Työttömän köyhyys näkyy

SyväKöyhyys

Kun on kauan työttömänä niin se köyhyys on lopulta täydellistä. Esim. itse olen 57v mies, ja ei ole varaa työttömyys tuella kuin ruokaan.
Jos jostain töitä palkalla saisin, niin minulle pitäsi maksaa n. 1/2 vuoden palkka etukäteen, jotta voisin hankkia kunnon siistit vaatteet, silmälasit, korjata hampaat, hankkia kunnon kengät, ja ehkä jonkin kulkuneuvon jolla pääsisin töihin menemään. Siis täysin tyhjästä pitäisi alkaa !

Tämä köyhän kynnys työllistyä ja palata kuluttajien joukkoon on usein unohdettu. Rikkaat kun ei tunne köyhyyttä. Käykää leipäjonossa katsomassa tilanteen vakavuutta ! Elintasosta Syrjäytettyä läpi köyhää kansaa on paljon. Ja se että köyhyys näkyy on este palata kulutusyhteiskuntaan.....
Köyhä ei kelpaa kun köyhyys näkyy.

34

1300

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • köyhäpeikko

heh he. sama juttu itsellä , edes parturiin ei ole varaa.....

• KöyhyysSuomi

Köyhä ei voi kuluttaa. Köyhyys on sellaista, 500 e kk, ja ei raha riitä... kun kaikki maksaa.
        Elintasossa elävä rikas ei ymmärrä, että köyhällä ei ole rahaa, kun rikkaalla on aina itsellä rahaa kuluttaa.
        esim...Rikkaan 1 kpl päivällinen juomineen voi maksaa sen, mitä köyhä kuluttaa kuukaudessa !

• AhneudenKuvaa

Köyhä on tuomittu. Köyhyys ei enää ole lestadiolaisten ahneus liikemiesten agendalla. Ja sipilä ihmetteli ääneen, kun rikkaat ei olleet osallistuneet edes kiky sopimukseenkaan !! Köyhät osallistui pakolla, rikkaat sai itse valita.......
        Mutta Vero Rahaa tuhlataan pakolais turismiin ja kotoutus turismiin.

• Eivoi.ymmärtää
        AhneudenKuvaa kirjoitti:

Köyhä on tuomittu. Köyhyys ei enää ole lestadiolaisten ahneus liikemiesten agendalla. Ja sipilä ihmetteli ääneen, kun rikkaat ei olleet osallistuneet edes kiky sopimukseenkaan !! Köyhät osallistui pakolla, rikkaat sai itse valita.......
        Mutta Vero Rahaa tuhlataan pakolais turismiin ja kotoutus turismiin.

Se oli riman alitus rikkailta. Häpeällistä että köyhät pantiin maksumiehiksi pakolla ja rikkaille tuo ele oli pelkkä vapaaehtoinen valinta. Ei oikeudenmukainen ihminen voi tuota julmuutta käsittää maan hallituksen toimestakaan. Rikas pitää kynsin hampain kiinni rikkauksistaan ja porsastelee.
        Köyhät ei voi ostaa edes lääkkeitään, mm. diapetessairaat, työttömät ja pieneläkeläiset tapetaan. Ei ole leipää jos ostaa lääkkeet. jos taas ostaa leipää ei voi ostaa lääkkeitä. Tulee muita sairauksia lisää jos diapetesta ei hoideta, kerrottiin uutisissa.
        Sipilän hallitus tappaa köyhät ja eikö juuri heidän (lestadiolaiset ja kristityt) kuuluisi auttaa köyhän asiaa. Sitä enemmän heiltä vielä vaaditaan mitä enemmän heille on annettu. Heillä olisi mahdollisuus tehdä se jo päättäjien paikalta ilman oman kukkaron nyörien höllentämistäkin. Eikö tuo osoita kylmää sydäntä ja armottomuutta. Häpeä on heidän, ei köyhän.

• sdggd

Eikä näillä kukaan minnekään muuta edes ainakaan...se on varma se.

