Olis häät elokuussa ja siellä on boolia vähän tarjolla. Tietäiskö kukaan mitään tynnyriä tai jotain hyvää astiaa missä olis hana ja siine mahtuis kerralla kunnolla ettei tarvis aina olla jonkun boolia tekemässä. Boolikulho ei kauan kestä ja hana olis kätevämpi, ei valuis pitkin pöytiä.
Boolille astia
9
6534
Vastaukset
- Janie80
Muovinen hanallinen 30 litran maitotonkka. HongKongista ainakin on saanut. Hintaa en muista. Oli meillä käytössä ja hyvin toimi.
- Helmi-morsian
Tarkoitatko maitotonkalla kanisteria vai todellakin tonkkaa? Minä etsin meinaan kuumeisesti kahta puhdasta alumiinista maitotonkkaa kahteen eri booliin, alkoholilliseen ja alkoholittomaan. Sieltä sitten pitkällä kauhalla juomaa otetaan, vaikkakin sotkee varmasti mitä pidemmälle illassa edetään... Haluan ehdottomasti maalaisromantiikkaa ja vähän tällaista erilaisempaa juttua. Vinkkejä, mistä löydän maitotonkkia!!!!
- Janie80
Helmi-morsian kirjoitti:
Tarkoitatko maitotonkalla kanisteria vai todellakin tonkkaa? Minä etsin meinaan kuumeisesti kahta puhdasta alumiinista maitotonkkaa kahteen eri booliin, alkoholilliseen ja alkoholittomaan. Sieltä sitten pitkällä kauhalla juomaa otetaan, vaikkakin sotkee varmasti mitä pidemmälle illassa edetään... Haluan ehdottomasti maalaisromantiikkaa ja vähän tällaista erilaisempaa juttua. Vinkkejä, mistä löydän maitotonkkia!!!!
Juu nämä mainitsemani tonkat ovat muovisia elintarvike käyttöön tarkoitettuja ihan hanallisia kunnon tonkkia. Ruman vihreitä kyllä olivat, joten vedettiin kerros maalia päälle. Hyvin toimi.
- MAALAISIDYLLI
Helmi-morsian kirjoitti:
Tarkoitatko maitotonkalla kanisteria vai todellakin tonkkaa? Minä etsin meinaan kuumeisesti kahta puhdasta alumiinista maitotonkkaa kahteen eri booliin, alkoholilliseen ja alkoholittomaan. Sieltä sitten pitkällä kauhalla juomaa otetaan, vaikkakin sotkee varmasti mitä pidemmälle illassa edetään... Haluan ehdottomasti maalaisromantiikkaa ja vähän tällaista erilaisempaa juttua. Vinkkejä, mistä löydän maitotonkkia!!!!
TONKAT KYLLÄ LÖYTYY. NIILLÄ ON AIKOINAAN HANKITTU
MAITOLUSIKAT MAALAISTALOON PALKINTONA HYVÄSTÄ
PUHTAASTA MAIDONTUOTANNOSTA. NIITÄ EI MYYDÄ MUTTA NÄISSÄ ILMOITUKSISSA TULEE ILMOITTAA AINA MISSÄPÄIN SUOMEA. NÄMÄ TONKAT SIJAITSEVAT KESKISUOMESSA JA KESÄISIN NIIHIN KERÄTÄÄN SADEVETTÄ, PUHTAAN LUONNON PUOLESTA. - Boolimikko
Kiitos vastauksesta.
Pitääkin laittaa nokka kohti Honkkaria ja kattoa sieltä..............!!!!
Moikka
Ostin itse synttäreille Etolasta sellaisia 10 litran tonkkia ja tekaisin vanerista niille palttoon päälle siten ,että näkyviin jäi vain pelksätän hana. On hieman esteettisempi. Häihin ajattelin maalata ne nätisti jollain imelällä aiheella.
10 litran tonkka on ehkä soveliaampi kuin 30 litran. Kiertonopeus pystyy nopeampana > litku pysyy kylmempänä
Mika- Boolimikko
Toi onkin aikas hyvä idea.
