Lääkkeet matkalle

Matkailija11

Hei! En ole löytänyt mistään tietoa siihen, että saako lääkkeistä ottaa lennolle pelkkää yksittäistä levyä mukaan, esim. e-pillereistä vain se yksi käytössä oleva liuska. Matkustan vain käsimatkatavaroilla enkä haluaisi täyttää rajallista tilaa lääkepakkauksilla.
Onko kellään kokemusta tai tietoa?
Kiitos jo etukäteen

4

648

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eikka___

Joskus olen ottanut pahvipakkauksetkin mukaan, mutta totta, nehän vievät julmetusti tilaa. Nyt viime reissulla otin vain liuskoja ja mukaan lääkkeistä pakkausselosteet, jotka pyöräytin kumelenkeillä aina lääkeliuskan ympärille. Myös reseptit tulostin mukaan.

Esim. tullin sivuilla lukee, että oltava alkuperäispakkauksissa.. olettaisin sen tarkoittavan esim. liuskoja, etteivät irrallaan ole vaikka dosetissa.

• no.problem

En ole kuullut enkä nähnyt että koskaan olisi tavallisen matkustajan lääkkeistä otettu mitään kantaa. "Direktiivejä" on pilvin pimein. Usein ne on vain paperilla, kukaan ei niistä välitä eikä valvo. Minulla on lääkkeet aina dosetissa eikä kukaan ole koskaan kysynyt mitään, reseptejä ei ole koskaan ollut mukana.

• varmanpäällekö

Kyllähän matkustusohjeissa on kerrottu miten lääkkeet viedään. Dosetti huono sikäli,ettei näe edes lääkeliuskan takana olevia tietoja. Isoa "tilaa" ei vie omakannasta tulostettu lääkkeiden resepti - ei ainakaan tule sanomista. Voihan käydä niinkin,ettei kaikki mene suunnitelmien mukaan lomalla, saa hankittua paikanpäällä lisää lääkkeitä

• Olen 25 vuotta matkustanut työkseni pitkin maailmaa ja matkalaukussa on aina lääkkeitä mukana kaiken varalta ja myös käsimatkatavaroissa tärkeämmät lääkkeet. Koskaan ei ole kysytty mitään reseptejä. Matkoja ja maita on takana kymmeniä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1786
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1262
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1123
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      72
      975
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      105
      909
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      828
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      742
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      741
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      691
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      673
    Aihe