Tradenomi 2017 Syksyn haku

Jospanytonnistaisi

Mielenkiinnosta kyselen, että onko muitakin hakemassa nyt syksyn haussa tradenomiksi?

Itse haen Kouvolaan monimuotototeutukseen, ja vähän jännittää onko kuinka kova taso näin syksyn haussa. Hain keväällä tradenomiksi Jyväskylään ja en päässyt, joten toivottavasti nyt syksyn haussa onnistaisi. Ennakkomateriaali ainakin vaikuttaa tälläkertaa mielenkiintoisemmalta kun keväällä.

125

3029

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tradenomiksi2017

      Täällä yksi tradenomiksi hakeva 😊 Haen Helsinkiin monimuoto-opintoihin. Itsensätyöllistämis/jakamistalous työelämän murroksessa luettu kerran läpi ja nyt teen muistiinpanoja. Vaikuttaa kyllä molemmat materiaalit kivoilta.

      Matikka voi olla mulle tosi vaikeaa, mutta ajattelin nyt panostaa noihin ennakkomateriaaleihin enemmän.

      Miten paljon olet ajatellut lukea päivittäin?

    • syksynhakija

      Haen SAMKin monimuotototeutukseen, jossa on valintakokeen sijaan valintakurssi. Tehtävät on palautusta vaille valmiit ja vaikka kurssi viekin aikaa, niin en ole kokenut sitä mielettömän vaikeaksi. Saas nähdä, että miten käy ja millaiset mahdollisuudet on päästä sisään, hakijoita lienee runsaasti. Olen ensikertalainen hakija ja edellisistä opinnoista on jo aikaa.

    • jospanytonnistaisi

      Mulla myös matikka voi tuottaa ongelmia, mutta valmennuskurssilla saanut aika hyvin päntättyä sitä. Itse juuri sain luettua ja suomennettua myös enkun aineiston, joka myös oli kyllä mielenkiintoista luettavaa, verrattuna kevään enkun aineistoon.. :D Tällähetkellä en ole töissä, eikä ole muitakaan "häiriötekijöitä", niin pystyn panostamaan kerrankin kunnolla näihin pääsykokeisiin.

      Itse myös hain SAMK:iin, ja valintakoetehtävistä tehty kaikki muu paitsi tehtävä 3, ja tunnistautumistehtävä 5. Kurssi ei kyllä ole mikään supervaikea, mutta itse tähtään ensisijaisesti tuonne Kouvolaan.

      • ritul

        Onko tradenomiopintoihin hakevillekin valmennuskursseja?

        Jos ei sinun panostuksellasi pääse tradenomiksi opiskelemaan, niin jo on ihme!


    • saanynähä

      Itsekin lueskellut aineistoa. Aikalailla koko aineisto luettu, englanninkielistä lukuunottamatta. Tuntuu ettei juurikaan mitään tarttunut päähän .. :dd

    • Tradenomiksi2017

      Miten teillä lukemiset sujuu? :) Itse olen nyt molemmat lukenut kerran ja suomenkielistä aloitin toista kertaa lukemaan. Ensi viikolla olisi tarkoitus kerrata prosenttilaskuja.

      Onko kellään ideoita mistä aiheesta kirjoitelma voisi mahdollisesti tulla?

      • vihreät.silmät

        Kirjoitelman aihetta ei kannata pohtia. Kirjoitelmaa ajatellen voisi sen sijaan kerrata suomen kielen oikeinkirjoitusta. Siitä olisi todellista hyötyä.


    • toimistotyttö

      En ole edes aloittanut ollenkaan lukemista ja nyt alkaa oikeasti pelottaa...

      Mietin että mihin asioihin aineistossa kannattaisi keskittyä? Matikka on helpoin osuus itselle sillä olen jo opiskellut 125 op insinööripuolella. Mutta tosiaan 2 vikassa pääsykokeessa jäänyt vain aika huonoille varasijoille tradenomi-puolella. Nyt harmittaa aika paljon alan vaihto!

