saunan koko?

hyvälöyly

Minkä kokoisia saunoja teillä on mökillä/kotona.
Tarkoitan siis löylyhuoneen kokoa
Mikähän olisi optimi
Jollakin täällä on yli 30 m3 joka on liian iso omaan käyttöön

6

119

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tolleense

      6-10M2 lie löylyhuoneen yleisin koko.. mulla mokillä ehkä just tuo 6 neliöö, ja samassa tilassa myös peseydytään.. ahtaalta vaikuttaa, kotona sensijaan kolme mahtuu hyvin lauteille, ja pesuhuone erikseen.. niin sen olla pitäis. Ennenvanhaan saunassa myös peseydyttiin, siinä kiukaan kupeessa, ja poltettiin nahkaa myös usein.

    • määrän.mukaan

      Yhdelle henkilölle 1 neliö, kymmenelle kymmenen neliöö, ja sitä rataa. Suurin sauna missä olen ollut niin oli noin 50 neliöö.

    • RankiMetäs

      Mulla oli semmonen perus 3,8 neliömetrin sisäsauna, sähkökiukaalla. Tuli rakennettua pihasauna, on enemmän tilaa ja saa puukiukaasta kunnon löylyt eikä mitään pihinää. Purkasin tuosta sisäsaunasta lauteet, ja tilasin siihen tilaan sopivan porealtaan. Saunatilan ja suihkutilan välisen seinän purkasin tietty pois, ettei tarvi siellä kopissa poreilla. Tuli muuten hieno. Valaistusta hieman ehostin, laittamalla himmeitä ledipisteitä sinne tänne. Sitten katossa on yksi väriä hitaasti vaihtava ledi. On muuten hienoo olla hämyisässä tilassa porealtaassa, ja siemailla vaikka skumppaa ja rypäleitä vaimon kanssa siinä lillutellessa. Tuoksukynttilät tuo vielä oman tunnelmansa.Kiinnitin seinään pari jbl:n bluetooth kaiutinta, kätevää soittaa tunnelmallista musiikkia vaikka kännykän kautta.

      Ps. En muuten kaipaa sisäsaunaa enää yhtään. Nyt tulee lähes joka ilta lilluteltua porealtaassa. Sisäsaunassa tuli käytyä vain kerran viikossa korkeintaan. Ulkosaunassa sentään tulee 2-3 kertaa viikossa saunottua, kun siellä saa oikeasti kunnon löylyt.

      • Elämä_on_ihanaah

        Mulla ei ole rahaa ihan noin paljoa laittaa kiinni, mutta hankin vanhan ammeen ja paljon hernekeittoa. Sitten vaimo ja minä mennään ammeeseen poreilemaan. Tuoksutkin tulevat ilman kynttilöitä.


    • Ins1n00r1

      Kotona on suoraa laudetta 1,8m, johon mahtuu kaksi aikuista ja kolme lasta. Mökillä 2,2m ja sinne mahtuu neljä aikuista kerralla. Molemmat saunat ovat pohjaltaan neliön mallisia. Molemmissa paikoissa on pesuhuone erikseen, joskin mökillä mahtuu peseytymään myös saunan puolella yksi henkilö kerrallaan. Molemmissa riittää happea sekä kiukaalle että saunojille.

    • Rikasmiesvaan

      Mulla on 80 m2 löylyhuone. Kolme kiuasta. Kaksi niistä on automatisoituja ja yhteen heittelen peränurkasta vettä. Välillä käyn terassilla vilvoittelemassa, joka on 100 m2.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2763
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      74
      1480
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      42
      1446
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      33
      1223
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1163
    7. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1161
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1161
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe