korkeat on kulutukset!

HOLISTI74.91

ihmetyttää noi volkkareiden ja skodien kulutukset, 2.0TDI kuluttaa yli 8l/100km dieseliä, 1.4TSI kuluttaa yli 9l/100km bensiiniä, näihin vielä 1.5-2 litraa öljyä tuhannelle kilometrille. Toyotan hybridit kuluttaa alle 3l/100km bensiiniä. mitä järkee noita vaggin romuja on enää miettiä? sutta ja sekundaa vuodesta toiseen.

85

3565

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuttua.vaggineille

      Saman asian totesivat skoda kodiakin koeajossa.bensaa kului huomattavan paljon yli luvatun.

    • Kyyktimitus
    • Toyota_Hybrid1

      itselläni on Toyota Hybrid ja maantiekulutus alle 3l/100km bensiiniä. työkaverilla skoda octavia 1.4TSI ja kuluttaa 8-9l/100km bensiiniä samanlaisella ajolla, ja nämä on tankkaamalla mitattuja lukemia. onhan siinä hiukan eroa Toyotan hyväksi.

      • KyykmaniltaPaskamyrskyä

        Kyykman, sulla on vanha bensa Corolla, etkö ole missään töissä.
        Valheillasi on lyhyet jäljet. Laita vielä peukkuja omille jutuillesi, ai niinhän sinä laitatkin.


      • Valhepaljastui

        Ei ole sellaista kuin Toyota Hybrid.
        On joko Yaris Hybrid, Auris Hybrid, CH-R Hybrid ja niin edelleen. Kaikilla autoilla on joku mallimerkintä.


    • Korjauskuluthirveät

      TSI JA TDI tarkoittaa usein myös sitä, että moottorin öljynkulutus saattaa olla laskettavissa litroissa tuhatta ajettua kilometriä kohden tai, että moottorin jakopään lasketun ja toteutuneen käyttöiän erotus saattaa konkretisoitua kesken ajon, kalliilla hinnalla.

      DSG-vaihteisto puolestaan on VW-konsernin autoissa käytetty kaksoiskytkinautomaattivaihteisto. Se on osoittautunut lukuisien tapauksien perusteella erittäin heikoksi kestävyydeltään, varsinkin seitsemänvaihteisena versiona.

    • KyykmaniltaPaskamyrskyä

      Kyykmanin paskamyrskyä spämmiem muodossa jälleen ahkerasti.

    • Vähemmästäkin.hävettää

      Eikö pikkujulli kestä totuutta.kyl se vaan niin on että moniongelmainen skoda on huono ostos,käytettynä talouden tuho.

      Kyllähän se tietysti harmittaa kun kukaan ei arvosta suomen tylsintä seksittömintä ja mitäänsanomattominta laatupuutteista pirkka skodaa.Mutta se on vain jullin kestettävä.
      Katsos kun skoda on vain se skoda.

    • Mielenterveyssivuille

      Taitaa aiheuttaa palstan päivystäjä eläkeläiselle myös melkoisia kiukun puuskia.totuus meinaan.

    • TotuusVastaanFakta

      Kyykman on pettynyt jos auton nokalla on Skodan merkki. Koeajo on tehty "vag-lasit päässä", jos ominaisuudet miellyttävät. Ja niin edelleen, väärin arvosteltu, koska Skoda.

      Ja kyyk-lasien takaa tehty koeajo? Se on aika helppo toteuttaa. Toimittaja Kyykman toteaa, että on pettynyt, koska koeajettava auto on Skoda, se maksaa rahaa ja maailmassa on muitakin, vielä parempia autoja. Helkama säästyy koeajo-auton toimitukselta kokonaan, kun tämä kaikki voidaan hoitaa täysin ilman ajamista.

      Kuluttajat tekevät valinnan, millaista arviointia haluavat. Montako Kyyk-julkaisua on verkko- tai printtiversiona saatavana? MV-lehteä ei lasketa.

    • kaikessavalehdellaan

      DSG:t räjähtelevät, pikkukoneista hajoavat ketjut, tsi ja tdi moottorit alkavat muutaman kymppitonnin jälkeen syömään öljyä enemmän kuin bensaa, volkswagenin tiedotuspolitiikka on suoraan Pohjois-Koreasta ja jos on pakko sanoa jotakin, niin otetaan mallia Irakin legendaarisesta tiedotusministeristä Muhammad Sa’id al-Sahhafista. Näinkö sitä laatumerkin imagoa ylläpidetään?

      • exquattro

        TDI moottoreissa ei ole öljynkulutusongelmia ollut. TSI/TFSI moottorit tietyissä vuosimalleissa(08-11) ovat kuluttaneet öljyä uudesta asti. Otahan asioista selvää ennen, kuin tulet viisauksia latelemaan tänne.

        Mitä bensankulutukseen tulee, omaan henk.koht. kokemusta 2009 vuosimallin 2l TFSI moottorista. Luvattu kulutus on 7.4l/100km ja omassa ajossa keskikulutus pyöri 7.8-8.2l/100km lukemissa. Varsinkin nelivetoiselle kohtuullista kulutusta. Öljy tuolle yksilölle toki maistui(2dl/1000km)


      • exquattro kirjoitti:

        TDI moottoreissa ei ole öljynkulutusongelmia ollut. TSI/TFSI moottorit tietyissä vuosimalleissa(08-11) ovat kuluttaneet öljyä uudesta asti. Otahan asioista selvää ennen, kuin tulet viisauksia latelemaan tänne.

        Mitä bensankulutukseen tulee, omaan henk.koht. kokemusta 2009 vuosimallin 2l TFSI moottorista. Luvattu kulutus on 7.4l/100km ja omassa ajossa keskikulutus pyöri 7.8-8.2l/100km lukemissa. Varsinkin nelivetoiselle kohtuullista kulutusta. Öljy tuolle yksilölle toki maistui(2dl/1000km)

        Fabia RS:ssä käytetty tupla-ahdettu 1.4 kärsi tuosta loppuun asti, eli kunnes koko höpöhöpö-malli lopetettiin. Ja on nähty 65 tuhatta ajettu 2013 Octavia 1.8 TSI joka myös ryystää puolisen litraa tuhannella. Eli eivät todellakaan ole mitään "vain 08-11 ongelmia" kuten trolli väittää.


      • exquattro
        FactChecking kirjoitti:

        Fabia RS:ssä käytetty tupla-ahdettu 1.4 kärsi tuosta loppuun asti, eli kunnes koko höpöhöpö-malli lopetettiin. Ja on nähty 65 tuhatta ajettu 2013 Octavia 1.8 TSI joka myös ryystää puolisen litraa tuhannella. Eli eivät todellakaan ole mitään "vain 08-11 ongelmia" kuten trolli väittää.

        Tästä on trollit kaukana. Kyllä tuo öljynkulutusepidemia on saatu korjattua VAG bensakoneista jo vuosia sitten. En edes väittänyt, että vain 08-11 ongelma. Yksittäistapauksia uudemmistakin löytyy. Männänrenkaiden rakennetta muutettiin radikaalisti vuonna -11.

        Olen toiminut useita vuosia merkkikorjaamon päällikkönä joten omaan tästä asiasta hieman enemmän tietoa, kun tavallinen kotimekaanikko.


      • entinen-skodisti
        exquattro kirjoitti:

        Tästä on trollit kaukana. Kyllä tuo öljynkulutusepidemia on saatu korjattua VAG bensakoneista jo vuosia sitten. En edes väittänyt, että vain 08-11 ongelma. Yksittäistapauksia uudemmistakin löytyy. Männänrenkaiden rakennetta muutettiin radikaalisti vuonna -11.

        Olen toiminut useita vuosia merkkikorjaamon päällikkönä joten omaan tästä asiasta hieman enemmän tietoa, kun tavallinen kotimekaanikko.

        Kerropas sitten miksi minun skoda octavia 2014, jota pidin 9 kk, vei öljyä jopa 1/2 litraa / tankkausväli. Kone oli 1.8 TSI. Nyt minulla on Mazda 6, vuoden vanha, ja ajettu jo enemmän kuin tuolla skodalla, josta mainitsin. Ei tarvi öljyä lisäillä! Aina ylämerkin pinnassa. Muutenkin, auto on hiljainen, suuntavakaa, ei nyi eikä huoju. Talvella huomattavasti lämpimämpi kuin skdoa. Olen todella tyytyväinen mazda 6:een ja skodaan en taatusti koske enää pitkällä tikullakaan.


      • entinen-skodisti kirjoitti:

        Kerropas sitten miksi minun skoda octavia 2014, jota pidin 9 kk, vei öljyä jopa 1/2 litraa / tankkausväli. Kone oli 1.8 TSI. Nyt minulla on Mazda 6, vuoden vanha, ja ajettu jo enemmän kuin tuolla skodalla, josta mainitsin. Ei tarvi öljyä lisäillä! Aina ylämerkin pinnassa. Muutenkin, auto on hiljainen, suuntavakaa, ei nyi eikä huoju. Talvella huomattavasti lämpimämpi kuin skdoa. Olen todella tyytyväinen mazda 6:een ja skodaan en taatusti koske enää pitkällä tikullakaan.

        Ehkä sekin kuuluu yksittäistapausten sankkaan joukkoon


      • FactChecking kirjoitti:

        Ehkä sekin kuuluu yksittäistapausten sankkaan joukkoon

        Näitä "yksittäistapauksia" on tosiaan sankoin joukoin..... :-D


      • Fakta_nokka
        Kyykkynokka kirjoitti:

        Näitä "yksittäistapauksia" on tosiaan sankoin joukoin..... :-D

        Siinä se trolli ratsastaa kaksilla rattailla.


    • toistenonni
    • Maailmamuuttuu

      Ennen oli simca tonni,korjaamoiden onni.nykyään se on skoda.

    • Turbonläpikin

      Kyllähän noi volkkarin padat ryystää öljyy vielä nykyäänkin.

    • Samaanhintaan

      Ei ole vika.kuuluu ominaisuuksiin.

    • Trollienharmiksi

      Onneksi öljyä vielä saatäysin,ei se skodalla ajaminen siihen lopu.

    • kokemattomiaovat

      Parhaiten Skodan ominaisuudet ja viat tuntuu tietävän ne, joilla sitä ei ole koskaan ollut. Siinäpä varsinainen kokemuksen ääni.

    • HÖH.MISTÄ.NE.TIETÄÄ
      • Yrittävät velottaa kaiken asiakkaalta, eli skodauunolta. Parhaimmillaan suostuvat 50% vastaantuloon, mutta sekin uhkailun ja pitkällisen jankutuksen ja riitelyn tuloksena. Saksassa skeida korjaa kaiken asiakkaan hyväksi. Ja tuota kippaa, sitä saa korjata, tämän tästä!!! Öljyn syönti on sittenkin niitä pienimpiä harmeja tuon ankean ja karun kolhon itäauton vioista/ominaisuuksista.


      • Lisää faktoja tuon uutisen kommenteissa. Vuosiluvut ovat tosiaan hatusta repäisty, niitä öljypolttimoita löytyy jatkuvasti lisää kunhan niillä vain ehditään vähän ajaa.


    • Skootan tissikoneilla varustetut bensamallit vievät tosiaan älyttömästä bensaa. 9 L / 100 km on aivan normaalia settiä. Tosiaan hybridi Toyotat esimerkiksi Auris, sen saa matka-ajossa kulkemaan 4 L / 100 km ja allekin. Lisäksi on skeidaa ripeämpi liikkeellelähdöissä ja antaa hiljaisemman ja mukavamman kyydin. Tilantuntukin on parempi kuin esim. ocuissa, vaikka todellisuudessa tuskin tilaeroja on. Skeidan kippanat onnistutaan muotoilemaan niin ahtaan oloisiksi. Tietty neuvosto- ja itäblokin perinteeseen täytyykin kuulua ankeus ja ahdistus, häpeän ja vitutuksen lisäksi.