      Mutta mihin kannattaisi keskittyä? Kokonaisuuteen? Harjoitella tiivistelmän kirjoittamista jo suomenkielisestä osuudesta 'essee' mielessä kokeeseen?

    • Jospanytonnistaisi

      Kokonaisuuden ymmärtäminen on tärkeintä ja sitä kokeessa mitataan,ei niinkään yksittäisten lukujen muistamista ulkoa, tietysti joitain tärkeitä lukuja on hyvä kuitenkin opetella. Kysymykset voi olla kompia, joten kannattaa oikeasti opetella termit hyvin. Sitähän ei voi tietää mistä essee tulee olemaan, enkku vai suomiaineistosta.

    • toimistotyttö

      Viimeisessä kahdessa kokeessa essee on ollut suomenkielisestä aineistosta. Joten mitä todennäköisimmin se on kaava mikä toistuu.

      Toivottavasti suomenosuudesta se, että ymmärtää itsensätyöllistämisen, työllistämisen muodot ja tavat sekä yrittäjyyttä yleisesti riittäisi?

    • Jospanytonnistaisi

      Aika oleellista on myös ymmärtää mitä tarkoittaa jakamis- ja alustatalous, sekä uskon että varmasti täytyy osata kokeessa myös tulkita tutkimustuloksia ja ymmärtää niiden erot.

    • tulevatradenomi

      Sain just opintopolkuun tiedon, että tulin valituksi Laureaan todistusvalinnassa, joten pääsykokeisiin luku loppui nyt! :D

      • minjak

        Moikka! paljon sulla oli todistuksesta pisteitä? Onnea :)


      • Tradenomiksi2017

        Onnea :)


      • Jospanytonnistaisi

        Onnea! :)


      • tulevatradenomi

        Sain todistuksesta 54/60 pistettä :) Kiitos paljon! Tsemppiä lukemiseen!


    • Tradenomiksi2017

      Mä ajattelin nyt kirjoittaa muutaman esseen ja lukea vielä kerran molemmat aineistot. Matikkaa lasken ensi viikonlopun.

    • Kerttukk

      Onkohan haaga-heliankin todistusvalintatulokset tulleet..

    • Tradenomiksi2017

      Miten olette suomentaneet sivulta 16 formal education, informal education ja non-formal education. Lähinnä tuo informal ja non-formal? Oletteko keksineet jotkut hyvät suomennokset erottamaan toisistaan?

      Toinen mihin en keksinyt hyviä suomennuksia olivat nuo ecucation about, through and for etrepreneurship.

      Ja oliko tuolle etrepreneurial competences suomennos yrittäjyystaidot?

      Tänään aamulla kirjoitin esseen jakamistalouteen liittyen, pitäisi miettiä mistä seuraavaksi kirjoittaisi. :)

      Nyt alkaa vähän paniikki jo iskeä kun aika meinaa loppua kesken!

      • OSN

        Hei!
        Luultavasti tuo " entrepreneurial competence" on yrittäjyysosaaminen.


    • TradenomiLiiketalous

      Kumpi arvostetumpi Tamk vai Haaga-Helia?

    • Tulevaopiskelija

      Täällä myös yksi hakija. Onko kenelläkään tietoa, mistä voisi löyty noita kokeita, niin että näkis hiukan niitä matematiikan laskuja :)

    • toimistotyttö

      Mikä on todistusvalintatulos? Voiko sellaista saada jos ei ole suoraan lukiosta siis hakemassa AMK?

      Nyt on luettu molemmat aineistot läpi ja suomenkielisestä valmistuu tänään omat muikkarit, sit vielä englanti. Vielä jos kokeilisi yhden esseen kirjoittaa esim. aiheesta "mitä alustalous ja jakotalous ovat ja mikä niiden tilanne juuri nyt suomessa on". Olisiko muita ideoita essee-harjoituksiin?

      Sanoisin että Haaga-Helia on suomen arvostetuin.

    • toimistotyttö

      @tulevaopiskelija, opsikele Lyhyen matematiikan kurssi 1 asiat, näillä on pärjätty (käynyt itse vikat 2 koetta). Tosin itsellä kirjallisesta osaamisesta jäänyt aina kiinni, viime kokeessa oli vain ja ainoastaan prosenttilaskuja

      https://opetus.tv/mab/mab1/

    • onns

      Noh..koe nyt on ohi.....miltä mieltä???