• kardiologinenvirhe

jos ruokaan kuluu kuukaudessa yli 500e, niin vika ei ole yhteiskunnassa vaan siinä että ostat liian kallista ruokaa suhteessa tuloihisi

jos sinun tulot ja varat eivät riitä asumiseen, ruokaan, vaatteisiin ja elämiseen, niin olet oikeutettu saamaan työttömyyskorvauksen lisäksi myös asumistukea ja toimeentulotukea

toimeentulotuen avulla sinulle taataan se että julkisen tervydenhuollon kustannukset maksetaan, saat reseptilääkkeet, kohtuullisen summan rahaa joka kuukausi ruokaan ja vaatteisiin, toki tuo summa ei riitä mihinkään lainanlyhennyksiin eikä todellakaan 500e/kk ruokakuluihin yhdelle hengelle, mutta elämä on aina valintojen tekemistä

• esrherher

Jotkut pelaa tukirahansakin ja sitten vali vali :D

• AhneudenKuvaa

esim......pelaa moni rikas,,,,,,,sipilä viekkaasti rikkaiden bulvaanina vei 30 miljoonaa yritystuki rahoja ! - siis vei verorahoja !!
        ja sitten esiintyy vakuutuskirjekuori profeettana ja laupiaana smarialaisena....

• juiytr

Jos toimeentulo tukea meinaa saada niin silloin tili pitää näyttää nollaa ja silloin ei saa olla mitään omaisuuttakaan ei sitä pihalla lojuvaa 300 € autoakaan. Asumistuissa on myös omavastuu . Jos asuu omistusasunnossa niin itse pitää maksaa hajonneet jääkaapit, hellat, eikä sitä vanhaa öljyjkattilaa ole varaa korjauttaa ja piippua korjauttaa. Sähkölämmitin on paljon halvempi, mutta asumistuessa huomioidaan lämmityskustannuksissa vain 23 €/kk . Kyllä se menee ihan noin kun aloittaja kertookin. Uusia lakanoitakaan ei ole varaa ostaa vaan on otettava paikkaa niihin rikki menneistä vaatteista joita saa kirpputoreilta eurolla. Suurimenoerä tulee olemaan uudesta patjasta.

• ihansairasta

kantasuomalaiset työttömät kävelevät risoissa vaatteissa ja kengissä. Työttömät maahanmuuttajat tyylikkäissä nahkatakeissa hiukset sliipattuina. Miten sitä ilkeää edes mennä johki työhaastatteluun rikkinäisissä vaatteissa ja tukka sekaisin. Jos haluaa, että työtön saa töitä niin pitäisi panostaa myös hänen ulkonäköönsä. Ei työttömyysrahalla voi olla edustavan näköinen.

Työtön kelpaa vain palkkatukitöihin/ilmaistöihin johki takahuoneeseen missä ei tarvitse olla ihmisten ilmoilla. Palkkatukityö ei ole mikään kunnon työ, koska se ei ole vakituinen työpaikka. Vakituinen työ on ainut kunnon työ. Kaikki muu huijausta joilla yritetään siivota työttömyystilastoja.

• totuusontåmäää

En ole työtön mutta vaikka töissä olen niin ei mua esim. nahkatakit ja sliipatut hiukset kiinnosta yhtään. Samoissa housuissa olen kulkenut pitkään ihan srn takia että pidån näistä housuista eikä mua vaatteiden ostaminen voisi vähempää kiinnostaa. Ne riittää missä on hyvä olla. Housuista on toinen lahje vähän revennyt mutta langalla korjasin jotenkuten. Muut voivat olla mitä mieltä tahansa ei kiinnosta. Ei vaatteista voi aina päätellä onko köyhä vai rikas. Se laukku leenakin joka suomea kiertää ja asuu ulkona laukkujensa kanssa on oikeasti aika varakas mutta se on vaan hänen elämäntyylinsä asua niin eli mikään köyhä hånkään ei ole.

• alauuaa

Olen 62 vuotias koko ikäni työtön 70 luvulla aloitin piikatyöt palkkana käyteyt vaatteet, käyttöraha kuukaudessa 30 markkaa, huone oli ilmainen ruoka oli. työpäivät oli pitkiä klo 7.00-21.00 lattiat siivottiin polvillaan luuturäteillä, pyykkilauta oli käytössä. pyykin pesussa. työhistoriani jäi toimisto, kaupan alalta työsuhteena alle viiteen vuoteen. köyhyyteen olen tottunut miksi tämä ikäisen pitäisi ostaa kun eläkeikä lähestyy. työmarkkinatuesta saan säästöt itse leikkaa hiukset, vaatteet paikkaa käytän niin pitkää kun paikka ei kestä vaatteissa. kengät pidän tarkkaan ihan rikki. sitten hävitän käytän vaikka luutturättinä pyykin pesukonetta ei ole ollut koskaan pyykit pesen muovisankoissa käsin (nyrkkipyykkinä) hampaita en hoida, syöpäseulonoissa en ole koskaan käynnyt enkä käy. yhteiskunta säästää. syöpä tappaa työttömän lopullisesti. jos on diabes jättää lääkkeet ostamatta. Työtön voi säästää kesällä kengät vain jalansuojana.sanomalehtiä ei tule ei tietokoneita, kännykkää, polkupyörää, harrastuksia.kotivakuutusta, autoa olen tyytyväinen elämää. miksi kaikkea pitäisi olla.