    • Maamali

      Tos autossa on varmaan sitten jotain vikaa, ei diesel-versio niin paljoa kuluta. Itselläni Octavia matka-ajossa kulutti kesäreissulla 3,7-4,1L/100 km, vuosimallilla 2011.

    • ihmettelijä6

      Kaikkiin VAG autoihin olen rakentanut ns,sport ilmanoton ,ei ole enää viivettä kiihdyttäessä,eli kone saa tarpeeksi ilmaa ja yllätys kulutus pienentynyt .Lisänä ei ole viivettä kiihdyttäessä,eli ohivirtaus poistuu
      esim A4 audi vm 96 1,9 tdi kulutus 4,5 l /100km ( ajotietokone )
      A4 1,8T vm 03 kulutus 6-7l / 100km
      Miksi noi koneet rakennetaan huonosti hengittäviksi, ei se päästöjä vähennä ?

      • vaginsinööri

        mitenköhän se ns sport ilmanotto rakennetaan.

        (naurun pidätystä pakolla)


    • naurettavaa.skeidaa

      heh heh.

      mitenkähän itäkippaan tehdään ns. sport ilmanotto.

      hakataanko politrukin irvistys kirveellä säleiks ja vedetään imuilman putki suoraan skeidajullin hanuriin.

    • KQLMEKAKARAAJARAKKIorig

      1.2tdi greenline farkku, kirjapidon mukaan neljännesmiljoonan km keskikulutus hieman alle 4l/100km. Pienin ajoetapin kulutus 2,8, suurin 9.4l, pienin tankillinen 3.2l/100km suurin 7.8l. Huoltoväli 30.000km, ei tarvetta öljynlisäykseen. Korjaustarve, jarrulevyt/palat 1x, käsijarruvaijeri, hiukkassuodattimen puhdistus, kolmas tuulilasi menossa, kolmas kesä ja toinen tavirengassarja menossa, muutamat pyyhkijänsulat, kourallinen polttimoita. Siinä ne.

    • Ninpäniin

      1.2tdi???
      Pienin ocun diesel on 1.6

      • KQLMEKAKARAAJARAKKIorig

        Ei ole ocu vaan -11 farkkufabia..
        Noita ei kovin monta Suomessa ole. Tuo yksilö oli esittelyauto, ei mikään rakettipaketti vaan on osoittautunut toimivaksi, kun allekirjoittanut ajaa lähes puhdasta maantieajoa veikkaan ettei toi isompi kone olisi tuon enempää vienyt.


      • Combi110tsi_Fabia

        Itselläni sama auto kuin Kqolmella, paitsi 1.2 Tsi 110 vm -16.
        Bensaa kuluu n. 5.7 l/100km, 20% kaupunkiajoa ja 80% maantieajoa. Mitenkään pihistelemättä.
        En tiedä mitä on luvattu, mutta tuo kelpaa minulle. Öljyä ei kuluta.


    • Samaapaskaa

      Hyi hitto mikä lintta.tolla pyörii aina jaloissa ja kuormattuna vie varmaan 10l satasella..
      Oletko tehnyt itse ns.sport ilmanotonkin.

    • Eikorvatasuomessa

      Löpöä öljyn sekaan ni kyl se siitä.

    • Eikannata

      Sittenhän vasta itälintalle öljy kelpaakin.

    • Kestäskösisällä

      Mites jos sotkis löpöö ja 80w/90 peräöljyy..

    • Luonnonvara

      Pistä vettä,se ei skodasta lopu.

    • Ei.asian.vierestä

      Puhut asiaa.

