Zetor 5011

Kestääkö

Onko kellään kokemusta Zetorin kolmipyttyisestä koneesta, millaisia tuntimääriä kestää, onko mitään tyyppivikoja joihin kannattais varautua. Itelläni on 5011, ajettu 3800 h. Ei ainakaan vielä ole ylimääräistä oljynkulutusta ja muutenkin moottori käy nätisti.

7

4200

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hogi

Toi kolmipyttyinen on todella hyvä kone. Pidän parempana kuin URI-sarjan 3,9l nelosta. Todella hyvä vääntö 1000kierroksen kohdalla, ei saa sammumaan millään. Eikä kuulemma juuri ole ollut murheita tekniikan kanssa. Vesipumpun oletkin jo varmaan noilla tunneilla vaihtanut?

• minä vaan

Itellä samanlainen zetori vm 83.Ajettu noin 5000 tuntia.Vaihdettu kerran solenoidi ja kytkimen laakeri.Nyt on katkaisuhoidossa kytkinlevyn takia.

• 5711
        minä vaan kirjoitti:

Itellä samanlainen zetori vm 83.Ajettu noin 5000 tuntia.Vaihdettu kerran solenoidi ja kytkimen laakeri.Nyt on katkaisuhoidossa kytkinlevyn takia.

oiskohan tälläsestä tietoa kun lämmitys laitteesta puhaltaa lämmintä vain kovilla kieroksilla,eli ei jaksa nostaa ylös asti,muuten lämpenee hyvin.

• Tukossa
        5711 kirjoitti:

oiskohan tälläsestä tietoa kun lämmitys laitteesta puhaltaa lämmintä vain kovilla kieroksilla,eli ei jaksa nostaa ylös asti,muuten lämpenee hyvin.

Onko nestettä riittävästi, sieltä ylhäältä se loppuu ensiksi jos on vajausta. Toinen syy voi olla tukkeutuneessa kennossa, kannattas käyttää jotakin puhdistusainetta ja huuhdella kenno hyvin. Roskat pois myös suodattimesta ja kennostosta. Syy voi olla myös loppuunkuluneessa vesipumpussa, ei jaksa enää kierrättää nestettä ylös kennolle.

• hogi
        Tukossa kirjoitti:

Onko nestettä riittävästi, sieltä ylhäältä se loppuu ensiksi jos on vajausta. Toinen syy voi olla tukkeutuneessa kennossa, kannattas käyttää jotakin puhdistusainetta ja huuhdella kenno hyvin. Roskat pois myös suodattimesta ja kennostosta. Syy voi olla myös loppuunkuluneessa vesipumpussa, ei jaksa enää kierrättää nestettä ylös kennolle.

Melkein annan pääni pantiksi että sulla on pumppuremppa edessä... Laitettiin ite just 5245 uus pumppu, ei ole iso homma. Kannatta samalla tarkistaa letkujen kunto. Kaikki osat ja neuvot saat setka sakulta www.trv.fi

• minulla on

Kokemusta on, varma ja luja on. Kunhan muistat
      vaihtaa koneeseen öljyt säännöllisesti ja öljyn suodattimen. Jos on öljylingolla, pura se jokaisen öljynvaihdon yhteydessä. Puhdista hyvin naftalla liottaen.

Nostolaitteen vivustossa on pieniä ongelmia silloin tällöin. Saattaa nostolaitteet hyppiä itsestään.

Ei syö öljyä, jos on kunnossa.

Tunteja saat ajaa 8000 huoletta.

Syöttöä hiukan lisäämällä saat 52-heppaseen reilusti tehoa lisää, jos on kokemusta syöttöpumpun ruuvaamisesta.

Kysele lisää, jos haluat, meillä on ollut näitä traktoreita muistaakseni noin viisi kappaletta.

• Jussi

Paljonko nuita syöttöjä vois lisätä ilman pelkoa vaurioista. Taitaa olla muutenkin liian pienellä nuo syötöt, ei pukkaa savua muuten kun pakkosyötöllä käynnistäessä. Tyhjiltään kun polkasee kaasua, ei näytä putkesta tulevan mittään. Oon käyttäny polttoaineena dieseliä, meikä kun ei saa muuten kärryyn laittaa muutakun öljypänikän.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      461
      2805
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      15
      2645
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      269
      1582
    4. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      84
      1184
    5. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      440
      1121
    6. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      63
      1098
    7. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      156
      960
    8. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      41
      928
    9. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      889
    10. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      79
      875
    Aihe