• omaaVikaakin

Ei mikään yhteiskunta ihan oikeasti ole köyhistä kiinnostunut . Vaalien alla Rinne muistaa pienituloiset /lapsiperheet /eläkeläiset ja noilla viisauksilla demarit pääsevät eduskuntaan pienelle palkalle kituuttamaan seuraavat vuodet . Miksi äänestätte demareita tai vasemmistoa yleensä?

• Mitenontuonlaita

Ovatko päättäjät todellakin erkautuneet työttömän arjesta.

Työvoima toimia kun suunnittelevat on Pc oleellisessa asemassa tuossa, sinne nääs kun lähettävät vastauspyyntöjä . Nuo vempaimet vaan maksavat jotakin,eikä niiden ylläpitokaan ole ilmaista ja soittaakin, sitten tietty myös pitää yrityksiin ja eikä nuo puhelutkaan ole ilmaisia.
      Vaan onko järjestetty vaatimuksien ja olettamien mukaisesti mahdollisuus käydä jossain soittamassa nuo puhelut vaatijan piikkiin ja ottamassa yhteydet?

En ole ainakaan itse kuullut että olisi ja se ihmetyttää josko todellakin on näin että vaatimuksia on toteutettava jotta karenssit ei pauku ,eikä toiminnalle ole luotu edellytyksiä. Miten on ?

Köyhänä ei ostella satojen eurojen pc:tä eikä aina edes pidellä kännykkäliittymiä,vaan saatetaan ostellaan puheaikaa jos sattuu killinkejä siihen jäämään. Köythälle kaikki ei ole mahdollista ,eikä itsetään selvää.

• srtdgsh

Sitten sinäkin olet se köyhä kun ensin menet ottaa tukun pikavippejä ja lopuks sekin raha haha sulkeutuu kun etpä enää saa niitäkään...buaaaaahhh.

• Kumarraenkäniiaa

Niin väärin se on! Juu selitelkää vaan niitä tukianne. Sen monen sortin hakemussavotta ja ei oota,joka kuukausi että jotain apua. Yleensä ei. Turhauttaa ja väsyttää. Se vie ihmisestä mehut. Kaikenmaailman Lindenit ym. Kun kokeilisi elmää niin. Astuisivat salkkuherrat hetkeksi alas sieltä raskaan työn tehneiden, sitten eläkeläisten tai työttymyyteen ja sairauteen jääneiden kohtaloon.. Häpeäisivät!!!!
      Aloittaja on niin oikeassa!

• kyllänäinonasia

no vastaan minäkin työttömien menoihin ja tuloihin. Osta kaupasta vain sen minkä tarvitset, halvinta tietysti. jos osta kaksi maitoa niin osta aina punaista maitoa ja tee siitä kolme litraa maitoa, jatkamalla. sama juttu piimä, mehu, kahvi, tee ym, jatka niitä niin saat enempi. tee perusruokaa siis kastiketta ja perunoita. kaurapuuro on hyvää samoin ruispuuro. osta kaikki vaatteesi kirpputorilta, kierrätyskeskuksesta ym. kerää kaikki pullot mitä näet. menen metsään marjoja ja sieniä poimimaan. kalasta, jos mahdollista. älä tupakoi äläkä käytä alkoholia etkä tietenkään osta olutta.

osta kaikki tarvittava käytettynä esim. liinavaatteet, huonekalut, mikrot, tv, kännykät jne. katso ilmaiset netti-ilmoitukset missä annetaan erilaisia tavaroita. käytä kaikki hyödyksesi ja käytä maalaisjärkeäsi.