    • Eiskeidaa

      autotoimittaja-testasi--paljonko-hybridi-oikeasti-kuluttaa---allistyttava-tulos/ugvk9ExT?ref=iltalehti:3879?utm_source=m.iltalehti.fi&utm_medium=boksi&utm_campaign=AlmaInternal&_ga=2.158341434.1096451016.1507542926-1062106127.1507542926

      Tähän ei huijaus kipat pysty

    • Öljyt.päälle

      Vigawaggineet vie tuplat mitä on luvattu.

    • Huijauskippoja

      Onko täällä TDI moottorin tekniikkaa tuntevia/muita kovasta polttoaineen kulutuksesta kärsineitä.
      Skoda octavia 1.9 tdi 2011
      Autolla ajettu 40000km, Polttoaineen kulutus 143% valmistajan lupaamasta.
      Näin suuri kulutusero ei voi olla ratin ja penkin välissä!!! (Testi mielessä tuokin kokeiltu 80km/h ja 130km/h =0,6l/100km
      kulutusero eli 12%)
      -kaikki mittaukset tehty tarkasti laskemalla (ei ole ajotietokonetta)
      -ajotyyli suht. taloudellinen (yli 90 % 80-100km/h matka-ajoa --> 70km lähimpään kaupunkiin).
      -lämmöt nousee nopeasti ja pysyy 90 asteessa. (tuolla p.aine määrällähän kyllä lämmittäisi OK-talonkin)
      -ei mitään käyntihäiriöitä tai ylimääräisiä ääniä.
      -ilmanputsari puhdas
      -Ei webastoa
      -Ei vikakoodeja, eli merkkihuollon (Suomenautohuolto) ja maahantuojan mukaan kunnossa. Auttaisiko Pörhön kanssa asiointi???
      Vai onko sielläkin pistetty jakarit ja meisselit vitriiniin ja tuijotetaan ainoastaan tietokoneen näyttöä?
      (auto pyörii Oulun-seudulla)

      Mikä tekniikka puolella vois tuon aiheuttaa ILMAN vikakoodeja?

      Tässä pari omaa arvausta, voisiko johtua jostain näistä?
      -"toimiva" mutta väärää arvoa moottorinohjausyksikölle antava, ilmamassamittari, öljyn tai nesteen ym. lämpöanturi? Tai joku muu
      anturi.
      -polttoaineen syötön väärä ajoitus tai määrä? (tehoissa en kyllä huomaa mitään vikaa)
      -vikakoodit ei jostakinsyystä tallennu? (CD-soitin ei toiminut/lukenut levyjä SAH:ssa ihmetteli kun ei tuostakaan ollut vikakoodia
      muistissa)

      Takuuta jäljellä 3kk, olisi kiva saada takuuseen kuntoon.
      Tai sitten vain jatkan CO2 päästöjen tupruttelua että saadaan Suomeenkin lämpimät talvet...

      Onko muilla ollut ongelmaa kulutuslukemien kanssa.

      • Xyxy

        0.6 l/100 km on kyllä aika pieni kulutus. Ihan kuin jokin tieto olisi jäänyt pois tekstistä?


      • Tottakinvoipuhua

        Huijauskippo on kopioinut tekstin suoraan Vagarenasta. Auto on vain vaihdettu 2008 mallin Polo 1.4 tdi:stä Skodaksi. Ilmeisesti valehtelu on pakonomaista?


    • Tuttuavw

      Skodan kulutus Kannattaa tarkistaa tankkaamalla, mitä se auto OIKEASTI kuluttaa. Ainakin omassani todellinen kulutus on tähän mennessä ollut litran kovempi kuin ajotieturin väittämä.

      Jos ajotieturin virhe ei ole tiedossa, sen ilmoittamista lukemista ei voi ihmeitä päätellä, kun totuus voi olla ihan mitä tahansa.
      Vw virittänyt kulutusmmittaritkin huijaamaan.

      • Huijattaan.kaikessa

        Vw.n tuntien tuokin lienee tosiasia.


