Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Heremapsit Androidiin

VieläMuistan

Tarvitsen apua, koska olen 70 vee, ja lapseni ja lapsenlapseni puhuvat eri kieltä, kun kysyn käyttöjärjestelmistä ja sovelluksista: Lumiani tuki loppuu ja silloin olen pihalla. Eka matkapuhelimeni oli Mobiran attaseasalkun kokoinen laukku jonka päällä lepäsi langalla kytketty luuri. Seurasi Gorbatsov-mallin tiiliskiviversio, ja lopulta Mobiran ja Nokian isoon taskuun tungettavat jutut, joista lisää historiassa. Nyt eläkkeellä vajaa kymmenen vuotta oltuani Lumiani, malli 735, joka on OK, ei saa tukea ja päivityksiä. Kukaan ei ole kertonut sitä, ja koska se jumiutuu lopullisesti, ja kirjaudun ulos yhteiskunnasta.
Siis joudun hankkimaan uuden luurin. Se ei ole ongelma, niitä on myytävänä kaupoissa.
Kysymys: Loistavaksi kokemani Nokian Here Maps on luomus joka selättää Googlemapsin tullen mennen, lapseni ja lapsenlapseni(tietenkin iPhone kansaa) yrittävät selittää, mutta eivät onnistu.
Voiko nuo Heren jutut asentaa ilmaiseksi Androidiin?

8

137

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siellähänseon

      Parempi ja monipuolisempihan se Androidin here sovellus on runsaista käyttäjämääristä johtuen, siellähän se Androidin sovelluskaupassa olla möllöttää https://urly.fi/PwT

    • VieläMuistan

      Siis pelaako se Androidin Heremaps offline tilassa, niin kuin Nokialaisen versio Lumiassa? Siellä se näkyy möllöttävän, mutta oletko installoinut ja käyttänyt? Datayhteyden vaativia (ulkomailla kalliiksi tulevia) ohjelmia lienee riittävästi, ainakin karttoja.
      Saako Heren karttoja asennettua iPhoneen?

    • Seseonjoo

      Käytä offline tilassa - valinta on heren sekä Android että Applen ios versioissa tottakai, mitä järkeä koko ohjelmassa muuten olisi. Tottakai saa Applelle. Tarvittavat kartat ladataan laitteen muistiin offline käyttöä varten. Androidille ja iossille saa käytännössä kaiken mahdollisen, kun ovat kaksi maailman käytetyistä mobiilialustaa, lumia on niihin verrattuna marginaalinen ja sovellukseton.

    • VaadinTietoa

      Yleisesti ottaen tietokoneisiin ja älypuhelimiin liittyvistä asioista tiedotetaan riittämättömästi, koska asiaa hallitsevat kaupalliset yhtiöt. Asia on huolestuttava, koska yhä suurempi osa jokapäiväisistä asioista on hoidettava siirtämällä dataa langattomasti.
      Puhelinoperaattorit eivät tiedota, eivätkä palvele, operaattoreiden "kioskeissa" istuvat nuoret henkilöt eivät tiedä riittävästi, koska eivät osaa vastata kysymyksiin. Heidän tehtävänsä on myydä liittymiä ja niiden kylkiäisinä puhelimia.
      Käyttöjärjestelmien eroista kukaan ei osaa kertoa mitään, vaan tieto tulee käyttäjiltä, joilla on yleensä rasitteena oman kännykkänsä/käyttöjärjestelmä erinomaisuus ja huippuominaisuudet.
      Tietokoneiden ominaisuuksista eivät myyjät tiedä riittävästi, eivätkä edes huoltoliikkeet: Tietokoneita ei osata asentaa asiakkaan vaatimusten mukaisiksi, eli peruskoneessa olevia tarpeettomia ohjelmia ei poisteta, ja suositaan liian raskaita virustorjuntaohjelmia, jolloin pyritään myymään tarpeettoman tehokkaita laitteita, vaikka asiakas ei tarvitsisi kuin toimivan peruskoneen.
      Tällä hetkellä kukaan ei osaa kertoa, milloin WindowsPhone 8.1 lakkaa toimimasta ja kuinka sen oireet huomaa ensiksi.
      Kukaan ei halua kertoa Heren tulevaisuutta, jostain luin, että: "Microsoftin uusimman käyttöjärjestelmän Windows 10:n Kartat-sovellus on perustunut tähän asti lisenssisopimuksella käytettäviin Here-karttoihin. Jatkossa Heren karttojen kehitystyö keskittyy Android- ja iOS-alustoille".
      Kukaan ei osaa kertoa, mitä roamingmaksujen poistaminen ja osittainen poistaminen Euroopassa tarkoittaa selkokielellä: Kuinka kauan esim. Kanarialla voi katsella Ylen ohjelmia, ennen kuin operaattoreiden kinastelema/sopima datasiirron raja menee tappiin?
      Miksi Hel**tissä siis kukaan ei kerro riittävästi, vaikka tietoa on varmasti olemassa.
      Alkaa pänniä se, että jokainen joutuu opiskelemaan samat asiat kantapään kautta, koska se joka on oppinsa itse hankkinut, ei suostu kertomaan mitään ilman korvausta.