    • Jospanytonnistaisi

      Itselle ainakin jäi ihan hyvä fiilis kokeesta! Matikan osiosta jäi useampi tehtävä tekemättä vaikka vaikuttikin suht helpoilta , mutta kun ei nuo laskutaidot ole maailman parhaimmat.. :D Täytyy toivoa että aineistokysymyksistä ja haastattelusta saa tarpeeksi hyvät pisteet sisäänpääsyä varten. Haastattelu oli kyllä rento ja ainakin omalle kohdalle sattui mukavat opettajat haastattelijaksi.

      • TulipaKäytyä

        Missä kävit, kun pääsit haastatteluun?


    • Tilitoimisto

      Mitä vastasitte siihen perintövero kysymykseen?

      • mitämieltäolette

        Vastasin 26 000 € koska taulukossa oli mainittu että prosenttimäärä on 10% ja perintöveron suuruudeksi oli ilmoitettu 2600 €. Jotenkin tuntui loogiselta, onkohan väärin?


      • Ainomaijuli

        Mutta eikö se 10% ollu 40-60 tuhannen perinnölle eikä toi 26 000 mee siihen kategoriaan. Itekin mietin sitä aluksi. Näin ainakin muistelisin sen olleen.


    • onns

      Oliko se 51000

      • totatota

        Tuntuu että hyvin meni, mutta ei sitä koskaan tiiä... vastasin kans perintöveroon 51000


    • TulipaKäytyä

      Onko mitään tieto, tullaanko kokeen oikeita vastauksia julkaisemaan jossai ja jos kyllä, niin missä ja milloin?

      • onns

        Ei tule valitettavasti


      • onns

        Mitä vastasitte ensimmäiseen monivalintakysymykseen ? En voi löytää vastausta raportista. Jos muistan oikean,kysymys oli semmoinen :"Jakamis- ja alustatalouteen liittyvä yritystoiminta on uusi yrittäjyyden ja tuollistymisen muoto"


      • TulipaKäytyä
        onns kirjoitti:

        Ei tule valitettavasti

        Sitten ei auta kun kolme viikkoa kituutella ja odotella :/


      • onns

        Niin se on....:-( pitää tässä käydä vastauksia läpi 😂 niin varmasti helpottaa


    • onns

      Mitä vastasitte ensimmäiseen monivalintakysymykseen ? En voi löytää vastausta raportista. Jos muistan oikean,kysymys oli semmoinen :"Jakamis- ja alustatalouteen liittyvä yritystoiminta on uusi yrittäjyyden ja tuollistymisen muoto"

      • totatota

        vastasin että oiken, on kyllä itselleki epäselvää kumpi on oikee vastaus 🤔


      • TulipaKäytyä

        Vastasin oikein, koska raportista sain sen kuvan, että juuri "uutuuden" takia ei ole kovin paljon tietoa/tutkimusta ko. asioista ja nekin mitä on, ovat viimeisimmältä kolmelta vuodelta.


      • onns

        Löysin sivulta 4 : " Työ- ja elinkeinopalveluiden näkökulmasta keskeistä on tukea jakamis- ja alustatalouteen liityvän yritystoiminnan syntymistä ja tiedostaa tällainen toiminta yhtenä uutena yrittäjyyden jä työllistymisen muotona"
        Voiko se olla vastaus????


      • toimistotyttö

        Vastasin väärin koska yksi tutkimus oli jo vuodelta 2013 jonka takia oletin ettei se ole uusi muoto. ristiriitainen paikka.


    • Htukk

      Mäkään en löytänyt äkkiseltään tohon vastausta eki en tollasta väitettä tuollaisenaan et onko se nimenomaan uusi vai ollut käytössä esim jo kymmenisen vuotta ja toisaalta mikä luokitellaan uudeksi..