älä pelaile mitään rahapelejä. käy kuntosalilla ilmaisiakin on työttömille tai maksaa esim. 10 e kk. jos asut omassa talossa niin lämmitä mahdollismman vähän syksyllä niin totut kylmepään ilmaan näin säästät lämmitysmenoissa. älä laittele mitään jouluvaloja eikä mitään muutakaan tilperhööriä vaan ole vähään tyytyväinen. se onni ja onnellisuus rakentuu vähästäkin ei tavaran paljoudesta tai suurista rahasummista.

jos nyt joku ottaa herneen tai lähtee käpy niin tiedoksi vaan itse olen näin elänyt vuosikaudet ja voin kertoa vielä enempikin säästötoimistani, jos sinua kiinnostaa.

nyt tietty joku heti kirjoittaa ettei voi käydä kuntosalilla sen ja sen vuoksi. nyt en tosiaankaan ole kirjoittanut mitenkään sellaisten ihmisten elämään liittyvistä asioita, jotka koskevat jonkun esim. sairautta. sairaus oli se millainen tahansa on ikävä asia.

jos asuu omassa talossa niin siellä pihalla voi tehdä kaikenlaista ns. hyötyliikuntaa eikä tarvitse lähteä mihinkään kuntosalille. se kuntosali oli vain yksi esimerkki.

tätä juttua riittäisi vaikka kuinka paljon minulla, mutta vielä yksi asia tiedoksi teille hyvät lukijat: olen itse asunut maalla, kaupungissa ja oikein korvessa, naapuriin oli matkaa noin kolme kilometriä, joten tiedän mitä puhun ja mistä asiasta, koska itse olen kaikki nämät elänyt todeksi.

• ikitie

En käy saunassa, koska se lämpiää sähköllä ja sen kulutukseen ei ole varaa. Asun omassa talossani maaseudulla enkä saunaan ole päässyt kolmeen vuoteen. Puukiukaaseen vaihto maksaa rahaa ja sitä ei ole. Harmittaa.
        Autoa on pakko pitää, koska julkisia ei kulje. Auto on yli 20 vuotta vanha, lommoinen ja ruma, mutta toimii. Se on pääasia. Ajelen usein ilman leimaa, koska katsastukseen ei ole varaa. Ei se aina ole vakuutuksessakaan, saati Trafin maksuilla. Sellaista tämä on.
        Tukkaa pidän aina pitkänä, se on helppo ja ei hapsota ponnarilla. Vaatteet korjaan ja paikkaan, kengät on vaikeimmat. Ne kun hajoo, niitä ei paljon pysty korjailemaan muuta kuin liimalla ja teipeillä.

Joskus haaveilen vielä rahasta, mutta luulen olevani jo sen maailman ulkopuolella. Kun pään sisään on asetettu laskukone, ei oikein osaa enää törsätä. Vertailen euron ostoja keskenään aina, yhdellä saa leivän ja toisella maidon, tai joskus jopa kaalinpään tai pussin jauhoja.

• AhnettaTulonjakoa
        ikitie kirjoitti:

En käy saunassa, koska se lämpiää sähköllä ja sen kulutukseen ei ole varaa. Asun omassa talossani maaseudulla enkä saunaan ole päässyt kolmeen vuoteen. Puukiukaaseen vaihto maksaa rahaa ja sitä ei ole. Harmittaa.
        Autoa on pakko pitää, koska julkisia ei kulje. Auto on yli 20 vuotta vanha, lommoinen ja ruma, mutta toimii. Se on pääasia. Ajelen usein ilman leimaa, koska katsastukseen ei ole varaa. Ei se aina ole vakuutuksessakaan, saati Trafin maksuilla. Sellaista tämä on.
        Tukkaa pidän aina pitkänä, se on helppo ja ei hapsota ponnarilla. Vaatteet korjaan ja paikkaan, kengät on vaikeimmat. Ne kun hajoo, niitä ei paljon pysty korjailemaan muuta kuin liimalla ja teipeillä.

Joskus haaveilen vielä rahasta, mutta luulen olevani jo sen maailman ulkopuolella. Kun pään sisään on asetettu laskukone, ei oikein osaa enää törsätä. Vertailen euron ostoja keskenään aina, yhdellä saa leivän ja toisella maidon, tai joskus jopa kaalinpään tai pussin jauhoja.

työttömän köyhän ei kannata joutua kiinni autoilemassa ilman tasa veroja, siis ilman trafi maksuja, katsastusta, vakuutusta ja veroja, yms
        - Koska nykyään rangaistus on tästä on useita tuhansia !!! ja sakot menee ulsottoonn,, näin joutuu velkavankeuteen...