      • elävänä.haudattu

        Minä ostin taannoin Symbian-älypuhelimen, jolle Nokia lupasi "elinikäiset" karttapäivitykset. No ne päivitykset loppuivat jos vuosia sitten, mutta olen edelleen hengissä. Mielestäni Nokian tulisi maksaa minulle jatkossa kaikki tarvitsemani älypuhelimet, joita tarvitsen navigointiin mihin Symbian-puhelimen aikoinaan hankin. Muussa tapauksessa Nokia on johtanut kuluttajaa harhaan. Amerikassa tästä nostettaisiin joukkokanne.


      • toteaja
        elävänä.haudattu kirjoitti:

        Minä ostin taannoin Symbian-älypuhelimen, jolle Nokia lupasi "elinikäiset" karttapäivitykset. No ne päivitykset loppuivat jos vuosia sitten, mutta olen edelleen hengissä. Mielestäni Nokian tulisi maksaa minulle jatkossa kaikki tarvitsemani älypuhelimet, joita tarvitsen navigointiin mihin Symbian-puhelimen aikoinaan hankin. Muussa tapauksessa Nokia on johtanut kuluttajaa harhaan. Amerikassa tästä nostettaisiin joukkokanne.

        elinikäinen tarkoittaa laitteen elinikää. laitteen elinikä päättyy tuen loppuessa.


    • Seuraanaikaaniminä

      Voihan sitä esim YLE areenan datankäyttöä seurata mobiililaitteen laskurilla, ja verrata sitä datapaketin jäljellä olevaan määrään. Paikallinen prepaid kortti on ulkomailla kova sana, jos ei paikallista hyvää wifiä löydy .Windows phone 8.1 tuki Microsoftin puolelta on jo loppunut, erinäisten muidentekemien sovellusten tuki loppuu varmaan vähitellen, yksi kerrallaan, ei se puhelin yhtäkkiä lakkaa toimimasta. Esim heren uusimmat karttapäivitykset vaan jää saamatta. Androidille ja iossille saa käytännössä samat sovellukset, makuasia.

    • SeuraanFaktoja

      Hei, seuraanaikaaniminä: "Paikallinen prepaid kortti on ulkomailla kova sana, jos ei paikallista hyvää wifiä löydy". On kokemusta. Vuosina 2015, 2106 ja 2017 olin Kanarialla talvehtimassa ja mukanani oli läppäri ja pari kännykkää. Tuo prepaidkorttiväittämäsi pitää paikkansa: Se on kova sana, siinä mielessä, että kahden kympin maksulla sain noin kolmen päivän "normaalin" suomalaisen käyttäjän datasiirrot maksettua. Eli , älä höpise, jos et tiedä. Kanarialla tulee olemaan nettinarikoiden (kioskit, joissa on tietsikoita ja niillä saa roikkua netissä eurolla noin tunnin) konkurssiaalto, jos roamingmaksujen poisto toteutuu kunnolla.
      Kerro lisää, jos sulla on oikeaa tietoa. En tiedä mitä ulkomaata tarkoitit, mutta tarkenna.
      Seuraa aikaa tarkemmin ja tarkista tietosi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2087
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1798
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      19
      1677
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1480
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      65
      1433
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1348
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1344
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1302
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      11
      1245
    Aihe