      • Luku7johtopäätökset

        Mä repäisin sivulta 82 jotenkin tiedon "itsestätyöllistämisen uusista muodoista " ja jotenkin ajattelin, että myös jakamis-ja alustatalous liittyy näihin... Näköjään puhuukin suurilta osin laskutuspalveluista :/


    • onns

      Noh...toivotaan että se oli oikean. Kun itsekin vastasin "oikean"

    • onns

      Miten vastasitte " The core of entrepreneurship education is in buisness planning...."
      Itse vastasin "väärin" , mutta näköjään oikein vastaus oli "oikein"...

      • Sarriiii

        Mistä luit vastauksen? Itekin vastasin tuohon että ois väärin.


      • onns

        Sivu 8 " entrepreneurship education continues to focus on student's abilities to start new venture ( ja se tarkoittaa myös buisness planning )
        Olisipa kiva, jos se olisi väärin...


      • Millerii

        Mä luin kysymyksen että siinä kysyttiin yrittäjyyden ytimestä, ei yrittäjyyskoulutuksen... luinko noin huolimattomasti :D vastasin myös että olisi väärin.


      • onns

        Oliko se noin??? Varmasti olet oikeassa! Voi olla, että itse luin niin "huolimattomasti" ,kun tulin flunsassa ja kuumeessa kokeseen.
        No sitten se on "väärin" ja se on mahtava!!!
        Kiitos!


      • toimistotyttö

        Vastasin muistaakseni oikein.. toivottavasti se riittää.


    • testissä

      Joku mun edessä kokeessa valitsi 2 € kysymykseen vastauksen 50% ... eroteltiin vissiin oikeasti jyvät akanoista, pitäskö tommosesta tulla koko kokeen hylkäys?

      • TulipaKäytyä

        Onneks mun 100% vastauksella on ainakin 1 matikkaosio oikein 😂 Palonko muuttui hotellikysymyksessä myynti? Toinen, mikä jäi askarruttaamaan, oli se miesten prosentuaalinen osuus(?). Paljonko muuttui?


      • Ohhhhohhh

        Muistatko ne kysymykset?


      • onns

        65% myynti muuttui...


      • Poppoppop

        Muistaakseni vastasin miesten prosentuaaliseen muutokseen -35%. Vastasinkohan hotellikysymykseen että ravintolan tulot nousi 15%? En muista oikein enää tarkalleen mitä ne luvut oli kysymyksissä :D


      • TulipaKäytyä

        En muista sanatarkalleen, niin sikos en voinutkaan kotona laskea ja tarkistaa, miten keturalleen meni :D


      • TulipaKäytyä

        Omat vastaukset oli siis raflan myynnin muutokseen 65% ja miesten muutokseen 35%.


      • onns

        Hotellin tulot koostuu 4/5 hotellin myynneistä ja 1/5 ravintolan myynneistä. Jos hotellin myynti laskee 10 % mutta samalla tulot nousevat 5%. Ravintolan myynti silloin laskee/ nousee? Montako prosenttia?
        Mielestäni kysymys oli semmoinen.
        Ja vastaus on 65%


      • Hkhfuj

        Minustakin miesten prosentuaalinen osuus muuttui -35% ja ravintolan myynnin muutos 15%.


      • onns

        Vastasin myös miesten prosentuaalinen osuus muuttui 35% yksikköä


    • onns

      Mitäs viimeinen matikan kysymys??? Oliko se, että vuonna 1994 kotitalouden velkaantumisaste oli pienempi kuin vuonna 1991? Muistan, että vastasin C

      • TulipaKäytyä

        Itsehän en osannut edes kuvaa lukea, kun muutos oli aina edelliseen vuoteen, jiten vastaamatta jäi vika kysymys...


    • onns

      Ruotsi (SEK) - Suomi (EUR) tehtävässä vastaus oli "kustanukset on laskenut 16 %". Eiks niin???

    • onns

      Ja puoluen kannatusta kysymys...oliko vastaus: jäi 33,3 %?