Pitääkin ruveta kehittämään sellaista.
Kiitoksia...!!!!! - booli
Boolimikko kirjoitti:
Toi onkin aikas hyvä idea.
Pitääkin ruveta kehittämään sellaista.
Kiitoksia...!!!!!Tuli tässä mieleen sellainen seikka,
että mitenkäs saatte boolinne pysymään kylmänä. Jäitä tai jäisiä pakastemarjoja sekaan jos suuaukosta vain mahttuu. Pakastemarjat voi ja varmasti niin tekevätkin, kun sulavat, että tukkivat hanan suuaukon sulatessaan. Silloin ei hanasta tule mitään.
Jäät taas tekevät sen sulatessaan, että muuttuvat vedeksi sekoittamattomana, näin ollen pohjalla on alkoholi ja päällä vesi. Normaali boolimaljassa sekoittuu booli "itsestään" koska sitä kauhotaan laseihin. Siis huomioitavana on että eri nesteet ovat ominaispainoltaan eripainoisia ja kerrostuvat seistessään.
Ehdotus: Faneriloota senverran kauttaaltaan väljäksi, että kanisterin ja fanerin väliin mahtuu kylmäkalleja jotka laitetaan muovipussiin pakastimesta oton jälkeen, jottei faneri kostuisi. Tehkää vain kehys ja kansi on silloin helpompi vaihtaa täyteen booliin. 10L kanisteri on hyvä koska voi vaihtaa helpommin vaikka kesken,täysi kylmä kanisteri tilalle.
Markkinoilla on aika isojakin kylmäkalleja.
Kanisterin hyvä puoli on se, että sieltä ei karkaa hiilihappo boolista pois kovin helpolla, jos sellaista booli sisältää.
Juttuni perustuu omaan teoriaani, josta ei tässä idea muodossa ole omakohtaista kokemusta. - jarppyli
booli kirjoitti:
Tuli tässä mieleen sellainen seikka,
että mitenkäs saatte boolinne pysymään kylmänä. Jäitä tai jäisiä pakastemarjoja sekaan jos suuaukosta vain mahttuu. Pakastemarjat voi ja varmasti niin tekevätkin, kun sulavat, että tukkivat hanan suuaukon sulatessaan. Silloin ei hanasta tule mitään.
Jäät taas tekevät sen sulatessaan, että muuttuvat vedeksi sekoittamattomana, näin ollen pohjalla on alkoholi ja päällä vesi. Normaali boolimaljassa sekoittuu booli "itsestään" koska sitä kauhotaan laseihin. Siis huomioitavana on että eri nesteet ovat ominaispainoltaan eripainoisia ja kerrostuvat seistessään.
Ehdotus: Faneriloota senverran kauttaaltaan väljäksi, että kanisterin ja fanerin väliin mahtuu kylmäkalleja jotka laitetaan muovipussiin pakastimesta oton jälkeen, jottei faneri kostuisi. Tehkää vain kehys ja kansi on silloin helpompi vaihtaa täyteen booliin. 10L kanisteri on hyvä koska voi vaihtaa helpommin vaikka kesken,täysi kylmä kanisteri tilalle.
Markkinoilla on aika isojakin kylmäkalleja.
Kanisterin hyvä puoli on se, että sieltä ei karkaa hiilihappo boolista pois kovin helpolla, jos sellaista booli sisältää.
Juttuni perustuu omaan teoriaani, josta ei tässä idea muodossa ole omakohtaista kokemusta.Kyllä vesi ja alkoholi sekoittuvat sekoittamattakin. Alkoholin hydroksyyliryhmä muodostaa veden kanssa niin sadottuja vetysidoksia ja molekyylit sekoittuvat mukavasti. Booli tosin vetistyy, kun alkoholin osuus nesteestä pienenee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä531329- 1231324
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1221193- 1381023
- 101887
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten328820Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82724Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49629Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602