    • Löpöäöljynsekaan
    • Juurikinnäin

      Skodan kulutus Kannattaa tarkistaa tankkaamalla, mitä se auto OIKEASTI kuluttaa. Ainakin omassani todellinen kulutus on tähän mennessä ollut litran kovempi kuin ajotieturin väittämä.

      Jos ajotieturin virhe ei ole tiedossa, sen ilmoittamista lukemista ei voi ihmeitä päätellä, kun totuus voi olla ihan mitä tahansa.
      Vw virittänyt kulutusmmittaritkin huijaamaan.

      • puntarit_kuntoon

        Minkälaista mittaustapaa suosittelisit auton pilaaman hapen määrän selvittämiseen kotikonstein?


    • 1.0TSI
    • Skodassa

      Huolehtikaa että myös takavalot autossanne palaa. Jos ei muuten onnistu niin hommaa Skoda, Skodassa valot toimii.

    • Kovajuttu

      Se onkin todella kova saavutus jos skeida kestää ilman vikoja 18 tuhatta kilometriä..

      Hehehe hihiii

    • Uskomaton.uutinen

      Se onkin jo etusivun arvoinen uutinen skoda jullille.
      Muille kuin vigawagginelle toi ei ole mitään.ei edes sisäänajoa.

    • En.omista.vag.autoa

      Jumalauta.ihanko skoda on kestäny vajaa parikyttonnii kasassa.
      Mulle toi ei ole kuin puolen vuoden ajot.

    • Uskomaton.uutinen

      On kova juttu jos skeida kestää edes tuonkin verran ajoa.öljyähän tuohon on saanu jo muutaman litran kaaataa.

    • Pimeät.illat

      Ne valot.luvattoman paljon näkee skodia jossa joku nurkka pimeenä

      • nimimerkki.ERKKl

        Valovikaisia on kaikissa merkeissä. Skoda ei valmista lamppuja eli polttimoita. On käyttäjän laiskuutta, jos ei uusi simahtaneita lamppuja.


    • Karmeaa.toimintaa

      Sanomalehti Guardianiin yhteyttä ottanut James Harrison kertoo, että hänen vaimonsa vuosimallin 2010 Volkswagen Golf 1,6 TDI on muuttunut korjauksen jälkeen ajokelvottomaksi.

      – Auto sammuu tuon tuosta ja uudelleenkäynnistys on vaikeaa, Harrison kertoo.

      – Mielestäni he (Volkswagen) ovat pilanneet täydellisesti toimineen auton.

      Harrison sanoo olleensa siinä käsityksessä, että takaisinkutsun noudattaminen on pakollista, mutta on sittemmin saanut selville asian todellisen laidan. Hänen mukaansa osa korjaamoista on myös suorittanut autoille Volkswagenin sanelemat korjaustoimenpiteet ilman omistajan lupaa.

      – Taistelen tällä hetkellä korjaamon kanssa saadakseni heidät myöntämään, että autossa on vikaa – he kuitenkin kiistävät kaiken, Harrison tilittää ja sanoo, ettei aio viedä perheen päästö-Skodaa lähellekään korjaamoa, kun kutsu kolahtaa postiluukusta.

      Volkswagenin edustajan mukaan he ovat tietoisia Harrisonin tapauksesta, mutta asian selvittäminen on vielä kesken.

      Karuja tarinoita
      VW-konsernin autojaan korjauttaneet kommentoivat pieleen menneitä toimenpiteitä Guardianille muun muassa näin:

      Automme ohjelmisto päivitettiin. Automme kuoli.

      Päivityksen jälkeen vuosimallin 2012 Passat-farmarimme (2,0 TDI) on muuttunut laiskaksi ja alitehoiseksi aasiksi.

      Kaksilitrainen, 140-hevosvoimainen Seat Exeoni sai päivityksen pari viikkoa sitten. En ole huomannut sen ajo-ominaisuuksissa muutosta, mutta kulutus nousi 5–10 prosentilla.