      • TulipaKäytyä

        SEK-€ tehtävä jäi välistä, mutta tähän puolueeseen vastasin myös 33,3%


    • mitähänv

      Mitä vastasitte matikkakysymykseen (muistaakseni nro6) puoluekannatuksen romahtamisesta?? kannatus romahti ensin 1/3 ja tästä vielä 1/2, mikä oli kannatus tämän jälkeen (en muista tarkkoja sanamuotoja enää). Itse vastasin ei mikään edellämainituista....

      • TulipaKäytyä

        Ajattelin tän näin, että alussa olis kolme kannatajaa, niistä lähtee 1/3, eli jäis 2/3. Kun vielä puoley häviää, niin jäis 1/3 eli 33,3. Tiedä sitten tällä mun matikalla, että miten väärin on taas ajateltu 😂😂


      • Mitähännyt

        Mäkin sain sen 33,3 mutta jäin miettimään kun vastausvaihtoehdoissa ei ollu desimaalilukuja vaan lähin vaihtoehto oli 33% niin onko oikea vastaus se 33% vai ei mikään edellisistä jos otetaan desimaalit mukaan?? 😂😂 vastasin siis kuitenkin myös 33%.


      • onns

        No nyt on kysymys....muistaako joku vastauksien vaihtoehdot? Jos ne muut olivat kokonaisulukuja sitten 33% käy.
        Just kysyin matikan opettajalta.


    • Tradenomiksi2017

      Mulla meni monivalinnat hyvin, ne oli helppoja. Esseestä on vaikea sanoa miten se meni. Aika loppui kesken ja ehdin vaan pari matematiikan tehtävää tehdä! :( No, näillä nyt menään ja katsotaan kuinka käy. :) Onneksi saan työkokemuspisteitä paljon!

      Te, joilla oli tuo esseee, niin mitä kaikkea kirjoititte siihen? Tietääkö joku tarkemmin miten se arvioidaan/pisteytetään?

      • Tradenomiksi2017

        Sori kirjoitusvirheet, mulla on läppäristä suunnilleen puolet näppäimistä irti xD


      • Jappersson

        Täälläkin yksi valintakokeen suorittanut! Hain monimuoto puolelle. Jännityksellä odotan jo tuloksia. Sain kirjoitelmaan asiaa vain puoli sivua..mahtaako tuo riittää mihinkään?


    • ekaakertaa2017

      Tarviiko verkkokurssille hakijoiden toimittaa työkokemuksesta työtodistusta?

    • Ekaakertaa2017

      Tarviiko Laurean verkkokurssille hakevan toimittaa työtodistukset?

      • Nininii

        Todistuksia pitää toimittaa mielestäni vasta kun tulokset tulleet. Silloin varmasti saa ohjeet pitääkö ja mitä toimittaa


    • mnbjuip

      mitä asioita kerroitte esseessä?

    • EiMalttaisOdottaa

      Kertokaahan tähän, kun alkaa tuloksia tippumaan Opintopolkuun (koulu ja tilanne) :)

      • Japperson

        Joo,täällä on ollut kovin hiljaista. Viikko vielä!!!


      • Jokojokojokojoko

        Joo täälläkin yksi odottava. En tiedä tuleeko tuloksia yleensä aiemmin kuin ilmoitettuna päivänä? :O pakko silti opintopolkua tarkastella jatkuvasti :D


      • EiMalttaisOdottaa

        Oon selannut noita edellisien vuosien keskusteluita ja toisissa kouluissa on tulokset tullu jopa kolme päivää ennen virallista julkaisupäivää,Laurea ja Haaga-Helia sen sijaan ovat antaneet odottaa yleensä viimeiseen päivään.


      • Nininii

        Eikö keväällä oo paljonpidempi aika tulosten ilmoittamiseen kun se 3 viikkoa? Luulen että tulokset tulee vasta torstaina tai perjantaina mutta käyn ehdottomasti ensi viikolla joka päivä tarkistamassa....


      • EiMalttaisOdottaa

        Löysin tälläisen: https://opintopolku.fi › uploads › 2015/11

        Siinä maininta, että valintaehdotusten tulee olla tallennetuna viimeistään ti 21.11. klo 15.00, valinnoista ilmoitettava hakijoille viimeistään 24.11. klo 15.00.

        Kevään kohdalla ollut samat ti/pe aikataulut, joten hyvin voi alkaa jo tiistaina jotain tuloksia tulemaan :)


    • Tulisjo

      Liiketalouden sjoittelun tarkastus puuttuu enää Centrialta. Joten hyvällä lykyllä tulokset jo tänään tai huomenna!

    • TulipaKäytyä

      Läpi meni!!! HAAGA-HELIA, täältä tullaan 😘😘😘

      • onns

        Minäkin!😗


      • TulipaKäytyä

        Aivan loistavaa! Hyvä me 💪


      • onns

        Hmm........nyt pitää päättää Malmi vai Pasila 🙄 mitä valitset?


      • TulipaKäytyä

        Mä valitsin Pasilan :) Itse pähkin tässä, että minkä ihmeen läpärin pistän tilaukseen. Pitää olla HALPA, mutta sellainen, mitä ei tartte vaihtaa parempaan opiskeluiden aikana. Suosituksia? Oon ihan käsi näissä asioissa, einkäö tajua, mitä ihme eroja noissa on... :D


      • TulipaKäytyä

        Pitää ostaa siihen myös näköjään joku oikeinkirjoitusohjelma, kun ei osaa suomea selvästi kirjoittaa :D


      • TulipaKäytyä

        Jos tarttee argumentteja, miksi Pasila, niin siellä pysähtyy nopeet junat (toisin kun Malmilla) ja kampukselle juoksee asemalta minuutin pari, kun taas Malmin asemalta kauemmin. En oo varma, joudunko budjettisyistä luopumaan autosta, niin kivempi, ettei tartte sateessa kauaa kävellä :D


    • Jospanytonnistaisi

      Huh, toinen kerta toden sanoo! xamk täältä tullaan tammikuussa!!

      • kyllllästynyt

        miks mä en oo saanu mitää tietoa. hakenut haaga-heliaan, laureaan ja metropoliaan :(


    • Kerttukk

      Haaga-helia kutsuu!!!!!-💪

    • haagaheliaan

      Näkeekö mistään nyt tai myöhemmin omia koepisteitä?

      • TulipaKäytyä

        Pisteet tulee siinä sähköpostissa/kirjeessä, joka tulee myöhemmin :)


    • Tradenomiksi2017

      16. varasija Laureaan... Koskahan noi varasijat alkaa liikkumaan? Sitten vasta 8.12 kun kaikki on ilmoittaneet ottavatko opiskelupaikan vastaan vai voiko aikaisemmin jo liikkua jonot?

      • Tulisjo

        Opintopolun mukaan liikkuu koko ajan, eli tilannetta voi seurata sieltä :)


    • Kerksklaöl

      Verkko-opintoihin Laureaan varasija 22... ei taida olla toivoo🤔 no keväällä uudestaan!

    • kyllllästynyt

      hyväksytty laureaan päivätoteutukseen, ykkösvaihtoehto monimuoto laurra 10. varasija. OON NIIIIIN ONNELLINEN! toinen kerta toden sano!

    • Semmossta

      Haaga-helia monimuoto varasija 13, onkohan mahkuja🙄 laureaan pääsin kyllä.

    • sammakko111

      Onko Samk tradenomin monimuotokoulutukseen hakeneita/päässeitä?

      • Jospanytonnistaisi

        Mä hain myös Samkkiin tradenomi monimuotoon, ja oon varasijalla 30 😅 Mutta enemmän halusin xamkiin ja onneks pääsin, tuo samk oli mulla vielä ykkösenä vaikka piti laittaa alunperin xamk mutta tuli sitten joku aivopieru hakemusta tehdessä.


      • varasijanakki

        Varasija 3X Samkin monimuoto-tradenomiin, tuskin mitään jakoa. Muualle en hakenut. Keväällä ehkä uusiks ja paremmalla valmistautumisella.


