin jontten joutavat renkku avaukset, eikö asioita osata esittää omanaan, eikä musiikkia ja sanoituksia varastamalla.


      • Puhun-vähän-mut-asiaa kirjoitti:

        Jätit kuin tahallasi huomaamatta, että tällainenkin, joutava ketju, on imenyt palautteita runsaasti, keskustelut lainehtineet eri rannoille ja ajatuksien savut tuprunneet kunkin osallistujan kovan kallon läpi.
        Turhaa ei ole muu kuin jontten joutavat renkku avaukset, eikö asioita osata esittää omanaan, eikä musiikkia ja sanoituksia varastamalla.

        "Puhun-vähän-mut-asiaa"

        Totta.
        Viime-aikoina täällä on yksi nimi-merkki venytellyt nimmareitaan vaihdellen.
        Kyllä siitä ketjua kertyy.
        Typeryyksiään viljellen.

        H.


      • enpitkitä

        Täällä on eräänlainen piiri, jonka jäsenet kehuvat/moittivat toisiaan sisäänlämpiävästi. Tavoite on saada aikaan pitkiä ketjuja. Ei oo mun juttujani.


      • enpitkitä kirjoitti:

        Täällä on eräänlainen piiri, jonka jäsenet kehuvat/moittivat toisiaan sisäänlämpiävästi. Tavoite on saada aikaan pitkiä ketjuja. Ei oo mun juttujani.

        Itse koen, että nämä ketjut ovat otollisia pistää rähinät pystyyn. Ollaan pois omalta syksyn lehdistä haravoidulta siistiltä tontilta. Kuikitaan toisen tontille ja kun toinen ei näe heitetään pimeyden turvin veden märäntämät puiden lehdet toisen tontille.


    • Jos palstalta katoaisi siilinlesken-tyylinen höpö-höpö-löperöki-vammaista-sairastaki, samalla katoaisivat ulko-maiset tukijansa, palsta muuttuisi.
      Ehkä jopa korppis rauhoittuisi.
      -
      Aloituksia tulisi enemmän fiksusti, miehet lisääntyisivät.
      Typeryyksillä venyttäminen loppuisi melkein kokonaan.
      Palstamme maine älykkäänä keskustelu-paikkana kiirisi ympäri maan, osittain maailmankin.

      H.

      • Onhan teitä miehiä palstalla vaikka kuinka paljon.
        Missä viipyy teidän keskinäinen älykäs keskustelunne? Enimmäkseen kommentoitte vain naisille jokainen ja mulkoilette toisianne alta kulmain. Joskus jotain urahdatte toisillenne, eikä suinkaan mitenkään imartelevassa mielessä.

        Haluaisin nähdä ainakin yhden ketjun, jossa vain te palstan miehet keskustelisitte keskenänne.
        Ehkä jo sekin aiheuttaisi palstan maineen kiirivän ympäri maailman älykkäänä keskustelupaikkana.

        Ps. Eivät miehet pysty lisääntymään keskenään.


    • tööttt

      - eiköpähän se liene syksyn tuulet, mitkä lehtiä lennättelee sinne tänne
      - vuodenaikaan asiaankuuluvasti - täydellisen siistit ihmiset aina raivostuu niistäkin
      vaikka ne ovat hyvää matojen ruokaakin.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1498
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      39
      773
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe