Mitä eroa Wifillä ja 4G LTE:llä?

Tiedotonopiskelija_95

Mitä eroa on näillä Lenovo Yoga bookeilla? Jos ostan tuon 4G LTE:n toimiiko normi langaton netti tabletissa?

https://www.gigantti.fi/product/tietokoneet/tabletit-ja-ipad/LEZA0V0038SE/lenovo-yoga-book-10-1-64-gb-wifi-harmaa

https://www.gigantti.fi/product/tietokoneet/tabletit-ja-ipad/LEZA0W0010SE/lenovo-yoga-book-10-1-64-gb-4g-lte-harmaa

11

3673

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jhjhhg

      Wifi eli wlan on langaton lähiverkko. Sellaisen voit muodostaa esim. wlan-reitittimellä tai ihan vaan kännykällä ("netin jakaminen"). 4g on langaton mobiiliverkko, jota operaattorit jakavat isoista lähettimistä.

      En jaksa tutustua linkkeihisi (gigantin sivut on rasittavan raskaita), mutta yleensä kaikista 4g-laitteista löytyy myös wlan/wifi. Kumpaakin versiota voit siis käyttää langattomassa lähiverkossa, mutta siihen 4g-versioon voit myös lyödä sisään sim-kortin ja käyttää sitä suoraan operaattorin mobiiliverkossa.

    • rr23rwqr3r

      Erona on vain tuo 4G LTE mobiiliverkko (sim-korttipaikka). Molemmissa on wifit. Kannattaa tosiaan ostaa tuo 4G LTE kun on halvempi, vaikka on paremmin varustettu.

      • rr23rwqr3r

        Nii ja wifiä kun ei pysty kantamaan mukana esim. mökille.


      • rr23rwqr3r kirjoitti:

        Nii ja wifiä kun ei pysty kantamaan mukana esim. mökille.

        Miksei pystyisi. WLAN -reitittimiä mobiilidatalle on taskukoossa ja akkukäyttöisinäkin, eli täysin mobiileja versioita.


      • portable-wlan
        rr23rwqr3r kirjoitti:

        Nii ja wifiä kun ei pysty kantamaan mukana esim. mökille.

        Voi kantaa. Minulla on kannettava wlan-verkko aina mukana, jopa ulkomailla. Tosin en pidä verkkoa koko aikaa päällä.


      • pakkaa_reppuun
        Kollimaattori kirjoitti:

        Miksei pystyisi. WLAN -reitittimiä mobiilidatalle on taskukoossa ja akkukäyttöisinäkin, eli täysin mobiileja versioita.

        Vieppä se kotona tai lentokentällä oleva wifi mökille...
        Mobiiliyhteys kulkee mukana minne ikinä vaan menet.


      • pakkaa_reppuun kirjoitti:

        Vieppä se kotona tai lentokentällä oleva wifi mökille...
        Mobiiliyhteys kulkee mukana minne ikinä vaan menet.

        Et siis tiedä tällaisia laitteita olevan olemassakaan:

        https://urly.fi/Pn1

        No, oppia ikä kaikki.


      • repullinen_laitteitako
        portable-wlan kirjoitti:

        Voi kantaa. Minulla on kannettava wlan-verkko aina mukana, jopa ulkomailla. Tosin en pidä verkkoa koko aikaa päällä.

        "Minulla on kannettava wlan-verkko aina mukana"
        Ettei vaan ole mobiiliverkko senkin wifin takana? Saa 4G tablettiin myös wifi-verkon ja kulkee mukana, joten pelkkä wifillä varustettu kalliimpi tabletti on tyhmä ostos...


      • pakkaa_reppuun
        Kollimaattori kirjoitti:

        Et siis tiedä tällaisia laitteita olevan olemassakaan:

        https://urly.fi/Pn1

        No, oppia ikä kaikki.

        Ei tuollakaan saa vietyä kotoa tai lentokentältä wifiä mökille.


      • mahtuvat.reppuunkin
        repullinen_laitteitako kirjoitti:

        "Minulla on kannettava wlan-verkko aina mukana"
        Ettei vaan ole mobiiliverkko senkin wifin takana? Saa 4G tablettiin myös wifi-verkon ja kulkee mukana, joten pelkkä wifillä varustettu kalliimpi tabletti on tyhmä ostos...

        Kyllä vain, laitteen suomenkielinen kutsumanimi on älypuhelin, jonka kautta tämäkin viesti tulee. Toimii niin talossa kuin puutarhassa. Itselläni on pelkästään wlan-laitteita ja yksi älypuhelin, jossa on ainoa dataliittymä.


      • pakkaa_reppuun kirjoitti:

        Ei tuollakaan saa vietyä kotoa tai lentokentältä wifiä mökille.

        Mutta taskussaan saa wifin mökilleen. Sama laite toimii taskussasi myös ollessasi kotona tai lentokentällä, joten olet pahasti erehtynyt.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1482
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1309
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1152
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1109
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      26
      901
    6. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      785
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      52
      685
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      626
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      181
      617
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      614
    Aihe