      Auto täyttyy höyryistä ja pakoputkesta tulee paljon savua. Ei ongelmia ennen päivitystä.

      Vuosimallin 2012 Tiguan (2,0 TDI BlueMotion) menetti tehoja tuhannen ja kahden tuhannen kierroksen välillä. Ensimmäinen VW-mekaanikko, joka testasi auton, huomasi tehojen hävinneen.

      Moottorin vikavalo paloi, kun saimme auton takaisin päivityksestä. Ensin he eivät löytäneet sille mitään syytä, mutta lopulta sanoivat ilmanoton aktuaattorin olevan vaihtokunnossa, mikä tulisi maksamaan minulle 600 puntaa.

      Ongelmia myös ruotsalaisilla
      Ruotsalaisen Teknikens Världin suorittamien testien mukaan tehohävikki on tosiasia. Sen mukaan tehojen häviäminen voi koskea jopa 228 000 Ruotsissa myytyä päästöautoa. Se suoritti testit kymmenelle VW-konsernin autolle.

    • Näin.muualla

      Milloinka nuo saaste kipat lunastetaan suomessa sulatettaviksi.

    • Kertakäyttökulttuuria

      Turha luulo.vw maksattaa suomessa kaiken tyhmillä asiakkailla.
      Öljyn kulutus
      Dsg
      Tsi.n jakopäät
      Tdi.n heikot suolaa kestämättömät jakopään hihnapyörät
      Turbot
      Kulutus ja päästö huijaukset
      Yms

      • Näikö.siinä.taas.kävi

        Sanomalehti Guardianiin yhteyttä ottanut James Harrison kertoo, että hänen vaimonsa vuosimallin 2010 Volkswagen Golf 1,6 TDI on muuttunut korjauksen jälkeen ajokelvottomaksi.

        – Auto sammuu tuon tuosta ja uudelleenkäynnistys on vaikeaa, Harrison kertoo.

        – Mielestäni he (Volkswagen) ovat pilanneet täydellisesti toimineen auton.

        Harrison sanoo olleensa siinä käsityksessä, että takaisinkutsun noudattaminen on pakollista, mutta on sittemmin saanut selville asian todellisen laidan. Hänen mukaansa osa korjaamoista on myös suorittanut autoille Volkswagenin sanelemat korjaustoimenpiteet ilman omistajan lupaa.

        – Taistelen tällä hetkellä korjaamon kanssa saadakseni heidät myöntämään, että autossa on vikaa – he kuitenkin kiistävät kaiken, Harrison tilittää ja sanoo, ettei aio viedä perheen päästö-Skodaa lähellekään korjaamoa, kun kutsu kolahtaa postiluukusta.

        Volkswagenin edustajan mukaan he ovat tietoisia Harrisonin tapauksesta, mutta asian selvittäminen on vielä kesken.

        Karuja tarinoita
        VW-konsernin autojaan korjauttaneet kommentoivat pieleen menneitä toimenpiteitä Guardianille muun muassa näin:

        Automme ohjelmisto päivitettiin. Automme kuoli.

        Päivityksen jälkeen vuosimallin 2012 Passat-farmarimme (2,0 TDI) on muuttunut laiskaksi ja alitehoiseksi aasiksi.

        Kaksilitrainen, 140-hevosvoimainen Seat Exeoni sai päivityksen pari viikkoa sitten. En ole huomannut sen ajo-ominaisuuksissa muutosta, mutta kulutus nousi 5–10 prosentilla.

        Auto täyttyy höyryistä ja pakoputkesta tulee paljon savua. Ei ongelmia ennen päivitystä.

        Vuosimallin 2012 Tiguan (2,0 TDI BlueMotion) menetti tehoja tuhannen ja kahden tuhannen kierroksen välillä. Ensimmäinen VW-mekaanikko, joka testasi auton, huomasi tehojen hävinneen.