Rikkaalle tasa verot autoilussa, yms. ovat tosi halpoja. ja köyhille tosi kalliita !! Työttömän ei kannata enää autoilla. Ja esim. mahd. töitä ei voi vastaan ottaa kun ei ole kulkuneuvoa enää... kierre on valmis !

Tulos on tämä kun oikeisto on ollut hallituksissa 1990 l lähtien... Tasa verot tappaa köyhät !

• UlkonaYhteiskunnasta

Kannattaa tosiaan varoa, jos on nuo eri tasa-verot maksut maksamatta, niin tulee tuhansien eurojen sakot. Niistä työtön rahaton ei selviä.
        Autoilu on vain töissä olevan harrastus.

Kaupungeissa voi tarvittaessa kulkea joukkoliikenteellä. Maaseudulla on täysin eristetty ilman autoa. Tämä köyhien autoilun täys estäminen on kokoomus vihreää politiikkaa !

• sgssrs

Työttömän ei kannata autoilla työtön ei voi asua kalliilla jne. Siinä on sitä kierrettä sitten kerrakseen. Paitsi jos voittaa lotossa tai on rikkaat vanhemmat.

• eienääakanoita

Jos sattuu omistamaan auton, mitään muuta sosiaalista elämää ei sitten juuri olekaan. Etenkin jos sukulaisia asuu oman paikkakunnan ulkopuolella. Aina ei jaksa olla selittämässä miksei nyt voi tulla käymään. Rahattomuus eristää ja sabotoi ihmissuhteita. Toisaalta etuna on, että ihmissuhteet, jotka eivät ole olleetkaan koskaan kovin vastavuoroisia ja perustuneet johonkin muuhun kuin aitoon ystävyyteen, hyväksyntään, että kelpaat sellaisena kuin olet, köyhänäkin joutaa mennäkin. Jyvät erottuvat vaikeina aikoina akanoista. Jos jotain päättäjiltä toivois,i niin alempien tukien verotus on kohtuuton siihen pitäisi puuttua pikimmiten. Samoin osa-aikatyön mahdollisuus tukia menettämättä nostaisi taloutta piirun verran, koska kaikille ei kokoaikatyötä tule olemaan jatkossakaan.

• I-was-a-poor-man

Tästä on jo aikaa mutta viiden työttömyysvuoden jälkeen pääsin työmarkkinatuelta ihan vaikituiseen työsuhteeseen. Palkkakin oli ihan oikea ohjelmistosuunnittelijan palkka. Mutta kun työmarkkinatuella hankitut rahat loppuivat (junaliput työmaalle ja kotia, työpaikkaruokailu ja kotiruuat) niin satuin voittamaan lotosta 5 oiken tuloksella 70 euroa. Tuolla sain jatkettua ja kituutettua vielä viikon, mutta sitten loppuivat rahat. Ei ollut rahaa ruokaan, matkalippuihin ja ylipäätään mihinkään mutta työpaikka oli alla ja palkkakin oli hyvä. Mainitsin asiasta työnantajalle, ja sainkin heti kottia kahdelta viikolta.

Eli työttömällä on myös vaikeutena aloittaa työt kun ei ole rahaa mennä työhön ja palata työstä. Alussa kun tulee ostaa kertalippuja, niin se syö varoja paljon kun ei ollut varaa ostaa kuukausilippua. Jos vielä pääsen työhön, niin ilmoitan työsuhteen alkaneeksi työkkäriin vasta sitten, kun olen ollut työssä 2 viikoa. Tulkoot vaikka sakot ja sum muut, mutta hankala on käydä työssä rahattomana.

• sairas60

Ja kun rahat loppuu, ei saa mistään apua. Olen hakenut toimeentulotukea, mutta sieltä tippuu vain muutama kymppi laskuihin. Ei se auta työmarkkinatuella elävää yksinäistä omassa torpassaan syrjäseudulla. Tukiraha ei riitä edes pakollisiin menoihin, siksi ajelen romuautollani ilman vakuutuksia.
      Lainaa olen hakenut pankista äkillisiin sairausmenoihin, mutta eivät myönnä. Takuusäätiökin jätti ilman tukea, paska laitos joka elää köyhien tuskalla!
      Annan mennä, ei ole ylämäki muu kuin alamäki.