      • Tradenomiko

        Olen varasijalla 8. Katotaa kuis käy :)


      • Samkkk

        Täällä yks joka pääs SAMK:iin tradenomiksi! :)


      • rjhns

        Pääsin! Paikka vastaanotettu ja eilen tuli tieto että olin saanut pääsykoekurssista täydet pisteet! :o


    • Tradenomiksi2017

      Mulla ei oo ainakaan vielä yhtään varasijat liikkuneet. Äääää...

      • kyllllästynyt

        munkaan kymppi varasija ei oo yhtään monimuodossa laskenu. päivään jo pääsin mut monimuoto ykkösenä


    • Toivoton96

      Oon varasijalla 15. Hyvinkäälle Laureaan!! Mutta opiskelijavalinta vielä kesken? Eli huomennako tulee se lopullinen tulos/varasija? ONKOHAN MITÄÄN MAHKUJA?!? Haluan kouluuun...

    • Tradenomiksi2017

      Mulla on nyt mennyt yhden varasijan ylöspäin! Kauheeta kun pitää koko ajan käydä katsomassa :D

    • TulipaKäytyä

      Millä pisteillä pääsitte kouluun ja mihin? Juuri tuli Haaga-Heliasta tuloskirje ja mulla yhteispisteet 79,25. Oon edelleen ihan huuli pyöreenä, että olin saanu kokeesta 28,25 pistettä ja oisin päässy sisään kaikkiin hakukohteisiin. Nyt voi kyllä todella taputtaa itteään päähän 😎😊

    • onns

      Sain kokeesta 35,5 pistettä 😀

      • TulipaKäytyä

        Ei juma, sä oot kone! 💪😀


      • onns

        Kiitos😊 oli pakko saada hyvät pisteet kokeesta, kun en ollut yhteispistevalinnassa mukana ollenkaan.
        Olen päättänyt että en mene kuitenkin Malmiin, jopa se on lähempänä kotiani. Menen Pasilaan! Eli nähdään siellä 😃


      • TulipaKäytyä

        Todella toivon, sinne Malmille ois enemmän tunkua, etten vaan minkään pisteytyksen perusteella tipu Pasilasta pois... Eli seuraavaa eräpäivää, sitä 22.12. odottelen sitten Gambiassa ja kiroon koko Afrikan, jos kampus muuttuu Pasilasta Malmiksi 😅😎


      • onns

        Kyllä, pääset Pasilaan ilman muuta! Sulla on todella hyvät koepisteet!
        Ja hyvää lomaa!!!!😎


      • onns

        Hi hi..😁nyt tiedän miten tunnistan sinut koulussa! Olet varmasti ainoa ruskettunut ihminen ryhmässämme😎


      • TulipaKäytyä

        Toivottavasto ei niin papu, että kaikki kattoo kieroon 😂 Mutta kiitos! 😊 tää loma tulee kyllä niin tarpeeseen.


      • onns

        Pääsin Pasilaan :-) entä sinä?


    • kyllllästynyt

      kokeesta 25 pistettä, sisällä päivätoteutukseen laureaan, ykkösvaohtoehto monimuotoa odotan pääsenkö 10. varasijalta sisään. Jos en niin sit musta tulee kokopäiväinen opiskelija :)

    • P.Virta

      Siis oliko näihin jotain valmennuskursseja 🤣 Itse hain Leppävaaraan. Olon siellä lähes 30v sitten kauppaopistossakin. Aloitan keväällä siis taas. Monimuotona liiketalouden.

      • Tulisjo

        Jos oon oikein kattonu, ni enemmän on maksulliset valmennukset ollu enemmän mm. inssipuolelle.


    • annaelisan

      Muistaako joku, että miten ne pisteet muodostui, eli paljon maksimi kokeesta, aiemmasta koulutuksesta, työkokemuksesta jne.?

      • annaelisan1

        Tarkennan tähän vielä, että hain monimuotopuolelle Metropoliaan. Sain koepisteitä 37 ja täydet työkokemuksesta, mutta miten nuo haastattelu/monivalinnat jaotellaan ja paljonko haastiksen eri osa-alueista voi saada pisteitä? Multa puuttuu aikaisempi alan koulutus, mikähän sen pistearvo on?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      3744
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2274
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2005
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1287
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    Aihe