        Moottorin vikavalo paloi, kun saimme auton takaisin päivityksestä. Ensin he eivät löytäneet sille mitään syytä, mutta lopulta sanoivat ilmanoton aktuaattorin olevan vaihtokunnossa, mikä tulisi maksamaan minulle 600 puntaa.

        Ongelmia myös ruotsalaisilla
        Ruotsalaisen Teknikens Världin suorittamien testien mukaan tehohävikki on tosiasia. Sen mukaan tehojen häviäminen voi koskea jopa 228 000 Ruotsissa myytyä päästöautoa. Se suoritti testit kymmenelle VW-konsernin autolle.


    • Markkystler
    • Ei.hyvä.homma

      No niin.pian on taas kuluttajaasiamies ylityöllistetty.

      Vaggineiden öljyn kulutus jakopää ja dsg korjauskuluja puidaan edelleenkin

    • Naurettavaa.vw
    • Selitykset.ei.auta

      Hävetköön hölmöyttään.se onlla vain se moniongelmainen skoda...

    • vituks.menee
    • HOLISTI74.91

      noh lohdutuksen sanat..vetää se corollakin pensaa, ku eivät saatana ole saanut sitä kuudetta vaihdetta. Uusista en tiedä, kun ei ole varaa 12000€ autoon.

      • HOLISTI74.91

        vetää vetää mutta aivan mitättömän vähän verrattuna vw konsernin TSI moottoreihin, joissa kulutus on ison v8 moottorin verran. 1.4tsi moottorille autobild mitannut 9l/100km kulutuksen, huhhuijaa sanon minä. kaverin chevy caprice classic farmari vuosimallia 1986 5.0 v8 vie saman verran.


    • Öljyä.palaa.myös

      Huijaus moottoreiden todelliset kulutukset ovat huimia.

      • Öljyt.myös

        Asiakas maksaa kulutuksen aiheuttamat lisä kustannukset.


    • TSI2012

      myös ruoste tuntuu olevan vakava ongelma skodissa. jopa vuodessa puhki mennyt pohja.

    • itäskoda

      Siinä taitaa halppisauto tulla kalliiksi.

    • Ocu.1.8TSI.132kW.Webasto

      Mökkimatkalla kuluu polttoainetta ajotietokoneen mukaan 5,7 l/100km. Mökkimatka on noin 100 km pääkaupunkiseudulta eteläiseen Kanta-Hämeeseen kirkasvetisen järven rannalle.

      • Anonyymi

        Mökkimatkalla menee bensaa 10-15L/100 ja öljyä 0.2L. Mökki on samean sinileväisen järven lähellä. Kiitos! Tero


    • Anonyymi

      Tuttua..kannattaa tankata skeidasta tankki liruttamalla piri pintaa,ja ajaa tankki melko tyhjäksi..
      Tankata uudelleen liruttamalla täyteen..
      Kilometrit tosin kandee merkitä. 😁laskee sitten oikeen keskikulutuksen

      Koskee ihan jokaista auto merkkiä.mutta noin saa totuuden selville.

    • Anonyymi

      1.4 TSI kulutuksen ymmärtää koska tehokas moottori. 268 bhp 470Nm ei tule ilmaiseksi. Mutta ymmrtää sen et Toyotakuskit on noista tehoista kateellisia.
      Kovat on litratehot Skodan moottoreissa.

    • Anonyymi

      Miksi Skodilla ajetaan paljon enemmän kuin Toyotan vastaavilla autoilla?
      Jos niissä olisi noin paljon vikaa mitä väitätte se olisi ihan mahdotonta ajaa niillä niin paljon.

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Theermannilla kulkee!

      Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      7864
    2. Näin unta viime yönä

      Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      56
      5834
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

      https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      81
      3302
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

      Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      7
      2953
    5. Kuhmo tekisi perässä

      Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1688
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

      Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      210
      1650
    7. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

      Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      334
      1370
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

      Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      335
      1182
    9. Olen jälleen pahoillani

      Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      93
      1179
    10. Oot vaan niin hellä

      Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      32
      1091
    Aihe