• OhohJaTaasMennään

Saat työmarkkinatukea vuodessa yli 6700e

Saat asumistukea omakotitaloon vuodessa noin 1000e Kela maksaa sähkölaskusi, kiinteistöverosi, tienhoitomaksusi, vesilaskusi, jätehuoltosi ja jopa nuohouksen ja lämmityspuut sekä öllylaskusi

Saat toimeentulotukea vuodessa useita satoja euroja

Kela maksaa kaikki reseptilääkkeesi, terveydenhoitokulusi, joten et tarvitse niihin lainaa

Ja tuon kaiken saat pelkästään sillä että jätät hakemuksia Kelaan sen 5-10kpl vuodessa

Kehtaatko vielä tuosta sitten valittaa että saat liian vähän?

• envalita

52 vuotias äijä. Pitkäaikaistyötön since 90-luvun lama. Palkkatukitöitä ym. silloin tällöin. Säästöt n. 25000 € käteistä, osa hankittu vedonlyönnillä ja pokerilla. Autokin on. Tällä hetkellä työkokeilussa. Asuu vuokralla. Terve. Ei polta. Juo joskus viikonloppuisin, oluet ja viinat hakee Tallinnasta. Ns. oikeisiin töihin ei mitään asiaa, toisaalta ei oikein ole enää haluakaan.

• höpöhöp

OhohJaTaasMennäänMetsään että nuppi tutisee!
      Taitaa kelan pääjohtaja itse päästellä aivopierujaan, onko kokemusta kelan lasku automaatista?
      Kun tuossa juuri vietettiin asunnottomien yötä jonka yhteydessä yhteiskunnan todellisia realiteetteja taas käsiteltiin pitää ihmetellä kuinka nämä kokoomuspellet täällä ilkeävät tulla luettelemaan hevonpaskan teorioitaan siitä kuinka hyvin kaikki on.
      Kun itsellä ei ole mitään kokemusta huono-osaisuudesta ja köyhyydestä on paras laskella vain verottomia optioitaan.
      omaa Vikaakin nimimerkille sanon että vain vasemmistoa äänestämällä on jotain toivoa paremmasta. Oikeisto on romuttanut tämän maan veropohjan, hävittänyt kaiken tuottavan valtionomaisuuden näistä alkavat kaikki ongelmat ja epätasa-arvo.

• Päivänossit

"Työttömiä nyt on niin pieni määrä, ettei asia huvita enää edes työnantajia". Asia on käynyt selväksi kaikessa röyhkeydessään.

• PeiteltyOngelma

Noin 1/2 miljoonaa on työttömänä suomessa.... Massa-työttömyys vaan jatkuu. Tilastoja kyllä eu väärennellään politiikan vuoksi, mutta todellisuus on paljon kamalampi...

• otinitselopputilin

Mullakaan ei ollut varaa ostaa uutta bemaria, niinkuin työttömyyden alussa tein. Ostin silloin kolmannen bemarin, mutta nyt ostin vaan subarun neljän työttömyysvuoden jälkeen. Oli tosin yhtä kallis kuin bemari olisi ollut.

• TuulipukuTyötön

Työttömän, siis pitkään työttömänä olleen paluu kuluttajien joukkoon on hankalaa,, tarvitsee paljon rahaa että saa kulutuskyvyn takaisin.
      Köyhä työtön on vaikeassa tilanteessa, kun ei ole edes varaa mennä töihin. Jos sellainen ihme kohdalle sattuisi.
      Toisaalta köyhä tuulipuku-työtön ei kelpaa töihin, niin ei ole töistä pelkoa.

• made-in-china

Hankin uuden fillarin (kiinalainen) ennen kesää ja hiukan ennen heinäkuuta siitä alkoi paukkukmaan pinnoja poikki etu- ja takavanteista. Olin hankkinut ennen heinäkuuta retkivarusteita ja niinpä rahapulassa heinäkuun alussa en voinutkaan hankkia uusia vanteita. Heinäkuusta meni piloille 2 viikkoa ennen kuin sain korvaukset ja hankin uudet vanteet. Siis en voinut lähteä polkupyörä retkelle parhaan kesän aikana kun minulla ei ollut n. 100 euroa rahaa hankkia luotettavia vanteita polkupyörään.

• OsaamattomienOrgiat

voivoivi voi kuluttaja työtön kärsii, niin kärsii...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      30
      5822
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4374
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3247
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      52
      2961
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      339
      1559
    6. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1338
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      66
      1301
    8. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      232
      1206
    9. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1169
    10. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      401
      1161
    Aihe